Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
"ha valaki tenni szeretne valami apróságot, akkor semmi segítséget nem kap hozzá"
Ha a közelünkben vagy, akár mi is tudunk segíteni
Igaz, nem 1 szál fa, hanem min. 0,3ha esetén és nem közterületen, hanem a saját külterületi ingatlanodon Még ott sem egyszerű.
Mondjuk ott egy szál fába nem köt bele senki, ha néhány szabály be van tartva. Viszont amint erdő jelleget mutat, terveztetni kell, művelési ágat kell változtatni, szakszemélyzettel kell szerződni (felügyelet nélkül nem dönthetsz), magadat gazdálkodónak kell bejegyeztetni (v. vkit megbízni ilyennel), de egyúttal lehet sorba állni némi támogatásért is. Ha van támogatás, akkor a mindenkori állapotára szigorú követelmények vannak (támogatás nélkül is, csak kevesebb - szabadabb). Mindez saját tulajdonon. -
mephi666
nagyúr
nem látok bele, de engem az bosszantott fel, hogy 3éve amikor született a fiunk, szerettem volna ültetni egy komolyabb fát a közelben saját költségünkön... megvannak ennek a szabályai, mert közterületre csak úgy nem ültethetsz bármit (bele kell illenie az utcaképbe, nem nőhet rá villanyvezetékekre, stb), írtam a városgazdálkodásnak, hogy mit szeretnék és még csak válaszra sem méltattak oké, 1 fa nem nagy dolog, de az azért bosszantó, ha valaki tenni szeretne valami apróságot, akkor semmi segítséget nem kap hozzá
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Goose-T
veterán
A VW csoport és társai kizárólag azért gyártanak villanyautókat, hogy javítsák vele a flottaátlagot, így tudjanak gyártani annyi böszme SUV-ot, amennyit a piac igényel. Arra sem vennék mérget, hogy van egyáltalán haszon az eladott villanyautóikon. Simán megéri még veszteséggel is eladni őket, ha így több luxustankot adhatnak el, ami bőven visszahozza a pénzt.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
-
llax
senior tag
"A németek, akik az NDK idők óta barnaszénnel füstöltek, már 50% környékén járnak a megújulók terén."
Az a beépített kapacitás (már bőven 50% felett), aminek nagy részét a nagyon alacsony kihasználhatósággal működő nap és szélenergia teszi ki. A 27% körüli beépített szél 17%-kal járul a termeléshez, a 23-24% körüli nap 7%-kal járul a termeléshez (a vízzel és biomasszával már elérik az össz 1/3-át).
A villanyautók legnagyobb ellenzői éppen a német energiamix CO2 termelésével szoktak riogatni (közel 50% fosszilis égetéséből - nálunk ~36%). Az egyik legmagasabb Európában, /kWh. Pont ezért a valóság elferdítése ez is ugyanúgy (az EU átlag sokkal jobb), mint a magas beépített kapacitással példálózás. -
bambano
titán
merugye a co2 az egyetlen szennyezőanyag...
jaja, a németeknél sok a megújuló, ettől jó időben negatív lesz az áram ára, rossz időben meg a francia atomerőművekből nyúlják az ampert, mert nekik nincs elég. a német energiamixet pozitív példaként felhozni súlyos tévedés. a legnagyobb disznóság, amit európával meg a környezettel művelnek.
egyet ne felejts: természetesen szénhidrogént is tudnak megújulóból. nem feltétlenül kell kőolaj, vegyipari benzinből nagyjából mindent lehet gyártani, amit kőolajból szoktak.egyetértek, ami bullshit, azt engedjük el. mint pl. a fóccvágen meg a karbonsemlegesség.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
PDA_FAN
tag
"...a villanyautó teljes életciklusára vetítve legalább annyira vagy jobban szennyez mint egy belsőégésű motoros"
Ezt a bullshitet nyugodtan el lehet engedni. A VW az ID.3-at karbonsemlegesen gyártja. A fenti duma egy szénerőművekkel teleszórt energetikai piacon igaz, de ebből egyre kevesebb van. A németek, akik az NDK idők óta barnaszénnel füstöltek, már 50% környékén járnak a megújulók terén.
Egyet ne felejts: villanyt lehet megújulóból, kőolajat nem. -
llax
senior tag
"a co2 termelődés ellensúlyozására pedig jobban rámenni az erdősítésre..."
(Részben ebben utazunk.)
Ha tudnád, hogy mi folyik ez ügyben (Magyarországon)... EU-s pénz lenne rá "számolatlanul" (a mostani 7 éves ciklusban eddig a legtöbb), de mellé tettek olyan pályázati feltételeket (nem az EU...), hogy földi halandó alig tudjon hozzáférni. Évekre majdnem megállt a dolog (zsebünkön érezzük - szolgáltatunk), most lazítottak egy picit a feltételeken. -
bambano
titán
nekem az a véleményem, hogy ezek a tiltások nem hoznak valódi eredményt. az ember olyan, mint a gáz, kitölti a rendelkezésére álló teret. egy dologgal lehetne komoly eredményt elérni: az utazási igényt és a megtett utaskilométert kell csökkenteni. minden mást előbb-utóbb megkerül az ember.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Komolyan kezdek belefáradni hogy nem az értelmét nézitek annak amit írok és próbálok elmondani hanem csak azt hogy hol tudtok belekötni.
Azt írom hogy az az álszentség, hogy a lehetetlent követeljük aminek kapcsán megtenni szándékozott logikus kisebb lépéseket meg közben elutasítjuk vagy éppen egy ugyan olyan rosszra cseréljük. Legyünk tudatos zöldek, örüljünk a tisztább környezetnek de ezt átmenettel kell kezelni. Pl több helyen is olvasható hogy az EUR3 járművekig történő teljes tiltás közel 50%-kal csökkentené a közúti forgalom szennyezését. Akkor miről beszélünk? Euro4-5-6 tiltás miért nem lenne opció 5-10-20 év távlatban?Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Elf
aktív tag
Vagy legyen valaki teljesen zöld vagy hagyja az egészet a csába?
Ha valaki a Pilisből Pöstre nem egy öreg koszlott dízellel jár be hanem egy euro6-osal akkor ő tett valami azért hogy zöld legyen?
Ha nem koszlott euro6-ossal jár be hanem elektromossal akkor ő tett valami azért hogy zöld legyen?
Ha nem koszlott elektromossal jár be hanem vonattal akkor ő tett valami azért hogy zöld legyen?
Vagy amíg nem költözik oda a munkahelye mellé egy mindenképpen fűtetlen lakásba ahonnét újrafelhasznált petpalackokból készült cipőn sétál be dolgozni addig ne is szarakodjon semmivel?
Járjon öreg koszlott dízellel mert úgyis mindegy?
Az excel tábla kiadta hogy így a legolcsóbb, akkor meg?
Más is belepisál a medencébe! Ráadásul SOKKAL TÖBBET!!!444!!!négy!!!
Majd ha ők nem fognak akkor én sem! Ennyi. Szkész.Szerintem meg lehetőség szerint nem pisáljuk tele ezt a medencét és köszönöm mindenkinek aki pénz, időt energiát áldoz arra hogy ez a hely tisztább legyen.
u.i.: Nem neked szól ez az egész csak valahogy kihoztad belőlem az álllat. Bocs. :-)
-
válasz Feketelaszlo #83 üzenetére
No ez meg a másik. Most vagy zŐd valaki vagy nem. Értem én h villany de jelenleg világméretekben kb 30% szénerőműből gyön. Akkor most mi a zŐd? Hogy klasszikust idézzek: értem én hogy gőzgép de mi hajcsa?!
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Feketelaszlo
senior tag
Világos, hogy miért akar a végfelhasználó egy 1 dimenziós "zőldség faktor" mentén tájékozódni, de az iparág számára nem lehet olyan célkitűzéseket hozni, amik az egyik környezeti kibocsátást a másikkal próbálják helyettesíteni. Készíthessen mondjuk X márka egy kicsit több üvegház gázt kibocsátó járművet, ha cserébe alacsonyabb mértékben károsítja az egészséget? Vagy legyünk elnézőbbek amennyiben nem olyan jó az újrahasznosíthatósága, ha cserébe gyártás során kevésbé lúgosítja az élővizeket? Legyen átjárható a zaj- fény- mikroműanyag- és veszteséghő szennyezés is? Valószínű, hogy káosz alakulna ki, ha megpróbálnánk ezekre konvenciókat állítani, s mindenki a legolcsóbban leküzdhető akadályok felé törne.
Egy olyan, többé-kevésbé elfogadott módszert ismerek, amely során az adott technológia társadalmi költségeit összegzik (a környezetszennyező tevékenységeket is beárazva), s így próbálnak összehasonlíthatóvá tenni mondjuk egy szénerőművet egy atomerőműével. De az ilyen metodológiáktól ugyanúgy minden szakmabeli hátán feláll a szőr, mint az ökológiai lábnyom felemlegetésétől, szóval erről sem vagyok túl pozitív véleménnyel. Másfelől meg ha így is próbálnánk elemezgetni a járműipart és közlekedési szektort, valószínűleg még akkor is az jönne ki, hogy élvonalbeliek a veszteségei, s lenne mit lefaragni. -
RexpecT
addikt
"-a gépjárművek által okozott szennyezés városi szinten kevesebb mint a teljes szennyezés ötöde."
Én erre lennék kíváncsi, hogy honnan van ez az adat. Hogy jön az ipar a gépjárművekhez?
"Ha nem egyértelmű, hogy a nagyobb méretű szennyezés arányaiban azonos csökkenése nagyobb javulást okoz amellett h nem jár a konvencionális berendezkedés azonnali és beláthatatlan felrúgásával, akkor nem tudok segíteni."
Én nem állítottam, ilyet hogy ne így lenne. Maga a hozzállás érdekes.
Kb. mintha a kistestű kutyád után nem szednéd össze a sz*rt az utcáról, csak azért mert vannak nagytestű kutya tulajok, akik ugyanígy járnak el. -
-
A linket várhatod, már leírtam hogy a levegő munkacsoporttó kezdve mindenki ami és aki bontja az "autót" tömegközlekedésre, szállításra és magán közlekedésre ezt mutatja. Az ipar és tömegközlekedés itthoni viszonylatban nagyságrendekkel nagyobb szennyező mint a privát autók. Olvas kicsit utána hogy a BKKn belül majd egyharmad az EURO 1-2-3 busz...
Ha nem egyértelmű, hogy a nagyobb méretű szennyezés arányaiban azonos csökkenése nagyobb javulást okoz amellett h nem jár a konvencionális berendezkedés azonnali és beláthatatlan felrúgásával, akkor nem tudok segíteni.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Tikakukac
titán
Szeméttel tüzelni sem alapjog, meg ruhával, lopott vizes fával blablabla, meg főleg nem is kötelező. Oszt' az is van. Úgyhogy nálam az a király eset van, hogy Budapest belvárosában szívhatom a kiütött DPF-es meg szimplán csak lefizus műszakis szutykok kiokádását, ha pedig elszabadulok és elmegyek vidékre élvezhetem, hogy a szomszédban ég a bálásruha és szemét, pedig anyuci és jól keres, apuci meg orvos. És erre jön rá a szabolcsi alapréteg, akik száraz fát meg aztán végképp soha nem raktak tűzre, ellenben bármi mást.
Imádom
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
félisten
Ne érts félre, nem az autósokat szeretném hibáztatni.
A szabályozás teljes hiányát szeretném a politikán számon kérni. Azt, hogy állhat szmogban a belváros, nyugodtan zajlik az autóforgalom. Hogy törtnénelmi utcákon lehet szanaszét hagyni a kocsikat pont úgy, mint a Lime rollereketHidd el, a többség nem azért lakik városban, mert annyira szeretné. A város egy kényszer sokaknak, ahogy nekem is, és a hátam közepére sem kívánom - egyszerűen viszont csak itt kaptam normálisabb munkát.
A munkatársaim jó része is így van ezzel, aki már régóta itt van, és keresett annyit, rég kiköltözött innen, és nem szeret bejárni sem.
S ha már így van, vajon mennyire alapjog más egészségét megkárosítani a saját kényelmünk érdekében, kihasználva a józan szabályozás teljes hiányát?[ Szerkesztve ]
-
válasz FoxiestFox #73 üzenetére
Ez nem elintézhető azzal hogy a lónak a nemesebb részét már. Városban lakni sem alapjog, nem is kötelező. De ezek az érvek sehova nem vezetnek.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
félisten
Igazából szerintem erre a kérdésre a válasz igazán prózai.
Azért, mert míg az ipari termelés levét csupán közvetve isszuk meg, és az átlagember számára könnyen elhessegethető annak a szennyezésnek a mértéke és mibenléte, a kipufogógázt mindenki közvetlenül tüdőzi, aki sűrűn lakott helyen él, közvetlenül, elég az épületből kilépni.Siralmasnak találom a hozzáállást ehhez. Az autósok többsége ragaszkodik a kocsija puha üléséhez, inkább ül a dugóban, neki az az öt méter hossz (vagy mit tudom én, mekkora egy nagyobb kocsi) a város aszfaltján jár, inkább szívja benne ülve ő is.
Minden technológiai feltétel adott hosszú évtizedek óta, hogy városba be se lehessen hajtani belső égésű motorral csak mert épp erre van dolga valakinek.Csak hát nem lehet választást nyerni, de még csak prgramot indítani sem azzal, hogy helló, nagy gáz van a levegővel, fel kéne adni a bőrülést és felszállni a tömegközlekedésre.
Instant a többség fúj arra, hogy megvonják a személyi privilégiumát. Jár és kész. A kocsi a városban az kell. Roskadásig van velük minden utca, kilépek az ajtómon, hasraesem a járdán álló kocsikban, egy csinos épületet sem lehet lefotózni normálisan, mert hetven kocsi áll keresztül-kasul előtte.
Tök mindegy hogy mi lesz az utódainkkal, hadd járjak még most belső égésű motorral, aztán majd lesz valami, naaaaa. Én már úgyse fogok élni akkor.Ahogy írtad, sajnos igaz. A piac igénye a nagy és kényelmes autó. Hogyha megengedheti magának valaki, rögtön szeretne elszigetelődni a plebstől, és leszállni a buszról, be a Mercibe, BMW-be, Audiba.
Csakhogy lassan (tulajdonképpen kecigyorsan) le kéne jönni a több mint fél évszázados bódulatról, hogy a kényelem az mindennek és mindenkinek (a környezetnek meg főleg) a rovására is jár.
Lóhímtag ánuszba, az jár. -
-
bambano
titán
az a probléma (eddig is ez volt a legnagyobb probléma), hogy az eu-s döntéshozók kiszúrtak egy paramétert, hogy az sok, és megpróbáltak ellene harcolni. a harc olyan jól sikerült, hogy a paraméter javult, másik 2-3 meg romlott, amit besz-ptunk mélytorokkal.
lásd: sokallták az üvegházhatású gázokat, legyen kevesebb a co2. a co2 szinte alig ártalmas emberre, ha a szabadban vagy. megnövelték a dízelekben a befecskendezési nyomást, kicsit játszottak az injektor programozással, megnövelték kicsit a turbónyomást, mindenki boldog lett, hogy csökkent a co2. majd később jött a dikkmá, elszállt az égbe a nitrogénoxid. hát így járunk, ha politikusok lobbiérdekből védenek környezetet.
a co2-től semmi bajod nem volt, a nitrogénoxidoktól meg a lecsökkent méretű koromtól meg rákot kapsz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
RexpecT
addikt
-a gépjárművek által okozott szennyezés városi szinten kevesebb mint a teljes szennyezés ötöde.
-a villanyautó teljes életciklusára vetítve legalább annyira vagy jobban szennyez mint egy belsőégésű motoros.Ezeket az infók milyen forrásból vannak?
-
válasz Feketelaszlo #66 üzenetére
Ha csak üvegházról beszélünk akkor nem tudok ezzel vitába szállni. De itt eredendően a "zőld"ség nem csak erre vonatkozik. Karotta sem azt mondja hogy a felmelegedés megállítása miatt kell, hanem hogy a villany a megoldás a mindenre is. És én ennek az irányított utalásnak a minden kétséget kizáró vitathatatlanságra reagáltam. Ennek alapján még mindig tartom hogy a környezetszennyezés nem kizárólag CO2 v NOx hanem minden szennyező anyag. Nem lehet kicsit teherbe esni...
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Feketelaszlo
senior tag
Ez nem CO2 kibocsátás, hanem CO2 egyenérték, amiben benne van minden üvegházhatású gáz. Ilyen például a CH4, mindenféle hűtő- és hajtógázok vagy a NOx is, mert olyan reakciókra képes a légkörben, amik szintén hozzájárulnak a folyamathoz, sőt, az emberi szervezetre is mérgező. A PM10 és PM2.5 többnyire semleges a klíma szempontjából (bizonyos kutatások még hasznosnak is találhatják), attól mi fogunk meghalni, mert a légző- és keringési rendszereink nem szeretik. A CO2 önmaga viszont egyáltalán nem mérgező: itt van a szobában, most is szívom és nincs tőle semmi bajom. Ha túl sok gyűlik belőle össze beltérben akkor az O2 rovására növekszik a koncentrációja és álmosak leszünk, de amúgy nem egészségkárosító (kivéve talán a búvárbetegségeket, de az már nagyon messze esik) viszont az üvegházhatás szempontjából a légkör CO2 tartalma a legmegfoghatóbb.
Nincs olyan skála amin az egészségügyi szennyezőket és az üvegházhatású gázokat együtt lehetne értékelni vagy összemérni (ahogy a dieselt és benzint sem tudod keverni, pedig mindkettő tüzelőanyag), ha volna is az kb. a boszorkányság kategóriája, nem tudomány. Nagyjából egyéni értékítélet, hogy ki melyiket tekinti fontosabbnak, viszont egy korábbi hozzászólásban az volt a verdikt, hogy az egészségkárosító levegőszennyezők miatt a jelenlegi kibocsátási szintek és a jövőben prognosztizált csökkenés miatt már nem kell túlzottan aggódni - vagy legalábbis azért már egyre kevésbé lehet az autókat okolni. Ezért vállveregetés jár a katalizátoroknak, részecskeszűrőknek és AdBlue folyadékoknak, de ettől még a közlekedés ugyanúgy a legtöbb üvegházhatású gázt eregető iparágak egyike marad.[ Szerkesztve ]
-
válasz Feketelaszlo #62 üzenetére
Várj! Te itt most csak a Co2-t nézed. A pm10 és a CO2 együtt a szennyezés! Felesleges szétbontani csak h a számok meggyőzőbbek legyenek mert mérgező mindkettő. Ugyanakkor tény kérdés hogy a motorkocsi szám megnövekedett és a mozgatni való ember és áru mennyisége is folyamatosan nő. Pont ezért is mondtam h nem megoldás most mindent leállítani, mert egyszerűen nem reális hogy nem lesz turizmus és ipar. Ha ez megvalósulna akkor nem csak a mély nyomorban tengődő afrikai országokból és háborús közel-keleti övezetekből menekülnének az emberek hanem EUn belül is olyan mozgás támadna mint az egyszeri ember belében amikor szilvát eszik barackra és megküldi még egy kis tejbe mixelt langyod libazsírral!
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bambano
titán
válasz Tikakukac #61 üzenetére
bocs, nem vagyok teljesen naprakész Karottából, én még mindig ott tartok, hogy miért Annázza Diánát
más.
a tengeri fuvarozásban nem csak azzal lehet takarékoskodni, hogy kevesebbet fogyaszt, hanem azzal is lehetne a környezetet védeni, hogy nem a legócskább üzemanyaggal járatják. például kénmentesített olajjal.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Feketelaszlo
senior tag
Kétkedem is, ezért - ahogy a művelt észak-angol bárd mondaná - I went on the internet and I found this:
Magyar üvegházhatású gáz kibocsátás | OECD
1990 | CO2 egyenérték (ezer tonna)
1) Háztartási energia: 23,7% (22.169)
2) Villamos energia (+távhő) Energy Industries: 22,3% (20.860)
3) Gyártás és építőipar energia: 14,6% (13.622)
4) Ipari folyamatok és termékfelhasználás: 12,6% (11.809)
5) Mezőgazdaság: 10,6% (8.609)
6) Közlekedési energia: 9,5% (8.869)
7) Hulladékgazd.: 4% (3.874)2017 | CO2 egyenérték (ezer tonna)
1) Villamos energia (+távhő) Energy Industries: 21,9% (13.955)
2) Közlekedési energia: 20,6% (13.143)
3) Háztartási energia: 20,5% (13.090)
4) Ipari folyamatok és termékfelhasználás: 11,3% (7.204)
5) Mezőgazdaság: 11% (7.056)
6) Gyártás és építőipar energia: 7,8% (4.941)
7) Hulladékgazd.: 5,3% (3.376)A számokkal csalni viszonylag egyszerű: vagy kellően régi adatsort kell használni, vagy mindenféle mesterkélt módon össze kell keverni a levegőszennyezést okozó gázok kibocsátásával (ez a statisztika is ott van oldalt), amik közül igazából már csak a NOx és CO számottevő a közlekedés esetén, a PM2.5/PM10 és SOx elhanyagolható (ez egyébként kétségtelenül szép vívmánya az iparágnak, viszont a közlekedés egészségre és klímára gyakorolt hatása még mindig külön téma - Gréta nem a rákos megbetegedések ellen küzd). A közlekedési ágazaton belül az EU egyébként azt saccolja, hogy 72% tulajdonítható a közúti közlekedésnek, azon belül további 60% tisztán a személyautóké, vagyis az össz-magyar üvegházhatású gázok ~8%-ért csak a személyautózás felel, további ~6%-ért a nehéz- és tehergépjárművek (bár ezek már származtatott és nem tényszámok, s mivel Magyarországon alig van például vízi- illetve légi közlekedés ez inkább felfelé kerekítendő).
De amiért az adatsor szélein levő két évet is idemásoltam az sajnos az a szomorú tény, hogy míg minden más szektor alaposan meg tudta nyesni a kibocsátását, addig a közlekedés sajnos trendszerű növekedésnek indult, s ez nem magyarázható pusztán a rendszerváltás utáni hazai gazdasági átalakulással, szinte mindenhol nőtt abszolút és relatív is. Ez vagy azért van, mert már eleve rohadtul energia-hatékony volt (e felől erős szakmai kételyeim vannak) vagy mert mindenféle furcsa módokon kezdtük elherdálni a közlekedésre fordított energiát (sajnos ezt tartom valószínűbbnek).
Természetesen ezzel teljesen ellentétes következtetésre okot adó statisztikák is létezhetnek, de az ENSZ/OECD számsorainál sajnos kevés hitelesebbet tudok elfogadni (a Lebegő Mókacsoport számomra annyira nem hivatkozás-képes).Az ipari felhasználóknak sokkal erősebb ösztönzői vannak a különféle mérgező- és üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére, mint a lakosságnak. A nap végén valamiféle hasznot kell felmutatni a végzett tevékenység után - lehetőleg a versenytársaknak alávágva árakban -, aminek egyik hatékony módja a lehető legalacsonyabb energiafelhasználás. Az óceánjáró hajók fajlagosan borzasztó takarékos gépek (amennyiben lenne takarékosabb alternatíva földön/vízen/levegőben, azt használnák) - ha néhány %-al megemelkedik a fogyasztás a hajótestre rakódott szennyeződések miatt már viszik is a dokkba újrafesteni, mert pénz van benne. Ehhez képest a közúti járműveknél elég furcsa szempontok alapján elég váltakozó mértékben történik mindenféle megkérdőjelezhető hasznosságú fogyasztói döntés, ami talán segíthet megérteni, hogy [B]miért pont[/B] az autók. Lehet, hogy összességében nem a legnagyobb szennyezők, de arányaiban viszonylag kevés gondolkodással és innovációval lehet a végtermékekben sok kárba vesző energiát találni.
Akksis dömper egyébként létezik, bár a hasonló csúcs bányagépekmár amúgy is jó ideje elektromos véghajtásúak, lévén sokkal finomabban lehet velük vezérelni a szerkezetet, itt csak annyi történt, hogy a diesel generátort cserélték akkumulátorokra.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
ha jól követtem a történéseket, egyszerre járt multiplával és m3-assal. Feltételezem, amikor a komplett családot vitte, akkor multipla, amikor egyedül vagy max. a fiával ment, akkor m3.
de eladta az m3-asát az elmeroggyant, hogy valami trolibuszt vegyen...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
mert Karotta nem rácsodálkozik, meg behelyezkedik, hanem évekig m3-as bmw-vel járt az utcán is, és az elmúlt 10-15 éve arról szólt, hogy egy szuttyadékból kivakart datsunból épít pályaversenyautót, 300 lóerős motorral, mindenféle tuninggal stb. meg újraépíti, mikor leég az egész a p.csába... miközben a napi munkája zömében belsőégésű motorokról szól. és egy olyan helyen dolgozik, ahol a kollégák között szentségtörés a normális autó, csak 15-20-30 éves leszakadt sz.rokkal lehet járni, mert abban még volt <insert bullshit here>. a sturcz bandi "jól tájékozottan" családi autót vett nemrég, és három japán lepukkadt rozsdatemetőt nézett meg összesen, és megvette a korabeli m3-as bmw ellenfelének szánt lexus-t, mert abban sorhatos motor van meg sperr. ő még nem tudja, hogy a gyereke sugárban fogja tarkónhányni az első pillanatban, amikor özzezárja a sperrt. hogy coty elvtársról ne is beszéljünk, aki szénné fikázta az egyetlen autónak nevezhető autóját, egy avensist.
úgy is mondhatnám: áruló
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Pont egy szak újságírónak nem kellene a témába vágó tényeket mellőzni. Nem az a baj h ő szereti a villanyosságot (ami nem mellesleg valós alternatíva a városokon belüli közlekedést tekintve), hanem hogy részmegoldásokat akar ráerőltetni egy olyan problémára amiről tudott hogy alapjaiban forgatja fel a világgazdaságot.
MOD
A fogyasztással kapcsolatban pedig a fokozatosság elve már jelentkezett. A hajóknak a sebességlimitje már így is két számjegyű kibocsájtás csökkenést eredményezett. Ezt az irányt kell folytatni és gyorsítani de nem azonnal beszüntetni.
MOD2
(#56) dabadab: de igen. Egy szakértőnek a dolga javaslatot tenni. De ehhez alternatívák kellenek és legalább kölcsönösen elfogadható megoldások. Egyszerűen kijelenteni h nem jó ami van , nem több mint pusztába kiáltott szó és hangulatkeltés amit máshol nem lehet felhasználni mint a hergelésre.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Tikakukac
titán
Nem tanya. Nem 2-3 háztartás. És nem egy ilyen van.
Ezt nem értettem meg soha, hogy ahhoz képest mennyire piciri ország vagyunk, milyen szinten nincs lövése sem az emberek többségének, hogy mi folyik az országban. A rosszabb, hogy sajnos a döntéshozók vannak a leginkább vakon.
8th: Tőlem 20-50km a felsorolt háromszög. A hihetetlenül hangzás nem tudom miből jön. Miskolc-Nyíregy-Debi tengelyen kiszakadna a szemed akkor milyen helyek vannak
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz nullpoint #43 üzenetére
Biztos vannak ilyenek is én egy 1700 fős településen élek az isten háta mögötti a kietlen dél-Magyarországon.
#49: Elég hihetetlenül hangzik, hogy a Debrecen - Hajdúhadház - Hajdúböszörmény háromszögben fekvő településen ne legyen vezetékes földgáz szolgáltatás.
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
mephi666
nagyúr
gondolj bele, milyen hatása lenne, ha egy ilyen kilukadna és az óceánba engedné az üzemanyagot... nem lenne azért egy újabb exxon valdez, de ennek ellenére elég kellemetlen lenne amíg kína pörgeti az amerikai gazdaságot is, vígan terítik ilyennel az árut az egész földön... akik tehetnének a változásért, azok meg jót röhögnek grétán és várják, mikor nyomja a következő standup comedy-t
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Eastman
addikt
Még mindig nem értem, hogy miért furcsa, ha egy szakújságíró rácsodálkozik, érdeklődik, beleilleszkedik és -helyezkedik az újdonságokra, -ról és -ba, melyeket aztán ösztönösen vagy kényszeresen (?) másoknak is bemutat. De a vásárlásról aztán nem a vásárló dönt?
Persze eljöhet az a nap amikor egy rendelettel kirántják a polgár alól a dízeleket. Biztosan annak is oka lesz. Ha beírom a gugelbe, hogy "konténerhajó fogyasztása", dobja elől a zorigós meg a zindexes, népszavás, soknégyes cikkeket, gyakorikérdések, egyéb nyalánkságok, nem linkelem, mert leveszitek rólam a keresztvizet. De ez itt technikailag is érdekes: 6300 liter/óra. Nem mondom, hogy holnap álljon le az ázsiai kereskedelem, partra a hajókkal, de az tuti, hogy ezek akkor is közlekedni fognak majd, amikor magánszemély fara alatt már nem lesz dízel.
Fogyasztás szempontjából még egy ideig valami fajta "aranykorban" élünk. Aztán majd nem.
KoromKorok jönnek, korok mennek.[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
mephi666
nagyúr
válasz nullpoint #47 üzenetére
viccen kívül megfordult már a fejemben párszor, hogy ha sok pénzem lenne, átépíttetném az f-et ilyen death race-esre, hogy a kecskeméti forgalomra optimalizáljam ...a gépágyút mondjuk lehagynám, mert azért a rendőr biztos szólna
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
#90088192
törölt tag
Ez addig igaz amíg 2db ilyen nagy jármű nem megy össze
Mert a nyamvadt fizika
Ezert vesznek meg nagyobb autót, de ugye amikor magasan ülnek az egyfajta biztonság érzetet ad és gyorsabban mennek, ami ugye a v értekében exponenciálisan nyilvánul meg.
Sebaj ezert nem tanítanak mar fizikát, és ezert érdemes önzőnek lenni, mert ugye most a batárok egyre kevesebbet fogyasztanak, így lehet őket egyre nagyobbra csinálni => az elégetett üzemanyag mennyisége nem változik ezert is van ez a nagy SUV őrület
Szerintem jobb irány lenne egy kis autón egy kijelző ahol választhatsz:
- Pénisz méret reklámozása, amit egy lézeres berendezés mer meg minden beszállás előtt
- Aktuális bankszámla egyenlegPrimitíve embereknek primitíve megoldás
[ Szerkesztve ]
-
-
#90088192
törölt tag
a végeredmény az, hogy nincs tudományos egyezség arról, hogy mi fog történni a klímával.
Itt a hiba a gépezetedben
Azt mar tudjuk, hogy változik, sőt ez a változás akar lehet természetes(Nem ember által befolyásolt) változás is.
Amit nem tudunk, hogy HOL es MILYEN mertekben fog változni, mert a Fold egy olyan rendszernek tekinthető ahol a Nap az energia forrás.
Ha a nap hasra 5kW energiát juttat minden nm felületre a bolygón amit éppen ér a napsugárzás(Átlag), és ebből hasra 2.5kW gyakorlatilag a világűrbe verődik vissza normál esetben(Képletesen értem) akkor van egy referencia pontunk.
Ha most azt nézzük a légkör miatt csak 2kW tud kiszabadulni a világűrbe akkor annak mi lesz az eredménye?Energia sufficit a referencia a ponthoz képest. Mivel a hőmérséklet mint merőszám az adott rendszer energia tartalmára vonatkozik, így beszelhetünk globális felmelegedésről, csak ugye a PC miatt ezt nem használhatjuk, hiszen mindenhol máshogy nyilvánul meg, de a fő mérvadó dolog az óceánok hőmérséklete ami ugye folyamatosan növekszik.
Miért növekszik?
Meghagyom neked a megválaszolását, ha ez megvan akkor el tudod dönteni, hogy az élő szén alapú organizmusoknak, mint például a többsejtű heterotróf ezek jót jelentenek-e a nagy álmoskönyv szerint.
Ugyan úgy, a légkörben növekvő CO2 az óceánokban történő elnyelődése, hatalmas szikvíz teleppé változtatja a bolygó cirka 70%-at.
-
mephi666
nagyúr
válasz #33253120 #32 üzenetére
nem azt mondtam, hogy ott fagyjanak meg mind, hanem erre kellene több energiát fordítani: ellátni a szegényebb régiókat rendes tűzifával, aminek az égése tiszta folyamat, a co2 termelődés ellensúlyozására pedig jobban rámenni az erdősítésre... másik oldalon meg rohadtul büntetni azokat, akik minden sz@rt eltüzelnek (minden sz@r alatt a mindenféle gumit/műanyagot értettem, amit válogatás nélkül elégetnek)
#41: tanyán is élnek rengetegen... érthető, ha nem tervez kihúzni a szolgáltató saját költségén több km vezetéket azért, hogy 2-3 háztartás rákapcsolódhasson
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nevemfel
senior tag
Van egy orvos fickó az Usából, annak volt valamiféle videója, ami arról szólt, hogy hogyan lehet meghosszabbítani az életet. 10 pontot sorolt fel, többek közt olyanokat, hogy a kardiovaszkuláris betegségek kialakulására mi a legnagyobb kockázati tényező, de az egyik pont az autóval és a közlekedési baleseti statisztikákkal foglalkozott, és ő baleseti sebészként elég sok adatot ismert ebben a témakörben.
Azt mondta, hogy, statisztikai adatok alapján, minél nagyobb az autód, annál nagyobb az esélye annak, hogy túlélsz egy balesetet. Ezért az autóválasztási tanácsa az volt, hogy a lehető legnagyobb autót vegyék, amit anyagilag megengedhetnek maguknak. Kétségtelenül nem volt zöld a figura. Mindenesetre kicsit elgondolkodtatott.
[ Szerkesztve ]
Rally against apathy draws small crowd
-
nevemfel
senior tag
válasz #33253120 #35 üzenetére
Egyébként Karottát nem nagyon nézem mostanában, Handrást viszont úton-útfélen feldobja a youtube kezdőoldala, és bár tudom, hogy mégis milyen mélységekre számíthatok, néha nem tudok ellenállni, és megnézem egy-egy videóját. Addig egyébként nincs is komoly probléma, amíg egy konkrét autóról tart bemutatót, de amikor elkezdi megszakérteni a mélyebb okokat, attól a falra tudok mászni.
Viszont ez az idézet Karottának a cikkéből, ami ebben a blogbejegyzésben is szerepel, ez elég komoly szegénységi bizonyítvány. Csak mert egy autógyártó vezetője azt talált a mondani, hogy ők inkább a hibridekre fókuszálnak...
Rally against apathy draws small crowd
-
dabadab
titán
válasz #33253120 #35 üzenetére
"véletlen minden gép, és szerszám ugyanazon bolthálózat sajátmárkás terméke volt"
Úgy érted ott, ahol ki van írva, hogy "A videó az Aldi Magyarország támogatásával készült"? Igen, ott ez tényleg nagy leleplezés
Egyébként Karotta meg handras között az alapvető különbség szerintem az, hogy handras buta, Karotta meg nem.
DRM is theft
-
-
-
#33253120
törölt tag
Karotta az első közlönyök körül valamikor megmondta, hogy izgalmasnak tartja az elektromos autókat, és itt akarja leadni azokat a dolgokat amik a Totalcarba nem férnek bele, és bizony, utána hozzáfűzi a saját véleményét is. Láttam én már őt elektromos autót ekézni, és belsőégésűt is isteníteni a vlogban, jelenleg játtsza az értetlen kisfiút, aki nem érti, hogy ahová jó, oda miért nem használ az emberiség több elektromos járművet, és közbe azt is elmodja hova nem jó, hova jobb a belsőégésű. (Míg Handrásból szemellenzővel ömlik a bullshitgenerátoros duma, és simán letagadja azt is amit két adással azelőtt mondott.)
De természetesen párszor nála is kibukott a lóláb, főleg a szerelgetéseknél amikor véletlen minden gép, és szerszám ugyanazon bolthálózat sajátmárkás terméke volt,
-
nevemfel
senior tag
válasz #33253120 #33 üzenetére
Karottáról még egyelőre elhiszem, hogy ahogy öregszik, úgy változik, és most ez tetszik neki valamennyire.
Én meg már túl öreg vagyok ahhoz, hogy bármit is elhiggyek bárkinek, csak úgy.
Ha a tömegigény az, hogy a zöldautókról kell jóslatokat megosztani, mert a te valutád többek közt a youtube csatornádra feliratkozók száma (Karottának is van ilyenje már), és ha a Földért, illetve a földhőmérsékletért aggódás a námbervan klikkmágnes, akkor nem nagyon tehetsz mást, felvázolod azt, amire a többség vágyik: Mindenbe lítium akksi, minden háztetőre napelem. Tiszta, száraz érzés, senkitől nem függ a semmi, a bolygó megmenekül, ráadásul pofonegyszerű az egész. Maga a megtestesült álom, nem? Látod, már én is kezdem elhinni, hogy ez a jövő.
Innen már könnyedén megy a Gréta féle követelőzés. Ha meg vagy győződve arról, hogy nem technikai, hanem hatalmi okai van annak, hogy még nem valósult meg az álom, akkor csak hatalmi eszközökkel lehet megteremteni a feltételeket. Aki meg akadékoskodik itt mindenféle furcsa képlettel a kezében, az meg nyilván megvett ember, vagy olajtársaság.
[ Szerkesztve ]
Rally against apathy draws small crowd
-
#33253120
törölt tag
Hja. Csak éppen azt felejti el mindenki, hogy mondjuk sok településen nincs még 2020-ban gáz. Aki ott lakik, annak is fűtenie kell. Sok esetben a minden sz@r, az fa, és szén, de persze mindenütt vannak olyanok, akik a mindent is rárakják a kályhára, vagy nincs pénzük idén megvenni a következő tüzelőt, hogy legyen ideje száradni, így olyan fával fűtenek aminek még túl magas a nedvességtartalma.
De ha holnap odavinnék a gázt, a célközönség 90%-a nem tudná bevezettetni a mai szabályozások mellett.Én nem vagyok se mellette, se ellene az elektromos hajtásnak, de kicsit boszorkányüldözésnek érzem, amit az autógyártókkal tesznek.
A lakásokban lévő klímákat miért nem piszkálják? Nyáron, a klímakültérik által kifújt forró levegő akár 4-6 fokkal is tudja növelni egy város hőmérsékletét. Gondolom ez kifejezetten jót tesz mondjuk a globális felmelegedésnek.
-
"A piac igénye a 8 ajtós 4 tonnás vas. Asszonyom nagyon szerette Domit meg Gazsit, de amikor beletette a popóját a Teddybe majd Maxba, közölte h innentől nincs autó ez alatt. "
Ezt hívják úgy, hogy jólét. És persze az ezzel együtt járó gondolkodás, amit nehéz leküzdeni – tudják ezt jól a cégek, azért akarnak nekünk még nagyobb és még drágább dolgokat eladni.
-
nevemfel
senior tag
Ami Karottát illeti, ... teljesen mindegy, hogy Handrás vagy Karotta mit hisz a fejlődésről akkumulátor-ügyben, még csak nem is villamosmérnökök, az akkumulátorgyártás meg aztán végképp nem a szakterületük. Leginkább ahhoz értenek, hogy lineáris interpolációval a jövőt vizionálják, méghozzá nagyon pontatlanul felvett viszonyítási pontok alapján. Vagy, és ez a rosszabb eset, ezt tolják, mert ezt nézik, ebben van pénz, a közönség erre vevő, pro és kontra. Mondanám, hogy eladták a lelküket, de a médiában ki nem.
[ Szerkesztve ]
Rally against apathy draws small crowd
-
kovgab
tag
Onnantól, hogy valaki ezeket az energiasűrűségű akkukat tudja beletervezni a jövőbe és a hidrogént meg mögésorolja, nekem abszulúte hiteltelen lett.
Az utolsó videót már meg sem néztem, ezek után.Ká Úr
-
nevemfel
senior tag
válasz Feketelaszlo #2 üzenetére
Zömében semmit, max. írtak egy szoftvert ami becsapja a mérőeszközöket, hogy legalább a károsanyag-kibocsátási oldalt letudják
A probléma leginkább az, hogy ezek a károsanyag-kibocsájtás értékek vágyálmok. 95 g/km CO2 kibocsájtást sima benzines autóval nem nagyon lehet produkálni, legfeljebb kisturbós motorral (Azzal is nehezen, 2-3l/100km fogyasztást kéne hozzá összekalapálni. Olyan nyomatéka lesz, mint a villanyborotvámnak), vagy agyonbonyolított, hibrid hajtáslánccal, és ugye ez az új flottaátlag 2021-től. Ezért az van most, hogy boldog-boldogtalan összeszorított foggal villanyautót gyárt, meg hibridet, hogy mellette el tudja adni a normális 1,6-2-2,5L-es benzin-dízel autóit. Ezeknél a komplikált meghajtásokkal felpimpelt járműveknél aztán a gazdaságos javíthatóságuk kábé 10-12 éves korukban könnyedén véget is érhet, mehetnek a szemétbe.
El ne hidd már egy percig is a mesét, miszerint a BMW, Mercedes vagy akár az Audi mérnökei a homlokukra csaptak, és rájöttek, hogyha mindenbe lítiumot töltenek, akkor kivirágzik a pitypang a motortérben. Az autóipari mérnökök nagyon jól tudják, hogy nem így lesz. És ha az EU nagyon szorongatja a tökeit az európai autógyártóknak, akkor majd ott lesz Kína, amelyik tojni fog a kibocsájtásnormákra. Majd legyártja ő a mi autóinkat is. Belsőégésű motorokra pedig szükség lesz, mert ugyan hogyan máshogy fogják Kínából ideszállítani a sok olcsó kütyüt, ha nem belsőégésű motorokkal, földön-vízen-levegőben?
[ Szerkesztve ]
Rally against apathy draws small crowd
-
_drk
addikt
Én nem csodálkozok rajta, hogy Karotta is át állt. Az autóipar kicsit túl tolta.
Nyomták a legnagyobb, legerősebb dögöket. Ügye felső kategóriában ment ezerrel a fejlesztés.
Közben meg az alsó ágon alig volt valami, mert kicsi autóba olcsón minek. Ez most szépen meg bosszúja magát.
Erre itt van az 1000-res motor turbóval, meg mindent megszüntetünk és elektromos autó fejlesztés ezerrel.
Dízelek is hiába nem olyan parák a mostaniak, azért kicsit megérdemlik mert ez is vissza ütött, hogy a régiek milyen állapotban mennek az utakon...És a vevőkről nem is beszéltünk még, ezzel a nagy SUV mániával, meg most tényleg mindenkinek az elektromos csoda kell, csak azt nem tudom, hogy 2 töltőn hogy osztozkodik majd 50 kocsi?
Mi lesz az aksikkal? -
bambano
titán
a családom mezőgazdaságból él. engem sokkal jobban érint ez az egész, mint bárki mást itt a fórumon.
ehhez képest az, hogy győztem-e vagy sem egy fotelmeteorológus fölött, nulla jelentőséggel bír és úgy is kezelem.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Nem tudom mivel jár Karotta Ennyire soha nem érdekelt a személye azon túl amilyen cikkeket írt és tv adást gyártott.
Lassan 1 éve nem rendeltem Kínából - HongKong miatt
Nem tudom, nem ismerem az idézetet és a forrását. De én amióta én vagyok ekkorát nem fordultam. A 14 alatti időszakot ebbe nem számolom bele.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Eastman
addikt
...Karotta, a gyerekkori hősöm aki az egyik igazi magyar petrol-head idol...
Még mindig Multiplával jár?
Szóval legyen minden szép és zöld. Csak közben ne felejtsük már el, hogy:
-a gépjárművek által okozott szennyezés városi szinten kevesebb mint a teljes szennyezés ötöde...Az iparból és a szállítmányozásból (pl. óceánjárók) irgalmatlanul nehéz lesz kivonni a gázolaj üzemű gépeket. Közben ne felejtsük el, hogy valahogy megérkezik a mókusfarok kulcstartód az ajándék vunderbaummal kínából. Az e-autógyárakat / szalonokat is fel kell valahogyan építeni. Még nem hallottam akksis dömperekről, útgyalukról.
..apuka üzemmódba kapcsolva két lábbal tiporja a múltját és komolytalanná teszi magát...
Hogy is van pontosan az idézet? "Ha ötvenévesen úgy gondolkodom mint ahogyan húszévesen gondolkodtam, az azt jelenti, hogy harminc évet elvesztegettem az életemből." Jól írtam?
A Föld előttünk is itt volt és utánunk is itt lesz. Marhára lesz@rja az emberiséget. Amikor kipusztulunk is pont annyira fogja érdekelni a bolygót hogy vagyunk-e mint most. Persze ettől minket érdekelhet , hogy mennyire tesszük lakhatatlanná magunk számára - de ez más kérdés.
Ezzel szóról szóra egyet értek. Pont ezt és így mondom húsz éve. Az emberiség itt átmeneti állapot. Nem hiszem, hogy el tudja rontani. Telefüstöli, -fingja a liftet, aztán mikor már nem kap majd levegőt, kiszáll a történetből.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
bambano
titán
azon a linken többek között azt is írják, hogy a klíma modellek pontossága attól is függ, hogy mennyire pontosan tudják megmondani a co2 emissziót. mivel azt egyáltalán nem lehet megmondani, így a klímamodellek az általad bizonyítékként felhozott weboldal szerint nagyjából semmit nem érnek.
a klímamodellek úgy készülnek, hogy visszamenőleges adatokra megpróbálnak függvényt illeszteni úgy, hogy megsaccolják, melyik adat milyen súllyal hat a klímára. majd ha már elég pontosan lefedik a visszamenőleges időszakot, akkor megnézik, mit hoz ki a jövőre nézve. és vagy az lesz, vagy nem.
ha megnézed az interneten, gyakorlatilag bármelyik hőmérséklethez lehet találni egy tanulmányt, ami azt mondja, hogy pont annyi lesz a változás. meg lehet találni olyan tanulmányt is, amelyik meaculpázik, hogy hát mégse úgy lesz.
a végeredmény az, hogy nincs tudományos egyezség arról, hogy mi fog történni a klímával. annyit lehet tudni, hogyha olyan dolgokat teszünk, amiknek a kijavítása hosszú időt vesz igénybe, akkor szívni fogunk, mint a torkosborz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Karotta újabban sajnos handrás szindrómában szenved. Úgy áradozik az elektromos autózásról mint ha fizetnének érte neki miközben a dolog árnyoldalát nagyvonalúan elhallgatja. Újságírói objektivitás meg smafu. Bírom őt de elektromos autózás témakörben ezzel a mentalitással teljesen hiteltelenné vált a szememben. Totalcaron már csak a Csikós Zsolt és a Zách Dániel cikkeit olvasom el a többit nagyrészt átpörgetem. Az álnéven élő médiaceleb ripacstól meg egyenesen a hideg kiráz.
A tisztán elektromos motorral hajtott jármű össz. CO-ja (legyártás, üzemeltetés, megsemmisítés, áram előállítása stb.) mindennel együtt (jelenleg) gyakorlatilag megegyezik egy lpg/cng hajtású benzinesével ami ráadásul csak fele annyiba kerül mint a villanyos úgy, hogy utóbbira nem jár semmiféle állami támogatás.
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
válasz Feketelaszlo #13 üzenetére
A kétkedés joga , elidegeníthetetlenül a tiéd. A levegő munkacsoporttól kezdve bárkire keresel a kimutatások ezt mondják. Kevesebb mint 20%.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
dabadab
titán
"nem tudunk időjárást előre jósolni, három napra se. évtizedekre meg egyáltalán nem"
Ehhez képest: [link]
"nem egyszer kiderül, hogy a klímalobbinak tetsző kutatások kapnak pénzt és nyilvánosságot, a nem tetszők meg nem."
Erre viszont te hozzál linket.
"szerintem aki nem teljesen süket és vak, az látja a saját két szemével, tudósok és greta nélkül, hogy baj van vagy záros és rövid határidőn belül baj lesz."
Hát ha ez ilyen egyértelmű mindenkinek, akkor nyilván cselekednek, igaz? Igaz?...
"ráadásul mostanában azt szokta üvöltözni, hogy nem történt semmi."
Ami így is van. Egyébként nem üvöltözte, mondta.
DRM is theft
-
bambano
titán
válasz Feketelaszlo #13 üzenetére
"nem-e okoz vele több kárt a társadalom számára a használója, mint amennyi hasznot maga élvez belőle.": ez egy lehetetlen, következésképp értelmetlen összehasonlítás. szerinted azt, akinek jó a nagy batár, konkrétan érdekli, hogy akinek nincs, mit gondol róla? hint: nem
"azért megvannak a műszaki határai annak": mint ahogy annak is megvannak a műszaki határai, hogy meddig érdemes az autóipart sanyargatni. és ezt már jó eséllyel elértük. a belsőégésű motorok szabályainak további szigorítása valószínűleg több kárt fog okozni, mint hasznot.
"Ha valamiben meg kell egyezni akkor legyen mondjuk az, hogy az autók ma - és a jövőben - már csekély és egyre elhanyagolhatóbb mértékben tekinthetőek egészségügyi szennyezőnek": ez is remek ötlet, csak nehogy politikusok a zászlójukra tűzzék, aminek az lesz a következménye (mint az elmúlt időszak döntéseinek zöménél), hogy kilobbiznak valamit, ami összességében károsabb az egészségre, mint az eredeti volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Gréta egyébként nem talált ki semmit, csak felhívta a figyelmet arra, hogy van itt egy rakás tudós, akik évtizedek óta ezzel foglalkoznak meg ehhez értenek és ők azt mondják, hogy itt kurva nagy gáz lesz, a politikusok meg megpróbálnak úgy csinálni, mintha süketek lennének.": konkrétan elkezdett raplizni, ha jól emlékszem.
igen, itt van egy csomó tudós, akik ezt csinálják, csak két gond van vele (igazából három):
1. nem tudunk időjárást előre jósolni, három napra se. évtizedekre meg egyáltalán nem
2. nem egyszer kiderül, hogy a klímalobbinak tetsző kutatások kapnak pénzt és nyilvánosságot, a nem tetszők meg nem.
3. neked szükséged van, hogy egy gyerek üvöltözzön veled a klímáról, például 2013. március 15-én, amikor az m1-en tetőig ér a hó? szerintem aki nem teljesen süket és vak, az látja a saját két szemével, tudósok és greta nélkül, hogy baj van vagy záros és rövid határidőn belül baj lesz. ráadásul mostanában azt szokta üvöltözni, hogy nem történt semmi.egy kis feltűnési viszketegség keveredik egy kis messiástudattal... gondolom ezeknek ugyanúgy van bno száma, mint az aspergernek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Feketelaszlo
senior tag
Minden piaci kapitalista elköteleződésem ellenére erre csak azt tudom mondani, hogy helyes, ha valaki feláll és azt mondja, hogy ilyen igényeket egyetlen termék se szolgáljon, mert ezen a szinten már nem az a kérdés, hogy zöld-e vagy kényelmes-e, hanem hogy nem-e okoz vele több kárt a társadalom számára a használója, mint amennyi hasznot maga élvez belőle. Ez az én szememben a legkevésbé sem benzinvérűség, hanem sima konzumidiotizmus, s bizony rendkívül frusztráló, mikor a kettőt összekeverik. Az autózás nem ős-rossz, nem szabad belőle bűnbakot csinálni és valóban nem kéne minden áron kereszteshadjáratot vívni ellene, de azért megvannak a műszaki határai annak, amire az ember még észszerű járműként tekint és ahonnan sima energiapazarlás az egész.
"Az autók adják arányosan a legkevesebb szennyezést. "
Ezt kijelentetted, mint egyfajta közismert tényt, én azonban nem értek egyet vele. Nem tudom honnan származik ez a statisztika, de ha tudnám is fenntartom a jogot, hogy csak abban a statisztikában higgyek amit én magam hamisítottam. Ha valamiben meg kell egyezni akkor legyen mondjuk az, hogy az autók ma - és a jövőben - már csekély és egyre elhanyagolhatóbb mértékben tekinthetőek egészségügyi szennyezőnek. Pont. Hogy ha mindenféle externáliát, hatásfokot meg egyéb műszaki/gazdasági/környezeti behatást kezd el vizsgálni az ember akkor sem ez lesz az abszolút legnagyobb szennyező, de azért határozottan árnyaltabb lesz a kép és kijön, hogy volna még bizony min javítani. Erre nyilván nem a démonizálás a megoldás, hanem az, ha az ipar nekiáll és elkezdi megoldani a problémákat. A 8 ajtós 4 tonnás nagyjából pont az antitézise ennek a folyamatnak.(#4) mephi666:
Az érem egyik oldala, hogy még a Sajó-völgyben is többet szennyeznek, mint a legnagyobb autós csomópontokban, a másik meg hogy olyan sokat fejlődött a járművek káros anyag kibocsátása, hogy már pár borsodi vegyes tüzelésű kazán is könnyebben mérhető szmogot generál, mint sok százezer jármű (mondjuk mivel enyhe volt a tél ez idén valószínűleg pont nem állt). Dinamikájában nézve a dolgot szerintem ez pont azt mutatja, hogy ha a szabályozás és a gyártók elkötelezik magukat valami mellett akkor az nem lehet legyőzhetetlen akadály. S ismét visszatérve az előző gondolathoz: nem biztos, hogy csak azt kell nézni, ami a kipufogócsövön kijön. Annál azért egy kicsit összetettebben is lehet - s kell - kutatni az autózás kérdéskörét. Oké, hogy már nem leszünk tüdőrákosak egy elhaladó Trabanttól, de azért még mindig borzasztó mennyiségű energia elvész a közlekedési rendszereinkben.(#8) bambano:
A pszichológia eddigi története szerint ez így van, azonban ma már vannak olyan álláspontok, miszerint a legtöbb ilyen mentális 'betegséget' simán félrediagnosztizálják, az alany egyetlen problémája ugyanis annyi, hogy sziklaszilárd preferenciái vannak. Az Asperger-szindrómás emberek rendkívül konzekvensek és - ami nála is egyértelmű -, hogy végletekig menő igazságérzettel rendelkeznek. De az autizmus spektrumzavarral élők szemszögéből a neurotipikus emberek tűnnek 'betegnek' amiért egy csomó irracionális dolgot csinálnak. -
dabadab
titán
"De nagyon szeretném látni azt a Grétát v bárkit aki oda fog állni egy ilyen combos iparág összes dolgozója elé és közli vele hogy azért marad megélhetés nélkül a családjával mert zŐd, de mánis."
Valóban, ennél sokkal egyszerűbb ezt csinálni:
Nem kell felesleges konfliktusokat felvállalni, aztán majd ha lesz valami, akkor majd kitalálunk valamit.
Gréta egyébként nem talált ki semmit, csak felhívta a figyelmet arra, hogy van itt egy rakás tudós, akik évtizedek óta ezzel foglalkoznak meg ehhez értenek és ők azt mondják, hogy itt kurva nagy gáz lesz, a politikusok meg megpróbálnak úgy csinálni, mintha süketek lennének. Meg azt is mondta Gréta, hogy ő ezt a filmet már látta és hogy élőben nem lenne jó kipróbálni, tehát cselekedni kellene valamit.
Egyébként meg az is igaz, hogy a CO2-kibocsátás nem a villanyautóktól fog megszűnni, de aki azt mondja, hogy nincs javítanivaló, az menjen el egy kicsit levegőzni a Hungária körúthoz. Máshol is van probléma, persze, de amíg nem öt perc, hanem tíz év alatt öl valami, akkor el lehet játszani a fenti képet.
Ja, és a Föld megmentése alatt senki se arra gondol, hogy tényleg bármi komoly bajt okoznánk ennek a 6000000000000000000000 tonnás, nagyrészt vasból készült golyónak, hanem arra, hogy a rajta élő emberek életterét kellene megmenteni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Coyot
őstag
Karotta már rég átment villany rajongóba, a Totalcar lassan egy egyszerű reklámfelületté degradálódik. Te meg öregszel
Má' nem
-
bambano
titán
válasz elder troll #6 üzenetére
[link] "Az Asperger-szindróma (Asperger syndrome, gyakori rövidítése AS) neurobiológiai betegségnek számító pervazív fejlődési zavarok egyik kategóriája, amelynek a BNO kódja: F84.5."
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Azért Gretát megvédeném. Nincs azzal baj h kiáll a véleménye mellett. Csak kellene egy kompromisszum.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bambano
titán
válasz Feketelaszlo #2 üzenetére
greta egy manipuláció.
arról szól, hogy mivel már sok szempontból áthiszterizált lett a társadalom, így senki nem akar plusz bajt magára húzni azzal, hogy megmondja egy beteg gyereknek, hogy hova kellene mennie.ezzel párhuzamosan jelenleg az eu-ban lobbisták vannak, még politikusok se, nemhogy szakemberek.
következmény: azt, hogy pár év alatt ennyire eluralkodik az ostoba őskáosz a világon, azt senki nem láthatta előre, de különösen nem láthatták autóipari döntéshozók.
azt, hogy az autóipar van a célkeresztben, egyszerű dolog okozza: megfogható és szavazatmaximalizálásra tökéletesen alkalmas. azt, hogy egyrészt ne rendelj paraszt kínából, másrészt a teherhajók az óceánon nemzetközi vizeken jogi szabályozatlansági környezetben úsznak, nem tudod helyi szavazatra váltani.
úgyhogy miután gyakorlatilag mindenkinek elmentek otthonról, így logikát keresni a döntésekben alap nélkül van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mephi666
nagyúr
válasz Feketelaszlo #2 üzenetére
...aztán vicces néha ránézni az országos szmogtérképre és azt látni, hogy budapesten általában kisebb a szmog, mint borsodban ...azzal, hogy egyesek minden sz@rt eltüzelnek, többet károsítanak a környezeten, mint egy 2milliós főváros gépjárműforgalma... lehet itt küzdeni a különbözö euro-besorolásokon, amikor a probléma nem itt kezdődik (a szállítóhajókról nem is beszélve, amikkel kína elárasztja az egész földet és belőlük egy tucat több káros anyagot nyom a levegőbe, mint a föld teljes személygépkocsi-állománya)
...van nekem is elektromosautó-mániás ismerősöm: azt szoktam neki mondani, hogy annyit ér összességében, mintha a budiban ledes izzót használna, miközben 3kw-s hősugárzókkal fűtené az egész lakást
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
válasz Feketelaszlo #2 üzenetére
Már megbocsáss, de fordítva ülsz a lovon. A piac igénye a 8 ajtós 4 tonnás vas. Asszonyom nagyon szerette Domit meg Gazsit, de amikor beletette a popóját a Teddybe majd Maxba, közölte h innentől nincs autó ez alatt. És teljesen igaza van - olyan kényelmet ad amit más nem nagyon tud.
De megint elveszik a bábáktól a gyerek! Az autók adják arányosan a legkevesebb szennyezést. Miért ők- mi vagyunk a céltábla közepén?[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Feketelaszlo
senior tag
Ez a középkorú férfiak Asperger-szindrómás svéd tinilányokra haragszanak topik?
Mindenesetre Gréta még a kanyarban sem volt, amikor az automobilizmusban érdekelt öreg iparvállalatok már rég tudták, hogy milyen környezetvédelmi előírásoknak kellene majd a jövőben megfelelniük és merre vezet a műszaki igényesség útja. Mit tettek azért, hogy átálljanak erre a pályára? Zömében semmit, max. írtak egy szoftvert ami becsapja a mérőeszközöket, hogy legalább a károsanyag-kibocsátási oldalt letudják, de alapvetően abban bíztak, hogy az a bizonyos családok és emberek ezrei és tízezrei akik ebből élnek kellő lobbierőt fog biztosítani ahhoz, hogy a változásokat elodázzák és így még nagyobb és még fantasztikusabb teljesítményű autócsodákkal kápráztassák el a nagyérdeműt. Valahogy nem tudom sajnálni az efféle döntéshozók vezette vállalatokat, hiszen ha bejöttek volna a számításaik ma a 4 tonnás 24 hengeres 8 ajtós terepjárók lennének az átlag új autók ami szerintem még inkább ellenszenves bármely járműrajongó számára, mint egy kis villanyautó.
Mindenesetre ha valakin ki akarja tölteni az ember fia a haragját, azok tényleg legyenek a totálisan alkalmatlan CEO-k, ekzekutívok meg menegérek akik a 2000-es évek elején csak kacarásztak az első komolyabb előjeleken és próbálkozásokon, miközben a fejükben a legújabb W16-os blokk tervei jártak, az elektromos vagy hibrid koncepcióautón dolgozó csapatot meg jól leépítették. Most meg már persze megy a kapkodás, green-washing, compliance car gyártás, valahol a leépítés is... -
bambano
titán
Karotta már egy jó ideje villanyautó-evangelizátor, a totálkár meg egy hirdetési bevételeknek lefekvő reklámújság.
A konkrét cikkel kapcsolatban meg amikor megláttam, hogy egy ócska hondát 12.5 misiért akarnak rásózni az emberre, miközben haver 4.5 misi alatt meg tudott venni egy új j astrát, akkor kiszámoltam, hogy az árkülönbözetből akkor jön ki 200 ezer kilométerre való benzin, vagy még több, ha az áramot továbbra is engedik ingyen tankolni. Ha egyszer eljön az az idő, amikor az áramért ki kell fizetni a töltőkön a valós árát, akkor az ilyen amperbohóckodásoknak egy másodpercen belül végeszakad, és mindenki belsőégésű motorral fog járni.
egyébként is ami posztot láttam a belsőségen mostanában, azok zöme nélkülözte a józan ész szikráját is. de legalább volt egy, ami abszolút baromság volt és marha jókat lehetett röhögni rajta. a többi resztli.
de egyébként egyetértek a felhorkanásoddal
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Új cégtől származó rendszerchipról árulkodik a Lenovo friss platformkódja
- Politika
- Dell notebook topic
- Tavaszi szél Slimet áraszt
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Külpolitika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Google Pixel topik
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Akció! Dell Latitude E6430 laptop (14/i5-G3/8GB/256SSD/AkkuX) - 1 év garancia, 27 % számla
- Wacom Cintiq 16 FHD (DTK-1660) digitalizáló tábla
- Denon AVR X2600H erősítő + Jamo S809 5.0 Hangfalszett
- Géjmer Keychron M3 vezeték nélküli egér
- Akció! Dell Latitude E6230 laptop (12,5/i5-G3/8GB/256SSD) - 1 év garancia, 27 % számla