Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz bitpork #67 üzenetére

    Világos, hogy miért akar a végfelhasználó egy 1 dimenziós "zőldség faktor" mentén tájékozódni, de az iparág számára nem lehet olyan célkitűzéseket hozni, amik az egyik környezeti kibocsátást a másikkal próbálják helyettesíteni. Készíthessen mondjuk X márka egy kicsit több üvegház gázt kibocsátó járművet, ha cserébe alacsonyabb mértékben károsítja az egészséget? Vagy legyünk elnézőbbek amennyiben nem olyan jó az újrahasznosíthatósága, ha cserébe gyártás során kevésbé lúgosítja az élővizeket? Legyen átjárható a zaj- fény- mikroműanyag- és veszteséghő szennyezés is? Valószínű, hogy káosz alakulna ki, ha megpróbálnánk ezekre konvenciókat állítani, s mindenki a legolcsóbban leküzdhető akadályok felé törne.
    Egy olyan, többé-kevésbé elfogadott módszert ismerek, amely során az adott technológia társadalmi költségeit összegzik (a környezetszennyező tevékenységeket is beárazva), s így próbálnak összehasonlíthatóvá tenni mondjuk egy szénerőművet egy atomerőműével. De az ilyen metodológiáktól ugyanúgy minden szakmabeli hátán feláll a szőr, mint az ökológiai lábnyom felemlegetésétől, szóval erről sem vagyok túl pozitív véleménnyel. Másfelől meg ha így is próbálnánk elemezgetni a járműipart és közlekedési szektort, valószínűleg még akkor is az jönne ki, hogy élvonalbeliek a veszteségei, s lenne mit lefaragni.

Új hozzászólás Aktív témák