Nem.
Mindegy, hogy benzin vagy dízel, kb a turbó megléte is mindegy.
Hőmérséklet függvényében 10-25 másodperc elindulás előtt (beindítod, télen kabát le, tárca/táska le, becsatolod magad, körbenézel és le is telt) ezalatt körbeér az olaj, és innentől nem alacsony fordulaton erőlteteve, hanem a szokásos fordulatszámok fölött használni, amíg bemelegszik, de ezt a szokásosnál alacsonyabb gyorsulási intenzítással érjük e.
Azaz ha 1500 körül megyünk síkon a benzinessel érintőgázon melegen, akkor most hidegen legalább 1700, de inkább 1800 legyen, és ha 2500nél elváltottunk melegen, akkor hidegen még 3000ig el kell forgatni legalább. De úgy, hogy ha melegen rendesen odalépünk ilyenkor hogy 250-300 méter múlva már ötösben suhanunk lakotton belül, akkor ezt most 500 méter után érjük csak el, hogy ne legyen nagy a terhelés. A nyomaték a problémás, nem a fordulat; az alacsony fordulat pedig amúgy is káros, de hidegen az olaj kenőképessége még elég alacsony (túl sűrű), ilyenkor nagyobb fordulat kell hogy legyen hasonló olajáramlás eléréshez. Picasso esetén nyilván a sebességmérőre támaszkodsz vagy fülre.
Álló helyzetben járatástól csak savasodik, vizesedik az olaj, és így nem 5-6 perc alatt lesz élhetően meleg, hanem ez még megnyúlik az üresjáratás idejével, amikor nagyon nagyon lassan melegszik fel, és nagyon jelképes még olyankor a kenés. Rendesen meleg a motor/olaj (nem a víz!) az jóval később lesz. Pl hetvenpárfoknál már bevillantja az üzemmeleg 3. csíkot a Picasso (is, meg kb minden autó így jelez vissza), de még egyszer ennyi idő a 9x fokos víz, és attól még percekre vagyunk az normál olajhőtől.
Még egy kiegészítés: Ha hidegben (-10° alatt) indítjuk az autót, érdemes a tompítottat/ülésfűtést/fűtőventit felkapcsolni, kb egy perc után kikapcsolni ezeket, majd utána indítani az autót (főleg a dízelt, vagy akik 40es félásványi lónyállal büntetik az autójukat) - ilyenkor az akku elkezd magához térni, és jóval könnyebben fogja indítani az autót, mintha egyből tekertetnék vele a motort.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html