- Kalacskepu: ASRock 775i65G R2.0 iGPU rekordok
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Pajac: PassMark - Lenovo ThinkCentre M83 i3-4130 HD 4400
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzmany
őstag
válasz
molnarpeter #3246 üzenetére
Benzinesre lenne javaslat? Németországban használnám, és itt nem nyerő jelenleg a diesel.
-
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy 207-t. Elsősorban cc kellene, de ha nem találok szépet, akkor mindegy.
Az lenne a kérdésem, hogy melyik motor az ajánlott, illetve
milyen tipushibákra készülhetek fel?
Még soha nem volt francia autóm.
Köszönöm előre is. -
válasz
molnarpeter #3242 üzenetére
Bocs, kissé flood-olok örömömben. Az autós topikban írtam.
Semeddig. Egy kis elírás volt a garanciafüzetben és gyári külön engedéllyel kicserélték. A füzetben (2019.10-ig) 5 év volt a központi rendszerben csak 2. Gondolom elhasználtam a "jószándék" krediteimet.
(#3241) Rick4: Szolnok Peugeot Qualité. Azt mondják eszi az olajat és arra érzékeny, úgyhogy évente olajcsere.
Rengeteget olvastam és semmi jót. -
von toth
tag
Azt szeretném kérdezni, hogy a mostanság futó 1.2 PSA 82 LE motorral kapcsolatban van-e valamilyen tapasztalat a tekintetben, hogy; milyen a vezérlése, jellemző-e olajfogyasztás, együtt lehet-e vele élni vagy nagyon erőtlen, meg egyáltalán milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatban.kösz
-
G.sysko
csendes tag
Mindkét helyen próbáltam már,de sajnos nem igazán nagy az aktivitás!
A turbó előtt a fűtésrendszeremmel kínlódtam akkor sem,kaptam sok segítséget,végül felszívtam magam és megoldottam egyedül! Ehhez már viszont én kevés vagyok!
Azóta már vezettem ilyen motorral szerelt autót és az nem így ment! Nálam legalább 30-40 paci elszaladt a ménesből! -
nesa
veterán
válasz
G.sysko #3227 üzenetére
Index vagy FB csoportba próbáltad, nekem minden problémám olcsón megoldódott evasional ezen a két helyen, persze itt is jelen vannak a hiénák de nem mindenki az.
Pl múltkor egy biztonsági övér egy kolléga annyit akart kérni mint amennyiért egy szarabb bontóba is 2db adnak, és mindezt úgy hogy 2 övet ki se szerelt csak késsel levágta, írtam is neki hogy minimális tiszteleted nem volt az öv iránt, viszont amit még nem vágtál el késsel azon akarsz nagyot szakítani, ezek után 200ft ér se vettem volna meg, nem fontos annyira, úgyse használom a középső sor középső ülést, ahhoz kellet volna 3 pontos öv, de nem fontos mivel most sincs bent a fotel 2-2-(1)2 be használjuk.
(#3232) G.sysko
Nem tudom mi az elvárásod attól a motortól az nem fog jobban menni mint egy szívó benzin, nem is igazán erősebb nála, azon nem azért és nem olyan turbó van.
Sokat fogyaszt mert egy nehéz autó nagy széltoló homlokfelülettel, a nekem az 1,9TD se nagyon eszik 7,5L alatt, a benzinesek varosba benyeliki a 16 ot is.
-
G.sysko
csendes tag
Igen van néhány olyan elvetemült,aki benzines turbóst vesz! 😁
Mondjuk én is csak azért vettem ilyet,mert ebbe számolták bele jó áron az előző autómat! ( Bár ,így utólag visszagondolva nem véletlenül!!)
Igazából az autó így sem megy rosszul,úgy viselkedik mint egy sima 2 literes benzines Nem füstöl,nem köhög,csak nincs meg benne az a plusz amit az ember egy turbós autótól elvár és egy kicsit sokat fogyaszt!!
Szerelőtől szerelőig hordom,de mind csak vakarja a fejét és benyögi,hogy turbót kell cserélni!
Olyan kellene,aki az elejétől a végéig átnézi a rendszert,nem csak összefogja az intercooler csövet,felpörgeti a motort és közli,hogy döglött a turbó,cserélni kell!! -
Rick4
félisten
válasz
G.sysko #3229 üzenetére
Ők felújítják, és a végén centíroznak, DE CSAK jobb esetben.
Egy ilyen turbo középrészt megvenni, a polcra rakni még mindig egyszerűbb, mint hozzányúlni, és a sokmilláért megvett centírozó gépen pörgetni, amíg nem nagyban megy a dolog, biztos a dobozos új az ésszerűbb.Nyilván lesz egy pont, ahol már megéri neki megvenni a gépet, mert a felújítószett 10-15 ezres, komolyabbakhoz talán 20 ezres, pl itt egy népszerű garret GT1749 V -hez való felújítószett:_[link], ha itthon, hivatalos forrásból, a gyárit veszi ( nem tudom külömbözik-e ettől a gyári) az sincs 25 ezer... Ezt bepakolja 20 perc alatt, a végén pörgeti és centíroz, ennyi a nagy felújítás. Nyilván ha a csapágyház is sérül, a tengely is törik, akkor kuka, de olyan mindig van olcsón, amit fel lehet újítani.
A kollégának igaza van, dízel középrészt linkeltem, turbódízelből a franciák nagyon ott vannak, meg sem fordult a fejemben, hogy van aki benzines turbóst vesz.
-
G.sysko
csendes tag
Akkor a felújító műhelyek mit dobálóznak a leírásokban,hogy így centírozás meg úgy centírozás!! Ezek szerint Ők is csak középrészt cserélnek egyben aztán vastagon fog a ceruza??
Vagy csinálnak mást is?Ha kiszereltetem a turbót,és szerzek középrészt, és nincs más baja( házrepedés,waste-gate szelep hiba,stb...) segítenél kicserélni? ( nem kérem ingyen és házhoz vinném)
-
Rick4
félisten
válasz
G.sysko #3227 üzenetére
Nem láttam még turbot, amit olyan könnyű lett volna leszedni, mint egy olajbetöltő kupakot, tökmindegy, milyen autóról van szó, mindegyik problémás ilyen szempontból, ez sajnos megkerülhetetlen része a turbos autónak.
Persze, jellemzően 5 mikrogrammig ki vannak súlyozva, a középrész tud csak tönkremenni, legalábbis alapesetben már nem nagyon, azt kicseréled, és mehetsz, persze ehhez tudni kell, mitől döglött meg a mostani, mert ha olajjárat dugult el, vagy direktszűrő volt fent, az egy új középrészt is hamar ki fog nyírni.
-
Rick4
félisten
válasz
G.sysko #3225 üzenetére
Ahhoz nem nagyon kell "olyan" szerelő, hogy levegyen egy turbot, meg kivegye a középrészt, otthon, pár db szerszámmal ez megcsinálható, nincs eleje meg vége, 2-3 óra melóról beszélünk. Szegedi vagyok, nyilván nem fogok tudni neked segíteni, de úgy gondolom, akinek nem garanciális autója van, annak kell legyen egy hozzáértő szerelője is, különben hogy használja az autót? Amúgy utána tudok kérdezni, arrafelé ki alkalmas erre, de akkor legalább egy konkrét várost írj.
-
-
Rick4
félisten
Ilyen helyekre tök fölösleges elmenni, és egy csomó pénzt kifizetni. Ha csak olajoz a turbo, akkor középrész csere, ha lent a turbo, az kb 20 perces mutatvány, egy új középrész meg nincs 40 ezres.. [link]
Ha más baja is lett, akkor jól ki kell takarítani a csöveket, de ezt ugye amúgy se a turbós csinálja, hanem a szerelő, aki leveszi a turbót, szóval ez is mindegy.
Volt egy kocsim, 300 ezernél elkezdett olajat szórni a gyári turbo, vettem az angoloktól egy új középrészt, talán 35 ezres lehetett, levettük a turbot, kicseréltük a középrészt, 395-nél még hibátlan volt, utána eladtam a kocsit egy ismerősnek, de most is hibátlan, megy vele mindenfelé. A felújítósok se csinálnak mást, mint hogy egy olcsó felújítószettel felújítják a régi dolgokat, de azért a pénzért 2 db középrészt vehet bárki.
-
dussy
őstag
Sziasztok!
2014es, 1.6HDi (E5) Berlingonál miket érdemes átnézni vásárlás előtt?
Mik az általános 'típushibák' ?Köszönöm a válaszokat.
-
G.sysko
csendes tag
válasz
molnarpeter #3220 üzenetére
Hát,eléggé! Ennyiből komplett bontott szívómotort kapok minden sallangal ami kell az átépítéshez! És legalább nincs többé turbó!!
-
G.sysko
csendes tag
válasz
molnarpeter #3215 üzenetére
A mostani: RGX
-
G.sysko
csendes tag
Sziasztok!
Belefáradtam az Evasionom 2.0 l-es turbós benzinmotorjához a turbófeltöltő keresésébe! ( bontottan nem találok,a felújítók meg olyan árakkal dobálóznak amik a kocsi értékével vetekszenek!)
Olyan kérdésem lenne,hogy lehetséges-e esetleg egy szívó benzinmotor beépítése? Le lehet a KF-nél papírozni a dolgot?
Előre is köszi!
Üdv!
-
98bja
senior tag
válasz
BigBlackDog #3211 üzenetére
Sziasztok!
Van egy 98-as Peugeot 306 sedan. 1.4-es, 75 lovas motorral. Nagyon gyenge sajnos, ezért eljátszottam a motorcsere gondolatával. Nézegettem, van pár bontott 1.6-os 98 lovas motor. Érdemes lehet esetleg kicserélni? Mivel én egyáltalán nem értek hozzá, szerelővel csináltatnám meg (nem tudom egyelőre hogy hol lehetne).
Ilyen esetben váltót is érdemes cserélni? -
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
2008 utánni Citroen Berlingo - Peugeot Partner valamelyikével van valakinek tapasztalata? Ahogy láttam, utóbbi időben már érdeklődtek páran, de érdemi választ nem találtam.
Milyen típushibák fordulnak elő, mennyire igénytelen vagy nyűgös ez a konstrukció? Elsősorban 1.6 benzin lenne a kiszemelt, de 1.4 is szóba jöhet, ha elegendő ahhoz a bodéhoz.
Előre is köszönöm a válaszakot és kellemes tojásos napokat kívánok!
-
Rick4
félisten
válasz
bazsimano #3208 üzenetére
Az 1.6 HDI-t nyugodtan választhatod, mivel az újabb benzinesek direkt befecskendezésesek mennek, ugyanúgy megkapja a kokszolódást a szívó oldalon, mivel turbósak, ugyanúgy ott a "kockázat" a turbo- egr meghibásodásra, ráadásul a 165 lovas 1.6 THP egy kifejezetten rosszul sikerült konstrukció, a 20 legrosszabb motor között van, kokszolódik a szívósora, nyúlik a vezérműlánca, és kuka az egész. Ehhez képest nekem a 2.0 HDI-n vezérműszíj van,a gyári van még fent, mert 10 év, vagy 180-240 ezer km a csereintervalluma, 175-nél járok... Ha megcsináltatom 180-nál, az kemény 60 ezrembe fog kerülni alkatrésszel, munkadíjjal együtt. Sok pénz lesz a korszerű benzinest is rendben tartani, és mellé ugye jóval többet eszik minden benzines, mint a hasonló teljesítményű dízel társa, + 2 litert nyugodtan számolhatsz 100 km-en, vagyis 100-on 800Ft, 1000-en 8000Ft, 10 ezren 80000Ft, egy sima 15 ezres olajcsere periódus alatt 120 ezer forintot nem tankolsz bele a dízelbe, és nehogymár 15 ezrenként 120 ezret kelljen rákölteni....
Az 1.6 HDI egy nagyon jól eltalált motor, ugyanaz a blokk sokmillió autóban benne van már 10-12 éve, és nincsen rossz tapasztalat, van aki több éve ovijáratban használja, és semmi baja sincs.
És akkor jövök azzal, hogy ezt vétek lenne kézi váltóval venni, az újnak mondható EAT6-os vagy EAT8-as váltó igen jó szerkezet, előbbi, ami nekem is van, rengeteg autóban benne van, hosszabb távon is szépen mennek, és nincs kettőstömegű+ kuplung, amit 250 ezrenként a kézi váltósban cserélned kell. Ott tartunk, hogy hosszabb távon kényelmesebb és egyben olcsóbb is az automata.
Ebben az esetben ez ugyanaz a szitu, mint amikor vw golfot akar az ember venni 2005 körülit, az akkori dízelt nagyon eltalálták, jól ment, keveset evett, jól bírta, míg a testvér benzinesek erőtlenek, zabálósak, és sok esetben motorfelújítással végződő történetek voltak.
-
Rick4
félisten
válasz
Feketelaszlo #3205 üzenetére
Szakértő, aki ért hozzá, hogy az most miért olyan, és persze szakértő, aki szakvéleményt ad. Nyilván ha ilyen autóm van, és márkaszervizben javíttatom, ki tudom fizetni. Nem ezen múlik, mert a végén ez úgyis más sara lesz.
bazsimano: a kamera és a beparkolás nagyon jó dolog, az enyém exclusive plus, és ezen kívül minden benne van, de nem csak ennyi, ebben dupla hő és hangszigeteltek az oldalablakok, vastagabb a kárpit alatti szigetelés, motoros- memóriás, masszázsolós az ülés, lyuggatott bőr, és ugye így az ajtókárpit se szövet, automata távfényszóró magától kapcsolgatja az országútit, ha szembe jönnek, leveszi, ha elment visszateszi, motoros hátsó ajtó, és még kismillió dolog van, ami az alapmodellben nincs.
Hogy érdemes-e benzinest venni? Pl egy 1.6 HDI helyett, ami elmegy majd 5-6 literrel, és euro6-os motorja van, egész biztosan nem érdemes.
-
bazsimano
őstag
sziasztok!
szemezek a grand spacetourer autoval!
erdeklodni szeretnek, hogy akinek van, milyen tapasztalatai vannak?
felesegem miatt mindenkepp kellene kamera, es akar automataparkolas...ez gondolom csak a legnagyaobb felszereltsegu modelleknel van.
ha 0 kmest veszunk mennyit lehet alkudni? midnenkepp benzinesben gondolkodunk.
udv
b. -
Feketelaszlo
senior tag
Mármint szakértőt aki megcsinálja normálisan vagy szakértőt, aki igazolja, hogy neked van igazad? Karosszéria ügyekben nem vagyok járatos, de utóbbi esetben nyilván a helyi igazságügyi szakértőre lenne szükséged, de készülj fel, hogy nem olcsó mulatság.
-
Rick4
félisten
Na urak, így figyeljetek, hova viszitek javíttatni az autótokat: Citroen Meszlényi Békéscsaba, nemrég hoztuk el a kocsit, a casco 1.7M Ft -ot kifizetett erre a munkára. volt a jobb hátsó sárvédőn pici törés, A 211 ezresért kiszámlázott elem cseréje helyett lemezdarab odakókányolás történt, aznap este már sötétben nem volt értelme nézegetni, de rétegvastagság mérővel másnap reggel mértem, több helyen 1.4-1.5mm mérhető, ráadásul a kókányolás következtében a bal oldal fél centivel lejjebbre sikerült, a sárvédő és a lökhárító találkozásánál a csík továbbfut a hátsó ajtón, ezt nem tudják síkba hozni, ehhez nem tudják odaállítani a hátsó ajtót, már csak fél teti a diffi, de felül lejjebb van az ajtó, ezért is áll úgy, mint a festő létra, nem lehet lecsukni. Mindenről fotó, telefonbeszélgetések felvétele, stb megvan. Az már csak hab a tortán, hogy úgy vittem oda az autót, hogy a véletlen sávátlépés figyelő tökéletesen működött, 4 nap helyett kitolták a javítást 8-ra, majd végül 11 nap után kaptam vissza a kocsit, ezzel a munkával, és a sávátlépés figyelő nem működik, nem is tudják megjavítani. Kérdés, mennyi egy új alkatrész? 180 ezer! Mennyi idő a csere? 1 óra. Hja, akkor akárki akármikor csereberélhette amíg a kocsi ott pihent, annak aki ezt a munkát kiadta a kezéből, nyilván nem hiszek...... Tegnap még akart jönni a műszaki vezető, ma már sajnos nem tudja a programjával összeegyeztetni, és neki szakértő kell... Urak, SZAKÉRTŐT keresek. Egy kis galéria... https://drive.google.com/open?id=1VBKXgrna9ZT9cVCEuzyX81qvUbsdPsoo
-
Rick4
félisten
Amerikai autók alkatrészeivel foglalkozom, arrafelé is van pár problémásabb típus, sűrűn találkozom ilyesmivel. Ez a vezérlés szerintem ugyanúgy épül fel, mint minden más ilyen beteg láncos vezérlés, a fő probléma, hogy a lánc is nyúlik, a fogaskerék árkai is kopnak, tehát maga a lánc is lötyög a keréken, plusz a hossza is nyúlik, ergo a feszítőnek egyre többet kell dolgoznia, de a normál működési tartományban nincs benne az, hogy egy bizonyos pontnál többet tudjon feszíteni, tehát a végén már nem tud majd tovább feszíteni, vagyis egyszer meg fog történni, hogy a nyúlt lánc egy terhelésváltás miatt a tehetetlenségéből adódóan fel fog ugrani a kerékre, elpattan, és kakukk... Ezt tetézi az, hogy a láncvezetőkön egy műanyag réteg van, ami zajcsillapító hatású, amennyiben ez a réteg egy rosszabb olajzás miatt elkopik, és az acél lánc az alu ötvözet feszítő anyagát kezdni nyaldosni, nem csak csörgő hang lesz hidegen ( amikor a feszítő még nem tud feszíteni) hanem azzal a ledarált alu ötvözet anyaggal tolja tele a motort is. A csapágyak, hengerek annyira nem szeretik, az olajpumpa sincs különösebben oda érte...
Én azt mondom, cserélj mindent, ez a motor sajnos ilyen. Be kell vállalni.
-
Peugeot 308 II. THP motor. Tudom, hogy típushibás a vezérműlánc.
Mostanság hidegen indítva csörög, ha gázt adok (már 9 fok is hideg). 53 200 km van most benne. 30kkm-nél volt cserélve gariban a teljes lánc+fogaskerekek (gyári papírok szerint). A szakszerviz szerint csak 60k-nál kellene.
Találtam egy oldalt ahol (angolul) szépen felsorolják mi bánata lehet ennek a motornak. Ott azt írja, hogy a hideg csörgés esetén ezt kell cserélni de azonnal: Hydraulic chain tensioner. Gondolom ez a láncfeszítő.
Szakértő tanácsa kellene, hogy ezt lehet-e, érdemes-e külön cserélni vagy csak a komplett lánc + fogaskerekek? Gondolom az első verzió ára kisebb.
Esetleg Szegeden melyik szerviz hozzáértő, hová kellene vinnem?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Villanyszerelés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- BestBuy ruhás topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Le Mans Ultimate
- Motoros topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 6 i7-8650u 8. gen 4 mag 8 szál. 16GB a legjobb üzleti.
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest