- bambano: Bambanő háza tája
- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Döglött Róka
veterán
válasz
l.skywalker #15998 üzenetére
Eleget
Csak az elmúlt egy évben 40+%-ot hozott a papírjuk.
Tudom sokmindenben nem értünk egyet amúgy, de üdítő néha olyan kommentet olvasni amiben látszik hogy nem először látott a szerző nagyvállalati működést.
-
l.skywalker
titán
válasz
KKaresz45 #15991 üzenetére
Ez mindenhol így van, mert olyan embereket kell az akvizíció után a megvásárolt cégek elejére rakni, akik... "értik az anyacég stratégiáját és törekvéseit". Persze ez corporate bullshit, de a lényeg, hogy nem hagyhatod ott azt a vezetőt, aki egy sokkal kisebb szervezetben vezette a céget, mert teljesen más elvárásokkal fog szembesülni, amikhez alkalmazkodnia több időbe kerülne mint amennyi idő alatt bezárják... oh wait. Feltehetően mikor hivatalosan is átkerült a teljes ABK az MS-hez, akkor elkezdődtek azok a folyamatok, amik elvezettek ide. Ehhez pedig saját emberek kellettek, hogy részletekben fel tudják mérni, hogy melyik részleg milyen értéket képvisel. És van amelyiknek az értéke csak cost cuttingban volt mérhető.
Ez befelé egy teljesen normális üzleti folyamat, számomra az ami abnormális, hogy kifelé miket kommunikálnak évek óta már és közben hót' ellentétes folyamatokat visznek végig. Mintha azt hinnék, hogy a 21. században nem látják ezeket a "játékosok"
-
Wesder
titán
Microsoft says it needs games like Hi-Fi Rush the day after killing its studio
Ennek a gyökèr Bootynak miért van még állása?
-
.LnB
titán
Biztos megbeszéltétek már, csak most skippeltem 150+ kommentet. De valaki leírná nekem, hogy az MS akkor miért nem adta inkább el ezeket a stúdiókat?
A jogdíjak miatt, hogy így náluk maradtak a játékok jogaik? Hátha később kezdenek velük valamit?
-
alratar
addikt
válasz
Döglött Róka #15976 üzenetére
Mindent felvásàrol!
Ez nem jó az iparra nézve.
Tudom, hogy ez nem ujkeletű, de ez akkor sem jó . -
Bad Pritt
félisten
válasz
l.skywalker #15989 üzenetére
Amúgy ennyi a lényeg, most függetlenül attól kinek a kije ül hol. Nálam a Hi-Fi Rush év játéka volt tavaly, az Arkane pedig egy meghatározó játékfejlesztő már az Arx Fatalis óta, de ha megnézzük, mi hozza a pénzt a ZeniMax grouptól és ők mit csinálnak teljesen érthető mindkét döntés. Arkane Lyont is az menthette meg most, hogy egy gigafranchise közkedvelt karakterét adaptálják, attól nagy számokat várnak, de pl. a MachineGames fejlesztők sem lehetnek nyugodtak az Indy után szerintem.
Amin érdemes lehet elmélázni egy fél pillanat erejéig, hogy vajon ha multiplatformként jelenik meg a Hi-Fi Rush és a Starfield és mindenhol fizetni kellett volna érte akkor milyen cost cuttingra lett volna szükség. -
KKaresz45
senior tag
válasz
Döglött Róka #15988 üzenetére
Az, hogy a saját emberét ülteti a másik cég élére az nem micromanagement?
-
Döglött Róka
veterán
válasz
l.skywalker #15989 üzenetére
Szerintem meg Satya ment el a Tangohoz egy kanna benzinnel.
-
l.skywalker
titán
Szerintem egy ilyen cégnél ez nincs így részletezve. Meg van adva fentről lefelé, hogy mennyit kell megtakarítani idén és a ZeniMax pedig úgy oldja meg ahogy legjobbnak látja.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
hombre[EU] #15987 üzenetére
Szamit? En annyit mondtam hogy aki ilyen szintu micromanagamentrol kepzeleg, az nagyon tevuton jar.
-
hombre[EU]
veterán
tudjátok,hogy a ZeniMaxot már a Satya emberei vezetik,ugye?
Jill Braff named head of studio for Bethesda and ZeniMax
istenem gyerekek...
-
negyven2
veterán
válasz
#25237004 #15985 üzenetére
Nem azt mondom, hogy bullshit, de azért elég gyakori az, hogy a valóságot a kedvünk szerint formáljuk. Nem hazudnak, és nem is torzítanak, de nem is fogják beválni azt, hogy rossz színben tűnjenek fel, mert mondjuk racionálisabban fogalmazzak meg az adott hírt. Az internet népe most vért akar, és ennek nem állnak az útjába. Csak meg kell nézni azon személyek nyilatkozataira adott válaszreakciókat, akik le merték azt írni, hogy ez az egész 7-ei eset nagyon szomorú, de sajnos bizonyos szinten ez talán elkerülhetetlen volt.
És én is azt mondom, hogy az MS a hibás, hiába Zenimax választotta ezt az opciót. Vagyis vagy fejlesztés alatt lévő projectek mennek a kukába, vagy olyan stúdiók, akik jelenleg maximum még csak az ötletelés szintjén vannak (mindkettő nagyobb csapatnál nem volt aktív fejlesztés alatt semmi, csak tervek voltak). Vagyis ez lett a szomorú döntés lett meghozva, hogy a több éve fejlesztés alatt lévő projektek maradnak, a Tango és Austin meg nem.
Amúgy itt is meglátszik a média torzító hatása, mert pl. az a 1900 fő, az még főleg az optimalizációk miatt történt meg. És bár valószínűleg nem így, de ugye azt lehet hallani, hogy ez az év, leépítésekben, stúdió bezárásokban rosszabb lesz mint a tavalyi. Sajnos ez a világpiaci helyzet most. -
#25237004
törölt tag
válasz
negyven2 #15984 üzenetére
Tudom, hogy működik az újságírás, és a sok baromság ellenére, ami ott születik, azért akár még egy IGN-nél vagy egy Verge-nél is léteznek tények. Lehet, hogy cikkekre hivatkozni sokszor nem jó ötlet, de a másik véglet is butaság, hogy "ott akkor minden kamu". A Kotakut is kifejezetten rühellem összességében én is, de még ott sem 100% bullshit minden.
De azt egyébként ettől függetlenül, akár cikkek nélkül sem nehéz összerakni szerintem, hogy ha egy anyacég 3 alárendeltjénél is masszív leépítéseket eszközöl gyakorlatilag negyedévente, akkor vajon ki lehet a "shot caller"?
Az meg, hogy ilyenkor a "kisebb" cégeknek meg van mondva, hogy "lőjj le 10-ből 5-öt, mert így döntöttünk", és akkor ők lelőnek 5-öt, az szerintem nem kifejezetten "az ő döntésük". Ez nem ugyanaz, mint mondjuk egy átszervezés egy nyugis időszakban, ahol úgy döntenek, hogy egy céget kilőnek, átcsoportosítanak dolgozókat, mert nem működött valami.
Itt nincs arról szó, hogy "vége van", egyszerű boom and bust ciklus volt, most látjuk a bustot. Mindig is így volt, most is így van, és így is lesz továbbra is.
Annyit még mondanék, hogy az ilyen "megtisztulás" (most nem csak a Microsoftról beszélek) után szokott jönni az erős periódus, nem lepne meg, ha 3-6 év múlva kifejezett "gaming aranykor" jönne. Indie-AA stúdiók, és azok a nagyobb vállalatok, akik felismerik, hogy érdemes a legtehetségesebb, kisebb stúdióknak pénzt adni és hagyni őket dolgozni.
-
negyven2
veterán
válasz
#25237004 #15983 üzenetére
A Zenimax döntött, hogy mi legyen. Vagy projecteket törlőnek, vagy stúdiókat zárnak be. A Hi-Fi Rush-nak 2017-ben volt a pitch-je, és 2018-ban álltak neki a fejlesztésnek. És bár az alapok megvoltak, azért valószínűleg a Hi-Fi Rush folytatása talán csak évtized vége felé jött volna ki. Hasonló volt a helyeztt az Austin állítólagos Dishonored játéka esetében.
Az meg, hogy mit írnak a cikkekben az nem jelent semmit. Ezért is ignoráltuk az IGN cikke-et. Részben azért mert aki nem ezekből tájékozódik, azoknak semmi újat nem adott, részben meg azért, mert az IGN, Kotaku, Polygon, Eurogamer és társai már egy ideje nagyon szeretik a clickbait híreket.
Mármint, hogy egy szerző véleményét hírként adják el. Arról nem is beszélve, hogy jópár ezeknél az oldalaknál dolgozó "újságíróról" kiderült (lényegében a személyes social media oldalukon nem is titkolják), hogy nem éppen kedvelik az MS-t, és a dolgait. Amit megtehetnek, csak ekkor felmerül az emberben a kérdés, hogy vajon az ilyen megnyilvánulásai menyiben befolyásolják az objektív közeli hírközlést.
Mármint vannak olyanok akik (pl. az IGN-nél is nem egy személy) elég könnyedén mondják az őket kritizáló pl. Xbox tulajokra azt, hogy idióta Xbot-ok. De elég megnézni azt is, hogy pl. a Kotaku milyen cikkeket rakott ki ebben az ügyben. De az is érdekes, hogy a magukat az alapvetően Xbox rajongonak való személyek, most is elég gyorsan lettek ellenségesek az MS-el. De ezek egy része már akkor is megcsinálta ezt a mini pálfordulást, amikor bejelentették, hogy jönnek MS ex. címek PS-re is.
De a legszomorúbb az egészben, hogy ezen emberek nagy része volt aki elkezdték terjeszteni azokat a pletykákat, hogy akkor most vége az Xbox-nak, majd mikor kiderült, hogy ezekből szinte semmi sem igaz, hirtelen nem csak mosták a kezeiket, hanem konkrétan elkezdték adni a csalódottot, hogy az Xbox rajongó community, mennyire éretlenül viselkedik.
Úgyhogy cikkekre hivatkozni szerintem manapság már nem biztos, hogy jó ötlett. Persze maradtak normálisabb helyek ahonnan lehet tájékozódni (pl. Bloomberg)... -
#25237004
törölt tag
válasz
Döglött Róka #15979 üzenetére
A Microsoft mindenkinek kiadta az ukázt, hogy csökkentsék a költségeiket/építsék le a stúdióikat/küldjenek el embereket. Ezért küldtek el 1900 embert már januárban az Activisiontől, Xbox Game Studios-tól és most a Zenimaxon belüli stúdiókból. A cikkekben ott van az is, hogy még nincs vége.
wesder: "Akkor mégiscsak a Zenimax volt."
A Zenimax itt csak a hóhér volt. Szerintetek véletlenül van minden cikk, mondat úgy írva, hogy "Microsoft cuts", "Microsoft closes", "Microsoft plans", "Microsoft lays off"? Itt a többiek mellékszereplők. A Zenimax meg olyan csapatot nem építhetett le, aki nemsokára kiadja a készülő játékát. Azokat majd a megjelenés után darálják be.Aztán a következő 2-3 évben megjelentetnek/bejelentenek vagy 6-8 Fallout játékot. Fallout 5, Fallout remasterek, Fallout Battle Royale, Fallout autóverseny, Fallout farm life sim... valaki talán fent még azt is összerakja, hogy "a BG3, mint körökre osztott RPG nagyot ment, nekünk meg van Obsidianunk és Falloutunk" és még egy értelmes, vérbeli, izometrikus Fallout RPG is lesz.
Mindenhol Fallout lesz.Meglepő ez az egész amúgy? Nem:
Nostradamus -
negyven2
veterán
-
negyven2
veterán
-
#25237004
törölt tag
válasz
negyven2 #15975 üzenetére
Még egyszer: Olvassátok el az IGN-es cikket, kiemelt figyelmet fordítva a levélre Matt Booty-tól.
"Az MS-nél azért vannak olyan csapatok amik még ennyit se tettek le mint ezek, és mégis élnek és virulnak "
Januárban küldtek el 1900 embert vegyesen mindenhonnan. Esélyes, hogy még ezzel a zenimaxos bulival sincs vége. Mondom, elég egyértelmű, mi történik, de ahogy gondoljátok. -
Döglött Róka
veterán
válasz
negyven2 #15973 üzenetére
Csak ezek a studiok mar onmagukban brandnek szamitanak, a tango/arcane/mar fingom sincs mi volt a harmadik meg nem.
@alratar: miert mit csinal? Segitek egy parhuzammal:
Az 1950es evekig nem volt mainstream tv adas az otthonokban, akkor vittek el a mozgokepet mindenhova, addig mehettel moziba. Az MS pont hogy platformot epit mar jo regota, es a cel az, hogy mindenhova elvigye a gaminget. Ehhez egy diverz portfolio kell, lehetoleg koltseghatekonyan hogy valami bevetele is legyen es tudjon tartalmat gyartani.
Ehhez kepest a sony csak kapkodja a fejet mar, a nagy felvasarlasi lazaban keson kapcsolt (valojaban ok kezdtek), hogy szolgaltatast is kene epiteni. Egyelore jol megvannak, de kozeptavon mar kerdeses.
-
negyven2
veterán
válasz
#25237004 #15974 üzenetére
Ugye az összes most bezárt és összevont stúdió az a Zenimax kötelékébe tartozott. Az MS-nél azért vannak olyan csapatok amik még ennyit se tettek le mint ezek, és mégis élnek és virulnak (most még?). Illetve a részbeni szerkezeti önállóságra utal az is, hogy a Redfall refound esetében a Betehsda-hoz kell fordulni, és nem közvetlenül az MS-hez.
-
#25237004
törölt tag
válasz
negyven2 #15971 üzenetére
Ami egyértelművé teszi ezt a kérdést, és azt, hogy ki/mi döntött (a levél megfogalmazásán kívül, amit a fentebb linkelt IGN-es cikk tartalmaz), az az elküldött emberek, bezárt stúdiók száma.
Ha bezárják mondjuk az egy szem Tangót, akkor sokkal kisebb az esély arra, hogy fentebbről indul, mint amikor ilyen átalakítás megy végbe.
Egyébként valószínűleg mindig van oda-vissza kommunikáció.
De erre írtam a "zárj be 10-ből 9 stúdiót" dolgot, aztán az ember kiértékelheti magának, hogy szerinte ilyenkor "ki döntött".
Mielőtt valaki félreértené, nem azt írom, hogy legfelül Satya úgy ébredt, hogy "rohadtul nem kell a Tango, telefonálok már egyet". -
negyven2
veterán
válasz
negyven2 #15971 üzenetére
De azért leírom itt is. Nekem se tetszik ez, hogy csak úgy bezárták, nem csak a Tango-t, de a Arkane Austin-t is. Ha az Asustin nem is, de szerintem a Tango-t, meg kellett volna tartani pet project szinten. Vagyis lehet nem termelnek nyereséget, de egyedi játékokat letehettek volna. Ugye az Xbox Game Studios tele van ilyen szintű csapatokkal. Vagyis racionálisan gondolkodva az ott lévő csapatok nagy része nem igazán fog letenni olyan játékokat amik tömegeket vonzanának be a GP-be, és ez mellett még szép eladásokat is hozna. Egy Double Fine biztosan nem fog saját magától tömegeknek szóló, mainstream játékot csinálni. Ha meg az MS ráerőltetne bármi ilyesmit, akkor Tim bácsi és a csapat egyből lépne le, és alapitanának egy új stúdiót. De szerintem ugyan ez a helyzet az Obsidian és az inXile esetében is.
-
alratar
addikt
válasz
Döglött Róka #15965 üzenetére
Bevallom, nem vagyok objektív. Szerintem, amit a Microsoft csinál a játékiparral, az nem jó.
És lehet, hogy a Zenimaxnál van külön management, de azt nem tudom elhinni, hogy az XBox ne gyakorolna rájuk nyomást.A GoT2 = Ghost of Tsushima 2
-
negyven2
veterán
válasz
#25237004 #15968 üzenetére
Szerkezeti felépítésben a Tango Gameworks az a Zenimax alá tartozik, a Zenimax a Microsoft Gaming alá és a Microsoft Gaming meg a Microsoft alá. A döntés végső soron az MS-n múlt, de hogy miként jutottak ide azt nem tudni. Amit lehet, hogy a stúdió felvásárlásokba és bezárásokba van beleszólása a Zenimax-nak is (hiszen a kádasért ők felelenek, minden korábbi Zenimax-es stúdió esetében, ahogyan a projectek esetében is szabad döntésük van).
És bár a tulajdonosuk az az MS, de ettől még saját költségvetéssel rendelkeznek, hasonlóan mint minden más belsős kiadó, fejlesztőcsapat. Ez így van a Sony esetében is. HA egy fejlesztő csapat csak viszi a pénzt akkor azt egy idő után be fogják zárni. Ugye Sony-nál lehetett hallani azt, hogy az év elején bejelentett költségcsökkentésben bezárásra kerülő stúdió esetében a Londoni stúdió mellett, vagy helyette még ott volt a Media Molecule csapata is. Ott is az volt a gond, hogy maga a stúdió működése veszteséges volt. Ők most egy hagyományosabb játékot csinálnak majd (állítólag nem egy új LittleBigPlanet).
Amúgy a Sony esetében az ilyen belsős kvázi függetlenebb csapat az a Bungie (még?).
Az MS-nél az átszervezés (lényegében mindegyik az Microsoft Game alá tartozik) után most 3 ilyen kiadó van. A korábbi és felvásárlott csapatokat tömörítő Xbox Game Studios, a Zenimax Media és az Activision Blizzard King. Mindháromnak vagy egy kvázi kis függetlensége, a Microsoft Game-en belül (ennek a CEO-ja Phil). Ezen kiadóknak is van saját CEO-ja.
Vagyis bár ez ugyan-úgy spekuláció, és nem változtat azon a tényen, hogy az MS-é a végső döntés, ha azt mondják, fentről hogy költséget kell csökkenteni, akkor a Zenimax mondhatja azt, hogy akkor bezárjuk pár csapatunkat. De ekkor is ha az MS úgy dönt, akkor megakadályozhatta volna a Tango bezárását. De valószínűleg (bár ez is még spekuláció), lehet tényleg annyira piros volt az a cella az excel táblázatban, hogy még egy remek Hi-Fi Rush se volt elég neki. Lehet, már a felvásárláskor eldőlt ez, de hagyták nekik az aktív fejlesztésben lévő játékaikat megjelentetni. Valószínűleg sosem tudjuk meg, hiszen más cégek esetén, ahol szintén bezárták a kvázi sikeres játékuk után az egész stúdiót. -
#25237004
törölt tag
válasz
Döglött Róka #15969 üzenetére
Rámutathatnál, hol.
De jah, szerintem is hagyjuk. Te írod másokra, hogy naivak és ezzel egy időben azt hiszed, hogy a Zenimax/Bethesda csak úgy gondolt egyet, és döntött arról, hogy egyszerre bezár/átcsoportosít 4-5 stúdiót, és ezt nem előzte meg semmi fentebbről. ROFL.
-
#25237004
törölt tag
válasz
Döglött Róka #15967 üzenetére
Egyszer sem kellett volna ezt az önigazoló kommentet, egyszerűbb lett volna elolvasnod, amit linkeltem, vagy úgy nagyjából sejteni, hogy zajlott ez le a háttérben. Megnyugtatlak, hogy ez a Microsofttól indul, és egy természetes láncon jutott el odáig, hogy x stúdiók lesznek bezárva. A Microsoft dönt, hogy vad költségcsökkentés/átcsoportosítás lesz.
Vagy hogy gondolod, ha a Microsoft azt mondja, hogy 10-ből zárjatok be 9 stúdiót, akkor valójában a Zenimax/Bethesda döntött? Mert ha ilyen furán értelmezed a dolgokat, akkor a te valóságodban lehet végül is igazad.Ez lehetett úgy is, hogy ennek és ennek nem vagyunk elégedettek az eredményeivel, erre és erre kell mostantól jobban fókuszálni, ide és ide csoportosítsatok át, ez és ez között esetleg választhattok, ezt és ezt még nem szántjuk be most, csak később, mert éppen nagyobbacska játékot készít, megvárjuk stb. és úgy is az elmúlt hetek függvényében, hogy "mi a franc ez a sok kis szar, miért nem mindenki a Fallout 5-öt hegeszti?"
-
#25237004
törölt tag
válasz
Döglött Róka #15965 üzenetére
Hogy ment félre az első pont pl., ami abszolút tényszerű? Mesélj kérlek.
(nem mintha a 2. és a 3. ponttal kapcsolatban amúgy menne
)
-
Döglött Róka
veterán
válasz
#25237004 #15961 üzenetére
Annyira mellement az osszes pont, hogy inkabb kihagyom a valaszt.
@alratar, nem tudom mi az a GoT2, szoval fogalmam sincs mirol beszelsz. Eleg egyertelmu, hogy olyan studiokat zarnak be amiben nincs potencial, nem talalomra valasszak ki oket. Nezd meg a Sony London esetet, semmit nem csinaltak az utobbi idokben -> kuka.
Az "M$" (bar aki igy irja az mar bukta a vitat mert k*rvara nem objektiv mar, foleg ha kulon veszi a faradtsagot hogy beusse a $-t :D, szanalmas... ) tulajdonaban van a Zenimax, de ez egy leanyvallalat sajat managementtel es sajat donteshozoi korrel. Ha te azt kepzeled, hogy leszolnak nekik hogy ezt meg azt a studiot be kene zarni, akkor szerinted micromanagement zajlik a cegnel. 300k+ fos gigacegrol beszelunk, szerinted ez zajlik? Logikus lepesnek tunik? - "de az M$ sose volt logikus, hihihi-hahaha
" mindig elfelejtem
-
alratar
addikt
válasz
Döglött Róka #15955 üzenetére
S a Bethesda nem, az M$ tulajdona?
S honnan tudod, hogy nem volt semmi a csöben? Mert nem jelentzettek be semmit?
A GoT2-öt sem jelentették be, mégis mindenki tudja, hogy készül. -
negyven2
veterán
válasz
Wesder #15958 üzenetére
Én még mindig azt gondolom, hogy ez azért szerintem több volt mint szimplán egy piros jelzés az excel táblázatban.
Visszanéztem, és most bezárt stúdiók esetében ezek a pletykák voltak
Bár az Alpha Dog Game-nél semmi, de pl. a Roundhouse Games-nél egy Marvel IP-re épülő UE4/5 alapokra építkező PvPvE játékról voltak pletykák.
Arkane Austin esetében csak GeForce Now-os szivárgásra lehet támaszkodni. Ott egy Project Black Sky kódnevű játék volt hozzájuk köthető.
A Tango Gameworks esetében pedig olyan pletykákról lehette hallani, hogy egy JRPG-n és egy multiplayer címen dolgoztak, illetve egy szivárgásban meg volt említve a Ghostwire: Tokyo folytatása is.
The State of Microsoft Gaming: A breakdown of all the Confirmed Projects, Leaks, and Rumors for the Future of Xbox Game Studios and Bethesda Softworks also including Activision and Blizzard. -
#25237004
törölt tag
válasz
Döglött Róka #15955 üzenetére
1. Akkor szólj az összes cikkírónak, meg Matt Booty-nak is, hogy rosszul tudják és te máshogy gondolod.
Microsoft Closes Redfall Developer Arkane Austin, Hi-Fi Rush Developer Tango Gameworks, and More in Devastating Cuts at Bethesda
2. Alig több, mint 1 éves játék, miért kellett volna már új bejelentés? Arról nem beszélve, hogy a Hi-Fi Rush is bejelentés nélkül, csak úgy jött a semmiből.
3. Viszont naivan azt sem szabad hinni, hogy a cégeknél nem hoznak ostoba, hosszú távon veszteséges, szűk látókörű döntéseket időről időre, miközben pont az elmúlt egy hétben láttunk kolosszálisan agyhalott mókát a Sony-tól a Helldivers 2 kapcsán. -
alratar
addikt
Én azért ezt kétségbe vonom.
De akkor mi a helyzet a CoD-dal? Évente több millióan megveszik.
Vajon azért, mert jó, vagy kényszerbből/megszokásból és menőségből? Én az utobbit tippelném.
Az F1 sorozatra a fanok panaszkodnak, mert nem fejlődik és nem azért veszik, mert jó, hanem mert nincs más.Meg azt, hogy mi a jó, nem az egyén kell eldöntse?
-
Döglött Róka
veterán
1.
Nem az MS szantotta be, hanem a Bethesda.
2.
Lehet hogy jo volt a jatek, de siman lehet, hogy a studio meg egy penztemeto volt. Azt meg senki nem szereti. Uj projektet bejelentest nem lattunk toluk a Hifi utan, szoval akkor mit is csinalhattak ott az emberek?4. Nem ertem hogy lehetnek itt ennyire naiv hsz-ek. Ez egy uzlet, nem passziobol csinalnak ezekben a leptekekben jatekokat, hanem mert el akarnak adni valamit. Minek fizessek egy komplett gardat ha nem csinalnak semmit. Kiadtak a hifit meg minden platformra iden, de mas cim nem volt a csoben, projektotletuk sem volt ezek szerint -> kuka.
-
opr
nagyúr
válasz
Döglött Róka #15952 üzenetére
Nah, es akkor pont sikerult kiemelni azt a jatekot a sokbol, ami az egesz vitat inditotta, hogy megis, mi a picsaert pont azt a studiot szantja be soval az MS, ami a tavalyi ketto darab ertekelheto jatekukbol leszallitotta az egyiket.
-
NyMRooD
őstag
válasz
Döglött Róka #15952 üzenetére
Az MS szerint nem
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Döglött Róka #15951 üzenetére
Es a Hifi-Rush k jo!
-
_drk
addikt
válasz
Döglött Róka #15940 üzenetére
Van mivel játszani de nincs a must have érzés!
Tököm ki volt sokáig PC-n, hogy nem jutottak el a Sony exkluzívok akkor még el oda. Mert mindig is akartam God of warozni és Last of US-t is úgy felszopták, hogy egy idő után csak érdekli az embert.
Switch 2-re ia valszeg megtörök, mert Zelda, meg sok cím csak birizgálja az ember fantáziáját ott is és hát most a Sony nagy maradásra nem késztet.
De egyelőre van mivel játszani még PS-en is, így hogy nem nagy számok az exkluzivok.Ha megjelenne 1-2 10/10-es játék csak Xbox-ra, pl egy Mass effect, vagy Dragon Age de tényleg ami kurva jó. Vagy egyébként tényleg bármi ami kurva jó, akkor igen, beszélhetnénk jó nagy címekről.
Hi-fi rush sajna nem az... -
zozika84
őstag
válasz
hombre[EU] #15943 üzenetére
Ezt tervezem a következő generációban: Ps 6 kihagy; generáció felénél Ps6 Pró megvesz; bodottá. Addig úgyis csak a crossgen és a PS4PS játékok remastered/Remake verziók jönnek majd oda is, hiszen ezt is megveszik a népek...
-
consono
nagyúr
Én imádom a Sony stry driven csőjátékait, de még mindig nem jutottam el oda, hogy vegyek PS5-öt a PS4 mellé, mert egyszerűen nincs arra sem értékelhető játék több, mint Xboxra. Persze ha valaki még nem játszott a most remake-elt PS3-as meg PS4-es játékokkal, akkor más a helyzet.
-
_drk
addikt
válasz
negyven2 #15888 üzenetére
Nem hiszem hogy annyira számítana a library.
Nyilván van köze hozzá de korántsem akkora.Nem is kell feltétlen cserélni az eszközt ilyen játék árak mellett a hardver arra a pár évre elenyésző költség.
Jelenleg 7 évre 400 ezer Ft lenne a 2 konzol. Ez 14 új játék ára kb.Ha vannak jó játékok és szolgáltatások úgy is megveszik a cuccot. Most hogy a Sonynak is alig jön nagy címe( Ronin és Stellar Blade nem az) simán lehetne box-ot venni és játszani az ott felgyűlt exkluzívokat csapatni, csak hát alig van valami.
Akik meg boxot vettek mert PS5ot nem lehetett kapni már régen vettek PS-t is, mert csak jött pár hívogató cím.
Nintendo meg ezért fut ennyire mert másodlagos konzol, vagy elsődleges, kinek mi ügye.
-
NyMRooD
őstag
válasz
Döglött Róka #15936 üzenetére
A google azért tiltotta a szolgáltatásait mert az MS a reklámokat is megkerülte a saját youtube appjában, de egyébként utána engedte a google, hogy legyen rajta youtube reklámokkal, csak ő nem csinált rá appot.
Amúgy jó lehetett volna, ha az MS és a Nokia egy picit hamarabb lép, de amíg azon nevettek, hogy a hülye apple érintő kijelzős telefont csinál aranyáron, a google megvette az androidot és felkészült.
-
Döglött Róka
veterán
"Csak nem CoD-ra kene kolteni a 80 milliardot, es varni a sult galambot, hanem aktivan, okosan, hosszu tavon tervezve tenni is kene erte." - ez pont hogy egy hosszú távú terv része. Az exkluzív játékosdi az iparban zsákutca, a kezdetek óta a multiplatform kommersz címek hozzák a legtöbb pénzt.
Az MS szerintem nem csinál szart, én nagyon jól elvagyok live service cuccaikkal. Mást csinál, multiplayer orientált ami nekem pont a zsánerem.
Ha a sonyhoz hasonlítod azt amit az MS csinál, persze lehet mondani hogy lábonlőtték magukat, de már elég rég irányt válottak és nem konzolként hanem platformként tekintenek magukra.
Ebből a szemszögből teljesen más mint a japán cég. És amíg termeli a pénzt, addig a stratégia őket igazolja. A bevásárlással megelőzte a gaming a Windowst. Szóval nem kell őket sajnálniEgyáltalán nem vergődnek.
Túlzottan is romantikusan nézed szerintem, ez egy üzlet, és hosszútávon az "excel és az SAP" fog nyerni.
-
opr
nagyúr
válasz
alratar #15930 üzenetére
"Viszont, ha szubjektív, nem jelentheted ki egyértelműen, hogy jó, csak azt, szerintem jó, mert sokaknak tetszik."
Ez addig igaz, amig egyenekrol beszelunk, nem tomegekrol. Ha tomegekrol beszelunk, akkor mar nem igaz. Egyenileg meg... Hat, izlesek es ficamok, azzal nem lehet mit csinalni, kinek mi.
"Egyébként, szerintem már az is pozitív előrehaladás volna, ha a kiadó nem szólna bele a fejlesztésbe."
Az mar egy hatalmas ugras lenne, igen. Meg ha nem akarnak elvarni minden jatektol, hogy GaaS legyen, meg hasonlo baromsagok.
A korlatlan kapzsisag es a hozza nem ertes nagyon egyedi kombinaciojat latjuk most a jatekiparban szerintem. -
opr
nagyúr
válasz
negyven2 #15926 üzenetére
"A Crackdown/BG3 dolgot úgy szerettem volna leírni, hogy alapvetően, hogy ha odaáll melléd valaki és azt mondja, hogy neki a Crackdown 3 a világ egyik legjobb játéka, és az egyik legjobb játékélményt adta, akkor lehet furcsán fogsz ránézni. De mi van akkor ha ez mellé azt mondja, neki pl. a BG3 is meg kb. az összes Sony ex. is."
Mosolygok, mert akkor ez az egyik legjobb vevom lesz, mert szeleskoru az izlese, valoszinu ez a hobbija, es kolt is ra.
Itt nagy szamok meg statisztikak jatszanak, az egyent vizsgalni ertelmetlen. -
NyMRooD
őstag
válasz
Döglött Róka #15923 üzenetére
De akkor áruld már el, hogy ha a The Last of Us szar csőjáték, a BG3 meg egy "divinity asset flip", akkor mi a jó játék (neked)? Tényleg érdekel, mert így nekem az jön át most, hogy (a szerinted) szuper egyedi MS játékokat mindenki utálja divatból, a túlhypeolt tucat vackokat pedig imádják. Vagy minden játék szar? Értsd, szerinted mi az a szint amit egyediségben és minőségben tartania kellene a játékiparnak?
-
negyven2
veterán
Megint elkövettem azt a hibát, hogy tovább gondoltam dolgokat, mintsem, hogy azt kifejtsem.. szóval:
A Crackdown/BG3 dolgot úgy szerettem volna leírni, hogy alapvetően, hogy ha odaáll melléd valaki és azt mondja, hogy neki a Crackdown 3 a világ egyik legjobb játéka, és az egyik legjobb játékélményt adta, akkor lehet furcsán fogsz ránézni. De mi van akkor ha ez mellé azt mondja, neki pl. a BG3 is meg kb. az összes Sony ex. is.
Vagyis itt arra a dologra akartam reflektálni, hogy mert pusztán attól, hogy valakinek tetszik, sőt rajong egy alapvetően (a közvélemény nagy része szerint) nagyon rossznak tartott játékért (de lehet bármilyen szórakoztatóipari termék is), attól még nem biztos, hogy az ízlése rossz. Tehát attól, hogy számodra az Xbox nem rakott le semmilyen értékelhető címet már nagyon régóta, attól még vannak ott olyan játékok amik miatt életképes az Xbox brand, és meg tud szólítani egy közösséget. Lehet nem ugyan azokat akik a Sony vagy Nintendo ex. címei iránt rajonganak. De lehet nem is kell.
Sajnos viszont a sajtó és gaming community nagy része ezt várja el tőlük. Mármint, hogy legyenek olyan játékok amik felveszik a versenyt a Sony címeivel. Egyszerűen fogalmazva, legyen miért Xbox-ot venni. Ebbe persze beletartozik, hogy ne legyen Day 1 GP meg PC megjelenés se. De ugye ott vannak ezek a címek, még akkor is ha jönnek Day 1 GP-be és PC-re is. Csak nem olyanok ezek, hogy egy GoW, SP, TLoU Xbox-os megfelelői legyenek. És itt jön be az, hogy ekkor a sajtó és a community hangos része azt mondja folyamatosan, hogy Xbox-ra nincs játék, és ami mégis az is sz*r. -
opr
nagyúr
válasz
Döglött Róka #15923 üzenetére
Azt a nagyon eros sony hype-ot olyan szinten lehetne kettetorni a megfelelo eroforrasokkal, hogy 10 ev mulva nem is emlekezne ra az internet nagy resze, hogy volt ilyen. Csak nem CoD-ra kene kolteni a 80 milliardot, es varni a sult galambot, hanem aktivan, okosan, hosszu tavon tervezve tenni is kene erte.
Erdekes, hogy mindig olyan hype van, ahonnan a jo jatekok jonnek.
Regen EA meg Blizzard meg Valve hype volt.
Most Nintendo meg PS hype van.Lehet azert, mert regen azok, most meg ezek csinalnak megbizhatoan jo minosegu jatekokat. MS mit csinal? Szart. Folyamatosan. De legalabb jo dragan, az is valami. ¯\_(ツ)_/¯
Pedig en tenyleg, oszinten, iszonyatosan drukkoltam nekik. Erre mit csinaltak? Nem siman labon lovik magukat, hanem felcsillant a szemuk es lecsereltek a revolvert bazooka-ra. Ilyen keves ido alatt ekkora arcon csuszast, mint az MS folyamatosan muvel, ilyen mennyisegu eroforrasbol szerintem meg eletemben nem lattam semmilyen teruleten. Talan a Nokia volt hasonlo szinten idiota, csak mogottuk nem volt a vilag egyik leggazdagabb anyacege, hogy lehetove tegyek, hogy evtizedekig csinaljak a vergodest a vilag osszes penzebol.
-
hombre[EU]
veterán
válasz
Döglött Róka #15910 üzenetére
nem rosszból, de emlékeim szerint az xbox saját kútfōbōl a series generációban kiadott egy tizedik halot, 8. forzát, 5. forzát, volt 1-2 indie meg portolta a már megjelent pc-s játékait.
emelett kiadta a bethesda a felvásárlás közben már készülōben lévō játékait...éés szépen leépítették a vállalat x%-kát. felkészül az activision. azért ehhez is kell gyomor,hogy tapsikoljon valaki -
Döglött Róka
veterán
Masrol beszelunk. Van egy nagyon eros Sony-hype a piacon. Szerintem ezt azert siman lehet latni. Nem azert megy a fanyalgas mert maga a jatek jo vagy rossz. Egyszeruen ha nincs meg a hype akkor a hulyeuser szerint nem is annyira jo a jatek.
A BG3 tokeletes pelda erre, ha nem egy bejaratott franchisera toltak volna a soron kovetkezo Divinity asset flipet hanem folytatjak a sorozatot, szinte biztos vagyok benne hogy nem lesz ekkora hype.
-
opr
nagyúr
válasz
alratar #15920 üzenetére
Yapp, pontosan. Szubjektiv. Pl en nem szeretem a jrpg-ket. Pontosan ezert ha a vilag legjobb managere es jatekfejlesztoje lennek egyszerre, akkor se tudnek csinalni egy jo jrpg-t.
Tovabbra is tartom, hogy a recept ilyen rohadt egyszeru. Olyan csinalja, olyan hozza a donteseket, aki szereti az adott fajta jatekokat, es olyan jatek keszuljon, olyanok kezebol, akik szeretnenek is vele jatszani, es akkor nem lesz baj. Csak erre meg nem jott ra a nagytoke. Es soha nem is fog, mert egy SAP reportbol meg egy excel tablabol ez soha a budos eletben nem fog kiderulni. -
opr
nagyúr
válasz
Döglött Róka #15918 üzenetére
Oh hagyjuk mar. Akkor mindenki utalna minden jatekot, ami nem ilyen csojatek. Aztan hatalmasat ment a Hi-Fi Rush, BG3, Palworld, Helldivers2, Ori, Astro, Rocket League, Fortnite, meg mittudomen meg mennyi jatek. Mindegyik a maga mufajan belul egy hihetetlen jol megcsinalt remekmu. Max csak nem neked szolnak.
-
opr
nagyúr
válasz
Döglött Róka #15910 üzenetére
Tovabbra se ertem, mi ertelme annak, ha egy szorakoztatoipari termeket olyan ember akar ertekelni, aki nem szereti annak a mufajat. Az szvsz csak picsogas, hozzaadott ertek nelkul.
Erted, ha utalsz olvasni, hiaba mondogatom en, hogy melyik konyv milyen jo, akkor se fogod szeretni meg nem fog erdekelni. De ezzel nincs is semmi gond, egeszen addig, amig el nem kezdesz hozongeni, hogy minek adnak ki ennyi konyvet, mikor nincs is neki semmi ertelme. Legyunk mar ennel kicsit szeleslatokorubbek plz.
Palworld pl annyira nem az en mufajom, hogy fizetniuk kene, hogy egyaltalan felinstalloljam. Es? Attol meg egy baromi jo jatek lett, mert akinek szolt, az honapokon keresztul csillogo szemmel, mosolyogva beszelt rola. Ennyi a lenyeg. Nem kell ezt ennel meylebben tulgondolni szerintem. -
Döglött Róka
veterán
Már ha érti is amit csinál... Lásd még Rebel Moon filmek.
"Amikor azt mondja valaki, hogy sony-minosegu jatekot var, az nem azt jelenti, hogy story-driven 3rd person csojatekot vagy open world jatekot akar. Csak hogy minosegi legyen a termek." - De ez az elvárás pont abból fakad amit a faék egyszerű csőjátékban lát ahol elidőzhetett azon a designer, hogy minden könyv más a polcon mert a játékkal magával nem kellett annyit foglalkozni.
-
opr
nagyúr
válasz
Wesder #15911 üzenetére
Minosegben, igen. Plane sokszor annyi penzbol. Es szerintem ez egy teljesen jogos elvaras amugy. Mert amikor egy spider-man szintu koltsegvetesnek egy redfall a vege, ott azert szerintem nagyon jogos a kritika.
Amikor azt mondja valaki, hogy sony-minosegu jatekot var, az nem azt jelenti, hogy story-driven 3rd person csojatekot vagy open world jatekot akar. Csak hogy minosegi legyen a termek.
-
opr
nagyúr
válasz
alratar #15907 üzenetére
Jo, aki nem szereti a noket, annak meg a vilag legjobb noje se erdekes. Es?
Celkozonseget kell nezni, csak annak van ertelme. Akinek szanjak, az szereti? Ha igen, akkor az egy jo jatek.
Olyan szinten van ez tulbonyolitva, hogy az nem igaz. Pedig igazabol amugy szerintem rohadt egyszeru a recept. Ha olyanok keszitik, akik szeretnenek jatszani is vele, es meg van nekik engedve (penzugyileg, management ugyileg), hogy olyat csinaljanak, amivel ok is akarnak jatszani, abbol baj meg nem volt sose. Minden igazan kivalo jatek igy szuletett eddig. Mar csak az a kerdes, hogy a nagytokes ipar ezt mikor fogja fel vegre.
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #15894 üzenetére
Mindent lehet relativizálni, és akkor mindenki jól csinál mindent, csak hát ez van. Az semmiképp nem árt, ha egy játékot a játékosok és/vagy kritikusok szeretnek. Ez sem abszolút mérce, de jelenleg ebben nem fényes a mérce. Kevés játék jelenik meg, az is kevéssé meghatározó, a Starfield sem lett akkora jelenség, mint a Skyrim.
Persze én bukott, meg nem értett kultklasszikusoknak is tudnék örülni, de nyilván nem az a siker útja.
-
Döglött Róka
veterán
Pedig ez a szint. Sonynál elmegy ugyanaz a játék 4szer és negyedjére is állva tapsol a közönség előrendelés közben. Közben stílusbeli diverzitás nulla. Majd kiadják PC-re és akkor úristen mekkorát húzott. Tapsoljunk!
MS egyszerre ad ki mindent két platformra, előfizetésen belül. URAMISTEN HÁT EZ TUTI BUKÓ, meg a játék is szar. Borzalmas mércék vannak a fejekben és akkor már a Nintendoról mint a cégről aki leragadt 2004-ben nem is beszéltünk.
Dehát ez van, valamiért a nép a közhelyes sztorijú kőbuta játékokra bukik. De legyen dark&gritty mert attól a játékos badassnek érzi magát és könnyebben elfelejti hogy az egész élete sivárabb mint a most megjelent Sandland side questjei.
"BG3 milyen merce szerint nem jo jatek? Minden letezo kritika szerint zsenialis termek, be is zsebelt egy raklap dijat." - a kritika semmit nem ér, ha nem tetszik a CRPG. És a BG3 nem több egy N+1 Larian CRPG-nél (Divinity sorozat hallo) amihez adtak egy doboz member berry-t. Ezért a kritikusok ugrottak rá, elvégre ők emlékeznek a régi részekre.
Tudod mi volt nálam tavaly az év játéka? A Monster Hunter Rise+Sunbreak, hogy végre megjelent box-ra. Senkit nem érdekelt. Ahogy senkit nem érdekelt akkor sem amikor megjelent switch-re. -
zozika84
őstag
-
NyMRooD
őstag
válasz
zozika84 #15900 üzenetére
Sajnos az MS (és mellette még sokan mások) ezt sem képes meglépni, ha igen pl Hi-fi Rush beszántja a fejlesztő csapatot. SoD 2, Cracdown 3 fejlesztőit kellett volna beszántani (vagy esetleg a 343-at vagy az The Initiative-ot) a Tangot meg megtartani, vagy ha más nem akkor eladni.
szerk.: A Nintendo meg körberöhög mindenkit.
szerk.2.: A Tango az japán studió volt, ott az ilyen megoldásokat nem nagyon szeretik, van egy olyan tippem, hogy az MS-nek egy ideig nem lesz japán studiója, illetve szerintem ők sem szeretnének mivel akkor lehet nem szántották volna be a Tangot.
-
opr
nagyúr
válasz
negyven2 #15894 üzenetére
Igen, a Palworld is jo jatek. Nem nekem, de nagyon jo jatek. Sok ember imadta, es akik jatszottak vele, azt ha megkerdezted rola, mind vigyorogva meselte, milyen hulyeseget csinalt eppen benne. Szoval igen, jo jatek, mert sok ember szereti, es azok nagyon. Hozott is annyi penzt, hogy azt se tudjak, mit kezdjenek vele.
BG3 milyen merce szerint nem jo jatek? Minden letezo kritika szerint zsenialis termek, be is zsebelt egy raklap dijat.
Nem is ertem, most min megy a vita, komolyan. Kezd olyan erzesem lenni, mint amikor a viccben mondjak a rendornek, hogy itt egy villanypozna, kosson bele...
-
opr
nagyúr
válasz
zozika84 #15893 üzenetére
Pontosan. Plane, hogy szemely szerint ugy latom, hogy az esetek nagy reszeben nem az emberek tehetsegen es/vagy munkamoraljan vagy barmi mason mult, hogy lapatra lettek teve, hanem siman a szerencsen.
Rengeteg olyan ember kerult a munkaeropiacra, akikbol fel lehetne epiteni akar 4-5 AAA, vagy akar 50 AA studiot, siman. Plane ennyi penzbol.Uj IP kell? Bakker, tele az amazon jobbnal jobb, tobbnyire ismeretlen konyvekkel, amiket siman lehetne hasznalni, vagy akar lehet ujat is irni, vagy akarmi. De mondom, nincs sajat otlet, semmi gond, n+1 darab iro van, aki a segget verne a foldhoz egy ilyen deal-ert.
Es akkor ehhez kepest mi van? Mehhhhh.
Siman elerhettek volna, hogy a kovetkezo generacioban az eleteert kuzdjon a sony, erre most eppen nagyon ugy nez ki, hogy a nagy huzas 10 ev mulva is az lesz, hogy GP meg CoD. No comment. Tipikus excelhuszar agyatlan management. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- DOOM - The Dark Ages
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Túra és kirándulás topic
- Befutott a MindsEye végső előzetese
- Le Mans Ultimate
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Melyik tápegységet vegyem?
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Apple MacBook
- További aktív témák...
- Xbox One 1TB Halo 5 Guardians limitált kiadású konzol
- Nintendo Switch OLED 20.1.1 okosított Dual-Boot Cfw + 256GB MicroSD + Atmosphere 1.9.1, 3 hó garival
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD digital konzol garanciával, hibátlan működéssel
- Playstation 5 Slim Digital Garancia: 1,5 év
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Microsoft Surface Laptop 3 - 15 col - Fekete
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest