Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Hieronymus:] Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [czundermák:] Retro PC vol. #3 abit IP35 Pro-XE és a körítés
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [N€T0X|N:] Starlink előtt és után
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22
LOGOUT.hu
Hozzászólások
#50433536
törölt tag
A számolás jó ötlet, de nem szabad a generátor teljesítményét teljesen felhasználni, mert nem marad energia az aksi töltésére. Azt hiszem az újabb motoroknál egy 20-30 százalékot szoktak hagyni tervezéskor, a nagyon öreg, 20-30 éves vasaknál meg sokszor gyárilag is éppen csak bírja a generátor.
A gyakorlatban pedig, ha nem bírja a generátor, akkor:
- hamarabb lemerül le az aksid,
- alapjáraton nagyon lecsökken a lámpák fényereje a fordulaton látható fényerőhöz képest,
(Egy kis fényerő csökkenés van normál esetben is alapjáraton a fordulathoz képest.)
- ha menet közben lekapcsolod a világítást érezhetően jobban megy a motor.
Egyébként meg rá kell mérni műszerrel az aksira. Bemelegített motornál alapjáraton feszültséget kell mérni lámpák nélkül és lámpákkal. Ha a lámpák felkapcsolásakor 12.8 Volt alá esik a feszültség, akkor a generátor nem tudja tölteni az aksit, mert túl sokat esznek a lámpák. Persze fordulaton majd tudja tölteni, de ha sokat pötyög alapjáraton a lámpáknál és kereszteződésekben, akkor lassan lemerül.
[ Szerkesztve ]