Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Olcsó USB WiFi AC adapter
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Burt1793
veterán
Nekem az sh ilyet hidegen csinált a piszkos variátorház miatt.
Micsurin
nagyúr
Köszi az ötleteket :R
Tiszta a variátor ház, ha szerzünk csere alkatrészt akkor meg nézzük dekni nélkül a kuplungot mint és, hogy.
Sajnos a stabilizátor rúd ami tavasszal is gyanús volt hát már nem pár mm-t mozgott hanem majd fél centit, és így jött ki a helyéről, különösebben nem kellett erőltetni.
Szilenteket végig néztük azok jók, kuplung harang szép nincs megégve nem sérült, görgők nem kockák szinte újak 1000km van bennük. (Dr Pulley, sima henger alakúak) szíj is mint szinte minden új.
@astro12: Nem a görgőt kenjük hanem a belső tárcsa mögött a tűgörgőt, ez utóbbi is elég viseltes ergo csere és előtte a tömítés az ami nem 100% a kis o gyűrűk átengedik finoman a tárcsa felé a zsírt.
Mód.: Apum mint kiderült egyre jobban feszítette és keményítette a hátsó gátlót mivel ideig óráig segített valamit, hátha ez az infó segít valamit.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
kcsa
veterán
Dekli nélkül ne nagyon használjátok, elvégre az is támasztja a kihajtó tengelyt. Kuplungharangot ki kellene órázni, mekkora az ütése.
Ha van ismert hiba (tűgörgő és szimering) akkor azt azért javítani illene mielőtt máshol keresitek a hibát
bajnokpityu
félisten
Nah, mára kicsit lentebb nyugodtam. Nem fogom ennyiben hagyni, lévén kis túlzással veszélyeztetés is történt (pl a hűtőközeg pont a kerek tengelyébe ürül).
1. Nekem gyanús, hogy cseréltek hűtőfolyadékot, függetlenül, h nincs a számlán. 4 éves a jármű, és a szerviztáblázat alapján évente kellene. Lehet, h már dzsuvás volt, bár láttam már autót 8évesen gyári folyadékkal. Most a min max között van, pont félúton a szint. Amikor kinyomott egy kis löttyöt, az fél deci lehetett, 1.5liter viz van a hűtőágon. Beinditottam, egy elég pontos hőmérővel mértem az előremenő és a visszatérő ágat, meg a blokk külső felét. A gumicsövek külső oldalát, tehát a folyadék azért melegebb kellett legyen. 71-73fok körül mértem a pumpa házon, amikor 70fok volt az előremenő, ekkor bekapcsol a ventillátor. Visszatérő meg 62-63 fok körül volt. Megvártam 3 ventillátor beindulást, majd lecsuktam. Egyébként a kipuff 150fokos volt ekkor . Vizcsepp nem volt utána alatta.
2. Olajat kiszippantottam fecskendővel, kb 2decit, ekkor lett a nivó maximumán. Olajat amúgy lecserélték, friss olaj van benne. És olajos is a blokk alja
3. Ami jó, hogy ugyan a könyvben 2 helyen leirják, hogy az ajánlott viszkozitás 5W50, de van egy kis ábra, hogy -10foktól elvileg használható a 10W.. is. Gondolom azért 200km 10w40 nem fogja megölni a blokkot, és ha a vizfolyós sztori óta ment már kb 40-50percet a blokk, akkor nem is várható további gond.
4. Hamár számlán nem szereplő dolgok. A könyv szerint évente kellene fékolajat cserélni, szijat ellenőrizni, váltóolajat cserélni, és gyertyát is cserélni.
5. Nyilván gyertya lényegtelen, mert még nem érte el a km-t (10e), de a többit érdemes lenne megcsinálni, asszem. Ugye?
eladó Kawasaki j300 robogó
csongi
Topikgazda
Ennel nin s szerepe a dekninek.
400ccm tol van kulso tamaszto csapagy a deknibe, de az aprilianak van kulon csapagy kerete pl. Ez pici itt nincs ilyen.
Mucsirin:.
Ezzel en is szivtam.
Melegen megvaltoznak a dolgok.
Kuplung harangot picit ki kellene szabalyozni. Kuplung pofa rugok allapta milyen?
Melegen lagyulhat nem egyforman emelkednek el. A pofa felulate milyen?
Latszodik a fogas pont? ott er a haranghoz ahol kell?
A gorgo is szivathat. Melegen feltapad, es eltero modon mozdulnak ki.
Szilikon zsirral kend be a futamot. Mas nem jo.
Ez magas hoallokepessegel bir, nem csapja szet rovidtavon.
A gorgok forgasiranynak megfeleloen vannak berakva?
A csuszkak konnyen mozognak? Inkabb logjon picit. Melegen felszorulhat.
Ennek is adhatsz pici szilikont.
Illetve dekni nelkul probalhatod.
Siman lehet a szij szivat. Melegen berazza.Nekem lassitasnal vert bele a haz oldalaba.
Eroteljes fekezes es gazelenegedes egyidejuleg a megallas elott par meterrel bele csapott a szij a hazba.
Soha nem tudtam meg mitol van. Mindent csereltem. Meg a hatso kulso variator tarcsat is.
Mekkora fordulaton indul el a motor? Kis fordulatnal mar mag a blokk lesz egy razkodas forras, es alacsony nyomatekon lesz eroltetve.
Nalam a legjobban a haromszog puli dolgozott. Elegendte indulasnal a 3.5-4 ezerig, de onnan siman egyenletesen gyorsult ki.
csongi
Topikgazda
Azert fugg a hasznalattol is.
Ha dot5.1 akkor csere evente. Jobb mint a 4es forraspontja viszkozitasa is jobb., de surubb a csere. Hutofolyadek szerintem evente ellenorzes es ket evente csere lesz.
Ha ket evente cserelve van, akkor mar jo, de normalisat kell beletenni. Illetve betartani a keverk arany vagyis jol legyen fokolva. A szivattyu rendszert a fagyallo keni.
Ha eddig nem jelentkezett a viz folyas , keveredes akkor jo esellyel meguszta. De ugye ebbe bele latni nem lehet.
Azert a 10w40tol nem fog elpusztulni. :).
Csupan a hideg oldalon kell helyben jaratni, hogy melegedjen az olaj, es ne csak olajnyomas legyen, hanem rendesen kenes is, a jelenlegi homersekletek mellett.
Nem lesz gond.
De inkabb terj vissza azb5w50-re. Nyaron nem 40 fokos az aszfalt feletti homerseklet. Ott a 40 lesz a keves. Nem veletlen 50es kell bele, es az is lehet ezen is van olajhuto, mint az xcitng 500 on. Azt sem veletlen csavaroztak oda :).
DigitXT
félisten
Ez egyébként olyan gusztustalan: adott az előírás, erre a szerviz
fogja magát, és beletölt vmi teljesen mást*, nyilván, mert az volt
neki elfekvőben, azon realizál nagy hasznot. Többi le van szarva.
*: jó lesz az jeligére.
csongi
Topikgazda
Eleg ocsmany dolog.
bajnokpityu
félisten
Regen, mar megszunt szuzuki szalonban, amikor elfogyott a friss hordo olaj, akkor valtottak a hasznalt hordora... nemtom igaz-e..
kiegett izzo helyere kinai ledes h4 kerult. Dupla. Ha anya trepjarojanak eleg fenyerot ad, majd remelem a robin is eleg lesz.
eladó Kawasaki j300 robogó
csongi
Topikgazda
kivancsi vagyok milyen lesz a fenye.
#50433536
törölt tag
Reaper
őstag
Az ilyen motoros balesetbiztosítások érhetnek valamit? Volt egy cikk az onroadon, hogy esett egyet az egyik emberük és nagyon ajánlgatták a saját biztosításukat: Motorangyal.
Az alap csomagot néztem, arra az esetre, ha borulnék egyet, mivel nem sok rutinom van még.
Jók ezek, vagy valami apróbetűssel úgyse fizetnek ki? Esetleg van ennél jobb? Vagy hordjak szerencsehozó medált?
szerk.: Persze a link lemaradt: [link]
[ Szerkesztve ]
csongi
Topikgazda
Valoszinuleg jo ha van. Ezt egy alkusz ceggel nezesd meg, ott azert a valasztekkal jobban kepbe vannak.
astro12, ez szep :)
nyogo83
senior tag
En is neztem es vegigolvastam a szerzodesi felteteleket.
Nem vilagos szamomra, miert irja a cikkben a srac, hogy jo hogy ha van ilyen biztositas, mikor az o eseteben sajat hibabol esett el. (igy elvileg nem jarna neki semmi)
"Jelen feltétel szempontból nem számít közlekedési balesetnek a biztosított gyalogost ért olyan baleset, melynek bekövetkezténél semmilyen mozgó jármú nem hatott közre, továbbá a kerékpárosként, motorosként érő olyan baleset, amelyben más jármű, vagy gyalogos nem hatott közre, a jármű utasát ért olyan baleset, amely nem a jármű haladása közben, illetve megállásával összefüggésben következett be . "
Szoval ez alapjan az en ertelmezesem szerint ha sajat hibabol borulsz es nincs masik fel a balesetben, semmi nem jar.
[ Szerkesztve ]
Reaper
őstag
Na igen, pont emiatt gondoltam, hogy felteszem itt a kérdést, hátha valaki ismeri ezeket.
De ha valaki elcsap engem, akkor elvileg az ő kötelezője fizet, nem? Akkor viszont ilyen esetben nem sok értelme lenne (bár ez teljesen beleillene a biztosítók életébe).
Ahogy az onroad is reklámozza, hogy ha otthon elcsúszol arra is fizet meg nettó hülyeség. Persze tuti van belőle hasznuk, tolják a reklámot.
csongi: Most csak gyorsan megnéztem párat, amit a google kidobott, mert pl. a Netrisken nincs is ilyen kategória, vagy én vagyok vaksi. A legtöbb amit találtam ilyen kb. nevenincs.bt, szép, csillogó weblappal és annyi. Az onroados legalább az Unionnál van, annyit láttam.
nyogo83
senior tag
Nagyon reszletesen nem neztem at, de talan annyiban johet jol, ha nem te vagy a vetlen, vagy fele-fele alapra hozzak ki a felelosseget, akkor legalabb ez fizet.
Ha pedig te vagy a vetlen, akkor innen is meg onnan is jon be zseton.
Burt1793
veterán
Ilyen esetben casco-t és assistance szolgáltatást érdemes keresni.
Reaper
őstag
Hát igen, azokat néztem, de ott már lényegesen magasabb árak vannak sajnos.
bajnokpityu
félisten
eladó Kawasaki j300 robogó
#50433536
törölt tag
Szép!
DigitXT
félisten
Ebből a képből csak azt tudtuk meg, hogy vakít, mint állat, de hogy látni is vele?
bajnokpityu
félisten
Ez a refi .. De igen, valszeg látnék is vele, elég fókuszált. Sötétben meg nem mentem vele
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
DigitXT
félisten
Mérjél majd fényerősséget, és kérünk egy éjszakai fotót, meg linket az izzóhoz.
Köszi! Nem trollkodás, komolyan érdekel: én LED-es H1-et próbáltam...
Első blikkre "szemre" szép volt, szinte nem volt látható különbség a xenonhoz (!)
képest sem... De ráülve... Meg mérve... fele volt a fényereje, mint a xenonnak, és
a halogénnél is jóval gyengébb volt, így végül maradt benne a halogén egy ideig...
Aztán most megint a xenon, annak minden előnyével, és hátrányával... Nappal
jellemzően nem is igen kapcsolom fel. Pedig kötelező, de menetfénnyel megyek.
(Ritkán használom a motort, ráadásul rövid távon, ezzel töltögetem az akkut, lol.)
[ Szerkesztve ]
csongi
Topikgazda
Koszi!
22873 Digit le is irta amire en is gondoltam.
Varjuk az esti fotokat :).
Ez milyen foglalatos?
bajnokpityu
félisten
H4.
Xenon erősebb, azt merem állítani.dupla fényerős halogenhez képest azért erősebb, mert az 35w volt, ez meg 55w helyettesitesere való led.
eladó Kawasaki j300 robogó
csongi
Topikgazda
Ha az novel fenyereju h4-nel erosebb akkor mar erdekes szamomra.
Kerdes a hotermeles, helyigeny, es a vetitett kep.
Ha ezek is rendben vannak, akkor beprobalom. A dovin csak egy H4 van, az is regi mintazott uveges lampaval. Kellene jobban lassak.
Itt meg nem mutattam meg kesz allapotaban. :).
[ Szerkesztve ]
bajnokpityu
félisten
A növelt fényerős 55w h4 hez képest sztem gyengébb. Anno táblákat jobban láttam vele, amikor kocsiba beraktam, de amúgy annyira nem volt feltűnően jobb.
Én a 35w h4 ami tr3 vagy hogy hívják, ahelyett tettem be. Ahhoz képest foton ágyú.
Motoron amúgy sztem necces, nem tudod minden járműben berakni a gumiburkolat alá. Robin pl nem fér be, kocsiban simán.
eladó Kawasaki j300 robogó
-Mosquito-
őstag
Ismi rendelt egy ilyet. A 3.-ik piros/fehér Cb1300 az,küldött értékelést is.
H4 Led. [link]
Csongi:
Ez most nem beugratós kérdés ugye? Led tompított,Led refi.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
csongi
Topikgazda
A jobb oldali a led?
DigitXT
félisten
-Mosquito-
őstag
Lenne mérő megmérné.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
DigitXT
félisten
Telefonban van, összehasonlításra elég. Nem kell abszolút pontosság.
#50433536
törölt tag
Jól néz ki! A rendszám megvan már?
bajnokpityu
félisten
Teloban?
eladó Kawasaki j300 robogó
DigitXT
félisten
Igen, mert a kijelző fényerejének állítgatásához nem árt tudnia, hogy milyen
megvilágításban van éppen, ezt (legtöbbször) egy dedikált hardverelem méri.
Nyilván az abszolút pontossága a fasorban sincs igazi fénymérőhöz képest,
ám ugyanazon körülmények közt mért eredmény összehasonlításra jó lehet.
A magam részéről úgy emlékszem a Lux Meter appot használtam. Aztán a
számok lehet, hogy nem jelentenek semmit, de az erősebb xenon nagyobb
számokat kapott, mint a (szemre is) gyengébb LED. Ennyit tudok...
bajnokpityu
félisten
este ránézek, mit mutat, de én biztosan nem fogom visszarakni az előző izzót egy mérés erejére. Közben a fehérvári ivanicsék megmentették a mundér becsületét. ha 5w50 nem is, de 5w40 szinti motul olaj, dedikáltan 4t robihoz volt. kapott hűtőfolyadékot, új fékolajat, hidraulikaolajat, stb. a viz eleresztésére 1 elképzelhető magyarázatuk van, miszerint kosz ment a kupak alá, ami elengedte a nyomást, viz felforrt, dugót csinált,stb...
kinek milyen általános célú gumi vált be? jó lenne, ha nem lenne érzékeny melegitésre, úton levő nedvességre, túlzottan a nyomásra, valamennyire birja az esőt.
nem kell, h tartós legyen évi 5-8ezer km-re, ez nem szempont. ami rajta van, annál bármi jobb, de nem akarok 2x cseréltetni. amikor a reggel 7kor min 3-4 fok van, akkor megyek vele, ez alatt nem.
eladó Kawasaki j300 robogó
#50433536
törölt tag
A gumi nekem is aktuális, a hátsót cserélném kell. Engem is érdekelne a tapasztaltabbak véleménye.
DigitXT
félisten
Négyévszakosból nekem tök jó volt a Heidenau K62: az első télen imádtam...
Aztán fennhagytam nyáron, kicsit megkopott, a második télen már csúszkált,
de legkésőbb tavaszra, úgyhogy cseréltem a mostani Michelin-re: nagyon sok
választási lehetőségünk nincs, mert a Madison kerékmérete olyan, amilyen...
nyogo kollégának bevált a City Grip Winter hátra: előre sajnos nincs belőle.
(Mondtam már a kerékméretet?) Szerk: de neki más blokkos Madisonja volt.
[ Szerkesztve ]
nyogo83
senior tag
Ahogy DigitXT is emlitette, nekem a City Grip Winter is tokeletes volt marciustol-novemberig, 3-4 fokig valo hasznalatra es nyaron sem volt gaz vele. A masik a K62, az szinten tokeletes volt.
Egyeduli hatrany, a K62-nel (nem tudom a kesobbieknel valtoztatnak-e ezen a mintazaton), hogy kb 2 szezon/10-12k km es ahogy a finom kis bevagasok eltunnek a butykokrol, nagyon csuszkalos kezd lenni, nem kell hozza 10 fok alatti homerseklet.
De egeszen addig tokeletes majdnem 0 fok kornyekeig.
bajnokpityu
félisten
aeroxon volt heidenaum. ujjamat bele tudtam nyomni, olyan puha volt, mindent IS meg lehetett vele csinálni, úgy tapadt mint álom. 2 évig volt meg, és elkopott. kb 5e km alatt
ha jól látom, ezt K65nek hivták.
mostani méretben csak a K66 van
120/80 R14 + 150/70 R13
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
(#22891) yodamastah válasza bajnokpityu (#22890) üzenetére
yodamastah
őstag
Metzeler Feelfree Wintec. Mondjuk elég gyorsan kopik. Meg nem igazi téli gumi. Hóba nem való. Viszont nyáron is teljesen okés.
Ha a gyors kopás gond, én még most is tök jól elvagyok a sima oem city grippel. 10k km-nél úgy félig lehet elkopva a hátsó. Múlt télen is elkolbászoltam vele a városban. Olyan 3-4 fok alatt már nem használtam. Vizen is ok szerintem.
Nem vagyok gumin spórolós fajta. Ha nem tetszene már lecseréltem volna a City Gripet.
(#22892) bajnokpityu válasza yodamastah (#22891) üzenetére
bajnokpityu
félisten
körbeverés forog fönt a gumik terén a topicban. gyakorlatilag minden guminál valakinek valami jobban tetszett, ami meg másnál szerepelt szarul. amiben kiegyezhetünk, hogy az 5 éves kopott gyári maxxisnál bármi jobb. (nagyon remélem tényleg igy van, mert 70% eséllyel kiszámitható, hol fog megcsúszni, kipörögni, stb.) amit ajánlasz, az elvileg pont az, ami nekem kell: gyorsan melegedős, nem túl tartós, kiszámitható, de azért jól tapadós guma.
a nem spórolás dologról jut eszembe. beszámolták volna a j300at egy xmax300ba. 1.5ért névre irva van egy eladó fehérváron a kawasoknál 9e km-el 2017es. megigértem neki, hogy publikálom. ha ~szőrbe ment volna, akkor egyébként elgondolkodtam volna, mert mégiscsak fiatalabb, karc is kevesebb volt rajta. de eskü tényleg imádom a csopperemet
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
(#22893) yodamastah válasza bajnokpityu (#22892) üzenetére
yodamastah
őstag
Ezekkel nem nagyon lősz mellé. Én még egy Rosso Scooter-re lennék kiváncsi, de valójában tök elég nekem ez az eco gumi. Lapon nem kanyargok vele, közlekedni vettem a motort. Vészfékezést meg gyakoroltam már sokat szárazon és vizen is. Elég masszívat lehet fékezni a citygrippel is. Az első fékbetétet upgradelni is kellett, mert a fékhatás messze volt a gumi határaitól szárazon.
(#22894) bajnokpityu válasza yodamastah (#22893) üzenetére
bajnokpityu
félisten
Az Angel érdekelne még. Tetszik a minta:)
eladó Kawasaki j300 robogó
-Mosquito-
őstag
Ezzel tudsz valamit kezdeni?
Tompított 45000lux táv 83000lux.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
DigitXT
félisten
Hát nem igazán, mert ezek akkora számok, hogy valószínűleg közvetlen közelről
belevilágított az érzékelőbe. Persze nem lenne baj, ha van mellette ugyanolyan
mérés a halogén izzóval, ami mondjuk 30000 lux, és akkor magasan nyert a LED.
De amúgy a lényeg, ha lát vele, akkor biztos nem lehet túl gyenge: nekem az a H1
kicsit gyengusz volt, műszaki vizsga után kb. fél éven át jártam a halogénnel.
-Mosquito-
őstag
Igen,ez lemaradt. "Közvetlen a lámpatest előtt" lett mérve. Az a bibi,hogy egy izzó cseréhez idomot kell bontani nála.. Azért lett cserélve,mert este alig látott,ha alagútba értünk vak volt szinte.
Azt tudom csinálni,hogy megkérdezem milyen appot használt és én megmérem az enyémen.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
DigitXT
félisten
Á, nem érdemes szarakodni vele. A J300-on is elhiszem, hogy jól muzsikál...
Nekem azért volt érdekes, mert nem igazán éreztem, hogy jó lenne, és be lehet
nyúlni a motor orrába viszonylag egyszerűen izzócserére. Na jó, mondjuk a tuti,
ha kiveszem közben a műszerfalat is, de nem gond. Szóval én kb. 1 méterről,
falhoz illesztett telefonnal kerestem meg a vetített kép legfényesebb részét, ami
ugye ilyen 6000-10000-12000 lux eredményt adott (LED-halogén-xenon sorrend).
Ezeket abszolút értékben megint csak nem lehet komolyan venni, de relatíve jól
mutatták, amit szabad szemmel is láttam, így a LED (egyelőre) kimaradt: lehet,
majd idővel megint bepróbálkozok, hátha kijönnek valami erősebbel a kínaiak.
Szerk: az app igazából mindegy, maga a teló típusa számíthat, HA az abszolút
számérték érdekelne, de úgy tudom, kalibráció nélkül annak nem lehet hinni.
Szerk2: az én telóm pl. állítja magáról, hogy 65535 lux a max, amit mérni tud...
[ Szerkesztve ]
csongi
Topikgazda
Lehet itt is kijon a Madison kicsit elrontott foncsorrendszere, vagy lampa merete?
Ezert kenyszerultok nagyobb fenymennyisegu izzot betenni, hogy latni is lehessen vele.
Lehet H4nel jobb a helyzet.
Moaqui: Nem az volt :).
Nem ertettem :). Igy mar vilagos. Eleg eros feher fenye van. Kerdes esoben milyennlehet, foleg ejszaka. A tompitott vetitett kepe gyarilag ilyen? Vagyis egy egyenes? A jobb oldalt nincs meg a felfele ferde vilagitott szakasz. Ami ugye a jobb oldali padka savot vilagitja meg tavolabbra. A tieden is ilyen a Halogennel?
Meg allitanom kell a lampamon, nem az igazi sajnos. Eddig a 4 vas kozul az Aprilia a nyero. De majd teljesen beallitott lampanal lesz valos a kep. :). Annyira nem rosz ez a H4 sem.
Lehet elszoktam tole, es az auto fenyehez hasonlitom folyamatosan. :) , a vetitett kep tuti nem jo. Jobbra es picit magasra vilagit.