Hirdetés

2024. június 14., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22451) DigitXT válasza kcsa (#22450) üzenetére


DigitXT
félisten

Viszont a referencia értékek 13-16 bar környékére mutatnak, ami nagyon nem 9.:(

[ Szerkesztve ]

(#22452) csongi válasza kcsa (#22450) üzenetére


csongi
Topikgazda

Lehat azért, mert annyira picit nyit a dekompresszor, hogy melegen elveszik a hézag?
vagy valami el van szúrva a manualba?

(#22453) kcsa válasza csongi (#22452) üzenetére


kcsa
veterán

Két gyártónál is, egymástól függetlenül? Nem hiszem :)

(#22454) nyogo83 válasza kcsa (#22450) üzenetére


nyogo83
senior tag

En sem lattam meg kulon utalast egy tipusnal sem, hogy foglalkoznanak a dekompresszorral meresnel.

Az meg addig okes, hogy a karbit leszedjuk, hogy teljesen nyitott legyen a szivocsatorna. Viszont kipufogot leszerelni aztan total felesleges (meg igazabol nem is talalkoztam ilyennel, hogy igy kellene merni).
Eleg csak belegondolni, hogy a kipufogonak nem sok koze van ahhoz, hogy eppen mekkora terfogatnyi levegot tud szivas utemben beszivni a henger es azt osszepreselni (ami megadja a vegnyomas erteket aka. "kompressziot"). Az, hogy a levego utana hogy es milyen gyorsan/akadalytalanul tavozik a hengerbol, a meres szempontjabol lenyegtelen.

A vegnyomas ertekebol meg nagyjabol csak kovetkeztetni lehet hogy valami nem kerek, veszteseget kell merni es akkor kiderul merre masznak ki a poni lovak a hengerbol.

A 12-13-14 Bar vegnyomas egy kb okolszabaly, egy jo kiindulasi ertek saccolasra, ha nincs gyarilag megadva hatarertek hozza.
Az, hogy viszonylag also hataron milyen/mennyire gyenge a motor teljesitmenye, sokszor nehezen eszreveheto, van akinek fel sem tunik.

Pl. haverom 25 eves KLE 500-asanak manual szerint eleg nagy a "hasznalhato" vegnyomas ertek (a manual fogalmaz igy :DDD "usable range") 9.5-14.5 Bar. Nala 9.5 korul mertem mind a ket hengerben, ami a koranak es a futott km-ek szamanak kb megfelel bontatlan blokkal. Megis ha nincs viszonyitasi alap, akkor azt mondja az ember, hogy tok jol ugrik gazra, jol gyorsul, van benne ero, poccre indul...(es ennek a motornak alacsonyabb a kompresszio viszonya, mint a 400-as Madisonnak 9.8:1 vs 10.5:1)

Amugy ha nagyon szukseges, akkor adott hengerhez ki lehet szamolni, hogy kb mekkora vegnyomasnak kellene lennie a hengerben (de ez nem egzakt ertek, mert sokmindentol fugg).
Ha megvan a suritesi arany(kompresszio viszony) erteke, illetve az, hogy BDC utan mennyivel zar tenylegesen a szivoszelep (mivel nem pont BDC-n zar), akkor egy hozzavetoleges vegnyomas erteket megkapsz.
De egy ekkora erteknel (10 Bar alatt), sok ertelme nincs ilyet szamolgatni ha nincs megadva, hanem veszteseget kell merni.

Szerk: csak az elso mondat akart valasz lenni neked kcsa, nem az egesz litania, felrenyomtam :DDD

[ Szerkesztve ]

(#22455) #50433536 válasza nyogo83 (#22454) üzenetére


#50433536
törölt tag

Ne pörögjetek a kipun ennyire... :) Azt írtam is anno, hogy a kiput akkor kellene leszedni, ha pontos mérést szeretnénk végezni a végnyomásra, mert a cikk szerint abból lehetne kiszámítani a pontos kompressziós értéket a lökethossz ismeretében. A lökethossz azért kell, mert az adja meg hogy mennyi levegőt nyomtunk össze (hány cm3 levegő volt a hengerben) adott nyomásra és ebből jön ki a sűrítési viszony, a kompresszió.

A kompresszió mérését tényleg a gyár előírása szerint kéne végezni, hogy csak az önindítóval kell pörgetni a dekompresszorral együtt, vagy meg kell forgatni 1500-al dekompresszor nélkül. Tudni kéne, hogy a megadott érték milyen méréshez tartozik.

A 13-16 bár nyomás szerintem az újabb évjáratokra vonatkozhat, a 15-20 éves motoroknál tudtommal még nem volt ilyen kihegyezett. Néhány motornál a 9-10 a gyári érték, másoknál 11-12... a 400-as madisonra én is kíváncsi lennék.

[ Szerkesztve ]

(#22456) kcsa válasza #50433536 (#22455) üzenetére


kcsa
veterán

A kipufogó annyira nem is érdekes, a dekompresszorról indult a bájcsevej.

DigitXT helyében speciel én megnézném a vezérlést (bár én magamat is nehezen venném rá ilyen kockázatos munkára, szóval más nemiszerve és csalán közvetlen kapcsolata ugye :D), ha az 100%, akkor rá kellene nézni újra a felújított hengerre, pl., véletlenül összeforgatva maradtak a gyűrűk, nem zár szelep és hasonló problémák után nézelődve. Meg persze mérni.

(#22457) csongi válasza kcsa (#22456) üzenetére


csongi
Topikgazda

Ha ossze forgott a gyuru, akkor lenne benzin az olajba, vagy megnone a karter nyomas, es jonne az olaj. Mondjuk ezt ellenorizni egyszeru.
Karter csovet levenni. Ha nincs olaj akkor jo.
Marad a vezerles es a szelephezeg.

Digit:
A gyuruzes kor be lettek csiazolva a szelepek? Tudom nem jo munka, de ha mar gyuru csere volt, egy kezi szelep csiszolas nem artott volna.
Ott is tud menni a kompot rendesen.
Szelep rugok milyen allapotba voltak?

(#22458) DigitXT válasza csongi (#22457) üzenetére


DigitXT
félisten

A gyuruzes kor be lettek csiazolva a szelepek?
Biztos, hogy nem. Ugye arról a szerelőről beszélünk, aki legyilkolta a régi
főtengelyen lévő vezérlést hajtó csapot (s mellesleg vele együtt a komplett
fogaskereket) szétszereléskor. A fészkes reteszt meg összeszereléskor...
Szerinted ez csiszolt bármit? Neeem. Bedobta a gyűrűket, és szevasz.:DD

Szelep rugok milyen allapotba voltak?
Könnyebbet és kettőt: sok szerszámom van itthon, de gépműhelyem nincs.
Értelemszerűen nem én csináltam a blokk széthúzást / főtengely illesztést,
szóval ilyen mélységben fogalmam sincs a részegységek állapotáról.:R

[ Szerkesztve ]

(#22459) #50433536


#50433536
törölt tag

Ha a szelepek nem zárnak, azt lehet hallani. (Saját tapasztalat.)
Sajna le kell venni a szelepdeknit és kézzel hajtani a főtengelyt. A gyertya maradjon bent. Felső holtpont közelében, ahol nehéz átfordítani, lehet hallani a sziszegést.
Ha már idáig lejöttek a burkolatok és a szelepdekni, a vezérlést is lehet ellenőrizni.

(#22460) kcsa válasza DigitXT (#22458) üzenetére


kcsa
veterán

Már többször is meg akartam kérdezni: ez az elbaszós szerelés ugye nem a Marcell volt?

(#22461) DigitXT válasza kcsa (#22460) üzenetére


DigitXT
félisten

Nem, nála csak az illesztés (főtengely csapágy) miatt járt, az rendben is lett.:DD
Szerk: Gergőnek sincs gépműhelye, így nem baszkurálta a csapágyat, hálisten.

[ Szerkesztve ]

(#22462) csongi válasza DigitXT (#22458) üzenetére


csongi
Topikgazda

Szívás :( :)
Lehet megérné azt a hengerfejet átnézni, és akár otthon megcsinálni, ha lehet.
Egy hengerfej tömítés és talptömítés kell hozzá.
Nekem Vecsésen kb 50k ból rendbe tették a kymco hengerfejet.

(#22463) yodamastah válasza DigitXT (#22461) üzenetére


yodamastah
őstag

Fogd meg a motort és borítsd be valahol az árokba. Aztán irány az egyik yamaha/honda szalon.

Hátránya ennek a megoldásnak hogy ötletem sincs mit fogsz kezdeni ezek után a felhalmozott szerszámkészlettel, és a felszabaduló rengeteg szabadidővel :D

(#22464) kcsa válasza DigitXT (#22461) üzenetére


kcsa
veterán

Beszéld meg Marcellel. Ezzel két három komoly gond van: pénzbe kerül, még ha nem is sokba, de ami sokkal nagyobb gond, hogy baromi sok idő :D A harmadik, hogy messze van. De egy fuvarra jó vagy nálam, ha kell :)

[ Szerkesztve ]

(#22465) #50433536 válasza yodamastah (#22463) üzenetére


#50433536
törölt tag

Dehogy... nem ő tehet arról, hogy semmirekellő volt a szerelője. A madison nagyon jó és megbízható motornak számít Olaszországban. Még a 400-as is. Nálunk sajnos a legtöbb madison nem első tulajos új vétel, hanem olasz import leharcolt állapotban.

- csongi: Nekem a madison hengerfejet 10ezer forintért újították fel. Síkolták, beköszörülték a szelepeket, kicserélték a szelepszár szimmeringeket, felújították a szelephimbákat, javítottak két menetet és nyomás próbázták. Ez került 10ezer forintba Bercelen. Az 50ezer forint nagy lehúzásnak tűnik, de hát Vecsés közelebb van Budapesthez, nagyobb a szakember hiány is.

[ Szerkesztve ]

(#22466) DigitXT válasza kcsa (#22464) üzenetére


DigitXT
félisten

Áá, ahogy láttam, milyen "gyorsan" lett kész a Maja, nincs az az isten, hogy
otthagyjam.:D Tudom, hogy precíz a srác, meg a jó lassú munkához idő kell,
de azért ennyire... Oké, a blokk illesztést aznap megcsinálta, le volt beszélve.

yoda: mit kezdenék, mit kezdenék... Hajtanám a rollert: az is beszart amúgy.
Vmi 15-20 km-t ha raktam bele, mire megállt alattam, mint a szög - gari lesz!
De sebaj, mert vizes úton motorozni se szeretek, de úgy néz ki, rollerezni se
kellemes, mert amilyen gagyi műanyag a hátsó kereke, pont annyira csúszik.

[ Szerkesztve ]

(#22467) #50433536 válasza DigitXT (#22466) üzenetére


#50433536
törölt tag

Amiket meséltél, nem precizitásról árulkodik, hanem trógerségről. Soha többé ne vidd oda, inkább csináld meg magad. Jobban jársz több szempontból is.

(#22468) kcsa válasza DigitXT (#22466) üzenetére


kcsa
veterán

Meg lehet dumálni a gyors munkát is, láttad. Csak arra is rá kell kalkulálni egy-két hetet :)

(#22469) DigitXT válasza #50433536 (#22467) üzenetére


DigitXT
félisten

Várjál várjál, két különböző szerelőről beszélünk.:D A "tróger" nem vállalta a
főtengely csapágy kiszedését, és az új helyrerakását, a "precíz" viszont egy
10-esért megcsinálta. Szóval egy szerelés közben két szerelőnél volt.:))
Én meg hurimásztam kocsival a kiszedett blokkot... Hatalmas élmény volt...

"DIY" hengerfejfelújítást inkább nem: sokmindent megcsinálok, de elsőre kb.
semmi sem lesz olyan, mint szeretném. Egy ilyen munkához nincs semmi
tudásom, és szerszámom, műhelyem se. Inkább elviszem majd vmi rendes
szerelőhöz, ha egyáltalán, addig együtt élek a problémával, hogy ennyit tud.
Szívesen ránéznék a vezérműláncra, mert a bogarat elültetted a fülembe, de
félek, hogy ha állítani akarnék rajta, akkor richtig valami félremenne.:))

(#22470) csongi válasza #50433536 (#22465) üzenetére


csongi
Topikgazda

Szelep csiszolás, Himba újra felhordása köszörülése. Síkolás, nyomáspróba. vez tengely futam újra felordása, majd felfúrása. Ez lett 50.
De legközelebb elküldöm neked :)

(#22471) #50433536 válasza csongi (#22470) üzenetére


#50433536
törölt tag

Oké, szívesen... de megadhatom a gépműhely számát is. Nem mindig veszik fel elsőre, mert sok a munkájuk. Postázni is lehet nekik.
A felrakásos hegesztéssel viszont vigyázni kell, csak az csinálja aki ért hozzá. Nehogy a szelephimba keményebbre sikerüljön, mint a vezérműtengely, mert akkor a tengely kopik el előbb és az sokkal drágább dolog. Az Olaszok nem véletlenül csinálták puhábbra a szelephimbákat.

-Digi: Akkor bocsi, nem jött le hogy két szerelő volt.

(#22472) #50433536


#50433536
törölt tag

Most toltam haza az "Olaszországban megbízható" madisont. :)

Nincs szikra, trafó, gyertya és pipa csere után sem. Nem volt semmi tünet, csak leállt egy kilométerre a házunktól. Minden működik rajta, indítózik is, csak szikra nincs.

(#22473) DigitXT válasza #50433536 (#22472) üzenetére


DigitXT
félisten

Na, hát az "biztató"... CDI kuka?:W Milyen gyertya volt benne?:R

Szerk: "A trafonal azert arra nem art figyelni, hogy az ellenallasa kozel
azonos legyen a gyarival, hogy ne terheld tul a CDI kimenetet."

Most én is parázom, hogy mit vettem bele: megmérem ma délután.:DDD

[ Szerkesztve ]

(#22474) #50433536 válasza DigitXT (#22473) üzenetére


#50433536
törölt tag

Jó lenne egy másik cdi próbálni. Lehet hogy csak kontakt hiba, de mivel az elektromos vezetékeket és csatlakozásokat igencsak felújítottam, nem sok esélyt látok a kontakt hibára. Persze minden megtörténhet. Most nézem a rajzot...

Igen, az ellenállás pont ezért nem szokták ráírni, nehogy a tulaj be merészeljen rakni egy sokkal olcsóbb, de ugyanolyan trafót.

Ha CDI, akkor honnan érdemes venni? Az oem horror árban van és ki sem küldik, csak előleg fizetéssel. Csak bontatlan csomagolásban veszik vissza, ha kibontod próbálni, már a tied örökre, nincs visszaküldés. Egyébként az oemesek azt írták, hogy CDI-t még soha senki nem rendelt tőlük madisonhoz, nem egy elromló alkatrész.

[ Szerkesztve ]

(#22475) #50433536


#50433536
törölt tag

Hol van a manuálban a "nincs szikra" hibakereső rész?

(#22476) rstwingo válasza #50433536 (#22475) üzenetére


rstwingo
tag

Tegyél bele másik gyertyát első körben, mert a gyertyád is meghalhatott,mint nekem én is pár napja így szívtam meg

(#22477) nyogo83 válasza #50433536 (#22475) üzenetére


nyogo83
senior tag

A CDI-n kivul maximum a pickup-al lehet gond, de az ritkan adja meg ennyire magat egyik pillanatrol a masikra (jellemzobb a melegen leallas, majd lehulve siman indul).
Azt viszont sima multimeterrel csak saccolva tudod kimerni, hogy produkal-e feszultseget. Ahhoz oszcilloszkop kellene, de egy probat meger megmerni.

A CDI-n meg szinten tudsz kimenetet merni, hogy egyaltalan kinyog-e magabol valamit a trafo fele.

A gyari trafonak meg 0.5-0.8 Ohm a primer oldali (CDI fele) es 2-3.5 kOhm a szekunder oldali(gyertyakabel fele) ellenallasa.

[ Szerkesztve ]

(#22478) nyogo83 válasza nyogo83 (#22477) üzenetére


nyogo83
senior tag

Kicsusztam a szerkesztesbol.
A pickupon esetleg ellenallast merhetsz, 115-120 Ohm korul kell lennie, de ez onmagaban semmit nem mond, max hogy nem szakadt/reszlegesen szakadt. A lenyegi reszet, hogy mekkora impulzust general, azt kellene megmerni.

Szerk: a lenyeges legeloszor ellonrizendo dolgot kihagytam. Ha a Madisonon is olyan vicces a sztender kapcsolo, hogy a szikrat tiltja a CDI-nel, akkor en akorul nezelodnek eloszor :D

[ Szerkesztve ]

(#22479) csongi válasza #50433536 (#22471) üzenetére


csongi
Topikgazda

Ebből a szempontból mindegy mi kopik el :) Kymconál a vez tengely a puhább gyárilag.

(#22480) #50433536 válasza rstwingo (#22476) üzenetére


#50433536
törölt tag

A gyertya és trafó cserén már az út szélén átestem, végül tolnom kellett.

Most, négy-öt óra állás után pöcire beindult.
Az oldaltámasz kapcsolóját még a nyár elején szétszedtem és kitisztítottam, az nem hiszem hogy rossz lenne.

Szóval melegen leállt, hidegen pedig elsőre beindult.

[ Szerkesztve ]

(#22481) #50433536 válasza #50433536 (#22480) üzenetére


#50433536
törölt tag

Én is kicsúsztam a szerkesztésből... szóval hidegen indul, akkor a legvalószínűbb a pickup. Most "hót hülének" érzem magam, de melyik alkatrészről is van szó? Hol van és mi a dolga? A jeladóra gondolsz?

Van itt indexrelé, az önindító reléje, fesszabályozó és a cdi... mást nem látok hirtelen.

[ Szerkesztve ]

(#22482) nyogo83 válasza #50433536 (#22481) üzenetére


nyogo83
senior tag

Ez a gyujtasjelado a generatornal(kis fekete “szenzor”). Innen tudja a CDI, mikor adjon szikrat.

Viszont ha az a ludas, akkor nagy esellyel megmerve az ellenallasat, sokmindent nem fogsz latni elterot. Melegen megvaltozik benne a tekercs induktivitasa akar egy reszleges menetzarlat miatt, amitol nem fog akkora feszultseg jelet adni a CDI fele, hogy azt “triggerelje” a gyujtashoz.

[ Szerkesztve ]

(#22483) #50433536 válasza nyogo83 (#22482) üzenetére


#50433536
törölt tag

Köszi az infót!

A gyári trafóm primer oldala 0.4-0.5 Ohm ellenállású, az új RMS, amit vettem 0.5 Ohm.
Külső megjelenésre teljesen ugyanolyan a kettő, csak az RMS-t eredetileg Piaggo 125 2T-hez adták... legalábbis ez van ráírva.

A jeladó ellenállása a motorblokk testponthoz képest 122.4 Ohm... megvárom amíg megint megáll a gép és rámérek. Ha közben bemelegszik a motor, megváltozhat az ellenállása, ugye, nem mindegy hoz melyik ponthoz képest mérem?

[ Szerkesztve ]

(#22484) nyogo83 válasza #50433536 (#22483) üzenetére


nyogo83
senior tag

Ha bemelegszik valoszinu, hogy valtozik az ellenallasa ha nagyon kuka(de elofordulhat, hogy nagy elterest nem fogsz merni).
Mindig ugyanazon a ket vezeteken kell merni ami kijon a szenzorbol, lekotve a CDI-rol(az a tuti ellenallas meresnel, mert a testponthoz/blokkhoz kepest nehez mindig pontos ellenallast merni.)

A fontos parametere itt inkabb a kimeno jel feszultsege, mert lehet hogy bemelegedve mar nem lesz meg a kb 1,5-2Vpp (valtoaram, csucstol-csucsig feszultseg).
A CDI-ben a pickup jele atmegy egy jelatalakito es zavarszuro aramkoron, ami egy adott jelszint alatt "nem veszi figyelembe" a gyujtasjelet, afolott meg kisuti a feltoltodott kondenzatort a trafon keresztul a szikrahoz.
Ha ez alatt a feszultseg ertek alatt van a jelszint, akkor ugy veszi a CDI, hogy nincs is gyujtasjel.

Amugy megcsinalhatod azt, hogy kiszeded a pickupot, a csatira rakotod a multimetert es elkezded melegiteni a pickupot pl holegfuvoval ovatosan. Ha nagyon gatya, akkor egy kis ido utan elkezd az ellenallasa megnoni es vegul szakadast mutat(vagy pont az ellenkezoje, de nem marad meg az ellenallasa).

Volt itt egy forumtars, akivel napokig tanakodtunk a gepen hasonlo problema miatt (csak neki melegen indult nehezebben, de elindult). Ott is akkor latott mar csak tiszta kepet, mikor sikerult beszereznie egy szkopot es ranezve a jelalakra egybol vilagos lett mi a problema.

[ Szerkesztve ]

(#22485) Grillo


Grillo
senior tag

Na, négy hét után végre tudtam beszélni a szerelővel, hogy akkor mivan, erre benyögte, hogy ja rotaxot nem javítanak...

Szóval kihez vigyem baze?

(#22486) #50433536 válasza nyogo83 (#22484) üzenetére


#50433536
törölt tag

Köszi!

Most várom, hogy megint leálljon a gép.
Egyébként a jeladóról csak egy szál vezeték jön, a másik végpont a csatlakozó lemez lehet, amivel a blokkra csavarozom. Mellesleg elég nehéz kiszedni, mert az olajtérben van a generátorral együtt. Majd akkor cserélem ki, ha megjön Olaszországból a vezérműlánc, akkor úgyis szét kell szedni az a részét.

Jeladót vajon milyet vegyek bele, ha az lesz a ludas? Az oem-en nincs az alkatrészek között.

[ Szerkesztve ]

(#22487) #50433536


#50433536
törölt tag

A CDI hogy szokott elromlani, milyen jelei vannak?

Nekem egyszer volt olyan egy másik motorral, hogy nem indult be, de indításkor mindig beröffent egy pillanatra, mindig olyan volt, mintha már elkapná, beindulna, de mégsem.

(#22488) #50433536


#50433536
törölt tag

Ez a dög nem akar leállni. Mentem vele 2 kilométert az utcánkban, nyolcasokat gyakoroltam. A hőfokmérő a középső vonal fölött volt 2-3mm-rel. Ilyen meleg sose szokott lenni normál motorozáskor és nem áll le. Bejöttem már, mert a szomszédokra is gondolni kell.

(#22489) DigitXT válasza #50433536 (#22488) üzenetére


DigitXT
félisten

Ez megvárja, míg kellő távolságra kerülsz otthonról... Majd akkor áll le.:DD
Mint nekem ma a roller a Corvinnál. Mondom, jó, hogy lemerült, de valami
jelzést adhatott volna előtte. Szerencsére nem 200 kg + lábbal is hajtható.

(#22490) #50433536 válasza DigitXT (#22489) üzenetére


#50433536
törölt tag

:N Én is azt tippelem, hogy megvárja míg legalább egy hegyen át kell tolnom. :N

(#22491) kcsa válasza DigitXT (#22489) üzenetére


kcsa
veterán

Neked ez a járművesdi olyan lehet, mint nekem a kocsimosás. Szerintem ha észak-Nigerben mosnék autót, akkor ott is esne az eső 24 órán belül.

(#22492) DigitXT válasza kcsa (#22491) üzenetére


DigitXT
félisten

:))

(#22493) #50433536


#50433536
törölt tag

Továbbra sem akar megállni a kislány... :( nem merek az utcából kimenni.

Amíg megjön a vezérműlánc, vennék jeladót is, ha már szét lesz szedve, kicserélem biztos ami biztos. (Ahogy írtam, egy 15-20 éves motornál előbb utóbb minden 15-20 éves alkatrészt ki kell cserélni.)

Az oem-en nem találtam. Szerintetek milyen jeladót vegyek hozzá?

Ehhez hasonlít felfogatásilag: https://motoshop.startuzlet.hu/termek/gyujtas_jelado.html

[ Szerkesztve ]

(#22494) #50433536


#50433536
törölt tag

Addig is kivágtam és elforgattam az elektromos ábrát, hogy jobban olvasható legyen... ha valakit érdekel. :)

(#22495) DigitXT válasza #50433536 (#22494) üzenetére


DigitXT
félisten

Pár példányban kinyomtatod, lehet rajta firkálni szerelés közben.:D True story.:DDD

(#22496) nyogo83 válasza #50433536 (#22493) üzenetére


nyogo83
senior tag

Jeladoval nem kiserleteznek, megprobalnek mindenkepp belevalot szerezni, hiaba nehez vagy draga talalni. :(
Nem eleg, hogy az ellenallasnak stimmelnie kell, hanem a kimeneti feszultsegenek is, amihez a CDI illesztve van.
A masik lenyeges dolog pedig a felfogatas, hogy mekkora legres van a jelado es a lendkerek kozott.
Ott tizedmilimeterek is szamitanak a kimeneti feszultseg szempontjabol.

(#22497) DigitXT válasza nyogo83 (#22496) üzenetére


DigitXT
félisten

Ez amúgy az a VR szenzor, aminek ilyen tüskés kimenete van, ahogy jár a motor?
Vagy az a fordulatszámjel, ami a fedkomp felé megy az már egy konvertált valami?
Csak azért, mert annak idején mértem szkóppal, és alapjáraton 4V körül van csak,
ami egy 5V-ra triggerelő elektronikának kevés, de a CDI nyilván nem vár el ennyit...
Viszont fordulaton rendesen meg tud nőni az a kimeneti feszültség. Tizensok V-ra.

[ Szerkesztve ]

(#22498) nyogo83 válasza DigitXT (#22497) üzenetére


nyogo83
senior tag

Bezony, az. :K
Kozvetlenul arrol megy a fordulatszamnak is a jel, es igen, ahogy no a fordulatszam, ugy novekszik az indukalt feszultseg is.
Na igy szkop jelalak alapjan mar legalabb azt is tudjuk, mekkora kimeno jelfeszultsege :) Valoszinu hogy a CDI-nel ilyen 3,5-4V korulre van levagva alul/felul a jelalak. Ugye a masik megoldas, ha fix 5V-os jelet var a CDI, de akkor meg nem induktiv, hanem Hall jelado van a lendkereknel, de az meg nem 2 hanem 3 kivezeteses es negyszogjelet produkal.(mint a sebesseg szenzor az elso kereknel)

[ Szerkesztve ]

(#22499) #50433536 válasza DigitXT (#22497) üzenetére


#50433536
törölt tag

Ez a blokk milyen néven fut, ha keresem, Morini, Malossi 400 talán? A benneli velvet 400-ban is ez a blokk van ugye?

Már rég akartam kérdezni, hogy ha 80-100-ról motor fékezek, akkor bedurrog a kipufogóba. Nem túl hangos, de én észreveszem. Ez normális ugye?

[ Szerkesztve ]

(#22500) DigitXT válasza #50433536 (#22499) üzenetére


DigitXT
félisten

Malossihoz semmi köze.:D Morini, ezt jól tudod.:K Típusszámra meg: FM400
Szerk: és igen, a Velvetben is ez van.:R

bedurrog a kipufogóba. Nem túl hangos, de én észreveszem. Ez normális ugye?
Igen, ezek szerint nálad jól van beállítva a karbi, régen nekem is ilyen volt...:R

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.