Aktív témák
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Topiccsendőr #15593 üzenetére
amugy meg nyomaték*aktuális fordulatszám*konstans=teljesitmény.
-
feca81
aktív tag
nos szeretnem megosztani veletek egy igencsak fura elmenyemet.
lent voltam szegeden a kereskedo kozben, a gyorsulasin. lattam a yamaha 125-os sportmotorjat.mit mondjak,jol nez ki.es nem koppincs CBR125,bar ez is egyhengeres 4T.alakra siman betippeltem volna 400-asnak,ugyoldottak meg a tankjata lenyeg:
a sracot kihivta egy simson gyorsulni. elkezdtunk rohogni,h oke,simson,de mit akar mar. aztan emg nem gyoztuk osszeszedni az allunkat. a simson,ismetlem a SIMSON otthagyta a 125-os yamahat!!! csak pislogtam.eleinte asimson elhuzott egy motorhosznyival,majd a yamaha tartotta a lepest,de se megelozni,se utolerni nem tudta. ezek utan persze szemreveteleztuk asimsont. egy 4 sebis 60ccm-es tuning verzio voltde akkor is,hihetetlen
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Integra #15586 üzenetére
Így van, a nyomaték fordulatszám nélkül olyan, mint a Dallas Bobby nélkül. Ugyanis a motorkerékpárt a lóerő viszi előre, nem a nyomaték. A nyomaték a főtengelyen van, a főtengely meg forog. Minél többet forog, egy idő után a nyomaték kevesebb lesz, de a fordulat több. Ezért a nyomatékgörbét jóformán meg sem érzi az ember, csak azt, hogy tol, tol mégjobban tol, hiába megy le a nyomatékgörbe, a teljesítmény, azaz a LE görbéje felfelé ível. Számomra az is kérdéses, hogy valóban ezen versenyeznek a gyártók, hogy minél alacsonyabb fordulaton adja le a legnagyobb nyomatékot? Mert szinte teljesen mindegy, ha x váltóval van szerelve, vagy x fordulatszámon tud pörögni...
Aztán persze nem vagyok mérnök sem, csak hangosan gondolkodok -
ALI_G
veterán
válasz
Topiccsendőr #15581 üzenetére
mind1, lényeg, hogy fel kell tölteni
egyébként nekem többen mondták, meg mintha motordoki is ezt írta volna. De a lényeg ugyanaz. -
Integra
titán
válasz
Topiccsendőr #15582 üzenetére
világos, motorfelépítés függő, de én nem hiszek a minden áron a lehető legalacsonyabb fordulaton a legnagyobb nyomaték üldözésében.
szerintem nem ez a lényeg, az arany középút máshol van.
mindig mindenki nyomaték. ja, csak épp ez önmagában semmit sem ér, kell a fordulatszám is és a kettő között valahol félúton van az ideális megoldás.
szvsz -
ALI_G
veterán
-
Integra
titán
válasz
bajnokpityu #15578 üzenetére
öszintén megmondom, nem teljesen értem, miért kell 1500on maximális nyomaték.
soha nem lesz olyan spontán és annyira éles és pontos a reakció mint magasabb fordulaton, ahol sokkal könnyebben jelentkezik a nyomaték is.
szerintem -
válasz
Topiccsendőr #15569 üzenetére
Nyomátík a lényeg tezsvír, a nyomátík
-
rebel56
tag
válasz
dabadab #15560 üzenetére
A Louis-os csepptöltőt (az occsót) nem szabad megvenni. Én megvettem, nem csepptöltő. Folyamatosan tölt, nem kapcsol le, sokáig az akksin tartva előbb kivégzi mintha rá se dugtad volna.
Mikor ezt reklamáltam náluk (nem is pénzt kértem, hanem levásároltam volna az árát), nem vették vissza, hisz én nem is tudom mi az a csepptöltő. Aztán a fogyasztóvédelem szerint mégis én tudtam jól. -
Gaboman
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #15569 üzenetére
Igen ezek azok a gépek,lefojtva 21LE-ek és úgy van rá a gari,ha kiszedeted belőle a 450-es 60 az 550 70 körül van.
De azért annyira nem nevetséges fójtva sem,ugrik az rendesen,volt szerencsém hozzá.
A 450-re azt mondják eléggé jó vele közúton menni,az 550 kemény nagyon.
Bár nekem az 1 hengeresek viselkedése jobban bejön,nyomatékosabbak sokkal.
Alulról jobban tolnak,az SMC-m is keményebb alsó tartományban. -
Gaboman
nagyúr
válasz
#25954560 #15566 üzenetére
De supermotoból is csak a vékonyabb fajtákból ajánlatos az első választás.
Pl:XT660R,FMX650,
Mert azért a SMR560,FS650,SXV550,SMC660-nem taluló motornak való.Bá Nutrition:A te méreteidhez tényleg jól illene egy Supermoto mivel magas vagy és azok is magas építésüek,így nem látszanál nagynak rajta.
És elsőre azokat ajánlanám amit ott példának írtam,még lehetne a Yamaha TTR600,Aprilia SXV450,KTM LC4 640.
Ezek nem annyira dúrva gépek még. -
feca81
aktív tag
válasz
qpakcovboy #15559 üzenetére
ja,a farkas pozt
ulsz a motor mellett,es vonyitasz
en nem teszemel telire,nem birnam ki,h nehanapjan ne menjek vele.
amugy nehanyan azt mondjak,h le kell ereszteni a karbit,es csurig tolteni a tankot. -
#25954560
törölt tag
válasz
BÁ Nutrition #15565 üzenetére
lehet h neked valami enduro/szupermotyo lenne jo elsonek.
az altalad irt ket gep nem elso motornak eros hanem akarhanyadiknak is. probald ra magad sztem egy suzuki sv-re is, hatha.
el kene csattognod vmi hasznaltmotor-kereskedesbe es ott felulni egy rakat bringara, akkor mar lenne elkepzelesed h melyik stilus kenyelmes(ebb). -
BÁ Nutrition
addikt
hi, jovore szeretnek venni egy mocit. tanacsot kernek. 2m magas vagyok. van egyeltalan olyan amin normalisan elferhetek? egyik haverom 600as yamahajan ultem(csak parkolt
) es az nekem kb olyan volt mint egy roller, vagy mint egy gyerekmoci. elsosorban valami sporttura/naked mocira gondoltam. eddigi kiszemeltjeim a honda cbr 1100 xx ill a bmw k1200r. sajna nekem kisebb motorok nem johetnek szoba, ill ezekben se vagyok biztos hoegy megfeleloek lennenek-e hozzam. tudom hogy be kene tartani valami fokozatossagot es tul erosek lehetnek elsore, de mit javasoltok ti hozzaertok
elore is kocce a valaszt
-
Boci_83
őstag
válasz
qpakcovboy #15559 üzenetére
Tavasszal szoktak kijönni az olyan dolgok hogy első motorozásnál elkezd ereszteni a telószimering, mivel télen megkeményedik. Ennek elkerülése érdekében érdemes a telőt befújni WD40-el, és megnyomkodni az elejét, hogy a szimering védve legyen a kiszáradástól. Én ezt is meg fogom csinálni.
-
jasszer
őstag
válasz
Topiccsendőr #15551 üzenetére
Jó a kérdés, szerintem melegítéskor igen (csak hallanám a különbséget), viszont közvetlenül az elindulás után 4e alatt dadog/lomha, ilyenkor sztem az egyik henger húzza a másikat, aztán 4e-től megindul rendesen és 15 perc óvatos járatás után tartja az alapjáratot. Egy szervizes szerint a jobb dek(n/l)i alatt van egy szenzor (a főtengelyé), ami megsérülhettett, mikor az első tulaj megfektette...
-
[lAyCsI]
addikt
szombaton én is letisztogattam a paripát
nemtom lesz-e még motorozós idő, de ha nem, akkor akksi ki,
és lefektetem télire -
dabadab
titán
Allitolag az a nagy okossag, hogy csepptoltore kell rakni, amig nem hasznalod (Louisnal pl. van egy csomo, viszonylag olcso, pont ilyen celra kitalalt tolto).
Tapasztalatom annyi van, hogy az elso akksimat nem toltogettem, raadasul eleg ritkan hasznaltam a motort (addig is futott garazsban pihent), egy even belult meghalt is az akkumulator (fel lehetett tolteni, de par nap alatt magatol elvesztette a tolteset).
Csereltek, az is nekiallt ugyanezeket a jelensegeket produkalni. Ekkor kezdett el derengeni valami, vettem rendes toltot, ami tud csepptoltest is, amikor leallitottam a motort, azonnal ra is dugtam (a toltohoz jart csatlakozo, amivel a motorban levo akksit is lehet tolteni) es ezutan rendbejott az akkumulator (a multkor direkt megneztem, nem dugtam ra a toltore, de ket het allas alatt se veszitett lathatoan a toltesebol), most ket eves es semmi baja.Szoval szerintem erdmes tolton tartani.
-
qpakcovboy
őstag
Én is ma teszem el, amiket csinálok:
-alaposan letakarítom a láncot is és jól befújom
-felbakolom, és a guminyomást leengedem 1-1,5-re
-hűtővizet megnézem, hogy legalább -20 ig tuti legyen
-olajos ronggyal a kipufogót betömöm
- és természetesen kiszedem az akkut, amit szobahőmérsékleten tárolok és havonta egyszer rátöltök.Valamit kihagytam?
-
m3tr0
őstag
sziasztok
az a kérdésem lenne,hogy ha elrakom télire a motort,akkor érdemes belőle kiszerelni az akksit? ha igen hogyan tároljam?
köszönöm
-
Gaboman
nagyúr
És még kettő vidi a gépről,kicsikét nagyobb tempónál!
Bazzeg Laci pont benne voltál,ezt a szöveget!
Ez a hülye mennyivel ment? -
ALI_G
veterán
válasz
Gaboman #15542 üzenetére
A saját honlapunkra bátran rakhatod, pont ezért regeltem egy oldalt az extrán. Ha kell a belépési kód, privibe írj.
egyékbént ha még nem találkoztál vele akkor http://ph_motoros.extra.hu/ -
Gaboman
nagyúr
Ahogy kérted itt van 2db videó a gépem hangjáról!
SMC 625 sound1
SMC 625 sound2 -
jasszer
őstag
válasz
Topiccsendőr #15543 üzenetére
A sajátomról van szó (GS500), kettő.
-
jasszer
őstag
Mi az oka annak hogy a bemelegítés első perceiben erősen benzinszagú gázt nyom a kipu, majd később "kitisztul"? (ugyanolyan szivatóállás mellett)
-
válasz
qpakcovboy #15539 üzenetére
Ha indítás után bizonytalanul jár 1-2 henger, meg melegen alapjáraton is dadog. Akkor talán. De, elvileg sokat kibírnak, még a sima gyertyák is. A két évente/x ezer km-enként csere csak (túlzott) gyártói elővigyázatosság.
-
qpakcovboy
őstag
Sziasztok! Jó rég jártam errefelé. Sajnos eljött az ideje, hogy eltegyem télire a vasat, ráadásul jó messze lesz tőlem, majdnem 250 km. Ez van legalább biztonságban lesz.
Valakinek van aról tapasztalata, hogy milyen amikor e gyertya kezd elfáradni? Mik a tünetek?
-
rebel56
tag
Pár dolog még a Tüzi által leírtakhoz, ami nekem bevált:
Ha bizonytalan eredetű folyadék volt benne, érdemes lehet első alkalommal átmosni a rendszert egy "Radiator Flush" fantázianevű szerrel, ami feloldja a lerakódott felesleget, ez a tömítéseket se bántja egyes házi praktikákkal ellentétben.
A hűtőfolyadék-leeresztő csavarnál lévő tömítést kár lenne visszarakni, pár forintból pótolható.
Márkatársaktól érdeklődj van-e teendő a légtelenítéssel kapcsolatban. -
Nightmare
senior tag
válasz
Topiccsendőr #15536 üzenetére
Jah, nem is rossz ötlet
De komolyra fordítva. Sztem kicsit idegesítő, hogy ennyit bír. Még ha elmenne 30000-ret, egy szavam se lenne. De sok helyen olvasok 6-8 e km-t is. Gányolás, jah...de lehet tovább tartana, mint így, mert a rugó elég hamar megfáradthat...
-
Nightmare
senior tag
Na, a másik, már régóta akartam kérdezni. Megvan a régi láncfeszítő, amiben a rugó megfáradt. Meg lehet azt úgy oldani, hogy manuálisan lehessen állítani? Mondjuk ellenanyával, és addig húzni, amíg nem szűnik meg a lánc csörgése? Van valakinek ilyen irányú tapasztalata? Mert ha csak tényleg 8000-ret bír, akkor az elég szar...
-
ALI_G
veterán
válasz
Nightmare #15532 üzenetére
nem a motor, hanem a víz lehet 80 fokos minimum
egyébként ez alá tényleg az életben nem fog menni még télen sem és azt eléri az fix.
A hátsó előfeszítésről én azt hallottam egy profibbtól, hogy ha egyszemélyre utcára kell, akkor a gyárinál soha nem találsz jobbat és az kb úgy szokott, hogy a legfeszesebbtől 1-2-3 foknyira lazább, persze ez attól függ, hogy hány fokozatban állítható. Nekem asszem 8 fokozat van és a legfeszesebbnél egyel puhább.
-
Nightmare
senior tag
válasz
Nightmare #15531 üzenetére
Utána néztem annak a bizonyos hőfoknak. Mi, hány foknál jó, és mikor nyit a termosztát.
A manualban a következő szerepel...CBR600F 2002-es motorra vonatkozóan.
-3 liter folyadék kell bele...ez csak mellékesen írtam le.
-kezdő nyitás 80-84 fok
-teljes nyitás 90 fok
-szelepemelés 8mmTehát elvileg 80 fokos minimum lehet a motor, ha hidegben mész akkor is...
-
Nightmare
senior tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Nightmare #15528 üzenetére
Én annyit csinálgattam az enyémen, hogy az előző tulaj nagyon felkeményítette a futóművet, merthogy az jó pályára, - de veszettül elkúrta a futóműgeometriát, mert az elejét jobban felkeményítette, szóval nem volt valami kanyarodó képes - én meg visszaállítottam a gyárira, de közben kipróbáltam, mitől mi változik, szóval annyira én sem vagyok toppon a kérdésben, amit tudtam megírtam, csavarhúzóval még véletlenül se nyúlj hozzá, ez nem ETZ.
A gyári kulcskészletedben találsz körmös kulcsot, még erőkar is van hozzá, amit rárakhatsz a nyelére. Azzal be tudod állítani.
-
Nightmare
senior tag
Még valami...az első teleszkóp annyira el volt állítva, hogy nagyon. Valszeg okos kollégáim játszottak, de emmá nem vicc.
Azokat visszaállítottam.
Ez szerint
CBR600FS/Sport 2000-2001Gyári beállitás
Hátso futómű
Előfeszités: 3-as pozició ( a lehetseges 7-ből )
Húzófokozat: 1-1/2 fordulat vissza a max-ból
Nyomófokozat: 1-1/2 fordulat vissza a max-bólElső futómű
Előfeszités: 4 vonal látszik az állitócsavaron
Húzófokozat: 1-3/4 fordulat vissza a max-ból
Nyomófokozat: 1-1/4 fordulat vissza a max-bólBeállitás pályára és utcai használatra
Hátsó futómű
Előfeszités: 6-os pozició
Húzófokozat: 1/2 fordulat vissza a max-ból
Nyomófokozat: 1/2 fordulat vissza a max-ból
Guminyomás: 31 psi ( pálya )Első futómű
Előfeszités: 1 vonal látszik az állitócsavaron
Húzófokozat: 1/2 fordulat vissza a max-ból
Nyomófokozat: 3/4 fordulat vissza a max-ból
Guminyomás: 29 psi ( pálya )A hátsóhoz nem nyúltak, viszont ott nem tudom hogyan kell az előfeszítést állítani. Ott van valami tekerentyű, aminek asszem 7 fokozata van, de hogyan kell piszkálni? Nagyon nem mertem, de sztem húzni gyomni jkell, majd tekerni, esetleg fordítva. De pontosan hogyan?
-
válasz
Nightmare #15522 üzenetére
Blokkon bal alul van a vízpumpa (valszeg). Annak az alján egy csavar. fogsz egy vödröt, vagy valamit, amibe ki tud folyni 2 lötyi anyag. A hidrosztatikai nyomással számolj, azaz az elején egy jó fél méterre fog eljutni a cucc. Ha kicsöpögött, csavar vissza, hűtő tetején meg betöltöd az újat. Töltöd, töltöd, vízszintbe rakod. Az a lényeg, hogy a betöltő csonk nyak aljáig álljon a lötyi. No para, ha majd felmelegszik, akkor a maradék belefolyik a kiegyenlítőbe. Ha még akkor is sok, akkor a túlfolyón a szabadba.
Ennyi.Én javaslom az otthon kevertet. Két okból.
1, tudod mit raksz bele
2, olyat keversz amilyen kell. Téli használatra 60f/40v, nyárra 40f/60v (f-fagyi v-víz)
Ja, és ne csapvizet. Please. Vegyél desztvizet.
Haverom csodálkozott annó, miért folyik rozsdás víz a 929-ből. Kiderült, hogy csapvízzel tölti után -
Gaboman
nagyúr
Tegnap elött elkészült haverom gépére az új dob.CBF600N
És voltunk kint vele tegnap egy kicsxikét próbálgatni mennyivel mássabb mint a gyári dobbal.
Hát van külömbség rendesen minden tartományban,de legjobban az alsó tartományban lett nagyon erős,falun belül 40km/h tudtam haladni 6-ban. -
Nightmare
senior tag
Sziasztok. Ritkán járok mostanában erre, inkább olvasok, mint feleslegesen pofázzak
Olajcsere megvolt, minden folyadék ellenőrizve, cserélve. Csak egy marad...a hűtővíz. Meg tudná mondani vki, hogy hol találom a Service manualban? Fel akarom tölteni fagyállóval, mert nem tudom mennyit bír minuszban, illetve milyen régi.
-
Mit gondoltok, erdemes leghuteses motor vasarolni, ha eleg sokszor lenne varosban hasznalva?
-
Gaboman
nagyúr
-
ALI_G
veterán
Valaki ismeri jobban a reversi (othello) nevű játékot.
Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Vicces képek
- Lightyear - befektetési app
- Milyen autót vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Horgász topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- További aktív témák...
- B W PS PX8 jó áron eladó
- ÁÁÁ NE NÉZD MEG! A szórakozás, és a multitasking csúcsa, Lenovo Yoga 9i //3 OLED Modell Ajánló//
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- RYZEN 7 5700X / 32GB RAM / 1TB SSD / RX 6700 XT 12GB / 750W Gold Full Modular - AMD GAMER PC
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- AKCIÓ! Gigabyte X570 AMD R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6750XT 12GB Zalman Z1 Plus CM 750W
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" / Intel Core i7-13650HX / 16GB / 1 TB SSD / NVIDIA
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 6 i7-8650u 8. gen 4 mag 8 szál. 16GB a legjobb üzleti.
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest