- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- bambano: Bambanő háza tája
- Rák
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
Aktív témák
-
rebel56
tag
válasz
dabadab #15560 üzenetére
A Louis-os csepptöltőt (az occsót) nem szabad megvenni. Én megvettem, nem csepptöltő. Folyamatosan tölt, nem kapcsol le, sokáig az akksin tartva előbb kivégzi mintha rá se dugtad volna.
Mikor ezt reklamáltam náluk (nem is pénzt kértem, hanem levásároltam volna az árát), nem vették vissza, hisz én nem is tudom mi az a csepptöltő. Aztán a fogyasztóvédelem szerint mégis én tudtam jól. -
rebel56
tag
Pár dolog még a Tüzi által leírtakhoz, ami nekem bevált:
Ha bizonytalan eredetű folyadék volt benne, érdemes lehet első alkalommal átmosni a rendszert egy "Radiator Flush" fantázianevű szerrel, ami feloldja a lerakódott felesleget, ez a tömítéseket se bántja egyes házi praktikákkal ellentétben.
A hűtőfolyadék-leeresztő csavarnál lévő tömítést kár lenne visszarakni, pár forintból pótolható.
Márkatársaktól érdeklődj van-e teendő a légtelenítéssel kapcsolatban. -
-
rebel56
tag
válasz
Boci_83 #12592 üzenetére
>ki az aki minden tavasszal olajat cserél?
Ki az, aki nem?Motorral nem téma, mert a km előbb jön össze, mint az idő. Autó más, 1 év 9 hónap alatt alig 11.500 km-t tettem meg a Wartburgommal, ezalatt már kétszer cseréltem olajat, nem is teszkós került bele, Castrol-lal fut. Bízom benne, hogy örökéletű lesz.
-
rebel56
tag
[link] <- Nekem ilyen van, strapabíró, nagyon jó minőségű. Ha sajnálod a konzol árát, tervezd meg, gyártsd le, egy rexasztal után sétagalopp lesz. Vasudvarban bevásárolsz zártszelvényt, szögvasat, laposvasat, köracélt - kell egy sarokcsiszoló és egy fúró. DIY ;)
Télen ezzel foglalkoztam, kicsit órmótlan lett, de az ajánlottnál (max. 5 kg. max 100 km/h) jóval magasabb terhelést is kibír, teszteltem eleget. Tervben van, hogy következő télen is gyártok egyet, aminél a puritán funkcionalizmus mellett az esztétika is hangsúlyosabb szerepet kap majd.. -
rebel56
tag
válasz
endeavoring #11584 üzenetére
nyugodtan használható, nem szabad ártania. a héten kb. 400 km-t mentem esőben + volt egyéb is:
lett volna izgalom ha leáll egy henger
-
rebel56
tag
Ezt ne tedd, ahogy feca81 már írta is, komolyabb következményei lehetnek.
Helyette - ha már mindenképp "törvényenkívüli" akarsz lenni - kisebb vétséget követsz el akkor, ha véglegesen kivonatod a forgalomból.
Az autójogász szerint erre a muzeális előminősítés (átmeneti kivonás) lenne az egyetlen járható út, szerintem nem: a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet 95. § (1) b) szerint motorkerékpár végleges kivonásához nem kell bontási igazolás. -
rebel56
tag
A számokat meg sem próbálom kibogozni, de az eltérésnek lehet egy olyan oka, hogy a biztosítási ajánlatot B4 B/M besorolásra kaptad, most pedig esetleg A0-ban vagy.
(A bónuszfokozat évről-évre emelkedik, feltéve hogy nem okoztál kárt és az egy éves megfigyelési időszakban legalább 9 hónapig biztosítva volt a motorod. Talán a fél éves kivonás miatt elveszett a B/M besorolásod?) -
rebel56
tag
A 24 órásra megy/menne valaki?
-
rebel56
tag
válasz
bajnokpityu #10218 üzenetére
volt egy sisakteszt talán a totalbike-on (?), valami nevetségesen alacsony sebességig nyújtanak tökéletes védelmet. ha olyan erővel ütközünk a szalagkorlátnak vagy bárminek, amitől szétnyílna a sisak, ott szerintem függetlenül a sisak anyagátótól komoly változások zajlanak le a testben, a másodperc törtrésze alatt. a lánglovagok.hu-n volt nemrég egy fotósorozat, egy motoros részben (!) beesett egy autó alá, a sisak egyben volt ugyan, csak egy tócsa vér folyt ki belőle.
a sisakodon eséstől vannak nyomok? sztem azt kellene cserélni, korától függetlenül!!
-
rebel56
tag
válasz
bajnokpityu #10210 üzenetére
ti tényleg kidobjátok 2 évente a sisakokat? tudtommal az ajánlás szerint is 5 évente kell ezeket cserélni. különben miből élnének meg a sisakgyártók?
(szerintem akkor se lenne feltétlen indokolt, ha igen miért ekkora probléma a földet elöntő le nem bomló műanyag)
5 év alatt úgyis óhatatlanul elhasználódik a belseje, függetlenül attól hogy a héj polikarbonát vagy üvegszálas -
rebel56
tag
válasz
endeavoring #9883 üzenetére
>alkatrészek költségei eloszlanak a két jármű között
ezzel nem értek egyet, nekem 3 járművem van, de a költségek akkor lennének a legalacsonyabbak, ha egy lenne (akár kocsi, akár motor) nem igazán oszlanak el, pl. futásteljesítménytől függetlenül illik a folyadékokat lecserélni évente, a guminak nem tesz jót az idő, akkumulátornak se. amiket írtál, gépjárműadó, biztosítás, műszaki, zöldkártya, tetemes összegek több járműre és futásteljesítménytől függetlenek. -
rebel56
tag
- 140.000 a benzin 5 literrel nézve? hol tankolsz 280-ért?!
a benzint 6 literrel számoltam (600-asnál kisebb nem jöhet szóba): 10.000*(6*300)/100=180.000
- kimaradt a gépjárműadó, ami egy 6 éves 80 lóerős motorra évi ~12.000 Ft
- biztosítás: ha nem vonatja ki fél évre, a harmadik legolcsóbb (MÁV és KÖBE után ;) ) egy évre A0-ban legyen mondjuk 20.000
- szervíz 15.000??? olajszűrő 2x, légszűrő, gyertyák, fékfolyadék, fagyálló, munkadíjak - mind kijön ebből? teló olaj+szimeringcsere esetleg, fékbetél? szerintem karcsú a 15.000, még ha otthon el is végzel mindent, és tegyük fel semmi nem romlik el. (mert ha régit vesz, akkor van esély a soron kívüli szervízekre, ha újat vesz akkor nem számoltunk az amortizációval, ami számottevő tétel)de végülis a 200 se kevés
-
rebel56
tag
válasz
endeavoring #9877 üzenetére
Nehéz úgy véleményt alkotni erről, hogy nem ismertek a körülményeid, mennyire rengeti meg egy nagymotor vásárlása, és aztán fenntartása, üzemeltetése a családi kasszát. Ha jut minden másra, semmiképp sem önzőség.
Ha minden tervet, közös célt fel kell adni érte, hogy aztán közösen nyögjétek a hitelkamatokat átkozva minden pillanatot amiért egy olyan garzonban kell megöregedni ahol áthallatszik a szomszéd minden tüsszentése, lehet az.
Úgy számoltam, hogy kb. 250-300.000 Ft-ot visz el egy ilyesmi kategóriájú motorral évi 10.000 km. Vállalhatatlanul soknak tűnik, vagy még belefér? -
rebel56
tag
válasz
Nightmare #9323 üzenetére
Gépjárműadó a neve (ahol az adó alapja a forgalmi engedélyben szereplő, kW-ban kifejezett teljesítmény). A pontos értéket a többször módosított 1991. évi LXXXII. tv. 7. § (1) szerint tudod kiszámolni:
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 4-7. naptári évben 260 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 8-11. naptári évben 200 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 160 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 120 Ft/kilowatt.
[link] -
rebel56
tag
-
rebel56
tag
válasz
szilchi #9032 üzenetére
a lehető legrosszabb változatot találtad meg: vacak munka drágán. én most vagyok túl az alábbiakon:
csere: olaj+szűrő, légszűrő, fékfolyadék (fékfolyadékot nem vittem!), hűtőfolyadék, kuplunglamella, féktárcsa, fékbetét elöl-hátul, teleszkópszimering, ezen kívül volt még a fékmunkahengerek takarítása, karburátor tisztítás+beállítás, kormány beállítás
a munkadíj két fordulóban 30K volt (számlával). és nem utolsó szempont, hogy mindezt elsőosztályú minőségben végezte el. -
rebel56
tag
CBF250-et nem lehet már kapni újonnan?
[link] Ez szinte az, biztos nagyobbra váltott a tulaja. -
rebel56
tag
válasz
Topiccsendőr #8385 üzenetére
Óvatosan kell keresni a Vaterán, szűkebb feltétellel. Lada pumpát eddig nem találtam, péniszpumpa viszont volt dögivel.
Kösz a tippet, bontókban körülnézek!
-
rebel56
tag
Üdv! Gumiabroncs-levegőnyomás ellenőrzésére és beállítására szolgáló készséget szeretnék venni. /Pumpát./ Eddig csak bóvlit láttam, olcsón. Tud valaki jó minőségűt ajánlani? Olyan egy életen át tartó kivitelre gondolok, ami egyaránt használható motorhoz, autóhoz, biciklihez.
-
rebel56
tag
[link]
24000 km van benne, és a könyv előírja a gyertyacserét! Ez mennyire kötelezõ?
-
rebel56
tag
válasz
bajnokpityu #6445 üzenetére
Ha gonosz lennék, akkor kívánnék ilyet, de nem vagyok az.
Inkább jót akarok, ezért bíztatlak burkoltan a váltásra. Ha a MÁV-nál kötsz, cinkosul kacsintasz az ügyintézőre, te is tudod, ő is tudja, hogy miért olcsó. Én egyszer már voltam részese balesetnek - direkt nem okozót írok, bár azzá lettem - és valószínűleg ha nem járok úgy mint a tanár úr Olaszliszkán, akkor csak a szart verte volna ki belőlem a másik fél és a rokonai, amennyiben nem fizet neki extrém rövid időn belül az Allianz. Ha tudnád milyen csúf nyomokat tud hagyni egy MZ egy Mercedesen, de nem olyat mint a Mercedes gazdája ha egy MÁV szintű biztosító betétlapját húzom elő mosolyogva, hogy ez volt a legolcsóbb, meg egyébként is fizetek adót, mások kezdték, meg papíron ugyanazt a szolgáltatást kapom.
Meghallgatlak újra, ha anyagi kárt okozott neked egy MÁV-os. -
rebel56
tag
válasz
bajnokpityu #6429 üzenetére
mocskosul nem érdekel,h ha kárt csinálok,akkor a másik fél mikorra kapja meg a pénzzét.
Pff... ezzel majdnemhogy összefoglaltad, miért tartunk ott ahol. Ha gonosz lennék azt kívánnám egy olyannak okozz majd kárt, aki érdekeltté tesz abban, mikorra kapja meg a pénzét.
szerk.: vagy neked okozzon kárt valaki, aki ilyen hozzáállással kötötte a biztosítását
-
rebel56
tag
Mivel soha nem megyek autópályán, számomra ez a leghaszontalanabb cél, amit sikerült elérni - persze ez nem mindenkire igaz. Egy gyors fejszámolást érdemes végezni, hányszor tudtál volna autópályán menni a félárú helyett a teljes árú matricával, ha nem kellett volna kifizetni a nemrégiben bevezetett regadót a motorotokra.
-
rebel56
tag
válasz
SzalaiG #5304 üzenetére
Túlságosan bizalmatlan vagy, a keveset futott motorok országában élünk! Ha megnézed, ezen a népszerű hirdetőoldalon mindössze 9 olyan motor van, ami többet futott mint 100.000 km. (Ezek egy része is nyilvánvaló elírás.) Én a magas benzinárakat okolom.
-
rebel56
tag
válasz
SzalaiG #5300 üzenetére
Igazad van, újonnan tényleg borzasztóan sokba kerülnek, inkább más választanék. Szerencsére nem küzdök most ilyen gondokkal.
De használtaknál nem biztos, hogy így van! Pl. én nem kifejezetten ezt a márkát akartam venni, hanem a következő feltételek szerint kerestem: 1: 650cc, 2: túraendúró, 3: sérülésmentes, 4: legfeljebb 800K - és ezen szempontok szerint a pont BMW-ből kaptam a legfiatalabbat. -
rebel56
tag
válasz
Topiccsendőr #5027 üzenetére
Egyedül javítgatod?
Bambi abbahagyja? (Láttam, hogy egy rakás MZ alkatrészt árul.)
Lesz jövőre kiírás? -
rebel56
tag
Magánimporttal kapcsolatban van valakinek tapasztalata, hogy honnan érdemes behozni, hol érdemes nézelődni? Jövőre vennénk barátnőmnek egy 50-es endurót, de ahogy az itteni használtmotoros oldalakon körülnéztem, a fiatalok irreálisan (nem az új árhoz, hanem összességében) drágák, a régebbiek közt meg nem nagyon találni elfogadható állapotút. Meg akkor már jó lenne egy nagyobb enduró is, nekem. Enyhén sérülttől sem zárkóznék el, de azért nem ilyenre gondolok.
-
rebel56
tag
Én nyáron voltam Pécsett, amit a Baranya Megyei Rendőrkapitányság szervezett/támogatott. Úgy tudom ők szerveznek további kurzusokat is, csak azok fizetősek. Érdeklődj a
vezoktato kukac gmail pont com címen, biztosan segít.Itt van ez a szerencsétlen szerelő, nem értem mi vitte rá erre a tettre, nem derült ki?
-
rebel56
tag
válasz
Flashback #4552 üzenetére
Nagy vonalakban: A0 az alap, ahonnan indulsz új szerződőként. Évente 1 osztályt léphetsz előre (B1->B10), ha nem okozol kárt. Ha kárt okozol, 2 osztályt visszalépsz (M1->M4). A besorolásod csak az adott járműkategóriára érvényes (motornál szerzett bónusz autóra nem érvényes), és csak 1 járműre. Ha eladod a motort és X ideig nem veszel másikat, ugrik a bónuszfokozat.
Őstag fél óra után up-ol egy népszerű témában? -
rebel56
tag
válasz
Topiccsendőr #4444 üzenetére
Van itt valaki aki ismerős Pécsett? A sörgyártól lefele van a Rókus vendéglő, amellett szokott állni egy piros ETZ250, ami odavágja ezt is. Saválló lemezből meg valami szövetből van eszkábálva lábvédő, meg egy emlékeim szerint teljesen felfelé álló szögletes plexi csúfítja tovább. Ha arra jár valaki fényképezze már le, nagyon beteg.
-
rebel56
tag
Az Evipas-t nem ismerem, én RO55-tel tisztítottam tankot a nyáron. Éles kavicsokat raktam bele, rozsdamarót és kitartóan rázogattam. Ezt a műveletet többször, majd benzinnel kiöblítettem. Azóta mindig teletankolom, szerintem nem rozsdásodott be újra. Jó hogy szólsz, meg is nézem.
Lehet egyébként erre a célra tankfelújító szettet venni ezen az oldalon: [link], de borsos ára van, mérlegelj.
szerk.: látom megtaláltad ugyanezeket.. -
rebel56
tag
Nekem gyanús amikor a gimiből majd kibukott - egyébként használtautóértékesítésből élő - egyének lépnek fel pénzügyi tanácsadónak.
A "hitelátvállalásnak" amiről írtatok szerintem nincs akadálya abban a formában, ha az papíron nem jelenik meg sehol. Fizeted a motor törlesztőt a tulaj nevében, közben használod úgy, hogy az ő nevén marad. Ez persze komoly bizalmat kíván meg, de ha ismered valamennyire és írtok egy dátumnélküli adásvételit, akkor nagyon nem rázhat át, nem?
-
rebel56
tag
válasz
Topiccsendőr #4096 üzenetére
Minisztériumi forrásból értesültél?
A szándék célját értem, és ki is nézem a döntéshozókból (miután egy szakadt Trabant átiratása súrolja az 50.000 Ft-ot), de a megvalósítása szerintem problémás lesz. Ezentúl minden segédmotort át kell majd iratni, nyilván lesznek tartva? Lesz törzskönyvük, forgalmi engedélyük? Milyen alapon jegyeznek be valakit jogos tulajdonosként, aki felmutat egy kósza adásvételit?
Nem nagyon örülök, két moped büszke tulajdonosaként..[link] -
rebel56
tag
válasz
Topiccsendőr #4094 üzenetére
De miért ez a dátum? Ezeket most is le kellene rendszámoztatni. Vagy onnantól mozgó hengerűrtartalommérő állomások vizsgálják majd tényleg 50ccm-e a rendszámnélküli motor?
-
rebel56
tag
Hétvégén gurultam egyet, és 100 km-re otthontól egyszer csak eltűnt minden villany. A kezdeti pánikroham után a főbiztosíték cseréje megoldotta a problémát, de akkor vettem észre hogy elszállt a markolatfűtésem, és a mögöttem jövő szerint kontaktos a hátsó világításom is. Félek kicsit tőle, de valószínű muszáj lesz átnéznem a valszeg nem a Wallisnál összeszigszalagozott kábeleket az ülés alatt.
Most kezdek jelentőséget tulajdonítani annak is, hogy ha ráadom az indexet, akkor olyasmi hang hallatszik, mint mikor a vakmerő viaszmoly násztáncra perdül az elektromos rovarcsapdával. Ez üzemszerű lehet, vagy egyértelműen nem? Valami zizegésszerű zaj, persze csak simán ráadott gyújtásnál hallható, az alapjárat elnyomja. -
rebel56
tag
Miért kell beindítani havonta egyszer?
Szerintem ha a karburátorból leengeded a benzint, akkor nem rakódik le benne semmi, így ez több kárt okoz, mint hasznot. Rövid idő alatt eléri az üzemi hőmérsékletet, pára csapódik le a kipufogó belsejében, és elkezdi rohasztani. Új motoroknál nyilván nem lehet észrevenni egyik évről a másikra a hatását, de ha megnézed az idős, főleg rövid távon használt gépkocsik dobjait, azok se kívülről rohadnak át, inkább belülről, épp a fenti jelenség miatt.
Az első kereket nem bakolod fel, de leengeded a guminyomást a felére? Ha súly van a keréken, akkor pont hogy nem leengedni kellene, hanem az előírtnál 10-20%-kal többet belenyomni, nem?Aztán javítsatok ki ha nem így van.
Én is most készülök eltenni. Láttatok már olyan elb@*% motort, aminél ha ki akarjuk venni az akksit, le kell bontani a bal oldali idomzatot? Én igen.. -
rebel56
tag
Helló! Tisztítsd meg minden szennyeződéstől, majd jó vastagon kend be bőrápoló balzsammal. Ebből van sokféle, a méhviaszos elég jó szokott lenni pl. "Boston" típusú. Vagy vehetsz fókazsírt is, amivel az igényesebb metálosok kenik az acélbetétest, csak az többe kerül. Rajtahagyod néhány órára, hogy beszívja amire szüksége van, aztán a felesleget körkörös mozdulatokkal belemasszírozod, és letörlöd. Ha már repedezik, csodát ne várj tőle, de mindenképp érdemes így ápolni. Én ezt az üléssel is meg szoktam csinálni időnként, meg a kabátommal is.
-
rebel56
tag
válasz
SzalaiG #2356 üzenetére
A családi szájhagyomány szerint nagymamám öccsének volt egy ilyen. Az ötvenes években vette, szánalmas állapotban, működésképtelenül. Mezőgazdasági gépszerelő volt szakmája szerint, minden ''koma'' ócska járművét ő tartotta karban, a BMW azonban kifogott rajta, sosem tudta használatba venni.
-
rebel56
tag
válasz
Topiccsendőr #2029 üzenetére
Igen, igazad van, 60 nap az érvényessági idő. Azonban csak 1 alkalommal lehet felhasználni.
Erős idegzetűeknek: CBR900RR Kunmadaras [link]
[Szerkesztve] -
rebel56
tag
válasz
Topiccsendőr #2020 üzenetére
Igen, igazad van, tudom hogy ritka, de létezik. Nekem most konkréten 3 jut eszembe, amit az elmúlt 4 évben láttam. Egy ismerősöm 2 éve adta el 22.000 km-rel 180-ért, 8 évig volt nála, első tulaj öreg bácsitól vette, valós km-óra állás! 200-ért hirdettek egy utolsó csavarig makulátlan (de nem felújított!) állapotút, azt személyesen nem láttam. Illetve szintén nem láttam, de 1-2 éve hirdettek egy ''null''kilóméteres ETZ-t (párszáz km után le kellett rakni talán eü okok miatt), árat nem írt, de úgy tűnt ebből akar meggazdagodni. Tudom, ezek lehetnek ilyen városi legendák is, de az elsőt én is láttam, ismertem.
Tüzi: 250-es MZ-ről volt szó, annak jóval kevesebb az általad írtnál a biztosítása. Arra gondoltam én is, hogy 350ccm felett megéri kivonatni, 350cc alatt nem tudom. (Pl. akinek nyilvántartásba van véve mint regisztrált nosztalgia és hobbijármű, annak biztos nem.) -
rebel56
tag
Nemrég eltörölték azt, hogy motorokat nem lehet ideiglenesen forgalomból kivonni. Ha kivonod, arra az időszakra nem kell biztosítást és adót fizetni. Mondjuk nem tudom, hogy egy ki köbcentis gépre megéri-e a procedúra, számolgatni kellene, aztán egy szép napos téli délután vakargathatod a fejed hogy kockáztasd-e a jogsid egy motorozásért.
ETZ-árakhoz: én 150-ért adtam el.De ha most vennék, akkor két féle közül választanék:
1: teljesen gyári állapotú (eredeti fényezés, bontatlan blokk) példány közép v. időskorú első-második tulajos papírkutyától aki alig használta, sok pénzért - ez ritka, az utóbbi években 1 v. 2 ilyet láttam eladót ~180-200 körül
2. közepesen lelakott, de rendkívül olcsó motort, számítva arra hogy felújítással kell kezdeni és ha elmegy 2.000 km-t akkor lehet mosolyogni -
rebel56
tag
válasz
Topiccsendőr #1916 üzenetére
''Zulassiger Ölverbrauch 0.1 Liter/100 km'' a szerelési kézikönyv szerint. De szerintem is egyezzünk meg abban hogy lehagytak egy nullát..
-
rebel56
tag
Hosszabb távon se rossz, nekem 370 volt a max. egy nap (azért nem több mert eü. okokból sajnos elmaradt az idei motoros nyaralás..) de még ment volna ha lett volna nálam pénz benzinre
a fogyasztási adatot amit írtál sokallom kicsit, két személlyel csomaggal se szokott 4.5 lenni, igaz ésszel jártam vele. de többször maradt 4 alatt. a csúcs az 5.35 liter volt, amikor motoros oktatáson egész nap kettesben totyogtunk a repülőtéren + országúti 130 vegyesben
[lAyCsI]: ne mondj már ilyet, attól függ mik az igényeid. nekem pl. testre szabták ezzel a fogyasztással. bezzeg ez a 650-es bmw 5.5 litert benyel kíméletes használatnál (max 100 km/h max. 4.000 rpm)asszem időszerű lesz egy szervíz neki. még a manualt olvasva döbbentem le, 0.1 liter /100 km olajfogyasztás elfogadható? az a következő szervízig (10.000 km) 10 liter olaj
nem írtak el valamit?
[Szerkesztve] -
rebel56
tag
Ez nem egyszerű használtmotor hirdetés, hanem licitálni lehet rá!
Kasza08: nem teljesen világos, olyan Simsonod van, ami egykoron rendszámos volt, majd utólag vizsgáztatták segédmotornak? Mert úgy általában a Simsonoknak nincsen forgalmi engedélye.Ha korábban volt rendszáma, mert két személlyel akarták használni, és a ''levizsgáztatás'' annyiból állt hogy leszedték a rendszámot róla, akkor nincs ráütve a CM jelölés és elvileg nem lehet segédmotorként használni, de én még nem találkoztam olyan megátalkodott, végletekig precíz rendőrrel aki ezt ellenőrizte volna. Ha megállítanak, a jogosítványod mellett alapesetben a nevedre szóló kötelező gépjármű felelősségbiztosítás igazolólapját, ill. az adásvételi szerződést kérheti, amivel a tulajdonjogot bizonyítod.
[Szerkesztve] -
rebel56
tag
Szerintem is 125-öst vegyél, amit ALI_G mondott. A 150-est nehezebb elpasszolni ha úgy alakul, éppen azért mert A1-ből kilóg (11kW és 125 ccm a felső határ), Akorlátozottal meg már inkább 250-est szoktak venni.
A 125-öst utána igényeid szerint átalakíthatod 150-esre, ami kb. ennyi: henger felfúr, 22-es karbi 24-esre cserél, ''ETZ 150'' feliratú matrica rárak. -
rebel56
tag
válasz
[lAyCsI] #1490 üzenetére
A Hyosungot elvetettem mert nem volt igazán kedvező a hitellehetőség, ha kaptam volna egy jobb banki ajánlatot valószínű azt vettem volna. A Freewind nem került eladósorba. A GSXF túl erős lett volna nekem, félek hogy kihasználtam volna a teljesítményét. ''Maradt'' a BMW. Először egy 2002-est néztem, de egy rakás sérülése volt ami nem látszott a képeken, így aztán hagytam a fenébe, pedig jó lett volna az injektor meg az ABS. Végül ez a '99-es, komolyabb külsejű, megkíméltebb példány lett:
Beszámolni még nem nagyon tudok, én kocsit vezetve néztem végig ahogy haverom hazahozta.Ma mentem vele egy rövid kört, úthibákat simítja szépen! Borzasztó kényelmes, átlátok vele az autók felett. Egy szervíz ráférne szerintem, se szervízkönyvet, se számlákat nem kaptam az elmondás szerint elvégzettekről.
Most lemosom, leápolom méhviasszal az ülést, ellenőrzök ezt-azt amire elegendők szerény ismereteim.. el lehet pepecselni egy használt-új járgánnyal! -
rebel56
tag
BMW lett végül
-
rebel56
tag
Nekem még sose volt új járművem (a jelenlegiek átlagéletkora - igaz már nem sokáig de - 35 év felett van
), talán ezért vágyom rá hogy ne egy más által leharcolt példányt vegyek, és árban ez elérhető - ez is csak akciósan.
Persze a Hondákat is néztem, a Transalpra gondoltam. Az új ára 1,75M, ehhez képest úgy gondolom eléggé el vannak szállva a használtárak: 2000-res évjáratút 1.1M-ért hirdetnek. Nekem nem kell 7 éves motor ennyiért.
#1411-re még? -
rebel56
tag
Üdv!
Keresem az új motorom, és a böngészés során egy rakás típust találtam, ami szerintem megfelelne:
- Hyosung GT650S K6 (újonnan) [link]
- BMW F650 GS (2002) [link]
- Suzuki GSX750F (2003) [link]
- Suzuki XF650 (2003) (ezt csak ismerőstől, ha eladja)
Nem tudok dönteni. Hyosung vonzó, mert új!!, viszont évi legalább 3-szor kellene szervízbe vinnem, hogy megmaradjon a gari + banki hitelt kellene felvennem. GSX-F-et elég bonyolult lehet szervízelni az idomzat meg a 4 henger miatt, nem? Meg sokat fogyaszt, viszont kiemelkedő a teljesítménye. Freewind jó lenne abból a szempontból,hogy alacsonyan fenntartható (egyszerű konstrukciója miatt teljesen otthon szervízelhető, keveset fogyaszt), simítja az úthibákat, ismerem az előéletét.
BMW szimpatikus már csak a név miatt is, de igazság szerint még csak képen láttamtapasztala van valakinek vele?
[Szerkesztve] -
rebel56
tag
Üdvözlet! Tildy írta korábban, hogy a Hyosung szervízintervalluma 4.000 km, ami - legalábbis a többi gyártóhoz képest, na jó talán az Uralt kivéve
- kevésnek tűnik. Mi ennek a magyarázata?
-
rebel56
tag
Üdv!
Elképzelhető, hogy eladósorba kerül a motorom, egyelőre felteszem van-e érdeklődő:
SUZUKI GS 500, 2003
Műszaki vizsga érvényessége: 2009. július 2.
Teljesítmény: forgalmi szerint 25kW (A korlátozott jogosítvánnyal vezethető!)
Futott km: 19.500
Irányár: 660.000 Ft
- Apró esztétikai hibái miatt ~100.000 Ft-tal a piaci ár alatt!
- Nagyobb motor vásárlása miatt, tulajdonostól eladó
- Jó műszaki állapotú, rendszeresen szervízelt (a 3. kötelező szervízen esett túl, más gond nem volt vele)
- Fél éves Yuasa 12Ah akkumulátor, tavasszal cserélt teleszkópolaj
- A doboztartó konzol a motor tartozéka, igény esetén 2 db 42 literes Moto-Detail oldaldobozzal (felárért, vagy kisebb alkulehetőség)
- Fogyasztás: ~3.8 liter / 90km/h; ~4.2 liter / 120 km/h + két személy
Érdeklődni privátban egyelőre! Ja, és jó állapotú Barkast beszámítok!
[Szerkesztve] -
rebel56
tag
Szerintem nem vészes a túlsúly, amit írtál. Az oldaldobozaimra azt írták, hogy max. 5kg terheléssel, max. 100km/h sebességgel használható, de jóval a megadott értékek felett sem szakadt darabjaira.
Shkiz0: szerintem is GS, nem egy problémás típus. Ha megelégszel a ''nagyokhoz'' képest szerény teljesítményével, két személlyel hegyen-völgyön tud egy elfogadható utazót, ami felett a szél miatt már amúgy se kényelmes. Egyenesben igen, de kanyarban vagy pályán nem hiszem hogy sec-perc alatt kimotorozható. Én nagyon elégedett vagyok vele, egyetlen nehezen szavakba öntehető problémám van csak vele, hogy nehéz ''beleszeretni'', elfelejteni hogy a hűvös ész diktálta a választást. Szóval tartsd meg az MZ-d is mellette! -
rebel56
tag
-
rebel56
tag
Szeva,
legcélszerűbb lenne felhívnod ezügyben a kereskedőt, a telefonszámokat megtalálod a hivatalos honlapon: [link] - bár szerintem nem túl bizalomgerjesztő az ''Őszi akció 2004'' felirat, ha ránézel a naptárra. Lehet, hogy már be is zártak, a 3M feletti áron indító 1000 ccm-es motorukat 1.7M-ért akciózták.. -
rebel56
tag
válasz
Stalker-2572 #601 üzenetére
ezek mikori adatok?
biztosítás: személyre szabottan kalkulátorral kellene kiszámolni, nem kell egész évre befizetni
eredetvizsgálat: 15.500 (500 ccm-ig)
műszaki: 3.800-tól /attól függ hol végezteted, de ha van rajta akkor ez nem kell/
átírás: 18Ft/ccm, forgalmi+törzskönyv: 12.000 -
rebel56
tag
[link] nem szimpatikus? Olcsóbb, eladhatóbb, hondább.
. Jóval gyengébb persze, de tanulni megteszi (idomokat se kell helyrehozni esés után
), és ha hiányzik a nagyobb teljesítmény, ami valószínűleg a 250-es Hyo-nél is fog pár hónappal később, és váltani akarsz, akkor az alacsonyabb vételár és a hangzatosabb márka miatt talán kisebb bukással ki lehet szállni belőle szerintem.
Aktív témák
Hirdetés
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- EAFC 25
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Ukrajnai háború
- Energiaital topic
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- LG 38GL950G-B - Ívelt Nano IPS / 3840x1600 / 175hz 1ms / G-Sync Modul / FreeSync / HDR 400
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- AKCIÓ! Apple Macbook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB notebook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest