- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Dany007: Kiakasztó frissítések
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Új hozzászólás Aktív témák
-
st.hubertus
tag
válasz
Integra #5999 üzenetére
Ezt én többféleképpen tudom értelmezni:
1.) A motogphírek.hu-nak sok pénze van
2.) Talma nem nyilatkozott, a Motogphírek.hu cikke nem igaz (ami elég meredek lenne)
3.) az Index.hu "hazudik"Gyorsan utánanéztem mindennek: a Motogphírek.hu-n ott van forrásként a WCC, tehát onnan szerezték/fordították. Hogy ezért fizettek-e, azt nem tudom, nem is az én dolgom. Elég durva lenne, hogy egy (ilyen) nyilatkozat miatt fizetni kéne... A második variációt hamar el is vetném, csak úgy fejből senki sem talál ki interjút, nyilatkozatot. Amúgy ez egy verseny utáni értékelés volt, az index cikke meg inkább a hazai sajtószereplésre gondol, amire egyébként sem nagyon van ideje szazonban (szerintem). Az index.hu arra hivatkozik, hogy "áll a szervezet közleményében, amelyet hétfőn adott ki az Országos Sajtószolgálaton keresztül." Én ezt nem találtam, pedig használtam a google-t rendesen.
Nagyon offolva mondom, hogy ezekszerint a lusta sportújságírók szövettsége fel van háborodva, hogy Talmát nehéz utolérni, amíg egy kisebb rajongói oldal szerkesztői pedig megszerzik a nyilatkozatát/nyilatkozatait.
Ha rosszul látom a dolgokat, akkor sorry, ez csak az én sarkított rajongói véleményem.
közben megtaláltam: msúsz közlemény: [link]
És Favaro válasza: [link] -
Integra
titán
-
DNS_65
senior tag
Motogp verseny nagy királyság volt.
Ezek nem pöcsölnek, a pálya egyik felén esett mint állat, de ezek
tudomást sem vettek róla. Durva amit ők tudnak.
Rossinak örültem végre kezd neki összejönnia csomag, már biztos idegelte őt,
hogy amig misin ment - tré volt a gumi, most váltott és eddig nem igazán jöttek az eredmények..
Nietoval jót örömködtek a végén. 90 győzelem, azért az nem semmi. -
Petya25
őstag
Hát fura volt a mai 125-ös futam.
Fordult a szerencse és Talmának jól jött az eső, de nem volt törelmes....
Lehet sokan megköveznek érte, de azt mondnom idén már a 250-ben kellett volna mennie.
Ha egy gyengébb csapatnál is, de feljebb kellett volna lépni, tuti talált vona magának egy mocit. Aztán ha fel tud mutatni valamit jöhetett volna egy komolyabb csapat.
Idén csak szenvedni fog, nagy a teher rajta és hibákkal nincs esélye,..A doctor végre újra rendel.
A hangvillás gépek tarolnak.
Ezt már szeretem. -
neduddki
nagyúr
HI!
3 yamaha kirajjban a dobogon??? mikro vot illen utoljara emlexik vki???:- )))
udv
neduddki
p.s. HAJRA YAMAHA!!!!!!!!
-
mefistofeles
veterán
válasz
Motion_Blur #5989 üzenetére
Egy pillanatig állt csak a dobogón (legalább is én csak azt láttam) mankó nélkül és azután rögtön vissza is ült. A nyalóka pedig az egyik fő szponzoráé, tehát szopnia kell verseny után akár tetszik neki akár nem......
-
mefistofeles
veterán
válasz
Integra #5990 üzenetére
Azért az nem úgy van.
Senki sem tudja x"magasságokba emeltetni magát a médiával" ha lehetne akkor én vagy te is megtehetnénk. Jorge egy ellentmondásos figura aki sokaknak nem szimpatikus, de, hogy az új nemzedék legjobbja arról felesleges is vitatkozni.......más:
Talma most lejjeb van szerintem mint eddig bármikor idén....
Eddig a motor volt okolható a kudarcokért és már így is elég rossz volt a hangulata, de most egy szinte megnyert versenyt bukott el a saját hibájábol. Szerintem ennél nagyobb lelki gödör már nem is jöhet. Ha innen feláll és egyáltalán harcban lesz a VB címért akkor már kalapot emelek előtte...... -
Integra
titán
válasz
Motion_Blur #5989 üzenetére
kb ezt gondolom én is.
elképesztő hogy két bukás után második lett, de hogy a végén már már hamiltoni magasságokba emelteti magát a médiával, az gusztustalan -
Motion_Blur
félisten
Elismerem Lorenzo tehetségét, de nekem valahogy nem jön be, hogy ülve, utána meg mankóval pózol a fotósoknak, majd egyszer csak leteszi a mankót és vigyorog.. persze közben végig tele a szája nyalókával..
Ettől függetlenül szerintem Ő futotta ma a legnagyobbat, grat neki
-
Froclee
őstag
Szegény Talma
...A gumi volt rossz vagy ő hibázott? (vagy mindkettő)
-
Integra
titán
válasz
Motion_Blur #5978 üzenetére
csak 5 volt
hogy rönögtek a julian, mesélte, hogy az összes többi külföldi közvetítő kolléga az ő kommentátor boxuk ajtajánál várt és hallgatózott, hogy megtudják, hogy hány kör van hátra.. csak ők tudták kiszámolni, náluk volt szabálykönyv -
Integra
titán
hát ezért nagyon kár volt gabi
szinte élt bennem a legutolsó ilyen húzása, asszem japánban, amikor ugyanígy eldobta első helyről....
nagy kár
levezető körben látszott is, hogy totál padlón van..viszont ami pozitív és erőt kell adjon talmának a hajrában, hogy a motor most absz versenyképes volt!
-
joshua7
veterán
válasz
mefistofeles #5982 üzenetére
Nem akarom temetni, de...
-
soulcube
aktív tag
Na majd most az esőben Talma...
-
SzalaiG
addikt
válasz
mefistofeles #5979 üzenetére
Miért?
-
mefistofeles
veterán
válasz
Motion_Blur #5978 üzenetére
...az tuti.....
-
Motion_Blur
félisten
Érdekes 9 kör lesz
-
soulcube
aktív tag
"...neki is lesz beleszólása a dobogós helyek elosztásába."
Úgy legyen, hajrá Talma.
-
mefistofeles
veterán
Érdekes.....
A magyar világbajnok úgy érzi eltaktikázta a második időmérőt, de elégedett a motorral, és a dobogóért szeretne harcolni.
„Dühös vagyok magamra!” –kezdte a Le Mans-i vb-futam utáni értékelését Talmácsi Gábor.
A világbajnoki címvédő előzetesen úgy kalkulált, hogy az éllovasok a tréning végén már jóval közelebb lesznek az 1:43 perces köridőhöz, mint 1:44-eshez, úgyhogy öt perccel a tréning vége előtt, ahelyett, hogy egyedül száguldott volna, várt egy kört, hogy valamelyik gyorsabb pilóta megelőzze őt, és annak szélárnyékában javuljon.
A taktika azonban nem jött be, mert a délelőtti esőzés miatt a pálya tapadása sokkal rosszabb volt, mint egy nappal korábban, így az éllovasok sem tudtak igazán jó időt menni.
„Nem kellett volna várnom, hiszen a délelőtti szabadedzésen vízen végig elöl voltam, és szárazon is csak Mike Di Meglio előzött meg – nyilatkozta önkritikusan a Nemzeti Sportnak Talmácsi – Most tényleg csak rajtam múlt, hogy nem lett jobb a rajtpozícióm.A magyar klasszis ennek ellenére jó versenyre számít, és úgy érzi, hogy az élről induló csapattársa, Sergio Gadea, valamint Bradley Smith és Stefan Bradl mellett neki is lesz beleszólása a dobogós helyek elosztásába.
„Akár száraz, akár vizes lesz a pálya a verseny idején, készen állok a harcra” – nyilatkozta Talmácsi.A vasárnap reggeli bemelegítésen a magyar klasszis hatodik lett, 0,554 másodperccel lemaradva az első, a világbajnoki pontversenyben vezető Simone Corsitól.
fene tudja...
ha jó a motor akkor miért kell arra várni, hogy egy gyors körén lévő pilóta szélárnyékában talán javíthat?
Megaztán a bemelegítés sem támasztja alá a szavait. Azért persze hajrá Talma! -
mefistofeles
veterán
Talma meg hát......
Szegényt sajnálom, de ma ismét csak helyezésért fog csatázni. Már a dobogó alsó foka is szenzáció lenne. Azért az meglepő, hogy Gaddea így elgyepálta ugyanazzal a motorral...... -
mefistofeles
veterán
válasz
Motion_Blur #5969 üzenetére
Kezdenek összeállni a vassal, mint előző szezonban Stoner és a Ducati. Csak szegény Haydent sajnálom. Talán az egész mezőny leg szimpatikusabb figurája, de sehogy sem tud összebarátkozni a Hondájával.....
-
Integra
titán
Ryder Notes: Rain Stays Away
by julian ryder, on the ground in france
Saturday, May 17, 2008The rain held off just long enough for MotoGP qualifying to finish in the dry, and for Championship leader Dani Pedrosa (Repsol Honda) to take his first pole of the year. He just held off the fastest man from regular practice, Colin Edwards, who was mightily displeased to be baulked by Marco Melandri while on a good run with his last qualifying tire. "Good job it didn't happen in Texas, I carry a gun there!", was the Edwards analysis. I think he was joking...
I am pretty sure that like team mate Toseland, who moved up to seventh after having been eleventh overnight, he was using the wider 4in (as opposed to 3.75in) front rim. The extra effort needed for change of direction isn't really an issue at Le Mans so the improved stability going into corners makes it worthwhile.
Defending champion Casey Stoner rounds out the front row and was a lot more relaxed than at recent races after finding some major improvements in his last few laps on race tires. He reckons he's not the only one who used to find it difficult round Le Mans who now feels a lot more comfortable and predicts a close race.
Nicky Hayden's sixth spot on the grid looks better than the situation really is—it's an eight-place jump up from his position after free practice. Give the bike some grip and it suits his style. Nicky shares the row with the Fiat Yamahas of Rossi and Lorenzo. The Doctor thinks he should have been on the front row, Jorge is severely battered physically and emotionally after two crashes this weekend, including one this morning that slapped his cracked right ankle into the gravel trap at the end of the back straight three times—hard. He ran off track twice again this afternoon, fortunately with no damage although one high-speed run over a curb and back on to track produced a classic motocross "flying W".
The Honda men are still using the valve spring motor but there will be a pneumatic valve bike at Mugello in two weeks time in the hands of Tady Okada (if it rains get your money in him). Nicky says brother Roger is ?shootin' for Laguna', and we'll know very soon if Kawasaki will have a wild card for the US GP. The team will have to start building up two machines very soon if it's going to happen.
ENDS
-
Integra
titán
válasz
Motion_Blur #5969 üzenetére
a durva az, hogy mindezt a régi láncos motorral csinálja még mindig....
Honda's Air-Valve Machine Ready For Mugello
by julian ryder, on the ground in france
Saturday, May 17, 2008HRC's pneumatic valve engine will race at Mugello, but only in the hands of wild-card Tady Okada. That should provide an interesting comparison with Pedrosa's currently very effective conventional motor.
ENDS
-
Integra
titán
-
Motion_Blur
félisten
válasz
mefistofeles #5967 üzenetére
Iszonyat, hogy Pedrosa most mennyire összeszedte magát
-
Integra
titán
válasz
mefistofeles #5967 üzenetére
holnap mentünk volna szedd magadra epret szedni, de sikerült ledumálnom, hogy inkább maradjunk. gp lesz..
-
mefistofeles
veterán
válasz
Integra #5966 üzenetére
Hát elég gáz az a 0.8 másodperc amit Gadea ver Talmára egy (álítólag) pontosan ugyanolyan motorral...
A nagyoknál ismét Pedrosa, Rossi és Stoner fog csatázni. Ha Lorenzo nem bukik akkor bejöhet ismét negyediknek......vagy akár a dobogót sem tartom elképzelhetetlennek.... -
Integra
titán
válasz
Motion_Blur #5961 üzenetére
ez nagyon gáz
-
Petya25
őstag
válasz
mefistofeles #5964 üzenetére
Köszi.
Látom a hangvillások nem tudtak beférni az első sorba... -
mefistofeles
veterán
válasz
Petya25 #5962 üzenetére
250 KCM
1. A. Debon spanyol Aprilia 1'38"478
2. A. Bautista spanyol Aprilia 1'38"479
3. M. Simoncelli olasz Gilera 1'38"567
4. T. Luthi svájci Aprilia 1'38"648
5. M. Pasini olasz Aprilia 1'38"788
6. M. Kallio finn Ktm 1'38"790
7. J. Simon spanyol Ktm 1'39"051
8. M. Poggiali san marinoi Aprilia 1'39"064
9. A. Espargaro spanyol Aprilia 1'39"184
10. H. Aoyama japán Ktm 1'39"197
11. H. Barbera spanyol Aprilia 1'39"312
22. Toth Imre magyar Aprilia 1'41"365800 KCM
1 D. PEDROSA HONDA REPSOL 1'32"647
2 C: EDWARDS YAMAHA TECH 3 1'32"774
3 C. STONER DUCATI 1'32"994
4 V. ROSSI YAMAHA FIAT 1'33"157
5 J. LORENZO YAMAHA FIAT 1'33"269
6 N. HAYDEN HONDA REPSOL 1'33"286
7 J. TOSELAND YAMAHA TECH 3 1'33"396
8 C. VERMEULEN SUZUKI 1'33"440
9 J. HOPKINS KAWASAKI 1'33"628
10 A. DOVIZIOSO HONDA JiR 1'33"689 -
Petya25
őstag
válasz
Motion_Blur #5961 üzenetére
Miért nem adták az időmérőket?
A többi kategóriában mi lett a rajt? -
Motion_Blur
félisten
Időmérő edzés, összesített:
1 33 S.GADEA APRILIA 1'43"515
2 38 B.SMITH APRILIA 1'43"540
3 17 S.BRADL APRILIA 1'43"710
4 24 S.CORSI APRILIA 1'43"711
5 63 M.DI MEGLIO DERBI 1'43"956
6 11 S.CORTESE APRILIA 1'44"038
7 18 N.TEROL APRILIA 1'44"116
8 1 TALMACSI G. APRILIA 1'44"306 -
Integra
titán
Ryder Notes: Guessing Game
by julian ryder, on the ground in france
Friday, May 16, 2008Four races gone, four different winners, and four different bike/tyre combinations on top of the rostrum. The four winners, Stoner, Rossi, Lorenzo and Pedrosa, are already clear of the pack at the top of the table, so can anyone break the quartet's domination in France? Judging by today's two free-practice sessions, Colin Edwards is the man most likely to, although last year's winner Chris Vermeulen is also going well. There were also signs from Marco Melandri that he may be able to carry over some of the improvements from China - don't hold your breath over that one though.
There is much talk of Rossi closing in onAngel Nieto's total of wins and therefore edging closer to Ago's all-time record, and the focus on the past is amplified by a paddock full of classic racers here as a tribute to Jack Findlay, the Prince of Privateers, who died on the eve of last year's race.
Everything else seems to be staying constant. The only new equipment are improved clutches on the satellite team Hondas and Bridgestone's new colder-weather tyre. Both Honda and Yamaha have decided to postpone Monday's scheduled tests of new engine parts until the post-Barcelona test in three weeks time. So still no pneumatic valves for the Repsol Hondas while Yamaha are happy to persevere with what won in China. Valentino is already looking ahead to the most important race of his year--Mugello in two weeks time. He hasn't been beaten there on a MotoGP bike.
All of which meant today's proceedings a slightly unreal air, exacerbated by the weather forecast which, last time I looked, predicted rain on Sunday with a certainty of 80-90%. I'm not sure even that would ensure a fifth different winner.
ENDS
-
Integra
titán
-
#70869248
törölt tag
hmm az amcsi versenyen/versenyeken a Suzuki elindítja Ben Spies-t.
Jó lesz -
#70869248
törölt tag
válasz
Integra #5955 üzenetére
az könnyen meglehet,..bár sztem csak a balesetek kis százalékára van befolyással, az okosabbja amugy is olyan motort vezet amivel elbír, vagy megfelelő stílusban vezet.
A hülyébbje meg akkor is le fog esni a motorrol ha van TC, csak máshogy...elsokalja az ívet, nem bírja helyezni a testsúllyát...vagy az örök klasszikus hogy nem fog tudni megállni.
olajfolttól nem véd meg, gödörtől nem véd meg..stb. -
-
#70869248
törölt tag
válasz
Integra #5953 üzenetére
Sztem pedig mindenképpen nagy segítség a TC,..persze nem ment meg az összes veszélytől, ahogy Lorenzo-t sem,..de én azért kivenném mint a szél.
Ahogy az F1-ben, úgy lehet hogy itt a MotoGp-ben is beleszól a motorfékhatásba is, és az már zavar,..a kipörgésgátlása nem zavarna annyira, mivel nem akkora lényeg mint négy keréken,..itt akkor is nagy erőhatásokkal kell megbírkozni, ha szabályzottan jut az erő az aszfaltra kigyorson, mert csak két keréket köt össze a váz, azt akkor is le kell birkozni ha TC engedi rá a nyitott 'gázt' vagy ha a versenyző.
De a fékezésnél engem zavar...a fékezés több mindent határoz meg..kanyarbemeneti ívet-sebességet és ezáltal a kigyors megkezdését is.Őszülök mikor Toseland-t felmagasztalják/ták mert hogy milyen jól alkalmazkodott a MotoGp-hez, pedig előtte nem nagyon voltak sikeresek az SBK-ból átjött versenyzők.
Csak piszkosul elfelejtik, hogy Corser-nek pl. a kétütemű motorral sokkal nagyobb feladata volt...mert persze mint minden versenygépnél, a homogén kezelésre törekednek..hogy egy versenyzőnek minnél könnyebb dolga van, de ha alapvetően eltér a motor müködése..azaz nem 4T hanem 2T akkor ez áthidalhatatlan,..azaz mindenképpen nagy feladatot/megszokást igényel a versenyzőtől.
Sokkal direktebb volt a motor reagálása a 2T-s 500cc-ban.
Toseland nagyon jó motoros, de akkoriban szvsz uúgy brén lett volna mint mindenki aki nem a 250cc-s MotoGp-ből jött. -
Integra
titán
Ryder Notes: The Truth About Traction Control
by julian ryder, back home in the uk now
Tuesday, May 13, 2008To listen to some people, you would think that the rider no longer has to do anything to go fast on a MotoGP bike. According to the prophets of doom, MotoGP has already gone the way of Formula 1 and anyone could climb on an 800 and crack the throttle open without fear of the consequences.
The culprit is, of course, traction control, otherwise known as Spawn of Satan.
So how come Jorge Lorenzo managed to replicate the classic 500cc-era highside crash on the first day of the Chinese GP? It was a slow-speed crash but Jorge was flicked a long way up in the air, at one point he was doing a handstand six feet above the tarmac. It let go as he picked the bike up from the long, long righthanded first corner and pitched it into the only slightly shorter left that is the second turn, the rear tyre skidding out to the right as it was asked to provide some grip on the left side. It was in fact a classic cold tyre crash.
In search of what traction control can and cannot do I went to Jerry Burgess, race engineer for Valentino Rossi and a man with the rare ability to reduce a complex situation to the few facts that actually matter. On the subject of Lorenzo's crash he pointed out that traction control only works along the axis of the bike, not at 90 degrees to the direction of travel: "Traction control won't stop you crashing." Jerry does allow, however, that TC has "definitely made life easier" for the rider. However, "if the rider is aggressive it will still spin, you can ride through it." Here is one of the important truths of electronic controls, they work within their well-defined parameters but not outside them. Jerry Burgess illustrates this by pointing to the example of wheelie control: "Every bike out there has it, so how come they can all wheelie after the flag?" So what about the urban myth of a rider getting to the apex, cracking the throttle wide open and letting the electronics sort everything out? That, says Burgess, could only happen if the electronics are set to totally reject any inputs outside of its parameters. In other words, if the computer decides you are having a laugh, it says no. Yes, you could set things up to let you take total liberties with the throttle but it would result in a very slow lap time as the electronics refused to allow any power to be transmitted to the rear tyre.
The reality, says Burgess, is that no matter how good a TC system is the rider must still have a feeling for what the bike will do.' He likens it to riding a horse; you can't expect it to do what you want if you just yank on its mouth with the reins, you need that elusive understanding of the way the animal behaves to get the best results.
But what about that other piece of evidence the miserablists always trot out, the impressive showings of the rookies in MotoGP this year? For starters, JB is of the opinion that referring to riders like Dovizioso and especially Lorenzo as rookies is verging on the insulting. They come from the 250s, a class that requires high corner speeds and lean angles, just as the 800cc MotoGP bikes do. That and the undisputed fact that electronics have made life easier to some extent are, says JB, "good for clearing out the deadwood." By which he means riders who he regards as past their sell-by date. This is one reason Jeremy hates the idea of replacing the 250s with what he refers to as "some sort of antiquated hybrid," - actually he uses much stronger vocabulary, but you get the idea.
Dragged back onto the subject of electronics, JB defines traction control as another set-up tool, albeit a powerful one. Back in 2002 when the Repsol team tested Honda's first traction control system at Valencia, JB recalls Rossi getting off the bike and saying "Don't tell anyone, but this isn't fair!" And that was a simple system that compared front and rear wheel speeds and retarded the ignition timing if they were different by more than a set percentage. Nowadays, TC systems are almost infinitely variable with maps that alter the electronics' intervention with respect to lean angle and corner speed differently for every gear.
Nevertheless, JB doesn't even like using the phrase 'traction control'; he prefers all the electronics to be called 'aids' not 'controls'. His final word on the subject sums up his argument: "If it's only about traction control then any tyre should be OK."
ENDS
-
Integra
titán
hm...
nem is tudtam hogy pedrosa vezeti a vb-t... -
Motion_Blur
félisten
race2:
What a magic race - Haga's experience payed big time, 0.051 seperating the top 3.
1 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1 32'07.576 (194,745 kph)
2 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000 0.009
3 23 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 0.051
4 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 4.489
5 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08 10.272
6 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR 10.376
7 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08 10.496
8 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 12.498
9 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX-10R 19.429
10 36 Lavilla G. (ESP) Honda CBR1000RR 26.373
11 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098 RS 08 26.544
12 38 Nakatomi S. (JPN) Yamaha YZF-R1 26.895
13 83 Holland R. (AUS) Honda CBR1000RR 27.761
14 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1 29.661
15 49 Beck M. (USA) Yamaha YZF-R1 1'29.001
16 88 Aoyama S. (JPN) Honda CBR1000RR
RET 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R
RET 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08
RET 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08
RET 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR
RET 77 Napoleone L. (FRA) Yamaha YZF-R1
RET 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08
RET 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R
RET 34 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R1000
RET 13 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-10R
RET 22 Morelli L. (ITA) Honda CBR1000RRElsőt láttam, Haga mit küzdött, de egyenesben gsx sok volt neki
Másodikra 9 ezreddel sikerült neki
-
Integra
titán
nézem az eredményeket..
hát ez nem cseka hétvégéje volt
viszont kijonari végre dobogón áll, jeeee -
Integra
titán
Ryder Notes: The Doctor Prescribes Some Chinese Medicine
by julian ryder, back home in the uk now
Tuesday, May 06, 2008Shanghai is full of contradictions, a city devoted to commerce and profit in the one remaining Communist superpower. Take one of the many shops in the sparkling new Terminal Two at Pudong airport, not a top-drawer designer franchise but the slightly tackier souvenir outlet: there you can still find, if you look hard enough, a poster showing the images of Marx, Lenin, Engels and Mao captioned 'Long Live Marxist-Leninist Thought of Mao Tse-Tung' Next to it and obviously from the same range is a fist, thumb and pinkie extended, with the legend 'Hang Loose!' emblazoned thereon. Confusing, no? Much like the Chinese GP.
This was probably the last Chinese race for the foreseeable future and quite a few people have, to their surprise, found that they might miss the place. The city of Shanghai is a truly fascinating place and the circuit has produced surprisingly good racing despite being designed for Formula 1. However, the lack of local interest is emphasized by the Brobdingnagian scale of the pit buildings and grandstands and it's difficult to get really enthusiastic about any event, even one as interesting as Sunday's, when it takes place in a vacuum.
However, what happened brought the season so far into focus. Valentino Rossi's confidence was obvious from the first laps of the first free practice session. He was relaxed, chatty and confident. His crew have taken just four races to, in the words of Jerry Burgess, turn his M1 from a Yamaha bike into a Bridgestone bike. The race saw Rossi at his best on a bike that looked like it was on rails no matter what the pace: he refused to panic when Pedrosa showed signs of breaking away in the opening laps, got to the front on lap five and was never headed. He was, however, harried for the entire race by Dani Pedrosa. The pair swapped fastest laps eight times in the next thirteen laps as Rossi progressively upped the pace but couldn't shake off the Honda. He thought 1.59.6 would be enough but Pedrosa forced him into a new lap record at 1.59.2 at which point the Spaniard cried enough. It was noticeable that he never took Rossi's slipstream down the 1.2km main straight because, it transpired, the headwind of practice and qualifying had swung round to become a very strong tailwind and the Honda was over-revving. Dani also reported he felt the gearshift tightening up and decided to play safe - after all, his twenty points took him to the top of the table. His Honda also sounded flat in those closing laps and a couple of the other Hondas also slowed dramatically leading to speculation that the V4s, still without pneumatic valves, were running into fuel consumption worries.
Casey Stoner was a lonely third, still puzzled as to why he can't better last year's times, but Ducati were cheered no end by the return to form of Marco Melandri, who was part of a spectacular group dice for the lower leaderboard placings.
To complete Yamaha's joy, Jorge Lorenzo rode a hero's race with damage to both feet and ankles. Under the circumstances, fourth place was exceptional. What would have happened if he had been fully fit?
ENDS
-
mefistofeles
veterán
válasz
Motion_Blur #5947 üzenetére
Már úgy érted az autóversenyen? ....mert szerintem a motoron nagyobb terhelést kap a boka.......
...ja hogy szerinted nem volt törött mindkét bokája, Ok leesett...
Amúgy annyira nem lehet "agyon injekciózni" mert nagyon is észnél kell lennie, főleg ha 4. akar lenni -
Motion_Blur
félisten
válasz
mefistofeles #5946 üzenetére
Meg akármennyire agyon van injekciózva, két törött bokával szerintem nem tudott volna végigmenni
-
mefistofeles
veterán
válasz
Integra #5945 üzenetére
Én azon csodálkozok, hogy pl. a Forma1-ben egyszerűen eltilt az orvosi team adott esetben egy pilótát a futamtól, a Moto GP-ben úgy látszik nyomorékon is lehet menni....
Nehezen képzelem el, hogy kettős boka töréssel bárkit a versenyautójához engednének, pedig a veszély és a terhelés sem kissebb a motoron mint az autóban, sőt...... -
Integra
titán
válasz
mefistofeles #5944 üzenetére
hát ha nem tud járni és megmondják hogy ha most nem nyugszik a seggén, több futamot is veszíthet, talán megérti.....
de az is durva hogy dupla törést hogy nem diagnosztizálta costa dokesz, amit amúgy erősen kétlek, max nem adták ki az infot -
mefistofeles
veterán
Újabb rossz hírek Lorenzorol....
Nemzeti Sport online 2008.05.05.
"Kétséges Jorge Lorenzo indulása a Le Mans-i Francia Nagydíjon, mivel Sanghajban elszenvedett sérülései súlyosabbak az először gondoltnál.
Lorenzo egyelőre tolószékbe került, mivel mindkét bokájában töréssel diagnosztizálták egy barcelonai kórházban. A spanyol versenyzőt nem kell megoperálni, egy hét múlva újabb orvosi konzíliumot tartanak állapotáról."Mondjuk azt nehezen tudom elképzelni, hogy ha 48 órával a sérülése után versenyzett, akkor két hét után bárki is lebeszélheti róla......
-
Petya25
őstag
Remek volt a tegnapi futam.
GratulaTalmának, lesz még előrébb is.Rossi parádézott, ami nagyon hiányzott már.
Ahogy Hayden, úgy Stoner sem fog duplázni, Rossi, Lorenzo és Pedro trió szorongatja egymás tökeit idén. Remélem izgalmas futamok lesznek továbbra is,és a végén a Doctor ismét rendel majd.Bár most kiegyelítettnek tünik, de a gumoháború szerintem elronthatja a szórakozást (mint tavaly). Miért nem kehet egy beszállítót megbízni ezzel?
-
mefistofeles
veterán
válasz
Integra #5940 üzenetére
Brutál erős idén a 800-as mezőny! Ott van Rossi, Lorenzo, (talán őket tartom egy hajszállal esélyesebbnek a végelszámoláskor) és Pedrosa. Egyenlőre úgy néz ki a technika és a gumik is kiegyenlített harcot ígérnek. A Ducati idén nem magasodik a többi motor fölé és bizony így Stoner sem fog parádézni, sőt szerintem hiába fejlődnek folyamatosan, idén nem lesz világbajnok!
Nagyon rég nem volt olyan, hogy 3-4 pilóta gyakorlatilag ugyanakkora eséllyel pályázhat a világbajnoki címre! Ettől lesz szerintem az idei év végig szenzációsan jó és izgalmas!
-
Integra
titán
válasz
mefistofeles #5936 üzenetére
egy digitális műhold szett kb 15 rugó.
és ott van julian ryder, toby hirst és randy mamola.
kell ennél több? -
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #5936 üzenetére
jaja, úgy értem idén,...ott maradnak kicsit teszelni futam után, aztán egybl mennek az olyan jó körök amit a futamon kellett volna letenni.
A két 'szakértő' és 'kommentátor' katasztrófa,..ha lehet be kell szerezned az eurosport angolját.
-
mefistofeles
veterán
válasz
#70869248 #5935 üzenetére
Csak ne legyen késő mire "betalálnak"...
Amúgy előző szezonban nem éppen az volt a jellemző, hogy:"mindig késve találnak rá a jó beállra"más...
nem lehet valahogy leváltani az eurosport két magyar kommentátorát? Olyan fa****gokat mondanak rendszeresen, hogy lefejelem a TV-t.
Rossi tényleg egy korszakos nagy pilóta ez vitathatatlan, de azért úgy benyalni neki ahogy az a két bohóc teszi... már nevetséges.... -
#70869248
törölt tag
Sztem Stoner betalál majd lassan,...megfigyelhető hogy mindig késve találnak rá a jó beállra,..de mindig rátalálnak.
Valhogy nincsenek egy hullámon most a Bridge'-vel,..mert a tapadást találják meg nehezen. -
Motion_Blur
félisten
válasz
Integra #5932 üzenetére
Pedrosa nagyon megérdemelné már a címet szvsz, most is 3 körrel a vége előtt tudott csak Rossi elmenni tőle, addíg végig a seggében volt. Kérdés, hogy tud-e továbbra is ennyire stabil lenni.
Lorenzo is nagyot ment az elején visszaesett, aztán csatában jött föl 4. helyre
-
Integra
titán
válasz
SzalaiG #5930 üzenetére
jól szétszakadt a mezőny ezek szerint, rossi kibelezte a jamakát, pedróza is stabil volt, sztóner meg úgy tűnik ennyi, idén ő már nem lesz vb.
lorenzo durva, hogy szétinjekciózva is negyediknek begurult, ráadásul 5 sec előnnyel..
meg melandri is végre elöl figyelt.
de az időkülönbségek nagyok sajnos -
SzalaiG
addikt
válasz
mefistofeles #5912 üzenetére
Sajna csak dobogó, harmadik hely. Pedig milyen jó lett volna, ha megnyeri.
125, Kínai Nagydíj: végeredmény
1. Andrea IANNONE ITA APRILIA 46'02.275
2. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 46'05.630
3. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 46'05.726
4. Pol ESPARGARO SPA DERBI 46'16.303
5. Stefan BRADL GER APRILIA 46'26.128
6. Joan OLIVE SPA DERBI 46'34.237
7. Michael RANSEDER AUT APRILIA 46'36.033
8. Nicolas TEROL SPA APRILIA 46'36.971
9. Raffaele DE ROSA ITA KTM 46'37.113
10. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 46'43.286
11. Esteve RABAT SPA KTM 46'43.414
12. Marc MARQUEZ SPA KTM 46'45.952
13. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 46'55.764
14. Stevie BONSEY USA APRILIA 46'56.737
15. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 47'00.981
16. Sandro CORTESE GER APRILIA 47'01.729
17. Dominique AEGERTER SWI DERBI 47'12.979
18. Louis ROSSI FRA HONDA 47'50.193
19. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 47'52.681Kiestek
Randy KRUMMENACHE SWI KTM 39'42.444
Scott REDDING GBR APRILIA 37'03.450
Lorenzo ZANETTI ITA KTM 28'20.390
Danny WEBB GBR APRILIA 24'38.285
Robert MURESAN ROU APRILIA 22'34.536
Alexis MASBOU FRA LONCIN 23'03.066
Robin LASSER GER APRILIA 17'37.611
Roberto LACALENDOLA ITA APRILIA 17'39.274
Bradley SMITH GBR APRILIA 14'38.969
Simone CORSI ITA APRILIA 13'01.187
Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 10'53.975
Sergio GADEA SPA APRILIA 2'34.309Az első körben kiesett
Stefano BIANCO ITA APRILIA
-
SzalaiG
addikt
MotoGP, Kínai Nagydíj: végeredmény
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 44:8.061
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 44:11.951
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 44:23.989
4. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 44:30.555
5. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 44:35.018
6. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 44:36.430
7. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 44:37.841
8. Toni Elias SPA Alice Team (B) 44:38.286
9. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 44:39.501
10. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 44:44.030
11. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 44:44.307
12. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 44:51.252
13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 44:51.503
14. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 44:53.916
15. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 44:54.391
16. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 44:58.654
17. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 45:13.654Kiesett:
Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP
-
SzalaiG
addikt
válasz
mefistofeles #5928 üzenetére
Nagyon örülök Rossi győzelmének!!!GO!!!!!!!VALE!!!!!!!GO!!!!!!!
Legyen meg idén a 8x!!!!!!!!
-
neduddki
nagyúr
HI!
jujjjjhejjj vegre egy ojjam yama futam amiben mutat vmit a mester!!!:- )))
udv
neduddki
mod: azert az nemvolt qtja ahogy meglepet:- )))
-
ALI_G
veterán
rossi nem sajnálta a gumikat, nagyon kihasználta az ucsó centit is rajta.
-
Integra
titán
ez nem lorenzo crash, csak majdnem, de hasonló kategória
-
Integra
titán
-
Integra
titán
-
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #5917 üzenetére
A lökött
..bár láttam már Capirossi-t elájulni egy törött kezes futam után. -
Integra
titán
válasz
mefistofeles #5917 üzenetére
azért a reklámos palackot szorongatja keményen, valszeg abban van a lidukain
-
Integra
titán
Ryder Notes: The Tornado Blows In
by julian ryder, on the ground in china
Saturday, May 03, 2008Michelin-shod Yamahas continued their run of pole positions, but with Jorge Lorenzo being held back by his damaged feet it was Colin Edwards on the Tech 3 satellite team bike who was fastest by the considerable margin of over a third of a second in front of Valentino Rossi's factory bike. Casey Stoner reminded everyone that he should not be written off after a couple of indifferent races by rounding out the front row—that's his first top-three start of the year. Amazingly, Lorenzo did 21 laps, the same as he did in the morning session, to be fourth quickest. His manager, Dani Amatriain, told Randy Mamola on live TV that Jorge had breaks in both feet as well as the chipped left ankle and painfully swollen right ankle.
As well as dealing with the grief from the Friday highside injuries, Lorenzo had to put his right foot down hard to prevent a spill when he ran on at the end of the big straight and survived the mother of all moments coming on to the front straight. Exiting the final turn, a rightangle left, the bike snapped to the right, then back again, then repeated the procedure a couple more times, often with plenty of air under first the front and then the rear tyre as well as between Jorge's leathers and the bike's seat. It would have been an astonishing save under any circumstances.
Rossi is obviously happy that he and his team are learning how to set up for Bridgestone tyres. There has been 'A great step forward' since the start of the season, he says, and is particularly pleased with his pace on worn tyres. Vale also describes Shanghai as the 'first Bridgestone track' he's been to. That might be a bit of an overstatement, Shanghai actually seems to be tire-neutral as far as race rubber is concerned but there were some interesting trends in qualifying. Everyone, especially Rossi, was shocked that Pedrosa wasn't on the front row at least, and no Honda rider improved his position from free practice. Suzuki had a good qualifying, but Kawasaki didn't after Hopkins crashed thanks to mega-chatter from a new design of qualifying tyre. Bridgestone still don't have a front qualifier so Rossi scrubbed in a soft race tyre early on and used it with the rear Q-tyres. Nicky Hayden's qualifying was nixed just when things look good. He lowsided, unhurt, at the right that leads on to the back straight. Unfortunately, that's about as far from the pits as you can get and the scooter that picked Nicky up wasn't the most efficient form of transport so he had to jog most of the way. Not surprisingly, he couldn't go faster on his second bike.
Times on race tyres still suggest another Rossi--Stoner battle, probably with the other previous Shanghai winner Dani Pedrosa in the mix. Colin hopes to do what Hopkins did last year and latch on to the faster guys thus buying a ticket to the breakaway. Much attention will be on Lorenzo, who had to be pushed to his bike in a wheelchair and lifted on and off it today. Rossi's view is that Jorge is 'a wizard with qualifying tyres, and with pain,' and that 'Dr Costa will make magic with the feet.' Given that highside, any points Jorge can garner on Sunday will be a major bonus.
The great unknown will be the weather. There is a substantial chance—over 80%—that a major storm will hit the Shanghai area on race day morning. That could alter the picture more than a little.
ENDS
-
Integra
titán
válasz
Motion_Blur #5911 üzenetére
még jó hogy ez a bredli gyerek egy takonypóc és elfárad a futam harmadára, mert ha fizikailag minimálisan is bírná, akkor talmának ezzel a motorral meggyűlne a baja vele
-
Integra
titán
válasz
Motion_Blur #5914 üzenetére
úristen mekkorát repült és milyen rosszul esett
még csoda hogy nem tört ripityára a térde.... -
Motion_Blur
félisten
válasz
Motion_Blur #5913 üzenetére
aztakurva..
-
Motion_Blur
félisten
válasz
mefistofeles #5912 üzenetére
Jaja, bár sok az a 6-7 tized az elejétől. Kis bredli csak elfárad megint
Lorenzo:
-
mefistofeles
veterán
válasz
Motion_Blur #5911 üzenetére
Talán Talmának is felcsillan a remény.....
Smith és Terol nagyon messze van, de a dobogó taktikus versenyzéssel (és persze ha a motor is úgy akarja) meglehet. Persze a két első is borulhat, vagy elfogyhat a gumi, főleg ha nagyon gyilkolják egymást...... -
Motion_Blur
félisten
Eredmények, 125 kcm, rajtsorrend
1. Bradley Smith (brit, Aprilia) 2:12.364
2. Nicolas Terol (spanyol, Aprilia) 2:12.392
3. Mike di Meglio (francia, Derbi) 2:12.905
4. Talmácsi Gábor (Aprilia) 2:13.012
5. Andrea Iannone (olasz, Aprilia) 2:13.147
6. Joan Olive (spanyol, Derbi) 2:13.149MotoGP, rajtsorrend
1. Colin Edwards (amerikai, Yamaha) 1:58.139 p
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:58.494
3. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) 1:58.591
4. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) 1:58.711
5. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 1:58.855
6. Loris Capirossi (olasz, Suzuki) 1:58.941250 kcm, rajtsorrend
1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 2:04.882 p
2. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 2:05.317
3. Mika Kallio (finn, KTM) 2:05.402
...22. Tóth Imre (Aprilia) 2:10.509 -
mefistofeles
veterán
válasz
#70869248 #5909 üzenetére
Le a kalappal Edwards előtt! Óriási idővel nyert, bár a futam nem lesz az övé.....
Rossi és Stoner csak azt hozták ami várható tőlük, Lorenzo pedig csodát művelt. Pedrosa jobban indult, mint ahogy végzett de a futamon ott lesz. A Rossi, Stoner, Pedrosa triumvirátusból lesz szerintem a győztes, viszont százezerrel szurkolok, hogy Lorenzo kibírja végig a futamot és ha így lesz akkor nem tartom lehetetlennek, hogy ott végezzen ahonnan indul.
........persze ez kissebb csoda volna!........ -
#70869248
törölt tag
..hát Lorenzo nem volt gyenge, kalimpált ma eleget a motoron
Szal jó kis időmérő volt, kár hogy Nicky elesett...Pedrosa viszont nem ment rosszul...az utolsó körében, amikor volt 8tized hátránya, akkor annyira megcsinálta a célrafordítót, pont úgy úsztatta meg a hátulját hogy gyönyörű volt, és egyébként vissza is hozott másfél tizedet.
Sztem Pedrosa-Stoner..valamelyik. -
Integra
titán
Ryder Notes: A World Of Pain
not as bad as feared for lorenzo
by julian ryder, on the ground in china
Friday, May 02, 2008The big news of the day remains Lorenzo's highside which, thankfully, doesn't seem to have hurt him as badly as
first feared. The left ankle is chipped but the right one is only swollen. He will try and ride tomorrow.On track, first signs are that we are shaping up for a repeat of last year's Rossi versus Stoner battle. Valentino says it's the best Friday he's had this season - not surprising as he's gone fastest despite sliding too much and the Fiat Yamaha wanting to pull wheelies. Casey has regained confidence in the front of the Ducati under braking thanks to a harder front tire - construction I assume, this place stresses the center of the front tire more than any other track we go to. Despite the fact they still haven't got their pneumatic valve engines, the Hondas are looking good. Pedrosa is only just behind the top two, followed by Shinya Nakano who has regained some of his old form. He can't explain what the problems have been "even in Japanese!" The second San Carlo Honda rider, Alex de Angelis, also had his best session of the year in finishing seventh.
To the relief of Earl Hayden, Nicky had a trouble-free day in sixth just behind a fit again John Hopkins. He says
he's not quite 100% but the team reckon he's fine ...Marco Melandri's woes continue. At least he managed to get some respectability back this afternoon after a disastrous first session but he is still 1.75sec slower than his team-mate and a second slower than a revitalised Toni Elias on the satellite Alice Ducati. The Italian press is openly suggesting that Alex Barros is being lined up as a replacement should things not improve rapidly.
ENDS
-
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #5906 üzenetére
sajnálom a srácot, mert fellobogott benne a tűz rendesen, és úgy motorozott ahogy motorozni kell.
De ez van,...ha valaki feszül, akkor könnyen átlépheti a határt,..pláne ilyen korán, nincs felgumizva rendesen a pálya, és a beállítások sem az igaziak még ilyenkor. -
mefistofeles
veterán
válasz
mefistofeles #5905 üzenetére
Most találtam ezt a hírt....
Costa doktor a következőket mondta: A vizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy Jorge bal bokájában eltört a középső csont. Ráadásul az MRI vizsgálaton kiderült, hogy a jobb lábában van egy ödéma, de legalább törés nincsen. Nincs könnyű helyzetben Jorge és nehéz feladat előtt áll, ha részt akar venni a holnapi időmérőn és a vasárnapi versenyen.Háááát ez nem túl bíztató....
-
mefistofeles
veterán
válasz
Integra #5904 üzenetére
Pontosan! Így is-úgy is rengeteget keres és nem azért ül motorra holnap, ha felül.
Ezeket a srácokat a dicsőség tüzeli és ha ott lesz Lorenzo akkor nem egy csekk miatt.....
A profi sport pedig (nem mondom, hogy ez helyes sőt!) már ilyen. Már rég megállapították, hogy az élsoport (gyakorlatilag minden ága) ártalmas a hosszútávú egészségre, tehát aki bevállalja az tudja mit kockáztat. -
Integra
titán
válasz
mefistofeles #5902 üzenetére
annyi sportolót láttam már mindenféle ágban fiatal korában keményen nyomni és nem tekintettel lenni a saját szervezetére, csak mert kemény és nyomni kell..
aztán mikor kiöregedtek roncshalmaz mind...
én szeretnék majd egyszer a kölkeimmel focizni a kertben, nekem ez nem éri meg.
nem fogja bukni a szerződését csak azért mert egyszer nem ül motorra, így is keres rahedli pénzt -
mefistofeles
veterán
válasz
#70869248 #5901 üzenetére
Természetesen igazad van, de rengetegszer előfordult már hasonló....
Ahogy Lorenzot ismerem, ha tud felül holnap, persze ez hosszútávon lehet káros is. De hát ez profi sport, ő meg holtversenyben vezeti a pontversenyt.... Egy ilyen kiélezett helyzetben 1-2 kihagyott verseny akár VB címbe is kerülhet. -
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #5900 üzenetére
Azért lehet nem kellene.
Sok kórház,...a legjobbak is azt mondanák Lorenzo-nak, hogy felejtse el hogy motorra ül.
Costa lehet összehozza neki, de ez nem azt jelenti hogy Costa valami olyasmit tud, amit a világ legjobb kórházaiban sem, vagy varázsló meg ilyesmi.
Egyszerűen nagyszerű orvos (persze) és specialista, aki tudja hogy hol kell mesterségesen merevíteni/rögzíteni dolgokat, hol és hogyan kell érzésteleníteni hogy még motorra tudjanak ülni a srácok.
De sok esetben idényszünetben, ill. idény végén próbálják helyrehozni azt amit Costa összefoltoz a versenyekre.
Mert nem szabadna motorozni, mozgatni, erőltetni repedt-törött-zúzott sérüléseket...sokszor rásérüléseket.
De a versenyző saját felelőségére ezt meg lehet tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X