-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Cnc-nél ez a tengelyen lévő holtjátékból következik irányváltáskor. Nem tudom itt lehet-e kompenzálni FW-ből, vagy slicer-ből. Az ipari gépeken ez gyakori jelenség az öreg szarokon, hogy ki van kopva a hajtáslánc és van némi holtjáték. Én a program írásakor még azt is külön figyelembe vettem, hogy a maró vagy a kés a forgácsolási erők ellenében legyen előfeszítve a tengelyen, vagyis olyan irányból közelíteni meg a munkapontot, hogy a holtjáték ki legyen véve és ne nyomja vissza a kést a munkadarab.
Marógépen meg a kör tengelyenkénti végpontjain volt pontosan ez a jelenség, hogy irányváltáskor ráhúz egy kicsit a kontúrra.
A jobb gépeken erre van vmilyen kompenzációs érték eldugva vhol a FW-ben. Ezzel irányváltáskor ad egy nagyobb elmozdulást a tengelyre és elméletileg minimalizáló a jelenség. De sose lesz tökéletes, amíg van benne holtjáték.
Itt mondjuk a legjobb esetben is tizedekről van szó vagy még ennél nagyobb tűrésről, szóval talán nem lehetetlen korrigálni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemzés A 3D nyomtatás sikerének alapja