Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2801) kovsol válasza PuMbA (#2800) üzenetére


kovsol
titán

Én A7III-al is rengeteget fotózok elektronikus zárral, és most már a legtöbb helyen olyan fények vannak ami nem csíkoz be. Egyébként simán kell tolni egy teszt képet, aztán látszik ha problémás a világítás. Talán idővel kikopik mindenhonnan a problémás világítás idővel.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#2802) Stauffenberg válasza kovsol (#2801) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Azt hiszem van is rá valami EU-s irányelv, ami miatt ezeket a szörnyű vibráló fényforrásokat fokozatosan le kell cserélni a közösségi terekben (nyilván nem azért vagy nem csak azért, mert vibrálnak). Én ezt csak az irodaházunk karbantartójától hallottam, mikor az ősi fénycsöves armatúrákat kicserélték LED-esre, puffogott is egy sort, hogy hülye Brüsszel miatt van ez is. :D

(#2803) Mercutio_ válasza PuMbA (#2800) üzenetére


Mercutio_
félisten

Néhány apróság a miheztartás végett:
Ha nem neked írnak, akkor nem szükséges reagálni.
Szalmabáb érvelést ne erőltesd, irreleváns mit fotóztál abból a szempontból, hogy mennyi sületlenséget irkálsz YT videók alapján. (Kb. 5 perc alatt linkelhetném őket, de ennyit se szánok rá, bocs)
Nem vagyok a haverod, hanyagold ezt a stílust:R

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#2804) madgie válasza Stauffenberg (#2802) üzenetére


madgie
titán

Amint elkezdik dimmelni a ledeket (amit gyakran szoktak), ugyanúgy szenvedsz az elektromos zárral. Nyilván az A9-féle gyorsabb kiolvasásúval kevésbé, de a global shutterig csak szopó ez, semmi más.

(#2805) Stauffenberg válasza madgie (#2804) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Így van, ráadásul videósok is ki vannak téve ugyanennek a szívásnak. De gyanítom nem a CMOS világában érünk el a valódi global shutterhez. A Sony szereti a global shutter jelzőt dobálni, de mindig az apró betűs részből derül ki, hogy a valóságban ez csak "visually global shutter". Ami persze így is elismerésreméltó mérnöki teljesítmény, csak nem összetévesztendő a kifejezés valódi jelentésével.

(#2806) mikrofon válasza PuMbA (#2800) üzenetére


mikrofon
addikt

Csak olyan sportcsarnok világítás esetén ahol többségben vannak a hibás, már elhasználodott világító testek. Vagy valami hibás a lámpában. De ez nagyon ritka...
Nekem volt a9-em és próbáltam fotózni jégkorong-ot gm24 és GM135 volt ami bejött ezek igen gyorsak és fényerősek voltak. Az a9 előtt igen volt olyan ahol figyelni kellett, hogy ne eshutter-t használják. De az a9-cel nem volt olyan hogy csíkos lett volna a kép, még ott sem ahol előtte igen.
Persze én nem hivatásos fotós vagyok így közel sincs annyi tapasztalatom, de azt én is észrevettem hogy a csíkozás megszünt....
Meg ugye ahogy a többiek is írják v lehet még spéci eset....

[ Szerkesztve ]

(#2807) madgie válasza Stauffenberg (#2805) üzenetére


madgie
titán

Videósok még jobban sokszor, épp azért írtam ezt, mert az utóbbi 2-3 évben rengetegszer szívtam azzal a luxusingatlanokban, hogy a tízmillió led ugyan be van építve, de ha mindet felkapcsolom az esti felvételekhez, nem bírja el a rendszer és "fut a kép". Nyilván 1/25-nél már jó lenne, de úgy meg a mozgás lesz túlságosan elmosott.

(#2808) Stauffenberg válasza madgie (#2807) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

"Nyilván 1/25-nél már jó lenne, de úgy meg a mozgás lesz túlságosan elmosott."

Akkor mozogj nagyon lassan és Benny Hill zenére felgyorsítva játszod vissza. Ha reklamál az ügyfél, még mindig lecseszheted a szégyenérzetére alapozva, hogy nem érti ezt a kortárs posztmodern művészetet. :D

(#2809) madgie válasza Stauffenberg (#2808) üzenetére


madgie
titán

Hú, ne is mondd, a korona alatt mindenkinek túl sok ideje lett, szinte mindenki újra-újravágat mindent, annyi ideje van... be kéne dobni az ötödik verziónak egyszer ezt a Benny Hill-es dolgot :DDD (eddig a Tanga című Soerii and Poolek számot szántam erre a célra :DD )

(#2810) p_adam válasza Stauffenberg (#2778) üzenetére


p_adam
addikt

Az EOS-1D C szellemi utódja nem más, mint az EOS-1D X Mark III.
Annak ellenére, hogy az R5 tud 8k30fps-t vagy 4k120fps-t, mégis alatta fog állni az 1DX sorozatnak (vagy majd egyszer a MILC megfelelőjének), mivel a 4k60fps gyengébb minőségű lesz (FF és az AF sem lesz letiltva, de cserébe nem használja az összes pixelt) az 5.5K RAW pedig "praktikusabb" (média szempontjából is), mint a 8K (és az R5 RAW 60fps-ben nem is képes felvenni) és ha a külső felvevővel feloldják a 30 perces limitet, akkor nem melegszik túl.
Ezek mellett egy 1DX III még így is inkább egy B-cam lehet egy C200 mellé, egyszerűen nem olyan az ergonómia. kezelés, funkcionalitás (Face-only AF mód valamiért csak a videokamerákban megy, a Sony kameráknál is ugyanez van), meg a dinamikatartomány is gyengébb kicsivel, rolling shutter érezhetően gyengébb, hiába FF vs S35mm, ezek a "régi" videós szenzorok ezekben továbbra is rendkívül jók.
Persze sokan kifejezzen nem is akarnak bármilyen nagyobb Cinema kamerát, ebben a szegmensben 5D áron minden bizonnyal nagyon sikeres lesz még ebben a helyzetben is.
Egyébként egy korábban kiszivárgott videóban a zebra is felbukkant az R5 menüjében, mint exponálást segítő funkció, tehát még ezekre az apró dolgokra is odafigyelnek, és az állóképeknél is lesznek újítások, csak ezekkel már megvárják a valós bemutatót, sokan fogják megvenni anélkül, hogy bármiféle videós célokra használják, már csak ezért sem fogják úgy árazni, hogy ezeket a felhasználókat kizárják.

(#2811) topikk


topikk
senior tag

Többtényezős ez a történet, benne a koreai - japán konfliktussal és termékbojkottal, de azért precedensértékű lehet.

http://www.koreatimes.co.kr/www/tech/2020/05/133_289823.html

(#2813) Ironizer


Ironizer
tag

Jópár véleménnyel találkoztam már, akik szerint a mai objektívek túl élesek, túl sterilek, és túl nehezek (!), de eddig ez a legviccesebb: A Message to Pixel Peepers
Nem tudom ki ismeri innen ezt a csatornát, én szoktam nézni, bírom a humorát nagyon a srácnak. Kis inside joke info ha nem nézed: "toneh" az a "bokeh"-t jelenti, Tony Northrup-ról elnevezve. :D (ebben a videóban foglakozik vele, ha bejön a srác humora, akkor érdemes megnézni: Tony Northrup's Bokeh Addiction Intervention :D)

(#2814) Stauffenberg válasza Ironizer (#2813) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Csak félig tudtam megnézni az első videót, a tartalommal zömmel egyetértek, de a humorát már kicsit fárasztónak érzem. Amúgy én sem kedvelem a túl steril, túl tökéletes objektíveket, de a nagyon vintage sem mindig jó (legalábbis nekem az sem a szívem csücske), például ha valami nyitva még a képközépen is nagyon lágy, sokat veszít a kontrasztból, fátyolos vagy a becsillanásokra extrém rosszul reagál, az nekem "too much", de amin még ennél is jobban kivagyok az a brutálisan örvénylő bokeh.

Na meg ugye sokszor azért is megy az elbeszélés egymás mellett, mert van egy csomó vintage objektív, ami jól beválik mondjuk portréra vagy dokumentarista stílusokra, de tájfotóra vagy enteriőrre meg teljesen alkalmatlanok.

Modernek közül meg ami szerintem jól eltalálta azt, hogy tudjon karcolni, de karaktere is legyen az mondjuk az Olympus 45mm f/1.8, nyitna nem túl éles, finoman CA-zik, ízléses a vignettálása, rekeszelve pedig megjön az ereje (nem mellesleg egy "filléres" üveg). De ez amúgy sok Fujifilmre is igaz, sőt ők kifejezetten rá is játszanak erre az attitűdre.

(#2810) p_adam: Valóban ott van versenyzőnek az 1D X III, de az R5 sem lesz minden téren egyértelműen alatta videós funkciókban.

(#2815) lugosi válasza Ironizer (#2813) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Engem nagyon irritál a srác stílusa, az első videóval megpróbáltam elszenvedni egy ideig, de lényegében ugyanazt a gittet rágta végig ameddig néztem.

(#2816) Speeedfire


Speeedfire
nagyúr

Hi,
agyalok hogy vennék a sony a72 mellé egy kis gépet. Mint anno volt az oly pl6-osom.
Valami pici méret, cserélhető obi, olcsó tele zoom, és fix palacsinta.
Pl oly pl6 + 40-150 kitobi + pana 20 1.7 idővel mellé.
Árban nem szeretnék sokat költeni. Így a lowbudget megoldásokat nézném.
Mik azok amik ajánlottak? Olyban pl5-től felfelé néznék (mintha ott lenne egy nagyobb ugrás technikában). Pana gf(x) széria.
A canonnak van az m50 talán még ,vagy a 100-as. De szerintem ezek nagyobbak már.
Sony 5000 széria szerintem nem annyira jó. Fujit egyáltalán nem ismerem.
Egy picit az m43 felé húzok, azt jobban ismerem.
Ötlet, tipp vélemény?

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#2817) Stauffenberg válasza Speeedfire (#2816) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Van külön vásárlási tanácsadós topik, ott érdemesebb ezt megvitatni, de amúgy meg egy Pana GX80-at én megnéznék a helyedben, találni is belőle (nem úgy mint a GM-sorozatból, amiért úgy kell imádkozni), használtan 60k körül megy és jól felszerelt gép. Az EVF csak mutatóban van rajta, de nagyon napsütéses időben jól jön még az a kis gyösz is.

Én ilyen kis totál belépő gépekkel nem vacakolnék, a használt piacon alig van árbeli különbség. Esetleg még az Olympus E-M10 Mk2 is fel-fel bukkan olcsóért, annak a kezelése legalább ismerős lenne.

(#2818) Tin_Shield válasza Speeedfire (#2816) üzenetére


Tin_Shield
őstag

Pana GM5 +12-32 + 35-100.
Ha kicsit nagyobb gép is belefér a GX80 is baráti áron megcsiphető. Oly PL-ből inkább a 7-es, az tulajdonképpen egy EVF nélküli EM10.

(#2819) Speeedfire válasza Stauffenberg (#2817) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Tök jogos, át is ballagok inkább oda. :R

[ Szerkesztve ]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#2820) PuMbA


PuMbA
titán

[R5 4000$] CanonRumors lehozza az igazságot :) [link] 8K videó pedig DCI, tehát 35 Megapixel lesz használva a szenzorból.

[ Szerkesztve ]

(#2821) nozs23 válasza PuMbA (#2820) üzenetére


nozs23
addikt

Ha ez igaz, akkor valószínűleg 4000 USD (ami kint ugye áfa nélkül értendő) a jó szokásnak megfelelően 4000 EUR (de erre még szokott rájönni az EU-ban, szerintem inkább 4500).
Ha optimisták vagyunk, akkor 4000 EUR a jelen árfolyamon +27% áfa itthon az 1,8m Ft körül lesz .

[ Szerkesztve ]

(#2822) kovsol válasza nozs23 (#2821) üzenetére


kovsol
titán

Miért jönne rá még az € árra a 27% áfa? Az már tartalmazza a jellemzően 20% körüli EU-s ÁFÁ-t. Max arra jön rá még az a kb 7% extra.
Vegyünk egy 1DX III -t (tekintsünk el attól, hogy DSLR, de egy új Canon gép, így jó példa lehet)
6500$ az most kb 2 050 000FT
Ahogy nézem hiatalos EU ár az 7300€ ami kb 2 550 000Ft
Itthon ez a gép 2 600 000Ft

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#2823) nozs23 válasza kovsol (#2822) üzenetére


nozs23
addikt

Ezzel a levezetéssel kb. 4500€-os EU-s ár a reális, plusz az itthoni kis extra, nagyjából ugyanott lesz forintban, amit írtam (-100k talán).

(#2824) lugosi válasza PuMbA (#2820) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Jó, hogy olvasok az ilyen gépekről, de valószínűleg ez az amit egyikünk se fog látni se élőben, nem hogy ilyenünk legyen. Kivéve majd ha kifutó lesz 6 év múlva?
Viszont amik a csúcsgépekben megjelennek fejlesztések, idővel leszivárognak az alsóbb kategóriákba.

(#2825) PuMbA válasza lugosi (#2824) üzenetére


PuMbA
titán

Ja, de épp ez a lényeg. Történjenek a dolgok, pörögjenek az események :) Akinek van pénze és szüksége van R5-re, vegye és ezzel "fizesse" a fejlesztéseket. Nikon is vegye fel a fordulatot. Ekkora tötyörészéssel mikor cserélem le a 7D Mark II-t :DDD ....még mindig ott tartunk, hogy az olcsóbb gépekbe az EVF elég meh...vagy épp sportfotóra nem jó a gép.

[ Szerkesztve ]

(#2826) lugosi válasza PuMbA (#2825) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Igen, nekem sincs kifogásom ellene. Akinek nagyon kell, vagy csak úgy érzi hogy kell, az megfizeti, így a gyártó egy idő után "lejjebb engedi" az adott fejlesztést, és olcsóbban mi is megvehetjük.

Tudod min csodálkozok? Annak idején a filmes korszakban (Eos 30, Eos50E) volt a Canonnak egy jó fejlesztése, a szemvezérelt autofókusz. Ezt nem értem, hogy miért nem terjedt el a mostani gépekben. Fejből pontos évszámot nem tudok, 2000-es évek eleje volt ez, amikor ezekben a középkategóriás vázakban már volt. Egy barátomnak volt 30-a, azt próbáltam, nagyon tetszett. Azt vártam, hogy a nikon is hamarosan kijön ezzel (akkoriban nikon filmesem volt), de nem jött, sőt a digitális vázakban sem terjedt el. Nem értem miért, nagyon jó funkciónak tűnt.

(#2827) Mercutio_ válasza lugosi (#2824) üzenetére


Mercutio_
félisten

Miért ne látnánk?
Fotoplus rendszeresen tart bemutatónapokat, de a gyártók is roadshow-znak az új termékekkel. De tippre megjelenés után 1/2-1 évvel már bérelni is lehet majd + a márkatopicok is szoktak talikat szervezni ahol van sokféle cumó

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#2828) PuMbA válasza Mercutio_ (#2827) üzenetére


PuMbA
titán

Igaz. Tuti elmegyek megnézni az R5-öt egy magyarországi bemutatón, mégha évek múlva is cserélek, mert meg kell nézni hogy hogy állnak az EVF + 12 / 20 fps-sel például kevesebb fényben mozgatás közben :)

[ Szerkesztve ]

(#2829) Stauffenberg válasza Mercutio_ (#2827) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

+1 a bérléshez

Csak úgy nagyságrendileg mondom, hogy egy Sziget Fesztivál napijegyének árán lehet ilyesmi gépeket bérelni.

Na meg azért ~4000 euró még közel sem az a nagyon megfizethetetlen kategória, nem egy tömegcucc, de ez egy munkaeszközért vagy egy magas szinten űzött hobbiért nem számít a világ összes pénzének.

Aki a fotózást és videózást abszolút csak amatőr hobbi szinten űzi, annak meg semmi szüksége nem lesz arra, hogy birtokoljon egy R5-öt. Azért a 8K anyag vágásához még egy igen méregdrága új PC-t csapjon az árhoz.

(#2830) madgie válasza Stauffenberg (#2829) üzenetére


madgie
titán

"Azért a 8K anyag vágásához még egy igen méregdrága új PC-t csapjon az árhoz."

Proxy, proxy, proxy :)

(#2831) FoxiestFox


FoxiestFox
félisten

Sziasztok!
Samsung NX-eken szokott lenni developer menu, egy fájlt kell létrehozni a memóriakártyán, majd egy billentyűkombinációt alkalmazni a vázon.
Adott egy NX2000, amin nincsenek meg a szükséges gombok ehhez. :DDD Hogyan lehetne elérni a dev menüt?
Dev menü nélkül nem lehet bekapcsolni, hogy a gép tudjon fotózni úgy is, hogy nem érzékel optikát, ergo a manuálozás így meg van lőve.

(#2832) Mercutio_ válasza FoxiestFox (#2831) üzenetére


Mercutio_
félisten

Samsung NX topicban próbáltad már...? :U

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#2833) FoxiestFox válasza Mercutio_ (#2832) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Most már igen. Nem találtam meg valamiért (vagy lehet meg sem próbáltam, nem számítva aktív topikra a halott rendszerhez. ;] ).

(#2834) rednifegnar válasza lugosi (#2826) üzenetére


rednifegnar
senior tag

nekem van 30-asom (es a haveromnak 50e). de nem jo, az en szememmel mindig bal szelso fokuszpontra fokuszal, barhogy kalibralom. raadasul szemuveges vagyok ugy meg rosszabb. havernak meg jol mukodik... azt mar nem is mondom hogy portre modban megint nem/v bizonytalanul mukodik. meg persze ezeken a gepeken 5/7 fokuszpont van osszesen.

[ Szerkesztve ]

A camera does not make art, the artist makes art.

(#2835) topikk


topikk
senior tag

Fujiék mindig is azt mondták, hogy nincs értelme az IBIS-nek , mert életlenek leszenk a képek. Igazuk volt. De csak náluk :D ;)

https://mirrorlesscomparison.com/fujifilm-vs-olympus/fuji-xt4-vs-omd-em1-iii-ibis/

(#2836) Stauffenberg válasza topikk (#2835) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Mivel mindkét rendszerrel első kézből van tapasztalatom, elmondható, hogy ezúttal sem az IBIS miatt lesz érdemes Fujit venni. :D

Mikor elkezdtem görgetni a cikket, már tudtam, hogy igazságtalan lesz az összehasonlítás mert az MFT számos szempontból helyzeti előnyben van, de arra nem számítottam, hogy ekkora lesz a különbség. Azt az összehasonlítást meg értelmetlennek találnám, hogy az X-T4-et mennyivel lehet rövidebb záridőre rábírni azonos zajszint mellett, hiszen ez pont a képstabilizálás és a nagyobb szenzor célja ellen hatna.

(#2837) hibavissza válasza Stauffenberg (#2836) üzenetére


hibavissza
veterán

Nekem a YT alapján videóra jobbnak kevésbé rossznak tűnik az XT4 stabija. Több mozgást hagy benne, de kevésbé "természetellenes" a mozgása. Kevesebb a zselézés, ugrálás. Csillagfotót nem kézből fogok csinálni, így az állóképes teljesítmény nem érdekel. Összességében remek teszt. Konklúziója is van. Vegyél gimbalt, állványt. :D
Egyszerű otthoni dolgokra pedig mindkettő több mint elég némi odafigyeléssel.

[ Szerkesztve ]

(#2838) Neck válasza topikk (#2835) üzenetére


Neck
veterán

Ezek szerint tényleg nem könnyű nagyobb szenzorral jó IBIS-t csinálni, a Fuji is küzd vele, mint malac a jégen :D
A konklúzióval egyetértek, de szerintem fontos megjegyezni (ahogy a cikk végén említette is), hogy nem mindig tudsz stabival ISO-t nyerni. Ha pl mozognak a falevelek, akkor hiába tudsz félhomályban stabival kitartani 1-2 másodpercet kézből, ha a mozgó dolgok elmosódnak. Ilyenkor többet ér az, hogy az APSC szenzorral tovább húzhatod az ISO-t, gyorsabb záridő mellett.
Kivéve persze, ha az a cél, hogy direkt hosszú záridős képeket csináljak, de ilyenkor általában keresek egy vízszintes pontot, amire leteszem a kamerát, vagy viszek egy tripodot.

[ Szerkesztve ]

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#2839) madgie válasza topikk (#2835) üzenetére


madgie
titán

Ja, ezeken csak azért röhögök, mert pont a Prohardveres MFT topikban derült ki, hogy az odajárók közül senki nem képes ezeket a csodazáridőket kitartani az E-M1-ekkel :DDD

(#2840) Stauffenberg válasza madgie (#2839) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Bár nem Oly hanem Pana userként mondom azt már egy jó ideje, hogy bármit is nyögjön be bemondásra a marketing osztály, még a jobbféle IBIS-ek is ~3 EV-ig magabiztosak, felette már egyre nagyobb hibaszázalékkal dolgoznak. Dual IS ide vagy oda. :) Kolléga E-M1 II-vel is ugyanezt mondja.

Én kedvelem az IBIS-t, mert zömmel ekv. 90mm és az alatti objektíveket használok és az OIS nélküli kicsi, olcsóbb fixeket szépen el tudja látni egy ~3 EV körüli stabilizálással.

A 6+ EV marketing bullshittel meg nem foglalkozom, főleg mikor a prospektusok hátoldalának legalján az apró betűs részben is leírják, hogy ez melyik konkrét objektívvel összeszinkronizált IS mellett érhető el, a Nap, Mars és a Vénusz megfelelő együttállása idején, ideális páratartalom és nappali középhőmérséklet mellett, a földkéreg alacsony szeizmikus aktivitása esetén. Csak ha esetleg reklamálnál, akkor legyen mire mutogatni. :)

(#2841) topikk válasza Stauffenberg (#2840) üzenetére


topikk
senior tag

Én utálom a magas ISO-t MFT-n, meg nem feszítenek keresztre ha mégsem jön össze a kép, így inkább próbálkozom a hosszabb záridőkkel. + Sorozatot lövök, így általában van közötte olyan ami nem mozdul be (főleg a tárgy)

https://www.flickr.com/photos/145198575@N06/40684079005/in/dateposted-public/

(#2842) Stauffenberg válasza topikk (#2841) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Én sem szívesen csavarom az egekbe az ISO tekerentyűt MFT-n, de ha mozgó témát fotózok, akkor a hajamra kenhetem, hogy mennyire klassz IBIS-em van. :)

Ezt most nem úgy kell érteni, hogy feleslegesnek tartom az IBIS-t, csak amíg nem csinálják meg a minden szempontból kompromisszummentes gépet, addig valahol alább kell engedni az igényekből. Van aki a magasabb zajszintet tudja elfogadni, megint más meg inkább bevállal egy nagyobb szenzor köré épülő rendszert, annak minden előnyével és hátrányával.

(#2843) lugosi válasza madgie (#2839) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Nekem e-m1-hez még nem volt szerencsém, egy low-end pana vázam van. Azzal én is írtam a topikban, hogy nem értem mit csinálok rosszul, mert a közelében sem vagyok azoknak az időknek amiket a YT videókban látok. Az a 3 érték megvan kb. tényleg, de a 4-re már bizonytalan lennék.

Én úgy álltam neki a cikk elolvasásának, hogy nem fair, mert az E-M1 MK3 stabija (amennyire neten olvastam, láttam) a legjobb talán, ennek megfelelően alakult is a cikk. Egyébként szerintem ha azt vesszük, hogy a Fujinak ez még ibisben nagyon az eleje, a H1 lehet mondjuk 1. generációs, ez pedig mondjuk másfeledik, mert gondolom a hatékonysága azonos, annyiban fejlettebb, hogy kisebb vázba tették. Majd a 2. generáció jobb lesz, a 3. még jobb stb. Én örülök neki hogy egyáltalán elkezdték, ha benne van a vázban és minden fotózáson csak 10 olyan képet megment, ami egyébként kuka lenne, és amúgy jó kép, netán nehezen megismételhető, akkor már megérte.

(#2844) nozs23 válasza lugosi (#2843) üzenetére


nozs23
addikt

Én úgy álltam neki a cikk elolvasásának, hogy nem fair, mert az E-M1 MK3 stabija (amennyire neten olvastam, láttam) a legjobb talán, ennek megfelelően alakult is a cikk.

Miert nem fair? Gyakorlatilag egy idos, azonos aru, azonos kategoriaju keszulekekrol van szo. Az egyeduli lenyegi kulonbseg a valamivel nagyobb szenzor meret.

Szerintem a vegfelhasznalot nem nagyon erdekli, hogy majd a kovetkezo jobb lesz.

(#2845) hibavissza válasza nozs23 (#2844) üzenetére


hibavissza
veterán

Az egyeduli lenyegi kulonbseg a valamivel nagyobb szenzor meret.

Ez most egy ordas ismerethiányból eredő tévedés vagy közepes flém? :D

(#2846) nozs23 válasza hibavissza (#2845) üzenetére


nozs23
addikt

Lehet, hogy rosszul fogalmaztam. Kizarolag a stabi osszeveteserol beszelek. Nyilvan vannak mas kulonbsegek is.
Csak stabinal figyelembe veszem, hogy a nagyobb szenzort nehezebb megoldani hasonlo meretben es amugy is feljebb lehet tolni az ISO-t.
Csak amig ez mukodik nalam egy MFT FF osszevetesnel, nehezebben fogadom el magyarazatkent itt, ahol sokkal kisebb, kevesebb, mint egy FÈ-nyi kulonbseg van koztuk.
Es nem azt mondom hogy a Fuji (stabija) szar lenne, csak azt, hogy teljesen fair az osszehasonlitas, felesleges azzal takarozni, hogy ez meg csak a 2. ibis probalkozasuk.

(#2847) lugosi válasza nozs23 (#2846) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Persze, olyan értelemben teljesen fair, hogy mind a kettő egy időben, a közelmúltban piacra lépett termék.
Én azt gondolom, hogy az irány és az elgondolás jó, és kialakul majd a fujinál is erre a technológia. Aminek örülök, hogy megoldották méretben ekkora gépben is.

(#2848) hibavissza válasza nozs23 (#2846) üzenetére


hibavissza
veterán

Nekem az a gyanúm, hogy azért nem lesz soha Oly szintű a Fuji állókép stabija, mert szűk a bajonett és a nagymérvű X,Y tengely irányú elmozdulást nem tudja kimozogni. Amúgy, ha a rendszert nézzük, ennek az állókép IBIS-nek marginális jelentősége van. Az Oly azért feküdt rá ennyire, mert a saját obijaiban rendszerint nincs vagy gyenge a stabi. Telézésnél sokkal inkább célravezető az optikai stabilizálás. Pana 45-200 nem nevezhető csúcsterméknek, de nekem G5-tel teljesen fogható volt az 1/100 alatti záridő a 200-as végén. Ami ekv. 400 mm.
Egy szónak is száz a vége, gyenge a mai mft szenzor a konkurenciához képest és ezt nem lehet elmarketingelni mindenféle humbug hókuszpókusszal. Az alapoknál kéne egy picit előre lépni vagy úgy árazni, hogy az ember ne kapjon röhögőgörcsöt.

(#2849) Stauffenberg válasza nozs23 (#2846) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

A szenzorméretnek kisebb a szerepe ebben, mint annak, hogyan van kialakítva a ház (bázistávolság, bajonett átmérője, stb) a szenzorhoz viszonyítva. Az MFT ilyen szempontból bőséggel túl is van tervezve, ami nagyfokú szabadságot adott egyfelől az objektívtervezésnél, másrészt pedig bőven van hova kimozognia magát a szenzornak.

De amúgy a Sony a mai napig nem érte utol az MFT-t az IBIS hatékonyságában, pedig ők aztán végképp nem ma kezdték, már a legelső DSLR gépük (A100) is IBIS-es volt, amit a Konica Minolta fotós divíziójának bekebelezésével szereztek (a Minolta 7D is IBIS-es volt már 2004-ben és az Olympus is 2007-ben dobta piacra az E510-et első IBIS-es gépként).

(#2850) Stauffenberg válasza hibavissza (#2848) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

"Egy szónak is száz a vége, gyenge a mai mft szenzor a konkurenciához képest és ezt nem lehet elmarketingelni mindenféle humbug hókuszpókusszal."

Engem is aggaszt, hogy mennyire beleült az iszapba az MFT szenzorfejlesztés, nagyon kéne már ide, hogy BSI-re váltson az egész garnitúra. Mindig lesz egy természetes különbség a nagyobb szenzorokhoz képest, de most ez az olló egyre nagyobbra kezd nyílni. Miközben azt látja a világ, hogy a mai APS-C szenzorokat is bátran fel lehet csavarni ISO 6400-ig és az FF-et még tovább, akkor azért már eléggé meggondolja kétszer is a vásárló, akar-e olyan rendszerbe invesztálni, ahol már az ISO 1600 is gondolkodóba ejti.

A dinamikával nekem személy szerint eddig sem volt bajom, eleve nem is szeretem a HDR-re széthúzott fotókat, inkább a csúcsfénykezelés bénasága idegesít a G80-ban (tudom az újabb Sony szenzoros vázak ebben kicsit jobbak) a rusnya, poszterizált átmenettel, amit nem győz az ember kigörbézni belőle (azt sem büntetlenül), egy ellenfényes Jpeg-et meg el is lehet felejteni (Fujinál ezzel sosem volt gond, szépen megoldja a motor).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.