Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Itt az új LOGOUT!
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Készíts képet az igazi nevedből!
- Szólánc.
- Retro AT rendszerű számítógépház textúrájának visszaállítása.
- Full-size AT formai tényezőjű gépház restaurálása.
Új hozzászólás Aktív témák
-
deicide
veterán
hogy ki a hibás, relativ, és ha féknyom nélkül megy bele?
Tegnap egy ponyvás teherautó fékezés nélkül tolt meg egy megane-t, mert a megane-os azt hitte hogy a két kanyarodósávból 1 marad ( nem is értem, miből gondolta) és mivel voltak mellette, ő fékezett, hogy elengedje azt aki tőle balra ugyanarra kanyarodik. A teherautós meg persze nem számitott rá. Itt ki lesz a hibás, aki ok nélkül fékez, vagy aki nem figyel és belemegy?Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Rover623
nagyúr
Szerencséd volt...
Az 525tds igen-igen jól eltalált holmi...a baj ott van, hogy a legtöbb hozzánk behozott diesel Audi/BMW/Opel/stb. iszonyat leharcolt...odakint (Német/Svájc/Belga/stb.) már megszolgálták az idejüket, a gondos tulajtól megvette odakint a török nepper, tőle megvette vmi igénytelen vendégmunkás, aki odafigyelés és karbantartás nélkül belenyomott még ugyanannyit mint az első tulaj...
Aztán visszatekert órával behozták hozzánk, ahol a legendás gondoskodó hírében álló első magyar tulaj beletekert mégannyit mint a kinti gazdák együttvéve, aztán eladta vmi csóringernek...na ebben az állapotában találkoztál te vele...P.S.:
Arról nem is beszélve hogy lenyomtál egy nálad gyengébb (150LE vs. 143LE), lassabb (max. 212km/ó vs. 207km/ó), rosszabbul gyorsuló (10.6s/0-100 vs. 11.0s/0-100) és valószínűleg nehezebb autót...bravó...primus inter pares
-
Rover623
nagyúr
Az 525tds-re találtam 1550kg-ot is...az 520-ra meg 1533-at...
Egyébként: minden kiló számít...
Mintha pont a BMW-nél (vmelyik sportkupénál) vesződtek volna egy facelift során hogy a tetőt (ami egy 2 ajtós járgánynál már igen nagy is lehet) könnyebb anyagból készítsék...nagy nyereség lehetett...
Az eltérések onnan adódnak, hogy minden ország, minden tesztszervezet, minden gyártó mást és mást tart "önsúlynak"...
Van aki teljesen üresen méri, van aki olajjal, vízzel feltöltve...van aki teletankolva...van aki félig tankolva, de egy 75kg-os sofőrrel nehezítve, stb...
De egyet kijelenthetünk: azonos hengerszámú és hasonló térfogatú szívó benzin és turbós diesel motor esetén a diesel nehezebb...a kialakítása miatt, a segédberendezések miatt (pl. aksit is nagyobbat szoktak tenni a dieselekbe), stb.Érdekes: az adatok keresgélése közben találtam egy jópofa dolgot...a BMW szereti úgy reklámozni az autóit, hogy többek között azért jó a hátsókerékhajtás, mert így az első kerekeknél csak a kormányzásra lehet koncentrálni...a vezetés közben is, meg a tervezés/fejlesztés során is...
Erre mit találok? Az E34 (speciel pont egy 520i) balra 11.4m, jobbra pedig 11.6m sugarú körben tud fordulni...
Nem voltak képesek megoldani a szimmetrikus kormányművet...? Pedig még egy motor sem zavarta ott őket...primus inter pares
-
Rover623
nagyúr
jesszusom mennyit zabálhat az a dög
Nem sokkal többet...
Minden a pedálkezelésen múlik...primus inter pares
-
lsc
nagyúr
Hali
Elméletileg amennyiben ráadod a gyújtást, a szivattyúnak végig kell nyomnia a rendszert.Esetleg felkapott valami koszt .Tehát miután ráadod csak a gyújtást / nem indítózol / , úgy várj kb .fél precet , majd ezután próbáld meg. Amennyiben nem segít , van BMW topik , ők lehet többet tudnak.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
Rommel6600
őstag
Igen, tart egy reggeli misét 8 órakor Bivajbasznádon, ahol elfogyaszt 1 deci bort, aztán egyet délben Kukutyinban megint 1 deci bor, és utánna még 4kor és este is tart egyet valahol ahol szintén megiszik 1-1 deci misebort. Azaz 1 deci bornál soha sincs több a szervezetében. Olyat pedig, hogy valaki óránként misézzen nem tudok elképzelni, tekintve hogy 1 mise is kb. 1 óra, ill arról volt szó hogy elszórt településeken tartaná ezeket, azaz utaznia is kell valamikor. Azaz egy nap nem tarthat 4 max 5 nél többet szvsz.
Ennyi mennyiséggel simán lehet vezetni. Nézzetek utánna, hogy Nickelsdorftól nyugatabbra mennyi alkohol lehet (vagy legalábbis nem olyan rég még lehetett, mostmár a sok EU szarság miatt nem biztos hogy így van, de van valahol egy táblázatom ami ezeket felsorolja) a véredben amivel még lehet vezetni! 1-2sör simán belefér némelyikbe, 1 biztos. Csak a magyarnál ez sem működne, mert mattarészegen még állítaná hogy 1 sört ivott, és hozná a tanúkat is... Ennyi, sajnos itt tartunk.
Az viszont az én megítélésem szerint oké hogy a papok kapnak ilyen kivételt (szerintem meg is érdemlik, olyat aki erre nem szolgálna rá, vagy visszaélne vele, nem ismerek, és az én általam ismert egyház szerint nincs/nagyon kevés ilyen lehet).Ami viszont biztos, az az, hogy szerintem amennyi iszákos pap ezzel megússza majd, annál még mindig sokkal többen fognak ittasan vezetni és/vagy ilyen-olyan módon megúszni a felelősségrevonást. Eddig is vezethettek azzal a kevéske miseborral a szervezetükben, mégsem hallottam még egy esetet sem amikor részeg pap okozott volna balesetet, ellenben nem pap, de részegen karambolozó autósról viszont folyamatosan hallani.
[ Szerkesztve ]
-
fullextra
tag
tudod a kreszt?
a kresz kimondja ,hogyha a gyalogos lelép a zebrára akkor az autós köteles megállni, nem akadályozni az átkelésben!
namost én már a zebra közepén vagyok amikor felbukkan valahonnan egy női vezető aki természeteses nincs tisztában a kressz-el ezért elkezd kerülgetni.
megyek a zebrán ő meg ahelyett ,hogy megállna, elkezd kerülni, de nem mögöttem hanem előttem.
az ilyentől kéne azonnal bevonni a jogosítványt.
azért már nem haragszom ,hogyha tudtommra adja ,hogy nem enged át, de legalább nem kezd el kerülgetni, mertha elkezd kerülgetni valaki akkor nem tudod ,hogy most mit csinálj?!
állj meg , menj vissza a zebra elejére ,v menj tovább?
kb ezt akartam mondani -
dragonfx
veterán
Hát figyi legyen is.... ..mert minden egyes mostani swift tulaj bőven lehetne bmw tulaj..ha azt akarná..azt hogy nem akarja az ő baja
#7588>>és akkor mi van ha vagizni jár ki? .neked ebből mi bajod van?..ugyanugy normálisna vezet ahogy én is.Ja hogy nem hagyja magát és dinamikusan sportosan vezet...és te meg nem...ezta te bajod. ...1x 100% meglesz a 325 és akkor én is büntetni fogok, besegítek a rendőrőkneka közlekedési moráll javításában ..ez nem lehet baj a köz cél érdekében.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
amol
addikt
Nem csak azt hiszik, így is van. Nem láttam még hogy taxist megállítottak volna bármiért is.
Egy csomó dolgot (kb. mindent) elnéznek nekik mert kisegítik a zsarukat ahol tudják. Ők az utak urai, ha pedig bunkóságuk vitához vezet, egyből ott terem még pár. Én inkább gyaloglok mint taxizom, ha lehet nem támogatom őket. Vannak kivételek persze. A múltkor láttam egy lesötétített herélt kipufogósat, az nem volt az.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
-
bolondember
MODERÁTOR
úgy érzed?
Akkor a tilosban álló rendőrautóbol miért nem szállnak ki/be a rődnerek, aztán büntetik meg a forgalmat akadályozó x5/merga/stb tulajt - napi rendszerességgel látom a két szitut a Bartókon a Móricz után.
Mondjuk kívánom, h igazad legyen.. De kétlem.
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
bolondember
MODERÁTOR
ne haragudj, de hiszem, ha látom.
eddigi tapasztalataim alapján ez így, ebben a formájában nem igaz.
Legfeljebb akkor állítják meg jelenleg előszeretettel az ilyen attósokat, ha azt hiszik, kapnak kis kenőzsét izzadt kis markukba...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
Zolee11
senior tag
Ebben teljesen igazad van, nem egy olyan alakot ismerek aki ugy közlekedik, hogy mindig 100-al gyorsabban megy mint a megengedett, csak ő tudod igazgató, meg vezérigazgató és megteheti. Őrájuk a kresz nem vonatkozik, mert mindent el tudnak intézni...
no brain, no problem
-
Zolee11
senior tag
Amit itt felsoroltál az mind elhasználódás miatt van. Namármost egy teljesen új féktárcsáról beszélünk, amihez valószínű, új betét is felrakásra került. Tehát akkor miröl is beszélünk?
feel good: na én ennyit közel se megyek, de én már az ilyenen nem lepődök meg, volt már nekem is kemény helyzetem: egy BMW-s fiatal p*ts mitha ott se lettem volna kikanyarodott elém (szembe sávba akart kikanyarodni), de bele is fékezett ahogy észrevett, és szépen keresztbe megállt elfoglalva a teljes sávot. Szerinted? Bumm a fékbe. Igaz ez lakott területen történ és nem mentem gyorsan. De idő nem volt felfogni, hogy mi történt, csak azt láttam már, hogy kb. 30 cm-re megálltam az oldalától. Nem volt időm semmire, szembe sávba nem rántottam mert azt nem is figyeltem és idő nem volt felmérni bármit is, max mögé mehettem volna, de ilyenkor nincs idő vacilálni, ha már fékezel akkor vagy megállsz, vagy ha még van idő akkor fék elenged és kikerülöd. Hát fehérre fagyott az arca a csávónak rendesen.
Itt megtanultam, hogy te nem lehetsz elég óvatos sose, mert ilyen barmokkal mindenhol összefutni...no brain, no problem
-
amol
addikt
Az hozzászólásod a következő volt: Miért mennyek a 30 as táblánál 30-al ha nulla a forgalom és esély nincs arra, ogy elém lépjen valaki? És még sorolhatnám.
Ennek melyik része az ami téged valamilyen mentesít a szabály betartása alól?Tudod. ha már erről a 30-as övezetről beszélünk, 50-ből van mindig 1 ember, aki veszélyezteti a másik 49-et mert 30-al megy és nem 40-50-el a tökéletesen belátható útszakaszon ami mellesleg nagyrészt egyenes is. Persze mindenki őt kerülgeti ami már ugye balesetveszélyes mivel az előzés a leg kockázatosabb menőver a jármű vezetésben.
Tehát most két lehetőség van:
1.: Te vagy az ötvenedik.
2.: Egy álszent vagy, ami még rosszabb mint az első variáció.Először is a "legkockázatosabb" és a "járművezetés" egy szó. Másodszor elég randa lenne ha csak minden ötvenedik ember tartaná be a sebességkorlátozásokat. Harmadszor ha te komolyan azt gondolod hogy az cselekedik hibásan aki a 30-as táblánál nem 50-nel megy és ezzel VESZÉLYEZTETI (leírni is röhejes) az őt kikerüni akaró szabálytalan seggfejeket akkor két lehetőség van:
1.: te is ugyanolyan szabálytalan seggfej vagy
2.: fingod sincs a KRESZ-ről és ennek ellenére autóba ülsz, ami még rosszabb mint az első variáció. -
Mr X
veterán
Senki nem mondta, hogy jól vannak megállapítva a sebességhatárok, de meg vannak állapítva, és neked kötelességed lenne betartani őket.
"Én nem mondtam, hogy szabályosan közlekedem. De azt sem, hogy vadállat módjára. Sosem veszélyeztetem mások éppségét maximum a sajátomat amihez szerintem jogom van."
Nos, ha 30-as táblánál 50-el mész, és szerinted a 30-al haladó a hülye, akkor azért végig kellene gondolni a közlekedésről alkotott nézeteidet. A veszélyeztetésről meg annyit, hogy közúton, főleg lakott területen belül, a saját életed veszélyeztetése magában hordozza mások életének a veszélyeztetését is.
-
amol
addikt
Te úgy véled, hogy mindenhol jól van meghatározva a maximális sebességhatár?
Nem. De nem hiszem azt magamról hogy jogom van felülbírálni azt. Ha pedig én nem tartom be, akkor nem hibáztatom a másikat hogy ő viszont igen.Én nem mondtam, hogy szabályosan közlekedem. De azt sem, hogy vadállat módjára. Sosem veszélyeztetem mások éppségét maximum a sajátomat amihez szerintem jogom van.
Gondolom minden esetben meg tudod ítélni hogy más épségét mi veszélyezteti, így neked szabályokra sincs szükséged. Feltételezem minden zebra előtt megállsz ha van gyalogos, ahogy kell.A seggfej pedig szerintem nem én vagyok, a te sajátságos stílusod sok mindent elárul rólad.
Ha nem érzed magad annak, akkor a második kategóriába tartozol. Megadtam a választási lehetőséget. És gondolom komoly lélekbúvár lehetsz, aki nagyon sok dolgot le tud vonni abból ahogy valaki a "Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?" nevezetű topikban egy közúti közlekedésre alkalmatlan egyén sokadik, szabályosan közlekedőket becsmérlő agyament hozzászólására reagál.Hogyakarjamagátkifejezni?
Gondoltam hogy kiszúrod, így legalább van valami amibe jogosan beleköthetsz.[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
Nagyon sok helyen nincsenek jól megítélve a szabályok. De akkor sem lehet őket saját szakállra felülbírálni "mert én jobban tudom" alapon.
Ha babakocsis anyukát látok szintén átengedem és ha senki nem áll meg előttem a zebra előtt és tudom, hogy régóta várnak és senki nincs a seggembe szintén megállok.
Ez példás, csak az a baj hogy nem csak akkor kéne megállni amikor már régóta várnak (hanem azonnal) és ha nincs az ember seggében senki, hanem minden esetben. Természetesen senki sem fogja összetöretni magát és az nem a te hibád hogy a többiek tolnak hátulról. Ezért kell lassítani zebra előtt.Amúgy te sem vagy semmi hallod
Köszönöm
Aki szerint az követ el hibát aki betartja a hülye szabályokat nem biztos hogy helyes nézeteket vall. Nem vezetéstechnikai hanem hozzáállási problémáim vannak.Te sajnos ebbe a kategóriába tartozol csak ezért reagáltam rá.
Egy idő után mindenkinél kiborul a bili. De neked fogalmad sincs hogy én milyen kategóriába tartozom.De a következő hsz-od ban már kitalálod, hogy direkt írtad, hogy legyen mibe belekötnöm...
Persze. Ha olvasgatod a topikot akkor tudod hogy nem fogom megtenni.[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
Szerintem neked nem jut el a tudatodig, hogy a szabályok nem ajánlások. A hülyeség szajkózóásáról is beszélgethetnénk, nem én böfögtem, hogy a 30-as táblánál 30-al haladó veszélyeztet másokat.
Az, hogy a rendőr mennyinél szed ki, nem azt jelenti, hogy annyival szabályos menned. A forgalom feltartása pedig nem valósul meg, ha a megengedett sebességgel autózol.
Az utolsó bekezdésed pedig nevetséges. A te agyatlan felfogásodnak tényleg lehet, hogy beszűkült dolog a szabálykövetés, de ezek szerint te is kb. dragonfx értelmi szintjén állsz.
-
V.Stryker
nagyúr
Annyira azért nem. Olyan 2000-en tartom a fordulatot többnyire, de van,hogy harmadikban 1500-1600 rpm-en szépen menegetek. Általában meg olyan 2500-3000 környékén váltogatok fel. Amikor sietek vagy tempós haladásban vagyok, akkor persze vmivel többet kap. Autópályán 3500-nél 130-al megy, 160-nál 4500... 180-nál olyan 5300körül,de ott vége is szegénynek.
Peugeot 308 T9 1.6BlueHDi / MacBook Pro 13 / Samsung Galaxy S24 Ultra
-
lsc
nagyúr
"Azért a kamionosokat sem kell félteni. " .
Mod ABE : Az építőipari gépeken ált. nem kell vigyázni a rakományra , a másik meg a többség teljesítménybéren van , minél többet fordul annál többet keres /nem védem őket , csak ez hozzátartozik / .
Mod : Nem vagyok ht sofőr /igaz sokat vezettem tehert / , de nem értem hogy jön ez ide ?
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
MaciG
addikt
Most azért gondolj bele abba is, hogy egy kamionnal nem olyan könnyű megindulni (nem 4 sec alatt van 100-on...), saját tapasztalatom még nem nagyon van (még csak most csinálom a C jogsit ), de pl. it nállunk (Szeged 43-as ) csúcsforgalomban ha egy kamionnal, busszal úgy akarna valaki kikanyarodni a főútra, hogy senkit ne tartson fel egy picit sem, akkor meg kéne várni még vége a csúcsnak...
A másik meg, hogy az emberek többségt nem értem, mért van azon felháborodva ha egy autóbusz kijön elé a megállóból és neki lassítani kell ezmiatt! A kresz szerint ki kell engedni a buszt ,lakott területen belül, ha az illető biztonságosan le tud lassítani.
BANZAII
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Latitude 7320 27% 13.3" FHD IPS i5-1145G7 16GB 256GB NVMe IR kam gar
- Apple watch series 9, 45mm, bontatlan szíj, töltő, 2023. október
- iPhone 16 Pro Max, 256GB, Fekete és Fehér Titán, 3 év hazai garancia
- T14s Gen1 27% 14" FHD IPS Ryzen 7 PRO 4750U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- 4MP 4G Solar Power Network PT Camera
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen