- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- lacixtal: Laci XTAL - Emlékproffil
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Arc összefoglaló szerkesztés
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újratöltve!
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephisoft
csendes tag
válasz
hibavissza #94266 üzenetére
Nee, 3 biztos nem elég semmire. A 20 lehet, hogy már feleslegesen sok, de 10 alatti ajánlást még nem láttam. Szerintem csinálj hosszú sorozatot, legfeljebb ha a számítógéped nem bírja, akkor nem minde veszed bele.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #94258 üzenetére
Holnap a szokásos helyről készítek highres-t, meg kézből sorozatot. Hány képest?
-
aginor
veterán
válasz
hibavissza #93822 üzenetére
Persze, nem is várom el. Itt a lényeg az volt, hogy ha más optikával is tapasztalható a hiba, akkor inkább a gépváz felé kell nézelődni, és nem a lencsét macerálni.
Szereztem kölcsön egy E-PL6-ot, a hétvégén azonos körülmények között kipróbálom majd a lencsét mindkét vázon, hátha okosabb leszek tőle.
jaanoo89: most jól átvertél. Először euróból számoltam át, úgy bajnok ár jött ki, de jobban megnézve az sajna font.
-
aginor
veterán
válasz
hibavissza #93820 üzenetére
Ez egy másik obi, mint amit korábban néztük. Azért kérdezem, mert ha ezen is megtaláljuk a hibát, akkor az nem objektív eredetű, hanem vagy a váz, vagy csak a körülmények fura játékának eredménye. Amúgy a félmilliós nagyjából talált, mert 40-150 pro-val készült a kép.
-
aginor
veterán
válasz
hibavissza #93758 üzenetére
Nem szeretnék visszaélni a türelmeddel, de erre még ránéznél? Itt is látod a bal oldalon a hibát?
-
Lassú Víz
addikt
válasz
hibavissza #93791 üzenetére
Azért, mert mindenki kihagyja felbontást és ezen keresztül a pixel méretet. Ha 10 Mpixeles MFT szenzort hasonlítanánk 40 Mpixeles FF szenzorhoz ugyanott lennének zajban és nem azt mondanánk, hogy 2FÉ hátránya van a kis szenzornak, hanem azt, hogy negyed annyi pixelből alkot képet és nem lehet belőle akkorát nagyítani.
Ha egy Nikon D5-öst DX módban használsz, és ezzel kivágod a kép közepét, zajosabbak lesznek azok a pixelek? Ugye, hogy nem.Vagy másik irányból közelítve az FF 4x akkora apertúráján keresztül beáramló fotonok 4x akkora területen oszlanak szét. Akkor hol a 2 FÉ hátrány? Hát a Mpixel háború miatti kisebb pixel területben, és az amiatt alkalmazott nagyobb erősítésben.
-
mpierre
veterán
válasz
hibavissza #93780 üzenetére
"Lehet fotózni kéne többet?" Szerintem igen.
Én ezen vagyok, csak most már a fiam is jön velem, mióta megkapta az alap kapudrogot a fotózáshoz.
Én is pont az ányegin miatt döntöttem úgy, hogy legolcsóbb maxot hozom ki a cuccból. 14-54II + 50-200swd (használtan mindkettő) + em 5 III.
-
mpierre
veterán
válasz
hibavissza #93767 üzenetére
Pedig van még egy tesója ennek az obinak...
[link] De sajna pdaf nélkül nem fog menni. (Az EM-5 III-ba is került már pdaf, idővel annak is esik az ára...) Az, hogy olcsó-e az meg relatív dolog. Egyáltalán nem azok. Top pro obik voltak a 4/3-hoz.
@ aginor: My bad. A 100k kimaradt... Ha jó magyar konvertibilis valutában mérjük.
-
aginor
veterán
válasz
hibavissza #93758 üzenetére
Köszönöm, örülök, hogy tetszenek, igyekszik az ember fia.
Ez nem az összes, mert a hibáknál megállt a feldolgozás, de a napokban befejezem őket, már csak azért is, hogy ellenőrizzem milyen lett a többi kép.
De most már végkép nem tudom, hogy mi okozhatja. Ha decenter lenne, akkor nem mindig ugyanott kellene jelentkeznie a hibának (van olyan állókép aminek a teteje gáz)?!Egyre furább ez az ügy..
Lehet kihozok a Panától vagy az Olytól egy képstabos vázat, valamikor elmegyek fotózni felesbe a két vázzal és megnézem, hogy milyen képek sikerülnek.Vond: tudom, de az Oly 9-18 még mindig létezik. Amíg az Oly nem csinálja meg a 10-25-öt (HA megcsinálja), addig nincs más, ami a kritériumoknak megfelelne.
-
mpierre
veterán
válasz
hibavissza #93763 üzenetére
Ha nem idegenkedsz az adaptertől, és van a gépedben pdaf, akkor majdnem létezik is... [link]
-
nozs23
addikt
válasz
hibavissza #93753 üzenetére
Hogy lesz az 1.7-bol 5.6?
-
vond
MODERÁTOR
válasz
hibavissza #93753 üzenetére
-
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #93714 üzenetére
Kipróbáltam gx80-on. Nincs olyan opció, hogy ne nyitott rekesznél állíts fókuszt. Még MF állásban is visszaugrik a legtágabb blendére. Mondjuk PL 25-tel nekem nem volt fókusz shift problémám.
(#93715) aginor: decenter. Egy képből nehéz megmondani.
-
Throme
veterán
válasz
hibavissza #93565 üzenetére
Oly omd em10 mk2 felé hajlok, csak most végigolvasva az utóbbi hsz-eket, hogy álltalánydíjas a javítás, és egy feltehetően szalagkábel hiba is 48k huf, az picit lefagyasztott....
Ez nálam is kijöhet idővel (gari időn kívül természetesen), mert hajtogatom a pana kijelzőjét is, így az oly-ét is fogom... -
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #93506 üzenetére
Az ergonomia szubjektív, a kereső az egyetlen érv, ha nincs rágerjedve az Olympus eyecandy színekre.
Ugyanakkor az, hogy a Panasonicon megszokott 4iranyú gombfunkciókat nem lehet az Olympusra rákonfigurálni sokáig zavaró lehet.Ettől még lehet az E-M10 II jobb választás, kézbevéve kiderül.
Throme; Olympus és Panasonic is biztosít tedd próbára try&buy lehetőséget.
-
Throme
veterán
válasz
hibavissza #93506 üzenetére
Nem vagyok járatos mft téren, persze olvasom a netet ilyen témában, de jobbnak láttam kérdezni.
Alapból ennyit tudtam volna elmondani a 2 vázról, hogy pana videóra, oly fotóra, és inkább rákérdeztem, hogy ezen kívül mit érdemes tudni róluk.
Az em10 van kb egy ligában a gx80-nal és most is panám van (mft fronton), csak az egyik legkisebb.Kategórián belül a szenzorokkal már nem nagyon foglalkoztam. Azt a "hangyányit" én lehet észre sem veszem, pixelt meg nem kukkolok (rájöttem rég, hogy felesleges).
(nikonon se hasonlítgattam össze az AA szűrős és mentes szenzorokkal készült képeketkülönsképpen).
Nyilván olyan szempont is játszik, hogy melyik tetszik jobban, de ennek eldöntéséért nem fogok fórumozni.
Begyűjtöttem, amire kíváncsi voltam.(#93493) vond
Sokat néztem a két ultrazoomot, sőt tükrös esetében is sokat gondolkodtam rajta (18-200 obik), de mft-n jobban számít a méret, mert ez az egyik ütőkártyája a rendszernek. 12-32 sokat használom, mert nagyon nincs is más. Egy 12-60 valszeg jobb lenne (hozza a kb 18-105 átfogást), de így is elégedett vagyok vele (csak ne abba az irányba kellene "kinyitni", mint lecsavarni....
). a 12mm kezdet szimpatikus. Nem szándékozom eladni.
Használtban nem gondolkodtam. -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #93165 üzenetére
Neked bevált?
Még G6-hoz vettem, de nem értesített. -
Studi
veterán
válasz
hibavissza #91907 üzenetére
Az, hogy valamiben nem értünk egyet nem indok arra, hogy paraszt legyél. Erre nincs szükség itt.
-
asdf_
veterán
válasz
hibavissza #91906 üzenetére
Most telefonról vagyok, nem tudom visszakeresni, te vagy az, aki a múltkor is hülyeséget beszélt az IBIS-ről, aztán amikor kaptál demonstráló videót, hogy mekkkora marhaságot beszélsz, bármi reakció nélkül eltűntél mint szürke szamár a ködben?
-
szpetri
tag
válasz
hibavissza #91906 üzenetére
"A màsik, amit szintén nem fogsz fel a retard tàrsaiddal, hogy negyed akkora felület negyed annyi fotont nyel el."
Építő jelleggel: negyedakkora felület egy négyzetmilliméterére pont akkor fénymennyiség jut, mint négyszer akkora felület egy négyzetmilliméterére azonos rekeszen, azonos záridő mellett.
Bár ezt szerintem már többször elmagyarázták neked (és a hozzád hasonló végtelen ciklusban értetleneknek), tehát nem is igazán neked írom ezt, hanem azoknak, akiket esetleg behülyítenél ezzel a logikai bakugrással. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hibavissza #91906 üzenetére
Pont ugyanannyit mozdít, amit IBIS nélkül a saját kezed is bizonytalankodik. Amit itt leírsz, ahhoz mindenképpen állványt érdemes használni. Meg minek ezt ennyire kicentizni? Lemaradt valaki füle és ettől most életed végéig megragadsz minden alkalmat arra, hogy az IBIS-t ekézd?
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #91906 üzenetére
Nem, csak ha valaki gyökér az vállalja fel azt azok előtt is akikre köpköd
(és mellesleg húzzon el ha nem tetszik a "hely')
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #91906 üzenetére
Retard=végtelen ciklusban értetlen és kérdezés helyett kötekedő. Hirtelen nem talàltam jobb szót. Sorry. Mondjuk lehetne Troll is akàr. Szabadon helyettesíthető.
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #91765 üzenetére
Én a sima A7II-t néztem az M5II helyére. De annyira gagyi szvsz, hogy inkább hagytam. Nagyon nagy visszalépés lenne számomra. Sok dolgot megszoktam már benne.
Ha az A7II árában lenne egy hasonló tudású gép, mint az M5II akkor lehet újra elgondolkoznék a cserén. -
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #91765 üzenetére
És?
Minden rendszerben van "ezt így minek" obi, de még váz is -
válasz
hibavissza #91765 üzenetére
Nekem is megjött, de most egy kicsit sok volt a munka, nem volt időm kipróbálni, csak kicsomagoltam késő este hogy megvan, működik, majd próbálgatom.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
hibavissza #91765 üzenetére
Kompromisszumos megoldásnak ott a Samyang/Rokinon 12mm f/2. 1 FÉ mínusz, meg csak MF, de szép képe van, és rendesen össze is van rakva. Használtan 60-70 körül ki lehet fogni. Nekem is ilyen van egy pár hete fényerős nagylátónak. Az a Pana 12mm f/1.4 tényleg nagyon durva áron van, meg batár is.
-
válasz
hibavissza #91610 üzenetére
Én a mediamarktot ennél komolyabbnak ismerem, szerintem nem lesz gond velük.
Amúgy nagyon megörültem neki, mert mióta megvettem a GX80-at, azóta szeretném ezt az obit, csak mindig halogattam. Sőt, igazából a gépválasztásban is szerepe volt, hogy egy olyan vázat szeretnék, amire vannak jó minőségű pancake obik, és így kis helyen elférnek. A GX80 is a kitobival még zsebre tehető, ez nekem számít.
Szóval én nagyon várom, hogy megjöjjön. -
ThorsHUN
őstag
válasz
hibavissza #91607 üzenetére
hol es mennyire?
a webshopban 57 ami a normal ara
-
válasz
hibavissza #91607 üzenetére
Én is rendeltem egy 20-ast annyiért. Nálad mit ír szállításra? Nálam azt, hogy 1 hónapon belül rendelkezésre áll.
Remélem előbb leszállítja a media markt. -
Lassú Víz
addikt
válasz
hibavissza #91253 üzenetére
Úgy kezdted, hogy a 12-40-et lerekeszeled f4-re. Most meg jössz azzal, hogy de f2.8.
Tőlem aztán mindenki annyit vág le (dob ki) a képéből amennyit akar. Csupán arra hívtam fel a figyelmet, hogy tapasztalataim szerint jobb a képkivágást a megfelelő gyújtótávolságú objektív használatával megoldani, mint utólag szoftveresen.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
hibavissza #91247 üzenetére
Hasonlót próbálgattam az 50-200 2.8-3.5 és a 70-300 4-5.6 objektívek között. Nem jó üzlet a crop. 2/3-os arány azt jelenti, hogy a szenzoron a felbontás 4/9-e marad meg. A gyengébb objektívvel több részlet volt a képben a nagyobb gyújtótávolság és a szenzor teljes kihasználása miatt.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #91247 üzenetére
Én csak ezekkel az adatokkal tudtam hirtelen szolgálni. Mivel a sokak kedvenc makrója is csak F/5.6-nál tudja verni, akinek van 12-40 és a macro is, megnézhetné, hogy azok hogyan viszonyulnak egymáshoz. Én arra tippelnék, hogy így a Pana jobb lenne, de ez attól is nagyban függ, hogy min nézzük a képeket. Mi jellemzően nagyobb 4k-s TV-n, a 16mpx-es képből sokat nem szívesen vágok.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #91229 üzenetére
"Érdekes lenne egy teszt. Az Oly 12-40 40-es végét 60-ra kroppolva vs PL 12-60 60-as vége...."
Pontosan mire vagy kíváncsi? Mostanában váz tesztelési célból összelőttem a 3 objektívemet. Téma a Duna túl oldalán lévő épületek:
- PL12-60 nyitva 25mm-en egálban van a M.Zuiko 25/1.8-al, azt f/2.5-ra rekeszelve.
- PL12-60 nyitva 60mm-en egálban van a m.zuiko 60-el nyitva.
Ez szerintem nagy teljesítmény egy zoomtól, igaz a Macro-nak nem kedvez úgy a távoli téma és mindkettőt f/5.6-ra rekeszelve már egy picit a Macro adott jobb képet. -
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #91231 üzenetére
Ohh, akkor mivel keverem én?
Ez tényleg nem vészes árban. -
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #91229 üzenetére
100-300 baromi drága. Én egy 35-100-ason agyalok, de már az se olcsó.
-
80hun
addikt
válasz
hibavissza #90929 üzenetére
Persze lehet hogy ugyanaz csak máshogy épitkeztek köré.
A nikonokban is többet tudtak a sony szenzorok régen mint a sonykban -
80hun
addikt
válasz
hibavissza #90926 üzenetére
Az biztos hogy az e-m1mk2 más mint a panák, sokkal erősebbre sikerült.
Esetleg a régi 20mp-es lehet a panákban mint a pen-f-ben van. -
válasz
hibavissza #90908 üzenetére
Bocs, tényleg nem értettem.
Ha hirtelen mondani kéne valami megoldást, akkor: Sony A6000 (esetleg 6300) + Rokinon/Samyang 12mm f/2. Aztán a puding próbája az evés...
(Egyébként nincs különösebb bajom az MFT-vel, nekem is az van, és egy darabig még marad is.) -
válasz
hibavissza #90906 üzenetére
Itt a szenzorral van bajom, nem az objektívvel. Engem legalábbis nem nyűgöztek le az eddig látott képek.
De ha mégis választani kéne: ugyanolyan képminőség mellett a Laowa vagy e közül választanék, az ár függvényében. -
80hun
addikt
válasz
hibavissza #90877 üzenetére
Na akkor rákérdezek.
Köszi mindkettőtöknek. -
vond
MODERÁTOR
válasz
hibavissza #90812 üzenetére
Huhúúú!
-
válasz
hibavissza #90792 üzenetére
Van bármi féle LED visszajelző GX80-ra, hogy látni lehessen a töltést?
-
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #90778 üzenetére
Szerintem ma már oda jutott a fényképezési technika , hogy a felszerelés az csak esetek elenyésző részében számít. Kivéve a belenagyított vizsgálódásokat és amikor valaki 5 FÉ-kel megtolja az árnyékokat, hogy bebizonyítsa indokolt volt a FF felszerelés
. Vagy soha meg sem teszi de jó érzés, hogy egyszer megteheti ha szükséges lesz, amúgy meg nappali fényben fotózza a családot. Szóval, túl van lihegve a különbség gyakorlati jelentősége.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
hibavissza #90776 üzenetére
Ja, nem halszemes, ezt elfelejtettem odaírni.
Zero-D, vagy minek hívják.
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #90647 üzenetére
Szerintem szabadban (pára, fények, stb.) piszkosul nem mindegy, hogy 5/50/500 méterről készül a kép amit látsz.
És itt nem a tartalom/művészi érték/esztétikum amiről beszélek, hanem , hogy ez - vélhetően ezzel a váz+obi kombóval - egy tipikus kép.
Innentől aki ebben és ilyen felhasználáson gondolkodott eldöntheti neki ez elég, vagy többet szeretne. -
Balinov
titán
válasz
hibavissza #90651 üzenetére
Fókusz betalálást kellett volna mondanom, de most már lépjünk tovább, hagyjuk, jó?
-
Balinov
titán
válasz
hibavissza #90647 üzenetére
Én egészen konkrétan az elessegre gondoltam, zaj, ilyesmik szóba sem kerültek
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #90647 üzenetére
protekcionista=perfekcionista google rulz
-
aginor
veterán
válasz
hibavissza #90634 üzenetére
Mondjuk az első kép alapvetően jól van fókuszálva és az gyors mozgás is lehetett, a másodiknál valóban egyértelműen rossz helyen van az élesség. Ettől függetlenül abban van némi igazságod, hogy nem feltétlenül a legjobb példa egyik kép sem.
Saját tapasztalat alapján én nem erőltetem soha a követő fókusz egyik válfaját sem, bár az igaz, hogy drága váz és drága objektív párossal még nem volt alkalmam próbát tenni, így nem is nagyon kardoskodom egyik oldal mellett sem. -
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #90618 üzenetére
Lehet én nézek valamit rosszul, de a második képen a madár mozgásának síkja nekem ferdének tűnik
btw mióta vannak ekv 200/800-as lencsék a mobilokban
-
Balinov
titán
válasz
hibavissza #90636 üzenetére
Nem akarok beallni a veled egyet nem ertok soraba, csak erdekelne, hogy ugyanezen velemenyed lenne-e, ha az inzsellertol altal linkeltket peldafoton (elso ekv 200m, masodik ekv 800mm) a fokusz nem lenne felrecsuszva?
-
itouchfan
senior tag
válasz
hibavissza #90636 üzenetére
"Én nem kértem mást, csak a normális véleményed + 1-2 saját fotót. !!!!Azt sem azért, mert nem értek egyet azzal, amit írsz,!!!! hanem azért...."
Megint csak, ki beszélt itt az MFT-ről? Ennyit kértem, semmi mást.
-
itouchfan
senior tag
válasz
hibavissza #90634 üzenetére
Köszi szépen a korrekt válaszokat, kultúrált stílusban. Ja bocs, nem neked.
Én nem kértem mást, csak a normális véleményed + 1-2 saját fotót. Azt sem azért, mert nem értek egyet azzal, amit írsz, hanem azért, mert aki ilyen magas lovon ül, annak illik bizonyítania, hogy nem csak anonim fotelharcoskodásban jó, hanem fotózásban is legalább annyira.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #90618 üzenetére
Pont néztem, hogy 120k-t kéne kicsengetnem egy alap teleobiért + a telóm se mai csirke. Így egyben letudhatom a kettőt egy új mobillal. Melyiket ajánlod, amivel ezt meglőhetném?
-
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #90618 üzenetére
[Ezeket egy mobillal is meg lehet lőni ebben a minőségben Mobillal, kb. 50 méterről? Jó szert szedhetsz..
-
itouchfan
senior tag
válasz
hibavissza #90613 üzenetére
Engem is érdekelne, hogy miért vizuális környezetszennyezés ez, illetve egy-két saját madárfotóval illusztrálva az is, hogy milyen az, ami nem instant shift-del, hanem egy jó kép.
-
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #90609 üzenetére
Jöhet a keresztre feszítés, szakszerű kritikákból tanul az ember!
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #90609 üzenetére
Miért is nem kapcsolódik a c-af-fel teleobis vad(madár)fotózás témához?
-
Schanyee
senior tag
válasz
hibavissza #90609 üzenetére
Azon átsiklottam, hogy em1 (pdaf)) volt a te hozzászólásodban, az előtte lévő alapján írtam, ahol em10 volt. Illetve a saját tapasztalataim alapján, amik messze nem a használhatatlan eredményt(80% fölötti éles fókusz) adták ha Panasonic volt ellentétben az olyval (90% éles háttér). Ezért meglep ha a pdaf is gyenge. Ha egy iparágnál ügyesebb/szerencsésebb vagyok azon nem fogunk összeveszni, lehet érdemes lenni a vázakat nem csak váltogatni hanem kiismerni is, ez sajnos nagyon általános trend, hogy nem a fotós a béna hanem a gép, azt könnyebb feldolgozni
-
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #90602 üzenetére
-
Schanyee
senior tag
válasz
hibavissza #90602 üzenetére
Érdekes megfigyelés, mert én végül pont azért váltottam vissza Panasonicra Olympusról mert az előbbi fényévekkel jobb volt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hibavissza #90604 üzenetére
Valahogy így, neki van mellette Nikon FF DSLR rendszere is, de sokkal szívesebben megy egész napos túrára az E-M1 II + Oly Pro telével. A Sony meg még eldől mi lesz vele, eddig csak hosszabb tesztre (értsd: pár hét) volt nála.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hibavissza #90602 üzenetére
+1
Egyik kollégámnak pont E-M1 II van, nagytelével fotóz vadakat. Nem használhatatlan, de azt mondta, hogy a Sony A9 kipróbálásával egy új dimenzió nyílt meg, az addigi 10/2 hibásan fókuszált fotó lement kb 100/2-re, ami már Nikon D5 kategória, mindezt úgy, hogy sokkal bátrabban megy bele mozgó téma fotózásába, mint addig.
Mint tudjuk, az A9 fókuszrendszerén alapul több olcsóbb Sony modell is.
-
asdf_
veterán
válasz
hibavissza #89973 üzenetére
majd a kedvedért csinálok a jelenségről egy klipet. Vagy nem.
Ne csinalj draga komam, mert voltam olyan idiota barom allat, hogy elcsesztem a hulyesegedre fel orat az eletembol es csinaltam egyet en, annak ellenere, hogy mindenkinek vilagos, hogy egyvalaki jon szembe az autopalyan, az is, hogy te vagy az, csak neked magadnak nem (de ez ugyabar igy szokott lenni).
Az alabbi hulyesegeket sikerult eddig allitanod:
mft-n 60 mm-rel (ekv. 120 mm) már észnél kell lenni egy arc portréhoz, mert a legkisebb mozdulat is nagyon változtatja a kivágást.
Eloszor is WTF, a kivagast en valtoztatom, masreszt epeszu ember nem szuken komponal, hanem hagy a szelen 10%-ot, ha esetleg vagni kell valami miatt. Marpedig kell, mert sosem azt lovi el 1:1-ben az ember, ami vegul a kesztermek lesz belole (hogy jellemzoen 3:2-ben fotozik az ember, a szenzor 4:3-as, emiatt raw-ban hegyekben allnak a plusz pixelek allo portrenal a ket oldalon, abba bele sem megyek most). Masreszt nem legkisebb mozdulat, hanem rettenetsok kell ahhoz, hogy a szenzor koppra menjen, es emiatt jelentosen eltolja a keptartalmat, amig nem megy koppra, addig csak csuszik.
Még a szenzorstabi munkája is tönkre teheti a kép arányait.
Masodik wtf, semmit nem tesz az tonkre, a kep aranya valtozatlanul 3:2 vagy 4:3 marad. Es tovabbra is: ha esszel komponal az ember, akkor kutyat nem erdekel egy kis elmozdulas, mert az elmozdulas messze sokkal sokkal sokkal (SOKKAL!) kevesebb, mint amennyit rahagy az ember egy kepre a negy szelen.
Nem próbáltál még kézből, bekapcsolt szenzorstabival ekv. 120-on arc-portrét lőni. Ennyi a történet. A szenzorstabi mozgása pillanatok alatt átszabja az általad elképzelt képkivágást, ha nem beton stabilan tartod. Egyszer próbáld ki. Olyan mintha egy tál takonyban zselében próbálnád befűzni a tűt.
Ez megint otvaros baromsag, nem kell betonstabilan tartani, es kurvara nem tudja pillanatok alatt atszabni a kepkivagast a stabi. Kulonosen nem ekv 120 mm-en, azzal meg egy gyenge Parkinson-koros is megbirkozik.
A keszitett videon egy darab A4-es papir talalhato, a sarkokban befirkalt negyzetek 1*1 cm-esek, es ezektol a zold szigszalag szinten 1 centire van. 135-os Sonnarral csinaltam, tehat ekvivalens 270mm-rol beszelunk, es csak kulon a te kedvedert egy kezzel csinaltam, hogy nehogy mar konnyu dolgom legyen a stabil tartas dolgaval.
Segitseg az ertelmezeshez: az A4-es papir 210x297mm meretu (nagyjabol megfelel egy emberi fejnek btw), a kepkivagasbol alul felul osszesen kb egy centimeter log tul a papiron, es ez az egy centi plusz az osszes jateka a stabinak amit kimozog, mert a papir csak erinti a kepszelet, ki nem maszik belole, azaz egy 22 centimeteres kepkivagason belul tudtam tartani 21 centimeternyi hasznos anyagot, tehat egyetlen centi (vagy keptartalom szempontjabol 5%-nyi) az instabilitasa az egesznek, nem nem ekv. 120, hanem ekv 270 mm-en, es nem ket kezzel, hanem egyetlen eggyel fogtam a gepet. Ha ez az egyetlen centi, ez az 5%-nyi imbolygas szerinted barkit is megakadalyoz a megfelelo kepkivagasu portre elkesziteseben, akkor szerintem tedd le a fenykepezogepet, es nezz valami mas hobbi (es topik) utan.
Itt lehet megtekinteni. https://indavideo.hu/video/135mm_IBISHa ezek utan is tartod a baromsagaidat a stabi teren, akkor sajnos nem tudok mit kezdeni veled, a napnal is vilagosabb, hogy amiket te allitasz, meg ami tenylegesen tortenik (lasd: video) annak az egvilagon semmi kozuk nincs egymashoz, egymas teljes ellentetei, az viszont tenyleg nagyon jo lenne, ha a tovabbi amokfutasodtol a temaban megkimelnel mindenkit.
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #89969 üzenetére
Én már volt, hogy megpróbáltam, de ilyesmit nem vettem észre. Pedig jóideje használok már szenzorstabis vázakat, sőt, csak olyat.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #89969 üzenetére
"Nem próbáltál még kézből, bekapcsolt szenzorstabival ekv. 120-on arc-portrét lőni."
Húha Te mégis mit szívsz hogy ilyen látomásaid vannak?
Mi az hogy "egyszer próbáld ki", szerinted eddig valaki más készítette helyettem a képeimet, vagy mégis hogy?
Továbbra is, hogy neked milyen becsípődéseid vannak az természetesen a magánügyed, úgy fotózol ahogy akarsz, de mások kedvéért azért nem árt ezeket a kinyilatkoztatásaidat némiképp megkérdőjelezni mielőtt állványt kezdenének cipelni még az Oly 75/1.8-hoz is mert hibavissza is megmondta hogy azt bizony úgy kell
PS: nem tudom hogy az ilyeneket trollkodásból csinálod vagy komolyan gondolod. Nemrég Stauffenbergnek csodálatos türelme volt hozzád a kérdésben, de természetesen hiába, falra hányt borsó. Viccen kívül, én lassan megszavaznék egy hónap csendes gondolkodási időt a számodra, amit művel az eléggé topicrombolásnak tűnik.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #89969 üzenetére
Most külön kipróbáltam erre figyelve a jó öreg OM100-assal (ami ekv. 200mm). Kb 6m-es tárgytáv, IBIS bekapcs, sorozatlövés, hogy látszódjon az elmozdulás mértéke, mennyire szabná át a kompozíciót. Milliméter papírral ki lehetne méricskélni, de szerintem jelentéktelen, élességet is úgy tekergetek mintha állványon lenne annyira mozdulatlan a stabilizált kép. Ne számítsatok nagy meglepetésre, négy egyforma kép, sorozatban ekkora gyutávon ennyi az elmozdulás.
Még azt is hozzátenném, hogy 1/13s a záridő, erre nem is figyeltem, reciprok szabály szerint 4/3-on 1/200s lenne, ez 4fé 'előny'. Meglőttem 1/6s-al az is megy, alatta már bemozdul.
Előfordulhat, hogy az IBIS ront, de én ezt fotónál nem igazán tapasztaltam csak ilyen gyutávhoz mérten nagyon hosszú időknél, azt viszont annál inkább tapasztalom ha nincs bekapcsolva, vagy az XE1-el lövök sok a berosált kép. Hozzászoktam a stabihoz. -
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #89973 üzenetére
Sigma 54 1.4 obit használok portréra bekapcsolt stabival, de nekem élesnek tűnik a kép.
-
asdf_
veterán
válasz
hibavissza #89969 üzenetére
Tudom, ne etessük a trollt, de b+, leírta, hogy épp azt csinálja, elv. 120 felett portrézik, szenzorstabival.
Te amúgy használtál már életedben szenzorstabis gépet? Mert nem úgy tűnik...
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #89969 üzenetére
" A szenzorstabi mozgása pillanatok alatt átszabja az általad elképzelt képkivágást, ha nem beton stabilan tartod. Egyszer próbáld ki. Olyan mintha egy tál takonyban zselében próbálnád befűzni a tűt."
Erről mutass már egy tesztet kérlek, mert ilyenről még seholsem olvastam. -
Mirman
őstag
válasz
hibavissza #89958 üzenetére
Ezeket a kijelentéseidet komolyan gondolod ? Hát rögtön ráverek mindjárt az esküvő és portré fotósok többségére hogy eszébe ne jusson kézből 70-200-al portrézni mert az állványra való gyujtó távolság már.
-
#31733248
törölt tag
válasz
hibavissza #89941 üzenetére
"De beltérhez - vaku nélkül - FF-hez is kell legalább egy darab fényerős (f1,4 körüli) normál (35 mm) objektív."
FF géphez nem "kell" f1.4... Ha megnézed, a Canonnál szépen végig vannak rakva olcsó EF obikkal, amik még nyitva is egészen szépen rajzolnak a FF vázakkal.
Egészében véve érdemes egy normálisabb vakut beszerezni (pl. Godox TT685) és kipróbálni a plafonra derítést. Sokat spórolhat rajta egy hobbifotós. A profiknak pedig úgyis kell a fényerő.
-
pandur99
aktív tag
válasz
hibavissza #89915 üzenetére
Bocs, nem neked válaszoltam
Eggyel elcsúsztam.
-
pandur99
aktív tag
válasz
hibavissza #89915 üzenetére
Annál jobb, legalább olcsóbban lehet majd kapni kitből kivetteket. Nekem meg van gripem az E-M5-höz.
-
jube7
tag
válasz
hibavissza #89860 üzenetére
És ehhez csak annyi kellett, hogy elkezdted érthetően leírni
(Amúgy ezek után /miattad/ megnéztem az E-M1II + 40-150 Pro + 1,4x konverter + szenzorstabi összeállítást 210mm-en 1/15-ös záridővel, igaz, ez nem 400mm, de viszont teljesen vállalható eredményt kaptam. Ugyanezt nem mondhatom el az első szériás E-M1-ről, nálam jól kimutathaóan látszik az újabb váz előnye ilyen szempontból.)
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #89852 üzenetére
180mm-es OM obival 1/25s ami majd mindig sikerül IS-el. Ennél hosszabb idő már szerencsejáték, de nem nagyon telézek. A 12mm-essel a 1/2 másodperc ami még kifogástalan, de ez azért nem mindig sikerül. Azt nemtom megmondani, hogy hol a még könnyen használható vége 12mm-en záridőben.
Mivel párhuzamosan használom az XE1-el ezért közvetlen tapasztalom a hiányát. Át is állítottam sorozatra, hogy az egyik kép már csak sikerüljön, de így is pl az OM28-assal amit a legtöbbet koptatok azzal az 1/30 a maximum. A Lumix 20-assal a GX80-n erre egyáltalán nem kell figyeljek, ott tényleg csak az alany bemozdulása számít. Lehet, hogy előfordul a stabi miatt bemozdult kép, de ez szerintem elenyésző lehet. Viszont egy hosszas teszttel, statisztikával kimérhető lenne mennyiszer hibázik. Hozzá tartozik, hogy továbbra is azért ügyelek a minél kevesebb bemozgásra, félkézzel nem szoktam lődözni.
Számomra a G6 után megváltás volt a GX80 stabija. Mostanában visszanézve a videóit, bosszantó azaz állandó nyugtalanság, tipikus handicam fíling, nem véletlen küzdöttem a stedycammel. És ugyan ez a fotózás terén, valamint a manuál obik fókuszálása is nagyot könnyült.
IS nélküli vázat már nem vennék, nekem úgy tűnik az Olympus még jobban csinálja. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hibavissza #89852 üzenetére
Há' nemtom' én elég hamar kiismertem azt a tulajdonságát a Panasonic IBIS-nek, hogy kell némi nyugi neki exponálás előtt, különben hajlamos berángatni. Ez van, technológiai korlát. Ebből nem következik, hogy az előnyeivel ne élhessünk ott és akkor, ahova és amikor való.
Volt már IBIS-es gépem a G80 előtt, de az utolsó ilyen egy idestova 11 éves Pentax K200D, szóval nem igazán releváns már a tudása (btw azon volt háromállású dedikált kapcsoló a vázon, imádtam). Amúgy az elmúlt években végig OIS képstabilizátorra voltam hagyatkozva (Canon, Nikon, Fujifilm vázakon), na az lehet nem fog annyi fényértéket, de ahogy felrántom a gépet a vállamról, hogy fotózzak, azonnal stabilizál, nem izeg-mozog még egy kicsit.
Az elején nekem is eltoszott az IBIS így nem kevés fotót, máshoz voltam szokva, de hamar ráálltam, hogy exponálás előtt egy kicsit még tartsam nyugiban a gépet, így drámaian visszaesett az IBIS miatt bemozdult fotók száma, közben drámaian megnőtt azoké, amiket nélküle meg sem tudtam volna lőni, pláne nem ISO 200 mellett.
Nekem mindegy amúgy, nem kell szeretni. De azzal jönni, hogy az IBIS nem való telézéshez leginkább egy olyan alapvetés elismétlése, amit már az ősi Pentax K200D idejében is illett ismerni, nem mondasz vele újdonságot. Nem is oda használtuk. De nekem mondjuk 11 éve is rohadt hasznos volt, hogy felraktam bármilyen OIS nélküli objektívet (teszem azt a Normafánál fotóztam egy modellt) és amikor a lemenő nap már f/1.7 mellett sem adott túl sok fényt, akkor is tudtam tartani az expozíciót alapérzékenységen.
Lehet arról diskurzust folytatni, hogy hova jó az OIS, hova az IBIS és hol kell kikapcsolni mindent, de az ilyen "szar gyerekjáték az egész" kinyilatkoztatások meglehetősen szakmaiatlanok.
-
jube7
tag
válasz
hibavissza #89852 üzenetére
Érdemben? Dehogy nincs. Most például már sokkal okosabban írtál, kevesebb túlzással, vagyis mégis tanultál valamit. De még ne dőlj hátra elégedetten...
A szenzorstabi valóban lágyíthatja a képet és telére alkalmasabb az obiba épített (vagy duál), de ezt itt szinte mindenki tudta eddig is. Ha van kétkedő esetleg, aki "istencsászárságnak" tartja a szenzorstabit, azt nyugodtan győzködhetnéd privátban is... -
jube7
tag
válasz
hibavissza #89836 üzenetére
Hát ha nem is ma, de azért tanulhatsz valamit majd egyszer, és akkor talán kevesebb butaságot írsz majd...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hibavissza #89836 üzenetére
"Az ilyen statikus épület vagy tájfotóknak az a lényege, hogy tökéletes legyen. Itt nem a pillanat elkapása a lényeg. Szóval kell az állvány, hiába írják a prosiba, hogy 6 fé."
Te itt valamit nagyon összekuszálsz, mert senki nem mondott olyat, hogy a 6 Fé-re beharangozott stabilizátor kivált egy állványt. Az állványos táj/épület fotózásnak is megvan a maga közönsége, lelassulsz, előre tervezel, szűrőzöl, akár még tilt-shift objektívet is bevetsz. Egyszerűen más műfaj, mint egy viszonylag könnyű felszereléssel túrázni vagy járni a várost.
Nekem még azért megvannak azok az idők, amikor állványt nem azért cipeltem magammal, hogy a fenti lelassulós alkotói munkát műveljem, hanem mert mindennemű stabilizáció nélkül kék órás városi fotót még széles látószöggel sem tudtál meglőni kézből, főleg ha a szenzort már ISO 400-ra sem engedted el jó szívvel. Én rohadtul örülök, hogy emiatt nem kell már állványt (kényszerből) cipelnem. Állványt már csak olyan témákhoz használok, ahol nem az van, hogy nem elég az IBIS/OIS, hanem eleve ki is kell kapcsolni.
A nagytelézés meg más műfaj, oda fény kell. Nem csak a stabilizátort, de az állványt is feldughatod (hogy téged idézzelek), ha a témád bemozdul.
Szerintem te is érted és tudod jó, hogy mi az IBIS/OIS rendeltetése és helye a fotózásban, csak valamiért úgy gondoltad kötekedned kell egy jót.
-
pandur99
aktív tag
válasz
hibavissza #89836 üzenetére
Menjél el állvánnyal társasútra! Másszál hegyet állvánnyal! Menj be egy műemlék templomba, múzeumba állvánnyal! Piacra, esküvőre, gyerekzsúrra állvánnyal! Fotózz játszó kutyákat állványról! Stb.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #89840 üzenetére
Nincs 400-asom, 180-as a legnagyobb, azzal 1/8-t sikerült a gx80-al. Olyan jó lesz? Bizonyít?
Valahogy nekem nem fekszenek a teleobik. -
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #89837 üzenetére
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #89836 üzenetére
Ilyen hülyeséget nem próbáltam.
Bakker, nem értelek, tényleg kötekedsz, mint írtam a bemozdultakat dobtam, a 28-as és 50-es OM obival ekkor ebben a szurdokban alig készült bemozdulás mentes kép. GX80-al fátyolvizet csináltam volna
ebből, még rekeszelhettem is volna. IS nélkül viszont lőttem egy kazallal, hogy legyen egy bemozdulás mentes.
7.5-essel 1/4 másodperc f4-en, ez a lehetőség azért kuriózum. 1/10 alá menni a 28-as, 50-es, de akár a Lumix20-as obival már határeset, 1/4 meg azt jelentené, hogy nem tudok ekkor éleset lőni.PS-ben helyre tenni a bemozdulást? Mennyi idő, módszer elsajátítás és végül még a profinak is xar lesz.
Állvány nyilván hasznos, de majd ha felnőnek a gyerekek. Próbáltam korábban de élvezhetetlenné vált a kirándulás. Helyette pótléknak és egyebekre kiváló az IS.
Ha te nem veszed hasznát, vagy nem tudod a magad hasznára fordítani akkor neked felesleges. Különben is minek fotózni és csinálni n+1-edik képet arról a témáról amit
már millióan lefotóztak alexpó nélkül? -
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #89832 üzenetére
PS-ben hogy teszed helyre?
-
jube7
tag
válasz
hibavissza #89829 üzenetére
Semmi gond, kötekedj nyugodtan, én is szoktam időnként butaságokat beszélni.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #89829 üzenetére
Sajnos kevés alkalmam van elmenni fotózni, főképp olyat amit család/baráti körön kívül megosztanék, hogy demonstráljam... egyik alkalommal az offtopik xe1-t vittem kirándulásra manuálokkal és stabi hiányában rengeteg bemozdult képem lett. Ilyen helyeken rögtön átléptem a reciprok szabályt és sok nem is sikerült. Vagy ezen a helyen is szoktam lődözni 1/3, fél másodperceket. Vagy itt.
Persze lehet stabi helyett iso-t emelni, vagy állvánnyal dolgozni, de így azért egyszerűbb, kényelmesebb, jobb minőség.
Ha valaki HDR-t is szeret készíteni akkor jobb átfedés érhető el, szinte alig illeszt a progi.
Ettől még a képek lehetnek középszarok, de az IS miatt bemozdulástól mentesek. -
vond
MODERÁTOR
válasz
hibavissza #89813 üzenetére
A múltkor utánanéztem, az nem megoldás erre az esetre. Már nem emlékszem hol írták, vagy mondták, de elég egyértelmű volt. Utána ki is próbáltam, és hiába lőttem be pl. 1/50-re, attól még ugyanúgy feljebb, vagy lejjebb tolta, ha épp arra volt szükség.
Elég durva is lenne, ha ezt alapból tudná a váz. Hisz akkor kvázi lenne egy csilliárdos értékre is tekerhető, beépített ND szűrő a gépben.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #89743 üzenetére
Nem uj informacio, hanem az ismertek mas szemleletbe rendezese. Es legalabb nem nyavalygas
-
#27070592
törölt tag
válasz
hibavissza #89735 üzenetére
A marketing süketelés valahol minden gyártónál adott (és elvárt
) Persze ha a 4K@60 videoval együtt jár az állandó focushunting, az nálam is kizáró oknak számítana.
A másik süketelés a HiRes mód kézből.. ami a gyakorlatban gondos manuális fókuszálást jelent majd, állványon lévő géppel. -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #89735 üzenetére
Ez az ő titkuk marad miért ragaszkodnak a DFD-hez. A vásárlókon múlik elég e nekik a céljukra és cserébe mit kapnak más területen. Fotózáskor a gx80 12-32-vel kb 0.06-0.09s alatt áll élesre, feltételezem a pro Pana vázak ennél még kicsivel gyorsabbak. Nem a létező leggyorsabb, de fotózni azért csak elég. Vannak már fókusz tesztek az új vázakkal, obikkal?
-
#27070592
törölt tag
válasz
hibavissza #89727 üzenetére
Autofókusz? Az mi is?
(kérdezik a tájfotósok, asztrofotósok, tárgyfotósok, épület és enteriőrfotósok)
-
INTELligent
senior tag
válasz
hibavissza #89712 üzenetére
Az év kommentje azt hiszem már meg is van
.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
hibavissza #89622 üzenetére
Lófaszt user error. Először is ARGB képes kalibrált monitorom van. Másodszor, a fényképezőgép beállításait, köztük a színteret is elmenti az EXIF-be a váz raw formátum esetén is. Ha ezek után DxO-val feldolgozod a raw-ot és elmented sRGB-be a következőképp néz ki az EXIF:
Illetve nem is az EXIF, mert az info panelen az EXIF tabon nincs aRGB színtér. Viszont van egy fényképezőgép ikon ugyanott, abban jelenik meg az aRGB.
Harmadszor, hogy-hogy nem, egy vázból kieső aRGB jpg mindaddig szarul jelenik meg míg fel nem nagyítom 1:1 nézetre vagy nem nyúlok valami szerkesztő funkcióhoz (elég ki-be kapcsolni pl. a WB melletti check boxot), utána meg hirtelen megjavul.
User error, mi?! Próbáltad ezt a szoftvert egyáltalán?
(#89621) trlala: A viewer 3-hoz képest nézegetni gyorsabb, az állítások gyorsabban jelennek meg. Exportot még nem próbáltam. Eddigi tapasztalataim szerint a RAW esetében alkalmazza a színbeállításokat rögtön. Viszont a kiexportált aRGB jpg-t már nem itt kell visszanézni. A szívás akkor jön, ha valaki aRGB jpg-ben fotóz raw nélkül. Bár az utóbbi idők tapasztalata szerint azt a képet másnak színhelyesen megmutatni kb. lehetetlen. Még az amúgy jó IrfanView is kiesik a beágyazott profil hiányán.
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #89573 üzenetére
Ne forgasd ki a szavaimat kérlek. Ilyet még csak nem is sugalltam. Egyszerűen megjegyeztem, hogy az sem egy nagy durranás.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #89570 üzenetére
Ahogy látom inkább állványra teszi, biztos ingyen szenved vele! Hány kiló az a szett? Meg félre megy a fókusz és 45°-ban tartja, mert alig bírja csuklóval. A pénzen kívül nem látok más indokot erre a gépre. Úgy kell neki!
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #89570 üzenetére
Gyors belenéztem, de azért ettől az AF-től sem pisiltem magam alá.
[link]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #89558 üzenetére
Nem trollkodásnak szántam, az nem ilyen.
Csupán válaszoltam egy korábbi kérdésedre, illetve reagáltam a hozzászólásra, abban ezek álltak:
"Fogadok valami vlogger akinek valójában egy telefon is megfelelne"
- Mert te tudod, hogy egy vloggernek a telefonnál nincsen többre szüksége."Aki mft-vel vloggerkedik az biztosan pénzt kap érte."
- Mert te tudod, hogy az összes vlogger aki merészel mft-vel videózni, az pénzt kap érte."Igen még az em1 ii is alkalmatlan."
- Ha a jelenlegi csúcs MFT váz alkalmatlan, akkor az egész MFT az, szerinted."Ki írt itt olyat, h nem lehet mft-vel videózni?"
- Magát a tényt, hogy ott van egy piros gomb a vázakon, amivel indítható videó nem mondtad ki, hogy ez nem létezik, de egyébként eléggé savaztad a videós képességeket. Erre reagáltam, hogy azért itt a fórumon elhangzanak olykor furcsaságok maximális magabiztossággal és offtopicként említettem, hogy ha a HI-RES is annyira használhatatlan, mint azt ezeken a fórumokon megállapították páran, akkor talán mégis jó lehet az mft akár videózni is."Az új Oly vázhoz meg jó étvágyat. Habzsold."
- Ezen az ágon az új gép nem jött szóba... De igen, én látok értelmet az új vázban, megvenni viszont nem fogom, mert messze áll tőlem a telefotózás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Wise (ex-TransferWise)
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Kiemelkedően csendes ASUS VGA jött a Noctua közreműködésével
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Gyúrósok ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen videókártyát?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- További aktív témák...
- Apple iPhone 7 128GB Yettel Függő 1Év Garanciával
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
- iKing.Hu Samsung Galaxy S25 Plus Navy 12/256 GB Használt, karcmentes állapotban 3 hónap garanciával!
- Autószimulátor! Leírásokkal, mindenestül, játékkal, kulcsrakészen!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest