- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
szilchi
őstag
Laptimingnál Mercedes nap van
. Az a 123-as nagyon jól néz ki
.
-
Formaster
addikt
Adott egy GLK 220CDI 2009-es évből. Az olajszűrőház tömítése kiöregedett, persze rám akarnak tukmálni egy komplett házat, holott tudtommal lenne tömítés szett is. Ezen ugye jól látom, hogy nincs olajhűtő egység? Némelyik 220CDI-n van, de itt vagy jól el van takarva és nem látom, vagy nincs is. Mennyire kell lebontani hozzá mindent? Első blikkre úgy látom az összes csavar hozzáférhető anélkül, hogy bármi mást kellene bontani.
-
szilchi
őstag
Igen ,tényleg.Bal oldalon elöl is el van csúszva a dolog.Lehet hogy törve volt?Meg jól tudom itt minden karosszéri elem csak cserés és nem javítható?
Az a 300 csak a szokásos autóvásárlási utáni dolgokat fedezné,olajcsere/szűrők/szíj/vízpumpa/gyertyák/váltó olaj stb.....Azon kívül még 1-1,5 millót amit ki lehet rá adni a következő 1 évben,ja és persze csak akkor ennyi ha nem megy semmi sem tönkre.
-
-
-
szilchi
őstag
Szép napot.Ezt az 2003-as E500-at érdemes lenne megnézni?
Mellette szól,hogy magyarországi,légrugók cserélve lettek,képek alapján (szerintem) szépen is néz ki és a km is valós.Utána néztem rendszám alapján.
Viszont ami nem olyan jó szerintem,hogy kicsit hiányos a szervízkönyve.És én abban azt látom,hogy az egész eddigi élete alatt csak egyszer volt gyertya csere például és csak egyszer írták bele,hogy cserélve volt a váltóolaj.Kicsit fura,utóbbi meg kicsit ijesztő is.De én így képek és leírás alapján más negatívumot nem találtam.Persze ahogy kalkukláltam sztem kezdésnek rá is locsolhatok mindjárt egy 300-at.De ez szerintem ennél a kategóriánál/felszerelésnél/márkánál természetes.Meg lánc cserét se láttam,majd az is esedékes lehet valamikor.
Viszont nekem nagyon mozgatja a fantáziámat.
-
sebokh
újonc
Kicseréltem a bal első ABS jeladót, igaz használtra, de nem működik továbbra sem. Lehet, hogy az ABS kocka adta meg magát és a sebesség jel is azon keresztül megy az óracsoportba? A héten megpróbálom "kiolvasni" a jövő hétre meg beiktatok egy olaj cserét.
Néztem videókat az olaj cseréről és váltó szétszedésről. A szűrő után levesznek még egy két dolgot amiben áll a retek. Szívem szerint Én is leszedném őket, de félek, hogy valami elmozdul vagy kiesik és nem veszem észre.Köszi a választ
-
aero.
veterán
válasz
sebokh #12844 üzenetére
Az ABS hiba összefügghet a km órával, szerencsés esetben egy jeladó ment el a keréknél, ahonnan veszi a jelet, de ennek utána kell járni.
Való igaz, az 5 sebességesre gondoltam, nekem már olyan volt. A tiéd 722.4, abban nem lesz ilyen. Conductor plate amúgy az alkatrész szerinti neve. Egy olajcsere még talán megmenti, mindenképpen dobasd le, ez a Merci legmegbízhatóbb váltója, bízom benne, hogy túléli.
-
bucihost
senior tag
válasz
barnam_ #12845 üzenetére
Szia.
Adagoló beállítva, ha bemelegszik szép az alapjárat.
Hétvégén meghajtottuk, már annyira nem füstöl, de még mindig lefojtja a motort. Viszont egyre jobb. Pályáztunk vele kicsit, 140-nél még húzott. Szóval marad egyenlőre lekötve...
Most jön hozzá jobb hátsó kerékagycsapágy. Az csere, és utána már csak a kartergáz a műszaki kizáró ok.
Egy "okos" műszakival megoldjuk.Mert ez így halál hogy műszaki nélkül semmit nem tudok vele csinálni. P-s rendszám meg nem mindig van "kéznél"....
Most vettem 2 flakon XADO VitaFlush motor belső mosó-t, rátöltöm a mostani olajra (200km van benne), járatom kicsit meg ezzel is "meghatjuk". Majd szűrő+olajcsere, bele a másik flakon majd újabb járatás+hajtás. Utána újabb (remélem végső) olaj + szűrő csere.
Ha ez sem segít, akkor passz. Gyűrű szett nem lenne drága ~13.000Ft. De ha már meg van bontva akkor hengert is rendbe kell (illő) tenni. Síkolás stb. Felér egy motorcsere árával. Bontott motor meg 80 körül van...
-
sebokh
újonc
Szia Aero!
Köszönöm a válaszod!
Elfelejtettem írni, hogy világít az ABS is. Ebbe elvileg még nincs OBD, csak az a régi kör alakú csatlakozó. Azon keresztül is lehet vele kommunikálni, lekérdezni? Itt még nincs olyan fejlett hibatároló. Nem?
A másik kérdésem, hogy a váltóolaj cseréhez írtál egy circuit plate (elektromos csatlakozó) nevű egységet. Ez egy 4 sebességes automata váltó. Ez még nem faceliftes kocsi. Biztos van a váltóban elektronika? Ha igen tudsz róla többet mondani, hogy hogy néz ki és hogy hol találom, valamint, hol tudom beszerezni?Előre is köszönöm.
Sebokh
-
-
Kickass
őstag
válasz
Graphics #12841 üzenetére
Ha gepkonyv szerint valasztasz olajat ami teljesiti a megfelelo kovetelmenyeket nagyon melle nem lohetsz. Szemelyes tapasztalat: nalam Shell Helix Ultra 5W30 valt be. Minimalisan csipegeti (nincs egy liter egy olajcsere periodus alatt) pedig tul van mar a 400k kilometeren.
-
Sziasztok!
Hétvégén megleptük fatert egy W203-as C osztállyal. C200 CDI. ( 122 LE-s , faceliftes motor )
Kérdésem az lenne, hogy ki milyen olajat, szűrőket javasol ebbe a típusba.
Előtte W202-esbe Total Quartz 9000-et tettünk, illetve volt előtte Castrol Magnatec is, de szeretnénk megfelelő olajjal használni azért ezt.
Én alapvetően más márkába Motult használok, azzal elégedett vagyok
-
aero.
veterán
válasz
szilchi #12839 üzenetére
A cl az az s-osztalyra epul, annak minden nyugjevel es extra koltsegeivel. Ugy tudom nem is volt legrugo nelkul.
Sebokh: a km oranak diag kell, mert mar az is elektromos, akar az egyseg hibaja is lehet. A valtoban mihamarabb csereltess olajat, es ne felejtsetek el a circuit plate-t (elektromos csatlakozo) is cserelni, kotelezo az olajcsere melle. Nemsoka 2.-ban fog ragadni a valto.
-
szilchi
őstag
Jó estét.Az E500 mellett nézegetve a Cl500-at,pár helyen feltűnt,hogy említik azt a bizonyos ABC futóművet.Wikipédia szerint valami spéci aktív felfüggesztés.Ezért gondolom hiba esetén van olyan költséges a javítása,mint az airmaticnak?
-
sebokh
újonc
Sziasztok!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni!
Mercedes c200 (W202) 1994, szívó diesel, automata.
Nem működik a kilométer órám, se a kilométer számlálóm. Az lenne a kérdésem, hogy honnan veszi a sebesség jelet.
A váltó néha felpörög másodikban és kihagyja a harmadikat és negyedikbe vált.
Egyenlőre ebben szeretném kérni a segítségeteket.Előre is köszönöm!
-
aero.
veterán
válasz
szilchi #12835 üzenetére
Igen, sbc problemas lehet, csak fl elottiben van. Elvileg 800 000 lenyomast bir, de jol tudott problema igy merci szervizekben biztosan jol korbejart tema, a tobbsege mar 8-10 eve elerte az elettartam veget. A jo automatanal nem erzed, hogy valt. Nem ut, nem rant, nem tartja ki a fokozatokat. Allo helyzetben feken allva, D-be huzva csak minimalisan jelzi, hogy megfeszult a hajtas.
-
szilchi
őstag
Köszönöm,erre rákeresek
.Eddig én is sok pozitív és csak kevés negatív dolgot olvastam a W211-ről.Írták,hogy ez a motor megbízható.És hogy nincs az a lánckerék hiba mint a V6-os motoroknál szokott lenni.Fogyasztása olyan amilye (átlag 11-12 liter),de ez ugye nálam most harmadlagos.Viszont negatívumként olvastam,talán itt a fórumban olyan 2017 körül említette valaki,hogy az a bizonyos SBC vezérlő hajlamos lehet probléma okozására.Na arról találtam sok mindent.De ahogy néztem mostanra sokminden egyszerűen javítható,mint pl. a fékpedál lenyomás számlálójának törlése.De találtam egy olyan videót egy amcsi fickótól,aki SBC hibával felkereste a helyi Mercedes kereskedést és ott (állítólag) azt mondták nekli,hogy a Mercedes 25 évre garanciát vállal
az SBC blokkra a 2000-s eleji E-Klasseban és hiba esetén gariba kicserélik azokat.De erről mást nem találtam,csak ezt a videó bejegyzést a New Yorkban élő orosz akcentussal beszélő Iván nevezetű fickótól
.De ahogy nézegettem,egy SBC blokk 1000 dollár körül van,Mercis viszonylatban nem annyira horror ár (szerintem),ha ki kellene cserélni.
Nekem is nagyon bejön a hangja,na meg a formája is.Az automata váltó meg ez az SBC lehet nagyobb para,szerintem.Nem volt még automata váltós autóm,így meg kéne néznem hogy viselkedik egy jó meg egy rossz automata váltó.Van egy ismerősöm,az jártasabb a csillag témában.Őt mindenképp el akarom vinni.Meg egy multimétert meg esetleg egy ODB II adaptert.
-
szilchi
őstag
Szép estét.Egy ilyen E 500 Mercedesnél,ha a légrugók ki lettem váltva airmatic-ről hagyományosra és mondjuk a futott (vélt vagy valós)km alapján lecseréltetné az ember a vezérműláncot (6-700 K talán elég),akkor azon kívül lehetnek valami gyakori/tipikus hibák ennél a modellnél?Unokatesómhoz hasonlóan szeretnék én is egy Mercit,igaz én másodautónak.Főleg hétvégére.Fogyasztása mellékes,éves szinten max 5-6 ezer km kerülne valószínüleg bele.De nagyon megtetszettek ezek a V6-os/V8-as modellek
.
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
Mulderpapa #12827 üzenetére
Szerintem is el kell engedni.
Eladni drifteseknek és venni egy jó állapotú felniszettet.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Még mindig w201, 2.0 diesel..... Brutál nagy a kartergáz.
2 opciót mondott a szerelő. 1. kopott a motor és ki kell cserélni, 2 le van tapadva az olajlehúzó gyűrű. A kocsi 2 évig állt kb, előtte ilyen baja nem volt szóval én a 2.opcióra tippelek.
Hétvégén meghajtjuk kicsit friss olajjal, hátha helyre áll a dolog. (Szerelő is ezt tanácsolta)
Ha ez nem segítene van e valami ötlet / tanács ami pénztárca barát megoldás lehet?
Motor cserébe nem biztos, hogy bele megyek mert ahogy néztem 80 körül vannak a bontott motorok.... Így lehet eladás lesz a vége, hátha valaki lát még benne fantáziát....
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Mulderpapa #12827 üzenetére
Kérj árakat, polír után lakk is költség... Lehet, hogy olcsóbb venni szépet és ezt eladni.
-
Mulderpapa
aktív tag
Ezekkel szerintetek lehet valamit kezdeni?
Gumisok azt mondják, hogy kuka, nem éri meg felújíttatni, az egyik azt mondta nem is lehet, mert nem sima festett alufelni. Én viszont nem akarok megválni tőle, mert ez a gyári Avantgarde és a mostani téli időszakban használt Elegance kerekek nem olyan mutatósak.Esetleg vibropolírral van valakinek tapasztalata? Ezzel a technológiával javítható lenne?
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Csaladban van egy 2007-es W204-es C Merci.
Szeretnenk ra a gyarival egyezo parameteru felnit venni: R17, 5x112, ET47, 7.5" szeles, agyméret ⌀66.6mm.
Mik a lehetosegek?
Milyen Merci felnik vannak ebben a meretben?Ez van most:
[kép] -
barnam_
nagyúr
Ettől azért kinyílik a bicska a zsebemben
380 SE DIESEL LONG VERSION
Most komolyan képes 380SE-ként hirdetni egy olyan W126-ot, amibe valami olcsójános belerakta a szívó OM603-at? -
Predator2
addikt
Helló
Ismerősömnek keresek megbízható, hozzáértő, Mercedes specialista szerelőt Budapesten és környékén.
Ismertek esetleg ilyen szakit? Egy 2006-is kombi, automataváltós e osztályos mergáról lenne szó.Köszönöm előre is.
Üdv
-
Zoli8
csendes tag
Sziasztok.
Lenne egy 190-es 2.0 benzines Mercim, és hol van hol pedig nincs gyújtásom, tarfót, gyertyát, rotor, osztófedelet. vezérlőt már cseréltem de nem segitett, esetleg tippek ötletek hogy még mivel tudnék próbálkozni?
-
bucihost
senior tag
válasz
molnarpeter #12816 üzenetére
és (#12817) Jim Tonic.
Igen, volt fékolaj csere. A fékek nagyon jól fognak. ABS-t majd tesztelem az általad írt módon, csak az most nehézkes lenne..
Az ABS lámpa miatt muszáj voltam megbontani... Valamint a ventilátor még mindig szarol. Gyújtásnál megy, de ahogy ráindítok a motorra le is áll... Leállítom, újra gyújtás akkor megint megy... még erre rá kell jönnöm, hogy mi a franc lehet.
Az óra csal, pont 20km/h-t. valamint ha jól rémlik akkor nem is számolja a megtett km-eket.. Bár majd ezt is tesztelnem kell, mert a spirál csatlakozója se volt meghúzva rajta rendesen...
Difiben volt olajcsere, nem volt benne semmi szilánk (szerencsére) de bele volt már "kövesedve" az olaj.
A legnagyobb gond, hogy most még műszaki sincs rajta (most van kb olyan állapotban már, hogy mehet műszakizni) így mozogni sem tudok vele rendesen tesztelni. Útvonal engedélyt meg már nincs pofám, meg kedvem ($) se kérni... (volt rá kérve már 5, mire minden szerelőt megjárt
) A kasznistól is már P-s rendszámmal jött haza
-
válasz
bucihost #12815 üzenetére
Hogy a négyes váltót ötösre cserélték, az nem bántja önmagában a difit, legfeljebb az eltérő áttételezés miatt csalni fog az órád, illetve nem biztos, hogy az ideális tartományban forog a motorod egy-egy sebességnél. A difi önmagában is képes lehalni. Le kell engedni belőle az olajat, és ha sok lesz benne a fémdarab is, akkor azzal lesz a gond. De lehet a kardán vagy féltengely, illetve a csapágy is, ahogy írtad.
-
bucihost
senior tag
válasz
bucihost #12804 üzenetére
Noh.. ABS hiba megoldva. Megtakarítottam a reléket , kicseréltem az ovp biztosítékot, megtakarítottam az abs jeladó csatlakozóját és láss csodát.... izzítás után elalszik az ABS lámpa
kérdés, hogy működik e az abs rendesen
Egyre közelebb a célhoz....Más1: Olyan 50km/óra körül valami el kezd búgni a kocsi hátulja felé. Én kerékagy csapágyra tippeltem, de van aki azt mondja, hogy difi.... A gyári 4-es váltó helyett egy 5-ös ment bele még annó, és állítólag a 4-es difi maradt alatta. Ettől valóban lehet búgás? Hogyan tudom megállapítani, hogy milyen difi van egyáltalán alatta? Van egy csere difim, de arról sem tudok semmit, hogy milyen lenne....
Más2: Hidegen ha nem adok neki egy kis gázt amíg be nem melegszik a motor, akkor lefullad. Valamint mivel elég nagy a kartergáz, így ideiglenesen le van kötve. Viszont amit észre vettem, hogy csak alapjáraton van neki nagy kartere, ha adagolom a gázt akkor nem igen füstöl. Jól sejtem, hogy szarul van belőve az adagoló ezért dadoghat alapjáraton? Valamint ettől lehet nagy karter is?
-
válasz
p.csabi1987 #12813 üzenetére
Leeresztőcsavaron kiengedsz egy pöttyet
Diaggal meg elméletben nézhető a hőmérséklet ha tudod mit ír elő a gyár.
-
p.csabi1987
csendes tag
válasz
bitpork #12812 üzenetére
Ja hogy a Wandler.... Arról is olvastam már hasonlót, de az én laikus agyam szerint, akkor hátramenetben is produkálnia kellene, ill. a melegedéssel nem tűnne el a jelenség. Ma mentem a kocsival, kellemes 7 fok volt a kinti hőmérséklet, éppen hogy rezonált, de még azért picit ez is zavaró volt, tehát nem én meséltem be magamnak hogy a hőmérséklet befolyásolja. Engem ez arra enged következtetni hogy az olaj hidegen nem képes elvégezni már a feladatát úgy ahogy melegen vagy pedig valami rezgéscsillapítós gumi ki lehet kopva még valahol, mert ugye ezekre is hatással van szerintem a hőmérséklet. Bár lehet rosszul gondolom!
Mesterpálcám nincsen hogy megnézzem az olajszintet meg a színét, pedig az lenne a jó.... -
válasz
p.csabi1987 #12811 üzenetére
A tiptronic váltókban a citomnak nevezett izében van két tárcsa. Rosszabb esetben egy lock-up. Ez utóbbi pl elkopik.
Az éget motorolaj meg nem ken rendesen, a váltónak többet forognia hogy rendes nyomás alakuljon ki illetve a hővezetése is rosszabb. OFFtopi autónál pl a csere után az új olaj hőmérsékletén lehet beállítani a szintet. -
válasz
p.csabi1987 #12809 üzenetére
A szűrő is, de inkább a nem rendesen cserélt olaj v a kopótárcsa (nevéből eredő) elhasználódása.
Lehet h keveset futott a gép alattad de vételkor azonnal le kellett volna cseréni az olajat: az alábbi ábrán látszik nagyjából a helyzet. Ha fekete, akkor megégett. Ha világos és csinálja akkor gyanúzhatóan a váltó kopott (vagy bak lehetne de ugye azt cseréltétek) -
p.csabi1987
csendes tag
válasz
bitpork #12807 üzenetére
Szia! Tavaly augusztusban vettem a kocsit, az előző tulaj azt mondta hogy kb 10.000km után kell cserélni az olajat, ez mostanában esedékes, ezért nem is tudom milyen színű az olaj, vagy milyen az állaga, meg is akarom csináltatni csak még a rugótányért fogják cserélni, erősíteni a napokban, aztán megejtem a cserét. Bár én nem gondolnám hogy elhasználódott olaj ilyet produkálna, akkor hátramenetben is kéne csinálnia, ill. nem kúszna se előre, se hátra. A váltó egyébként tökéletes, szépen vált akkor amikor és ahogyan kell, ahogy írtam is, kúszik előre is hátra is, hidegen is melegen is.
Bár egyszer mintha olvastam volna hogy elhasználódott szűrő is okozhat hasonló gondot!? -
válasz
p.csabi1987 #12806 üzenetére
Hány km van benne a váltóolaj csere óta? Milyen volt az olaj színe ami lejött?
-
p.csabi1987
csendes tag
Sziasztok!
Ötletekre lenne szükségem. Adott egy 98-as w210, E300TD 380.xxxkm-rel.
A gondom az lenne ha pl.: rendőrlámpánál állok és taposom a féket, a váltó D-ben van, akkor remeg, rezonál a kocsi. P, R, N tökéletes, mintha nem is járna a motor. Egyedül csak előremenetben produkálja ezt, ha a váltót W-be rakom, akkor minimálisan enyhül a tünet, de még úgy is nagyon zavaró és idegesítő. Ha bemelegszik a kocsi (megteszek 120km-ert, ekkor már tuti üzem meleg minden) akkor kicsit, de csak kicsit enyhül is ez, de még akkor is nagyon zavaró.
Amit még megfigyeltem, nyáron nem csinálta ezt egyáltalán, ahogy hűlt a levegő úgy erősödött a rezgés. Pl. a napokban volt +10 fok, akkor is remegett, de kevésbé mint -5 fokban. Az összes motor és váltótartóbak cserélve lett, váltóolaj csere esedékes lenne már, esetleg az elöregedett olajnak lehet köze hozzá?
köszönöm! -
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Kipattintottam a kilóméterórát a helyéről... hát az ABS izzó ki volt csúszva, szóval ABS hibám van mert nem alszik ki a lámpa.
Valamint találtam egy kósza csatlakozót az óra mögött. gyári cikkszám rajta: 0125452428
Google első találat: MERCEDES Connector Plug for 0008306584 Heater Duo Valve W124 R129
0008306584-re pedig: hűtőfolydék szabályozó szelep
What? Ennek hova kellene csatlakoznia az óra mögött?
-
válasz
Stifler1001 #12801 üzenetére
Meg kellene nézned, valóban forrt-e a víz, vagy inkább csak a hőérzékelő gomba. Utóbbi gyanús, két okból. Megmagyarázná, miért ingadozik a vízhőmérséklet, mert akkor a vetilátor hűti túl. Illetve ma biztonsági termosztátok vannak, azaz nem tud felforrni a motor, mert nem úgy romlik el, hogy zárva marad, hanem úgy, hogy nyitva.
-
bucihost
senior tag
válasz
Jim Tonic #12797 üzenetére
köszi. átmozgattam a biztiket az összes jó, de semmi változás. 3 as fokozaton hagyva levettem a gyújtást és hallottam, mintha elindult volna a ventillátor... vissza adtam a gyújtást, és valóban fúj. Kikapcsoltam vissza kapcsoltam és megy. ki érti ezt?
Más, nem tudja valaki, a az óracsoportot hogyan tudnám kipattintani a helyéről? Több mint valószínű kicsúszott az izzó mert alig pislákol valamit a kilóméteróra, de a műszerfalon benézve kiszűrődik nem kevés fény....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" M3 2024 24GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest