Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Depression
veterán
-
cocka
veterán
válasz concret_hp #1302 üzenetére
A legszörnyűbb az egészben az, amikor egy átlagember azt hiszi, hogy a matematika a fejszámolásban ki is merült.
-
MR. Anderson
tag
sziasztok!
ismét kellene egy kis segítség mert gőzöm sincs mit csináljak1,
a3=50 a 10.tag 10-el kisebb mint a 8.tag
a3=?2,
a5+a6+a7=72
a1=?a10+a11+a12=87
a1=?3,
a1=100 a6=d
a2=?ezeken agyalok de nem jutok semmire csak tépkedem a lapokat a füzetből
a segítséget előre is köszönöm"Ha szép nem vagy legalább hülye ne legyél" Az intellektusukat csillogtatni vágyók, ne nekem bizonygassák szellemi fölényüket...engem nem érdekel...
-
MR. Anderson
tag
válasz MR. Anderson #1304 üzenetére
ja bocsi az elsőnél a1=?
és lehet hogy megsikerült fejtenem
ha jól tévedek akkor a 10=2d-vel
akkor:
a1+2d=a3
a1=a3-2d
a1=40
javítsatok ki ha tévedtem.....
a többiről még mindig nincs halvány lila......."Ha szép nem vagy legalább hülye ne legyél" Az intellektusukat csillogtatni vágyók, ne nekem bizonygassák szellemi fölényüket...engem nem érdekel...
-
cocka
veterán
válasz MR. Anderson #1305 üzenetére
Ezek elég egyszerű feladatok, bár a két középső szerintem nem egyértelmű.
A megoldások magyarázat nélkül:
1. a1=60
2. a1=24-5*d
3. a1=29-10*d
4. a2=75
-
cocka
veterán
válasz MR. Anderson #1307 üzenetére
És a többiben mi a nehéz?
Vannak akik abszolút intuitívan állnak a matematikához, arra viszont nem lehet alapozni.
-
Löncsi
őstag
válasz MR. Anderson #1305 üzenetére
"Kis" segítség
2a.
Számtani átlag = a5+a6+a7= 72 -> 72/3 = 24 = (24-d)+24+(24+d)... (24-d)+24+(24+d) ...
2b.
Lásd fent.3.
a6=100-5*d
a6=d= ...Remélem menni fog.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Arms
csendes tag
Sziasztok!
Mivel a mostani számológépem elromlott, elkezdtem nézelődni és találtam egy egész jót (casio fx-570se). A leírásban van olyan, hogy egyenletszámítás és az lenne a kérdésem, hogy milyen egyenleteket tud kiszámolni, esetleg ha valakinek pont ilyen gépe van írhatna róla valamit. Köszi a válaszokat!
Arms -
cocka
veterán
Nos én nem ismerem a Casio gépeit, mert elég volt egyet is kipróbálni ahhoz, hogy tudjam ilyet soha az életben nem használnék. Egyszerűen nem tudom megszokni a kezelését.
Viszont van nekem egy Sharp EL-506W-m, ez gyakorlatilag ugyanazokat tudja, mint az általad említett típus, viszont szerintem ha már lúd és tényleg kövéret akarsz vegyél inkább:
Casio FX-991ES-t. Az már napelemes. Mellesleg az 506w is. Észre se vettem, hogy sötétben már alig látni, mert hogy sima elem is van benne.
Viszont az EL-531LH-mban nem gombelem van, hanem egy normál ceruzaelem és kb. 10 éve működik ugyanazzal.
egyenletszámítás
Amit az enyém tud: Általános egyenletmegoldás tetszőleges nyolcféle változóval, de ugye magasabb fokú egyenleteknél csak egy megoldást köp ki. De valószínűleg valami közelítő eljárást alkalmaz, mert megadható a dx is, ami gondolom az alapegyenlet (természetesen 0-ára van rendezve) deriváltja.
Van külön egyenletmegoldó mód: Típusok: két- és háromismeretlenes elsőfokú egyenletrendszerek, ahol nem csak x, y és z megoldásokat írja ki, hanem gondolom vázolja "magában" az együtthatómátrixot és megmondja annak determinánsát is. Ja és általános másod- és harmadfokú egyismeretlenes egyenleteket is meg tud oldani. (mindhárom gyököt kiírja)
Természetesen ez utóbbiakat a komplex számok halmazán. Ha a komplex szám két tagú, akkor lehet váltogatni a valós és a képzetes részek között. Bár mivel csak valós együtthatók adhatók meg, ezért ha netán komplex gyökei lennének az egyenletnek, akkor ugye másodfokú esetén, ha már van egy komplex megoldása, akkor annak konjugáltja is megoldás vagy van egy valós megoldása, akkor viszont nincs komplex. Harmadfokúaknál pedig általában 1 valós és 2 konjugált komplex, mindenesetre a komplex gyökök általában a konjugáltság miatt párosával fordulnak elő.Valószínűleg ezeket a típusokat tudja a Casio is.
[ Szerkesztve ]
-
horvathd
senior tag
A leírása alapján egyismeretlenes tetszőleges műveleteket tartalmazó, y = f(x) alakú egyenleteket tud megoldani numerikus módszerrel.
Bár szerintem felesleges az egyenletmegoldás egy számológépen, elég ha tud összeadni, szorozni, meg tudja a trigonometriát.
Középiskolában pedig lehet, hogy nem is engedik használni dolgozatok alatt, az ilyen tudása miatt, egyetemen meg már szinte ki sem kell számolni semmit, elég a végső képlet.
[ Szerkesztve ]
"The Kid just rages for a while."
-
Arms
csendes tag
Köszönöm a kimerítő válaszokat. Arról ,hogy lehet e használni középsuliba annyit találtam, hogy érettségin olyan gépet nem lehet használni aminek grafikus a kijelzője és programozható.
-
cocka
veterán
válasz horvathd #1313 üzenetére
Én azért használom a polár-koordináta funkciót is. Főleg a komplex számoknál jön jól, hogy azonnal kiköpi a hosszát és az x tengellyel bezárt szögét.
egyetemen meg már szinte ki sem kell számolni semmit, elég a végső képlet.
Azért számelméleti feladatoknál rohadtul nem mindegy, hogy a végén mennyi jön ki.
-
lazlo8
tag
2148-at ti hova kerekítenétek 2100 vagy 2200?(8-at fel az ugye lesz 50. 50ben a 0 lefelé megy ugy tudom 55től kerekítunk 100 ra nem,?
-
MR. Anderson
tag
hali ismét kéne egy kis segítség
1,egy 10cm sugarú körbe írt téglalap oldalainak aránya 3:4 mekkorák a téglalap oldalai?
2,egy számtani sorozat ötödik tagja 21 a hatodik tagja 33 határozza meg az első tagot és a diferenciát
3, két ládában együtt 90kg alma van. mennyi alma van az egyes ládákban ha tudjuk hogy az elsőp ládában lévő almák 25%a ugyanannyi mint a 2. ládában lévő almák 20%a
4, hány egyenest határoznak meg a szabályos 17szög csúcspontjai?
előre is köszi
[ Szerkesztve ]
"Ha szép nem vagy legalább hülye ne legyél" Az intellektusukat csillogtatni vágyók, ne nekem bizonygassák szellemi fölényüket...engem nem érdekel...
-
cocka
veterán
válasz MR. Anderson #1318 üzenetére
Az elsőt azt passzolom, kijött valami, de nem biztos, hogy jó. Tizedestörtek kb. 12 és 16 (amúgy tényleg annyi)
De szétszámoltam az agyam, míg idáig eljutottam.
2. a1=-27 és d=12
3. az egyikben 40, a másikban meg 50
4. 17 alatt a 2-t. Vagyis (17*16)/2=136-ot.
-
lajafix
addikt
válasz MR. Anderson #1318 üzenetére
1. a 20 cm átfogójú, 3:4 arányú befogójú derékszögű háromszög befogóinak hosszát számold ki
(3x)^2+(4x)^2=20^2
25x^2=400
x=412 és 16 cm
Rock'n Roll
-
MR. Anderson
tag
-
JColee
őstag
válasz MR. Anderson #1321 üzenetére
uff
a6-a5=d
kb ez a számtani sorozat definíciója
amúgy hányadikos vagy?[ Szerkesztve ]
-
MR. Anderson
tag
lehet röhögtök idén érettségizek én szeretem a matekot csak holt hülye vagyok az egész osztályommal együtt mert drága matektanárnő úgy magyaráz hogy senki se érti ha egyáltalán elmagyaráz valamit ..... a multkor is itt a fórumon egy kolléga jobban megértette velem a lényeget mint a tanár....
am kössz még egyszer mindenkinek aki segített a megoldásokban
"Ha szép nem vagy legalább hülye ne legyél" Az intellektusukat csillogtatni vágyók, ne nekem bizonygassák szellemi fölényüket...engem nem érdekel...
-
cocka
veterán
Én meg záróvizsgázni fogok matek szakon. Szóval én irigyellek. Te viszont engem nem biztos.
[ Szerkesztve ]
-
MR. Anderson
tag
hát matek szakra akkor sem mennék ha szín ötös lennék belőle konkrétan a tantárggyal nincs bajom érdekesnek is találom a maga nemében de valahogy ennyire elmélyülni ebben a témában az nem nekem való egyébként nekem földrajz fősuli van tervbe véve szegeden
"Ha szép nem vagy legalább hülye ne legyél" Az intellektusukat csillogtatni vágyók, ne nekem bizonygassák szellemi fölényüket...engem nem érdekel...
-
lajafix
addikt
válasz MR. Anderson #1327 üzenetére
földrajzzal el lehet majd helyezkedni? merthogy matekre épülő végzettséggel jól el lehet az talán még biztos.
Rock'n Roll
-
cocka
veterán
válasz lajafix #1328 üzenetére
Mint pl. matematikus vagy matematikatanár? Azok matekra épülnek.
A többi az lófika matek. Pl. a közgázos matek az inkább csak gyógymatek.
Persze nem azt akarom ezzel sugallni, hogy én hú de baromi magas szinten vagyok matekból, csupán annyit, hogy azért bizony láttam dolgokat, amiket egy közgázos, de még talán egy műszakis se láthat, mert egyszerűen nem foglalkoznak vele. (lásd pl. számelmélet)
-
runner 125
nagyúr
Szeva all!
XI. ker-ben - Móricz környékén jó volna - keresek olyan matematika tanárt, aki felvilágosít analízisből.
Aki tud írjon rám, köszönöm.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
lajafix
addikt
a közgázos matek tényleg basic és még azt se nagyon tudják alkalmazni.
mondjuk mérnöki végzettséget értek matekra épülőnek, merthogy az.szerk: mármint egy alap közgazdász, azért aki ott belemélyed pl az alkalmazott valszámba top10es állást remélhet ha tudja alkalmazni.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
cocka
veterán
Na pl. maradékos osztás Z-ben. Test feletti polinomgyűrűkben. kongruencia, maradékosztályok, lineáris és magasabb fokú kongruenciák
egész számok gyűrűjének, racionális, valós és komplex számok testének kiépítése
számelméleti függvények, diofantikus egyenletek, Pell-egyenlet stb.. -
cellpeti
nagyúr
üdv!
Nekem olyan progik kellene,amely tudja a komplex számokat,sorokat és sorozatokat,integrál és derivál.
Ellenőrzés céljából kellene nekem ilyen program. Elég fontos lenne!Tigris, tigris, csóvafény...
-
cellpeti
nagyúr
Sziasztok!
Van egy ilyen feladatom,hogy:
2(sin225°+icos225°) => ez ugye így nem ok,mivel isin-nak kéne lennie,mit lehet ezzel csinálni?
-8(cos330°-isin330°) => ez se ok,mert ide meg '+' jel kellene,vagy nem? Hogyan lehet ezt átalakítani?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
cocka
veterán
válasz lajafix #1335 üzenetére
Igen hát talán még a számelmélet az hagyján is (bár én utálom, de vannak benne érdekes részek), de amit egyszerűen ki nem állhatok az az algebra. Annak is kifejezetten az algebrai struktúrákkal foglalkozó része vagy úgy is mondhatjuk, hogy absztrakt algebra.
Hát épelméjű ember hol használ ilyen fogalmakat, hogy csoport, gyűrű, integritástartomány, háló, test, vektortér, algebra? Meg nem kommutatív csoportok vagy gyűrűk. Meg mi az a képtér meg mag.. szal. súlyos. De valaki valahol biztos látja ezeknek is értelmét, különben nem lenne tudomány. Kell, hogy legyen valami gyakorlati értelme is, mert ha nincs, akkor ilyen alapon bármilyen elmélet gyártható, ami megfelel a tudományság kritériumainak.
-
sagesz93
addikt
Hi!
Matektopik
Most tanuljuk ezeket a gyököket(10. osztály)
Naszóval. Hirtelen most nem tudom ezeket a gyökszámokat. Valaki leirná nekem? azt tudom hogy 4-9-.... Asszem 4-9-18-36-49-81... Ezek vannak?
Holnap írunk. Bevitel a gyök alá, kivitel a gyök alól, gyökvonás, asszem ezek.
Eléggé bele vagyok keveredve. bevitelnél kell szorozni vagy a kivitelnél? Asszem ugy van hogy egyiknél szorozni kell, másiknál osztani... vagy rosszul mondom?
mod: most nézem a füzetet, a kivitelt értem ott kell osztani.
a bevitelt most nézem, elsőre nem vágom most. Pedig nagyon ment kb 1 hete.
Csak annyi kis apróságot veszünk, hogy nem tudom már melyiket hogy kell.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz sagesz93 #1345 üzenetére
Azok négyzetszámok lesznek És ha ismered a szorzótáblát, akkor nem okozhat gondot a lista előállítása 1*1=1, 2*2=4, 3*3=9, 4*4=16, 5*5=25, stb.
Amikor a gyök alá beviszed akkor kell szorozni önmagával (ez a négyzetre emelés). Ha kiveszed akkor nem osztani kell, hanem gyököt vonni.
6*gyök(valami) = gyök(36 * valami)meg vagyok döbbenve, hogy ezt 10.-ben tanítják ...
[ Szerkesztve ]
Jester
-
sagesz93
addikt
válasz Jester01 #1346 üzenetére
Mikor kéne tanítani? 9.-ben is volt elvileg, de a fele új anyag. Az ezelötti tanárunk majdnem meghúzott, pedig 8.-ban csak ötösöm volt...
Most ezt a kivitelt vágom, a bevitelt most nézem
Majd a végéről mondok, elég nagy hülyeségek vannak matekból...
mod: amúgy könyvbe úgy van hogy gyökvonás ..
Jajj megvan a másik... gyöktelenítés...
Ez meg úgy van hogy a számlálóval kell bőviteni nem?[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
mindig újra és újra meg tudok lepődni, hogy egyesek mennyire nem értik meg, hogy az ilyeneket nem bemgaolni kell, hanem megérteni, hogy miért úgy kell csinálni, ahogy
vagy fullba vagy sehogy :D
-
lajafix
addikt
válasz concret_hp #1349 üzenetére
szerintem ez, a magolásra nevelés a matek oktatás legnagyobb hibája.
Emléxem 14 évesen(több mint 20 éve ) bejött a matektanár az 1.b. gimnáziumi alap matek csoportba (a mi 'advanced' csoportunk tanára 2 hétig nem volt és így én is ott ültem) kb szeptember 5én és elkezdte lediktálni(kb jambusokban, félig énekelve, hogy jobban rögzüljön a szóalak!!! ) az összeggel hogy szorzunk és emelünk négyzetre meg az osztás tulajdonságait tételszerűen, a következő órán röpdoga... Na abból a 20 emberből 15en szereztek diplomát, abból 2en közgazdászok lettek, a többiek valamiért bölcsészek...
Emléxem még harmadikban sem tudtam elmondani egy matek tételt se rendesen, de alkalmazni tök jól tudtam az addig tanultakat.
Rock'n Roll
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest