- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- ldave: New Game Blitz - 2025
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
bitpork #308708 üzenetére
Azért nem mindegy, h cegrol vagy maganszemelyrol beszelunk mert cegkent lassan mar mindenrol kuldesz be adatszolgaltatast, mig maganszemelykent azert meg nem.
Egyebkent en sem latok ra sok eselyt, h ezzel barki foglalkozna, de papirforma szerint mindket nyereseges ertekesites eseten adozni kell (ha meghaladta a 600eft-t a nyereseg).
-
KAMELOT
titán
válasz
bitpork #308610 üzenetére
Már ki van nézve az adott modell.
Már csak azok a kérdések foglalkoztatnak engem. Idő van gondolkozni rajta. 25-45k között van a keret.
Legoptimálisabbat fogom választani!brumi1024: Elmentem dokihoz hétfőn, minden ok. Leparkoltam, majd jövök vissza, start és csak teker.
Gyertyák is full elégtek.
Újvárból öcsém elhúzott Gyallára a szerelőhöz. Délután meg hívott ezekkel a hírekkel. Onnan majd elhúzzuk haza, beteszem a garázsba.Aztán eladom valakinek olcsón.
2025.04-ig van rajta minden. -
macilaci78
nagyúr
válasz
bitpork #308530 üzenetére
Úgy vagyok ezzel, mint a fűzős cipővel: amíg le bírok hajolni és be tudom kötni, addig az lesz.
Valamiért azt érzem a Q7-ben ülve, hogy egy emelt hasmagasságú személyautó. A magassága ellenére az üléspozíció közelebb van egy földszintes személyautóhoz, mint egy Transporterhez. A beszállás meg egyénfüggő, Anyámnak például dobogó kell, hogy a Proace-ba be, vagy onnan ki tudjon szállni. -
6030D
addikt
válasz
bitpork #308530 üzenetére
Apósomék 20 éve élik a SUV-ot. CR-V, Kuga, Tucson, XCeed (utóbbi cuv, vagy mi). Én a mai napig nem tudok megbarátkozni vele, pedig vezettem mindegyiket sokszor. Vezettem első generációs Q7-et is, pár évesen, XTrailt. Szüleimnél nem volt sok variáció autóra, de mindig "földszintes" volt, most is az van. Ugyanúgy, ahogy apósom, meg a barátom, aki megvette a Kugát, azt mondja az Octaviára, hogy basszus, de alacsony, én úgy mondom a SUV-ra, hogy magas. Vezettem nem egy kistehert, én inkább ahhoz hasonlítom az érzést. De megértem, ha valaki ezt szereti, nem véletlenül ennyire kapós. Biztonságérzetet ad, amikor feljebb vagy mástól (családi tapasztalat koccanások esetén). Ettől függetlenül nekem nagyon nem kellene, de elhiszem, hogy 1000 km/hét esetén jobb az a testhelyzet. Vagy ki/beszállni.
Egyenesen menni jó velük, kanyarodni nem. -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
bitpork #308546 üzenetére
Hááát.. mondjuk viszonylag alacsony a felvevőpiaca ennek.. egy 35 éves kocsira való cuccot nem fogják elkapkodni valszeg, főleg mert elég eldugott az oldal célirányosan kerestem, pláne máshol nem is hirdeti, se a sima ebay se az a kleinanziege ebay oldal vagy mi, csak ezen..
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
bitpork #308480 üzenetére
Szeretem az ilyen elméleteket.. melegek szoktak még pont ugyanilyeneket gyártani a pasikról..
Nem mondom hogy nincs SUV ami tetszik, de nem nagyon hiszem hogy ebben az életben hozzá tudnék jutni, vagy lenne pénzem egy RVR Hyper Sports Gear-R-re.. :p
Amúgy meg nem bírom a kategóriát alapból. terepjárónak látszó valami, amivel amúgy még a vizes fűről se tudsz lejönni.. LOL. -
macilaci78
nagyúr
válasz
bitpork #308254 üzenetére
Ilyen esetben elég, ha csak az egyik fél vigyáz, de nagyon.
Micsurin: feleségem phd vegyészmérnök, aki a gyógyszeriparban dolgozik K+F vonalon. Bitpork azt hiszi, hogy ő tart sakkban engem, de valójában fordítva: mióta ismer, azóta keresi a hülyeség ellenszerét. Mindhiába.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
bitpork #308096 üzenetére
Tiltod az indexet?
A Magyar Rendőrség június 17. és 23. között az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata Műveleti Csoportjának (ROADPOL) éves ellenőrzési terve alapján országos akciót tart.
Az egyenruhások ebben az időszakban célzottan az alkohol vagy drog hatása alatt, ittas vagy bódult állapotban volán mögé ülő személyeket szűrik ki.
-
kisza25
félisten
válasz
bitpork #308077 üzenetére
Egy kis opel corsaban lehet 1,8M Ft kárt csinálni úgy, hogy járóképes marad, a tiedben kicsit többet🫣
Fater kia nirojába 1 db hátsó lámpa, ami amúgy osztott, szóval inkább csak fél lámpa került 310eFt-ba, első ledes/ledmátrixos lámpákat inkább hagyjuk is mennyibe kerülnek -
válasz
bitpork #308077 üzenetére
Ha én lennék bitpork, azt kérdezném, tudod-e mennyibe kerül az első 10 centi az autódon... Fater kicsit megkoccolta az előtte állót, ez egy Ignisen volt 2 milla, meg az apró.
A Golfra 110 K lesz ősztől, már nem emlékszem mennyi az önrész, 100 vagy 200, ill. 10%. Aztán ez csak egy Golf. -
brumi1024
veterán
válasz
bitpork #305883 üzenetére
20 eve volt, mert a Passat B5 alapjaira epulo Superb hosszmotoros volt. Azota keresztmotor van, ott szimplan nem fer el. A masodik generacioban volt meg VR6, de azert az erosen hunyoritva V6.
Ettol fuggetlenul a mostanirol van szo, a B8, B9 keresztmotor, MQB (a G7-tel bemutatott platform), abba maximum a sor5 fer bele, de azt az Audi megtartja maganak. Valoszinuleg kevesen fizetnek ki a Superbben a V6 felarat (CO2 buntetes).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bitpork #305749 üzenetére
Nem de a könyvelésében sem jelenik meg egy esetleges fiaskó ára és céget csak ez érdekli.
Mazda is most oda tette magát az új 6 hengeres dízel motorjával. Nem a semmiért dobták piacra azt sem. Főleg egy ilyen kicsi/független gyártónak óriási rirzikó/költség egy ilyet villantani az erőszakolt villanyos átállás kapujában.
-
válasz
bitpork #305443 üzenetére
ilyen szempontbol nekem csomo elonyom van. lizingelek, ha penzugyileg az a racionalis valasztas, es egyebkent ez volt. illetve nem tablalok tobb - sot, inkabb kevesebb - erzelmet a kocsi fele, mint mondjuk a futocipoim iranyaba
ezzel valszeg egyedul vagyok a topikban.
-
-
-
válasz
bitpork #304674 üzenetére
Sokat mentem emögött, volt időm rácsodálkozni, az előd Q5 nem volt ennyire béna, na meg ez a pezsgő metál. Brrrr.
Valóban, a Q7 legalább kocka. (Abból a mozdony orrú nagyon kikopott az utcaképből.)
bandus: Ja, tudom, hogy nem vadiúj, csak nem szoktam alaposan nézegetni ezeket hátulról, most fennakadt a szemem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bitpork #304268 üzenetére
Kisebb cuccok , kevesebb anyag felhasználás , occsósítás , kisebb lábnyom , kevesebb adó.
Korábban az volt, hogy az egyen vas elbírja a horgot is. Most meg úgy tervezik, hogy olcsóbb legyen, mármint előállítani és ha ezért funkciók szűnnek meg, hát istenkém. Majd akinek kell az adott funkció, az fizet érte felárat.
-
6030D
addikt
válasz
bitpork #304257 üzenetére
Azért más egy 3,0+ dízel suv, amivel hajókat meg autószállítót vontatnak, mint ha egy 1,3 tonnás személyautóra, minek 600 kg a terhelhetősége, felakasztanak egy össz 750 kg futót, vagy egy 1000 kg ráfutófékest. Nem akkora gond ez, ahogy anno a ~6M-s kocsira is 100e Ft körül volt a gyári sima horog (pdf, 4. oldal), abban tényleg csak a horog van, a kábelezés és a csatik +50e. Nem a nagyfék meg a nagy cooler.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bitpork #304263 üzenetére
A másik véglet: VW UP, nem lehet rá vonóhorgot tenni, holott a fele súlyú Trabantra igen és ugyanazon szabályok szerint vontathat, mint Max. De persze logikus: kis autó, kis erő, kis tömeg, ezek együttese nem fog meg egy 250 kilós futót sem.
Azt is elfogadom, hogy az autógyártók nem kezdenek fenenagy marketingkampányba azt világgá kürtölni, hogy egy megszokott, kvázi természetesnek dolgot mostantól a jövőben nem lehet magától értetődően megtenni.
Nem, ez a sunyítás tipikus esete. Szerintem.
kisza25: gonolom, nem az átlag családi közlekedő edények esetében.
-
macilaci78
nagyúr
-
426os
őstag
válasz
bitpork #304257 üzenetére
Nem értek egyet veled. Egészen 2019ig nem volt erre szükség. Amikor meg ezt bevezették, elfelejtették nyíltan kommunikálni a gyártók, hogy figyelj erre oda, így sok usernek, de még az ezzel foglalkozó szakszerviznek sem jutott eszébe, hogy ezt lecsekkolja.
Ahhoz, hogy alkalmanként elhúzz egy kisebb utánfutót, nem kell nagyobb hűtőrendszer meg minden egyéb (feltételezzük, hogy nem a maximális terheléssel mész fel naponta 5x a Mátrába). Lehetett volna ezt két lépcsőben is bevezetni: Előkészítés nélkül csak párszáz kg-ig lehetne terhelni és ezt egy kötelező jelzéssel fel kellene tüntetni a vonóhorgon. Előkészítéssel meg amit egyébként is bírna az autó. Azt is lehetne, hogy oké, ha vásárláskor spóroltál a CO2 adón, és utólag szeretnél vonóhorgot, akkor a különbözet megfizetése után feloldjuk a korlátozást.... -
macilaci78
nagyúr
válasz
bitpork #304158 üzenetére
Lakásfelújítós topikban sokak véleménye az, hogy 3×16A egy lakásnak kevés.
Nekem más a tapasztalatom, de nincs klímám. Ugyanakkor 400-600 Wh tipikus fogyasztást írnak a klímás topikban egységenként, ha rezegne a léc, akkor a vízforraló, vasaló biztos lecsapná.
Laktam olyan albérletben ahol 1×16A volt még 6A, 10A és 16A olvadó biztosítékokkal. Ott a mikró egymaga is képes volt lecsapni az órát és kiütni az olvadóbiztosítékot. Hálózatbővítés 1×25A-re megoldotta a dolgot úgy, hogy az olvadóbiztosítékok is maradtak. Ma már azért nem 100W-os villanykörték világítanak és nem villanyradiátorral fűtünk. Hiába van sokkal több fogyasztó, egy-egy fogyasztó takarékosabb. Illetve a nagyfogyasztók sem mennek egyszerre jellemzően.
-
Reggie0
félisten
válasz
bitpork #303904 üzenetére
Persze. Az szamit ki volt az elso. Ha elobb rakta ki az indexet a kanyarodo, minthogy elkezdtek elozni, onnantol nem lehet az elozest megkezdeni es ekkor valoban nem akadalyozhatjak a kanyarodot. De ha mar megkezdtek az elozeset hiaba rakja ki az indexet, neki kell elengedni az elozoket.
Pont ebben a szituban a kresz eleg szigoruan varja ezt el a balra kanyarodotol, ugyanis neki meggyozodnie kell arrol, hogy nem elozik, tehat ebben az esetben a bizalmi elvre sem hivatkozhat. Azaz kotelezo odaneznie es kotelezo megallapitania, hogy elozik-e vagy nem, majd eszerint cselekedni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bitpork #303641 üzenetére
Feleségem nagymamája (90+ már) egy jelenség, maradjunk ennyiben. A sógorom (unokája) Barcelonában élt 2 évet, karácsonyi ajándéknak gondolkodtam valami fapados buszjegyen Barcelona->Budapest irányba, mert én küldeni véletlenül se szeretném ilyen nagy útra, csak hazavárom.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bitpork #303665 üzenetére
Amikor javíttattam, akkor egy 48k-es ajánlatot kaptam, de végül is nem lett csere, mert még volt hátra 1,5 év műszaki. Most már valszeg többe kerül.
De ebben nincs semmi szenzor, kamera, fűtőszál, stb., sőt még a tükör sem a szélvédőre van ragasztva, hanem a két napellenző között nyúlik le.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bitpork #302760 üzenetére
Mint a kerékpáros paraolimpián, vagy melyik versenyen... A Tissot az egyik fő szponzor és egy karóra járt a győztesnek. A győztesnek az egyik karja könyék felett, a másik vállból volt amputálva... Egyfelől a képen elég röhejesen mutat a dolog, másfelől a szponzor az szponzor, a verseny pedig verseny.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Path of Exile (ARPG)
- Elektromos cigaretta 🔞
- EAFC 25
- Autós topik
- Xbox Series X|S
- Béta iOS-t használók topikja
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Vision RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- Prémium! Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R 9 9950X / RX 9070XT 16GB / 64GB DDR5 / 1TB 990Pro
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Olcsó Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Xeon 5650X / GTX 1650 / 24GB DDR3 / 250SSD+500HDD