Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3201) csiga8 válasza Tanaka 4501 (#3193) üzenetére


csiga8
senior tag

Jók azok a Stihl láncok. Az RSC-t ( nekem azok (is) vannak) kb. 3,5 pacitól érdemes használni szerintem. A félkéses viszont "nyugodtabb", egyre jobban szeretem, kicsi gépre meg egyértelműen az a jobb.

Ha valaki új gépet akar venni, és rá tudom beszélni egy ukrán MS 260-ra, azt szoiktam ajánlani. Jelenleg kb verhehetetlen ár/teljesítmény/üzemóra tekintetében.

Majdnem, ismétlem, csak majdnem! :) ( ugye nekem szép és csinos Husik vannak :) ) vettem, de a légszűrője nem tetszik, hogy csavaros és nem pattintós. A Solo 651-en se tetszett ez a megoldás. Aki ezzel meg tud békülni, annak ez örök élet...

(#3202) Pillerb válasza csiga8 (#3201) üzenetére


Pillerb
kezdő

Ezt alá tudom támasztani, otthoni használatra ha valaki akar egy már sokat bizonyított típust venni akkor nyugodtan belevághat egy Ms-260 ba. Lehet köröket futni ilyen meg olyan gépekkel, de a vége úgy is az lesz, hogy bukovári. 50ccm elég egy háztartásba, és kell is. A 40ccm kategória csak szenvedésre való. Tüzelő vágáshoz nem elég, persze úgy is lesznek akik hülyének tartanak. Nézzük meg mi a drága ha hozzá kell nyúlni valamihez. Kínai kotlákat senkinek nem javaslom, maximum ha bosszúságot akarsz magadnak, vagy haragszol valakire. Olcsó húsnak híg a leve, itt hatványozottan igaz.

Kérdezte itt valaki, hogy elektromos gép után mit vegyen. Itt a válasz, inkább pár hónappal később legyen meg, de egy új 260ast javaslok. Megéri összeszedni az ár különbözetet és akkor egy életre megoldottad a problémát.
Solo Alko Dolmar stb. ezek youtube videókra valók. Ez a Solo már nem az a Solo ami 20éve volt...

(#3203) Satya82 válasza Pillerb (#3202) üzenetére


Satya82
lelkes újonc

Az rendben, hogy a Stihl-t, főleg meg a 260 -ast érdemes venni, ha valódi minőséget szeretne az ember. Az is rendben, hogy 50 köbcentinél kezdődik a tűzifavágás. De ez a kínai téma érdekes. Kifejtenéd nekem egy kicsit bővebben, hogy milyen bosszúságot tartogatnak nekünk ezek a kínai gépek? :D

(#3204) Pillerb válasza Satya82 (#3203) üzenetére


Pillerb
kezdő

Majd rájössz ha megérkezik a csodabogarad.
Nézd meg azt a sok szemetet ami Árpinál kötött ki.

[ Szerkesztve ]

(#3205) Satya82 válasza Pillerb (#3204) üzenetére


Satya82
lelkes újonc

Több mint egy évtizede megérkezett már az első, úgyhogy nyugodtan kezdheted sorolni. ;)

(#3206) Pillerb válasza Satya82 (#3205) üzenetére


Pillerb
kezdő

Akkor bohóckodjál csak velük nyugodtan 😊

(#3207) Satya82 válasza Pillerb (#3206) üzenetére


Satya82
lelkes újonc

Múlt hónapban láttál először dugattyú hézagolót, ami szinte minden kínai gépben benne van, de roppant szokatlan volt neked. Azóta nem telt el olyan sok idő és máris osztod róluk az észt, mint valami szakértő!
Ki bohóckodik? :DD

(#3208) Pillerb válasza Satya82 (#3207) üzenetére


Pillerb
kezdő

Szerinted dugattyú hézagoló, szerintem meg hajtórúd központosító!
Ennyit erről, köszönjük Emese 😂😂

(#3209) Satya82 válasza Pillerb (#3208) üzenetére


Satya82
lelkes újonc

Bemutatkozott neked? :D A rúd, henger alakú. Csakxólok. Hajtókarnak hívják.

(#3210) Pillerb válasza Satya82 (#3209) üzenetére


Pillerb
kezdő

Szerintem ne erőltessed a dolgot 😊

(#3211) Stihl024 válasza csiga8 (#3200) üzenetére


Stihl024
junior tag

Jól emlékszel, csak benéztem... Síma Caber gyűrűt vettem a furat mérethez és mivel 1 gyűrűs 1.5 ,,,,, túrót 1,2 lötyög benne az 1.5 nem megy bele-eredetit kell venni hozzá.......más videósnál is láttam a Dolmar 1,35 -ös gyűrűket használ...... Legvékonyabb klingeritből ki kanyaritottam a tömítést és nagy arcal totál lecsavaroztam a hengert-a dugó belekoppant a fejbe..., ezekről mind csináltam videót de tegnap mind dobtam a kukába -csak botlások semmi más . Kabaré videót nem akartam feltenni-főleg ahol én vagyok a bohóc. Lehet sok embernek hasznos lett volna -tele van buktatóval a felújítás. Elkap az ideg rendelek rá mindent gyárit és megcsinálom de akkor már meg kel tartanom. 62eft -ért lenne rá vevőm de ha felújítom rendesen 75-be jön ki ebben benne van a 45 e ft amiért nekem házhozjött. 1mm-es hengertalp tömítés kellett alá.....

(#3212) Stihl024 válasza Pillerb (#3210) üzenetére


Stihl024
junior tag

Figyerlj Balázs , mikor akarod megérteni-ez egy olyan fórum ahol a BÜTYKÖLŐK segítik egymást ?? Kezded elvetni a sulykot semmi szűkség nincs erre amit te itt művelsz. Vagy akarsz hasznos tag lenni vagy keress magadnak a stílusodhoz megfelelő fórumot .Ezt most visszafogottan és nyugodt állapotomban írom neked. Totálisan igaza van a srácnak, semmi szűkség a fölösleges ész osztásra..

[ Szerkesztve ]

(#3213) Pillerb válasza Stihl024 (#3212) üzenetére


Pillerb
kezdő

Ezt miért nem a haverodnak írtad? Ő kezdte a kioktatást

(#3214) Satya82 válasza Pillerb (#3210) üzenetére


Satya82
lelkes újonc

Tehát, akkor a rúd szó szerinted nem henger alakú tárgyat jelent? Érdekes.

Hajtókar: Nagyjából 984 000 találat
Hajtórúd: Nagyjából 27 300 találat

De kicsit mintha elkanyarodtál volna... Mi van a kínaiakkal?

(#3215) Pillerb válasza Stihl024 (#3212) üzenetére


Pillerb
kezdő

Ha elolvasod az eredeti hozzászólásomat, akkor láthatod miről szólt.
Egy véleményt fogalmaztam benne nem alaptalanul. Pontosan tisztában vagy vele te is, hogy amit leírtam az igaz. Annak ellenére, hogy a sok videóban a kínai cuccok magasztalása folyik, Farmertec Hyway stb. mindketten tudjuk, hogy silány minőségű cuccokról van szó. Ennek hangot merek adni, és ki merek állni a gyári normális alkatrészek és gépek mellett. Nem játszom meg magam, nem csinálok a háttérben mást. Ha nem ezt tenném akkor félrevezetném azokat az embereket akik jóhiszeműen elhisznek dolgokat.
Ha valamit meglehet normálisan is csinálni az életben akkor miért miért keresnénk magunknak problémát.

(#3216) Satya82 válasza Pillerb (#3213) üzenetére


Satya82
lelkes újonc

Meg tudod azt mutatni, hogy hol kezdtem én a kioktatást?

(#3217) csiga8 válasza Stihl024 (#3211) üzenetére


csiga8
senior tag

Őszinte leszek, eddig csak 1.2 mm és 1.5 mm-e gyűrűvel találkoztam kisgépbe.

Azt tudom, hogy amíg pl a kínai (pl klón MS 660) gyűrűhézaga 0,3mm, addig egy Caber 0,2mm, de ez nem számottevő különbség, de különbség. ( Hézagmérővel szoktam megnézmi) 1 mm-es hézagnál mindenképp kuka, de ha már 0,4-0,5 mm és bontottam a gépet, én inkább cserélem.

A vékony klingerit tán 0.5 mm, nekem legalábbis ez van itthon. Azt hiszem Auchanban vettem nagyméretű, ( majd 1 négyzetméter) hengerbe csavart színes papírt, ami 0.3 mm vastag. pár száz Ft. ( Valamikor nekem is ajánlották) Én digitális tolómérővel mentm papírt venni az Auchanba. :) Most meg főleg nem gáz, mert maszkos buli van. :)

A papírtömítésnél arra érdemes figyelni, hogy befelé semmiképp ne lógjon ott jobban kivágom, kifelé meg ugyanannyit hagyok rá.

( ha belóg, a benzin-levegő keverék feláztatja, aztán behamizza a gép. Ha nem lóg túl befelé, a kettő összeszorított felület között viszont semmi baja nem lesz.)

Az MS 660 port videókat nézve, azokat összerakják szilikon tömítéssel.

Most rendeltem Loctite 5972-t [link] pasztát ,ez benzinálló is. Az Elring Curil T is az lenne, de égen-földön nincs. :(

A klón MS660 hengerébe belül a "hengerfejnél" van egy vékony "szalag" ( méretre munkálás) körbe. Szélességben vagy 2 mm, magasságban 1-2 tized.

A rossz, besült dugó ( de lehet jó is, nem teszed vele tönkre) tetejét megtisztítottam, 4 pötty pillanatragasztót tettem rá, majd a 60-as csiszoló papírra fordítottam a dugót.

A dugóra tettem egy kalapácsot és el kezdtem hőlégfúvóval melegíteni, hogy hamar száradjon. Viszonylag hamar megköt. Fára kell tenni és tapétavágóval körbevágni.

Ott lesz a tetején a ráragasztott csiszoló papír. A dugót kézbefogva, tetővel felfelé a tapétavágóval meg lefelé irányban, körbe utánaigazítasz, ( nem téped fel) hogy alakhelyes és méretpontos legyen rajta a papír.

Ezt bele tolod a hengerbe és forgatva ( kézből pl kombinált fogóval, vagy előtte bennehagyod a csepszeget, egy dugókulcsot feláldozol, bevágod a csapszeg mértet rajta, hogy rámenjen a csapszegre, akkus fúróval megtekered. Én lusta voltam. azt hiszem 8-as csavarra tettem 2 db anyát, az pont beleszorolult a dugóba és úgy tekertem lassan akkussal) nem nagy sebességgel, inkább lassabban megcsiszolod.

Nem szabad nagyon ráragasztani a papírt, mert akkor nem jön le. Ahogy mondtam, úgy a tapétavágóval kb kettő perc a lefaragása, csiszoláskor viszont nem jön le.

Nekem hengerenként 4 db papír kellett, hogy nagyjából 2 tized mm kopjon a szélből.
Ez ugye azt jelenti, hogy annyival lejjebb tudom tolni a hengert, még kisebb lesz a kompressziós tér. ( a henger talppból is csiszoltam, mert rossz vagyok :D )

A henger talphoz viszonyítva ( toloómérő, mélységmérő) tudsz mérni, mennyit haladtál.

Neked szerintem nem kell sok.

Gyűrű nélküli dugóra a hengert visszahúzva 2 db csavarral a gyertyanyíláson forrasztó drótot bedugsz, és a motort lassan megforgatva ( lendkerék, berántó) kell a drótot öszenyomatni.

Arra figyelj, hogy hengerfalig dugd a drótót koppig, de a dugó közben legyen FHP közelében, hogy ne tudd a résekbe dugni a drótot.

Miután összenyomta a drótot, tolómérővel megnézed a drót vastagságát. Annyi a présrésed.

Ha mindjárt az elején ezzel kezdesz, van viszonyítási alapod. A néhány ( 1-2) tized mm miatti változás a vezérlés fokokban nem érzékelhető, az lófütty, csak a kompót növekedés.

Ha jól emlékszem, ökölszabály, hogy kb 10% kompresszió végnyomás növekedés miatti teljesítmény növekedés kb 2-3 %.

Kisgépeknél büntetlenül 12-13 barig nyugodtan el lehet menni. 13 bar környékén nyáron már inkább 100-as benzin, ( mondjuk én eleve csak azt ajánlom) hidegebb időben az sem kell.

Ha lesz kis időm, a "hengerfej" dugóval való csiszolásához keresek neked videót, de MS660 port-ra keresve ott lesz valamelyik.

(#3218) Misi87


Misi87
csendes újonc

Látom viharos idők vannak ismét :) Nem is akarok belemenni ezekbe, de ezek azért nézőpont kérdések is. Után gyártott alkatrész vagy hasonlók nyilván nem fogják azt tudni semmilyen téren mint a gyári. És persze az is tiszta sor, hogy mindenki új vagy márkás gépet szeretne, de mi van azzal aki nem teheti meg? Saját tapasztalatomból tudom mert a környezetemben is ez megy. Van akinek csak a kínaira futja vagy elég arra a kis tüzelő vágásra mert nem tehetik meg, hogy drága vagy új gépet vegyenek. Ráadásul ez itt alapból egy bütykölős, szerelgetős fórum vagy csoport. Itt mindenféle gép megfordult már mióta én is itt vagyok, pedig pár hónapja vagyok tag.Pont ezért ragadtam én is ezen a fórumon.Más csoportokban még mindig ez a téma, hogy melyik a jobb, a Stihl vagy a Husqvarna? :) Na hát az olyan csoportoknak vagy fórumoknak aztán sok értelme van. Egy a lényeg, maradjatok a témánál, szerelés, bütykölés, tapasztalat stb!Ahogy írtam, ez itt márkafüggetlen fórum, semmi szükség a marakodásra itt is.

(#3219) Btamas81 válasza Pillerb (#3206) üzenetére


Btamas81
csendes tag

Lehet, hogy neked bohóckodás, de egy valamit elfelejtesz. Nem mindenkinek van rá pénze, illetve kell egy évbe maximum 5ször, akkor minek nézze a drága gépet?
Apámnál ott van 4husi mind újonnan lett véve. Ő fával tüzel, neki kell. Azt hoznám amelyiket akarnám meg amikor akarnám, de mégis vettem magamnak egy kínait, hogy ne kelljen szaladgálni. Én gázzal fűtök, fűrész annyira kell, ha kidől egy fa a viharban a kertem végébe, el tudjam vágni.
Szóval érted mit akarok mondani? Neked is van igazad, meg a másik félnek is.
Mindig a célhoz kell eszközt választani. Legalábbis szerintem. Erre amire nekem kell jó a kínai.

(#3220) csiga8 válasza Btamas81 (#3219) üzenetére


csiga8
senior tag

Valami hasonlót írtam volna, de így már nem kell nekem. :)

Kínai és kínai közt is nagy különbség van. A kalaposoktól vett piaci - szerintem- a legalja.

Mégis minden kezdőnek kezdésként azt ajánlanám.

Tizenezer Ft-ért tanuló gépnek tökéletes. Mindent megtanulsz rajta - nagyon hamar! :) - hogyan kell szerelni.

Ne legyen gond egy gyertyacsere, egy kipu levétel. Tanulja meg, hogya karbin az állító csavarok a hozzáértőknek vannak. Tanulja meg tisztán és karbantartani a gépet, légszűrőt.

Tanuljon meg keveréket bekeverni és láncot élezni. Lehet ezzel kellett volna kezdenem.

"Haladók" már kiszednek egy karbit, lehúznak egy hengert, le tudnak szedni egy kuplungot, esetleg lendkereket. Innen már egyenes út a szimering és benzincső cseréhez. És ennyi.

Megtanulja, hogy mi hogyan van benne, hogyan működik. Mire kezébe vesz egy komolyabb gépet, már nem fog alapvető hibákat véteni, megtanulja becsülni a jót., mert lesz viszonyítási alapja.

Viszont skszor kényszerűségből vesznek ilyen gépet, emrt erre van keret.
Ezt is szem előtt kell tartani.

Ha pl a Hecht-et kínainak vesszük, részemről kifejezetten ajánlható akár az éves, rendszeres tüzifa összevágásra otthonra.

Ha valaki melót vállal, az már más kategória. Oda gép kell.

[ Szerkesztve ]

(#3221) csiga8 válasza csiga8 (#3217) üzenetére


csiga8
senior tag

A videót nem találom, találtam képet.

A henger szélén van egy "szalag", ( ott van méretre munkálva) meg öntési maradványok. Azokat a kis csíkokat dremellel lefaragtam, a szélén a azt a " szalagot" lecsiszoltam.
( Ez a kínai henger, a Stihlébe nincs az 4 db csík)

400-as papírtól lefelé próbálltam mindennel, a 120-as jött be a legjobban, ( 60-as nagyot fog, azzal óvatosan) tisztázni a 180-as.

[ Szerkesztve ]

(#3222) isti732712


isti732712
aktív tag

ÓÓÓÓÓ édes kis fa... hogy itt mindig veszekszik valaki valakivel..... Nem vagytok ti túl érzékenyek?

Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember.

(#3223) Pillerb válasza Btamas81 (#3219) üzenetére


Pillerb
kezdő

Pontosan tudom miről beszélsz. Majd amikor a legjobban kellene és éppen fossa az olajat meg nemindul, majd akkor átgondolod a leírtakat 😊

(#3224) isti732712 válasza Pillerb (#3223) üzenetére


isti732712
aktív tag

Van egy efco mth4000 es gépem kiválóan működik, de emellett van egy kínai gépem is ami most nem működik kiválóan, holnap jönnek az alkatrészek és elindul a felújjítás, idáig 12ezer be van benne a gép ami közel 20 éves, az hogy mi lesz belőle az egy más kérdés de bizakodó vagyok ,hogy tanultam annyit árpi videóiból hogy sikerül. Igen nekem is nyomta az olajat mindenhol,meg minden más egyéb baja is van, de vannak olyan helyzetek amikor a kinai gépet vetem be vágásra nem az efco-t, érthető mindkét álláspont, de nem hinném hogy ez vita tárgya kellene hogy legyen. Van aki csak egy kinai gépet tud megvenni mert erre tellik, van aki meg tudja venni a 500 ezres fűrészt is, ez itt mind pénztárca kérdése, de én ugyanúgy szeretem a kinai gépemet mint a kis olasz efco mat. :)

Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember.

(#3225) Stihl024 válasza Pillerb (#3215) üzenetére


Stihl024
junior tag

Maradjunk annyiban Balázs , email válltásunk után szövetségest találtunk egymásban-elvileg. Én oda tettem magam azokkal szembe akik neked mentek, de nem nagyon éreztem a viszonzást. Nálam van egy értékrend amibe te már nem férsz bele. Az olyan embereket becsülöm akik nem felejtenek el akkor sem ha már nincs rám szűksége. Mindenki tudja a gyári alkatrész-jobb kint akármi de drágább is mint akármi. Mindenki a saját pénztárcájából fizet -tehát ha valaki olcsó Kínait vesz -azt vesz. Megjegyezni meglehet - de leszólni nem hiszem . Te leszólod.

(#3226) Pillerb válasza isti732712 (#3224) üzenetére


Pillerb
kezdő

Szuper, hogy megtudod csinálni, ennek nagyon örülök.
De gondolj vele abba aki nem tudja megjavítani annak nem más mint kidobott pénz.
Érted ugye, hogy mit szerettem volna sugallni vele?
Bácsi megnéz egy videót, vesz egy adott gépet 35000 forintért mondjuk. Ha szerencséje van akkor még kicsit használni is tudja. Bedöglik, elviszi javíttatni, közlik vele, hogy többe kerül a leves mint a hús.
Megint vesz egyet.... Ennyiből vehetett volna belépő modellt több gyártónál is amivel kevesebb eséllyel lenne probléma évekig.

(#3227) Btamas81 válasza Pillerb (#3226) üzenetére


Btamas81
csendes tag

Innen nézve igazad van. Bár nem tudom, hogy lehet egy kínaira rákölteni 35öt, de értem amit írsz.
Akinek van egy kis műszaki érzéke, megnéz pár videot, rászán egy két napot és üzembiztossá teheti a kínait is.

(#3228) isti732712 válasza Pillerb (#3226) üzenetére


isti732712
aktív tag

Erre írtam érthető mindkét álláspont.

Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember.

(#3229) isti732712 válasza Btamas81 (#3227) üzenetére


isti732712
aktív tag

Hát..... ha igazán nagyon szeretném top-ra felújítani akkor nekem is benne lenne vagy 20 ezerbe, mert még a karbival nem tudom mi van, de ha ott is gond van akkor membrán szett csere... én itt az összegbe a szállítási költséget is beleszámoltam. De........ 35 ezret akkor se költenék rá mert majdnem hogy fizikai képtelenség. Persze nyilván rá lehet, mert ugye miért ne, akár karbi csere akkor csapágyak hengerszett, és akkor marad a szimpla blokk, és főtengelyről még nem is beszélve,de igyekszem költséghatékonyan megcsinálni, erre írtam az előbb meglátom mi lesz belőle, majd ha kész van dobok fel képeket meg videót :))

Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember.

(#3230) kemenylegeny válasza isti732712 (#3222) üzenetére


kemenylegeny
csendes tag

Ha sok sertéshúst fogyaszt valaki könnyebben ingerülté válik. :))

(#3231) kemenylegeny válasza csiga8 (#3221) üzenetére


kemenylegeny
csendes tag

Ezt épp kérni akartam, hogy mutsd meg. Köszi. Az meg igaz, készen kell állni egy márkás gépre, hogy jó gazdája lehessen valaki.

(#3232) kopepe válasza Btamas81 (#3227) üzenetére


kopepe
aktív tag

Ne haragudj,de le kell hogy csesszelek! Már bocsánat,hogy beleugatok...
Nem 35-öt rákölt a gépjavításra a "bácsi",hanem 35-ért megveszi a gépet ..."és használja"
Ezt írta.

(#3233) kemenylegeny


kemenylegeny
csendes tag

Akinek láncfűrésze van az öregek (80+) között és még használja is, azok tudnak szerelni, de ha nem, akkor valamelyik haver, régi cimbora, harcostárs megcsinálja neki.

(#3234) Satya82 válasza Pillerb (#3226) üzenetére


Satya82
lelkes újonc

Érdekes, hogy mindig annak a legnagyobb az egó-ja akinek nincs tapasztalata. Azoknak akiknek van kínai gépük és nem most láttak először fűrészt, mindig a helyén tudják kezelni és mondhatjuk, hogy elégedettek velük. Neked súlyos önértékelési problémáid vannak. Túl sokat képzelsz magadról, csekély tapasztalatodhoz, tudásodhoz képest, és nem tudsz veszíteni. Nem bírod elviselni, ha nem neked van igazad. 100% biztos vagyok benne, hogy a hajtókar, továbbra is hajtórúd marad számodra. ;) :U

(#3235) csiga8 válasza Satya82 (#3234) üzenetére


csiga8
senior tag

Ha piszkáljátok a parazsat, persze, hogy lángra kap...

Egyébként a hajtókar az köznyelvi elnevezés, hivtalosan tényleg hajtórúd a neve.

Az 1989-ben írodott egykori középiskolás Szerkezettan (I.) könyvemben is ( 193-ik oldaltól a 204-ik oldalig) hajtórúdként szerepel mindenhol, az a műszaki megnevezése.
( Kifényképézem majd, ha kéred, de most készülődök éjszakásba)

Más kérdés, hogy sokszor én is hajtókarnak hívom, mert ez ragadt rám a környezetből.

Ahogyan a fékolaj sem fékolaj, hanem fékfolyadék. A DOT 3, 4, 5.1 glikol bázisú, az amerikában használt 5.0 a szilikon bázisú.

Hogy miért hívják fékolajnak? Emlékeim szerint - a ma már nem használt- DOT 1 és 2 szabvány még magas minőségű olaj volt a Castroltól.

Innentől a köznyelvben (is) megmaradt fékolajnak.

Szerintem bárhol, bármikor a hajtórúd vagy hajtókar, illetve a fékolaj vagy fékfolyadék elnevezést használod, megértik.

Amit viszont nem értek.

Ezen miért vitáztok?

Van egy fórum, ahol összegyűlnek a fűrészesek, tehát közös az érdeklődési kör. Vannak kérdések, vannak válaszok, vannak jó ötletek. Ez tök jó.

De összeveszni a semmin? Miért?

Egy pici türelem, egy pici tolerancia, sok műszaki tartalom, hivatkozás. Persze oda-vissza...

A "bunyóból" kimaradnék, remélem hamar csillapodnak a kedélyek.

(#3236) isti732712 válasza csiga8 (#3235) üzenetére


isti732712
aktív tag


"Szerintem bárhol, bármikor a hajtórúd vagy hajtókar, illetve a fékolaj vagy fékfolyadék elnevezést használod, megértik.
Amit viszont nem értek.
Ezen miért vitáztok?
Van egy fórum, ahol összegyűlnek a fűrészesek, tehát közös az érdeklődési kör. Vannak kérdések, vannak válaszok, vannak jó ötletek. Ez tök jó.
De összeveszni a semmin? Miért?"

Ott a pont :DD :DD

Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember.

(#3237) Satya82 válasza csiga8 (#3235) üzenetére


Satya82
lelkes újonc

Így igaz. Nem kell piszkálni a parazsat.
Vagyis jelen estben ne piszkáljátok a kínai fűrészeket, mert én szeretem a kínai fűrészeket. Imádom a Komatsu konstrukciót, egy élmény szerelni sok géphez képest. Imádom, hogy olyan mint a Legó és nagyon olcsó hozzá minden. Van több olyan kínai fűrészem ami több mint 10 éves és eredeti benzincsöve, szimeringje, gyertyája, berántója van. Soha nem kellett javítani. Nyilván nem csak ezekkel vágok reggeltől estig, de dolgoztak eleget. :R
Ja, hogy divat fikázni! Ettől akar valaki nagyobb ember lenni? Az magára vessen. ;]

[ Szerkesztve ]

(#3238) Pillerb válasza Satya82 (#3234) üzenetére


Pillerb
kezdő

Ma már legalább érdemes volt felkelnem 👍

(#3239) Pillerb válasza csiga8 (#3235) üzenetére


Pillerb
kezdő

Élvezettel olvasom a hozzászólásaidat, ma is tanultam belőle.
Nem is tudtam, hogy amcsiba szilikon bázisút használnak.

(#3240) Pillerb válasza Stihl024 (#3225) üzenetére


Pillerb
kezdő

Mit szólnál hozzá, ha inkább egy sör mellett beszélnénk majd meg.
A hülyéket elengedem, de akibe van fantázia azzal szívesen beszélgetek.
Mindkettőnknek van egy stílusa, de ez nem lehet akadály, hogy közös nevezőre jussunk!
👍

(#3241) Satya82 válasza Pillerb (#3240) üzenetére


Satya82
lelkes újonc

Most lehülyéztél?

(#3242) Btamas81 válasza kopepe (#3232) üzenetére


Btamas81
csendes tag

"Bedöglik, elviszi javíttatni, közlik vele, hogy többe kerül a leves mint a hús"
Ebből nekem az következik, hogy rá kell költeni az árát.

De nem haragszom.

(#3243) Btamas81 válasza isti732712 (#3229) üzenetére


Btamas81
csendes tag

35ért megvett gépről volt szó, szóval gondolom valami "márkásabb" új kínai gépre gondolt a Balázs.
Egy újra azért nehéz lenne még 20at is rákölteni.
Bepasztázza az ember az olajcsövet, vesz két normális szimmeringet. Beállítja a gyújtást meg a karbit.
Ha szerencséje van kapott hozzá egy alap Oregon lapot, akkor csak lánc kell.

(#3244) kopepe


kopepe
aktív tag

Egy kis segítségre lenne szükségem!
Idén már elmondhatom,hogy 28 éve használok benzines láncfűrészeket.(A használattal nincs is gondom.)
Hasonló adottságú szakértő szerelők válaszát várnám!
Adott egy jófogáson vásárolt oleo mac gsh400 karcmentes keveset használt láncfűrész.
(az előző tulaj hordta szervizbe)
Ezt már leírtam,a gép 3 szervízt megjárt,és mégsem jó,sajnos mégsem!
Hidegen pöcc röff! Alapjárat gázreakció rendben!Amíg ki nem fogy a benya,vagy le nem állítom tuti a gép.
Üzemmeleg a gép,leállítom,és kb öt perc,és az istenért nem indul el!Ha kihül indul pöccre.
Ma kicsit szórakoztam vele L-1,5ki H-1ki eddig így állok,és pöpec a gép,amíg...
Valaki írt párszáz HSZ-el előbb,hogy a karbi elengedi a nyomást?Ez eredményezheti ezt a jelenséget?
Aki nem tudná van még egy ilyen gépem,ami volt az Árpi videójában is,és engem is meglepett az eredmény.
Az pár hónappal öregebb gép,és nem csak hidegen pöcc,hanem melegen is.
Gondolkodtam membrászettcserén,de minek?Innul pöccre,és megy mint a marha...
Segítsetek kicsit!

(#3245) Btamas81 válasza kopepe (#3244) üzenetére


Btamas81
csendes tag

Békaszelep vagy membrán

(#3246) Stihl024 válasza Misi87 (#3218) üzenetére


Stihl024
junior tag

Aki még ilyesmin tud vitatkozni az mind hülye. :K :K :K :K

(#3247) Btamas81 válasza kopepe (#3244) üzenetére


Btamas81
csendes tag

Vagy gyertya.
Még én annyit próbálnék hogy mikor leállítod, féktisztítóval beindul-e? Ha nem elektromos baj, ha igen üzemanyag ellátási.

(#3248) Stihl024 válasza kopepe (#3244) üzenetére


Stihl024
junior tag

Én a helyedben elsőre átraknám a másikról a karbit, és kijön a huncutság. Ha azzal tuti a gép akkor érdemes teljesen felújítani a karbit-tűszelep, membrán és a kimondott karbi tisztító spraj-t ajánlom de nagyon! 100xs jobb a féktisztítónál szét mar minden szutykot!

(#3249) csiga8 válasza kopepe (#3244) üzenetére


csiga8
senior tag

Ami tipikusan hőre így reagál, az a gyertya. Ha nem lett még cserélve, érdemes. Én az NGK BPMR7A-t szoktam használni

Gyertyához kapcsolódóan hasonlót tud a gyújtás is.

Amikor melegen nem akar indulni, lehet az is, hogy sokat kap ( L csavaron picit befelé kéne tekergetni)

Ami hőre reagál, tágulhat pl az impuluscső. ( nem tudom itt milyen megoldás van)
Próbáld ki azt is, hogy amikor melegen leállítod és nem indul, csavard ki a tanksapkát, majd tedd vissza. Ha indul, akkor tankszuszogó lesz.

Engem sz.patott már meg ( Fuxtec) olyan is, hogy a forró henger átadta a hő a karbinak és fellforrt ( gázosodott a benzin), de az kifejezetten nagy terhelésre és meleg nyári napon jött elő. Vastagabb ( hőszigtelés miatt) papír, vagy klingerit tömítést vágtam a karbi alá, utána jó lett.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

(#3250) emmzolee válasza kopepe (#3244) üzenetére


emmzolee
csendes tag

Az én véleményem, hogy gyertyát kell cserélni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.