Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
PALEDOG
kezdő
válasz
Tanaka 4501 #3299 üzenetére
Weldtech 2000kft. Árakat nem tudok. Azt mindig kérni kell.
Szikrahegesztés lenne talán a legjobb megoldás rá.Autoiparban létező dolog az elveszünk elv. Azonban századokról beszélünk és van 1-2 akár 3-as fokozatú túlméret akár polcon. Az egy kiforrott létező javítási technológia. Itt nem alkalmazható.
-
Tanaka 4501
újonc
válasz
PALEDOG #3297 üzenetére
Köszi!
Tehát komatsu gz4000, 420 környékén lehet kutatni.
Meg hol csinálnak ilyen fémszórást és mi a nagysagrend árban?És mi van akkor, ha nem hozzarakunk, hanem elveszünk?
Vagy hülyeség esztergalasban gondolkodni?
Több problémát csinál, mint amennyit megold, mert utána meg specko csapágyat kellene gyartatni?
Mert autónál van főtengely síkolás vagy köszörülés és ott gyártanak ilyen felújító csapagyakat, erről fingom nincs csak autószerelő magyarázott ilyet, amikor a terepjáró főtengelyet lenyalta az ékszíjtárcsa éke és egy Milla lett volna egy vadzsiúj, aztán lett egy fiatalabb, komplett motor 80-ért.
De mindjárt keresek fémszórást neten, ha nem most oldja meg a problémát, akkor is jól jöhet.
Vagy az is kérdés, hogy kell-e nekem kettő egyforma gép, vagy most van egy harmadik a jófogáson...
De bőven elég egy db hadrafoghato ebben a méretben.
Köszi szépen az infót! -
PALEDOG
kezdő
válasz
Tanaka 4501 #3296 üzenetére
Több tanaka modellbe eleve Zenoah blokk van. Voltak közös fejlesztéseik. Lehetséges egyezés.
Ha nincs sehol elérhető főtengely ,tennék egy próbát hátha megcsinálják fémszorással. Sokkal kisebb a hőbevitel mint felhegesztéskor. Így lágyulás és vetemedés kizárt. Felületi érdesseg és pontos méretek utómunkával tarthatók. Keménysége megfelelő marad. A szimering se zabálja ki. -
Tanaka 4501
újonc
Az egyik tanaka főtengelye el van nyalva, beallt a csapágy és megforgott rajta.
Technoform Kft-nel nincs, kisgepcenteumnal nincs, mivel 2 éve leallt a Hitachi a benzinmotoros gépekkel, megszűnt az alkatrészellátás.
Most ikyenkor mi van? A tanaka cég viszont nem szűnt meg, ők gyártották a Hitachinak a láncfűrészeket, vagy annak is vége?
150 dollár, +áfa, vám, szállítás...
Azt hiszem, hogy technikai kannibalizmus az egyetlen járható út XD
2in1 az egyetlen nem anyagi deficites megoldás.
Így az 50 ccm-es hitachi is elgondolkodtató, kb 5 évig lesz hozzá alkatrész.
B verzió, lehetséges, hogy más, elérhető áron kapható, készleten lévő illetve beszerezhető alkatrésszel pótolható?
Lehetséges olyan kompatibilitás,hogy valamelyik echo, komatsu, Husqvarna tengely jó, vagy ne is reméljem? -
Btamas81
csendes tag
válasz
Husqvarna340 #3294 üzenetére
"Akkor a vezető hossza csak az ami felszerelt állapotban a láncdekli után látható?" Kb igen.
Elsőre tűnik csak bonyolultnak.
A leggyakrabban használt láncok:
3/8pico 1,3mm
325 1,5mm
3/8 1,5mm/1,6mm
Ahogy írtad a csillagkerék adja a láncosztást, a gép adja a vezető felfogatását, a vezető adja hány szemes és milyen vastag lánc kell. -
Husqvarna340
újonc
válasz
Btamas81 #3291 üzenetére
Köszönöm a segítséget. Akkor a vezető hossza csak az ami felszerelt állapotban a láncdekli után látható? Elnézést kérek, én azt hittem a vezető teljes hossza, most biztos sokan néznek hülyének de őszintén szólva én szerelgetni szeretek,érdekel de ez a vezető, lánc, osztás téma jelenleg nagyon kínai nekem, bár remélem egyszer csak letisztul a kép mit hogy mivel lehet használni 😊
-
-
Btamas81
csendes tag
válasz
Husqvarna340 #3290 üzenetére
Jó volt akkor a tippem, hogy 38cm vezetőd van. A teljes hossz azért becsapós mert van belőle a gépbe is.
Igen 325 csillagod van.
És jó gondolatmeneted, az osztást a csillagkerék, a láncszámot meg a vezető határozza meg. Viszont a vezető felfogatásnak passzolni kell a gépre.
Ha megnézed a webáruházakat, van több fajta vezető. Megnézed melyik a te gépedre való (oregonból ha jól emlékszem a 095végű kell a husikra), és ott már írják is, hogy mekkora lánc kell kell rá.
Te esetedben 38cm 64szem. A 45re 72szem, ha jól emlékszem. -
Husqvarna340
újonc
válasz
Stihl024 #3287 üzenetére
Megnéztem mégegyszer a lánc biztos 64 szemes
A vezető 45cm teljes hosszában,ez biztos.
Megpoliroztam a vezetőt és nem tökéletesen de ilyen számok vannak rajta dupla sorban
SRA 15/58 058 15 204
325 640L made in norway.
Akkor ezek szerint 325-ös osztású csillagkerék van a gépen? Mi határozza meg milyen láncot kell rá venni ha teszem azt lecserélni szeretném a vezetőt mondjuk 38 vagy 40-re? Talán az osztást a csillagkerék a szemek számát pedig a vezető? -
emmzolee
csendes tag
Tényleg.
Nekem is lenne egy lánccal kapcsolatos kérdésem.
Ha a kínai gépem eredetileg 325-ös lánccal jött ki.
Van arra lehetőség, hogy valami 3/8 Picco láncot és vezetőt rátegyek?
Azt tudom, hogy lehet kapni 3/8 lánckereket a gépre, de a Picco láncvezetőnek máshol van az olajozó nyílása.
Erre van valami típus? Vagy valami megoldás?
Tök jó lenne ha rá lehetne szerelni, mert akkor sokkal kezesebb és gyorsabb lenne. -
Stihl024
junior tag
válasz
Husqvarna340 #3267 üzenetére
Egész biztos 325, 1.5 64 szemes. A szemek-a vonószemek azok amibe belekapaszkodik a lánckerék számold meg -annyi szemes lesz.
-
Stihl024
junior tag
válasz
isti732712 #3276 üzenetére
Nyúlj be közvetlen a főtengely mellett egy vékony pici csavarhúzóval mire pislogsz egyet kint is lesz -ezek ilyenek
-
Btamas81
csendes tag
Na megjött a Royalkraft rettenet.
Természetesen agyig dzsuvás. A vezető miatt vettem meg, hát nem egy 3,8 1,3mm 18"szerintem kizárt, hogy ezzel használták. Bár a csillagot még nem néztem, hogy milyen.
Dugó csíkos, henger szerintem menthető.
RK6800 a típusszáma, 68ccm hirdetik. Höhö
45mm a dugó benne. Bár lehet már nem gyári ez a henger. A löketet nem tudom, hogy kellene megmérni. A főtengelyen LH43 felirat.
Benzincsövet lehúztam, spriccel a nafta, valószínű a membrán jó. A csöveken se látok semmi repedést.
Főtengely jobbra/balra mozog, fel/le nem kottyan.
Kap egy tisztítást, a donorból megy át bele a dugó/gyűrű meg a fogantyú.
Röviden ennyi.
-
Btamas81
csendes tag
válasz
isti732712 #3276 üzenetére
Célszerszám hijján, beletekersz egy facsavart és húzod.
-
isti732712
aktív tag
Egy egyszerű másoknak biztos rutin dolog, hogyan kell a szimeringet kicserélni a láncfelöli oldalon? Látom a szimeringet szétt van kapva a gép de semmilyen videót nem találtam erről.
Előre is köszi
-
Misi87
csendes újonc
Husqvarna 236-ba valaki nem rendelt mostansàg a hengerbe lévő hézagoló betéteket? Egyedül a Kertmotoron talàltam, de egy hónapja vàrom, hogy legyen mert csak egyik oldalra való van nàluk készleten. Sehol màshol nem talàlok.
-
Btamas81
csendes tag
válasz
Husqvarna340 #3271 üzenetére
38cm(15") vezető lesz az. Legalábbis nekem a 40es husin 38as vezető 64szemes 0.325 lánc van. Néztem a tied használatiját, csak a vezető hosszok vannak rajta, hogy mekkora lánc kell az nem. Vagy legalábbis én nem látom.
-
Husqvarna340
újonc
-
-
csiga8
senior tag
válasz
Husqvarna340 #3267 üzenetére
Ha 64 szemes a lánc, akkor 40-es vezető van rajta és 0.325-ös. ( szerintem ez van rajta)
Ha 45-ös a lap, akkor 0,325 osztásnál 72 szemes a lánc, 3/8-nál 68 szem.
Ha 40-es lap van rajta és 3/8-os, akkor 55 szemes a lánc.A lapot, vagy a láncot vidd át valakihez, akinek van 0,325-ös lapja vagy lánca.
A lapot befogod satuba orrkerékkel felfelé, és a láncot az orrkerékre teszed, forgatod rajta ( húzod benne) a láncot. Ha nem belevaló, kb 10 cm után kiemeli a láncot az orrkerék. Ha belevaló, simán gördül benne a lánc végtelenségig.
-
Husqvarna340
újonc
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne hogy most vettem egy HQ 340-et és szeretnék rá egy Husqvarna vezetőt és egy sthil rs láncot de nem tudom milyet kérjek.
Cserélhető csillagbetétes, de nem szeretném leszedni a kuplungot ha nem muszáj.
amit kaptam hozzá vezetőt azon a számok nem olvashatóak a láncot próbáltam beazonosítani a neten talált infók által.
Jelenleg 45cm a vezető a lánc:
64szemes
Alul 1.43mm széles
3 szegecs közti távolság 16,26mm amit elvileg 2vel osztva kijön a 8,13 és állítólag így 325-ös a lánc.
Ez így helyes lehet?
És 38cm-es vezetőn gondolkodtam ahhoz elég azt mondani hogy 38-as vezetőhöz 325-ös sthil rs láncot szeretnék?
Bocsi ha hülyének néztek de nálam a lánc téma jelenleg kínai és Árpi videóiból erre még nem jöttem rá mit hogy kellene 😂 -
Stihl024
junior tag
Srácok! Holnap a Dolmart blokkot nyomás próbázom legyen róla videó-érdekel valakit?:
-
csiga8
senior tag
Előzményemhez írom tovább. Megvan a videó a „hengerfej” csiszolásról. Rosszul emlékeztem, nem a 660-as, hanem 372XP-t csiszolják.
Itt is a kompressziós végnyomás növelése a cél. 165 PSI ( 11,4 bar) helyett 180 PSI (12,4 bar) lett. Hogy mennyit ültetett a hengeren nem tudom pontosan.
A videóval ellentétben szárazon csináltam, időnként kefével takarítottam a papír szélén összegyűlt alut. Ha kopott a papír, cseréltem. Jóval lassabban ( óvatosabban) forgattam a gépet, a hengert satuba fogtam be, ne mozogjon.
A Loctite 5972 ( és az Elring Culril T) azért került szóba, mert HA talptömítés nélkül rakod össze, ( MS 660) kell egy jófajta paszta.
A 660-as gyári hengeréből kicsiszolva a szélt 1 mm lett a tér a dugó ( Meteor) széle felett, így akár el lehet hagyni a talptömítést, helyette csak pasztáznak. Így az „ideális” ( a 660-as típusnak ideális) 0,5 mm körüli lesz a kompressziós tér a dugó széle felett. Van erről is videó is, de légyszi, had ne keressem meg.
Aztán ezt még meg lehet fejelni pop up dugóval, pl Hyway: [link]
A „vadállatok” még a pop up dugó széléből is levesznek kb 0.5 mm-t, és a henger talpából is levesznek, így még jobban „összeül”, még kisebb lesz a kompressziós tér.
-
csiga8
senior tag
válasz
Satya82 #3237 üzenetére
Véleményem szerint kicsit elbeszéltek egymás mellett. Kínai és kínai között is nagy különbség van.
Nagyon régen egy ismerősöm foglalkozott kínai láncfűrésszel. 10.000 darabot, igen, tízezer darabot rendeltek egyszerre. Akkora csarnokot béreltek hozzá, amibe megfordult a kamion.
Sorra nyitogatta ki a dobozokat és úgy hidegen meghúzta a berántót. Volt amibe alig volt kompót, volt amelyikbe lehetett hallani, hogy belever a henger tetejébe a dugó. Ami ezen a teszten átment, annak leszedte kuplungját és megigazította, meghúzta az olajpumpát.
Gyors átnézés, mi törött, repedt rajta, stb, majd beüzemelés és fülre beállítás.
Mire ideáig eljutott 10-ből 3 gép kibukott. Ez nem vicc….
A kalaposok 6-8 darabot vittek tőle egyszerre. Postázott is, napi 15 db-ot adott el postán.
A garis meg egyéb szerelésekhez kénytelen volt felvenni maga mellé egy embert.
( így is megérte bőven neki, a nyereségből vendéglőt vett)
No, innen vettem egyet én is, ( az a kölcsönadós Professional) és néhányat adtam is tovább. Szerintem Árpád ismeri a Professional narancs színű gépet. Véleményt ne kérjünk tőle róla… Későbbiekben tán Kraftwelle néven futott.
Ezeknek (is) jellemzően nagyon hamar a gyertya, majd berántó, később a szimering hiba jött elő.
A lap még valahogy használható is volt, de a lánc konkrétan életveszélyes volt.
Volt aki ( falumbéli) 10 kocsi fát vágott össze vele. Persze viszonylag jó 2T olajat használt, ÉS! tudott láncot élezni. 10 kocsi fa után lógott a főtengelye, meg úgy nagyjából mindene. Ennyit bírt.
Volt aki termelésbe vett ilyen gépet! Nem vicc. Kettő heteket bírtak a gépek, küldte vissza gariba, kapta az újat. Eladónk meg nem tudott szabadulni a vevőtől…( A „termelő” olyan emberekkel dolgoztatott, akik „elhagyták” a gépeiket ( inkább eladták a kocsmába, ez életszerűbb) és nem akart nagyobb értékű gépeket venni, mert vagy eladják, vagy tönkre teszik.
Szóval egy ilyen gép kb 10 kocsinyi fát, vagy 2 hetet bír termelésbe. Szerintem ez reális.
Ha valaki komolyabb felhasználó, annak azért ez nem pálya….Akkor az a gép volt 15.000 Ft. Ha mostani áron 160.000 Ft-ért veszel egy ukrán MS260-at, nem tízszer annyit fog menni, mint amibe kerül. Az üzembiztosságáról nem is beszélve.
Ugorjunk egyet. Nem a kalaposoktól veszed, hanem boltban. Azok már egy lépcsőfokkal jobbak, ellenőrzöttebbek. Egy ilyen gép otthoni felhasználásra már elegendő lehet. A kérdés a mennyi felhasználás.
Kínaiként említhetjük pl a Hechtet is, az ezért még legalább 2 lépcsőfokkal feljebb van.
Hogy ki, melyik kínairól beszél és melyik megfontolásból, a másik fél melyik kínait használja és mennyit, itt lehetnek félreértések.Ezt a kínaizást nem kéne mellre szívnod. Nem a Te gépedre gondolnak, általában a kalapos piacos kerül szóba.
Másrészt a sok üzemórás felhasználótól meg ne várd el, hogy csodálja az egyszerűbb olcsóbb gépeket, mert amennyit Te használod 2 év alatt a géped, lehet neki az meg van 2-3 nap alatt.
A hangsúlyt – részemről – inkább a megértésre ( ki, miért mondja) és az elfogadásra tenném.
Ez természetesen oda-vissza kell(ene) történjen, különben nem működik.
Egyébként addig, amíg csak avatarok mögé bújt nickek vagyunk, sok mindent félreértünk(hetünk) a másik mondandóját illetően. Amikor már valamennyire is ismered a másikat, sokkal elfogadóbb leszel, mert kevésbé érted félre őt. Ezt gyakorlatból tudom.Szóval – részemről - nem nézem le a kínai gépeidet, viszont helyén kezelem őket.
Neked is meg kell értened a másikat, ha nem látja jónak – saját felhasználására- az olcsóbb gépeket. Ami neked jó, nem biztos, hogy a másiknak is az, és fordítva.
A fikázást én sem szeretem egyébként, az a gyengék fegyvere.
Egyébként milyen géped van, amibe 10 év alatt nem kellett szimeringet és benzincsövet cserélni?
-
kopepe
aktív tag
Tudjátok mit? Még van rá jótállás!
Meglátjuk mifelénk mit tud az oleo mac szerviz!
A gyertyacserét kipróbálom azért.
Remélem a kipuffogón nem puffognak... -
kopepe
aktív tag
Első körben megpróbálom a gyertyacsrerét,bár nem mondhatnám,hogy túl optimista vagyok ezügyben.
-
Táborilelkés
újonc
Nekem ugyanezt produkálta anno az öreg 056-os. Egy darabig. Aztán már sehogy sem indult. Gyújtótekercs magadta magát. Sajnos ezt eljátszotta többször is, mert az új (gyári természetesen) horror áron lett volna. Vettem bontottakat. Volt ami jó volt valameddig, volt amivel meg se nyikkant. Mostanában van már kínai utángyártott, de a hatékonysága ugyanaz, mint a bontotté volt.
-
Stihl024
junior tag
Simán előfordulhat, hogy a gyertya a ludas. Gyertya gond amúgy inkább a dadogós-durrogós járást eredményez ,persze ez nem zárja ki , hogy van más hibajelensége is. Ennél az oleo gépnél az impulzus cső ugye a szívótorokkal egyben van ha jól tudom de ,ha az lenne hidegen is ingadozva járna. Mondjuk azt nem tudjuk , hogy úgy jár -e lehet Pepe azt nem is vette észre.Én azt mondom, melegen megnő a nyomás és azt már nem bírja el a tűszelep. szakaszosan átenged és túl dúsan megy. De mondom mivel 2 db ugyan olyan gépe van egyszerű a hibafeltárás. Karbi csre- jó, nem jó -jöhet a tirisztor csere-jó nem jó...
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Hiseeu vk10v 4hd405 hd nvr komplett szet
- Eladó Woom Up 5 szuperkönnyű elektromos mountain bike
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 8v 120Le 2009
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Intel Core i5 4690K 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG MAXIMUS Z790 HERO alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest