Hirdetés

2024. július 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3601) Dare2Live válasza tboy93 (#3600) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

legtöbb modern motornál soha nem kell ellenőrizni max ha elhanyagolták az olajcserét és eltömődött a hidrotőke. Itt se szokott gond lenni vele de 130.000km után azért rá kell nézni.

@Robi_73: Szinte biztos hogy a hiba oka összetett és a fő oka nem is/csak a lánc hanem a láncfeszítő/vezető. Állítólag 2013 gyártás végétől más cikkszám van és onnan aki cserélt időben olajat nincs gond vele. Pár év kiderül. :))

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#3602) Robi_73 válasza Dare2Live (#3601) üzenetére


Robi_73
őstag

Gázos, gázra átalakított manuális szelepállítással rendelkező autóknál azért javasolt 10e kilométerenként ellenőrizni, állítani. A kipufogó szelepeknél mindig csökken a szelephézag, néha elég drasztikus mértékben. Aki nem foglalkozik vele azoknál először jön a nehezebb indulási hajlam, majd a szelepek elégése és a kompresszió vesztés.

A Vengám 2013 decemberi üzembe helyezésű és november 13-án gyártották, mivel egy darabig nem cserélek, a tartós teszt már elindult... :)

Robi73

(#3603) rellif


rellif
senior tag

Sziasztok!
Navi térképfrissítést márkaszervizben szoktátok megoldani vagy az updater alkalmazással?
(i40 2015)

(#3604) csabi0805


csabi0805
aktív tag

Köszönöm szépen srácok a segítséget! :R
Úgy döntöttem hogy cserélve lesz.

(#3605) vihartigris válasza rellif (#3603) üzenetére


vihartigris
őstag

A Waze frissíti magát ;]

bármi reciproka a semmi

(#3606) rellif válasza vihartigris (#3605) üzenetére


rellif
senior tag

Ha lenne apple carplay,akkor azt használnám. :B

(#3607) Taci


Taci
addikt

Sziasztok!

Szüleim szeretnének egy új(abb) autót venni, és nagyon vonzó a Kia 7 év garanciája. Viszont annyira "furcsa", hogy amíg más gyártó csak 2-3 év garanciát ad, addig a Kia 7-et.
Van ebben a 7 évben esetleg valami "turpisság", apróbetű, ami miatt esetleg mégsem annyira kiemelkedő az a 7 év, és nyugodtan nézhetnek valami más márkát is, ahol csak 2-3 év garancia van?
(Voltunk kereskedésben, ott azt mondták, ha a kötelező szervizekre elvisszük az autót, akkor él a 7 év garancia. Csak hát ugye a kérdés, hogy "mire jó" az a 7 év, ha kb. minden más gyártó csak 2-3 évet ad.)
Köszi!

(#3608) Robi_73 válasza Taci (#3607) üzenetére


Robi_73
őstag

Szia!

Mindig a kapott szervizkönyv tartalmazza az aktuális feltételeket, részleteket. 2 év "teljes körű" és 5 év extra garanciából áll a 7 év garancia. A jogosultság az előírt szervizlátogatások betartásához van kötve. Idézek magamtól: "A KIA-nál mindig a kapott szervizfüzet a mérvadó, az hogy mi szerepel benne. Az első KIA-m még 5+2 év garival rendelkezett, a második 7 évvel. Az elsőben 5 éves koráig minden garis volt, a másodiknál már le volt bontva évekre, mire mennyi garancia jár. Például gyertya, izzítógyertya, tömítések, futómű alkatrészek, akkumulátor 2 év garival bírtak."

Robi73

(#3609) Dare2Live válasza Taci (#3607) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

[link]
Nagyon figyelmesen átolvasni. Nagyon meg van írva.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#3610) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Sziaszotk

1.6 GDI 135LE-vel mennyire ajánlott motor?
Vagy esetleg 1.0T-GDI?
Vagy 1.4T-GDI? :)

(#3611) tboy93 válasza szabonagyur (#3610) üzenetére


tboy93
nagyúr

Az 1.6 gdi azt hiszem szivo, de mar az is közvetlen befecsis. 1.0TGDI es az 1.4 es viszonylag uj, sok tapasztalat nincs még velük. Az 1.0 jaraskulturajara szokott panasz lenni, a 3 hengeres motor kisse kerreg, az 1.4 kulturalt. Mindharom motornal kokszosodasra lehet szamitani, amit dioszorassal lehet orvosolni.

(#3612) rellif válasza szabonagyur (#3610) üzenetére


rellif
senior tag

1.6 GDI-vel szerelt i40-t vettünk nemrég.
Ahogy sejtettem nem egy erőgép,de átlag családi utakra szerintem elég lesz.
Átlagfogyasztást 8 liter alá még nem sikerült levinni. :U
Amúgy csendes,kulturált járású motor.

(#3613) Taci válasza Dare2Live (#3609) üzenetére


Taci
addikt

Köszönöm, végigolvastam. Tehát kopó-forgó alkatrészekre csak 2 év, kb. mint bárhol máshol. Fényezésre 5 év (hát na bumm). Audio 3 év. Légkondicionáló 2 év.
Tehát a fontosabb dolgokra ugyanúgy 2 év, mint bárhol máshol. Így nem igazán van "értelme" a 7 évnek, kvázi semmi hasznos nincs benne, így kb. bármilyen más márkát lehet választani.

Bár az nem egyértelmű, mi tartozik az alapgaranciába.

Neked is köszönöm, Robi_73.

[ Szerkesztve ]

(#3614) Taci válasza Taci (#3613) üzenetére


Taci
addikt

Bár az nem egyértelmű, mi tartozik az alapgaranciába.
"anyaghibától és gyártási hibától mentes" Valószínűleg erre értik.

(#3615) Dare2Live válasza Taci (#3613) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Nem ennyire rossz a helyzet. pl Ott az 1.6 gdi/tgdi. Tippre a 10-20%a elhalálozik vmikor 100-140.000km környékén, vagy nagyon vadul elkezdi enni az olajat. És van, hogy javítják/cserélik. Nem egy esetben. És van, hogy nem. :)

Nekem pl megadta magát a stop&go 1.5évesen. Elhajtottak. :DDD

A 2év felsorolás lista külön izgi. Amennyire látom egyértelműen: Szériahibák felsorolása.
Összességében így sztem kimeríti a 7év garancia a BTK csalás paragrafusát. Ami tönkre tud menni, tudottan szériahibás arra 2év.
Csak emiatt ne vegyél, vszeg jobban jársz ha megveszed máshol 300kért a +3évet. Viszont ha vmelyik modell tetszik, jó áron van sztem hajrá. GDI és DCI autómatát sztem kerüld. MIndkettöről volt szó.

Hamár GDI. [link]
Ha az van amit gondolok akkor egész elképesztő. A cserélt motorok ugyanúgy szériahibásak.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#3616) tboy93 válasza Taci (#3613) üzenetére


tboy93
nagyúr

Motor, valto nalad nem tartozik a fontosabbak koze? :U Arra 7 ev van. Vagy pl. LED lampatest.

(#3617) rbalint88 válasza tboy93 (#3616) üzenetére


rbalint88
addikt

Multimedia is eleg fontos lenne, mert siman bekoszon a millaba egy komplett gyari fejegyseg, marpedig csak egyben lehet cserelni… es pl a fl elotti i30-akban a radio modul ugy tunik nem egy embernel hal meg… (en ezt leszarom amig a carplay mukodik, valoszinu soha fel se tunne, hogy elhalt a radio, nem hasznalom egyaltalan).
dct valtora lehet vonatkozik, de a kuplungra es a lendkerekre, ami elhal benne csak ket ev van, ha nagyon betu szerint nezed (szerintem automata valto eseten egy egysegkent kell tekinteni ra, de ezt nem szeretnem, ha birosagnak kellene eldontenie barkinel is, hanem benyelnek, hogy szart gyartanak es szo nelkul cserelnek… azert amikor fonokom tucsonjaban 4 evesen, 140ezernel masodszor csereltek gariban, mar huztak a szajukat. De van olyan is a nagy cegben, akinek mar harmadszor kellett cserelni, egyszer kompletten az egesz valtot.)

(#3618) Taci válasza tboy93 (#3616) üzenetére


Taci
addikt

Persze, nagyszerű lenne, ha úgy működne, hogy az alap dolgokhoz tartozik a motor és a váltó pl., így arra lenne 7 év garancia.
Viszont van már annyi tapasztalatom, hogy tudom, ha valamit így fogalmaznak meg, annak oka van. És tegyük fel, 2 év és mondjuk 2 év után valami baja lesz lesz a motornak vagy a váltónak. Sajnos nagyon nem tudom elképzelni, hogy nem azt mondanák (az esetek legnagyobb %-ban), hogy nem valami kopó-forgó alkatrész okozta, amire pedig ugye csak 2 év garancia volt.
Én nagyon szívesen elhinném, hogy jóhiszeműen járnak el, de sajnos az (élet)tapasztalatom azt mondja, hogy a pénz és a profit az úr.
Nyugodtan cáfoljatok rám, ha én látnám túl sötéten a dolgokat. De félek, sajnos ez a valóság (amitől talán jó fej, rendes ügyintézők/szervizesek segítségével talán lehet kivétel, de egészen biztosan az csak nagyon kis százalék).

Ez a 7 év garancia (csillag, apróbetű) valószínűleg az új, bizonytalan (és a részletek után nem olvasó) vásárlók behúzásáról szól inkább. És ahogy Dare2Live is írta, ettől ha pont egy Kia modell tetszik, akkor plusz jó, amit adhat, de csak ezért nem éri meg a márkát választani.

[ Szerkesztve ]

(#3619) tboy93


tboy93
nagyúr

Mik a tapasztalatok 3.gen Ceed / I30 fék ügyében? Meglepődve olvasom, hogy a facebook csoportban többen is azt írták, hogy 40e km után betét + tárcsa csere indokolt :Y Márkaszerviz meg persze ad is rá 200e Ft körüli ajánlatot.

(#3620) enddav válasza tboy93 (#3619) üzenetére


enddav
aktív tag

Nekem 90 ezernél cserélték az első tárcsát és betétet, az ár az annyi volt amennyit írtál.

Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.

(#3621) outsiders válasza tboy93 (#3619) üzenetére


outsiders
aktív tag

Enyémen most cseréltünk a hátsó tárcsa plusz betétet 132k futásnál. Zimmerman tárcsa Juratek betét volt 34k egyben, Sógorom ingyen cserélte autószerelő lévén. Első tárcsa eddig 1x volt cserélve a szervizkönyv szerint, idén ősszel cseréljük azt is. Jó fékek vannak alatta szerintem, egyáltalán nem kopik gyorsan, persze felhasználásfüggő ez is. Plusz gyanítom az automata is gyorsabban kajálja a féket ha azt nézel :)

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3622) rbalint88 válasza tboy93 (#3619) üzenetére


rbalint88
addikt

Kollegaknal eleg sok varosozas mellett is 60+ e km-nel asszem csak betetet kellett cserelni, szoval akinek 40ezernel cserelni kell mindent, az vagy allandoan kuszatja vagy vadparaszt modon megy es allandoan 180-rol fekezget… a tarcsa az eddig mindenkinel, minden auton kibirt 100ezret (tucson, regebbi i30, elantra), betet is 50-60-at minimum.

(#3623) tboy93


tboy93
nagyúr

50-60-80e km teljesen jol hangzik a betet elettartamara, de ezen a 40e km-nel tarcsa + betet cseren total kiegtem.

[ Szerkesztve ]

(#3624) Dare2Live válasza tboy93 (#3623) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

baromi használat függő. full városi fék gáz fék gáznál nem figyelve lehet. aki meg pályázik annak nem 40 hanem 140kkmenként se kell.

A 200Khufot viszont erősen sokallom. Egyszerre kell elöl és hátul is? Meg pl toyota hivatalos szervízárak is horror de még ott is 50Kval olcsobb.[link]

Egy 2013-2017 corolla elöl, hátil 65+87 = 152K. És szegényebb vidéken ebből még alkudni is lehet egy 20%ot.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#3625) FollowTheORI válasza Dare2Live (#3624) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Vagy aki hegyes/dombos vidéken van, és mindig fékkel jön le, nem használva a motorféket, stb. :)

Ja, elég használat függő. Nem elképzelhetetlen szerintem se a 40k.

Énis vettem már kocsit németből, hegyvidékről, ott 35+k-val is cserés volt és még szarrá is volt rozsdásodva a sózás miatt. :D (az amúgy egyéként kívül belül makulátlan újszerű kocsin)

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#3626) tboy93 válasza Dare2Live (#3624) üzenetére


tboy93
nagyúr

200k-t csak elso fek cserere mondtak. Tarcsa, betet, munkadij.

(#3627) vihartigris válasza tboy93 (#3626) üzenetére


vihartigris
őstag

XXL-es tollal írták az ajánlatot :((

bármi reciproka a semmi

(#3628) vlevi válasza vihartigris (#3627) üzenetére


vlevi
nagyúr

Szerintem az a baj, hogy a Jász plasztik nem csak KIA, hanem Merces kereskedő is, és úgy tűnik, hogy csak egyfajta számlatömbjük van... :(

(#3629) Dare2Live válasza tboy93 (#3626) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

ez abszurd. :Y
Toyota is elborultan áraz de ld linket náluk 65k.

És amennyire látom mindennel ez van. Én legutobb a kötelezőken dobtam hátast. A fél óra munkáért (annyit se volt benn) kiszámláznak 1.5óráról nem szólva.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#3630) FollowTheORI válasza Dare2Live (#3629) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Engem nem lepne meg, ha az a Toyota ár per darab lenne ám. :)

Mert szerintem 65 meg 87k-ból nincs meg anyaggal a két oldal + munka sehol... szóval azt értsd úgy hogy 2x65+2x87 lenne (a teljes kocsi)... ebben szinte biztos vagyok.

Meg ez a "-tól", ugye mindig gyanús, az olyasmit sugall hogy több lesz az a végén. :D

Persze a 200k amúgy csak előre tényleg sok... másik szervízt kell keresni... vagy másik JP-t vidéken.
Nekem legutóbb a Rio-ra ~250k volt a négy csere, vidéki JP-nél. (kecskemét)
Persze ki tudja mennyire szálltak most el az árak, mert ez kb 1.5 éve volt.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#3631) eM'82 válasza tboy93 (#3619) üzenetére


eM'82
addikt

hülye kérdés, de fel kell tennem, mert no tapasztalat ilyen téren.
garancia idő alatt kötelező márkaszervízben a betét+fékcsere? mármint muszáj hozzájuk menni és elfogadni a gyári munkadíjat és alkatrészeket, vagy megoldható bárhol, szervízben?

(#3632) tboy93 válasza eM'82 (#3631) üzenetére


tboy93
nagyúr

Volt feszegetve a kérdés az elmúlt napokban facebook csoportban és elvileg a betét + tárcsa csere nem tartozik a garanciális követelmények közé, de érdemes számlás helyre vinni az autót.

(#3633) mobal válasza tboy93 (#3632) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Kopó alkatrész, és ahogy Te is említetted a kopás mértéke is lábfüggő.

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#3634) mobal


mobal
MODERÁTOR

Tavasszal megyek olajcserére, amint elérem a 98k km-t. Mit cseréltessek még, használtan vettem tavaly az autót. Amire gondoltam:

- Gyertyák
- Féket ha szükséges
- Motorolaj
- Fagyálló (?)
- Váltó olaj (?)
- ???

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#3635) FollowTheORI válasza mobal (#3634) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Minden folyadék, kenőanyag és szűrő. :K
Főleg ha ismeretlen előéletű az autó és amikor vetted nem voltak cserélve.

Kopó alkatrészek ellenőrzése és cseréje ha kell (szilentek, gumiharangok, ékszíjjak, fékbetét, tárcsa, stb)

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#3636) doc válasza mobal (#3634) üzenetére


doc
nagyúr

en holnap megyek 75K-s szervizre, levegoszuro cseret most is kerek majd pluszban (asszem 30ezres hivatalosan az intervalluma talan, tul sok), meg GPS-hez terkepfrissitest (az ugyis ingyen van)

(#3637) tboy93 válasza doc (#3636) üzenetére


tboy93
nagyúr

Nekem 10e km utan is olyan retkes neha hogy csak na. Nem is ertem, hogy lehet ezt huzni 30e km-ig...

(#3638) rbalint88 válasza mobal (#3634) üzenetére


rbalint88
addikt

Fekfolyadekot! Persze ha tavaly volt cserelve vetelkor, akkor majd jovore.

(#3639) tboy93 válasza mobal (#3634) üzenetére


tboy93
nagyúr

En azt szoktam csinalni, hogy megnezem a hasznalt autohoz kapott szamlakat / szerviztortenetet es az auto szervizkonyvet. Ezeket osszevetve az auto km allasaval cserelem aminek eljott a szervizkonyv szerinti ideje VAGY nincs rola hiteles informacio hogy volt cserélve az elozo tulaj altal. Nekem ez eddig bevalt :)

[ Szerkesztve ]

(#3640) Robi_73 válasza mobal (#3634) üzenetére


Robi_73
őstag

- Gyertyák
- Féket ha szükséges + fékolaj (kuplungban is)
- Motorolaj
- Fagyálló (?) gyári ajánlás 150e km vagy 10 év, én 6 év után cserélném
- Váltó olaj (?) gyári ajánlás 90e km, én 45e km után javaslom a cserét
- ??? + ékszíj + szelepállítás + állapottól függően levegő és pollen szűrő

Robi73

(#3641) mobal válasza Robi_73 (#3640) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Ez mekkora összeg lehet? Nem tudom mi volt cserélve, számlákat nem csak szerviz könyvet kaptam amit töltöttek garancia idő alatt. Gyári KIA diagnosztikai eszköz szerint is stimmelt a km óra állás (nem tudom egyáltalán több helyről olvassa-e ki).

[ Szerkesztve ]

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#3642) tboy93 válasza mobal (#3641) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ha magyar autó volt és van töltött szervizkönyved, akkor érdemes felhívni azt a szervizt ahol csinálták az autót. Én a motorommal így tettem, kiadtak minden infót, pontos képet kaptam mit kell cseréljek.

(#3643) mobal válasza tboy93 (#3642) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Belga. De lehet teszek egy próbát :D

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#3644) Robi_73 válasza mobal (#3641) üzenetére


Robi_73
őstag

Saccolva, próbálva belőni a szerviz árakat::

Fékolaj 0.5-1L: 3000 Ft
Váltóolaj 2L: 7000 Ft
Fagyálló 5L: 5000 Ft
Ékszíj: 8000 Ft
Olajszűrő: 3500 Ft
Motorolaj: 4000 Ft/L (TOTAL QUARTZ 9000 NFC 5W-30)
Pollenszűrő: 5000 Ft
Levegőszűrő: 6000 Ft
Gyertya: 3500 Ft/db
Szelepállító korong: 4-10000Ft/db Ezeket nem adtam hozzá, mert csak állítás közben derül ki a szükséges darabszám.

Anyag összesen: 67000 Ft Alkatrészboltban max kedvezménnyel: 31617 Ft
Munkadíj ~ 3,5-4 óra szorozva az adott szerviz óradíjával. 10e+áfával számolva: 50800 Ft

Kb 120.000 Ft-al számolhatsz, amennyiben a felsorolt alkatrészeket cserélni kell.

[ Szerkesztve ]

Robi73

(#3645) Robi_73 válasza Robi_73 (#3644) üzenetére


Robi_73
őstag

Ami lemaradt a szelepállítás munkadíja, mert még nem szedtem szét ilyen motort, így arról nem tudok nyilatkozni róla. Szerintem nem lehet olcsó, mert meg kell hozzá bontani a vezérlést ha jól gondolom, mivel a szelepállítás nem korongos, hanem fix tőkés-poharas kialakítású, amit egyben kell cserélni és ahoz meg kell bontani a vezérlést. Kétlem, hogy célszerszám segítségével annyira összenyomható lenne a szelep, hogy kiférjen a tőke. Amikor pedig a gépműhely felújítja a hengerfejet és szelephézagot állít, a szelep hosszát rövidíti meg a szükséges mértékben, nem a tőkét cseréli. Szóval nem lehet egyszerű és olcsó játék a szelepállítás...

Robi73

(#3646) mobal válasza Robi_73 (#3644) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Ahh köszi. Ez még részemről simán belefér. A Total olaj amúgym ilyen, most Castrol Edge van benne, szintén 5W30. 0W30-nak van értelme?

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#3647) tboy93 válasza mobal (#3646) üzenetére


tboy93
nagyúr

Szerintem van. Hideginditasnal, hidegjarat alatt jobban szivattyuzhato, hamarabb felepul az olajnyomas.

(#3648) Robi_73 válasza mobal (#3646) üzenetére


Robi_73
őstag

Én úgy tudom, hogy a gyár is Total olajakat használ és azzal töltik az autókat. A 2018 előtt gyártott benzines motorokba 5W-30-as, A5-B5-ös alacsony belső súrlódású motorokba való motorolaj a javasolt, a 2018 után pedig a benzineseknél 0W-30-ra váltottak. Én legalább is így tudom. Régebben Shell és Castrol olajakat használtam, egyikkel sem volt bajom. Én a helyedben nem kísérletezné vele, tartanám a gyári ajánlást legalább is ami a viszkozitást illeti. :K

[ Szerkesztve ]

Robi73

(#3649) mobal válasza Robi_73 (#3648) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Az a JD-nél pont Shell Helix :D

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#3650) outsiders válasza Robi_73 (#3648) üzenetére


outsiders
aktív tag

Nálam Shell Helix Ultra ECT C3 a gyári olaj, kiskönyv szerint és a gépház alatt is fel van matricázva. 2017-es dizli.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.