- sziku69: Szólánc.
- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robi_73
őstag
Én úgy tudom, hogy a gyár is Total olajakat használ és azzal töltik az autókat. A 2018 előtt gyártott benzines motorokba 5W-30-as, A5-B5-ös alacsony belső súrlódású motorokba való motorolaj a javasolt, a 2018 után pedig a benzineseknél 0W-30-ra váltottak. Én legalább is így tudom. Régebben Shell és Castrol olajakat használtam, egyikkel sem volt bajom. Én a helyedben nem kísérletezné vele, tartanám a gyári ajánlást legalább is ami a viszkozitást illeti.
-
Robi_73
őstag
válasz
Robi_73 #3644 üzenetére
Ami lemaradt a szelepállítás munkadíja, mert még nem szedtem szét ilyen motort, így arról nem tudok nyilatkozni róla. Szerintem nem lehet olcsó, mert meg kell hozzá bontani a vezérlést ha jól gondolom, mivel a szelepállítás nem korongos, hanem fix tőkés-poharas kialakítású, amit egyben kell cserélni és ahoz meg kell bontani a vezérlést. Kétlem, hogy célszerszám segítségével annyira összenyomható lenne a szelep, hogy kiférjen a tőke. Amikor pedig a gépműhely felújítja a hengerfejet és szelephézagot állít, a szelep hosszát rövidíti meg a szükséges mértékben, nem a tőkét cseréli. Szóval nem lehet egyszerű és olcsó játék a szelepállítás...
-
Robi_73
őstag
Saccolva, próbálva belőni a szerviz árakat::
Fékolaj 0.5-1L: 3000 Ft
Váltóolaj 2L: 7000 Ft
Fagyálló 5L: 5000 Ft
Ékszíj: 8000 Ft
Olajszűrő: 3500 Ft
Motorolaj: 4000 Ft/L (TOTAL QUARTZ 9000 NFC 5W-30)
Pollenszűrő: 5000 Ft
Levegőszűrő: 6000 Ft
Gyertya: 3500 Ft/db
Szelepállító korong: 4-10000Ft/db Ezeket nem adtam hozzá, mert csak állítás közben derül ki a szükséges darabszám.Anyag összesen: 67000 Ft Alkatrészboltban max kedvezménnyel: 31617 Ft
Munkadíj ~ 3,5-4 óra szorozva az adott szerviz óradíjával. 10e+áfával számolva: 50800 FtKb 120.000 Ft-al számolhatsz, amennyiben a felsorolt alkatrészeket cserélni kell.
-
-
Robi_73
őstag
- Gyertyák
- Féket ha szükséges + fékolaj (kuplungban is)
- Motorolaj
- Fagyálló (?) gyári ajánlás 150e km vagy 10 év, én 6 év után cserélném
- Váltó olaj (?) gyári ajánlás 90e km, én 45e km után javaslom a cserét
- ??? + ékszíj + szelepállítás + állapottól függően levegő és pollen szűrő -
En azt szoktam csinalni, hogy megnezem a hasznalt autohoz kapott szamlakat / szerviztortenetet es az auto szervizkonyvet. Ezeket osszevetve az auto km allasaval cserelem aminek eljott a szervizkonyv szerinti ideje VAGY nincs rola hiteles informacio hogy volt cserélve az elozo tulaj altal. Nekem ez eddig bevalt :)
-
-
Tavasszal megyek olajcserére, amint elérem a 98k km-t. Mit cseréltessek még, használtan vettem tavaly az autót. Amire gondoltam:
- Gyertyák
- Féket ha szükséges
- Motorolaj
- Fagyálló (?)
- Váltó olaj (?)
- ??? -
válasz
Dare2Live #3629 üzenetére
Engem nem lepne meg, ha az a Toyota ár per darab lenne ám.
Mert szerintem 65 meg 87k-ból nincs meg anyaggal a két oldal + munka sehol... szóval azt értsd úgy hogy 2x65+2x87 lenne (a teljes kocsi)... ebben szinte biztos vagyok.
Meg ez a "-tól", ugye mindig gyanús, az olyasmit sugall hogy több lesz az a végén.
Persze a 200k amúgy csak előre tényleg sok... másik szervízt kell keresni... vagy másik JP-t vidéken.
Nekem legutóbb a Rio-ra ~250k volt a négy csere, vidéki JP-nél. (kecskemét)
Persze ki tudja mennyire szálltak most el az árak, mert ez kb 1.5 éve volt. -
vlevi
nagyúr
válasz
vihartigris #3627 üzenetére
Szerintem az a baj, hogy a Jász plasztik nem csak KIA, hanem Merces kereskedő is, és úgy tűnik, hogy csak egyfajta számlatömbjük van...
-
válasz
Dare2Live #3624 üzenetére
Vagy aki hegyes/dombos vidéken van, és mindig fékkel jön le, nem használva a motorféket, stb.
Ja, elég használat függő. Nem elképzelhetetlen szerintem se a 40k.
Énis vettem már kocsit németből, hegyvidékről, ott 35+k-val is cserés volt és még szarrá is volt rozsdásodva a sózás miatt.
(az amúgy egyéként kívül belül makulátlan újszerű kocsin)
-
Dare2Live
félisten
baromi használat függő. full városi fék gáz fék gáznál nem figyelve lehet. aki meg pályázik annak nem 40 hanem 140kkmenként se kell.
A 200Khufot viszont erősen sokallom. Egyszerre kell elöl és hátul is? Meg pl toyota hivatalos szervízárak is horror de még ott is 50Kval olcsobb.[link]
Egy 2013-2017 corolla elöl, hátil 65+87 = 152K. És szegényebb vidéken ebből még alkudni is lehet egy 20%ot.
-
50-60-80e km teljesen jol hangzik a betet elettartamara, de ezen a 40e km-nel tarcsa + betet cseren total kiegtem.
-
rbalint88
addikt
Kollegaknal eleg sok varosozas mellett is 60+ e km-nel asszem csak betetet kellett cserelni, szoval akinek 40ezernel cserelni kell mindent, az vagy allandoan kuszatja vagy vadparaszt modon megy es allandoan 180-rol fekezget… a tarcsa az eddig mindenkinel, minden auton kibirt 100ezret (tucson, regebbi i30, elantra), betet is 50-60-at minimum.
-
outsiders
aktív tag
Enyémen most cseréltünk a hátsó tárcsa plusz betétet 132k futásnál. Zimmerman tárcsa Juratek betét volt 34k egyben, Sógorom ingyen cserélte autószerelő lévén. Első tárcsa eddig 1x volt cserélve a szervizkönyv szerint, idén ősszel cseréljük azt is. Jó fékek vannak alatta szerintem, egyáltalán nem kopik gyorsan, persze felhasználásfüggő ez is. Plusz gyanítom az automata is gyorsabban kajálja a féket ha azt nézel
-
Mik a tapasztalatok 3.gen Ceed / I30 fék ügyében? Meglepődve olvasom, hogy a facebook csoportban többen is azt írták, hogy 40e km után betét + tárcsa csere indokolt
Márkaszerviz meg persze ad is rá 200e Ft körüli ajánlatot.
-
Taci
addikt
Persze, nagyszerű lenne, ha úgy működne, hogy az alap dolgokhoz tartozik a motor és a váltó pl., így arra lenne 7 év garancia.
Viszont van már annyi tapasztalatom, hogy tudom, ha valamit így fogalmaznak meg, annak oka van. És tegyük fel, 2 év és mondjuk 2 év után valami baja lesz lesz a motornak vagy a váltónak. Sajnos nagyon nem tudom elképzelni, hogy nem azt mondanák (az esetek legnagyobb %-ban), hogy nem valami kopó-forgó alkatrész okozta, amire pedig ugye csak 2 év garancia volt.
Én nagyon szívesen elhinném, hogy jóhiszeműen járnak el, de sajnos az (élet)tapasztalatom azt mondja, hogy a pénz és a profit az úr.
Nyugodtan cáfoljatok rám, ha én látnám túl sötéten a dolgokat. De félek, sajnos ez a valóság (amitől talán jó fej, rendes ügyintézők/szervizesek segítségével talán lehet kivétel, de egészen biztosan az csak nagyon kis százalék).Ez a 7 év garancia (csillag, apróbetű) valószínűleg az új, bizonytalan (és a részletek után nem olvasó) vásárlók behúzásáról szól inkább. És ahogy Dare2Live is írta, ettől ha pont egy Kia modell tetszik, akkor plusz jó, amit adhat, de csak ezért nem éri meg a márkát választani.
-
rbalint88
addikt
Multimedia is eleg fontos lenne, mert siman bekoszon a millaba egy komplett gyari fejegyseg, marpedig csak egyben lehet cserelni… es pl a fl elotti i30-akban a radio modul ugy tunik nem egy embernel hal meg… (en ezt leszarom amig a carplay mukodik, valoszinu soha fel se tunne, hogy elhalt a radio, nem hasznalom egyaltalan).
dct valtora lehet vonatkozik, de a kuplungra es a lendkerekre, ami elhal benne csak ket ev van, ha nagyon betu szerint nezed (szerintem automata valto eseten egy egysegkent kell tekinteni ra, de ezt nem szeretnem, ha birosagnak kellene eldontenie barkinel is, hanem benyelnek, hogy szart gyartanak es szo nelkul cserelnek… azert amikor fonokom tucsonjaban 4 evesen, 140ezernel masodszor csereltek gariban, mar huztak a szajukat. De van olyan is a nagy cegben, akinek mar harmadszor kellett cserelni, egyszer kompletten az egesz valtot.) -
Dare2Live
félisten
Nem ennyire rossz a helyzet. pl Ott az 1.6 gdi/tgdi. Tippre a 10-20%a elhalálozik vmikor 100-140.000km környékén, vagy nagyon vadul elkezdi enni az olajat. És van, hogy javítják/cserélik. Nem egy esetben. És van, hogy nem.
Nekem pl megadta magát a stop&go 1.5évesen. Elhajtottak.
A 2év felsorolás lista külön izgi. Amennyire látom egyértelműen: Szériahibák felsorolása.
Összességében így sztem kimeríti a 7év garancia a BTK csalás paragrafusát. Ami tönkre tud menni, tudottan szériahibás arra 2év.
Csak emiatt ne vegyél, vszeg jobban jársz ha megveszed máshol 300kért a +3évet. Viszont ha vmelyik modell tetszik, jó áron van sztem hajrá. GDI és DCI autómatát sztem kerüld. MIndkettöről volt szó.Hamár GDI. [link]
Ha az van amit gondolok akkor egész elképesztő. A cserélt motorok ugyanúgy szériahibásak. -
Taci
addikt
válasz
Dare2Live #3609 üzenetére
Köszönöm, végigolvastam. Tehát kopó-forgó alkatrészekre csak 2 év, kb. mint bárhol máshol. Fényezésre 5 év (hát na bumm). Audio 3 év. Légkondicionáló 2 év.
Tehát a fontosabb dolgokra ugyanúgy 2 év, mint bárhol máshol. Így nem igazán van "értelme" a 7 évnek, kvázi semmi hasznos nincs benne, így kb. bármilyen más márkát lehet választani.Bár az nem egyértelmű, mi tartozik az alapgaranciába.
Neked is köszönöm, Robi_73.
-
rellif
senior tag
válasz
szabonagyur #3610 üzenetére
1.6 GDI-vel szerelt i40-t vettünk nemrég.
Ahogy sejtettem nem egy erőgép,de átlag családi utakra szerintem elég lesz.
Átlagfogyasztást 8 liter alá még nem sikerült levinni.
Amúgy csendes,kulturált járású motor. -
válasz
szabonagyur #3610 üzenetére
Az 1.6 gdi azt hiszem szivo, de mar az is közvetlen befecsis. 1.0TGDI es az 1.4 es viszonylag uj, sok tapasztalat nincs még velük. Az 1.0 jaraskulturajara szokott panasz lenni, a 3 hengeres motor kisse kerreg, az 1.4 kulturalt. Mindharom motornal kokszosodasra lehet szamitani, amit dioszorassal lehet orvosolni.
-
szabonagyur
félisten
Sziaszotk
1.6 GDI 135LE-vel mennyire ajánlott motor?
Vagy esetleg 1.0T-GDI?
Vagy 1.4T-GDI? -
Robi_73
őstag
Szia!
Mindig a kapott szervizkönyv tartalmazza az aktuális feltételeket, részleteket. 2 év "teljes körű" és 5 év extra garanciából áll a 7 év garancia. A jogosultság az előírt szervizlátogatások betartásához van kötve. Idézek magamtól: "A KIA-nál mindig a kapott szervizfüzet a mérvadó, az hogy mi szerepel benne. Az első KIA-m még 5+2 év garival rendelkezett, a második 7 évvel. Az elsőben 5 éves koráig minden garis volt, a másodiknál már le volt bontva évekre, mire mennyi garancia jár. Például gyertya, izzítógyertya, tömítések, futómű alkatrészek, akkumulátor 2 év garival bírtak."
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Szüleim szeretnének egy új(abb) autót venni, és nagyon vonzó a Kia 7 év garanciája. Viszont annyira "furcsa", hogy amíg más gyártó csak 2-3 év garanciát ad, addig a Kia 7-et.
Van ebben a 7 évben esetleg valami "turpisság", apróbetű, ami miatt esetleg mégsem annyira kiemelkedő az a 7 év, és nyugodtan nézhetnek valami más márkát is, ahol csak 2-3 év garancia van?
(Voltunk kereskedésben, ott azt mondták, ha a kötelező szervizekre elvisszük az autót, akkor él a 7 év garancia. Csak hát ugye a kérdés, hogy "mire jó" az a 7 év, ha kb. minden más gyártó csak 2-3 évet ad.)
Köszi! -
rellif
senior tag
válasz
vihartigris #3605 üzenetére
Ha lenne apple carplay,akkor azt használnám.
-
csabi0805
senior tag
Köszönöm szépen srácok a segítséget!
Úgy döntöttem hogy cserélve lesz. -
rellif
senior tag
Sziasztok!
Navi térképfrissítést márkaszervizben szoktátok megoldani vagy az updater alkalmazással?
(i40 2015) -
Robi_73
őstag
válasz
Dare2Live #3601 üzenetére
Gázos, gázra átalakított manuális szelepállítással rendelkező autóknál azért javasolt 10e kilométerenként ellenőrizni, állítani. A kipufogó szelepeknél mindig csökken a szelephézag, néha elég drasztikus mértékben. Aki nem foglalkozik vele azoknál először jön a nehezebb indulási hajlam, majd a szelepek elégése és a kompresszió vesztés.
A Vengám 2013 decemberi üzembe helyezésű és november 13-án gyártották, mivel egy darabig nem cserélek, a tartós teszt már elindult...
-
Dare2Live
félisten
legtöbb modern motornál soha nem kell ellenőrizni max ha elhanyagolták az olajcserét és eltömődött a hidrotőke. Itt se szokott gond lenni vele de 130.000km után azért rá kell nézni.
@Robi_73: Szinte biztos hogy a hiba oka összetett és a fő oka nem is/csak a lánc hanem a láncfeszítő/vezető. Állítólag 2013 gyártás végétől más cikkszám van és onnan aki cserélt időben olajat nincs gond vele. Pár év kiderül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Artemisz ART-230L-EL "A" Minősített Laptopszéf
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- AKCIÓ! ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS 1000W
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest