Messze áll tőlem, hogy a nevezett objektumban egykor őrszolgálatot ellátó szakemberrel vitatkozzak olyan dolgokról, amelyekben személyesen nem vettem részt.
De szeretnék néhány szerény észrevételt tenni:
-a nevezett objektum tárolóiban soha nem tároltak vegyi anyagokat,
-ha egy talajmintát bármelyik Egyetem laboratóriumába bevisz valaki, akkor nem "hozzáértő atomfizikusoknak" kellene megnézni, hanem a sorban legutolsó laboráns, természetesen megfelelő eszközök használatával, azonnal eredményt produkál, főleg ha azt is tudta, hogy az adott mintát miért vitte be valaki, vagyis mire kiváncsi!
-egy mai, vagy tegnapi korszerű repülőgép mellett állva, megint csak természetesen a mérni kívánt sugárzás észleléséhez megfelelő műszerrel, mert univerzális sugárzás mérő nincs, a normál háttérsugárzás többszörösét lehet mérni. Az már egy más kérdés, hogy milyen egységben és fajtában kapom az eredményt.
-az ilyen tipusú objektumokban számottevően a neutron sugárzás jelentkezhetett, viszont ezt utólag mérni, az objektum kiürítése után, több mint fantázia.
-ezen objektumokban sosem volt készre szerelt, vagyis felhasználható töltet, minden részét külön-külön tárolták. Ennek illusztrálására egy példát a napi életből: nagyon nehéz egy olyan személygépkocsival cserbenhagyásos közlekedési balesetet okozni, amelynek a karosszériája Sopronban van egy raktárban, pecsét alatt őrizve, a motorját Nyíregyházán őrzik hasonló módon, a kerekei Pécsett vannak, a benzin tankja meg Szegeden. A kormányműve és a fékrendszere pedig valahol az Autókernél. Első hallásra egészen meggyőző, de ismerve a magyar ember találékonyságát, talán mégis lehet.
-ami a talajszennyeződést illeti, mindig kétkedve fogadtam az adatokat, még a MN objektumaiból is. Szerinten éppeszű katona nem a földre engedi a gázolajat, hanem inkább eladja, a fáradt olaj kérdése már más megvilágítást igényel. A "rendkívüli" talajszennyződésről írt jelentések csak a mentesítő, talajcserét végző cégeknek kedvező, s az utóbbi hónapok HM botrányait elolvasva, szerintem egyenruhásoknak is jutott ebben megfelelő szerep. Az említett objektumban viszont kizártnak tartom, hogy valaki, magyar részről, szemtanúja lett volna a szándékos szennyezésnek. Elképzelhetőnek tartom, hogy valahol kis hazánk egy-egy távoli erdejében megbúvó objektumban, a hidraulika cső repedése miatt kifolyt, erősen szennyező és mérgező AMG-10 folyadék nem minden cseppjét itatták fel itatós papírral, de ez sajnos ugyanígy volt az MN alakulatainál is.
Nem vitaindítónak szántam az észrevételeimet, részemről ezzel lezártam a témát.
Köszönöm, hogy elmondhattam.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr. Y:] Motoros sztorik #05
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
boeing707
csendes tag