Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36776 üzenetére
Logikusan hangzik. Akkor összenyomva könnyebben felkoppintható. Szupi.
-
lsebestyen
addikt
válasz ---Lasali--- #36794 üzenetére
Remélem jövőre meglépik!
-
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36796 üzenetére
Nekem se kéne ez a Trek csak példának hoztam fel mint UCI súlylimit alatti szériagép.
Més que un club!
-
tome0001
senior tag
válasz ---Lasali--- #36791 üzenetére
A rajthoz álló kerékpár azért szerintem túlzás Pl. gondolj bele, két 750ml-es teli kulaccsal ha odaáll valaki
Ha nem tudja senki pontosan mi van benne, akkor nem marad más mint elkezdeni lefordítani az uci hivatalos szabálykönyvét -
Toomy
senior tag
válasz ---Lasali--- #36802 üzenetére
Addig nincs gebasz míg nem kell megállni hosszabb ideig. A gond ott kezdődik mikor van egy defekt vagy valami komolyabb. Mondjuk ilyenkor télen be is dobom a kevlár szalagot a külső belső közé, hogy szinte a 0 -ra csökkentsem a defekt esélyét. De egy hete pl .a váltóbovden szakadt el intervall közben a 100km -es edzés elején, amikor is két pajtással voltam. Akkor félre kellett állnom, mert 39/11 -el gyorsan kifingtam volna a dimbes dombos terepen így télen. Hazaérve meg azonnal ledobálok mindent és forró fürdő egyből, közben forralt bort kortyolgatva.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36802 üzenetére
Igazából ez a lélegző dolog biciklin ott bukik el, hogy az ember a biciklin egy dolog miatt nem izzadja szarrá magát folyamatosan: a menetszél miatt. Ha szélvédő öltözékkel a menetszelet kizárjuk, akkor pont olyan lesz tekerni, mint szobában görgőn / szobabiciklin. Márpedig tudjuk, hogy annak mi az eredménye izzadás terén. Szóval vagy süvítő szél, és nincs izzadás, vagy szél kizárva, és akkor izzadás. Ezen igazán semmilyen cucc nem segít, mert menetszél nélkül biciklin ruha nélkül is hülyére izzadja magát az ember.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #36805 üzenetére
Én is eléggé izzadós vagyok, de azért érezni a különbséget ha jó minőségű, lélegzős cuccban tekerek. Sokan azt felejtik el, hogy hiába a jó minőségű lélegzős kabát, ha alatta nem minőségi, lélegzős aláöltöző, póló stb van. Hazavágja az egészet ha egy nem lélegző anyagból készült ruhadarabot felveszünk a kabát alá.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36790 üzenetére
Az a bajom a Revelation-nel, hogy 150 mm-re kihúzva is simán felütöttem, pedig én ugye XC-vel nem is ugratgatok, meg semmi. Sima lejtőzésnél felütöm nagyobb sebességnél.
Mondjuk a rock shox táblázatnál puhábbra állítottam be magamnak, mert a táblázat szerint kb nulla SAG-je volt a súlyomra. Ha meg 15% SAG-et állítok be, akkor meg már kórosan puha, szinte én magam lenyomom teljesen ha rátehénkedek. Olyan 100 psi körül mentem vele a 75 kg-mal. 130 psi lenne táblázat szerint. -
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36810 üzenetére
15% sag az nem őrülten sok, gyári előírás csak szamárvezető.
Hát nem. Főleg, hogy az első kósza ötletem az volt, hogy akkora SAG-et állítok be rajta, hogy a 150 mm-es villa úgy összemenjen a nyeregben ülve, hogy a vázgeo visszaálljon egy 80-100 mm-es villa beépítési magasságára.
De aztán hamar rájöttem, hogy jóval nehezebben indul meg, mint az RST Capa rugós játékvillám, így sose fogok elérni vele olyan mozgást, mintha felhőkön gurigáznék. Pedig milyen tuti lenne ha ki tudna simítani egy kátyút a hatalmas negatív rugóút.Ha meg a táblázatban megfelelő keménységre állítom, érzéketlen vacak lesz - a fenti rugós villához képest - még túlfújt negatív kamrával is.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36817 üzenetére
Most hoztam el szakszervizből. Azt mondták makulátlan.
-
Frenky89
addikt
válasz ---Lasali--- #36855 üzenetére
Az első váltó mechanikáját nem rakja teli a hátsó kerék trutymóval?
-
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #37172 üzenetére
Köszi szépen!
Azt sejtettem, nem egy drága dolog, inkább csak kíváncsi voltam, hogy ha így van írva hogy légtelenítés akkor abban benne van -e, hiszen kell hozzá mindig egy kis olaj.Elvileg elég olaj van a rendszerben már 2x légteleníttette. (két különböző helyen) Amíg valami speckó mozdulatot nem kap, addig nincs is baj vele elvileg. Fura mindenesetre...
A tárcsák vastagságában mekkora szórás van? Van most itthon tárcsám de csak digitális tolómérőm van ebben meg lemerült az elem
-
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #37182 üzenetére
Ez érdekes... És azonos típusú betétek között is van méretszóródás?
Kopott betétekhez gyakorlatilag nem tudod túltölteni a rendszert olajjal és ezzel kompenzálva a kopást? Vagy a túlnyomás más gondokat okozhat?
-
szjoci
őstag
válasz ---Lasali--- #37256 üzenetére
Ez az első ilyen vázam amin elöl van a nyeregcsövön vágás, ezért tanácstalanodtam el. A bilincs csavarját behajtva igaz hogy körbe is feszül a nyeregcsőre, de nagyobb erővel préselődik szerintem az összefogatásnál. Ezért is jött a kérdés hogy nem-e inkább a vágásnál kellene lennie.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz ---Lasali--- #37265 üzenetére
és erre leginkább a karbon bicóknál érdemes odafigyelni? (mert most zavarba jöttem, elég drága bicóknál is a vágás fele néz a bilincs)
mintha régebben olvastam volna pl. hogy karbon villáknál is a kormányfej felett hagyni kell hézagolót vagy ilyesmi
[ Szerkesztve ]
-
Frenky89
addikt
válasz ---Lasali--- #37363 üzenetére
Ouch! Amúgy ez nagyon szemléletes válasz arra, amit pont kérdeztem a múltkor.
-
madle
őstag
válasz ---Lasali--- #37363 üzenetére
Sziasztok,
Akkor ehhez a sároz részhez kapcsolódóan, megkérdezném, hogy tudnátok ajánlani, most télire jó módszert a sáros-szutykos lánc-fogaskerekek karbantartására, értem itt a tisztítást meg olajozást, mivel érdemes stb..
-
madle
őstag
válasz ---Lasali--- #37374 üzenetére
Értelek, akkor lehet hanyagolom a magasnyomást, brigéciollal szoktam a motor blokkját is takarítani ha sárt dagasztok, az szépen visz mindent. és milyen olajjal kened le a láncot utána? Teljesen mindegy? Vagy van speciális olaj erre a célra?
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #37604 üzenetére
Ezeknél általában XT , ahogy az LTD SL-nél is .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
veterán
válasz ---Lasali--- #36473 üzenetére
Hol vetted a csoda alapanyagot? Ismerosommel gondolkodunk, hogy valami hasonlot kene osszedobnunk, elore minimum jo lenne
Everybody lies.
-
Narakh
senior tag
-
Cyberpunk
félisten
válasz ---Lasali--- #37926 üzenetére
Nem feltétlen Super Record lesz, de ha már veszek valamit, akkor az minél jobb legyen.
Hope was the right choice, and it always will be.
-
FIREBLADE78
addikt
-
csaabz
őstag
válasz ---Lasali--- #38142 üzenetére
Igen, jó, a világ egyik legnagyobb gyártója, rengeteg szabadalommal. Aki mást mond, az vagy hülye sznob, vagy buta tájékozatlan. Többek között 49%-os részesedése van a Specialized-ban.
De gondolom, ezt minden okos tudta itt a fórumon....
https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #38162 üzenetére
Én mostanában a KTM-el vagyok így, tényleg megdöbbentő, hogy a 2 gyerekes anyukától kezdve a 70 éves nagyfateron át kb minden második érdeklődő a KTM-et tartja A kerékpárnak, persze nem rossz, mindig kiemelem, de ez az agy mosott felfogás engem is megdöbbent. Nem érdekli őket, hogy drágább, csak rajta van a vázon az a 3 betű és nem látnak tovább. Megutáltatják velem a márkát, már ott tartok ha meghallom, hogy KTM, kiráz a hideg és nem jó értelemben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #38162 üzenetére
Amitől még a hajam égnek áll, igen sokat hallom a boltba betérőktől, "úgy hallottam, hogy most ezek a KTM-ek a legjobbak". Hát persze, a legjobbak.
-
parkr
őstag
válasz ---Lasali--- #38165 üzenetére
ez a tipikus több a pénze mint esze vásárló
-
gaben75
tag
válasz ---Lasali--- #38185 üzenetére
Köszönöm,
Neked is padre71
így már világos azt hiszem rendelek egyet.
Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #38165 üzenetére
Hát ez kemény sztori, a hülye ügyfél és a szakképzetlen szervizes találkozása.
Sajnos mindig lesznek olyan emberek akik az éppen aktuális divat után mennek és nem logikusan cselekszenek.imyourfriend: Nem lenne a KTM bringákkal baj, ha nem kérnének értük többet, mint amit ténylegesen érnek. Minőségileg teljesen rendben vannak, senki nem állítja itt az ellenkezőjét.
Azért ebben van némi elfogultság, hogy kizárólag KTM-et hajtanál. A Merida nekem sem tetszik, de azért van még a KTM-en kívül bőven más alternatíva, ami semmivel sem rosszabb, vagy akár jobb is.
Rengeteg KTM tulaj képzeli azt, hogy ez a márka jelenti A kerékérpárt, a többi meg egy szar. Ez persze nem a KTM hibája, de ettől még röhejes és ellenszenves. És tényleg ne érts félre, én nem cikizni akarom itt a KTM bringákat, jó bringák, csupán nem értek egyet a KTM felsőbbrendűségével, vagyis annak a képzeletével, mert nem különb mint sok más gyártó.Narakh: Nekem az a véleményem, hogy a 27,5"-ös kerék 27,5"-ös vázba való, persze van, hogy belemegy egy 26"-os vázba meg villába, de az akkor sem ahhoz a kerékmérethez lett tervezve.
Ha valaki mindenképpen 27,5"-re szeretné lecserélni a 26"-os bringát, szerintem értelmesebb döntés eladni kompletten a 26"-os bicajt és venni egy gyárilag 27,5"-öst.[ Szerkesztve ]
-
Frenky89
addikt
válasz ---Lasali--- #38214 üzenetére
Ez már egészen hasonlít arra, amit elképzeltem, de még mindig lehetne egy kicsit határozottabb a futófelület a középvonalban. Meg jó lenne, ha el tudnék igazodni a Conti nevezéktanán (chili/nem chili, protection, supersonic, ...).
TestBike-on szinte mindenki azt írja, hogy nem igazán jó a defektállósága és hogy az oldalfala elég érzékeny.
Neked mik a tapasztalataid ezzel kapcsolatban, illetve mennyit mész vele aszfalton?[ Szerkesztve ]
-
Frenky89
addikt
válasz ---Lasali--- #38228 üzenetére
Na pont azt felejtettem el megkérdezni, hogy neked a chili-s van-e, de akkor megkaptam a választ.
A sarat már én zsigerből utálom, szóval a guminak se kell bírnia, ez nem követelmény.Felírom ezt a Race King-et a virtuális listámra. Köszi! A másik felírandó meg azt hiszem a Smart Sam (Plus) lesz.
Többiek: Tapasztalatok?
-
Packersbay
tag
válasz ---Lasali--- #38184 üzenetére
Hát Siófok kicsit messze lenne nekem... Megnézem a dr bike-ot amit ajánlottál.
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
szjoci
őstag
válasz ---Lasali--- #38318 üzenetére
Erről jut eszembe: csináltál mudguard-ot, valaki kérdezte is hogy mi volt az alapanyag csak a választ nem találom. Elárulnád, ha nem hadititok? Nekem is aktuális lenne összedobni egyet...
Üdv,
Joci -
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #38318 üzenetére
Szinte könyörgött érte. Komolyra fordítva a szót, lockolva volt, és azóta a bringa darabokban van, megtakarítva, bezsírozva/olajozva.
#38320 szjoci: Én gyurmatáblából csináltam. Majd mutatok képet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
razzorr
őstag
válasz ---Lasali--- #39109 üzenetére
Nem tűnik rossznak.
szjoci: Pont asszony nézte a Tchibo üzlet hírlevelet és ez a lakat van benne 6rugóért.
[link]Nincs ennek kicsit sok gyengepontja? Élőben kellene látni.
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz ---Lasali--- #39123 üzenetére
Hali!
Erről beszélsz ugye? Ennek a biztonsági minősítése 3 a 12-ből, míg az Abus bordo lite-é 7. Én inkább olyat vettem.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Upo
addikt
válasz ---Lasali--- #39123 üzenetére
Amatőrök voltak ezzel a tekergetéssel. Azzal a hengeres kulccsal nyitható zárak nem is 0 kategória hanem -100, egy kalap taknyot nem érnek. Kensington zárakon is ilyen van, wc papír gurigával másodpercek alatt nyitható. Pláne ha már kicsit használva is volt, és már kicsit jobban bekopott. Gyakorlatilag ugyanaz a módszer mint itt a spéci szerszámmal, ezt tudja a papír is automatikusan. A spéci szerszámról utána pótkulcsot is lehet csinálni, a papírral egyszer lehet nyitni, a tolbvajnak elég az is.
Soha nem vennék ilyen kulcsos zárat semmire, nálam kizáró tényező.[ Szerkesztve ]
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #39123 üzenetére
Ezt a sztorit én is hallottam, a Trelock valóban egy nagyon jó márka, nagyon jó kerékpárzárakat csinál. Nem emlékszem rá, hogy bármelyikkel kapcsolatban is lett volna reklamáció, pedig rengeteget eladtunk belőle.
Ez a számozás, védelmi szint szerint meg valóban minden gyártónál eltérhet. Nincs egy egységes szabvány erre vonatkozóan.(#39148) Xantomas: ?
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
nagyúr
válasz ---Lasali--- #39158 üzenetére
nagyok király! te siófoki vagy?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ---Lasali--- #39158 üzenetére
Az milyen villa?
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
szjoci
őstag
válasz ---Lasali--- #39158 üzenetére
Szép lett, grat hozzá! A középcsapágyház speciális kialakítású vagy csak én nem láttam még ilyet?
-
Because
őstag
válasz ---Lasali--- #39158 üzenetére
zsíír! már csak a sárvédő kell a mindennapi használathoz! mondjuk, hogy ellopják ez is drága lett
[ Szerkesztve ]
-
cseter
tag
válasz ---Lasali--- #39158 üzenetére
Nagyon szép lett, gratulalok!!!
-
razzorr
őstag
válasz ---Lasali--- #39158 üzenetére
Szép lett,grat.
Már csak egy Trelock kell,ami megvédi meg még egy kiegészítő lakat.Balesetmentes km-eket.
-
belaazallat
addikt
válasz ---Lasali--- #39158 üzenetére
Szép! Milyen a villa mozgása?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
borix
őstag
-
borix
őstag
válasz ---Lasali--- #39158 üzenetére
Lehet,hogy egy merev villával jobba jártál volna.Ezt a fajta villát van aki dicsérte volt aki meg szidta a mozgása miatt. Lockout hiányozni fog valószínű.
[ Szerkesztve ]
-
zodo
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40050 üzenetére
Ezek a tavalyi, telóval készült képeim vannak róla.
10+ éves madaras bolti bringa, többet nem igen tudok róla mert első dolgom volt hogy leszedjem a matricákat.
(monoblokk, hajtómű amik nem eredetiek mert azokat élből cseréltettem)Kerekek talán egy centrírozással menthetők kivéve az agyakat amik mindenképp felújítást igényelnek.
Váltó és fékkarral nincs gondom talán egy új bowden szettet megérdemelnének.
Úgy gondolom hogy első és hátsó váltó, hajtómű, lánc, monoblokk, fogaskoszorú, első teló amiket cserélni kellene.Tothgera30
Köszi a tippet!
Ezek főként hajtásban (mint laikus a fogkiosztásban láttam eltérést) és gumi méretében különböznek a montikhoz képest.[ Szerkesztve ]
-
Bazsee71
őstag
válasz ---Lasali--- #40086 üzenetére
A kerékpár többi alkatrésze gond nélkül bírja, csak a külsővel vagyok bajban. Millió féle van a piacon, vásárlást követően pedig egy jó darabig kell használnom. Nem egyszerűsíti le a helyzetet, hogy az alkalmankénti terepezés alkalmával sem szeretném kiegyenesíteni a kanyarokat.
-
zodo
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40087 üzenetére
Nálam a gyakori használat nap 2 x 5 km (meló és haza) és max 58 kg vagyok ha sokat ettem.
Köszi az ajánlatot, nézelődőm mi és mennyibe lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Elite: Dangerous
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen házat vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- iPad topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Bestbuy játékok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest