akkor rosszul fogalmaztál...nem nem előzheti meg, hanem csak nehezen kivitelezhető. autópályán is meg tudod előzni 130-cal a 125-tel haladót, csak éppen sokáig tart.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
akkor rosszul fogalmaztál...nem nem előzheti meg, hanem csak nehezen kivitelezhető. autópályán is meg tudod előzni 130-cal a 125-tel haladót, csak éppen sokáig tart.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
előszőr forditva néztem az adatokat ,aztán megzavarodtam, de igen utána javitottam és már értem miért irtad amit irtál.
ugy van ahogy mondod, csak sokáig tart.
És különben is... ...megfogadtam, hogy többé nem fogadok!
Eleinte mindenki fél .Csak rá kell kapni az ízére. Én mostanában már nem félek attól, hogy vzetnem kell, csak az előzésektől, de az jobb is, szerintem.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Tényleg , ha kinn van egy sebességkorlátozó tábla és alatta egy ilyen hepehupás utat jelző kis kiegészítő, akkor mennyivel emhetek? és ha csak olyan van kinn a seb.korlátozó alatt , ami csúszós utat jelez?
Félek, hogy egyszer véletlen lekapnak a rendőrök, ha szerintem jó útviszonyok közt többel megyek, mint a táblán van.
Ötlet?
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Hú én csak a többsávoson merek előzni, vagy a teljesen sík alföldön, amikor átlátok, hogy még 2 várossal sincs autó. na jó, eg kicsit túlzás, de inkább eltötyörgök egy 20-szal menő mögött 20-szal, mint megelőzzem. Mindig bennem vana frász, mi van, ha nem gyorsul eléggé, és jönnek szembe. Tildy, Te nem az ALóerőnél tanultál? Ők szerveznek előzés tanuló túrát. Én nem ott tanultam, de szerintem tök jó lehet.
De , ott tanultam . Csak pont akkor nem értem rá, mikor lehetett volna menni országúti vezetésre. Lehet felhívom majd volt oktatóm, hogy a saját kocsimmal menjünk el valamerre gyakorolni pár dolgot.
Táblás dologra van ötleted?
i_am és ha sebkorlt és alatta ilyen esőfelhős tábla, akkor? Akkor csak akkor érvényes ha csúszós az út, vagy mi a manó.. suxx.
[Szerkesztve]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
A kiegészitö, csak figyelmeztet, hogy hepehupa van.
Mindig a sebkorlát tábla a mérvadó.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
Két hét és megyek városira. Remélem sikerül. Eddig szerencsém volt, remélem nem most üt be a krach Rutin úgy nézett ki, hogy én döntöttem el mit csinálok, meg mit mondok. (pedig oktatóm szerint kaphattunk volna jobbat is, legalábbis először azt mondta) Faszinak unokája született, jó kedve volt. Eü. megint puding volt, mikor beléptünk és mondtuk a nevünket már töltötték ki a lapot. Talán harmadszor is sikerül? (Amúgy sem a vezetéssel van a bajom, hanem az értelmetlen helyen elhelyzetett 30as meg 20as táblákkal )
[Szerkesztve]
Ez a városi a forgalmi vizsga akar lenni? Mert akkor egy kalappal!
Tildy! Én inkább tábla ügyben nem nyilatkozom, mert ezeket a korlátozásokat tök értelmetlennek tartom, és sohasem tudom, hogy mikor számít kiegészítő táblának, és mikor önállónak.
Nincs azokkal a táblákkal semmi gond, amíg nincs meg a jogsid addig betartod utána meg leszarod és figyeled a trafi-híreket meg a szembejövők jelzéseit.
Erről jut eszembe, hihetetlen hogy mennyi hülye ember van az utakon. Elmegyek a trafi mellett, utána villogok a szembejövőknek és kb minden harmadiknak-negyediknek esik le hogy mi van és köszöni meg, a többi meg vagy visszavillog és mutogat agresszíven (aztán kövér gázzal beleszáll a fotóba... ), vagy bamba fejjel bámul hogy hát én ugyan mi a fenéért villogok meg mutogatok...
Az útviszonyokra vonatkozó kiegészítő táblák azt jelentik, hogy a hozzájuk tartozó korlátozó tábla akkor van érvényben amikor olyan az út mint amit a tábla jelez, hasonlóan pl. ahhoz amikor az van felírva a 40-es tábla alá hogy 22-06 (ilyennél csak este kell 40-nel menni, napközben nem, persze van olyan hülye akinek ez nem világos... ).
Kicsit OFF, de külföldön hány éves jogsival lehet vezetni? Főleg Horváto. érdekelne, de valószínűleg minden EU tagnál ugyanannyi. Tudtommal 2, de nem vagyok benne biztos.
Skynet is real. It's called Google.
Nem ugy van, hogy 18 eves kortol?
Én is úgy tudom hogy 2 éves jogsi kell hozzá. De egyébként, ha nem csinálsz hülyeséget, és nem mész gyorsan, kb 1% az esély arra hogy igazoltat egy rendőr az EU-ban, esetleg Horvátország is idetartozhat.
Tavaly nyáron mi a franciáknál és a spanyoloknál 1 db rendőautót sem láttunk, és nem csak autópályán mentünk...
[Szerkesztve]
"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
1 napos jogsival is lehet. A 2 évig levő csak kezdő vezetői engedélyed csak abban korlátoz, hogy nem vontathatsz, egyébként bármit csinálhatsz. Az összes többi ''korlátozás'', az csak urban legend.
Ha 18 éves vagy akkor akár egy napos jogsival is vezethetel külföldön.
[link]
Szerk: Tusi74 már megelőzőtt
[Szerkesztve]
Én sosem jelzek vissza a trafis jelzésre. Vagy nem varok visszajelzest, ha en adok le ilyet. Szerintem ez lehet másoknal is.
Calogero: úgy tudom országtól is függ, hogy van-e egyéb korlátozás, pl. hogy hány éve van jogsid.
[Szerkesztve]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Hat...nemtom,de sztem ez nem *behajtani tilos* tabla!
Emlekeim szerint ez *mindket iranybol athajtani tilos* -tabla!
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
Ezzel nincs is semmi gond, én azokról beszélek akik fel se fogják hogy miről van szó.
Aha, tehát hol bukkanos hol nem. Biztos a téli nyári tágulások miatt.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
Mindkét irényból behajtani tilos. Azaz áthajtani.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
Tudod jól hogy mire gondolok, a felhőcskére meg a hópihére.
Ha nem útvonalakban, hanem szakaszokban gondolkodsz, menni fog. (A tanulók többsége nem a vizsgától, hanem a saját parázásától izgul.)
Mindig csak 1 egyenesre, vagy kereszteződésre figyelj! Hogy 3 kerestzteződés múlva cikis hely van, az kb . ugyanannyira mindegy, mintha a 10 év múlva bekövetkező dolgokon rágódnál. Ráadásul ha előre parázol eg yhelytől, lehet, hogy emiatt el sem jutsz odáig.
Ha szépen használod az irányjelzőt, nézed a tükröket, tartod az oldaltávolságot, és persze nem gázolsz, nagy bajod nem lehet. Sokat segít, ha a belső tükörből néha ránézel a VB-re. A szemkontaktustól ''elolvadnak''. Át azért még nem engednek, de legalább jóindulattal fognak viseltetni a dolgaid iránt, ami adott esetben nagyon nem mindegy.
Minden egészen addig utca, míg ki nem derül róla, hogy mégsem...
Tusi! A tied eléggé gyorsul. Kapcsolj vissza, maradj le egy kicsit, hogy sebességet tudj gyűjteni, index, körülnéz, és hajrá. Mikor mellette vagy, és van elég lendületed, kapcsolj feljebb.Menni fog.
Az első előzésnél az adrenalinszinted az egekben lesz, de hamar rájössz, hogy nem ördöngősség. Javaslom az elején csak olyankor előzz, amikor csak az előzedőre tudsz figyelni. ( ha mondjuk betorkolló út van, és elédkanyarodik valaki az szívása javából. (mert kicsiny hazánkban a körülnézés nem, de a kocsink teljesítményénak durva túlbecslése a divat). Az intenzíven meg sovány vígasz, hogy tied volt az elsőbbség.
Jó rávezető gyakorlat az elején, hogy ezt olyan úton gyakorlod, amikor egy elképzelt autót előzöl meg. Itt viszont létkérdés, hoyg ne legyen betorkollás, mert senki sem számol arra, hogy valaki ok nélkül áthajt a szembejövő oldalra!
Kíváncsian várom a fejleményeket.
Minden egészen addig utca, míg ki nem derül róla, hogy mégsem...
Köszönöm szépen a válaszokat! Akkor ezek szerint tervezhetek nyárra Horvátországot a barátokkal. Nagyon ciki lett volna, ha azon a 3 hónapon múlik.
Skynet is real. It's called Google.
''Jó rávezető gyakorlat az elején, hogy ezt olyan úton gyakorlod, amikor egy elképzelt autót előzöl meg. Itt viszont létkérdés, hogy ne legyen betorkollás, mert senki sem számol arra, hogy valaki ok nélkül áthajt a szembejövő oldalra!''
És még meglátja valaki, hogy nő létemre a másik sávban megyek, biztos megkérdezik, hogy ennek meg ki adott jogsit.
Ha nem jelentkeznék X időn belül, akkor nem sikerült a begyorsulás. De azért mindenképpen kipróbálom, mert Soroksár-Dunaharaszti között egy traktor mögött tötyörögni este 8-kor, na az az idegeimet próbára teszi.
Viszont mentségemre szolgáljon, percenként nekidurálom magam. Index ki, kukucs ki, áááá, nem jó vissza.
Azzal a vágtázó 65 LE-vel? Ha jól tudom ennyi van a clióban, és mintha az lenne a tusinek. (persze tévedhetek is)
Én még 85el is óvatos vagyok...
Nem azt mondom, hogy lehetetlen vele előzni, csak azt, hogy jól teszi, hogy óvatos.
[Szerkesztve]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Nana Tildy, nem lenézni a kicsiket! Egyébként jól emlékszel.
Főleg, hogy jön az új súlyadó-számítás. Na az én 60LE-mel nem kell sokat fizetni. Ennyi előnye lesz.
Tényleg Tildy! Te hogy hogy állsz a tolatva beállással 2 autó közé parkolóban? Neked megy?
[Szerkesztve]
Nem nézem én le, jajj félre ne értsd. Egyszerűen megnéztem, mennyi paci lehet benne. Jobb ha az ember tisztában van, mennyi erő van a kocsijában. Mint írtam , nekem még a 85 sem ad megfelelő önbizalmat, bár én nem szoktam sokáig traktor után 20al tötymörögni, amint biztonságosnak látom a helyzetet, usgyi és kilövök. De nem vagyok hajlandó belemenni nem biztonságosnak ítélt helyzetbe.
Na csak annzit akartam mondani, helyesen tesyed te is, hogy óvatosabb vagy inkább.
Egyébként meg az én 85ömre se sok a sulyado Tudod a sok év ....
Tolatva beállás? Próbálgatom , párszor már összejött. De nem a kedvencem.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Csak hülyéskedtem.
Anyám Megane-jában se nagyon van több 75 lónál és mégis nagyon kényelmesen és dinamikusan tudok vele előzni.
Mióta is van jogsid?
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Két éve.
Mi meg csak 1 éve tanulgatjuk, tanulgatjuk...
Egyébként én imádok vezetni, nem is félek, csak nap mint nap szembesülök a hiányosságaimmal, amik nagyon hiányoznak. Ezek a főleg a parkolás terén vannak. Ha kisebb helyre be tudnék parkolni, akkor nem 3 metrómegállónyira kellene letenni a kocsit, mert hamarabb találnék helyet.
[Szerkesztve]
Tusi sokat kell gyakorolni.
A párom (Febr.27-óta már feleség) is 1 éves jogsival rendelkezik.
Neki is sok gondja volt a parkolással, ráadásul, most jelen pillanatba csak az én autómat tudja használni, amivel kész művészet parkolni, a nagysága miatt, és nem is nagyon fordulékony.
Pár hétvégét rászántuk és gyakoroltunk gyakoroltunk és megint csak gyakorultunk (volt sírás is nem ismertem könyüretet). Most ott tartunk, hogy ahová a Pajero L200 befér simán beteszi.
Az előzés is megy. Kinéz, index, ''s''portgomb bekapcs+padlógáz, és hopp túl is vagyunk rajta.
[Szerkesztve]
Feleség..? Gratula. Bocs, lemaradtam a hírről...
Igen, nincs más, csak a gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás, és megint gyakorlás. Viszont ami nekem hiányzik, hogy hiába húzom meg téglával a vonalakat a betonon, nekem kellene térbeli kiterjedés is. Tehát valahogy imitálni, hogy áll ott valami. Viszont a kocsit rohadtul féltem, úgyhogy lánc, vagy bármi szóba sem jöhet. Valami gumirúdat, gumiláncot kell keresnem.
Na a párhuzamosan tolatva beállás, az pedig teljesen 0. Azt még a tanulás alatt az oktatóval is csak egyszer próbáltuk, de mivel látta, hogy nálam ez reménytelen, azt mondta, a vizsgán mindegy, hogy állok be, előlról, vagy tolatva, csak beálljak. És ha nagyobb helyet keresek, inkább álljak előlről. Igen ám, de az élet az nem a vizsga, és a belváros nem egyenlő a Havanna lakóteleppel, és nincs nagyon válogatási lehetőség. Úgyhogy hajrá, vasárnap=parkolás gyakorlás.
Gonosz [ON]
Szegyél össze 4 olyan embert akit nagyon utálsz, és meg is van térhatás.
Ha esetleg nekük mész akkor a kocsidnak nem lesz semmi baja
Gonosz [OFF]
Nálunk is az volt a gond, hogy a párom féltette a dögött.
Az autót fiatalon (1 évesen) de jégvert állapotban (olyan, a kaszni felülete mint a golflabdának, de nem érdekelt soha az autó külseje, az csak egy máz... kényelmes legyen és guruljon) vettem több mint 50%-os árengedménnyel.
Esetleg a családban nincs olyan autó amit lehet tőrni, az sem baj ha nincs forgalomban, csak guruljon és legyen rajta fék. Forgalomtól elzárt helyen gyakorolsz, azért még a rendőr sem szól.
Igen, nem volt menekvés... A gratulációt pedig köszönjük.
65 paci nem sok, de a hozzá tartozó kaszni sem éppen egy ZIL-é.
Minden egészen addig utca, míg ki nem derül róla, hogy mégsem...
Nincs szűk hely, csak kis lendület.
Minden egészen addig utca, míg ki nem derül róla, hogy mégsem...
Valamelyik METRO újságban láttam műanyag láncot és bóját. Ha ezeket esetleg lekoccolod egy kicsit, nyoma sem marad.
Minden egészen addig utca, míg ki nem derül róla, hogy mégsem...
kasztni az a kaszni....
Nem hinném egyébként hogy az öreg csotrogányom nehezebb lenne (940kg) sokkal egy mai , többféle biztonsági izével felszerelt cliónál. (Ami ha jól tudom 980kg körül van, szóval még nehezebb is).
Mindegy, maradjunk annyiban, hogy keveslem. Dinamikus előzés szempontjából mindenképp . (80 LE alatt nem is nagyon vennék autót... )
Egyszerűen érezhető a különbség, hogy visszakapcsolsz odalépsz neki és megindul, vagy nagy nehezen méltóztatik csak megindulni. (Mondom ezt úgy , hogy néha még ami van, azt is kevésnek érzem biztonágos előzéshez, pedig meg tud lódulni, de nem vagyok biztos magamban,,, )
[Szerkesztve]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Még mielőtt félreértenétek, nem nézem le akinek kevesebb van, hanem helyeslem azt, hogyha az ember megfontoltan vezet, és figyelembe veszi azt is, hogy mit várhat el az autójától.
Maximális respect Tusinek. (Akit kicsit irigylek is, mivel teljesen másabb, lágyabb egy újabb autót kezelni... )
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Tildy! És még szárazabb érzés is!
Van előnye az új autónak, de hátránya is. A hátránya, hogy ölni tudnék érte, ha megkarcolódna. És mivel magam is amatőr vagyok, ez esetleg bekövetkezik. És inkább nem gyakorlok dolgokat, csak a kocsinak baja ne legyen.
A Tiedben van kormányszervó? Mert nálam a szó szoros értelmében létkérdés. Nemrég vezettem egy szervó nélküli Opelt, és a kanyarban egyszerűen nem fordult az autó, pedig én becsülettel tekertem.
Van bizony Jó dolog ám
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Ezt hogy érted? Ha nagy lendülettel elindulok tolatva, akkor könnyebben beállok? És lehet azért nem fordul az autó eléggé irányba, mert lassan megyek? Na most egy órán belül ki is próbálom, beszámolok majd mire jutottam.
A láncot, bólyát köszi, valamelyik nap megnézzük.
Úgy érti, hogy ha nagyobb sebességgel mész neki valaminek, akkor az is messzebre megy ergo több a hely. úgyhogy csak óvatosan az ilyen jó ötletekkel
Mennyi idő alatt kell lerakni a jogsit? Mármint mondjuk a KRESZ vizsgától vagy a ''kezdéstől'' számítva!? Van ilyen megkötés?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Van. Asszem vizsgától számítva 1 év. Javítsatok majd légyszi..!
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.