Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Öregszem
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gergello
addikt
Halottatok már valamit arról hogy kezdő jogosítvány? 2 évre szól meg ilyen baromságokat halottam. Létezik ilyen?
-
jerry311
nagyúr
Hmmm. Vezettem. Egy egész órát. Közutakon. Többet néztem a tükörbe mint előre. Viszont rájöttem, hogy a retarder nagy okosság. Meg arra is, hogy egy teherautót sávban tartani semmiség, viszont egy jobb vagy balkanyar macerás, ha az ember nem padkázhat.
-
jerry311
nagyúr
válasz Gergello #1954 üzenetére
Well, ez a ''baromság'', ha megfelelő kulcsszavakkal keresed, így néz ki:
Aki első alkalommal szerez vezetési jogosultságot, annak a vezetői engedélye a kiadás időpontjától számított két évig kezdő vezetői engedélynek minősül. A kezdő vezetői engedély minősítést bejegyzik a jogosítványba. A kezdő minősítést a két év elteltével a jogosult kérelmére törlik, kivéve ha a minősítést a lejárat előtt meghosszabbították. A kezdő vezetői engedély minősítés ''kétéves'' időtartama:
- a szabálysértés vagy bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen kiszabott eltiltás,
- a vezetői engedély ideiglenes visszavonásának leteltét követően
újra kezdődik.
Kezdő vezetői engedéllyel nem vontathatunk pótkocsit és egyéb vontatmányt (elromlott járművet lehet).
Motorkerékpáron pedig nem szállíthatunk személyt.
Persze lehet olyan is, hogy valaki csak kísérővel vezethet. Ebben az esetben a 12. mezőben (Korlátozások kódaj) fel van tüntetve a kategória mellett.
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
Tudja valaki mennyi időbe és pénzbe kerül(het) egy trolibusz illetve villamos vezetői engedély megszerzése? Anélkül, hogy BKV alkalmazott lennék és/vagy aláírnék velük 'x' év munkaviszont.
-
Xantomas
őstag
Nagyjábol meggyógyult a bokám, bevállaltam a vezetés elkezdését. Hétfőn első, ma második alkalom, csütörtökön harmadik.
Ma reggel lökött haverom csörög, hogy menjek egy adott helyre, ott találkozunk. Kivitt egy nyugis parkolóba, majd rámszólt, hogy Vezess. Nem volt halálfélelmem egy eredetileg 405 T16-ban, úgy hogy hivatalosan max csak elindulni, meg kettesbe tudok váltani...
Az ominózus autó, amiben tanulok, egy Toyota Yaris. Nem mondok róla véleményt, mert a japán autósok sértőnek érezhetik, de az tény, hogy a legjobban belátható amiben eddig valaha űltem. (marutin, smarton kívül)"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz jerry311 #1969 üzenetére
Csak azért, mert 300 paci képes elszabadulni, nagyon csúnyán. Egyesben, alapjáraton kuplungot lassan kiengedve kb olyan volt, mint mikor a Yarissal egy kövér gázt nyomok. Kettesben, kövér gáznál kitépi a kormányt az ember kezéből.
Igaz abban a fordulatszám tartományban ahol próbálgattam volt kb 130paci, de nekem elsőre az is nagyon sok volt. Pláne hogy egy 1.4-es benzinesen tanulok. Valahogy megszerettem a kis dögöt, de iszonyúan szűk, még akkor is hahátra húzom az ülést. Pl a lábaim össze vannak görnyedve, és ha kényelmesen tartom, akkor a gázpedál fölötti kiszögelésbe beakad a cipőm orra.
Mod:
AMD Power, nekünk pl oktatáson ezzel is kezdték, hogy mindenféle tévhitet eloszlattak a jogsiról. Mikor, meddig, hol szabad használni. Anyám pl addig nem hitte el, hogy kezdő jogsival autópályára is lehet menni, míg a könyvben meg nem mutattam neki.
[Szerkesztve]"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
jerry311
nagyúr
Juhéééj.
Toltam teherautóval M0-áson. Neeem, a reggeli balesetet nem én követtem el.
A légrugós ülés meg fülke meg minden nagyon szépen kisimítja az úthibákat, az egészből csak egy kellemes ringatózás marad, mint valami hajón.
Viszont a szögletes forma miatt, nagyon durván érződnek a szmbe- ill. hátszél lökései, ha ugye nem egyenletesen fúj a szél. -
Xantomas
őstag
válasz jerry311 #1972 üzenetére
Na de nem 900 kiló mellé. Kb olyan súly : erő aránnyal mint egy rally autó
Az utóbbi egy héten jöttem rá, hogy vezetni reljesen triviális dolog. Mondjuk még a kis ívű, 90°-os kanyarodás íveit nem mindíg sikerül jól eltalálni, de biciklizni se egy nap megtanulni.
Ellenben megértettem miért is utálják egyesek a francia váltókat. A Yaris könnyű, kis úton járó váltoja, és a Xantia, hosszú, alkar, és bicepsz erősítő hátramenete közt van egy kis különbség. Na jó, meg tízen x év technikai előny."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
jerry311
nagyúr
válasz Xantomas #1975 üzenetére
Japánban szükség van rá, hogy minden pontos és jó legyen. Egyrészt beléjük van nevelve, másrészt az országnak kb. nulla saját természeti kincse van. így az import nyersanyagokkal olyan jól gazdálkodnak, ahogy csak lehet. Márpedig a minimális selejtarány mellé ugye kimagasló minőség tartozik. Szóval nem véletlen, hogy az egyik pontos a másik meg...
-
AMD Power
titán
Ma egy új útvonalon mentünk. Szépvölgyi - Rózsa domb. A 2 óra alatt 7x buktam volna meg!
-
jerry311
nagyúr
Nehezen. Épp kezdtem megszokni az autót (keveset vezetek). A teherautót meg teljesen másképp kell most vezetnem, mint amit megszoktam autóban. Ha ugyanazt látom magam előtt az útból, akkor már rég viszem az ágakat a ponyva jobb oldalával...
Majd megszokod, nyilván nem az első néhány rutin órán, de mire vizsgázol addigra nagyjából tudni fogod hol az eleje meg a hátulja. -
jerry311
nagyúr
Hehe, ma megtudtam, hogy a teherautó kicsit szélesebb, mint gondoltam: 2,54 m. A KRESz szerint a legkeskenyebb ''felfesthető'' sáv: 2.5 m.
-
EQMontoya
veterán
válasz AMD Power #1977 üzenetére
macskát nem ütünk, kutyát nem ütünk, gyalogos 50 pont! Szal csak hajrá Amúgy minden normálisan vezető ember megbukna 1 vizsgán, engem vizsgán pl azzal a rettentően komoly indokkal basztak meg, h én szemét pofátlan módon 60as táblánál 60al menve nem álltam meg kiengedni a szegény jólelkü buszsofőrt... aki utánam fél perccel ki tudott jönni, mivel a lámpa úgyis megfogja a sort...
Same rules apply!
-
tildy
nagyúr
válasz jerry311 #1958 üzenetére
Én ezt nem értem.
Aki első alkalommal szerez vezetési jogosultságot, annak a vezetői engedélye a kiadás időpontjától számított két évig kezdő vezetői engedélynek minősül. A kezdő vezetői engedély minősítést bejegyzik a jogosítványba.
.....
Kezdő vezetői engedéllyel nem vontathatunk pótkocsit és egyéb vontatmányt (elromlott járművet lehet).
Motorkerékpáron pedig nem szállíthatunk személyt.
' éve kaptam jogsit, nincs benne ez a bejegyzés.
másrészről viszotn enm egyértelműa megfogalmazás: pl. valaki csinál autóra jogsit, majd rá mondjuk 5 évre motorra is. Amint megkapja azt a jogsit amiben mindkettő bejegyzés szerepel, onnéttól számítva él a motoros 2 évig nem szállít utas korlátozás? Vagy hogy?
Nagyon hülyén van ez megfogalmazva"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
jerry311
nagyúr
Nyugodj meg nem te vagy az egyetlen, aki nincs teljesen tisztában vele. Többek közt én sem. Egyik oktató pl. azt mondta, hogy ha a motoros jogsi már két éves, akkor simán vontathat az ember a friss B-s jogsijával...
Na midnegy...
Ahogy én gondolom: nyilván amíg egy kategória van bejegyezve, addig nem kell külön jegyezni a kezdő vezetői engedélyt, mert nyilvánvalóan az. Ha második (sokadik) kategória kerül bejegyzésre, akkor külön melléírják, hogy kezdő. Bár szerintem ez csak az autós-motoros jogsi esetében van így. Teherautónál az 'E' kategóriához (nehézpótkocsi, B+E vagy C+E kat.) 2 éves jogsi kell, ami nem muszáj, hogy 'C' legyen, lehet 'B' is csak négykerekűre vonatkozzon... Szóval érdekes jogszabály... -
jerry311
nagyúr
válasz EQMontoya #1982 üzenetére
KRESz szerint, lakott területen belül ki kell engedni. Itt a történet vége. Nyilván ha mindenki úgy vezetne, ahogy tanítják és KRESz-ben szabályozzák, sokkal kultúráltabb lenne az 'élet' az utakon. Most, hogy tanulom a 'C'-t, vezetési kultúrát is tanítanak, elég erőteljesen...
-
EQMontoya
veterán
válasz jerry311 #1985 üzenetére
Nyilván, nem is ez a para, hanem az, hogy ezért buktatni lehet. Mert ha a stoptáblán átmegy a delikvens, abba beledögölhet, meg abba is, ha nem tud rendesen sávot váltani... de a vizsgákon a hibavonal-rendszert pont az ilyen apró szarságokra találták ki. Mert paraszt dolog nem kiengedni a buszt, de a legminimálisabb veszélyhelyzet okozására is alkalmatlan. Viszont valamiből élni kell a közlekedési felügyeletnek.
Same rules apply!
-
AMD Power
titán
2007.06.05. 11:10.
Forgalmi vizsga! -
Xantomas
őstag
Minden oktatónak szokása a jegyzőkönyvbe írt tanóránkánt 50 perc helyett 1 órát (60 percet) beírni, és a foglalkozást, ami két tanórás, 80 perc alatt letudni, amiből az első 20 perc azzal telik, hogy trécsel a többi oktatóval, kiporolja a szőnyeget, meg kiveszi a pollenszűrőt (!!!) hogy megnézze az állapotát, majd kiütögesse belőle a fekete dzsuvát vagy csak engem tisztel meg ezzel?
Trécseljen, mert ő is ember; egyen, igyon, miközben az elindulás elötti napi teendőket átnézzük, de a pollenszűrőnél kicsit kiakadtam, pláne hogy kb fél órát vezettem, amúgy is idegesen, nyugtalanul. El is felejtettem többször kitenni az indexet, meg másodszorra sem sikerült jobbra tolatva parkolni a fejétől, meg a vastag C oszloptól.
Tudja, látja, hallja, hogy dadogok, mostanság kifejezetten nehezen megy a beszéd, és végigmondatja velem a kormányszerkezet, a lámpák és visszajelzők, a fék, és egyéb, a motorháztető alól ellenőrizhető folyadékszintek ellenőrzését. Miért nem töltünk fagyállót az ablakmosóba, miért kell ugyanolyan típusú motorolajat, fékolajat utántölteni, hogyan kell kereket cserélni, stb.
A beszédhibám miatt elég szórt a figyelmem, könnyen csinálok több dolgot egyszerre. Miért nem lehet ezeket vezetés közben megbeszélni?
Nálam tegnap elpattant a húr, nem sok kellett, hogy a fejére mossak, de mivel nem egy kiabálós, nyugodt oktatónak ismertem meg az első benyomások alkalmával, nem tettem. De mostanában az az érzésem, hogy vissza akar élni a helyzettel, hogy nem sokat beszélek, csak akkor ha nagyon kell. Kevesebbet vezetünk, és kiharcolja a pótórákat."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Winner_hun #1990 üzenetére
Őszintén megmondom, nem kifejezetten az oktatóval van bajom, mert megszoktam, hogy egy lehúzható baleknak tartanak sokan ismeretlenül, sőt ha nem figyelek, minden további nélkül meg is teszik. Alapvetően nem is tudok már bízni senkiben sem. Ilyen az emberi természet, hülye lesz feleslegesen dolgozni, ha valamit könyebben elérhet.
Az az én hibám, hogy nem lépek fel kellően erélyesen, de nem is akarom magam alatt vágni a fát, lehet hogy csak én látom rosszul a dolgokat, ki tudja.
Majd meglátjuk mi lesz."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz jerry311 #1993 üzenetére
Jobb helyen 50 percet írnak, ami az ember kartonjára is van írva. papíron 50 perc a kötelező. Nem a 2x 5 perc ami böki a csőröm, hanem a 2x 60 perc amit a kartonra ír, és az össz 70 perc ami ebből legjobb esetben megvalósul.
[Szerkesztve]"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Zebra
csendes tag
válasz #64791808 #1995 üzenetére
Ahogyan már leírták előttem: ha nem öltél meg senkit/nem volt rendőr/trafipax a közeledben akkor megúsztad !
Ha volt rendőr vagy trafipax a közeledben akkor várhatod a csekket+bejegyeznek neked 3 hibapontot. Ha csak 63 KM/h-val mentél, akkor csak 2 hibapont jár. És ez független a jogosítványod korától.Viszlát. Nincs mit megköszönnöm, de azért további kellemes fórumozást......
-
#64791808
törölt tag
Nem eza hejzet, arra válaszoljatok, amit kérdeztem
50%-os túllépés esetén már mindenképp feljelentés van. Namámost engem Csornán lézerrel lelőttek/lefilmeztek. 75-76-tal kb. De már volt egy stiklim, a közelben, Kapuváron, 81-gyel, és azért kaptam 25 ropit, meg 3 pontot. Azóta történt még egy olyan, hjogy keresztben átmentem az Andrássy úton, és a rendőr látta.
Namámost ha bevallom, hogy én vezettem, akkor nekem valószínű elveszik a jogsimat. Viszont ha a volt bnőm ''vezetett'', akinek nincs még gondja a tövénnyel, akkor az ő kezdő jogsijával mi lesz?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest