Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyöször

    senior tag

    válasz st6969 #1002 üzenetére

    Mint a pb palack. Csak ez nem balmenetes. Tömítés jó legyen. Amit nagyon fontosnak tartok, hogy megfelelően rögzítve legyen. Akkor is ha kocsin van, akkor is ha fal mellett áll. Ha eldől és eltörik a reduktor az leviheti a fejed, vagy ha rádfúj az fagyásveszély. Ami nagynyomású az a corgon, ami 82% argon 18% Co2. 150-180-200 barral adják ki. Jobb vele hegeszteni, de nagyon fogy és drága. Co2 sokkal tartósabb, a palackban 50 bar nyomás van, végig annyi, majd mikor fogy akkor gyorsan csökken a nyomás. Úgy tudom szilárd halmazállapotban van a palackban és mindig annyi szublimál el, hogy 50 bar legyen benne. Ennek nem olvastam utána, csak mondták.
    Napon sem vettem észre, hogy felmenne, fagyban nem hegesztettem még, de azzal számolni kell, hogyha megnyomod reggel a céópisztolyon a gombot és csak délután engeded el akkor a reduktor eljegesedhet és bizonytalanná válik az adagolás.
    De nem egy fenyegető sztori, enyhén fűtött garázsban volt kb 8 méter hegeszteni valóm a futómon, akkor néztem fel, hogy miafranc van ezzel.. mire lefotóztam a reduktort már leolvadt a dér róla.
    Fulladás veszély az elméleti síkon megvan. Szellőztetni kell. Befalaztunk egy alu gázkéménycső darabot a garázsba oxigén pótlásnak. Illetve ha valami kipufog ráhúzok egy vastag gumicsövet azon kidugom. Utóbb kiderült jó ötlet volt, mert a kéményseprő kérte. De védőgázassal hegeszteni összehasonlíthatatlanuln komfortosabb mint bevont elektródával mert alig képződik füst. Persze csak ha tiszta anyagot varrsz, a rajtamaradt festék, rozsda az okádja rendesen.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés