- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
skippper
senior tag
válasz
Hohocali #176651 üzenetére
Érdekes, ugyanebből a márkából van? Az enyémek kifejezetten erősnek és vastagnak tűnnek , lehet változott a gyártásminőség (most, hogy írtad, a maradéknak nekiestem egy kicsit harapófogóval stressz-tesztelni, de nem esett bajuk, gyakorlatilag meg se tudtam mozdítani).
Mindenesetre az is jónak tűnik, amit linkeltél
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Hohocali #173946 üzenetére
Én használtam is úgy valamennyit. Az elmélet nagyon tetszik, de nálam nem volt eléggé meggyőző. A két szubpozícióm nem egyformán jó (vagy nem egyformán rossz). Amúgy meglepődtem azon is, hogy mennyi maga a crossover tartalom az LFE nélkül. Sokkal több mint gondoltam volna.
-
-KP-
addikt
válasz
Hohocali #170034 üzenetére
" Ez ok, de erre ki lehetne találni egy szabványt, hogy pl. meta adatban menne, hol kell vágni. "
Igen, de akkor megint ott tartunk, hogy cseréljük le a készülékeket, mert nem tudják ezt. Persze firmware frissítéssel sok gépen megoldható lenne, de szerintem nagy része már nem kapná meg.
-
BBéci
legenda
válasz
Hohocali #170021 üzenetére
"Nem értem, miért jó, hogy a BD-n alul/felül fekete csíkkal jönnek a filmek..."
Nagyon sok ember számára szimpatikusabb és a látás fizikájával, anatómiájával foglalkozó tudósok szerint is kellemesebb, könnyebben befogadható az idegrendszer számára a 21:9, mint a 16:9.
Nekem is az előbbi tetszik jobban, de ez szubjektív.
Amikor a mozikban megjelent, szuper szélesvásznúnak nevezték, esetleg cinemascope-nak. Hogy ez utóbbi elnevezés mennyire korrekt és pontos, az más kérdés. -
-KP-
addikt
válasz
Hohocali #170021 üzenetére
Nagyon nem mindegy, hogy képkockánként végig nézik a stúdióban és beállítják, hol melyik rész lesz levágva, és a lényeg a képen marad, vagy fogod a pc-t vagy a médialejátszót és fixen megvágod a képet mindig ugyanott tartalomtól függetlenül. Én vágtam 16:9-re az anyagot, de csomószor úgy jött ki, hogy a kép pont egy nyaknál vagy egy fej közepénél lett levágva.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali #169594 üzenetére
Csinál az, csak nem mondja meg. A Dirac saját szoftverében tökéletes egyenes látszódott, a REW vissza már ezt mérte, az impulzusválaszt viszont csodásan kipofozta, javított a lecsengésen szépen. Az ARC a spektrumról ugyanilyen hazug, a saját szoftverében gyönyörű, vonalzóval kihúzott vonal, mindeközben a valóságban csak úgy húzol ki belőle jót, ha előtte egy MiniDSP-vel átvered, hogy a kívánt korrekció kerüljön rá, amihez minimum három mérés és külön program kell. Az Audyssey szintén szenved ettől, a saját program csoda, a valóság kicsit távol áll tőle. Természetesen tudok példát mutatni mindháromra, ha szeretnéd látni.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Hohocali #169129 üzenetére
Szerintem ne írj többes számot, mert ezt csak egy ember írta.
Én max túlárazottnak tartom több terméküket, de sokan boldogok lennének egy-egy jobb SVS-el.A PC-s mérés meg ingyen van, ha a Dirac is ingyen lenne, valószínűleg arról is többet beszélgetnénk. (Ezzel nem arra célzok, hogy ingyen kellene adniuk mielőtt valaki kiforgatja. Örülünk, hogy van ingyenes alternatíva.)
-
python1
veterán
válasz
Hohocali #169116 üzenetére
Van egy ilyen mondás miszerint, attól, hogy van boxkesztyűd nem leszel Muhammad Ali.
Alkalmazni is kell, és nem fogja neked az akusztikai kezelést, vagy a hangsugárzó fizikai helyét megváltoztatni, sőt ha azt vesszük, egy nagyon buta eszköz, pont mint a PC, olyan sincs, hogy hülye PC, csak felhasználó létezik aki használja, és konfigurálja magának. Ha kicsit másfelé kacsingatunk, mondjuk nyugatabbra, borul a régi berögződött hülyeség halmaz.
Engem is beleértve, én is évente találtam meg a szent grált. -
Dorian
félisten
válasz
Hohocali #169073 üzenetére
Audyssey X32 messze nem tudja azt az eredmènyt hozni mèg viszonylag jò szobában sem, mint egy normális mikrofon + Cavern.
Nálam pl. Audisszi a mèly hangnyomásszintet csökkentette több, mint 5dB-lel, de benne hagyta a kiemelèst, pont amit kezelnie kellett volna.ès persze az egèsz tèrhatás is jobb lett Cavernnel, mert a korrekciò nem csak hangnyomasgörbèből áll.
Ja, ès az X32 mèg mindig sokkal jobb, mint amit a "kisebb" audisszik produkálnak. -
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali #168223 üzenetére
Van saját busza, amivel a memóriát kezeli. Amíg nem SAM-es GPU-d van (ami még tudtommal egy magyar vevőnél sincs, elveszett tesztpéldányként sem), addig bőven ki tudja szolgálni a memória egyszerre az összes buszt. Ha meg SAM-es, akkor eleve olyan gyors, hogy egy buffer kiolvasása teljesen eltörpül. Van ilyen technológia, például a ShadowPlay is egy külön IC-n lopja a buffert (NVENC), és onnan megy PCI-on a rendszermemóriába. Ez már veszít FPS-t (nagyon durva esetben is maximum 1%-ot), de nem azért, mert a GPU ütközne korlátba, hanem mert a rendszermemória nem tud felérni a videokártyáéval, és arra kell várni. A HDMI-nek viszont kizárólag a GDDR-hez van köze.
-
Joshi
titán
válasz
Hohocali #168206 üzenetére
"Emlékeim szerint HDMI pass through. Ha ez be van kapcsolva, akkor kikapcsolt állapotban is átengedi a videojelet (sárga power LED). Ekkor meleg marad az erősítő."
Ez biztosan nem így van, mert ennek pont az a lényege, hogy kikapcsolt állapotban is átengedje a jelet. Ezt tudom, mert többször próbáltam videókat lejátszva Oppo 203-ról, és simán átment a jel úgy, hogy az erősítő ki volt kapcsolva (világított a piros led)."Másik lehetőség, ha valamelyik zonát nem kapcsolod ki. A távirányítón felül lehet váltani a zónákat, csekkold mindegyik ki van-e kapcsolva."
Szerintem ez lesz a probléma forrása, mármint hogy azt nem tudtam, hogy egyetlen zóna sem lehet On állapotban. De nem is értem hogy mi ez az egész. Mi értelme van ennek a zónás baromságnak? -
VoidXs
nagyúr
-
python1
veterán
-
python1
veterán
válasz
Hohocali #166260 üzenetére
Szabadidőt 5e forintos órabérrel kár számolni, mikor lemegyek a strandra minimum 2 óra hétköznap, nyáron általában minden másnap, hétvégén 8-órát is héderezünk, edzéssel heti 6ó.
Hobbinál nincs értelme ezeket számolni, főleg ha horgászol, ott sem a megfogott hal értéke számít, pedig a beletett idő energia nem kevés, a többi hobbiról már nem is beszélek.
A PC kiépítése másodpercnyi időt raból abból az időből, amit hülyeségre fordítunk.
A legtöbb időt a munka viszi el az életedből, mégis mint a robot nyomod. -
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali #166229 üzenetére
Az AQ-val csak úgy mehetsz hatékonyan szembe, ha a teljesen másik végletet (vagyis a gondolkodást) hirdeted. A max. 8 csatorna jogos, de ez lehet akár 5.3 is, vagy aktív/passzív mátrixozással tudsz maximum 20 csatornát kezelni, nekem is ilyen módon vannak bekötve a crossover subok - bár elismerem, ez haladó terület, de abban a topikban vagyunk. 7.1 esetében az az egy LFE csatorna is sokkal több, mint amit a legtöbb AVR ér. Vetettem össze már Dirac-ot a Storm Audio processzorában PC-vel, esélye nem volt a Stormnak labdába rúgni.
Atmos bitstream van, ha épp nem 7.1 a műsor, akkor van visszaugrás az AVR korrekciójához ezen a módon, teljesen automatikusan, tehát hátrány nem ér, csak 7.1-nél és alatta előny. Nálam az SVP működik HDR-rel gond nélkül, semmit nem kellett átállítanom. Annyi a trükk, hogy nem az újat használom, ami tele van reklámmal, hanem a régi, teljesen ingyenes darabot, amihez ha kell telepítő, szívesen átküldöm (az SVP már nem hostolja, pedig egy ideig tették).
-
denesdr
addikt
válasz
Hohocali #165838 üzenetére
Így van, ha jó helyre van rakva az EQ jó paraméterekkel, akkor a fázis is javulni fog ahogy laposodik a hangnyomásgörbe. Ez az IIR avagy kauzális EQ, egy FIR pedig abban különbözik, hogy bármilyen fázist be lehet állítani bármilyen hangnyomásgörbére, ezért ha úgy vesszük ez utóbbi egy "természetellenes" EQ.
-
-
Hohocali
aktív tag
válasz
Hohocali #165806 üzenetére
"Jelenleg ezt nem tudom semmivel se hasonlítani, mert nincs más."
Ha korrekt akarok lenni, akkor van más: a PC-s korrekció. De ezzel elvesztem a felső 4 hangfalat. Ez sajnos így egy félkarú óriás.
Bár néha zavarba esek, mert pl. tegnap este játszottam a ME:Andromeda-val, és a proci azt írta ki, hogy Atmos van. Ez nem lehet bitstream, tehát a PC-ről ki lehet küldeni az Atmos-t. Azt nem csekkoltam, hogy felülről is jön-e hang.Kipróbáltam, hogy csak 1db filter van +6 dB-el, és így is klippel.
Cavern-el is végeztem korábban mérést, és mentettem .emo file-t. Most belenéztem, és mindegyik "headroom="6""-ot tartalmaz.
-
python1
veterán
válasz
Hohocali #165806 üzenetére
Arra kíváncsi leszek én is.
Készítek én is ARC korrekciót a hétvégén, az eddigi autómatikus kalibrálások nem hoztak számomra értékelhető hangot, bár az umc-1 már azért jobb volt mint az eddigi AVR- kalibrátorai. Anthem-ben bízakodok, mivel már magában is eléggé megnyerő a hangja számnomra.
Szubra minidsp marad az biztos. -
Quetz
őstag
válasz
Hohocali #165785 üzenetére
A kalibráláshoz még annyit tennék hozzá, hogy az AV ujságok és fórumok "dokumentációja" hibás, otthon nem 85dB-re kellene kalibrálnia a -20dB mérőjellel, hanem 78-80dB-re. Ahogy John Schuermann írja:
Even in film mixing, reference level for theatrical is different than reference level for a smaller space. As some here know, I am a film composer and sound designer when I'm not designing home theaters, and can say that true theatrical reference level seems astonishingly loud when achieved in a typical home space. For film work - assuming you are literally mixing in a movie theater sized room - the room is calibrated to 85db using bandwidth limited pink noise, registering -20 on the level meter. When I mix a film in my living room sized mix suite, I calibrate to 78 db using the same pink noise test signals (that's somewhat of an industry standard for small mix suites, as sound propagates differently in smaller rooms). I've mixed two features in surround and both had their premieres in state of the art movie theaters ("The Creep Behind the Camera" had its premiere at the TCL Chinese in Hollywood), and my 78db calibrated mix sounded exactly right in the actual movie theater, which of course had been calibrated to 85db.
Filmmixer@avsforum álláspontja pedig az, hogy minden hangfalat 80dB-re kalibrálnak, a mélynyomót 86dB-re, amikor nearfield/midfield mixet csinálnak.A jelenség az, hogy a kisméretű szobában minden hangosabbnak hallunk, és amikor a hangmérnök beállítja, hogy egy effekt mondjuk -15dB-n szólaljon meg, az a szobában jó lesz, de a moziban már halk.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali #165782 üzenetére
Én filmekhez Audacityt vagy profi vágóprogramot (pl. Premiere Pro) használok, mindkettő körülményes. Az első egyszerűbb, a hangot át kell dobni WAV-ba, majd importálni, és egy csatornát megtartani.
Amúgy a PC kimenetén EQ APO-ban is látod, mennyi a headroom (egyszerűen negáld a peaket), erre jön rá a sweep szintje, ha annak a maximum kimenete érdekel.
A HDMI trim névre brickwall limiternek tűnik, jó eséllyel ott lesz a probléma. Nem tudom a pontos működését, de a neve alapján 0-ra tenném.
#165785: Az EQ APO csak a kimeneten tud clippelni, köztes állapotokban nem számít, mert valami +600 dB a clippelési pontja a 64 bites float-nak, amivel dolgozik. Ha a Cavern eredményben más sorrendbe teszed az EQ-t és a preamp-ot, ugyanaz lesz.
Az AVR-ek azért nem tudnak ilyet, mert csak 16/24 bites műveleteket támogatnak, így volt egyszerűbb az áramkör, cserébe még a carry-t is becumizzák. Viszont sokan tudnak az előerősítéssel játszani, így a zajszint minimális romlásával, de el tudják kerülni ezt a problémát. Valószínűleg nálad az lesz a baj, hogy bőven túllőtted ennek a védelemnek a korlátait.
-
Quetz
őstag
válasz
Hohocali #165763 üzenetére
Megnéztem a gemini man-t 60fps-ben. Tök zavaró volt, hogy egy Will Smith nevü fickó majomkodik a kamera elött és probálja meg előadni, hogy ő a világ egyik legtökösebb titkosügynöke. A végén a felrobbanó autó pedig nem robbant, csak pukkant egyet, amikor a piroteknikusok begyújtottak a benzint.
"filmes hatás" : én pont nem akarok ilyet, én a valóságot akarom a filmben látni / hallani (kivéve a forgatás kellékei nyilván)
A filmek nem a valóságról szólnak, kivéve a dokumentum filmeket. Ha tehát a valóságot keresed a filmekben, akkor nem fogod megtalálni azt. Mind a kép, mind a hang elrugaszkodik tőle. Lásd még: suspension of disbelief, foley artists, color grading... -
Dagidög
senior tag
válasz
Hohocali #165761 üzenetére
"Ezért kéne fordítva működni a rendszernek, publikálni kéne a filmet 60Hz-en (vagy 120Hz-en), aztán a TV-kbe (mozikba) lehet "film effekt"-et rakni, ami elmossa, eldobál képkockákat, stb. Ezt sokkal könnyebb, mint interpolálni, és mindenki boldog lenne. Egyébként ugye nem gondolod, hogy 50 év múlva is 23Hz-el fogunk bénázni?"
Leírtam, hogy ez miért nem működik. A filmes hatás a felvétel beállításainál kezdődik. Postban rárakott elmosás és eldobált képkockákkal nem tudsz rá visszahatni. 50 év múlva bizonyára már lesz technológia, ami áthidalja mindkét oldal előnyeit és hátrányait."Ne legyél naív, ott azt nézik, hogy tömik meg jobban a zsebüket..."
Tömik vagy sem, attól még jobban értenek hozzá, mint te, én vagy a kijelzőgyártók."Nem igaz, ha a szememmel követem a kezem, akkor élesnek látom. Ha egy pontra nézek, akkor elmosódik. Vagyis ha a filmben egy pontra nézek, akkor a gyors keresztmozgást elmosódottnak fogom látni akkor is, ha az egyébként éles. A szem megoldja ezt a filmben is, nincs szükség mesterséges elmosásra."
Ha a filmben olyan gyors keresztmozgás van, amit a készítője meg akar mutatni neked, akkor leköveti neked kameramozgással vagy olyan beállításokat alkalmaz, amivel jól kivehetővé teszi számodra."Játékoknál az első, amit kikapcsolok, az a motion blur, mélységélesség, meg az ilyen fasságok."
Játékokban nagyon sokszor ezt a két paramétert szokták túltolni, így megértelek. Jó paraméterezéssel viszont szépen vissza tudják adni a szemünk és agyunk érzékelését. -
gab1ka
senior tag
válasz
Hohocali #165776 üzenetére
Így már érthető.Amúgy utánakerestem, a Billy Lynn's Long Halftime Walk c. film volt az a bizonyos katonás amire utaltam.Azt ilyen hfr módban néztem meg.Engem az ugyanúgy kiborított mint a 24p film felmókolva.A Gemini Man-ba csak belepörgettem ilyen formában, végül 24p-ben néztem végig.Szerintem közel ugyanaz a két felállás, leszámítva a tv-kbe épített metódusból erededő nonstop képi hibákat.
-
denesdr
addikt
-
MasterMark
titán
válasz
Hohocali #165767 üzenetére
A flim valósága az, hogy ott vannak a forgatáson csomóan, épp forgatnak. Pont ilyen werkfilmnek tűnik. Nem adja a film valóság illuzíóját. Mármint annyira valóságos, hogy a frogatást látom a film helyett.
szerk.: Amúgy erre van egy kifejezés pl. játékoknál, hogy amikor már túl valóságos lesz, akkor pont emiatt nem lesz az. Amíg kicsit távolabb van tőle, addig az agy kitölti a hiányt, viszont amikor már túlságosan hasonlít, viszont nem az, akkor csak a hibákat látod.
Erre gondolok: Uncanny valley
-
denesdr
addikt
válasz
Hohocali #165761 üzenetére
Nem tudom mi a probléma, de nekem akkor is furcsa a magas képkockaszám/másodperc mind filmnél mind játékoknál. Bármilyen magas képfrissítésű kijelzőről beszélünk. A film szappanoperás lesz, a játék pedig túl "sima" és ezzel megszűnik az illúzió, ahogy fentebb is írja más.
Szerk.: amúgy nem megoldást keresek, hogy hogyan kedvelhetem a magas képkockaszámot, elvagyok én az alacsonyabbal minden gond nélkül. -
sixpak
nagyúr
válasz
Hohocali #165739 üzenetére
Én próbáltam itthon többször a játékokat vásznon...jó, persze nagy a kép, de ennek ellenére eszembe se jut leköltöztetni a PC-t.
Ezerszer nagyobb élmény monitoron játszani számomra....igaz egy 35 inch-es, 3440x1440/100Hz-es monitorral tolom....
A "nagy" hang az egyetlen, ami nincs meg a PC-nél, itt csak 2.1 van, meg egy aránylag tisztességes füles.
Ha konzolon tolnám (nem hinném, hogy eljön az az idő), akkor megfontolandó lenne a dolog, ott amúgy sincs ultrawide support, könnyen hordozható, etc...
-
gab1ka
senior tag
válasz
Hohocali #165743 üzenetére
Lehet hogy szerencsétlenül fogalmaztam, mindenre értem a nemtetszésem, legyen az 60hz-es film (volt valami katonás is nemrég), vagy legyen az interpolált 24hz-es alkotás.A valamikori 3D tévémen a 3D filmeknél jót tett párszor, ott még tetszett, de amúgy nem preferálom.
-
Quetz
őstag
válasz
Hohocali #165733 üzenetére
A házimozi szoba az alagsorban van, a gépemet meg játékra és munkára is használom a "dolgozó szobában" - értsd raktár
. Azzal meg nem volt kedvem vacakolni, hogy valahogy megoldjam, hogy átvigyem a játék képét két szint között. Elvagyok a 24"-es monitor elött egy fülessel.
De, mint írtam, azért érzem marginálisnak a problémát, mert a EARC+TV egy működő workaround. Projektort nem írtam, mert hozzáértők szerint 20 milláig bezárólag nincs olyan, ami teljesítené a HDR követelményeit.
-
VoidXs
nagyúr
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali #165628 üzenetére
Amiről te beszélsz, az a névleges teljesítmény, a teljes áramfelvétel nyolcadán mérik. Tökéletesen kijön a matek, az XLS 1502 egy nagyon alacsony belső ellenállású erősítő, amit főképp bridge-re terveztek, így 2 Ohm alatti Rb-vel kb. 1550 Wattot tud kipakolni, ez 77.5%-os hatékonyságot feltételez, ha a bridge-ben hajtott hangszóró 4 Ohmos.
-
python1
veterán
válasz
Hohocali #165634 üzenetére
Részemről ok!
Még annyi, azért írtam, hogy lehet valós adat, mert valószínű, hogy csak néhány csatorna tudja a megadott teljesítményt, nem hosszú üzemidőben, de bazi nagy torzítással, ez vita felett áll.
Attól függetlenül biztosan jó AVR, és elegendő a teljesítménye egy átlag nappali kényelmes mozizásához. -
python1
veterán
válasz
Hohocali #165631 üzenetére
Ne haragudj, nem támadásnak írtam, nem tettem szmájlit a mondatom végére.
Nem csak nálad fordul elő ilyesmi, lényeg, hogy elég legyen a teljesítmény az adott helyiségre, és bizony tervezés nélkül, csak kapálóznak sokan. Én is rengeteg markec maszlagba futottam már bele, de azért már nehezen vesznek meg. Amúgy itt van egy mérés, eléggé hiteles, és ilyen végfokot birtokoltam 1- héttel ezelőttig, aminek a maximális fevétele 1700W. -
python1
veterán
válasz
Hohocali #165616 üzenetére
Tiszta tényeket, és valós értékeket adtam meg, ez igaz az ősszes AB kapcsolásra.
Nekem is AB osztályú végfokaim vannak, de a legkisebb ami csatornánként 125w abban 1,2 kW-os a trafó, a többiben valamivel erősebbek, de azok 150W-osak csatornánként, ja és 30kiló alatt nálam nincs erősítő.
Cseneles kolléga tudna erről beszámolni, hogy milyen egy igazi 7x125w-os végfok.Más.
Cseneles kollégánál most lőttünk össze 2db szubot egy minidsp-vel a sima verzióval, csont nélkül sikerült egy nagyon élvezhető hangot produkálni, tehát jól vizsgázott a minidsp ismét. -
-
#98221312
törölt tag
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Hohocali #164474 üzenetére
Értem mire gondolsz. Ha legközelebb valami miatt újramérem, akkor megpróbálom hogy hangosabbra veszem a szubot mint a többit és manuálisan hozzáadok mindhez annyit amennyit a peak gain-ig enged. Ha enged...
A subsonic filter ki/bekapcsolásával is erősen változik a dolog egyébként. Ami persze logikus is.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Hohocali #164472 üzenetére
Szerintem akkor csak a preampot húzná lentebb, az EQ-k hasonlóak lennének. De VoidXs tudja pontosan hogy működik.
Most így ezekkel a -13dB-ekkel is van akkora hangnyomásom ami nekem elég, a kimenő jelszintekkel meg az erősítő hangerejével kompenzáltam.
Lehetne vele kísérletezni, de nem vagyok időmilliomos.Egyelőre most nem akarok megint hozzányúlni és nyomozni hol lehet még pár dB-t nyerni.
Room curve-t céloztál meg vele? Vagy flat?
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Hohocali #164470 üzenetére
Így nagyjából már látom.
Most csak a left csatornát vágtam ki mutatóba. Ha megnézed nálam nulla fölött azért több EQ van, illetve szubnál is nulla fölött vagyok, te meg itt is ott is javarészt nulla alatt a crossover frekikig nézve. Nekem minden csatornán 100Hz-en van a crossover, Nálad pedig a frontok 60, többi 80. Szóval én eleve többet is adok hozzá az LFE-hez. Szóval az is több pluszos amit átirányítok meg az is ahová. Ezért van hogy nálam többet kell csökkenteni preampon hogy összességében nulla alatt legyen. -
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali #163868 üzenetére
Az akusztikának minimális befolyása van erre. A beforgatásnak annál inkább, mert azzal adod meg azt a térbeli ívet, ahol a fejed szabadon mozgathatod, és nagyjából ugyanazt hallod. Ezt a magassugárzó szórási karakterisztikájából ki lehet számolni (mozikban csinálják is, például az IMAX székek ezért vannak olyan ívben, amilyenben), de annyira bonyolult, hogy otthon inkább érzésre vagy ökölszabályokra építve szokták. Én nagyon kevés sztereó rendszert hallottam, ahol tökéletes volt a korreláció, és mindig a késleltetés volt a megoldás.
Az 1 cm nem elég, az 0.03 ms. Annyit érsz el vele, hogy a mélyek nem oltják ki egymást, ami valóban valami, de jobb tered nem attól lesz. 0.01-re van szükség minimum, hogy magasakra is illeszteni lehessen. Az automata nem pontosabb ennél, ezt a menüt állítja át. A távolságokat hatalmas hiba kézzel beírni, még ha ki is tudod számolni, mert nem ettől függ, hogy mennyit kell késleltetni, hanem a hangszóró/erősítő különböző hibáit is bele kell számolni, és nem csak az adott csatornáét, hanem a többiét is.
A Dolby és a PC helyzete nem ilyen egyszerű, és amúgy a használt hardverre vonatkozott. Az igazi (mozis) Atmoshoz akkora teljesítmény kell, ami akkor még konzumer procikban egyáltalán nem volt elérhető, ezért a Dolby CP850 egy Xeon-alapú 28 magos szerver. Az is épp arra volt elég, hogy 3 másodperccel előre kellett etetni, és akkor "valós időben" renderelt, aztán nap végére felgyulladt. Konkrétan erre dedikált légkondival kellett hűteni, hogy megmaradjon. Szerencsére azóta sokat fejlődött a világ.
A dekódolás egy más dolog. A Vision-t gyorsan lezárom az elején, semmi spéci nincs benne, volt PC-n régóta, én is írtam rá shadert. Az Atmosból a Dolby viszont pénzt is akar látni, és miután innen nincs felfelé, minél tovább távol akarják tartani tőle a PC-t. Ha egyszer az open source közösség megold valamit, abból már nincs pénz soha. Ez volt a DD-vel, a DD+-szal, és a sima TrueHD-vel is, ETSI doksikból és IC-csiszolásokból lettek olyanok, mint pl. a libavcodec.
Miután ez visszafejtéssel készült, és nem volt ezt tiltó szerződés, a libavcodec, aminek valamelyik verziójára épül ma lényegében minden legacy dekóder, kinyírta az összes jogdíjszerzési lehetőségüket a házimoziban, méghozzá teljesen legálisan. Ha egy gyártó választhat, hogy fizet a Dolbynak, vagy megoldja nélkülük a támogatást ingyen, az utóbbit fogja meglépni. Onnan tudod, hogy a gyártó ezt tette, hogy valamelyik Dolby logó nincs rajt a termékén, de mégis ismeri a formátumot. A Dolby szerint minden egyes hivatalosan támogatott formátumot jelölni kell, de DD-t mégse mutogat ma már senki.
Az Atmos helyzete más. Tanultak a múlt hibáiból, és letolják a licenszet a torkodon így vagy úgy, és tettek bele olyan dolgokat, amikből rájöhetnek, hogy te nem teljesen magadtól csináltál dekódert. Emellett kihagyták a szabványosítást teljesen, csak az AC-4-et tették nyilvánossá, amiből az lett, hogy előbb került dekóder GitHubra, mint AVR-be, és innentől eldobták a fejlesztést, mert tudták, hogy egy centet nem fognak belőle látni soha. Vannak kiskapuk, pl. buherált MLP-s toolokkal nagyon sokat játszottak, és innen tudjuk többek között, hogy az otthoni Atmos csatornaalapú, de a meta még mindig jobbára ismeretlen. Ha le tudják úgy dokumentálni, hogy csak egy kapott Atmos sávból dolgoznak, és semmi másból, akkor eljön a PC-s Atmos, vele együtt a hangkártyák, de ez egy nagyon nehéz munka.
-
Khaosz55
addikt
válasz
Hohocali #163529 üzenetére
Szerintem sem esik össze. Könnyűszerkezetes a házam, a falakban függőlegesen van bent 15cm Isover üveggyapot, 40 cm-ként szarufák, közéjük befeszülve, nem táblás hanem bálás. Sehol sincs össze roskadva. Elég nagy böszmeség lenne ha 3-5 évente kéne cserélni a szigetelést.
Padláson meg 40cm üveggyapot van saját súlya alatt sem roskad össze.
-
gab1ka
senior tag
válasz
Hohocali #163455 üzenetére
Igen, ebben egyetértek, de jeleztem is hogy természetesen a megtapasztalt végtermék a fő szempont, álljon az elő bármilyen módon a láncban.Ettől még teret nyerhetnek a mérések és a száraz adatok, hiszen ezek fix értékek amiket össze lehet vetni és akár rangsorolni mint a linkelt tesztben.Ugyanezt hallás alapján azért szerintem nem lenne valami könnyű feladat, továbbá a téma kicsit el is kanyarodott a hangdobozok felé, holott az AVR-ek technikai tulajdonságairól volt szó, nem arról hogy A vagy B hangszóró hangkaraktere milyen és hogy ott a mérés nem igazán tud túlmutatni az ízlésen.A sub-ok is általában mérésekkel igazoltan kerülnek bemutatásra, szerintem hasonló módon a többi eszköz esetében is járhatna kéz a kézben a tesztelési metódus.
-
Tamoo
nagyúr
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali #162683 üzenetére
Egyáltalán nincs lemaradva semmiben a PC, bitstream esetén pontosan annyit ér, mint bármilyen másik lejátszó, legrosszabb esetben ezt alkalmazod. Minden más forrásra pedig ott a világelső kép- és hangminőség. Akármennyire akarja a Dolby elhitetni, hogy a Vision is valami hú de speciális kódolás, amihez a metaadat elengedhetetlen (ugye a házi Atmos nem objektumokkal működik), a valóságban csak rádobsz egyet a videós fórumokon elérhető egy soros skálák közül (én is írtam egyet, csak az nem az eredeti együtthatókkal dolgozik), hozzáállítod a TV-t, és jó szkripttel ugyanaz az eredmény.
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz
Hohocali #162683 üzenetére
"Csak egy Atmos-os hangkártya a PC-be, és mehet....ja hogy ilyen nincs? Sz@r ügy..
Úgy kellene kezdenem az egészet, hogy egy nagy lépés visszafelé.."Még jó hogy vannak, akik egy jó 5 illetve7.1 -el szívesen elvannak, megelégszenek.
Nem vágynak egy középszerű atmosz-ra.
Tehát mehet a pc is. -
sixpak
nagyúr
válasz
Hohocali #161976 üzenetére
Az enyémbe [10% ezüst van, nem vagyok meggyőződve róla, hogy jobb mint a réz....viszont szép a doboza, azért vettem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Reklámblokkolók topikja
- OTP Bank topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! MacBook AIR 13" 2018 - i5-8210Y I 16GB I 512SSD I OS X Sonoma I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest