Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mosqu!to
addikt
válasz skippper #168232 üzenetére
A mennyezetről nem fog neked semmilyen dialógus szólni. Atmoszférikus térérzet-kitöltő effektek lesznek csak, úgyhogy vedd amelyik szimpatikus.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
Gedeon 77
lelkes újonc
válasz skippper #172876 üzenetére
A kábel ez: https://kacsa-audio.hu/webaruhaz/audioquest-blueberry-hdmi-kabel-2-m
Itt nem írják hogy hanyas, csak azt, hogy az RC (Enhanced Audio Channel) kompatibilitás megvan. A TV-n is be van állítva az Ultra Deep Color és a YAMAHÁN is is a HDMI 1-es csati jól be van állítva. YT-on más júzernél is videóban épp ezt a hibát mutatta, de n
em tudott rá megoldást. Amúgy miről maradok le, ha nem eARC-ot csak sima ARC-ot tudok használni a passthroughal? Sztm ugyanúgy átjön a DTS HD-MA meg a TrueHD, nem? -
Gedeon 77
lelkes újonc
válasz skippper #172882 üzenetére
Köszi szépen a válaszaid, akkor próbálkozom valódi 2.1-es kábellel (a drágább cinnamonjuk is csak 2.0-ás) A Gembird szimpatikus, de QED kábeleket is preferálok, az RCA-RCA kábelük nagyon bejött, náluk tudsz jót? Amúgy a középkategória közepe van nekem rendszerügyileg: YAMAHA RX A2A Aventage erősítő és Oberon 7+1+Center+Atmos 5.1.2-ben. Számomra tökéletes a hang - nincs hiányérzet, csak ha kis pénzből lehetne jobbat, akkor miért ne. Ami durva, hogy egyben azt is írják az AQ Blueberrynél hogy "eARC (Enhanced Audio Channel) kompatibilitás", közben meg valóban 2.0-ás szabvány.
-
Gedeon 77
lelkes újonc
válasz skippper #172890 üzenetére
Köszi! Egy utolsó kérdés. Ha külső DAC-ot használnék azt optikaival tudnám a TV-hez csatolni. Ekkor viszont csak PCM-ben küldhetném az adatokat. Akkor így mindenképp elvész a Dolby True HD/DTS MA, jól gondolom? A dilemma az hogy érdemes-e egy x100ezres DACot közbeiktatni a TV és az erősítő közé úgy hogy a forrásból csak PCM-ben jöhet rá adat?
-
renatto
őstag
válasz skippper #172893 üzenetére
Pár hét és megmondom. R-115SW volt és bár Klipsch rendszerem van, de megváltam tőle két R-112SW javára (majd ezektől is). Nekem akkor 20nm-en néha bántotta fülem (a két kisebb már nem), pedig jó volt, viszont több hely kellett volna neki. Később hallottam jóval nagyobb térben és ott remekelt. Szerintem 200k körül kiváló szub, de kell neki a tér.
Teszek 1 próbát kicsit nagyobb szobában és kiderül. Viszont a méretétől így is tarok, no meg a súlyától (44,7kg ).
KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
renatto
őstag
válasz skippper #172901 üzenetére
Ott nincs benne az ÁFA mert államonként más, azt később adják hozzá. És szerintem áttérnek amúgy is 13-16”ra.
KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
powerup2
addikt
válasz skippper #172939 üzenetére
Mennyire jó ez a szörnyeteg ?
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
Vicarious1
aktív tag
válasz skippper #172942 üzenetére
Én pont így jártam 2 éve egy Arendal 1723 1.5 -öt vettem... Önmagában gyönyörű és hihetetlen minőségi cucc volt de berakva a szobába az Aria-k közé agyonverte a design-t. 2 hét után ment és egy SVS SB4000 lett helyette, ami pont méretileg és desingn-ban megfelelő. Hangban talán az Arendal jobbnak tűnt, de nem annyival, hogy ne érte volna meg a csere.
-
renatto
őstag
válasz skippper #172939 üzenetére
Engem maga a csomagolás mérete döbbenetet meg. Bár nekem is szűkös a hely, de inkább azon változtatom. Az R-115SW méretét nem tudtam megszokni, de ez a téglatest forma elfogadhatóbb. Nekem első benyomások alapján az SB3000 fog menni…
KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
mp54
senior tag
válasz skippper #172969 üzenetére
Egy példa a több közül, NFO részlet:
Forras Video : BD-Remux Forras Audio : HUN.DVD Format : Matroska Format version : Version 4 / Version 2 File size : 14.0 GiB Duration : 2h 36mn Overall bit rate : 12.8 Mbps Encoded date : UTC 2013-05-13 14:37:08 Writing application : mkvmerge v6.2.0 ('Promised Land') built on Apr 28 2013 12:22:01 Writing library : libebml v1.3.0 + libmatroska v1.4.0 Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L4.1 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 5 frames Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 2h 36mn Bit rate : 10.3 Mbps Width : 1 920 pixels Height : 816 pixels Display aspect ratio : 2.35:1 Frame rate mode : Constant Frame rate : 23.976 fps Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.273 Stream size : 11.2 GiB (80%) Title : Ali Writing library : x264 core 112 r1834 a51816a
-
BBéci
legenda
válasz skippper #172975 üzenetére
Sokan szeretjük az SVS termékeket, a szubládákat is. Parametrikus EQ-juk nagyon hasznos, kevés konkurense kínál olyat. Ugyanez érvényes a 30-45 napos visszavételre és a későbbi beszámításra. Valóban jelentősen megdrágultak, (tudtommal a kisker árrés nem változott) ezért korábbi vonzerejük csökkent. Mivel itthon az importőr üzletében és viszonteladóknál lehet kapni, a közvetlenül a gyártótól történő vásárlással nem versenyképesek az áraik.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
renatto
őstag
válasz skippper #172996 üzenetére
Biztos nem ér annyit. Az a Klipsch jó láda. Ha nagyon feltekeded, viszont lesz portzaj, de nálam ennyi volt a negatívum.
KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
-KP-
addikt
válasz skippper #173025 üzenetére
#173023 Dorian:
Nem baromság, és pont.
Nálam az Anthem D2V3D processzoron van külön mozis konfig és zenés konfig és nem egyformán szól a kettő. De hát az Anthem mérnökei biztos barmok, hogy egy új korában 10 ezer eurós processzorba beletesznek egy ilyen lehetőséget (egyébként még a legalapabb anthem mrx300-ban is van ilyen opció). A zenés konfig picit finomabb, és igen, én is pár dB-vel kevesebbre tettem a zenés konfignál a mélnyomókat. De nem csak ez a különbség. A movie konfignál jobban megnyomja a mély tartomány legalját. Valószínűleg nem teljesen ugyanazokat a szűrőket használja, mert még azonos hangerőn sem ugyanúgy szól. Nem néztem utána mi a különbség, de valami van. Ha rámérnék, biztos kimutatná a különbséget, de őszintén szólva cseszek rá. Sem időm, sem kedvem ezzel foglalkozni. Movie konfignál eleve mind a 7 csatornát mérem, sztereó konfignál pedig csak a két frontot és a szubot. Mérés előtt lehet beállítani, hogy melyik csatornákat mérje. Aki akarja az akár csinálhat music konfigot szub nélkül, csak a két front hangfallal. De sok Anthemes ismerősöm számomra érthetetlen oknál fogva kihagyja ezt a lehetőséget. Utána az input assign menüpontban meg lehet adni hogy a bass manager az a movie legyen, vagy a music. De akár csinálhatok olyan profilt is ahol nem aktív az ARC. Nálam dvd1-en van a full 7.1-es mozis mérés, dvd2-n meg a music. Így gombnyomásra tudok változtatni a kettő között.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz skippper #173025 üzenetére
"Ebben az igazság annyi, hogy teljesen szubjektív, hogy Te mit érzel jónak, Neked mi tetszik."
Ettől függetlenül mind a film, mind a zene művészet, ahol a szerzők, rendezők, hangmérnökök által megszabott hangerő és képi világ az original, de facto standard.
*-os 5-ös. Az elvet sikerült tökéletesen visszaadni, és némi körítés is került mellé!Művészet mióta sztandardizált? Valamiről lemaradtam? A mérnökök persze régóta egységes (?) normák szerint próbálnak dolgozni, de a művészek mióta ? Őket nem csak megerőszakolják a korlátok ?
Ez csak az egyik nagy probléma, amit felfedezni vélek a hsz-odban, a másik, amivel vitatkoznék, szintén a film készítők munkájának a leghűbb visszaadásával de jure kapcsolatos.
Nos! Azt gondolom, hogy egy film egyetlen egy alkalommal, egyetlen egy helyen fejezhette ki az alkotók elképzelését, mégpedig, abban a filmgyári stúdióban, ahol kimondták a bemutató után, hogy igen ez a változat mehet gyártásba.
A helyszínt, a berendezésivel meg ugye senki nem viheti haza, úgyhogy az elmélet megmarad elméletnek akármennyi pénzed is van, soha nem lesz ugyanolyan, mint egyszer. Akkor. Amikor megálmodták...
Innestől kezdve meg máson számonkérni hogyan mikor mennyire tér el egy stáb, egy maroknyi ember által megálmodott alkotástól legalábbis kérdőjeles.
Persze csak szerintem.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz skippper #173029 üzenetére
"Nektek fontos a mély, ezért húztok rajta, nekem fontos a kristálytiszta dialógus, ezért arra fókuszálok, ez is egy teljesen valid standard."
Igen, fontos a mély, de ugyanúgy fontos a kristálytiszta dialógus is, és a kettő nem zárja ki egymást. A minőségi rendszerben ez nem lehetetlen.A mély "emelést" úgy valósítottam meg, hogy a többi csatorna szintjét vágtam 6-7dB-el, és az akusztikán is javítottam.
A kristálytiszta dialógusokért meg annyit tettem, hogy teljesen egyforma aktív hangsugárzókkal (XLR - szimmetrikus kábelezéssel) vettem körbe magam.
Dehogy értsd, ahogy én élvezetem a művészetet, -ugye Neked/nekem nézőknek csinálták azt a filmet - az az én ízlésemet tükrözi ahogyan azt élvezem.
Ugye ízlésről lehet vitatkozni, de nem érdemes.
Az meg hogy kergetni egy in jure egy egyalkalmas víziót ( azért vízió, mert felteszem egy film készítésében sem vettél részt, és csak elképzelésed lehet arról, hogy az hogy nézett és ki és hogy hangzott ), hogyan tudom minél jobban megközelíteni de facto lehetetlen.
Ettől persze lehet törekedni rá, csak itt meg jön a hibapont, hogy nincs mihez viszonyítanod, mert nem ismered a filmgyári körülményeket, és még ha ismernéd is, sem tudnád azt otthon előállítani, feltéve ha elfogadjuk, hogy a filmgyári körülmények közötti készítői megtekintés, és elfogadás az etalon.
Fontos, hogy a fentieken kívül megtettem azt amit csak kevesen, elkülönítettem a mozizást, a hifi-től, mert mások az igényei, és nekem egyformán fontos mindkettő.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
renatto
őstag
válasz skippper #173063 üzenetére
Nem korai következtetés ez?! Nekem most járhat 60 óránál a Monolith és kb 30 óránál (1hét) kezdett el megjönni a hangja… és csak ma fogok rápróbálni érdemben a demókra. Így picit furcsállom, hogy te 1-2 nap után kiérzed a különbségeket (vagy annak hiányát).
Nem támadásnak szántam, csak azoknak a szuboknat több idő kellene hogy megmuta(tha)ssák mire képesek érdemben.KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
Saughassy
aktív tag
válasz skippper #173067 üzenetére
Nekem szerintem mar tobb mint 1 honapos az SB2000Pro, de en meg mindig tekergetem es varom a csodat. Mas kerdes, hogy alig volt idom foglalkozni vele, raadasul totalis tevutnak bizonyult az, hogy a sajat EQjaval kezdtem, es az eredmenyre engedtem ra az Audyssey-t.
Igy aztan gyakorlatilag egy hete van uj meres, csak Audyssey, a sub EQja kikapcsolva. Ez sokkkal jobban tetszik, de zenén nagyon hianyzik a régi Triangle sub. Még jó, hogy csak kikötöttem és nem adtam el.
Erdekes lesz egy AB teszt, ha egyszer ravisz a lélek, mert még az is lehet, hogy az emlékek szépültek meg.Mindenesetre a Blade Runner 2049 iszonyu jo volt, hihetetlen hogy egy normalisan beallitott sub mennyire megtolja a dinamikát és a térélményt is. Mintha egy nagyobb teremben szólna minden, mint korábban.
-
Dorian
félisten
válasz skippper #173069 üzenetére
0 dB állás az nem a "referencia hangerő" , hanem a végfok maximális kivezérlése.
Hogy mekkora a kapott hangerő, az csomó más dologtól függ, a hangfalak érzékenységétől, alkalmazott eq-tól, hallgatási távtól, stb. Az alsóbb osztályú AVR-ek nem is képesek teljes spektrumban a referencia hangerőre.
Hogy "ki milyen hangerőn használja az eszközét" az a kijelzett dB állásból nem derül ki.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dorian
félisten
válasz skippper #173073 üzenetére
Persze, hogy nem, hiszen az erősítők nem ugyanolyan teljesítményűek (a topikban nem mindenkinek ugyanolyan van), de ha igen, akkor sem ugyanazt a hangerőt adják 86 vagy 92 dB érzékenységű hangfalakkal. Az meg csak pláne, hogy mindenkinek más a szobaakusztika, a hallgatási táv meg minden.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dorian
félisten
válasz skippper #173076 üzenetére
Az alap felvetés onnan indult ki, hogy "itt ki milyen hangerőn használja az eszközét házimozizás közben".
Az átlagos hangszint egy dolog, a dinamikai csúcsokat nem fogja bírni a gyenge erősítővel / érzéketlen hangfalakkal / nagy szobával / beszakadásokkal teli akusztikával bíró rendszer.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
renatto
őstag
válasz skippper #173069 üzenetére
Az aláírásban látható rendszert többnyire -30-35dB-n használjuk mozin (3 méterről), tesztelésnél -20-25. Ugyanez Marantz SR6011-nél -15-20, demónál -5-10dB volt.
A Yaminál vahahogy jobban tartok, hogy túltolom a hangfalakat, így azt kevésbé erőltetem. Amúgy a Marantz -10dB-re mérte a frontokat, míg a YPAO azokat rakja 0-ra, így már itt kialakul egy 10dB-es különbség....KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
-KP-
addikt
válasz skippper #173073 üzenetére
Ezt nem lehet olyan egyszerűen összehasonlítani. Nem mindegy hogy valaki 300watt per csatorna végfok mellett megy fel -10-ig, vagy 60-70W AVR-t küldi fel -5-re. Vagy valaki érzéketlen 86dB-s Dynaudio-t hajt és felmegy -10-ig, vagy mondjuk egy 97dB-s Krix esetén -15-ig. De hogy komplikáljam tovább, az se mindegy, hogy 2 méter a hallgatási távolság, vagy 4 méter. Ja, és persze az erősítők processzorok még véletlenül se ugyanazt a skálát használják. Van ami 0-100-ig megy, van ami +20-tól -80. Ahány gyártó, annyi szokás.
-
renatto
őstag
válasz skippper #173095 üzenetére
Erre gondoltam én is, viszont a Monoprice honlapján feltüntetett mérési adatok alapján zárt módban, pont a kritikus 16Hz-es tartományban veszít 4-5dB-t, ezzel nagyjából az előnyét el is veszítené és nem mellesleg még nő a torzítása is. Ezek közül egyiket sem szeretném.
KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
VoidXs
nagyúr
válasz skippper #173150 üzenetére
Már szinte sehol nincs film, ahogy Magyarországon sem. Lehet, hogy majdnem megközelíti a 12K-t a felbontása néhány ponton, ahol sűrűbb az anyag, de az átlag nincs 2K sem. A film egyébként minden lejátszással degradálódik, és az eleve torz színe, rossz fehérpontja, és hamis kontrasztja csak rosszabb lesz, ezért nem érdemes másra menni, csak digitálisra, főleg, ha lézer. Sajnos lézer nincs itt, ahogy 4K sem, és ez nagyon meglátszik, ettől még 2.35:1 helyett 16:9 néhol a kép, ami szintén nagy bónusz.
Dagidög: az elöl probléma.
rappit4: bármi legyen, csak CC ne, azok mind katasztrófák. Barco vetítők, rosszul mérve, egekbe tolt kontraszttal, mert a nézők sírnak, hogy szürke (miközben jó volt, csak otthon sok az OLED), halk, néhol 5.0 hang, lépcsőre kalibrálva.
alphamooncam: teljesen jó, kisebb pro subokat utolér.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
hm15
senior tag
válasz skippper #173192 üzenetére
Audio Hobby esetleg.
-
Rp526
aktív tag
válasz skippper #173192 üzenetére
Esetleg, ha használt is érdekel én itt és itt szoktam még nézelődni EU-n belül. Így nincs vám + tax tengeren túli és angol ebay-hez képest.. Ez a német és osztárk "jófogás". Most nekem sikerült kifogni 31e-be postával egy fél éves darabot, de sajna jelen pillanatban nem hirdetnek.
[ Szerkesztve ]
-
Callisto
őstag
válasz skippper #173209 üzenetére
Sajnos Radeonokban csak 40Gbps-es HDMI van, míg az NVidia kártyákon 48-as. Szerintem ez lehet az egyik oka. AV-nek talán kell a 48-as HDMI. Arra gondolok, hogy az AV erősítő miatt van az egész probléma. Nem jól kezeli le a bemeneteket 8K módban. Ezért nem engedi 60Hz fölé sem állítani szerintem NV kártyával.
Én pont a rossz HDMI 2.1-es implementáció miatt nem cseréltem le az AV procimat. Megvárom a hibátlan 48-as HDMI 2.1-es implementációkat. Jelenleg még nincs ilyen a piacon sajnos. 2022 év vége felé várják."A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Könyvajánló
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Eredeti játékok OFF topik
- Metal topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone mobilszolgáltatások
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen