Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
detroitrw
addikt
Sziasztok!
Egy garanciába javított termék-re jár a javításra garancia?
pl. a garancia lejárta előtt egy héttel visszaviszem a terméket s 2 hét múlva kapom vissza ... akkor amint átvettem bármi baja van már garancia miatt vissza se vihetem? -
detroitrw
addikt
Köszi
más:
Adott egy termék amit visszaküldve garanciába (a termék átvételi napján a hibáról a cégnek jelezve, 5 munkanapon belül visszaszállítva) a cég nem hajlandó javítani se cserélni tehát a pénzvisszafizetést jelölte meg egyetlen pontként.Hozzáteszem a terméket lehet az adott cégnél kapni!
Ilyenkor mi a Teendő? van lehetőség arra, hogy cseréljék a terméket?
Előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
detroitrw
addikt
Sziasztok!
Az alap szitu, hogy atveteli napon jelezve a hibat, es 5 munkanapon belul vissza szallitott a termek.
Ha a termek egy eleme serult (elhajlott, festesi hiba, karcolas ...), ami nem befolyasolja a mukodeset akkor is jogos lehet a csere igenylese?
Ha a termek javitasra kerul akkor annak 100%-ba azonosnak kell lenni az eredetivel?
Esetleg ha a termek nem allithato helyre megfeleloen ugy igenyelheto a vetelar valahanyad reszenek visszaigenylese?Elore is koszonom a valaszokat
szerk: a vetelar levasarlasakor a szallitasi koltseg is visszajar? vagy ujra meg kell fizetni a szallitast?
[ Szerkesztve ]
-
detroitrw
addikt
Sziasztok!
Az lenne a kerdesem hogy a "Javítás -> csere -> pénzvissza" dolognal ki a felhatalmazott abba, hogy mi tortenik?
Javitas: nyilvan a ceg javitja, termeszetesen a gyari allapot visszallitasa
Csere: na itt mar kerdes van bennem, hogy a ceg onhatalmulag donthet, hogy marpedig ez csere lesz, vagy ilyenkor mar kell egy szakvelemeny?
Penzvissza: tetelezzuk fel hogy az altalunk vasarolt termek akcios volt, tehat a csereje a boltnak tobbletkoltseget jelent, es nyilvan a bolt a cseret elutasitja ...Tehat kinek a jogkore ezeket meghatarozni hogy eppenseggel melyik fog aktualizalodni?
Kell e a cegnek a javitason kivuli esemenyeket szakvelemennyel alatamasztani, vagy akar onhatalmulag donthet ugy hogy csak a penzt hajlando visszaadni?Elore is koszi a valaszokat
-
detroitrw
addikt
Sziasztok!
Angliából vásárolt termék garanciáztatása miatt lenne pár kérdésem, remélem tudtok segíteni, tanácsot adni
Röviden:
Magyaro. -ról lett rendelve a termék UK-ból, a termék bizonyos funkciója meghibásodott (a gyártója által elismert és ismert "széria" hiba, tehát a javítását meg tudják oldani vagy akár cserealkatrészt is tudnak küldeni ...)
A kínai gyártóval képviselőjével felvettem a kapcsolatot az adott hiba miatt s ő azt javasolta ha még garanciás akkor azzal a boltal vegyem fel a kapcsolatot ahonnan vásároltam (hozzáteszem a illető tájékoztatott, hogy az adott terméket nem az eu piacra gyártották ...)
RMA ügyintézés gördülékenyen ment, készítettem videót a hibáról amit mellékeltem a bejelentéshez, amit gyorsan el is fogadtak, megküldték a címet (a csomag tartalmáról és a készülék állapotáról készítettem képeket amiket csatoltam a support levelezéséhez megadva a küldendő csomag azonosítóját)
A csomagot megkapták, vissza is jeleztek, majd nem sokkal később jelezték hogy a javítást ideje hosszú lesz így inkább fogadjam el az értékcsökkentett visszatérítést, vagy egy bizonyos összeget amit náluk levásárolhatok, ill. hogy küldenek egy "hasonló" új terméket helyette.
Ezeket az ajánlatokat nem fogadtam el és kértem a termék javítását ...
Ez így ment heteken keresztül, hogy ők megírták hogy a javítás hosszú lesz ezért inkább fogadjam el a már fentebb felsorolt opciókat. Továbbra is ragaszkodtam a javításhoz
Kb. egy hónappal a termék megérkezése után amikor ismét jöttek a sablon szöveggel, megkértem őket hogy tájékoztassanak a termék állapotáról, mi hibás benne, mi miatt ez a hosszadalmas előre nem látható javítási idő.
Persze válaszként mindig jött a már említett sablon duma, előre nem látható hosszúságú a javítási idő ...Majd eljutottunk odáig, hogy a legutóbbi kérésemre, hogy adjanak valami információt a készülékről, az jött vissza, hogy a termék nem javítható és hogy fogadjam el a termék értékcsökkentett vételárának visszafizetését.
Na most ilyenkor mi van?
Van e arra valami jogszabály, hogy kötelesek a termék állapotáról valós információt szolgáltatni? akár jegyzőkönyv formájába, hogy a készülék xy alkatrésze hibás yx alkatrésze nem javítható ... (hozzáteszem a termék/széria hibáját a gyártó tudja javítani vagy akár cserealkatrészt is tud küldeni).Előre is köszönöm a véleményeteket.
Persze azóta gugliztam párat és találtam egy Az Európai Fogyasztói Központ Magyarországon:
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ telszámot (+36 1 896 77 47), ami nyilván állandóan foglalt
a keresés arra is felvilágosított, hogy 04.12 -ig van lehetőségem lépnem mert ha kilép az UK az EU-ból semmit nem tudnak tenni.
Hozzáteszem hogy az eu-nak kis értékűnek számít az 5000 € alatti termék, az enyém meg cirka 250-300€ ... -
detroitrw
addikt
válasz detroitrw #20106 üzenetére
Közbe csak sikerült kicsörögnie a telefonnak az Európai Fogyasztói Központ-ba ahol fel is vették
Az alábbi információkat kaptam, hogy magyarországi jogszabályokhoz hasonlóan, ha egy EU-s üzlet nem tudja megjavítani a terméket akkor köteles (ill. kötelezni lehet rá), hogy a teljes vételárat fizesse vissza.
Még akkor is ha az üzlet szabályzata felhívja rá a figyelmet, hogy teljes vételár visszafizetés nincs, a készülék vásárlásától függően értékcsökkentett árat adnak csak vissza (mivel nem így szól az EU-s jogszabály ez nem érvényes!)A másik, hogy szintén kötelessége az adott EU-s üzletnek információt szolgáltatni a készülék javítási státuszáról, tehát ha javítható és ha hosszú időt vesz igénybe akkor annak mi az oka, ill. ha nem javítható akkor mi miatt ...
Gondoltam leírom, hátha valakinek jól jön majd
De valszeg nem fog az üzlet ez alapján eljárni, szal majd a további intézkedések lépéseit is rögzítem itt
[ Szerkesztve ]
-
detroitrw
addikt
Sziasztok!
Van egy termék amit hibásként visszaküldtem és nem tudják javítani, igy az árát visszautalták.
Viszont csak a termék árát kaptam meg a szállítási költséget nem, és persze saját pénzből küldtem el a terméket.
A szállítási költségeket is vissza kell térítenie a cégnek?
Előre is köszi a helpet
-
detroitrw
addikt
válasz koby11h #27100 üzenetére
Szia!
Még garis volt a termék.
Csak azért kérdezem mert ezt találtam:
"6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
kötelezettet terhelik.
(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási
kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség
teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles
viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy
ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett."
-
detroitrw
addikt
-
detroitrw
addikt
-
detroitrw
addikt
válasz Fox Mulder #27112 üzenetére
Hat nem ebbol fogok zsemlet venni a ho vegen az tuti ...
De, hogy egy tobb 10 eve a piacon levo ceg ilyet meglep azt egy kicsit gerinctelen dolognak tartok.
Es ha velem megtettek akkor gondolhatod hogy par szaz emberrel mar megtettek. Nalam 4000 forint alatti osszegrol van szo. Ha belegondolsz hogy pl. 10 ev alatt mennyi embernek nem fizettek ki a szallitasi koltseget hasonlo esetbe akkor az mar egy jelentos osszeg.Nem az en igazsagerzetem a lenyeg ebbe, hanem az ami miatt ez a forum is letrejott, hogy minel tobb emberhez jusson el az adott temahoz tartozo informacio/tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
detroitrw
addikt
válasz Lackooo84 #27118 üzenetére
Ha az esetemre gondolsz akkor a hibaja ellenere hasznaltam amig azt vissza nem kuldtem.
De mindez egyaltalan nem lenyeges szempont a feltett kerdesemnel.
Egy szoval se irtam le, hogy minek volt es mi volt a hibaja mert teljesen lenyegtelen informacio, a hiba az hiba (amit a bolt el is ismert). Ez nem is kerdeses, igy minek rola info!?
Nem is ertem miert kell bizonyos dolgokat belegondolni anelkul hogy tudna az adott illeto mi zajlott le.
Egy olyan kerdesre reagalni ahol az adott "eszrevetel" egyaltalan nem relevans informacio a kerdes szempontjabol.Ha mindent leirtam volna se valtoztatott volna a kerdesemre adott valaszon.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 12 64gb - Makulátlan, új kijelző, akár beszámítással
- RSZAKADÁS %Új DELL Inspiron 14 (5435)/AMD RYZEN 7-7730U/16GB/512 SSD/14"/FHD/IPS/Garancia
- Pénztárcabarát áron dobozos Acer Aspire 5/i5-1135G7/16GB/512 SSD/15.6"/FHD/IPS/Gari
- Apple iPad Air 5 (2022) 64gb M1 chip - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- LG Ultragear 32GQ85X Gamer monitor!32"/2560x1440/Nano IPS/260hz/1ms/Freesync-Gsync/HDR600/HDMi 2.1
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest