Új hozzászólás Aktív témák

  • proof88

    addikt

    Nekem ellenkező véleményem van a Nagykörútról.
    Aki nem szokott hozzá, annak kívülről őrültség lehet, de valójában nagyon jól lehet rajta tekerni. Elmondom, miért:
    1.- ha nincs dugó, tehát az autók tudnak tempósan menni (ez főleg Buda felé igaz, bár sokszor egyik irányba se), akkor tekersz a külső sávban nyugisan, ajtónyitásnyi távolságra, mivel rengeteg biciklis baleset úgy lesz, hogy kinyitják előtted az ajtót, mert előtte nem néznek ki. Gondolom ismeritek a Bajcsy-n lévő kerékpársávokat, ami úgy van csinálva, hogy mindkét oldalon 1-1 kerékpársáv a megfelelő irányba, aztán parkoló sáv az autóknak, aztán a rendes forgalmi sávok legbelül. No, ebben az a poén, hogy itt nagyobb eséllyel ér probléma, mert pont az anyósülésen ülő nyithatja rád az ajtót, akinek még jogsija sincs feltétlenül, méginkább nem néz ki. Ráadásul sokszor beparkolnak rá, meg dobozokat pakolnak, elég idegesítő kerülgetni az ilyet.
    Na visszatérve, ha nincs dugó, akkor az autókat nem tartod fel, mert kényelmesen meg tudnak előzni, ha beljebb mennek 1 sávot és kész. Nem csak a váratlan ajtónyitások miatt kell egyébként ajtónyitásnyi távot tartani, de azért is, mert ha túlságosan a sáv jobb szélén mész, akkor az autósok hajlamosak kicentizve elhaladni melletted, ami magában hordozza a veszélyt. A KRESZ előírja a szigorú jobbra tartást, de a városi biciklis, már aki nem a járdán közlekedik (ott ne!), az jól tudja ezeket az íratlan szabályokat, vagy azért, mert tapasztalt, vagy azért, mert okult más hibájából.

    2.- ha dugó van, akkor meg végképp nem tartasz fel senkit, mert nem vagy az útjukban. Ilyenkor vérmérséklettől függően lehet a sorok között haladni, mint a motorosok, ez sem szép dolog, de ha lassan csinálod, vigyázva a körülötted lévő autókra, ésszel, akkor a sofőrök nem húzzák az orrukat, ja és sokszor a dugóban vannak olyan rendes sofőrök, akik látván a visszapillantóban a biciklist, arrébb húzodnak, hogy tovább tudjon haladni.

    A Nagykörút szerintem egyáltalán nem veszélyes ebből a szempontból, nekem ott még nem volt bajom. Ennek egyik fő oka a fenti dolgok betartása, másik pedig az, hogy a sofőrök látnak, azaz számítanak rám. Sok biciklis-autós baleset azért van, mert az autós nem számít a biciklisre, ilyenek pl. a gyalog-és kerékpárutak, amik aztán kereszteződésben az úttesten folytatódnak, és ha mondjuk nincs lámpa, max macisajt, akkor ott csúfos dolgok történhetnek, de hozzáteszem, hogy rengeteg idióta biciklis járdáról ugrál lefelé az úttestre, aztán csodálkoznak, hogy elcsapják őket.
    Nem tartasz fel senkit. Teljesen más, mint mondjuk a Váci út, ahol nagy tempóban halad mindenki, de azt nem is kell használni, párhuzamosan van vele bringaút, jobb-rosszabb minőségben.

    Úttesten egyébként azért is célszerű menni, mert sok autó jár rajta :DDD , sokkal kisebb az esélye, hogy defektet kapsz mindenféle szemét miatt.

    Ja és azért is érdemes ajtónyitásnyi távot hagyni, mert általában a külső sávok külső széle tele van kátyúval meg minden.

    Egyébként én nem igazán szeretek a nagykörútról biciklivel az eltére járni, de nem a nagykörút miatt, hanem a Petőfi-híd miatt. Pestről Budára iszonyatosan nehéz az az emelkedő, a szél is nagy, szóval necces. Általában ha Újpestről jövök, akkor Budára átmegyek és ott megyek eltére, aztán Pest felé a híd sokkal könnyebb.

    Nekem BKV-val optimális esetben 20 perc itthonról a Déli épület, de ha várni kell villamost, mert előttem megy el és a sok lassú embert kerülgetnem is kell, akkor lehet ez 25 perc is. Biciklivel, rákanyarodva az Üllői útra, majd onnan a Nagykörútra, a Déli épület optimális esetben 10, rosszabb esetben 13-14 perc. Szóval ha késésben lennék mondjuk ZH-ról, érdemesebb biciklivel mennem. :D Még akkor is előbb jutok be ZH-ra, ha lakatolni kell a biciklit.

    A másik hely, ahová rendszeresen biciklivel járok, Újpesten a Dunakeszi Auchan mellett van, barátnőm. No, ez BKV-val úgy néz ki, hogy elsétálok a metróig (Klinikákig, ~ 8perc), Klinikáktól 3-as metróval Újpest-Városkapuig vagy központig (~25perc), aztán felszállok a 104-es buszra (~20perc), és sétálok ~10 percet. Ez összeadva 63 perc. Nem számoltam bele, hogy a 104-es buszt, ha lekésed, várhatsz rá fél órát...
    Biciklivel ide a legjobb időm 65 perc, általában 5-10 perccel vagyok lassabb, tehát negyed órával járok rosszabbul, mint BKV-val, ha elkapom a 104-est, egyébként legalább negyed órával verem a BKV-t, ha pont elment a 104-es.

    Az átlag sebességem az óra szerint 22 körül van.
    A legnagyobb sebességem sík úttesten történt, 45 km/h, szélcsend volt. A poén az, hogy egy lejtős helyen sem sikerült ezt még megdöntenem, mert vagy rövidek a lejtők, vagy ellenszél van. Igaz, a rekord óta már kapott pár plusz kilót a canga, ehh.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés