Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Notebookok  »  Dell notebook topic (kiemelt téma)

Hozzászólások

(#24851) qwertyqwerty


qwertyqwerty
tag

ha valaki segít azt megköszönném,egyébként valaki írt hogy a valamilyen kód kell a laptop hátúlján meg agyam vagy ne?

(#24852) kiskaktusz válasza qwertyqwerty (#24841) üzenetére


kiskaktusz
addikt

Ha nem tudod melyik a HDD, akkor inkább ne szerelgesd! Vidd be egy szervizbe és kérd meg őket, hogy vegyék ki a HDD-t és mentsék le róla az adatokat.

Külső kijelzőre miért nem sikerült kirakni? Egy betört kijelzőtől még be kell bootolnia a gépnek és akkor ki is lehet rakni külső kijelzőre..

A gép alján egy bizonyos service tag található, amit megadhatsz, mert semmi kár nem ér belőle; ennek a "kódnak" a tudatában tudja neked megmondani a szervizes (egyébként bárki), hogy mennyi garanciád van még a gépre, ha van, vagy milyen felszereltséggel lett szerelve, stbstb.. A lakcímed meg a személyi számod nem kerül ki, a bankszámlaszámod a PIN kóddal meg pláne nem, nem kell fosni! ;)

[ Szerkesztve ]

"Don't try to understand women... ...women understand women and they hate each other."

(#24853) tragiQss válasza kiskaktusz (#24852) üzenetére


tragiQss
tag

Csak tippelek: pl. a gép nem tud róla, hogy döglött a kijelzője és alapértelmezésben úgy van beállítva, hogy csak a beépített monitort használja.
Ha a windows azt hiszi, hogy a monitor működik, akkor nem fog a VGA csatlakozóra váltani és nem is tudom, rá lehet-e kényszeríteni valahogyan.

Egyébként itt egy video arról, hogy hogyan lehet kivenni a diszket, nem egy nagy szám. (van olyan gép, amit darabokra kell szedni a vinyó cseréhez)

(#24854) kiskaktusz válasza tragiQss (#24853) üzenetére


kiskaktusz
addikt

Ha azt sem tudja mi az a HDD, inkább ne szerelgesse, még ha menne is, hogy fogja bármihez csatlakoztatni? :U (tudom, van rá lehetőség, de a delikvens vajon tudja-e? :U

Egyébként nem tudom, hogy azon a gépen van-e functiongomb-os külső kijelzőre pakolós gomb, de sanszos, hogy van, mivel laptop.. Azt kéne nyomogatni..

[ Szerkesztve ]

"Don't try to understand women... ...women understand women and they hate each other."

(#24855) tragiQss válasza kiskaktusz (#24854) üzenetére


tragiQss
tag

Látszik, hogy sohasem volt ilyen gondom.
Nekem csak menüből ment az átkapcsolás, erről a gombról teljesen megfeledkeztem.

Ami a vinyót illeti, feltételeztem, hogy csak némi irónia volt a szavaiban. Ha valóban nem tudja, akkor... akkor nem tudom, mit kellene tennie. A szerviz nem fog neki külső házat venni, márpedig az sem mindegy, hogy milyet vesz... (a mai napig lehet kapni pl. hagyományos, ATA felületű dobozokat is, amibe a SATA vinyót nem tudja beleerőszakolni)

(#24856) kiskaktusz válasza tragiQss (#24855) üzenetére


kiskaktusz
addikt

Adatmentős szervizállomásnál nem kell már vásárolni mindenféle átalakítót meg szükséges dolgokat, mert már van. Egy ilyenbe kell befáradnia.. És nyilván olcsóbb is az ilyen mentés, mint a szétázott vagy újrapartícionált winyók adatainak mentése, mivel ez most konkrétan csak másolás..

[ Szerkesztve ]

"Don't try to understand women... ...women understand women and they hate each other."

(#24857) qwertyqwerty


qwertyqwerty
tag

az van hogy hogy megprobáltam bedugni a tv-hez valami rgb kábellel azzal nem sikerűlt mással nem lehet?pl hdmi?vagy azért nem sikerűrt mert mert be kell álitani?

(#24858) qwertyqwerty


qwertyqwerty
tag

vagy vga kábel nem tudom

(#24859) qwertyqwerty


qwertyqwerty
tag

köszönöm mindenkinek mert sikerűrt bedugni a tv hez úgy hogy össze vissza nyomogattam a gombokat thank you

(#24860) SzaboZE válasza tragiQss (#24853) üzenetére


SzaboZE
addikt

Valószínüleg nem dell kijelzőt kötöttek rá, ugyanis némely notebook gyártó az LCD firmwarét kötni szokta a saját márkájához. A delles kijelzők általában mennek más gépekben.

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#24861) delbarta


delbarta
senior tag

Sziasztok. N5010-esem van. Van rá mód, akár windows alól, hogy kinyitott módban kikapcsoljam a képernyőt? Ne kelljen lehajtanom azért, hogy ne világítson? Kösz.

Samsung Galaxy S3 + Samsung Galaxy Tab2 P5110

(#24862) Hawerr válasza delbarta (#24861) üzenetére


Hawerr
tag

Minden embernek alanyi joga, hogy hülye legyen, de látom élnek is vele rendesen...

(#24863) delbarta válasza Hawerr (#24862) üzenetére


delbarta
senior tag

Kösz, azt megtaláltam, de nem jó, mert ott is 1 perc a legkisebb, ráadásul ha megmozdulok mellette bekapcsol. Nekem olyasmi kéne, amivel azonnal kikapcsolom és mondjuk csak gomb nyomásra kapcsol be újra.

Samsung Galaxy S3 + Samsung Galaxy Tab2 P5110

(#24864) Hawerr válasza delbarta (#24863) üzenetére


Hawerr
tag

n5010 en nics olyan gomb mint n5110-n hogy kikapcsolja a képernyőt... ?:D

Minden embernek alanyi joga, hogy hülye legyen, de látom élnek is vele rendesen...

(#24865) delbarta válasza Hawerr (#24864) üzenetére


delbarta
senior tag

Sajnos nincs. :(

Samsung Galaxy S3 + Samsung Galaxy Tab2 P5110

(#24866) kiskaktusz válasza delbarta (#24863) üzenetére


kiskaktusz
addikt

tedd ki másik kijelzőre és azonnal kikapcsol! :P

"Don't try to understand women... ...women understand women and they hate each other."

(#24867) delbarta válasza kiskaktusz (#24866) üzenetére


delbarta
senior tag

Ez nem rossz. Ehhez van gomb. Kösz. :)

Hopp, mégsem jó. Kb. fél perc után visszakapcsol, hogy nem talált kivetítőt. :( A fene az intelligenciájába.

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy S3 + Samsung Galaxy Tab2 P5110

(#24868) Hawerr válasza delbarta (#24867) üzenetére


Hawerr
tag

[link]

Minden embernek alanyi joga, hogy hülye legyen, de látom élnek is vele rendesen...

(#24869) delbarta válasza Hawerr (#24868) üzenetére


delbarta
senior tag

Köszönöm! Ilyesmit kerestem, de nem találtam. Ez működik. :R

Samsung Galaxy S3 + Samsung Galaxy Tab2 P5110

(#24870) vilmaboy


vilmaboy
őstag

kicsit off, bocsi érte... írtam többször, hogy kb 2hete küzdök a dell supportal telefonon, hogy nem megy tökéletesen a vostrom pár billentyű funkciója. Megrendeltek nekem egy másik bill-t. enek elejét vette, hogy el akartak küldeni engem egy tőlem 70km-re lévő városba, hogy ott diagnosztizálják a laptopom. Mire természetesen nemet mondtam, hisz a gép helyszini garos. Nem is ez a lényeg. Megérkezett 3napra a csere billentyűm a géphez. Hív a technikus hogy mikor és hol szerelheti be a gépembe... És most dobtam el az agyam... Amikro kimondta, hogy honnét hív... Bakkkker... az a szervíz a lakásomtól maximum 100m-re van... egy lakótelepen velem. Azt hittem felrobbanok, hogy 2 hete szivok és a megoldás (ahol a diagnosztiát is nyilván el tudják végezni) tőlem kb 1 perc sétáram van... És ezt nem tudta a support telefonszámon ülő operátor... Szuper felkészült emberek... Az ideg szétvág. :W Azt nem tudja a nyomoronc hogy hol vannak szervizpontjaik? :W

A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!

(#24871) tragiQss válasza vilmaboy (#24870) üzenetére


tragiQss
tag

Na ezért az egyért ne azt a szerencsétlent szidd, aki a telefon túlvégén lóg!
Egyébként igazad van, felháborítóan pofátlanul bánik a Dell a legtöbb ügyfelével (nem csak a magyarokkal), de a Görögországban telefont kapkodó adatrögzítők... Gondolom kapnak egy helpdesk rendszert, ami nagyjából hasonló "színvonalon" van összetákolva, mint a support.dell.com. Térkép, helyismeret nem jellemző, de azt hiszem, nem is várható el tőlük.

Hozzám is volt, hogy ugyan Budapestről, de a lehető legtávolabbi szervizből küldtek embert. :)

(#24872) vilmaboy válasza tragiQss (#24871) üzenetére


vilmaboy
őstag

nyilván a rendszer hibája :) ebben egyet értünk :) akkor is grrrrrrrrrr :K mert mérgelődni jó :))

[ Szerkesztve ]

A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!

(#24873) SzaboZE válasza vilmaboy (#24872) üzenetére


SzaboZE
addikt

Mennyiben jobb egy olyan support, ahol kedélyesen elbeszélgetnek veled, minden infót azonnal megkapsz, de két hétre elviszik a géped? :)

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#24874) tragiQss válasza SzaboZE (#24873) üzenetére


tragiQss
tag

Attól függ. Ha a gari idő alatt egyetlen alkalommal van szükség javításra, de mellé _support_ is jár (és support alatt korrekt, szakértő támogatást értek, nem egy kötekedő, kizárólag hardverhibák rögzítésére alkalmas/hajlandó helpdesket), akkor valószínűleg inkább a két hétre szavaznék.

Kötekedésként értékelem pl. amit asszem vilmaboy említett, hogy NBD garis géphez nem küldenek embert, mert nem tudják, mi lehet a baj...
Vagy amikor mondom a supportosnak, hogy nincs mire felírnom az e-mail címét, bediktálom a sajátomat, küldjön oda egy üres levelet, amire válaszolhatok, erre közli velem, hogy inkább hívjam őket a jövőhéten.

Az külön kiakaszt, hogy ha német vagy amcsi vásárló lennék, akkor lenne online support. Mivel magyar vagyok és itt vettem a gépet... Nekünk nem jár.
(igaz, ahogy észrevettem, az amcsikat is elhajtják, ha pl. bugot találnak valamelyik delles driverben és emiatt próbálnak segítséget kérni :U )

(#24875) arpeen2 válasza tragiQss (#24874) üzenetére


arpeen2
senior tag

Az amcsiknak megvan az az előnyük, hogy (asszem) 100 napig visszavihet bármilyen !! terméket a boltba és kérdés nélkül vissza kell adják az árát ! Ezért minden cég egy kicsit máshogy áll a dolgokhoz ott ! Márpedig ha nem boldogul vmivel az egyébként buta usa állampolgár akkor visszaviszi és hoz egy olyat ami úgy működik ahogy ő szeretné, függetlenül attól kiben vagy miben volt a hiba.

[ Szerkesztve ]

(#24876) vilmaboy válasza SzaboZE (#24873) üzenetére


vilmaboy
őstag

ha lehetne én határvonalat húznék... 1 hét és segítőkészség + szakértelem??? :P szerintem megalkudnék...

A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!

(#24877) SzaboZE válasza tragiQss (#24874) üzenetére


SzaboZE
addikt

Akkor másképp gondolkozunk :) Én support alatt azt értem, hogy ha nem indul a géped, akkor kimegyek és megjavítom másnap. Nem azt, hogy ha valami szoftvert nem tudsz felrakni (általános számítógépes ismereteket igénylő feladat), akkor én kimegyek és garanciában felteszem. De teszem azt, ha nem megy - mert van ilyen - akkor nem veszek gépet freedos-szal, hogy majd a torrentes windows7-et felrakom, mert az otthoni asztali gépet is én telepítettem már egyszer. Erre a célra van az előtelepített gép, amin garantálhatóan minden fent van ami kell! Sajnos a magyar agyakban a garancia fogalma összekeveredik a szólokhabajomvan fogalmával. Mint ahogy az autóvezetést is meg kell tanulni úgy a számítógép használatához is szükség van alapismeretekre. Ha ez nincs meg, akkor nem fog az autógyártó neked tankolni, gumit cserélni és lemosni sem fogja az autót ha koszos lesz. Ezek után lehet rájuk fújni, hogy ha egyszer nem megy az autó, akkor miért nem jönnek ki garanciában, hiszen a kéziféket kiengedve elindul az autó is. Vannak olyan dolgok, amiben kötelezettséged van és ilyen az, hogy a gép mellé kapott diag szoftvert elindítsd (baromi nagy tudást igényel az F12 megnyomása), mint ahogy az autószervízben is meg fognak kérni, hogy mondd el nem világít-e a műszerfalon valamilyen baljóslatú piros lámpa. Aki ebben nem képes együttműködni, csak hajtogatni hogy helyszíni garanciám van, az könnyen úgy fog járni, hogy kimegy a szerviz és mivel egy szoftver hiánya okozta a hibát ki fog számlázni mondjuk 16 ezret. Akkor megint persze a szerviz lesz a hibás, hiába probálta rávenni az ügyfelet, hogy működjön együtt és esetleg nem kerül ilyen helyzetbe.... Hidd el havonta egy-két ilyen ügyfél akad, akinek aztán bele kell nyúlnia a pénztárcájába és csak a hatalmas öntudatának köszönheti a kárát. Nem azért ülnek a vonal végén az emberek, hogy elhajtsák a népet, hanem elmondják nekik, hogy hogyan tudnak segíteni a hibamegoldásban, hiszen a megoldás közös érdek! Adott esetben bambán kimegy a szervizes, lefuttatja a diagot, az kiír mondjuk hdd hibát. Másnap mehet újra egy hdd-vel. Te két napot buksz ő meg egy plusz kiszállást, ez a cél?

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#24878) kiskaktusz válasza SzaboZE (#24877) üzenetére


kiskaktusz
addikt

Hiába írogatod neki. Egyszer már leírtad, hogy hardverre szól a garancia, nem szoftverre, de azért még írogatja. Leírhatod neki újra és újra, úgy is neki lesz igaza és a dell a hibás, mert ő bizony szoftveres supportot is vásárolt a gépéhez..

"Don't try to understand women... ...women understand women and they hate each other."

(#24879) arpeen2 válasza SzaboZE (#24877) üzenetére


arpeen2
senior tag

+1

(#24880) tragiQss válasza SzaboZE (#24877) üzenetére


tragiQss
tag

Nem általános szoftveres problémák supportjáról beszélek, hanem a dell álltal kiadott, általuk "supportált" bughalmazokkal kapcsolatos hibakezelésről.

Gondolok itt pl. a minimum fél éven át próbálgatott automatikus driver frissítésre, ami valamelyik driverből következetesen egy régi darabot akart a gépemre erőszakolni, minden alkalommal sikertelenül. (kb. fél év után azt hiszem, végre kegyeskedtek javítani)
Vagy amikor feltelepítem a legfrissebb, kizárólag a Delltől elérhető tapipad drivert, aminek a telepítése után megkergül a toucpad, akkor legyen ember, aki képben van és meg tudja mondani, hogy mit kell tenni, hogy normálisan működjön legalább alapbeállításokkal, illetve hajlandó továbbítani a szoftver íróinak a hibajelzéseket és van valaki, aki ezeket a hibákat javítani is tudja.

Hangsúlyozom: csupa olyan szoftverről van szó, amit a dell házon belül állít elő, máshonnan nem elérhetőek!
És légy oly kedves, (sokadik alkalommal kérlek) ne nézz mindenkit hülyének, akinél nem működnek ezek a szoftveres állatorvosi lovak! Csak húsz évig éltem IT-sként, azért egy windows-t fel tudok hiba nélkül telepíteni. Ahogy a doksikat is megértem és tudom (illetve tudnám) leírás szerint telepíteni a drivereket (ha a leírás követné pl. a support.dell.com változásait - ugyanis, ha jól sejtem, a mostani telepítési útmutató alapján a Latitude szoftverek nagy részét meg sem lehet találni, mert pl. más néven, más csoportba kerültek a legutóbbi átalakítás során)

A gép mellé adott diag szoftver szart sem ér, mert a hardver elemek felét sem teszteli.
Pl. a döglött smartcard readerről semmit sem tud. Ha jól emlékszem, a BT/Wifi stb. eszközök tesztelésére sem képes.
(mert ha nem tudnád: a Latitude E6x20-as szériához nincs külön telepíthető diagnosztika, csak az van, amit a BIOS mellé tettek, ahogy még jónéhány egyéb szoftvert is kivettek az új széria készletéből)
Na, inkább nem növelem tovább a vérnyomásomat...
(tájékoztatásul: lehet, hogy merő szívességből, de az IBM-es srácok ki tudtak segíten, mind az egy alkalommal, amikor szükségem volt rájuk három év alatt)
Hogy miért vettem mégis Dell-t? Mert nem tudhattam előre, hogy ennyire ócska amit a Dell ránk sóz, mint hardver, mind szoftver, mind támogatás terén.
Elhiszem, hogy a 6510-zel bezárólag maga volt a csoda, de amit én tapasztaltam itt az elmúlt kb. tíz hónap alatt... minden kritikán aluli. (melyik cég engedi meg, hogy a gyártósorról leeső selejtet küldje ki csere alkatrészként, ahogy azt a korábban linkelt képen láthattad, ha megnézted?)

(#24881) tragiQss válasza kiskaktusz (#24878) üzenetére


tragiQss
tag

Tudom, nehéz felfogni egy elvakult dell hívőnek, de épp ezt pofázom, hogy normális körülmények közt egy normális cég nem engedhetné meg magának, hogy az általa a gépekhez adott szoftverek ennyire bugosak legyenek, illetve hogy semmiféle support ne legyen hozzájuk. Ugyanis akárhonnan nézem, ezek a gép "alkatrészei", mivel nem harmadik féltől szerzem be őket, mi több - lásd touchpad driver, ujjlenyomat kezelő szoftver stb. - nem is lehet máshonnan letölteni.

ui: de ha egy kicsit visszaolvasol, akkor vilmaboy-on és rajtam kívül még legalább két ember volt, aki egy-egy hozzászólás erejéig leírta a nem túl hízelgő véleményét, csak ők belátták, hogy nektek hiába magyaráznának, mert szemellenző ellen nincs mit tenni és leléptek. (nem, nem én voltam a két utolsó, egy-két hozzászólásos, ha jól láttam, válasz nélkül hagyott panaszos)

[ Szerkesztve ]

(#24882) tragiQss


tragiQss
tag

Kérdés az akkuk működését ismerőkhöz: ha egy akku a gyári kapacitását töltési ciklusonként (feltölt, lemerít míg a gép nem hibernálja magát) kb. 2-5%-ot veszít a kapacitásából, majd 65% környékén leáll a romlás, az mit jelent?
Normális működést vagy kaptam pár selejtes cellát is? (korábban nem foglalkoztam ilyesmivel, mert nem nagyon használtam akkuról egyik gépemet sem)
Mióta a beépített diag szerint 70% környékére ért, lassult ez a kapacitás vesztés és úgy két-három hete kitart a 65%-nál még úgy is, hogy naponta egyszer lemerítem.

(pl. ilyesmire várnék használható választ a supporttól is, ha support lenne és nem egy hibarögzítő helpdesk)

[ Szerkesztve ]

(#24883) tragiQss válasza tragiQss (#24882) üzenetére


tragiQss
tag

Apróság, de lemaradt: "nem nagyon használtam akkuról" = új korában nem használtam túl gyakran akkuról.

[ Szerkesztve ]

(#24884) vilmaboy válasza SzaboZE (#24877) üzenetére


vilmaboy
őstag

+1

A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!

(#24885) vilmaboy válasza tragiQss (#24881) üzenetére


vilmaboy
őstag

Az a szép - okos - erős- bátor - ki minden bűnt meggátol... vilmaboy a support oldalon mindent megtalált amit akart, hardveres gondja volt. :K Egyedül egy valamit nem tudsz letölteni a supportról... Ez pedig a Digital Persona nevü szoftver, ami az ujlenyomat olvasóhoz kell. Viszont ah felhívod őket (mint vilmaboy is tette) akkor küldenek neked egy gyári cd-t a szoftverrel. :K Az egy másik dolog, hogy nem tudta az operátor, hogy hol van szervizük legközelebb hozzám. Ez a rendszer hibája. Nem az op-é. A support oldalon megtalálsz minent ami kell. jam... és nem vagyok régi delles. első dellem kb 8 év után.

Nekem a gondom azzal volt, hogy hardverhibás volt egy alkatrész...

A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!

(#24886) tragiQss válasza vilmaboy (#24885) üzenetére


tragiQss
tag

Akkor neked vagy szerencséd volt vagy nem a doksijuk alapján telepítettél, hanem keresgéltél.
Latitude gépekhez van egy elég részletes leírás, hogy mit, honnan kell letölteni és telepíteni, de nem láttam, hogy ez az írás frissült volna tavaly óta. Viszont valamikor idén év elején v. tavaly év végén kissé átszervezték a letöltési szekciót és néhány programot áthelyeztek/átneveztek. Aki csak alapvető windows telepítési ismeretekkel rendelkezve a leírás alapján próbálja telepíteni a freedosos gépére a win7-t, az nagyokat szívhat.
Össze lehet vadászni a cuccot, csak k.ra macerás.

Egyébként nem emlékszem: te op.rendszer nélküli (N-es) gépet vettél? Mert fél éve az ilyeneket simán elhajtották azzal, hogy a géphez nem jár semmi, driver CD sem.

-----

Bocs, lusta vagyok keresgélni: nem te panaszkodtál valami olyanra, hogy bár hardver hibád van, de a supportos elküldött, hogy diagnosztizálás céljából nem küld mérnököt?

[ Szerkesztve ]

(#24887) tragiQss válasza vilmaboy (#24885) üzenetére


tragiQss
tag

Picit keresgéltem: te írtad a 24745-ben: "nekem van igazam. Dellék viszon néznek hülyén... "
:-)
Akkor most néztek hülyén vagy küldtek CD-t?
(nem kötekedni akarok, de tényleg nem értem, hogy végül ki küldte neked azt a CD-t)

(#24888) kiskaktusz válasza tragiQss (#24881) üzenetére


kiskaktusz
addikt

Na ezt emgkaptam, elvakult vagyok.. Most majd nem fogok tudni aludni. Tényleg, mintha nem ismerném el a tényleges hibákat... Csak tudod a bibi azzal van, hogy delléknek a közel a legjobb a supportjuk a világon, ha nem a legjobb :U

vilmaboy is leírta; support.dell.com-on miondent megtalálsz. Ha neked nem sikerül, az nem az én szegénységi bizonyítványom.

[ Szerkesztve ]

"Don't try to understand women... ...women understand women and they hate each other."

(#24889) vilmaboy válasza tragiQss (#24886) üzenetére


vilmaboy
őstag

Nahh... supporton beírod a szerviz tagot... jobb oldalt ott van a driver help gomb... Ottan találsz ilyet: In what order should drivers be installed? az elhoz erre az oldalra ennél érthetőbben nem lehet leírni, hogyan csináld... A support oldalon minden driver fent van mint írtam és minden szoftver is... Kivétel a digital persona, amit elküldtek nekem cd-n. de csak ezt az egy szoftot. a Quickset-től elkezdve mindent megtalálsz a letöltésekben miután kiválasztottad az oprendszert...

Valóban azt akarta a supportos, hogy vigyem diagnosztikára a gépemet, de mivel az én gépem helyszini garos ezért ezt visszautasítottam. de nekem nem olyan gondom volt, hogy nem tudtam valamit megoldani, hanem mint informatikus teljes bizonyosssággal állítottam neki, hogy hardveres eredetü a probléma. Ezért rendelt nekem alkatrészt és helyszinre küldte egy technikussal. Akkor nem akart küldeni, ha szoftveres eredetű, mivel N-es gépeknél nem elelnek a szoftveres kiépítettségből származó hibákért. Magyarul ha szarul installáltad össze, akkor az nem az ő gondjuk. Ha hardver hiba, az igen. Vagy ha nincs driver a support oldalon valamihez, az is... de telepíteni nem fog neke4d odaküldeni senkit, mivel az a te dolgod... :K

Driver letöltésre supporton kívül legalább 5 megoldást tudok fejből, de hogy a legegyszerübbet mondjam... töltsd le a driveridentifier nevü szoftver a driveridentifier.com -ról és majd ő megkeresi neked... ne mond már, hogy nem találod supporton... megnéztem.. ott van minden...

[ Szerkesztve ]

A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!

(#24890) tragiQss válasza vilmaboy (#24889) üzenetére


tragiQss
tag

...what order... : " Date Published : 2006-08-14"
Latitude-ökhöz külön iromány van: http://support.dell.com/support/edocs/systems/late6520/en/index.htm - innen a Re-image guide.

Ráadásul a felsorolt szoftverek egy része (ControlPoint, Quickset stb) nem is működik az E6x20-as szérián. Van helyette másik doksi és DFEP -> másik doksi dátuma 2011.május)
Azért, mert bizonyos gépeken működik valami, nem feltétlenül megy mindegyiken.
Mást ne mondjak: akku töltésének szoftveres szabályozása: alsóbb kategóriás gépeken és régebbi latitude-ökön működik, az enyémen már dokumentáltan nem.
Vagy: ujjlenyomatolvasóhoz neked külön szoftvert kellett kérned, a 6xxx-hez van komplett gyári csomag. (időnként kicsit hülye, mert bár kéri belépéskor a usernevet, ha két azonos ujjlenyomata van két különböző userhez, abból származnak "érdekességek")

Driver letöltés kapcsán én egyetlen más oldalra sem mernék hagyatkozni a gyárin kívül.
Gyári lehet a gép gyártója vagy az adott alkatrészé -> pl. VGA vagy Wifi driverből nyugodtan használnám az Inteltől letölthető referencia drivert is. De pl. a touchpad esetében nincs ilyen opció, az ALPS nem gyárt drivert.

ui: annyit finomítanék a képen, hogy a ControlPoint létezik a gépemhez, de erősen korlátozott funkcionalitással és más nem emlékszem, pontosan mivel, de hajlamos összeakadni más, szintén delles szoftverekkel.

Szóval nem olyan egyszerű az élet, mint ahogy azt gondolod. ;)

(#24891) vilmaboy válasza tragiQss (#24890) üzenetére


vilmaboy
őstag

tényleg nem tudok mást javasolni, mint hogy keress egy szakembert aki összeinstallálja neked a géped úgy ahogy azt kell. Nem ma kezdtem, de ilyesmit nem tapasztaltam mint amiket leírsz. erős a gyanúm, hogy felhasznállói problémák állhatnak a háttérben... sajnállom hogy az én - mi tudásunk kevés ennek a megoldásához. :((( ehhez egy God módu technikus kell :R

A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!

(#24892) tragiQss válasza kiskaktusz (#24888) üzenetére


tragiQss
tag

Ha ennyire zseni vagy, hogy így ismeretlenül lehülyézel...
Meséld el, miért nem volt hajlandó a telepítés után két napig működni a fényerő szabályozó visszajelzése és miért kezdett el két nappal később, minden átmenet nélkül mégis üzemelni! Nem került a gépre sem új szoftver, sem update.
Az admin useremmel ment első perctől, a hétköznapi használatra szánt usernek kellett két nap és néhány ki-bekapcs.
Azóta megy.
Kivéve ha új usert veszek fel. Épp most próbáltam ki: a frissen felvett userrel belépve a billentyűzet világítás visszajelzése működik, a fényerő változtatásé nem. A fényerő változik, de az ikon (OSD) nem jelenik meg.

-------------------------------------------------------
Ami a hibák elismerését illeti: én csak olyanra emlékszem, hogy az általam tételesen felsorolt, részben hardveres, részben a support számlájára írható hibákra, problémákra ugyanilyen lekezelő stílusban reagáltál korábban is. Hogy ténylegesen hajlandó lettél volna elismerni konkrét hibákat... na erre nem.

(#24893) tragiQss válasza vilmaboy (#24891) üzenetére


tragiQss
tag

Keress valakit egy E6x20-as, N sorozatú géppel, rakd neki össze 0-ról, utána gyere, hogy nincsenek gondok! Ha pesti lennél, felajánlanám, hogy megmutatom, miket "tud" ez a csoda csak hardveres szinten és akkor még hol vannak a szoftveres gondjai...

Alig huszonöt évig dolgoztam IT-sként, valamennyire értek még ehhez a nyomoronc windows-hoz is, bár egy AD-t már nem tudnék összebarkácsolni. :D
(azt látom, hogy épp ezzel a szériával minimális tapasztalatuk van a szervizeseknek, mert egészen alapvető dolgokról sem tudják megmondani, hogy a többi, azonos típusú géppel is vannak-e olyan gondok, mint az enyémmel - lásd pl. melegedés, akksi gondok, tapipad - utóbbiról már tudom, hogy gyárilag ilyen, mert már három is járt a gépemben különböző okok miatt)
Az, hogy te nem tapasztalsz ilyesmit, sokan meg nem panaszkodnak, mert "végülis működget", még nem jelenti, hogy minden rendben van...

----
Félreértéseket elkerülendő: szoftveresen működik a gépem, csak rengeteg hiányosságot látok a mellékelt szoftverekben. (lásd akku töltés leállítása, hogy amikor hálózatról megy, az önkisülés miatti töltésveszteséget ne akarja pótolni, hogy belépéskor ne tolja az arcomba minden alkalommal, hogy "még jó az akkud, de már gondolj a cserére!", hogy szintén minden belépéskor ne jelenjen meg a bill.világítás visszajelzése, mintha változtattam volna rajta stb. Ezek nem telepítési hibák, egyszerűen gagyi a szoftver, nincs rendesen kitesztelve stb.)

[ Szerkesztve ]

(#24894) vilmaboy válasza tragiQss (#24892) üzenetére


vilmaboy
őstag

Szerénységem messze áll a zsenitől. Én is csak tanulom még a szakmát. Igaz vagy 20 éve. :B nem hülyéztelek én le. távol álljon tőlem. :K Nem tudom miért csinálja. Van itt egy másik vostro 3350 tulaj is. Neki is pár nap után hajladó volt osd-n visszajelezni. Nekem az első pillanattól fogva megy rendesen. Neki csak akkor jelez vissza, ha desktop képernyő van, ha valami progi képe van kint, akkor már nem... nem tudom. egy biztos. nekem megy minden. Nekem amúgy a billentyűzet világítást nem jelzi képernyőn. A touchpadot pl csak a jobb alsó részen. Képernyőn azt sem. nem tudom az okát. Fórumokon azt írták, hogy verzio és típus függő.

A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!

(#24895) tragiQss válasza vilmaboy (#24894) üzenetére


tragiQss
tag

Az a "zseni" nem is neked szólt... ;)
(hacsak nem nyúltam mellé)

Egyébként az eddigi keresgéléseim alapján oda lyukadtam ki, hogy mivel az OSD-t egy olyan program kezeli, amiből minden bejelentkezett userhez tartozik egy példány, gyanús, hogy valamilyen erőforráson összeakadnak. Mondjuk az admin userhez tartozik pár processz, akár be van jelentkezve a gépre, akár nem, esetleg nem tudatosul benne, hogy nem övé a képernyő és elfelejti elengedni? Csak találgatok, de a jelenség valami ilyesmire emlékeztet.

(#24896) vilmaboy válasza tragiQss (#24895) üzenetére


vilmaboy
őstag

hát siralmas lenne ha így lenne, de ltok esélyt a dolog valóság tartalmára. hmmm... nem leeht hogy ezesetben mégiscsak inkább az oprendszer a hunyó? meg nem kérdezd hogy leeht helyrepofozni ha ez a gond. nekem is keresgélnem kéne, vagy erőssen elgondolkodni a miérteken és ez 1,5 órával a munkaidő vége előtt már nem elvárható tőlem ;] pláne, hogy a kawasakim már csak azt várja, hogy a gazdi felnyergelje

A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!

(#24897) tragiQss válasza vilmaboy (#24896) üzenetére


tragiQss
tag

Passzolom.
Gyakorlatilag bármi lehet.
Nem akarom itt megoldani, ez elvileg a dell-es fejlesztők dolga lenne.

(#24898) wanted5


wanted5
őstag

nem olvastam végig, de látom, hogy nagyjából miről szól a vita

Részemről annyit, hogy SzabóZE-nek teljesen igaza van, és pl én jópár dell gépet raktam már fel és Soha! nem volt bajom se a driverek felrakásával se azok frissítésével.

Meg sztem nem 10 éves gépekkel kell ....kodni, hanem haladni kell a korral és venni egy normálisat, ha én gyártó lennék, azon kívül, hogy felrakom a honlapra az akkori dolgokat, nemigazán foglalkoznék vele. Ez olyan mint mikor sokan húzzák a szájukat, hogy a MS, meg sok más nem támogatja már a XP-t, egy lassan (vagy már) 10 éves rendszert ln személy szerint már be is tiltanám (kövezzetek meg), igenis használjuk az újabb dolgokat.

Jah és láttam vhol a bugos drivereket. Arra nem gondoltál, hogy azok WinXP-re vannak optimizálva és te pedig win7-en próbálod életre kelteni? Nem kell rögtön a gyártót szidni, legyen az akármilyen, hanem ki kell próbálni több lehetőséget, több módon, esetleg a hardweres hibát sem kizárni, ha ez minden megvolt, és mégsem jó akkor lehet panaszkodni.

(#24899) tragiQss válasza wanted5 (#24898) üzenetére


tragiQss
tag

Nem tíz éves gépről beszélek, hanem egy tavalyi modellről! (fogalmad sincs, miről szól a vita)
A driverek _felrakásával_ nekem is kevés gondom volt.
Ellenben ha valaki most vesz ilyen gépet _és_ a mellékelt leírás alapján próbálja telepíteni, azt érhetik kínos meglepetések, mert (legalábbis ha hihetünk a 2011.májusi dátumnak) a support oldal rég nincs összhangban a doksival.
Na mindegy, látom, beindult a write only üzemmód ismételten...

---
Úgy összességében: ez egy olyan "belepofázok, bár fogalmam sincs, miről van szó" típusú hozzászólás volt részedről.
(az egyéb hozzáállásodról most nem is beszélve... Ha valakinek nincs pénze évente új gépet venni, azt letiltanád a netről? Mert kb. ez jött le a hozzászólásodból... :C )

[ Szerkesztve ]

(#24900) wanted5 válasza tragiQss (#24899) üzenetére


wanted5
őstag

tudod mit húzzál a....ba
beleszólok mert láttam hogy SzabóZE szépen normálisan többször! is leírta, hogy a garancia nem a szoftverre hanem a hardverre szól, függetlenül attól, hogy az nbd vagy nem, de neeeem neki nincs igaza (pedig ő dolgozik a supportnál), a hülyeség ami mondott, meg elkezditek szidni utánna a dell-t, hogy milyen szar drivereket ad ki meg h nem ad lemezt egy freedos-os géphez stb stb, nem rinyálni kéne hanem odafigyelni és úgy csinálni mindent ahogy kell!

És nem évente kell új gépet venni! (én sem azt teszem), de egyenesen írtózok már azoktól a gépektől, amin még anno az XP is alig ment, ezek elég régiek már, és vmi bemondja az unalmast rajta vagy nem működik vmi és elkezdik kérdezgetni h miért

meg kéne tanulni hogy az informatika, sőt az emberiség már nem azt a korszakát éli, hogy 100 évre készít dolgokat és nem a javítgatással foglalkozik mert másikat csinálni jobban megéri, 2-3 max talán 4 év, de már az is sok, és dobhatod el, vehetsz másikat

jah és mégvalami, azt is érdemes lenne felfogni, hogy a Dell, a Sony, a Samsung, a Hp stb stb stb úgy le kakilja ezt az országot ahogy van! A bevételük nagyon minimális részét adja ez az ország. Örüljünk, hogy egyáltalán lehet őket kapni és van hozzá support!

Útvonal

Fórumok  »  Notebookok  »  Dell notebook topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.