Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Andie


Andie
őstag

Sziasztok!

Azért nyitottam ezt a topicot, mert az utóbbi időben egyre foglalkoztat, hogy picit felpiszkálom a vasat. Rengeteg ellenvélemény van, és rengeteg dicsérő hozzászólás az egyes tuningoldalak feedback részein.
Most nem részletezem ki, aki ide betalált, gondolom hasonlókkal találkozott. Valójában olyanok véleményét, tanácsát várnám, akik már átestek ilyen mod-on , és érezték, tudják, tapasztalták, hogy milyen lett, milyen volt, mi változott.
Az én autómra (2.4T) pl +45 lovat igérnek szinte mindenhol. 200-ról 245 lóra. Ez elég szép. -1 mp. 6 alatt százon lenni nem rossz teljesitmény.
Sokat nézegettem az ATC oldalát is, ott ráadásul már csináltak is ilyen volvót.

Ami igazán foglalkoztat: mennyire zavarja ez meg a gyári - elég bonyi - elektronikát? Sok helyen látni, hogy hibakódokat dobál az autó. Namost ez nem oké, mert egy párszázezres autónál még elmegy, de azér itt nem babra megy a játék. Tehát van olyan chiptuning, ami _tényleg_ a gyári türéshatárt használja ki teljesen? És nem feszegeti szét a határokat?
Aztán meg mennyire kárositja ez a motort? Csökken az élettartam? Jobban melegszik? Sürübben romlik el? Netán 2 évente kell alkatrészeket cserélnem?

Várok tisztelettel minden véleményt és ellenvéleményt, tapasztalatot, linket, cikket, de főleg a saját élményeiteket!

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#2) (Bundás) válasza Andie (#1) üzenetére


(Bundás)
addikt

Nekem sose volt bajom ezzel, tényleg hozta a papírformát és sokkal gyorsabb volt minden autó minden játékban! :D

1, mi pénzért csinálják?
2, hogy hat ez a fogyasztásra?
3, minek? :)

:R

(#3) Balinov


Balinov
félisten

üdv,bár az én kis 1,9D 205-ömön nem érdemes,azért talán tudok testközeli infót. Barátom kb fél évig ingázott Bécs-Győr között a céges 3-4 évesBMW 528TDS-szel,amin miközbe ő használta,chiptuningot csináltatott az osztrák cég tulaja.Osztrák sráccal dumáltunk 1-2x,azt mondta,hogy ez nem is igazi tuning,hanem motorvezérlés optimalizáció. A fentebb említett 528TDS-t - fejből nem emléxem - kb 30-40LE-vel és legalább ugyanennyi nyomatékkal erősítette a motorvezérlés optimalizáció. Srác saját bevallása szerint nem evett ettől sokkal többet - 0,5-1L+.Ráadásul automataváltós volt.

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#4) Andie válasza (Bundás) (#2) üzenetére


Andie
őstag

1. Az ATC-nél 70 rongy, de szombaton 50% kedvezmény van. De a nagy átlag az 70-100e ft.
2. Állitják, hogy csökken a fogyi, valami optimalizáció miatt. Ezt mondjuk kétlem, de a gyakorlati tapasztalat az +0,5-1 liter.
3. Hogy még több ellenfelet tudjak lenyomni, nameg eccer élünk, és igy tovább. (minek szép nő, mikor a csúnyában is van luk?) :DDD

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#5) Andie válasza Balinov (#3) üzenetére


Andie
őstag

Igen, általában ezt is melléirják, hogy nem csak tuning, hanem optimalizálás, a motor jobb kihasználása, amit a gyár bizonyos okokból nem tesz. Itt jön a képbe, hogyha még kevesebbet is fogyaszt, és nem is árt, akkor miért nem? Hát nyilván, hogy többet fogyaszt, nem jótündér ez, hogy plusz erőért még kevesebbet is egyen. Plusz levegő, plusz benya. Ennyi.

Node a lényeg, hogy a turbós autóknál ugye belepiszkál a gyári értékekbe, amiben meg van határozva, hogy milyen lambda feszültségnél mekkora nyomást szabaditson a turbóra. Ez egy ilyen 45 fokos grafikont ad ki. Ha bepiszkálsz mellé/helyette egy másik táblázatot, ami módositott, és pl az eddigi 3 volt helyett 3,2-öt ad a turbóvezérlőre, akkor ugye az több levegőt fog benyomni -> jobban gyorsul majd. Ekkor a vezérlés grafikon egy kb 50 fokos emelkedést mutat. Emellé a teljesitmény, lóerő görbe is szépen fokozatosan elválik a gyáritól és szépen fölé ivel.
[link]

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#6) Balinov válasza Andie (#4) üzenetére


Balinov
félisten

húvazze, a #3 -ban az uccsó mondat odaver :R :R

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#7) Balinov válasza Andie (#5) üzenetére


Balinov
félisten

jézusmárja +55LE és +90Nm!!! nyomaték! :C

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#8) #32577792


#32577792
törölt tag

akkor lehet fogyicsökkeneés, ha ugyanolyan a vezetési stílust használsz, mint előtte. oka ennek prózai: mivel nő a nyomatéka és a pillanatnyi fogyasztása, ezért jobban is gyorsul, és rövidebb ideig fogyasztja a többet, mint enélkül a kevesebbet, így jöhet ki 0,5-1l fogyicsökkenés.

a chipnél optimalizálják a motor adatait, minden motorra más és más érétkkel. a gyárban viszont nem fognak minden egyes motort más beállítással feltölteni
más kérdés, hogy mit bírnak az alkatrészek
és legvégül, adnak-e garit a chip tuning okozta esetleges problémákra ( turbó, porlasztó stb...)

[Szerkesztve]

(#9) dabadab válasza #32577792 (#8) üzenetére


dabadab
titán

Ez egy kicsit konfuz erveles :)
A nyomatek ket dolog miatt novekedhet meg:
1. tobb uzemanyag eg el
2. hatekonyabban eg el az uzemanyag

Az utobbit nagyjabol ki is zarhatjuk, a minel jobb eges annyira kardinalis kerdes egy motornal, hogy igy is agyon van optimalizalva. Azon nem nagyon lehet javitani, foleg nem ennyit es foleg nem egyszeru szoftveres buheraval.
Marad az, hogy tobb uzemanyag eg el, akkor viszont nem nagyon van mitol csokkennie a fogyasztasnak :)

[Szerkesztve]

DRM is theft

(#10) Foglalt név válasza Andie (#1) üzenetére


Foglalt név
addikt

Chiptuningnak 2 esetben van értelme.
Az első, ha butított autót vettél. Értsd ugyanez a motor létezik erősebb kivitelben, csak az elektronikával korlátozták(speedstep :D ), mostanában egyre több ilyen van.

A másik, hogy már széttuningoltad a motort, új hajtókarok, dugattyúk, vezérműtengely, szívócsonk stb. és ehhez szeretnéd igazítani a befecskendezést.

Valamennyi tartalék lehet egy gyári motorban is, de sok ráhagyás nem szokott lenni, kb. annyi hogy a gyártástechnológiából eredő szórást kompenzálják. A gyári jelleggörbékkel is játszanak elég sokat, ha tényleg az adott motor aktuális maximumát akarod kihozni, az nagy meló és ha fogyasztást, terhelést is figyelembe veszel, sok plusszra ne számíts.

Egy turbós autónál pl. lehet pluszt kihozni, sokszor akár egy csavarhúzóval is, mert elég a töltőnyomást megnövelni. Ott a plussz lóerő, nyomaték megy a gépsas, kicsit többet eszik, de kit érdekel, aztán kiderül, hogy mégsem kovácsoltvas elemekből van a motor, a hajtókar elhajlik, megszorul a dugattyú vagy törik és szétveri a blokkot. Persze ez ilyen worst case.

Szóval érdemes körüljárni, hogy mire tervezték a blokkot és utána nekiállni.
Hogy egy konkrét példávala éljek(volvoban nem vagyok otthon, maradok az opelnél). 2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált, van belőle 204 lovas. Szívó oldalról le van fojtva. Ha kap egy nagyobb szívócsonkot és normális szelepeket és utána jön a chip, kb. 170 lónál vagyunk. Ugyanebből van turbó. Abból 315 lovas tuningchip is van, ehhez viszont már új hajtókarok vannak, meredekebb a vezérműtengely stb.

Szóval nem azt mondom, hogy ez rossz dolog sőt, de tudni kell mire való :R

(#11) <>jana<>


<>jana<>
senior tag

egy octi 1.4 es tuning utáni tapasztalatok.[link]

(#12) Sytex válasza #32577792 (#8) üzenetére


Sytex
tag

Saját tapsztalat: Chipelés után, ugyanolyan vezetési stilusban +1 , +1,5 liter fogyasztás. Benzint többet adott, büdös is nagyon, és a nyomaték lentebbről jött, és szebb hangja van ha végigforgatom. (Ja a leszabályzást is kitoltás 7500ról 8700-ra). De egyszer autópályán leszakadt az egyik kipuffszelep tányérjából két kis darab, hanger megáll 3 hengerrel haza 100KM-t. Ott kiderült hogy üzemanyagelégtelenség volt a hengerben, ezért tulhevült a szelep és paff. (Igen, igen, ha kevés a benzin az melegedést hoz, mert a bebefecskendezett benzin hűti a motort amig el nem ég.) Injektorok ellenőrizve, kábelek ellenőrizve soha nem derült ki a hiba valódi oka.
Akkor vettem bele egy állitható benzinnyomásnövelőt, így a gyári 2,1-es nyomást addig huzhatom felfelé amig az AC birja. (4,2-t tud nyomni). Igy most még több naftát kap, többet fogyaszt, és jobban megy.
1.3 suzuki swift gti gyári lóerő:103. Most nemtudommennyi.
Tehát és félnék kicsit a chiptől, nehogy tönkrevágjon valamit. (4,2-es nyomásnál 20-25 litert lehet elfüstölni vele).

Szerk: amiért választ irtam a kmmentre, kihagytam.
A fogyasztáscsökkentés nekem nem magyarázza meg senki. Autóversenyző családból származom, édesapám magának épitette az autóit, most az enyémben segit. (Jelenleg az utcai automat használom versenyzésre is). Ez a kevesebb ideig kell gyorsitani és azért kevesebbet eszik....hát nem tudom, itt a ''Adott munkához szükséges befeketetett energia'' vagy ehhez hasonló fizikai okosság jut eszmbe. De azt mindenki tudja: többletlóerőhöz, többletbenzin kell......

[Szerkesztve]

- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?

(#13) <>jana<> válasza Sytex (#12) üzenetére


<>jana<>
senior tag

20-25 litert egy 1.3 as suzukiba?te őrült vagy :D :DD

(#14) Sytex válasza <>jana<> (#13) üzenetére


Sytex
tag

Na jó, akkora nyomásra csak versenyeken tekerem fel, de meghálálja, nagyon megy akkor. Utcán a gyári nyomás fölött járok 0,5 bar-al. Igy lepkelábakkal 7 liter, ólomlábakkal 12-13 liter.

- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?

(#15) dabadab válasza <>jana<> (#11) üzenetére


dabadab
titán

En mar ott elakadtam, hogy az 1.4-es Octavia 200 folott megy, meg legyorsul masokat :)
Ha meg tenyleg ilyen egyszeruen lehetne faragni ilyen sokat a fogyasztasbol, akkor minden autogyar mar reg igy gyartana a motorjait.

DRM is theft

(#16) Foglalt név válasza dabadab (#15) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ez a marketing :DDD

(#17) Andie


Andie
őstag

Gyerekek, aki nem reklámokon nevelkedett, hanem egy szőke nőnél többet ért a motorokhoz, az nem hiszi el, hogy erőtöbblet mellett kevesebbet fog fogyasztani a verda.
Ez akkor lehet igaz, ha többfázisú chippet dobunk be. Ez úgy müxik, hogy egy általad beállitott fordulat-tartományig nem csippel. Pl aszondod, hogy 2800nál mindig elváltasz mikor lazán vezetsz a városban. Akkor 2800-ig gyári értékek vannak a tuningtáblázatban is. Aztán 2800 felett meg szépen elkezdi rádobálni a plusz értékeket és 6000-re kb 20%-os erőtöbblet jelentkezik.
Ekkor hagyományos vezetési stilus mellett nyilván nem lesz többletfogyasztás, mer minden gyári 2800-ig. Felette meg nyilván arányosan.
Kevesebbet sosem fog fogyasztani, csak ha lejjebb vesszük a gyári értékeket. (pl el tudok képzelni egy kapcsolható, 3 programmal ellátott csippet. 1. papper mód: -50% teljesitmény, -50% fogyasztás. 2.: normal mód. 3: sport mód +50% teljesitmény, +50% fogyasztás)

Ami engem gyakorlati tanácsok terén érdekel, az a motorok kopása, elhasználódása. Valóban belefér a gyári türéshatárba egy 20%-os erőplusz, vagy azér ez igenis -100e km-t jelent, vagy netán még csúnyább.

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#18) Foglalt név válasza Andie (#17) üzenetére


Foglalt név
addikt

Mint mondtam volt csak chippel nem fogsz 50%-ot elérni. A 20hoz is vlmi kegyetlenül kifogott motor kell.
Az pedig, hogy mit bír motorfüggő. Egy újabb autó sokkal kevesebbet, mint egy 10 évvel ezelötti. Opeles srácok szedték szét a 2.2-es motort és azt mondták olyan falvastagsága volt, hogy ők a 100ekm-es futásteljesítményen is meglepődnek. egy 90'-es modellbe meg gond nélkül belepakolsz fél millió km-t.
Konkrétan kéne utána nézned, hogy az a motor, amit chipeltetni szeretnél, mit bír.
Arra sem árt figyelni, hogy hova viszed, ha 10 perc alatt végeznek, az annyit is ér. :U

(#19) <>jana<> válasza dabadab (#15) üzenetére


<>jana<>
senior tag

ne akaggy el az octi nekem 6.3 at fogyaszt 70%vidék 30% várossal.hosszabb vidéki út 5.8 körül jön ki.tehát sokkal nem lett kevesebb a fogyasztás:)

(#20) <>jana<> válasza Andie (#17) üzenetére


<>jana<>
senior tag

úgygondolom hogy a fogyasztás csökkenés az optimalizáció miatt van.tökéletesítik az égést. ha érezni akarod a több pacit és nagyobb nyomatékot akkor természetes hogy többet fog fogyasztani:)
a motor kopásról azt mondták nekem ha megakarom tartani a járgányt 15 éves koráig akkor ne akarjak vele sportosan járni,ha + szereted a motor hangját 5000-es fordulat környékén az pénzbe fog kerülni. sokba..:)

[Szerkesztve]

(#21) #32577792


#32577792
törölt tag

no, akkor közelítsük meg másképpen a dolgot
alapvetően 3 féle motor (erőés nyomaték tekintetében) létezik egy kasznihoz:
1. alulméretezett
2. optimális
3. túlméretezett
nyilvánvaló, hogy a középső kivételével ezek a paraméterek többlet fogyasztást jelentenek. az elsőnél azért, mert kisebb erővel kell ugyanazt a súlyt felgyosítani, a másodiknál gondolom nem kell részletezni. utazó sebességnél nagyjából azonos fogyasztás kalibrálható, minimális eltéréssel.
a tuning alapvetően arról szól, hogy optimalizálnak, ebbe beletartozik a megnövelt üzemanyag mennyiség adása a motornak.

(#22) Balinov válasza #32577792 (#21) üzenetére


Balinov
félisten

laikusként ezzel egyet tudok csak érteni,ungawa.
meg lehet nézni,melyik autómárkák mely motorral szerelt típusa esnek át a chiptuningot (is) tartalmazó motortuningon....szvsz nem az 1.1-es 55LE-s puntók és táliák,hanem van egypár jól sikerült (túlméretezett,élve szavaiddal) mocis cucc..

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#23) #32577792 válasza Balinov (#22) üzenetére


#32577792
törölt tag

saját tapasztalat
Laguna II 1.9DCi
van belőle 100, 110 és 120LE változat; valamit 2.2 150pacival
nekem a középső, ez kb 0,5l-1l-rel fogyaszt kevesebbet, mint a 100-as és ugyanannyival többet, mint a 120-as. a 2.2-es pedig 1,5-el többet, mint a 120-as.
volt tapasztalat a 110-es tuningjára, ami azonos stílus mellett hozta a 0,5-1literes csökkenést, viszont ennyivel meg is nőt, amikor kihasználta a tuningot.

ennek ellenére 80%-ban biztos vagyok benne, hogy nem tuningolnék. azért a ''pár'' lóerőért és nyomatékért nem akarom kockáztatni azt pár százezer forintot, ami kárt okozhat.

[Szerkesztve]

(#24) Balinov válasza #32577792 (#23) üzenetére


Balinov
félisten

kevesebbet eszik a te 110lövas verziód,mint a 100-as??

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#25) #32577792 válasza Balinov (#24) üzenetére


#32577792
törölt tag

egy picit igen, bár itt lehet, hogy már szerepet kap a váltó eltérése is - 5 vs 6 gang-
1400kiló, ahhoz kevés mindkettő :(

[Szerkesztve]

(#26) Balinov válasza #32577792 (#25) üzenetére


Balinov
félisten

ja,ezt nem írtad... :DDD én elképzelhetőnek tartom,hogy az áttételezés miatt adódik a fogyasztáskülönbség jó része... 1.9D az 1.9D...még nekem is a kis 205XRD-nél...64paci csak,de 880kg a kaszni plusz az én 100kilóm...

[Szerkesztve]

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#27) #32577792 válasza Balinov (#26) üzenetére


#32577792
törölt tag

persze, nem kizárt, viszont a 120-asnak ugyanaz a váltója és áttétele, csak a turbója változó geometriás az enyém meg fix.
de ez most már off

(#28) #32577792 válasza Balinov (#26) üzenetére


#32577792
törölt tag

elvileg az ''korszerűtlenebb'' motor, csak nincsenek agyon szabályozva, a környezetvédelem oltárán.
a plusz 100kg - no jó, csak majdnem- nekem is megvan :O

(#29) TasiA válasza <>jana<> (#11) üzenetére


TasiA
senior tag

he-he
Vicces ez a fiú. 1.4-es Octi a mindenkit alázó, km óra kiakasztó. Tiszta Hollywood! :R
Érdekes a céges 1.9 TDI 110 lovas Octic nem akasztgatják az órákat és nem a kapható legkissebb motorral vannak szerelve, na meg nomatékban sem lepkefingnyi, mint 1.4. Arról nem is beszélve, hpgy 180-nál már röpke 13-al mutat többet mint a valós sebesség.Elképzelem mennyit csalhat 200-nál. HA az 1.4-es mindenkit ver és akasztja az órát, akkor mit megy az 1.6-os, 240-et, az 1.8 meg 300-at, az RS meg mán repül?

[Szerkesztve]

(#30) TasiA válasza Foglalt név (#10) üzenetére


TasiA
senior tag

2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált,



Ez a dolog érdekelne, mivel az én masinám is C20ne mocival fut. A fizikai dolgokkal tisztában vagyok, de ez a szoftveres kicsit ködös. Kihozható C20NE-ből plussz 15 LE szoftversen? Én most hengerfej buherálásba kezdtem, de most felcsigáztad az érdeklődésemet.

(#31) Foglalt név válasza TasiA (#30) üzenetére


Foglalt név
addikt

[link] Pl.
Azért arra készülj fel, ha neten rendelsz, hogy a gyári rom be van forrasztva, tehát nem simán kiveszed és berakod. Ha már kiforrasztod, akkor viszont érdemes nem az újat, hanem egy foglalatot berakni és abba a chipet, hogy legalább a továbbiakban könnyebb legyen a csere :R

Nagy szeretettel látunk különben itt [link] és itt [link] is :)


mod.: kompresszió növelés különben nem rossz ötlet, ha meg már megbontod a motort, akkor ha jól rémlik az 1.8-as vezérműtengelye csereszabatos a c20ne-ével és meredekebb szóval lehet érdemes egy olyanra is benevezni egyből ;)

[Szerkesztve]

(#32) hobizoli válasza Foglalt név (#10) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Eleg keves gyari turbos autoba van kovacsolt dugo meg hajtokar gyarilag, en ugy tudom konkreten csak az RS Audi-knal van, a tobbi az kutya kozonseges szeria dugos-hajtokaros...a dugattyu ala vannak teve olajspiccelok, amik olajpermettel alulrol hutik a dugotetot, oszt' kivanok. Meg az a bonyolultabb elektronika is olcsobb, ami ''vigyaz'' ra, mint egy db kovidugo, nemhogy negy. Persze egy bizonyos teljestmenyszint felett mar muszaj a kovidugo meg az acel hajtokar, meg cserelni kell -szinte- mindent, de ez nem a +30-50LE-s stage1 kategoria, ezt meg a gyari setup injektorai (stb-k) is kiszolgaljak, elbirjak. Viszont csak egy csavarhuzoval nem tudsz annyit okozni egy turbos auton, hogy egybol kovacsolt cuccok kelljenek bele, de tfh, hogyha valahogy megis felhuzod a nyomast es azt birja tartani a motor teljes rpm tartomanyaban a csiga, de nincs eleg benzin hozza, akkor a kovacsolt belso cucc is el fog olvadni.

A C20NE-re meg asszem a C20SEH hengerfeje kell, azzal nagyobb lesz a kompresszio (9:1 helyett 10:1 koruli). A 204LE-s C20LET a C20XE-re epul, ami nem 8, hanem 16 szelepes, a 315LE-s EDS cucchoz meg fokent masik csiga kell, meg eleg nagy injektor, nem a vez.tengely...

Kulonben meg kar szopni a C20NE-vel, mert amibol megcsinalod 145-150LE-sre, annal olcsobban kapsz C20XE-t, ami mar egybol annyi.


hobizoli

[Szerkesztve]

több drón kell ;P

(#33) Andie válasza #32577792 (#23) üzenetére


Andie
őstag

ennek ellenére 80%-ban biztos vagyok benne, hogy nem tuningolnék. azért a ''pár'' lóerőért és nyomatékért nem akarom kockáztatni azt pár százezer forintot, ami kárt okozhat.

Végre szóba került ez a rész is :) Miféle kárt okozhat? Erről mit tudtok? :F

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#34) #32577792 válasza Andie (#33) üzenetére


#32577792
törölt tag

[link]

sok igazság és részigazság van a cikkben, persze ha ezt egy tuningos cégtől kérdezed, kinevetnek, mondván, hogy semmi baja nem lehet.

alapesetben ugye megnövelik a turbó nyomását, amit ha szerencsé, akkor lebír, ha nem,akkor felújítás/csere is játszhat 100-300k között

az üzemanyag rendszer elvileg elviseli a nagyobb nyomásértéket, általában úgyis nagyobb nyomásra vannak tervezve, az okosok szerint van bennük biztonsági tartalék

(#35) Andie válasza #32577792 (#34) üzenetére


Andie
őstag

Felhivott Kalmár úr az ATC tuningtól, és 20 percen keresztül válaszolgatott a kérdéseimre. Tudom, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de igazából az, hogy rengeteg ilyen volvót upgradeltek, és neki is van egy, elég meggyőző volt.
92-ből megvan a +50 lovam. És normál városi használatnál nem terhel többet, és nem fogyaszt többet. Csak padlógáznál lép be a képbe az új csip.

Másik kérdés: Viszem a verdát a 80ezres kötelező szervizre. Milyen olajat tegyek bele? Most 0w30as castrol van benne, de félévente 1 litert megeszik a turbó. (csöpögés nincs)
Ajánlották az 5w40et, de tán tuning esetén még az 5w50 jobb is?

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#36) #32577792 válasza Andie (#35) üzenetére


#32577792
törölt tag

igen, sajnos ez így van, azért is mondom, hogy az igazság valahol félúton van a cikk és a tuning cég képviselői által mondottak alapján.

én, saját autómnál inkább vennék egy változó geometriás turbót, egy másik, gyári szoftver és ezzel kapok egy új turbót, plusz 12lóerőt, egy kis nyomatékot, oszt jó napot.

(#37) TasiA


TasiA
senior tag

Köszönöm a hozzászólásokat! Örömmel fogadom a meghívást az Opelos fórumra. Ide is véletlenül találtam.Nem gondoltam, hogy a PH-n autós totyik is van. :B


ChippChupp ügyben arra lettem volna kíváncsi, hogy van-e olyan köztetek, akinek üzemel a C20NE motoros autójában ilyen szoftver? Én a saját HF-el csak annyira készülök, hogy kap egy kis síkolást (0,8mm), nekem ennyi elég, meg picit felcsiszolgatom a beömlő és kiömlő nyílásokat. Olyan, hogy C20SEH nem létezik, csak 20SEH. Nincs benne katalizátor. A nagyobb kompresszió viszony, pedig a magasabb dugattyúkból nyerték, a hf ugyan az mint C20NE(ha jól tudom), csak más a tengely benne és más a vezérlő computer szoftvere, de ez sem biztos. Motor cserével nem akarok küszködni, mert sikerült kifognom egy nagyon patent 95-ös, A Vectrát, (valós 200ezer KM) ezért kár volna szétszedni. Előző is A Vectra volt, de az csak 1.8 és picit porhanyósabb kasztnival. :DDD

[Szerkesztve]

(#38) Foglalt név válasza hobizoli (#32) üzenetére


Foglalt név
addikt

Egy kicsit beszólásnak éreztem, szóval akkor már :DDD
A 315 lovas phaseIII lotec megoldásnál igen sok mindent cserélnek, ezért szerepelt a stb. (a vezérműtengely is benne van, elég durva összenyitásokkal)
Egyébként a 20se, c20ne, seh, xe, xev... mind ugyanarra blokkra épül ;)
Ha meg már c20xe-t vesz vlki(ami egész jó választás), akkor érdemes az első évjáratból szerválni, mert ott kicsit elnézték a srácok és olyan 170 lóval gurultak le a szalagról :DDD (persze ez lehet, hogy urban legend, meg placebo, de...)

[Szerkesztve]

(#39) Foglalt név válasza TasiA (#37) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ha jól emlékszem, akkor a c20ne-ben már újabb jetronic rendszer van és még változott pár dolog, ami miatt nem éppen csereszabatos a szoftver. :U

(#40) hobizoli válasza Foglalt név (#38) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Turbos motornal -en ugy tudom-, nem szokas az osszenyitas, mert a turbo igy ''kifujja'' a kipufogoba a benzint-levego keverek egy reszet...az elegetlen benzint meg a katalizator nem szokta kitoro lelkesedessel dijazni.


hobizoli

több drón kell ;P

(#41) tottiboy válasza Andie (#35) üzenetére


tottiboy
tag

az a 0w30as olaj kicsit sztem vékonyka... inkább 5w30 5w40...
(az én verdámban is elcsipegette az 5w-s olajat,mert ö a 10est szereti nagyon csak aszem Castrol SLX Longlife2ből nincs 10w... igaz csak ha forgatva volt akkor csipkedte)
Szal kérdésre visszatérve sztem egy kcisit vastagabb olajat próbálj tenni bele... 5w30... mondjuk

Dell Latitude D630

(#42) Agyasima


Agyasima
senior tag

Egy kis adalék, érdemes elolvasni:

''hogyan ígérhetnek egyes chiptuningcégek bámulatos teljesítménynövekedést anélkül, hogy a kidekázott határértékeket megsértenék.

A válasz sejthetően: sehogy. Nagy valószínűséggel megsérülnek a határértékek, és pontos mérések híján mindenki csak reméli, hogy az alkatrészek kicsit többet is elbírnak annál, amennyit a gyártó szavatol, meg különben is: hátha az autós sem nyomja olyan sokáig tövig a gázt, hogy a turbó elolvadjon. Ha mégis, az ő baja.''


[link]

toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror

(#43) #32577792 válasza Agyasima (#42) üzenetére


#32577792
törölt tag

ismétlés a tudás anyja: #34 hozzászólás

(#44) <NewL>


<NewL>
addikt

Opel astra H 1.9cdti 150le
érdemes ebbe valami lóerőnövelő cuccot belerakni
ha beleraknék mennyivel lenne több
jó lenne alérni a 200lovas álomhatárt :)

There's an app for that

(#45) Vandit. válasza <NewL> (#44) üzenetére


Vandit.
addikt

Azon nem segít semmi sajnos. :(

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#46) KrAt válasza Vandit. (#45) üzenetére


KrAt
veterán

Azért ezzel erősen vitába szállnék :) Nagyon jókis motor az, Astrába főleg :)

Kis chippel mit lehet csinálni pl: [link] ez igaz, h Veki, de ugyanaz a motor ;)

Őhm lehet félreértettem: mármint a végsebességen nem segít semmi? :D

[ Szerkesztve ]

(#47) Vandit. válasza KrAt (#46) üzenetére


Vandit.
addikt

Tudja mire értettem. :)

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#48) klambi


klambi
addikt

szevasztok!
lenne 1 érdekes kérdésem!
1 citroen berlingo-t kellene chippelni, úgy hogy a fogyasztása ne változzon, de a teljesítmény kicsit legyen több, ez mennyire oldható meg?
(ugyanez 1 peugeot 206 2.0 hdi nél is) :F :W

"Mond szépen angolul: Gyors róka!"

(#49) -NOKIA- válasza klambi (#48) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

élesszük fel a topicot plz. ! :)

[ Szerkesztve ]

(#50) tibi666 válasza -NOKIA- (#49) üzenetére


tibi666
senior tag

mit szeretnél tudni?

(#51) -NOKIA- válasza klambi (#48) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

én most tervezem az 1.4i-t felhúzatni, 35ezerért. Tud valaki esetleg még olcsóbban?

(#52) -NOKIA- válasza tibi666 (#50) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

klambinak meg nekem választ :D

(#53) tibi666 válasza -NOKIA- (#51) üzenetére


tibi666
senior tag

az kellemes ár, az enyémet ennél jóval többért írták, de az kicsit bonyolultabb technika.
szerintem olcsóbban nem találsz. hova viszed?

(#54) -NOKIA- válasza tibi666 (#53) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

[link]

Szívó motor diesel, benzines 35.000 Ft

ja és fel is hívtam őket, azt mondták okés. :K

[ Szerkesztve ]

(#55) -NOKIA- válasza -NOKIA- (#54) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

most azt mondják hogy ez nem egy adott típusra optimalizált, és sz@r...

Itt viszont jónak tűnik de sokkal drágább: www.mtuning.hu

(#56) -NOKIA- válasza -NOKIA- (#55) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

UP

(#57) tibi666 válasza -NOKIA- (#56) üzenetére


tibi666
senior tag

vidd el az autokorbel-hez.
nekem még anno ausztriában írták a mercedest.

nagy csodára ne számíts egy pici szívó motornál.

(#58) -NOKIA- válasza tibi666 (#57) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

a magic tuning többet ígér,ugyanennyiért..

1.4 75 LE -> 86 LE

128 NM -> 145 NM

49999 + áfa

[ Szerkesztve ]

(#59) -NOKIA- válasza tibi666 (#57) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

autokorbel:

75LE -> 85LE

Nyomaték
126Nm -> 138Nm

Tuning ára
50000 Ft (+ÁFA)

(#60) tibi666 válasza -NOKIA- (#58) üzenetére


tibi666
senior tag

ok, én csak mondtam. nekem több ismerősöm vitte oda, soha nem volt gond, elégedettek az eredménnyel. ha én nulla tapasztalattal azt mondom, hogy 90 lóerőt hozok ki belőle, hozzám hozod?

esetleg az autochip.hu-t nézd meg.

(#61) -NOKIA- válasza tibi666 (#60) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

igen viszem hozzád :D

(#62) tomcsi23 válasza -NOKIA- (#61) üzenetére


tomcsi23
veterán

Kérdezz rá Ricsinél, mit-merre!? ;)

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#63) -NOKIA- válasza tomcsi23 (#62) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

köszike :R

(#64) -NOKIA-


-NOKIA-
Ármester

Seat Cordoba 1.4 (+2002)
75 LE --> 86 LE
128 NM --> 145 NM

- Megyek ma a magic tuningba fél háromra, most akciósan 39990-ért megcsinálják.
1 hete nézem, és ők igérik a legjobb teljeseítmény (LE - NM) növekedést, és kézelfogható adatokat adtak meg, ami nekem nem mindegy. Azt mondták lemérhetem futópadon is.
Nem egy Seat Cordobát csináltak már. :)

(#65) tomcsi23 válasza -NOKIA- (#64) üzenetére


tomcsi23
veterán

Na, majd számolj be a történésekről. :K
Reméljük, érezni is fogod a változást, s nem csak a papírra rajzolt görbe lesz impozáns. ;)

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#66) -NOKIA- válasza tomcsi23 (#65) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

holnap délben kiderül, azt mondták 2 óra.
Ha nem lesz jobb, nem fizetek ;]

(#67) tibi666 válasza -NOKIA- (#66) üzenetére


tibi666
senior tag

nem tudom mit szüttyögnek egy szívó motoron 2 órát, de az ő dolguk.

(#68) VR6-Fan válasza tibi666 (#67) üzenetére


VR6-Fan
veterán

sok idő még kiszedik az eső csatornából az ECU-t :))

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#69) -NOKIA- válasza tibi666 (#67) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

meg volt 1óra 20 perc alatt, és hát ez minden pénzt megért! :DDD

(#70) tibi666 válasza -NOKIA- (#69) üzenetére


tibi666
senior tag

örülök, hogy tetszik. akkor gondolom egyetértesz abban, hogy rövidúton kell venned egy erős autót. :)

(#71) -NOKIA- válasza tibi666 (#70) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

majd ha ez ki lesz fizetve.
plusz nem azért csinálgatom hogy holnap eladjam..

(#72) tomcsi23 válasza -NOKIA- (#71) üzenetére


tomcsi23
veterán

Naja, most is egy erősebb gépet kaptál - ha jól értem.
Viszont, írhatnál róla, mi(lyen) lett a változás. :B

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#73) dízelracer válasza -NOKIA- (#54) üzenetére


dízelracer
senior tag

Azért ezeknek van bőr az arcukon:

"PDTDI nehezen indul meleg motornál hiba javítása szoftveresen: 12500.- "

Néhány gombnyomás az egész... :U Kb 2 perc.

(#74) DeadMeat válasza tomcsi23 (#72) üzenetére


DeadMeat
veterán

:K

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#75) tomcsi23 válasza DeadMeat (#74) üzenetére


tomcsi23
veterán

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#76) kepeszt válasza dízelracer (#73) üzenetére


kepeszt
tag

megcsinálod 6 ért nekem?

(#77) -NOKIA- válasza tomcsi23 (#72) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

hű feledésbe merült a topic nálam sajna, bocsi. :B
Szóval: a különbség? 1.6os kocsikat szopatok az 1.4esemmel. :D
Komolyabbra fordítva a szót, eddig 3000től húzott csak, most már 2000től is húz, és sokkal jobban mint eddig.
Talán 1 másodperccel hamarabb érem el a 100-at, és 5500 helyett 6000nél tilt le.
Ha nem nyomom neki kevesebbet is eszik, de hát ehhez én még fiatal vagyok... :N

(#78) tomcsi23 válasza -NOKIA- (#77) üzenetére


tomcsi23
veterán

No, az már valami. :K
Mennyi volt, 40?

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#79) -NOKIA- válasza tomcsi23 (#78) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

Igen, és 1 év gari.

(#80) bucu


bucu
csendes tag

Szerintetek érdemes egy 2000-es évjáratú 1,6os (100le) Opel Vectra B2-t meg chipelni? Nem versenyezni kell csak nincs szivem pörgetni és jó lenne ha lejjebb is lenni kis erőbenne (elég nagy a kasztni a motorhoz képest)

Kérdés: nem lesz-e baja a kocsinak (sokat használom és jó lenne ha menne még 200e km-t :)
hová érdmes vinni, ki ért hozzá közületek és hol csinálják meg tiszteségesen (esetleg olcson)

Ki mit ajánl (15-16 ker elönyben :)

üdv :C

(#81) -NOKIA- válasza bucu (#80) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

Mindenképp érdemes megcsináltatni, kevésbé kell majd pörgetni, és így kevesebbet is eszik egy picit. A motor élettartamot nem befolyásolja.

Én a google-be keresgéltem chiptuningosokat, és a magic tuning volt a legkedvezőbb áron, és a legjobb teljesítménynövekedést ők ígérték. Ez 15 ker.

/ Az opellal (ezekre ritkább és nehezebb a chipet rakni) és a kerületekkel óriásit szűkítettél a körön, szerintem ebből le kell adnod. /

itt is van: [link]

Opel Vectra B 1.6 16V

73-82

100-112 LE

150-166

[ Szerkesztve ]

(#82) Budinszki


Budinszki
tag

Sziasztok . Ki szeretném tanulni a autó chiptuningot , nem tudjátok hogy ennek mi a menete ( googleba kerestem tanfolyamokat , de sajnos nem találtam :S )?

(#83) animatrix11


animatrix11
őstag

üdv

valaki rakatott be ilyensmit a kocsijába? hova érdemes vinni?

Hardvert vásárolok nagy tételben is!!! Elérhetőség: 18. kerületben.

(#84) O_L_I


O_L_I
őstag

Sziasztok,

Van itt valakinek SAJÁT tapasztalata az ATC-vel?
Csak jót olvatam róluk de jó lenne hallani pár ott csipplet kocsi tulaját is.
Egy jó cimborám évekkel ezelött csináltatta meg náluk a Corolláját és azóta is hiba nélkül megy neki. Megy mint a bolond és tényleg szemérmetlenül kevet fogyaszt mellé.

(#85) MC Pite


MC Pite
veterán

Én az MMC-nél jártam, szívó 1.6os motorral.
A motor relatív népszerű, MMC és ATC maradt utolsó körben, majd úgy döntöttem a +20.000et nem éri meg a grafikon, találtam már 1-2 ilyet,és ha nem érzem/mérem, fabatkát sem ér a papír sem.

Az enyém forrasztással ment (2007 Xsara Picasso 1.6 16V) és bő egy órába telt. Főként alacsonyabb fordulaton érezni hogy jobban tol, gyári házba való sportszűrő és prémium benzinnel próbálva. Tuningra a szűrő adta a végső lökést, mert kicsit elevenebb lett vele az autó, és kedvet kaptam még többhöz :)
Ha lesz 2-3 tankolás akkor írok konkrétumot, de idáig (meg az utolsó 30.000km-nyi vezetett tankolás alapján) úgy tűnik hogy amivel számoltam 3dl, az meglesz. Korábban a magasabb oktánszámú benzinből nem profitált az autó (a korábbi Picassom más motorral igen).

A gyári teljesítmény 6000 helyett 4750en adja le kb, és 5500-6000ig a mostani maximumot (109ről kb 120), a max nyomaték alig költözött lentebb 4000ről 3850-re (147ről kb 163-ra). Nem egy, nem két oldal adatait néztem, 120-123 LE és 160-164Nm, 2-5 dl csökkenést írtak, reálisnak tűnik.

Km/h-ban ezt jelenti kb:
Adott fokozatban a nyomatékmaximumnak megfelelő sebességtől a teljesítmény maximumnak megfelelő sebességig: (km/h)
I: 33-49 (gy.telj.:39 t:45) gyári telj. 10km/h lentebb
II: 60-90 (gy.tel.:72 t:83) gyári telj. 18km/h lentebb
III:83-124 (gy.telj.:98 t:114) gyári telj. 26 km/h lentebb
IV:105-158 (gy.telj.:125 t:145) gyári telj. 33km/h lentebb

Ez egy kicsit jobban leírja mit érezni, mint az hogy 12%ot javult a gyorsulásom (de éreztem hogy picit túlforgattam, majd még mérek valamikor újabbat, csak ritkán van rá lehetőségem).

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#86) MC Pite válasza MC Pite (#85) üzenetére


MC Pite
veterán

Erről a topikról el is feledkeztem. :B
A szokásoson kívül (rugalmasabb, hamarabb húz, stb) némi staisztika, nyári (5-10hó) fogyasztások:

2012-2014
6,57l/100km (km-ra súlyozva, átlag 6226km-re)

2015 (töltéscsere javítás+chiptuning):
6,04l/100km (7522km-re)

Rugalmasságot még a hátsó dob cseréje előtt mértem, 80-120 IV: 12,3sec>10,3sec.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#87) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Üdv!

Ha valakinek kell tapasztalat, akkor nekem van 5 év --> közel 100 ezer megtett km.
Alanya egy 2002-es 1.9 PDTDI VW Passat variant.
Gyári 132 LE --> 310 nm, optimalizálás után kb.: 150LE --> 360 nm.
Mérve nem volt, de amikor megvettem, egy Kollár Úr által írt szoft volt rajta, amit kis késéssel, de Mica-r-al átírattam.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#88) Vigneau


Vigneau
félisten

Sziasztok!

Cegléd/Szolnok körzetben tudtok esetleg valamilyen megbízható, chiptuninggal foglalkozó céget?

Válaszokat előre is köszönöm! :R

Vigi

Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...

(#89) #32577792 válasza Vigneau (#88) üzenetére


#32577792
törölt tag

Szintén keresek :)
Bővítve Kmét és környéke

(#90) Harcsai


Harcsai
senior tag

Hali.
Van olyan tuning ami ki-be kapcsolhato?(muszski vizsga)

iPhone11; iPad Air 3; Lenovo Yoga 510-14ISK i3-6006u 8gb

(#91) vacs


vacs
veterán

Sziasztok.

PT-Box benzines chip tuningdoboz van az 1.4-es sima szívó benzines Seat Cordobánkban (jelenleg valós 163.000 km van benne)!
Az autó idén lesz 14 éves, a tuning 5 éve van benne.
Nincs gyilkolva, 3000-3500-as fordulat fölé soha nincs forgatva.

Kérdésem, hogy mennyire árt a motornak a tuning, érdemes lenne vissza alakíttatnom?

(^)(>.<)(^)

(#92) Elims


Elims
veterán

Sziasztok!

Vki ismeri a [Rigotech] -et?
A siófoki műhelyre lennék kíváncsi.

(#93) Elims válasza Elims (#92) üzenetére


Elims
veterán

Már ismerem.

(#94) Hoffer


Hoffer
őstag

Elég halott a téma de hátha, kihez érdemes vinni mostanság az autót aki megbízható is?

:R

(#95) Tristis


Tristis
őstag

Elég sokat olvastam utána a témának. Aki most megy neki ennek a dolognak, szerintem bátran vágjon bele. Én az alábbi szempontrendszer szerint járnék el:
- fontos, hogy mekkora motorból mekkora LE-d van jelenleg. Pl. 1,6 literes turbódízel motorból gyári 180 LE? Nem szabad tovább piszkálni! De ha csak 120, akkor még egy 15-20 lovat el kellene hogy bírjon még kényelmesen.
- a motorból készült erősebb verzió? Ha igen, addig biztos mehet a nafta! Kicsit azon túl is. ;-)
- szívó motorból kevés a várható eredmény. Olcsó helyen ugyanakkor lehet akkor is megcsináltatnám.

Mennyi teljesítmény jöhet ki belőle? Hát bármennyi.... de biztos, hogy a főtengely csapágy, a hengerfej, a motor hűtése vagy úgy bármi akarja azt?! Ésszel.

Fogyasztás csökkentés hülyeség? Erősebb kocsival nehezebb lesz a lábad is... De igen, egy pár decivel kevesebbet fog enni a kocsi ugyanolyan körülmények között tempomattal.

Én szerintem az igazi áldás az, hogyha alul nyomatékosra van csinálva az autó, felül meg nincs piszkálva. Ha mégis megcsinálják úgy, hogy végig meglegyen az a plusz 15% többlet, tényleg csak meleg motornál használj teli gázt. Ne üvegeld stb. :R

Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.

(#96) Pöpec válasza Hoffer (#94) üzenetére


Pöpec
csendes tag

Őket tudom ajánlani: stchip.hu
Nyíregyháza környékén vannak, autókkal, de kamionokkal, munkagépekkel is foglalkoznak. :C

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.