- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Árnyékos sarok
Új hozzászólás Aktív témák
-
hockeyapu
senior tag
Na mi van ? Senki nem tuningol !
-
hockeyapu
senior tag
Linszter chiptuningról van valakinek hondás tapasztalata ?
-
Tristis
őstag
Elég sokat olvastam utána a témának. Aki most megy neki ennek a dolognak, szerintem bátran vágjon bele. Én az alábbi szempontrendszer szerint járnék el:
- fontos, hogy mekkora motorból mekkora LE-d van jelenleg. Pl. 1,6 literes turbódízel motorból gyári 180 LE? Nem szabad tovább piszkálni! De ha csak 120, akkor még egy 15-20 lovat el kellene hogy bírjon még kényelmesen.
- a motorból készült erősebb verzió? Ha igen, addig biztos mehet a nafta! Kicsit azon túl is. ;-)
- szívó motorból kevés a várható eredmény. Olcsó helyen ugyanakkor lehet akkor is megcsináltatnám.Mennyi teljesítmény jöhet ki belőle? Hát bármennyi.... de biztos, hogy a főtengely csapágy, a hengerfej, a motor hűtése vagy úgy bármi akarja azt?! Ésszel.
Fogyasztás csökkentés hülyeség? Erősebb kocsival nehezebb lesz a lábad is... De igen, egy pár decivel kevesebbet fog enni a kocsi ugyanolyan körülmények között tempomattal.
Én szerintem az igazi áldás az, hogyha alul nyomatékosra van csinálva az autó, felül meg nincs piszkálva. Ha mégis megcsinálják úgy, hogy végig meglegyen az a plusz 15% többlet, tényleg csak meleg motornál használj teli gázt. Ne üvegeld stb.
-
Hoffer
őstag
Elég halott a téma de hátha, kihez érdemes vinni mostanság az autót aki megbízható is?
-
Elims
veterán
Sziasztok!
Vki ismeri a [Rigotech] -et?
A siófoki műhelyre lennék kíváncsi. -
vacs
veterán
Sziasztok.
PT-Box benzines chip tuningdoboz van az 1.4-es sima szívó benzines Seat Cordobánkban (jelenleg valós 163.000 km van benne)!
Az autó idén lesz 14 éves, a tuning 5 éve van benne.
Nincs gyilkolva, 3000-3500-as fordulat fölé soha nincs forgatva.Kérdésem, hogy mennyire árt a motornak a tuning, érdemes lenne vissza alakíttatnom?
-
Harcsai
senior tag
Hali.
Van olyan tuning ami ki-be kapcsolhato?(muszski vizsga) -
Vigneau
félisten
Sziasztok!
Cegléd/Szolnok körzetben tudtok esetleg valamilyen megbízható, chiptuninggal foglalkozó céget?
Válaszokat előre is köszönöm!
Vigi
-
Dr.Zoo
őstag
Üdv!
Ha valakinek kell tapasztalat, akkor nekem van 5 év --> közel 100 ezer megtett km.
Alanya egy 2002-es 1.9 PDTDI VW Passat variant.
Gyári 132 LE --> 310 nm, optimalizálás után kb.: 150LE --> 360 nm.
Mérve nem volt, de amikor megvettem, egy Kollár Úr által írt szoft volt rajta, amit kis késéssel, de Mica-r-al átírattam. -
MC Pite
veterán
Erről a topikról el is feledkeztem.
A szokásoson kívül (rugalmasabb, hamarabb húz, stb) némi staisztika, nyári (5-10hó) fogyasztások:2012-2014
6,57l/100km (km-ra súlyozva, átlag 6226km-re)2015 (töltéscsere javítás+chiptuning):
6,04l/100km (7522km-re)Rugalmasságot még a hátsó dob cseréje előtt mértem, 80-120 IV: 12,3sec>10,3sec.
-
MC Pite
veterán
Én az MMC-nél jártam, szívó 1.6os motorral.
A motor relatív népszerű, MMC és ATC maradt utolsó körben, majd úgy döntöttem a +20.000et nem éri meg a grafikon, találtam már 1-2 ilyet,és ha nem érzem/mérem, fabatkát sem ér a papír sem.Az enyém forrasztással ment (2007 Xsara Picasso 1.6 16V) és bő egy órába telt. Főként alacsonyabb fordulaton érezni hogy jobban tol, gyári házba való sportszűrő és prémium benzinnel próbálva. Tuningra a szűrő adta a végső lökést, mert kicsit elevenebb lett vele az autó, és kedvet kaptam még többhöz
Ha lesz 2-3 tankolás akkor írok konkrétumot, de idáig (meg az utolsó 30.000km-nyi vezetett tankolás alapján) úgy tűnik hogy amivel számoltam 3dl, az meglesz. Korábban a magasabb oktánszámú benzinből nem profitált az autó (a korábbi Picassom más motorral igen).A gyári teljesítmény 6000 helyett 4750en adja le kb, és 5500-6000ig a mostani maximumot (109ről kb 120), a max nyomaték alig költözött lentebb 4000ről 3850-re (147ről kb 163-ra). Nem egy, nem két oldal adatait néztem, 120-123 LE és 160-164Nm, 2-5 dl csökkenést írtak, reálisnak tűnik.
Km/h-ban ezt jelenti kb:
Adott fokozatban a nyomatékmaximumnak megfelelő sebességtől a teljesítmény maximumnak megfelelő sebességig: (km/h)
I: 33-49 (gy.telj.:39 t:45) gyári telj. 10km/h lentebb
II: 60-90 (gy.tel.:72 t:83) gyári telj. 18km/h lentebb
III:83-124 (gy.telj.:98 t:114) gyári telj. 26 km/h lentebb
IV:105-158 (gy.telj.:125 t:145) gyári telj. 33km/h lentebbEz egy kicsit jobban leírja mit érezni, mint az hogy 12%ot javult a gyorsulásom (de éreztem hogy picit túlforgattam, majd még mérek valamikor újabbat, csak ritkán van rá lehetőségem).
-
O_L_I
őstag
Sziasztok,
Van itt valakinek SAJÁT tapasztalata az ATC-vel?
Csak jót olvatam róluk de jó lenne hallani pár ott csipplet kocsi tulaját is.
Egy jó cimborám évekkel ezelött csináltatta meg náluk a Corolláját és azóta is hiba nélkül megy neki. Megy mint a bolond és tényleg szemérmetlenül kevet fogyaszt mellé. -
animatrix11
őstag
üdv
valaki rakatott be ilyensmit a kocsijába? hova érdemes vinni?
-
Budinszki
tag
Sziasztok . Ki szeretném tanulni a autó chiptuningot , nem tudjátok hogy ennek mi a menete ( googleba kerestem tanfolyamokat , de sajnos nem találtam :S )?
-
tolts.hu
őstag
Mindenképp érdemes megcsináltatni, kevésbé kell majd pörgetni, és így kevesebbet is eszik egy picit. A motor élettartamot nem befolyásolja.
Én a google-be keresgéltem chiptuningosokat, és a magic tuning volt a legkedvezőbb áron, és a legjobb teljesítménynövekedést ők ígérték. Ez 15 ker.
/ Az opellal (ezekre ritkább és nehezebb a chipet rakni) és a kerületekkel óriásit szűkítettél a körön, szerintem ebből le kell adnod. /
itt is van: [link]
Opel Vectra B 1.6 16V
73-82
100-112 LE
150-166
-
bucu
csendes tag
Szerintetek érdemes egy 2000-es évjáratú 1,6os (100le) Opel Vectra B2-t meg chipelni? Nem versenyezni kell csak nincs szivem pörgetni és jó lenne ha lejjebb is lenni kis erőbenne (elég nagy a kasztni a motorhoz képest)
Kérdés: nem lesz-e baja a kocsinak (sokat használom és jó lenne ha menne még 200e km-t
hová érdmes vinni, ki ért hozzá közületek és hol csinálják meg tiszteségesen (esetleg olcson)Ki mit ajánl (15-16 ker elönyben
üdv
-
tolts.hu
őstag
hű feledésbe merült a topic nálam sajna, bocsi.
Szóval: a különbség? 1.6os kocsikat szopatok az 1.4esemmel.
Komolyabbra fordítva a szót, eddig 3000től húzott csak, most már 2000től is húz, és sokkal jobban mint eddig.
Talán 1 másodperccel hamarabb érem el a 100-at, és 5500 helyett 6000nél tilt le.
Ha nem nyomom neki kevesebbet is eszik, de hát ehhez én még fiatal vagyok... -
kepeszt
tag
válasz
dízelracer #73 üzenetére
megcsinálod 6 ért nekem?
-
tolts.hu
őstag
Seat Cordoba 1.4 (+2002)
75 LE --> 86 LE
128 NM --> 145 NM- Megyek ma a magic tuningba fél háromra, most akciósan 39990-ért megcsinálják.
1 hete nézem, és ők igérik a legjobb teljeseítmény (LE - NM) növekedést, és kézelfogható adatokat adtak meg, ami nekem nem mindegy. Azt mondták lemérhetem futópadon is.
Nem egy Seat Cordobát csináltak már. -
klambi
addikt
szevasztok!
lenne 1 érdekes kérdésem!
1 citroen berlingo-t kellene chippelni, úgy hogy a fogyasztása ne változzon, de a teljesítmény kicsit legyen több, ez mennyire oldható meg?
(ugyanez 1 peugeot 206 2.0 hdi nél is) -
<NewL>
addikt
Opel astra H 1.9cdti 150le
érdemes ebbe valami lóerőnövelő cuccot belerakni
ha beleraknék mennyivel lenne több
jó lenne alérni a 200lovas álomhatárt -
Agyasima
őstag
Egy kis adalék, érdemes elolvasni:
''hogyan ígérhetnek egyes chiptuningcégek bámulatos teljesítménynövekedést anélkül, hogy a kidekázott határértékeket megsértenék.
A válasz sejthetően: sehogy. Nagy valószínűséggel megsérülnek a határértékek, és pontos mérések híján mindenki csak reméli, hogy az alkatrészek kicsit többet is elbírnak annál, amennyit a gyártó szavatol, meg különben is: hátha az autós sem nyomja olyan sokáig tövig a gázt, hogy a turbó elolvadjon. Ha mégis, az ő baja.''
[link] -
tottiboy
tag
az a 0w30as olaj kicsit sztem vékonyka... inkább 5w30 5w40...
(az én verdámban is elcsipegette az 5w-s olajat,mert ö a 10est szereti nagyon csak aszem Castrol SLX Longlife2ből nincs 10w... igaz csak ha forgatva volt akkor csipkedte)
Szal kérdésre visszatérve sztem egy kcisit vastagabb olajat próbálj tenni bele... 5w30... mondjuk -
hobizoli
nagyúr
válasz
Foglalt név #38 üzenetére
Turbos motornal -en ugy tudom-, nem szokas az osszenyitas, mert a turbo igy ''kifujja'' a kipufogoba a benzint-levego keverek egy reszet...az elegetlen benzint meg a katalizator nem szokta kitoro lelkesedessel dijazni.
hobizoli -
Foglalt név
addikt
Egy kicsit beszólásnak éreztem, szóval akkor már
A 315 lovas phaseIII lotec megoldásnál igen sok mindent cserélnek, ezért szerepelt a stb. (a vezérműtengely is benne van, elég durva összenyitásokkal)
Egyébként a 20se, c20ne, seh, xe, xev... mind ugyanarra blokkra épül
Ha meg már c20xe-t vesz vlki(ami egész jó választás), akkor érdemes az első évjáratból szerválni, mert ott kicsit elnézték a srácok és olyan 170 lóval gurultak le a szalagról(persze ez lehet, hogy urban legend, meg placebo, de...)
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
Köszönöm a hozzászólásokat! Örömmel fogadom a meghívást az Opelos fórumra. Ide is véletlenül találtam.Nem gondoltam, hogy a PH-n autós totyik is van.
ChippChupp ügyben arra lettem volna kíváncsi, hogy van-e olyan köztetek, akinek üzemel a C20NE motoros autójában ilyen szoftver? Én a saját HF-el csak annyira készülök, hogy kap egy kis síkolást (0,8mm), nekem ennyi elég, meg picit felcsiszolgatom a beömlő és kiömlő nyílásokat. Olyan, hogy C20SEH nem létezik, csak 20SEH. Nincs benne katalizátor. A nagyobb kompresszió viszony, pedig a magasabb dugattyúkból nyerték, a hf ugyan az mint C20NE(ha jól tudom), csak más a tengely benne és más a vezérlő computer szoftvere, de ez sem biztos. Motor cserével nem akarok küszködni, mert sikerült kifognom egy nagyon patent 95-ös, A Vectrát, (valós 200ezer KM) ezért kár volna szétszedni. Előző is A Vectra volt, de az csak 1.8 és picit porhanyósabb kasztnival.
[Szerkesztve] -
#32577792
törölt tag
igen, sajnos ez így van, azért is mondom, hogy az igazság valahol félúton van a cikk és a tuning cég képviselői által mondottak alapján.
én, saját autómnál inkább vennék egy változó geometriás turbót, egy másik, gyári szoftver és ezzel kapok egy új turbót, plusz 12lóerőt, egy kis nyomatékot, oszt jó napot. -
Andie
őstag
válasz
#32577792 #34 üzenetére
Felhivott Kalmár úr az ATC tuningtól, és 20 percen keresztül válaszolgatott a kérdéseimre. Tudom, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de igazából az, hogy rengeteg ilyen volvót upgradeltek, és neki is van egy, elég meggyőző volt.
92-ből megvan a +50 lovam. És normál városi használatnál nem terhel többet, és nem fogyaszt többet. Csak padlógáznál lép be a képbe az új csip.
Másik kérdés: Viszem a verdát a 80ezres kötelező szervizre. Milyen olajat tegyek bele? Most 0w30as castrol van benne, de félévente 1 litert megeszik a turbó. (csöpögés nincs)
Ajánlották az 5w40et, de tán tuning esetén még az 5w50 jobb is? -
#32577792
törölt tag
[link]
sok igazság és részigazság van a cikkben, persze ha ezt egy tuningos cégtől kérdezed, kinevetnek, mondván, hogy semmi baja nem lehet.
alapesetben ugye megnövelik a turbó nyomását, amit ha szerencsé, akkor lebír, ha nem,akkor felújítás/csere is játszhat 100-300k között
az üzemanyag rendszer elvileg elviseli a nagyobb nyomásértéket, általában úgyis nagyobb nyomásra vannak tervezve, az okosok szerint van bennük biztonsági tartalék -
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Foglalt név #10 üzenetére
Eleg keves gyari turbos autoba van kovacsolt dugo meg hajtokar gyarilag, en ugy tudom konkreten csak az RS Audi-knal van, a tobbi az kutya kozonseges szeria dugos-hajtokaros...a dugattyu ala vannak teve olajspiccelok, amik olajpermettel alulrol hutik a dugotetot, oszt' kivanok. Meg az a bonyolultabb elektronika is olcsobb, ami ''vigyaz'' ra, mint egy db kovidugo, nemhogy negy. Persze egy bizonyos teljestmenyszint felett mar muszaj a kovidugo meg az acel hajtokar, meg cserelni kell -szinte- mindent, de ez nem a +30-50LE-s stage1 kategoria, ezt meg a gyari setup injektorai (stb-k) is kiszolgaljak, elbirjak. Viszont csak egy csavarhuzoval nem tudsz annyit okozni egy turbos auton, hogy egybol kovacsolt cuccok kelljenek bele, de tfh, hogyha valahogy megis felhuzod a nyomast es azt birja tartani a motor teljes rpm tartomanyaban a csiga, de nincs eleg benzin hozza, akkor a kovacsolt belso cucc is el fog olvadni.
A C20NE-re meg asszem a C20SEH hengerfeje kell, azzal nagyobb lesz a kompresszio (9:1 helyett 10:1 koruli). A 204LE-s C20LET a C20XE-re epul, ami nem 8, hanem 16 szelepes, a 315LE-s EDS cucchoz meg fokent masik csiga kell, meg eleg nagy injektor, nem a vez.tengely...
Kulonben meg kar szopni a C20NE-vel, mert amibol megcsinalod 145-150LE-sre, annal olcsobban kapsz C20XE-t, ami mar egybol annyi.
hobizoli
[Szerkesztve] -
Foglalt név
addikt
[link] Pl.
Azért arra készülj fel, ha neten rendelsz, hogy a gyári rom be van forrasztva, tehát nem simán kiveszed és berakod. Ha már kiforrasztod, akkor viszont érdemes nem az újat, hanem egy foglalatot berakni és abba a chipet, hogy legalább a továbbiakban könnyebb legyen a csere
Nagy szeretettel látunk különben itt [link] és itt [link] is
mod.: kompresszió növelés különben nem rossz ötlet, ha meg már megbontod a motort, akkor ha jól rémlik az 1.8-as vezérműtengelye csereszabatos a c20ne-ével és meredekebb szóval lehet érdemes egy olyanra is benevezni egyből
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
válasz
Foglalt név #10 üzenetére
2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált,
Ez a dolog érdekelne, mivel az én masinám is C20ne mocival fut. A fizikai dolgokkal tisztában vagyok, de ez a szoftveres kicsit ködös. Kihozható C20NE-ből plussz 15 LE szoftversen? Én most hengerfej buherálásba kezdtem, de most felcsigáztad az érdeklődésemet. -
TasiA
senior tag
he-he
Vicces ez a fiú. 1.4-es Octi a mindenkit alázó, km óra kiakasztó. Tiszta Hollywood!
Érdekes a céges 1.9 TDI 110 lovas Octic nem akasztgatják az órákat és nem a kapható legkissebb motorral vannak szerelve, na meg nomatékban sem lepkefingnyi, mint 1.4. Arról nem is beszélve, hpgy 180-nál már röpke 13-al mutat többet mint a valós sebesség.Elképzelem mennyit csalhat 200-nál. HA az 1.4-es mindenkit ver és akasztja az órát, akkor mit megy az 1.6-os, 240-et, az 1.8 meg 300-at, az RS meg mán repül?
[Szerkesztve] -
#32577792
törölt tag
saját tapasztalat
Laguna II 1.9DCi
van belőle 100, 110 és 120LE változat; valamit 2.2 150pacival
nekem a középső, ez kb 0,5l-1l-rel fogyaszt kevesebbet, mint a 100-as és ugyanannyival többet, mint a 120-as. a 2.2-es pedig 1,5-el többet, mint a 120-as.
volt tapasztalat a 110-es tuningjára, ami azonos stílus mellett hozta a 0,5-1literes csökkenést, viszont ennyivel meg is nőt, amikor kihasználta a tuningot.
ennek ellenére 80%-ban biztos vagyok benne, hogy nem tuningolnék. azért a ''pár'' lóerőért és nyomatékért nem akarom kockáztatni azt pár százezer forintot, ami kárt okozhat.
[Szerkesztve] -
Balinov
titán
válasz
#32577792 #21 üzenetére
laikusként ezzel egyet tudok csak érteni,ungawa.
meg lehet nézni,melyik autómárkák mely motorral szerelt típusa esnek át a chiptuningot (is) tartalmazó motortuningon....szvsz nem az 1.1-es 55LE-s puntók és táliák,hanem van egypár jól sikerült (túlméretezett,élve szavaiddal) mocis cucc.. -
#32577792
törölt tag
no, akkor közelítsük meg másképpen a dolgot
alapvetően 3 féle motor (erőés nyomaték tekintetében) létezik egy kasznihoz:
1. alulméretezett
2. optimális
3. túlméretezett
nyilvánvaló, hogy a középső kivételével ezek a paraméterek többlet fogyasztást jelentenek. az elsőnél azért, mert kisebb erővel kell ugyanazt a súlyt felgyosítani, a másodiknál gondolom nem kell részletezni. utazó sebességnél nagyjából azonos fogyasztás kalibrálható, minimális eltéréssel.
a tuning alapvetően arról szól, hogy optimalizálnak, ebbe beletartozik a megnövelt üzemanyag mennyiség adása a motornak. -
<>jana<>
senior tag
úgygondolom hogy a fogyasztás csökkenés az optimalizáció miatt van.tökéletesítik az égést. ha érezni akarod a több pacit és nagyobb nyomatékot akkor természetes hogy többet fog fogyasztani
a motor kopásról azt mondták nekem ha megakarom tartani a járgányt 15 éves koráig akkor ne akarjak vele sportosan járni,ha + szereted a motor hangját 5000-es fordulat környékén az pénzbe fog kerülni. sokba..
[Szerkesztve] -
Foglalt név
addikt
Mint mondtam volt csak chippel nem fogsz 50%-ot elérni. A 20hoz is vlmi kegyetlenül kifogott motor kell.
Az pedig, hogy mit bír motorfüggő. Egy újabb autó sokkal kevesebbet, mint egy 10 évvel ezelötti. Opeles srácok szedték szét a 2.2-es motort és azt mondták olyan falvastagsága volt, hogy ők a 100ekm-es futásteljesítményen is meglepődnek. egy 90'-es modellbe meg gond nélkül belepakolsz fél millió km-t.
Konkrétan kéne utána nézned, hogy az a motor, amit chipeltetni szeretnél, mit bír.
Arra sem árt figyelni, hogy hova viszed, ha 10 perc alatt végeznek, az annyit is ér. -
Andie
őstag
Gyerekek, aki nem reklámokon nevelkedett, hanem egy szőke nőnél többet ért a motorokhoz, az nem hiszi el, hogy erőtöbblet mellett kevesebbet fog fogyasztani a verda.
Ez akkor lehet igaz, ha többfázisú chippet dobunk be. Ez úgy müxik, hogy egy általad beállitott fordulat-tartományig nem csippel. Pl aszondod, hogy 2800nál mindig elváltasz mikor lazán vezetsz a városban. Akkor 2800-ig gyári értékek vannak a tuningtáblázatban is. Aztán 2800 felett meg szépen elkezdi rádobálni a plusz értékeket és 6000-re kb 20%-os erőtöbblet jelentkezik.
Ekkor hagyományos vezetési stilus mellett nyilván nem lesz többletfogyasztás, mer minden gyári 2800-ig. Felette meg nyilván arányosan.
Kevesebbet sosem fog fogyasztani, csak ha lejjebb vesszük a gyári értékeket. (pl el tudok képzelni egy kapcsolható, 3 programmal ellátott csippet. 1. papper mód: -50% teljesitmény, -50% fogyasztás. 2.: normal mód. 3: sport mód +50% teljesitmény, +50% fogyasztás)
Ami engem gyakorlati tanácsok terén érdekel, az a motorok kopása, elhasználódása. Valóban belefér a gyári türéshatárba egy 20%-os erőplusz, vagy azér ez igenis -100e km-t jelent, vagy netán még csúnyább. -
Sytex
tag
Saját tapsztalat: Chipelés után, ugyanolyan vezetési stilusban +1 , +1,5 liter fogyasztás. Benzint többet adott, büdös is nagyon, és a nyomaték lentebbről jött, és szebb hangja van ha végigforgatom. (Ja a leszabályzást is kitoltás 7500ról 8700-ra). De egyszer autópályán leszakadt az egyik kipuffszelep tányérjából két kis darab, hanger megáll 3 hengerrel haza 100KM-t. Ott kiderült hogy üzemanyagelégtelenség volt a hengerben, ezért tulhevült a szelep és paff. (Igen, igen, ha kevés a benzin az melegedést hoz, mert a bebefecskendezett benzin hűti a motort amig el nem ég.) Injektorok ellenőrizve, kábelek ellenőrizve soha nem derült ki a hiba valódi oka.
Akkor vettem bele egy állitható benzinnyomásnövelőt, így a gyári 2,1-es nyomást addig huzhatom felfelé amig az AC birja. (4,2-t tud nyomni). Igy most még több naftát kap, többet fogyaszt, és jobban megy.
1.3 suzuki swift gti gyári lóerő:103. Most nemtudommennyi.
Tehát és félnék kicsit a chiptől, nehogy tönkrevágjon valamit. (4,2-es nyomásnál 20-25 litert lehet elfüstölni vele).
Szerk: amiért választ irtam a kmmentre, kihagytam.
A fogyasztáscsökkentés nekem nem magyarázza meg senki. Autóversenyző családból származom, édesapám magának épitette az autóit, most az enyémben segit. (Jelenleg az utcai automat használom versenyzésre is). Ez a kevesebb ideig kell gyorsitani és azért kevesebbet eszik....hát nem tudom, itt a ''Adott munkához szükséges befeketetett energia'' vagy ehhez hasonló fizikai okosság jut eszmbe. De azt mindenki tudja: többletlóerőhöz, többletbenzin kell......
[Szerkesztve] -
<>jana<>
senior tag
egy octi 1.4 es tuning utáni tapasztalatok.[link]
-
Foglalt név
addikt
Chiptuningnak 2 esetben van értelme.
Az első, ha butított autót vettél. Értsd ugyanez a motor létezik erősebb kivitelben, csak az elektronikával korlátozták(speedstep), mostanában egyre több ilyen van.
A másik, hogy már széttuningoltad a motort, új hajtókarok, dugattyúk, vezérműtengely, szívócsonk stb. és ehhez szeretnéd igazítani a befecskendezést.
Valamennyi tartalék lehet egy gyári motorban is, de sok ráhagyás nem szokott lenni, kb. annyi hogy a gyártástechnológiából eredő szórást kompenzálják. A gyári jelleggörbékkel is játszanak elég sokat, ha tényleg az adott motor aktuális maximumát akarod kihozni, az nagy meló és ha fogyasztást, terhelést is figyelembe veszel, sok plusszra ne számíts.
Egy turbós autónál pl. lehet pluszt kihozni, sokszor akár egy csavarhúzóval is, mert elég a töltőnyomást megnövelni. Ott a plussz lóerő, nyomaték megy a gépsas, kicsit többet eszik, de kit érdekel, aztán kiderül, hogy mégsem kovácsoltvas elemekből van a motor, a hajtókar elhajlik, megszorul a dugattyú vagy törik és szétveri a blokkot. Persze ez ilyen worst case.
Szóval érdemes körüljárni, hogy mire tervezték a blokkot és utána nekiállni.
Hogy egy konkrét példávala éljek(volvoban nem vagyok otthon, maradok az opelnél). 2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált, van belőle 204 lovas. Szívó oldalról le van fojtva. Ha kap egy nagyobb szívócsonkot és normális szelepeket és utána jön a chip, kb. 170 lónál vagyunk. Ugyanebből van turbó. Abból 315 lovas tuningchip is van, ehhez viszont már új hajtókarok vannak, meredekebb a vezérműtengely stb.
Szóval nem azt mondom, hogy ez rossz dolog sőt, de tudni kell mire való -
dabadab
titán
Ez egy kicsit konfuz erveles
A nyomatek ket dolog miatt novekedhet meg:
1. tobb uzemanyag eg el
2. hatekonyabban eg el az uzemanyag
Az utobbit nagyjabol ki is zarhatjuk, a minel jobb eges annyira kardinalis kerdes egy motornal, hogy igy is agyon van optimalizalva. Azon nem nagyon lehet javitani, foleg nem ennyit es foleg nem egyszeru szoftveres buheraval.
Marad az, hogy tobb uzemanyag eg el, akkor viszont nem nagyon van mitol csokkennie a fogyasztasnak
[Szerkesztve] -
#32577792
törölt tag
akkor lehet fogyicsökkeneés, ha ugyanolyan a vezetési stílust használsz, mint előtte. oka ennek prózai: mivel nő a nyomatéka és a pillanatnyi fogyasztása, ezért jobban is gyorsul, és rövidebb ideig fogyasztja a többet, mint enélkül a kevesebbet, így jöhet ki 0,5-1l fogyicsökkenés.
a chipnél optimalizálják a motor adatait, minden motorra más és más érétkkel. a gyárban viszont nem fognak minden egyes motort más beállítással feltölteni
más kérdés, hogy mit bírnak az alkatrészek
és legvégül, adnak-e garit a chip tuning okozta esetleges problémákra ( turbó, porlasztó stb...)
[Szerkesztve] -
Andie
őstag
Igen, általában ezt is melléirják, hogy nem csak tuning, hanem optimalizálás, a motor jobb kihasználása, amit a gyár bizonyos okokból nem tesz. Itt jön a képbe, hogyha még kevesebbet is fogyaszt, és nem is árt, akkor miért nem? Hát nyilván, hogy többet fogyaszt, nem jótündér ez, hogy plusz erőért még kevesebbet is egyen. Plusz levegő, plusz benya. Ennyi.
Node a lényeg, hogy a turbós autóknál ugye belepiszkál a gyári értékekbe, amiben meg van határozva, hogy milyen lambda feszültségnél mekkora nyomást szabaditson a turbóra. Ez egy ilyen 45 fokos grafikont ad ki. Ha bepiszkálsz mellé/helyette egy másik táblázatot, ami módositott, és pl az eddigi 3 volt helyett 3,2-öt ad a turbóvezérlőre, akkor ugye az több levegőt fog benyomni -> jobban gyorsul majd. Ekkor a vezérlés grafikon egy kb 50 fokos emelkedést mutat. Emellé a teljesitmény, lóerő görbe is szépen fokozatosan elválik a gyáritól és szépen fölé ivel.
[link] -
Andie
őstag
1. Az ATC-nél 70 rongy, de szombaton 50% kedvezmény van. De a nagy átlag az 70-100e ft.
2. Állitják, hogy csökken a fogyi, valami optimalizáció miatt. Ezt mondjuk kétlem, de a gyakorlati tapasztalat az +0,5-1 liter.
3. Hogy még több ellenfelet tudjak lenyomni, nameg eccer élünk, és igy tovább. (minek szép nő, mikor a csúnyában is van luk?) -
Balinov
titán
üdv,bár az én kis 1,9D 205-ömön nem érdemes,azért talán tudok testközeli infót. Barátom kb fél évig ingázott Bécs-Győr között a céges 3-4 évesBMW 528TDS-szel,amin miközbe ő használta,chiptuningot csináltatott az osztrák cég tulaja.Osztrák sráccal dumáltunk 1-2x,azt mondta,hogy ez nem is igazi tuning,hanem motorvezérlés optimalizáció. A fentebb említett 528TDS-t - fejből nem emléxem - kb 30-40LE-vel és legalább ugyanennyi nyomatékkal erősítette a motorvezérlés optimalizáció. Srác saját bevallása szerint nem evett ettől sokkal többet - 0,5-1L+.Ráadásul automataváltós volt.
-
Andie
őstag
Sziasztok!
Azért nyitottam ezt a topicot, mert az utóbbi időben egyre foglalkoztat, hogy picit felpiszkálom a vasat. Rengeteg ellenvélemény van, és rengeteg dicsérő hozzászólás az egyes tuningoldalak feedback részein.
Most nem részletezem ki, aki ide betalált, gondolom hasonlókkal találkozott. Valójában olyanok véleményét, tanácsát várnám, akik már átestek ilyen mod-on , és érezték, tudják, tapasztalták, hogy milyen lett, milyen volt, mi változott.
Az én autómra (2.4T) pl +45 lovat igérnek szinte mindenhol. 200-ról 245 lóra. Ez elég szép. -1 mp. 6 alatt százon lenni nem rossz teljesitmény.
Sokat nézegettem az ATC oldalát is, ott ráadásul már csináltak is ilyen volvót.
Ami igazán foglalkoztat: mennyire zavarja ez meg a gyári - elég bonyi - elektronikát? Sok helyen látni, hogy hibakódokat dobál az autó. Namost ez nem oké, mert egy párszázezres autónál még elmegy, de azér itt nem babra megy a játék. Tehát van olyan chiptuning, ami _tényleg_ a gyári türéshatárt használja ki teljesen? És nem feszegeti szét a határokat?
Aztán meg mennyire kárositja ez a motort? Csökken az élettartam? Jobban melegszik? Sürübben romlik el? Netán 2 évente kell alkatrészeket cserélnem?
Várok tisztelettel minden véleményt és ellenvéleményt, tapasztalatot, linket, cikket, de főleg a saját élményeiteket!
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z370 i7 8700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- Apple TV eladó
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 7 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Samsung S22 Ultra 12/512GB Szép Állapot! 6 hó jótállás!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest