Első körben próbáld kicserélni az ékszíjat. Ez legtöbbször segít. Gyakori, hogy akár évtizedet is állt a gép, az ékszíj pedig ott volt mozdulatlanul megfeszítve rajta. Felújításkor erről sokan megfeledkeznek.
Ha ez nem segít, akkor ki kell derítened, hogy mi üt. Sziszifuszi dolog, de megmutathatja magát akár könnyen is.
- Leveszed a fűrésszalagot
- Leveszed az ékszíjat
- Megnézed, hogy a fűrésszalag nagyjából szabályos kör alakot vesz-e fel, ha hanyagul ledobod a földre
- Most szabadon kell futnia mindkét keréknek. Egyenként megforgatod a következőképpen kézzel:
Megpörgeted, és megvárod, míg megáll. Ekkor a kerék legfelső pontjára rajzolsz egy jól látható vonást alkalmas színű filctollal. Most ismét megforgatod, és ismét megvárod, hogy megálljon. Ha a jelölésed többszöri próbálkozás után is hellyel közzel ugyanott (tehát valószínűleg legfelül) nyugszik meg, akkor a kerék nincs jól kiegyensúlyozva. Ha így van, akkor különböző méretű súlyokat ragasztol fel palmatex-el a jelölésed epszilon környezetébe. Ezt teszed addig, míg ki nem egyensúlyoztad. A súlyok nem maradnak ott, az csak azért kell, hogy tudj az átellenes oldalról alkalmas helyen a súlynak megfelelő furatok kialakításával könnyíteni ott a keréken.
- Bekapcsolod a villanymotort teljesen magában. Észrevehető, ha az a lúdas. Hang nélkül és remegés nélkül kell mennie
- Már csak az ékszíjtárcsák maradtak. Direkt legutoljára, mert házilag ezt a legnehezebb orvosolni, de nem lehetetlen.
Ha mindezek ellenére még mindig üt a géped, akkor meghirdeted, hogy igényesen felújított szalagfűrészem eladom, vagy választási malacokra, krosszmotorra cserélem - hívjon bizalommal.
Több fa van, mint asztalos!