Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13651) Csaby25 válasza molnarpeter (#13648) üzenetére


Csaby25
senior tag

Van olyan dízel ahol nem lesz gond a dpf-el előbb - utóbb? :D

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#13652) molnarpeter válasza Csaby25 (#13651) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Pl amelyikben nincs ;] minél újabb, annál kevésbé jellemző szerintem, ahogy fejlődtek.

(#13653) mustang08 válasza molnarpeter (#13650) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Ezen most meglepődtem, azt hittem egyértelműen a Volvót fogjátok ajánlani, hogy az egy sokkal "problémamentesebb" autó.
No, de úgy is az fog dönteni, hogy melyikből találok épkézlábabb példányt, és hogy melyikbe tudok jobban beleszeretni.

(#13654) Popes válasza mustang08 (#13653) üzenetére


Popes
őstag

A jó Saabot sokáig kellett vadásznom, de nem bántam meg.
Viszont az ember függő hogy kinek mi..

Deus ex machina

(#13655) xEon1337 válasza mustang08 (#13649) üzenetére


xEon1337
őstag

Mivel a Volvo V50 rengeteg alkatrésze egyezik az MKII-es Focussal, ezért én biztos, hogy inkább a V50-et választanám, ha a fenntartási költségeket is figyelembe kellene venni.

"Less but better" - Dieter Rams

(#13656) 2ozzmexy


2ozzmexy
aktív tag

Sziasztok! Szeretnék kérni véleményt erre: [s80_2.5_t_awd_premium_automata]

Érdemes elmenni megnézni? Mit nézzek 370k-s futásnál, ami ezeknek gyenge pontja?

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13657) 2ozzmexy válasza mustang08 (#13653) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Azért a Saabot nagyon nézd meg, inkább kétszer mint egyszer csak félig, mivel a piaci áruk ilyen alacsony, így az "úrhatnámpolgárok" előszeretettel vették ráadásul ez egy olasz dízel motor, ami azért eléggé kényes tud lenni motorolaj és gázolaj minőségére pl.
Ha "csak 200ezer van benne" akkor el ne hidd, nem azért vettek egy dízel sleepert hogy a sarki tecsóig elguruljanak vele... ;)

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13658) BigBlackDog válasza 2ozzmexy (#13656) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ez már fent volt októberben is, nem? Mondjuk gondolom, hogy nem éppen ezeknek az autóknak pörög a piaca.

Kérdés, hogy milyen állapotban akarod tartani, mennyire szeretnéd közel tökéletesre felhozni?

[ Szerkesztve ]

(#13659) 2ozzmexy válasza BigBlackDog (#13658) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Amennyire csak lehet tökéletes legyen, nem mondom hogy ez egy 2 hónapos projekt lesz, inkább években gondolkodom, de egyszer készen lesz... :DDD

Majd felírom a hátuljára hogy van élet 'négyszáeze után is. ;]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13660) haxxika válasza Csaby25 (#13651) üzenetére


haxxika
senior tag

450ezer van a dpf-es 2009 végi s80-unkban (D5). Köszöni szépen semmi baja nem volt még eddig, sosem sikított érte az autó. DPF problémát inkább a városi használatra vásárolt dízeleknél láttam. Nekem dpf nélküli az s60 (régi D5), egr csövet múltkor lekaptam de teljesen tiszta volt, sose kellett hozzányúlni.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#13661) Crus válasza 2ozzmexy (#13657) üzenetére


Crus
őstag

Enyém 2005-ös S80 D5, nagyon jó, megbízható ismerőstől vettük, akkor volt benne kb.120k, csak ~83k km-t tettünk bele majdnem 10 év alatt. Rövidre van futkosós rom, nem kínoztuk sosem városi 3 kilométerekre. (Szerintem aki városi futkosósnak vesz ilyen kocsikat, az elmebeteg.)

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

(#13662) 2ozzmexy válasza Crus (#13661) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

"Szerintem aki városi futkosósnak vesz ilyen kocsikat, az elmebeteg."
Sajnos alacsony a kerítés... ;) Prémiumból csak a dízelt, tudod, az legalább keveset eszik...
Sosem értettem ezt a fogyasztási hisztit, a csikókat itatni kell, ha van benne 200+ ló azok szomjasak... egyébként is, aki prémium minőségű autót vesz, az ne a fogyasztáson rugózzon már vagy azon hogy a Suzukiba miért 10ezer a fékbetét az S80-ba meg 25. Kispénzért kis foci van, ha nagyfocira vágysz az drága lesz. :R

De hogy visszatérjek az eredeti vonalra: És tervezed eladni mostanság!? Gondolom a válasz nem... namost ha valaki eladja az ilyen kaliberű és futású JÓ dízelét, az nyilván nem azért adja el mert eddig ráköltött 2milliót és most már végre jó... :B Szóval ha jó lenne, nem lenne eladó, tudsz követni? Kinőttük már azt a világot amikor a 10 éveset cserélgettük 5-6 évesre, a 15 éveset 10-11 évesre, stb. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13663) TheMarci válasza Crus (#13661) üzenetére


TheMarci
addikt

Látom az autós topikban is ez megy, nekem ez a felfoghatatlan, hogy minek kellene a városba másik autó? Vagy mi van akkor, ha esetleg valakinek pont az a városi rom, ami másnak a prémium autó, amit kímél? Csomó ideig jártam a várost V70 III-al, evett is 12 litert, de eszembe sem jutott volna másik autót venni, azért, hogy kíméljem.

Do You Dream?

(#13664) haxxika válasza TheMarci (#13663) üzenetére


haxxika
senior tag

Félreértés ne essék, ha benyás lenne az S60 nekem se esne szarul vele 1-2km-re járni. De a dízelest nem erre találták ki, ezért van egy futkosós régi swift mellette amit lehet kínozni.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#13665) Crus válasza TheMarci (#13663) üzenetére


Crus
őstag

Mert a gatyád leeszi, nem csak üzemanyagban, hanem javítási költségben is. Még az őrület előtt lehetett 5-800k körül bőven kellemes benzines városi futkosókat venni (pl. Peugeot 206, Swift, etc.) A parkolásról nem is beszélve. Kisebb vasakkal nagyon barátivá válik a városi közlekedés... csónakkal nyűg.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

(#13666) Crus válasza 2ozzmexy (#13662) üzenetére


Crus
őstag

Nagyképűség nélkül mondom... sőt inkább szánom magamat is miatta: 1m levezett km van mögöttem. Rengeteg féle verdát hajtottam, renget km-t tettem ezekbe (cégesekbe). A végeredmény az, hogy városban akkor jó csónakázni, ha van hozzá tó, meg egy ladik. A dízel rohadtul nem szereti a tipikus városi módit, hogy beugrok naponta 5-8 helyre, ami 5-8x elindítás-leállítás, fel se tud gyakran melegedni rendesen, rakódik ott lefelé minden, mindenhová.
És igen a fogyasztás... rohadtul nem mindegy, hogy 4.8 vagy 11-12. Ez még az értelmesebb gazdagékat is szokta zavarni. Meg ahogy a másikban írtam a parkolás is más világ.

Eladni? Annyit senki nem fizetne érte amennyiért eladnám. (Min. 3.5m.) Ezen a kocsin, ha volt egy kőfelverődés már szaladtam javíttatni. Hajszálrepedés az ablakemelőn? Csere. Könnyen elfordul a computer léptetője a bajuszkapcsolón... nem érdekel, csere. Volt pár ilyen köröm vele, túlzás nélkül mondom, hogy sok helyen utána is fordulnak. Igen, azért mert öregedő autó és mégis rendkívül jó állapotban van.

A cirka 10 év alatt amúgy kopó alkatrészekre, zavaró meghibásodásra, olajra és társaira nagyjából 1.5m ment el, de ebben benne vannak az új Conti és Vredestein nyári/téli szettek is (csak ezek ~400k tétel).

Nézd... hidd el, hogy vannak JÓ eladó autók. Ezek nyilván jó ritkán találhatók meg neppernél, de magánszemélytől nagyon szép verdákat lehet leakasztani kis hozzáértéssel és energiabefektetéssel.

Egyébként a család nyúz valami elektronyos' vacakért, de egyelőre csak azt látom, hogy szívatnám magam vele, ezzel meg nem.

[ Szerkesztve ]

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

(#13667) haxxika válasza Crus (#13665) üzenetére


haxxika
senior tag

Bp belvárosból külvárosba jártam állandóan az S60-al, nincs garázs, csak matricám volt a parkolásra.
Hajó.
Nincs más szó rá, lehet vele parkolni de rá kell állnia az embernek a hogyanra.
Valahogy a régi stift esetében nem érzem ezt a problémát (beugrani, megállni, újra elindítani, leparkolni), városra az a tökéletesség, még ha télen képes benyalni 8-10 lityót is. Azonban ha utazok az S60 minden kényelmet megad, sosem fáj a hátam ha kiszállok belőle.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#13668) 2ozzmexy válasza Crus (#13666) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Tény hogy parkolás ügyileg a Bródyban parktikusabb volt a 6N Polo mint a 600SEL...
Fogyasztásban nyilván a Polo nyerte a versenyt, de nem annyival mint elsőre gondolnád, doktorüzemben fűtés meg miegymás mellett a kis 60 pacis 1,4-es 8V is bekapta a 11 litert, mindezt 95-ösből, ami akkor 30 forinttal volt drágább literenként mint a gázolaj. Ugyanezt itta a 600SEL is, csak a felhasználói élmény volt nagyon más és cserébe az télen-nyáron 16-ot fogyasztott. Igaz parkolni macerásabb volt és bölcsebb volt befizetni az akkor még drágának mondható 18ezer/hó parkolóbérletet a szomszédos mélygarázsban. (albérlet volt, matrica nem elintézhető)

Az eladást csupán azért hoztam fel, mert a te példádból is látszik hogy azok a példányok amiknek gazdája van/volt azok többnyire nem eladók, főleg nem abban az ársávban ahol a kérdező nézelődik. (nyilván ki lehet fogni, de hamarabb lesz meg a 7 találatom a skandin) Az 1,9 TiD-re ugyanez igaz, kis kettőstömegű, kis alapjárati remegés, itt-ott nyüszögnek már szilentek, esetleg üt az egyik gátló, kér egy új akkut, gázolajszűrőt, váltóolajat, fékfolyadékot, hűtőfolyadékot, pár apróbb szűrőt és egy klíma feltöltést és máris 1-1,5M-nál jár a számla munkadíjjal (úgy hogy a vezérléshez meg a magasnyomásúhoz még hozzá sem szagoltunk), főleg ha még fel is kellene gumizni valami emberivel és nem Giti-vel vagy Tomket-tel...
Az pedig hogy komplett folyadékok-szűrők-szíjjak triumvirátust cseréljük vásárlás után, az gondolom mindenkinek alap, mert a papír mindent elbír, messziről jött ember pedig azt mond amit akar.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13669) mustang08 válasza 2ozzmexy (#13668) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Itt azért erősnek érzem, hogy bármilyen dízel autót is vesz az ember, arra egyből rá kell locsolni minimum 1,5 millió forintot. A Saab egy Vectra, a Volvo meg egy Focus. Van egy olyan érzésem, hogy egy két évvel ezelőtt 800 ért megvett fóka tulajdonos nem költött még életében összesen sem 1,5-öt az autójának a karbantartására. Vagy én gondolom rosszul, hogy egy átlag első karbantartás max 500, ha benéztem egy kardinális hibát, amúgy meg 200-250?

Csináltam kis Excel táblát, kb. 10%-kal drágább a Saabhoz 9-3-hoz az alkatrész, mint a V50-hez.

(#13670) V.Stryker válasza mustang08 (#13653) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Én ezelőtt egy 9-5-ös 1.9 TiD Saab-ot hajtottam, amit a családból vettem át. Ismert előélet, megkapott mindent. Majdnem mindent.... Pl. a vízcsövek már érettek voltak (pedig már a csúnya, faceliftesem volt) és nincs hozzá új! Nincs utángyártott! Nem jó az Opelé.... A megoldás az aranyáras bontott lett.
Amúgy amikor beleülsz és méssz vele, az eléggé kiadja. Köréd van építve, egy tank.

Viszont mindig volt valami nyűgje. Vagy én voltam olyan,hogy ha valamit hallottam, már vittem is a szerelőhőz. És elhiheted... mindig volt valami.

Jó szerelőt Üllőn tudok hozzá ajánlani! :D

Utána vettem egy Priust. Ami azé jó, mert jó! A Priusra annyit nem költöttem 2 év alatt(és az is csak nagy megelőző karbantartás volt), mint két hónap alatt arra a Saabra, ami 10 évig a családban volt, a közvetlen környezetemben és mindent megkapott.

Én imádtam a Saab-ot, de elég volt. Arra megtanított, hogy a büdös életbe olyan autót ne vegyek, amihez a GM-nek köze van. Se dieselt... És ezt javaslom neked is.

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#13671) 2ozzmexy válasza mustang08 (#13669) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nyilvánvalóan ezek légből kapott számok voltak, lövésem sincsen hogy van e benne kettős tömegű pl, de 100 eladó autóból 99nek véres a torka is, mert az emberek nem azért adják el mert most éppen jó... fiatalabbra cserélni egy 10 év körüli autót amiben még bőven van élet a mai világban pedig egyenesen ökörség, már bocs.

Ki lehet fogni, de ahhoz nagyon érteni kell hozzá és óriási mázlira is szükség lesz. Sajnálom hogy realista vagyok, nem baj ha nem értetek egyet, hidd el mostanság néztem meg pár 9-5t, 9-3at, S60at és S80at, legutóbb egy V70 mellett állva mondtam hogy biztosan nem... volt amit hibásnak árultak, automata váltó hibás, de ha csak annyi baja lett volna elhozom a 470+k futás és váltó gond ellenére 250k-ért, de nem csupán ennyi baja volt, inkább le sem írom, túl hosszú és eltértünk így is jócskán a tárgytól. Azért elarulom hogy az nem állt volna meg a következő műszakin 1,5m-ból, és akkor még a szép állapottól nagyon messze lettünk volna. (Mármint olyantól amit előtetek is vállalnék az arcommal) :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13672) mustang08 válasza V.Stryker (#13670) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Háát igen... Ettől én is tartok, viszont ti mit tennétek a helyemben?
A kis 3 ajtós hibátlan 7gen Civicet ki fogjuk nőni, családalapítás stb. Ha már veszek, akkor legyen kombi, mert pár év és egy költözködés is be fog figyelni + a babakocsit is könnyebb berakni. Az autóval minimum 5 évre tervezek.
"Falusi" vagyok, 90% főút, és legnagyobbrészt 30 km feletti az odaút ha valahova megyünk, de a munkahelyre gyalog járok.
Ha már veszek, akkor olyan legyen, amit tudok szeretni, mert a Civic 100%-ban gazdasági döntés volt, és más olyanra költeni amit szeretsz mint amit nem.
Plusz NCAP 5 csillag legyen, ez a legfontosabb.
1,8m Ft kb. a keret, ami a mai használtautó árak figyelembe vételével nagyon nem sok.
Szóval, ha kombi, akkor annak 90%-a dízel. Vw konszern eléggé túlárazott, 8gen civic, accord, corolla úgy szintén nem ezen az áron megy. Mindent megnéztem és egyelőre a Volvo és a Saab fogott meg. Ami követelményem van, annak megfelelnek, és stílusuk is van. Csak a fenntartás... De ha dízel, akkor onnantól kezdve az hogy az egy Vw vagy egy Volvo, majd mindegy, mert a drága dolgok mindkettőben drágák.

(#13673) Crus válasza mustang08 (#13672) üzenetére


Crus
őstag

"Plusz NCAP 5 csillag legyen, ez a legfontosabb."

Az kemény, ha csak 50 km/h-val akarsz közlekedni... nem lehetetlen, de elég idegörlő. A legtökéletesebb autóba is haltak már meg meglepően alacsony sebességnél. Nem azt mondom, hogy nem számít az NCAP, hanem azt, hogy 1000x hatékonyabb a defenzív vezetés (úgyis kijön, úgyse adja meg, úgyis lelép, úgyis bevág, úgyis bunkó... etc.).

"VW vagy Volvo" Csak ez előbbi jellemzően hülyegyerek autó (így ritka használtan az, aminek a bele nem lóg), utóbbi meg ritkán az.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

(#13674) Crus válasza haxxika (#13667) üzenetére


Crus
őstag

Nekem a futkosós egy Peugeot 206... alapvetően egy rom. De egy fürge rom, amivel a parkolás sosem kérdés, pedig se kamera, se tolatóradar, se semmi. És mégis szerethető autó.

S80 D5 esetében nálam nem egyszer megtörtént, hogy egy seggel 550km, majd a végén közöltem a nejemmel, még 300-at gond nélkül tudnék menni, nem igénylem, hogy kiszálljak. Slusszpoén, hogy közben ő sem igényelte a megállást. Gyerekkel persze már más, ott max 150, nagy szerencsével 200 és meg kell állni 15-20 perce.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

(#13675) Crus válasza 2ozzmexy (#13668) üzenetére


Crus
őstag

Nekem az a véleményem, ami végre valahára kezd terjedni felsőbb körökben is: Nem kell 5-7 évente görcsösen autót cserélni. Azt mondod 1.5m a számla? Ha azt kifizeted és lesz egy fasza autód, akkor azt mondom ki kell csengetni... ha nem is egyszerre, hanem fokozatosan. Mert inkább ez, mint a tuti vétel 1.2 milláért, aztán pár millát még bele kéne verni.

És súlyos tévedés (nem neked szól, általánosságban írom!!!), azt képzelni, hogy vérciki 20 éves, ne adja ég 25 éves autóval járni. Nem. Ha az az autó rendbe van téve, nincs szétrohadva, teljesen felesleges csak azért másikat venni, mert a szomszéd is meglépte.

Nézd... ha számlával, papírokkal igazolja, hogy 5.000 km-rel korábban lett full vezérlés csere, akkor nagy bolondság lenne ezeket cserélni. Az enyémben se mostanában kell a vezérlést piszkálni, az akkor legdrágább Contit vettem bele.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

(#13676) Peti78 válasza mustang08 (#13669) üzenetére


Peti78
őstag

Egyetértek, nem feltétlenül kell félni a dizeltől.
[Ez egy márciusi hsz-em]
Azóta mentünk bőven mind a két autóval, az s80 ban egy turbo vezérlő és egy folytószelepet kellett cserélni. A csere után 5 ezerrel visszamentem,tél előtti átnézésre, és a hibakódolvasás nulla eseményt hozott. Még szürke sem volt és gyári műszer.
Ehhez hozzáteszem, hogy a V50 a szerelőmé volt, nem állt szándékában eladni, de rákérdeztem, hogy biztos szüksége van e rá. Az S80 at pedig ő választotta ki, hogy ez jó lesz.
A V50 városi /országút, az s80 város+pálya használatban van.
Jó autót kell találni.

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#13677) V.Stryker válasza mustang08 (#13672) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Szerintem nagyon rossz a gondokodásod. Az autó, ha nem munkára kell, akkor viszi a pénzt. Egy használati tárgy, amit lehet becsülni, de szeretni nem kell. Szeresd a gyerekeidet, az autó meg tegye a dolgát. :)

Mindenkinek van egy korszaka, hogy olyan autót keres, amit lehet szeretni. De ez egy f@szság, amire mindig ráb@szik az ember, csak könnyebben megbocsátja a ráköltött forintokat.

Nem munkába járni kell ahogy olvasom és nem is munkára. Mondom, ne vegyél dieselt! Nem azért, mert tuti baja lesz, hanem mert ha baja lesz, akkor az mind százezres tétel. És ezen tételek egyike sincs egy benzinesben!
Én az 1.8-as benzines, kombi mondeóval Erdélyt 6 liter alatti fogyasztással abszolváltam, 4 fővel, megpakolva.

Öreg prémium szívás lesz. Értem,hogy patina meg minden, meg szép, de pénztemető. Mellesleg a 9-3.as Saab hátul még kicsi is. Kisgyerekkel abszolút nem ajánlom. Kettő is volt a családban... Mármint 9-3 -as.

A volvo ahogy írták, egy Ford. Akkor inkább már vegyél egy Ford Focus kombit, benzines, 1.8-ast. Van belőle sok, van belőle alkatrész, van hozzá szerelő! Ha mindenképp diesel, akkor 1.6HDI rohadt jó motor és ott van a titkos favorit, a 2011 utáni Citroen C4. 5 évig hajtottam cégesen... baromi jó autó és soha semmi baja nem volt. És az a motor az egyik legjobb diesel. (Pedig én útálom ám veszettül azt a rohadt dieselt. :D )

Szóval azt csinálsz, amit akarsz, de engedd el a márkahűséget, a szerethető autót, az öreg prémiumot, mert az mind sz.pás lesz ebben az ársávban. Vegyél szívó benzint, vegyél olyat,amiből sok van, amihez van szerelő a környékeden... Hyundai, Kia, Ford Focus, Suzuki SX4....

Hidd el, ha nem lesz baja, akkor, ezeket is lehet szeretni. Pl. szerinted a Prius 2-t lehet szeretni? Látszólag nem, egy doboz. A feleségem azt se akarta,hogy megvegyem. 3 hónap után azt mondta,hogy a világ lejobb autója (amúgy ja) és ha eladnám, akkor bőgne. Pedig egy szürke doboz...

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#13678) BigBlackDog válasza V.Stryker (#13677) üzenetére


BigBlackDog
veterán

+1. Viszont amit tapasztaltam, hogy ha nem csak 2*20-30 km/nap távolságot tesz meg az ember és/vagy sokat autópályázik, azért nem mindegy, hogy hogyan száll ki az autóból az út végén. Jóval fárasztóbb egy pocsék zajszigetelésű középkategóriással lenyomni 300-400 kilométert, mint egy felsőbb szegmensből választott autóval. Ilyen szempontból egy V50 valószínűleg jobb választás, mint a Focus, de értelemszerűen fenntartásban is másabb kategória lehet.

(#13679) Weareus válasza V.Stryker (#13677) üzenetére


Weareus
addikt

"Én az 1.8-as benzines, kombi mondeóval Erdélyt 6 liter alatti fogyasztással abszolváltam, 4 fővel, megpakolva"

Hihető.

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#13680) FeRRaR1 válasza V.Stryker (#13677) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Ez a te véleményed.

Miért lenne faszság szeretni egy autót? Arról hogy hobbi hallottál már? Legtöbb embernek az autó egy A-ból B-be közlekedő edény. Ezzel nincs is baj, ahogy azzal sincs hogy én hobbinak tartom az S80 V8-at, és néha kiviszem csapatni vagy lemegyek a Nürburgringre. Na ott a parkolóba add elő ezt a véleményezést...

Valaki horgászik, valaki utazik, valaki bélyeget gyűjt.

Tényleg nem bántani akarlak de hogy a Prius meg C4 jó autó... Na itt látszik kinek mivel van tapasztalata. A Lexus CT200h, ami majdnem egy Prius az jó autó. A Prius az egy ostoba futóművű undorító belterű, retek. Olyan érzés vezetni hogy elsírod magad ha a látványtól nem tetted eddig meg. Nekem is volt C4 cég autóm és mindig volt valami baja.

Jó autó nekem ami nagy, kényelmes, biztonságos és JÓ vezetni, van valami ami különleges benne. Jó az anyaghasználat, jó a zene, hosszútávon se szakad le a hátam (hello mazda és ford...) Mint az S80 V8, de az ismerősöm 6,2 literes AMG E osztálya matt fényezéssel, vagy a másik ismerősöm Ferrarija, avagy a volt szomszéd nagyobbik Porschéja is ide sorolható. Nem kell hogy drága legyen, mert az S80 se volt az. De attól a pillanattól hogy meglátod, beülsz, beindítod, vezeted azt érzed hogy ebbe bele tették a mérnöki órákat, gondolkodtak is ami a legtöbb autóról nem mondható el. (új foslágenyek és kiák hada...)

Fentiekhez hozzá csapom a megbízhatóságot akkor szinte csak Lexus marad a kalapban. 5 évvel reklámozzák, de valójában 10 év a garancia. Mert minden évben meghosszabbítják mikor szervizeled. Így előfordulhatott hogy az én 8 éves CT-men is volt még több mint 2 év garancia, mindenre kiterjedően. Persze én is pedálozhatnék a sajáttal (S80) hogy 2018-ban 7000km ment bele 30 nap alatt egy EU turnén és egy kiégett izzó nem volt rajta. 40 fok Horvátországban, vagy padló gáz a Nürburgringen... 5 országon át álom volt, és mikor kiszállsz egy felső kategóriás Volvo ülésből, na azt nem sokmindenihez lehet hasonlítani.

De ha felhoztad a gyerekeket példának, akkor vagyok nyugodt ha valamelyik Volvóban ülnek.

1001 példát hozhatnék, de legyen csak 1, ford mikor behozták az amerikai IIHS biztonsági teszteket ahol nem úgy teszteltek mint az EuroNCAP-n hogy deformálódó nagy átfedéssel, ha nem kis átfedés nem deformálódó. Szinte az összes akkori modell elvérzett rajta kivéve a Volvók. Na akkor a ford gondolt egyet és megerősítette a gyűrődő zónát, nyúlványokat. Át is ment a teszten. Majd véletlen szerűen oldalt kezdtek cserélni, hogy egyszer jobbról egyszer balról törik még előtte csak egy oldalon teszteltek. Na itt kiderült hogy a nagy mocskos foskupac ford, csak azon az oldalon erősítette meg a kocsit ahol teszteltek, a másikon nem. Tehát ennyit jelent nekik az utasok biztonsága. Még amikor ez történt akkor volt egy S80-om és XC90-em, mind a kettő erősen ajánlott kategória volt, TOP safety pick, a legmagasabb amint az IIHS adhat, és sok éven át, vissza lehet nézni most is. Most tegyük hozzá hogy a PH fórumokon is van nem egy ember akinek leégett a fordja mert tervezési hiba miatt elkezdi csipegetni a hűtő vizet, ami megint csak nettó fillér b@szás hogy nincs szint jelző / érzékelő a legtöbb ford folyadék tartályában. Ezért hengerfejes lesz, a motor biztos kuka, de legalább ha szerencséd van le is ég az egész.

Mindegy, nem folytatom mert regény lett így is. Ami a lényeg hogy nekem nincs bajom azzal ha valaki egy 0 érzést kiváltó műanyag rettenetben ül és nem érdekli csak jusson el ahova menni akar.

De te akkor ne jelentsd ki hogy ez egy faszság amire rábaszik az ember, ha kicsit is jobbat vagy többet akar mint az átlag, neadj isten mások a szempontjai.

Mellesleg volt V50-em is, asszony szerette, én nem, nehezen fértem el, meg nagyon ford volt. Érezhetően ugrik a minőség mikor átülsz egy akár jóval régebbi S60-ba és felette. Golf kombi vagy V50 akkor a V50-et választanám, de leginkább egy V70-et, akár régebbit is. Na az maga a kényelem és biztonság + pakolhatóság szenthármasa. Nagy a motorkínálat, van szívó benzin, turbó benzin, turbo diesel... 4-5-6 henger amit akarsz.

Weareus

1.8-as mondeo spritmonitor fogyasztási átlaga 8,5 liter. Nagy átlagnak 8 és 9 között eszik. Azt nem írják mennyire megpakolva :DDD

[ Szerkesztve ]

(#13681) Peti78


Peti78
őstag

Gyönyörűen leírtad, mi den egyes szavaddal egyetértek :))

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#13682) V.Stryker válasza FeRRaR1 (#13680) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Az a baj a mondandóddal, hogy a nagyképűségtől nem tudod helyén kezelni a dolgokat.

Nem második és nem harmadik autót keres! Nem írta,hogy hobbiautót keres! Úgyhogy hiába nagyképűsködsz a V8 volvoval és ringgel, mert nem ide tartozik. Biztosan faxa. Ringen való csapatásra én is rejszolok, csak én motorral tolom. Pont tudom,hogy milyen a hobbi járgány.

De ő egy családi autót keres, amivel kirándulhatnak, hétvégente. Baszod, 1,8 millióért!!!!! Ennyiért tankolod a V8-ad egy évben!!!

Hétvégi autózásra, kevés km-t menni miért ajánl neki bárki diezelt? Ráadásul öreg dieselt... Vette valaki a fáradtságot és megnézte,hogy 1,8 millióért milyen autókat adnak?

Mert ha azt mondaná,hogy venne 4-5 millióért, azt mondja az ember oké. Vigyél valakit, nézesd át, aztán tuti lesz jó.

De 1,8 millióért rábeszélni egy öreg prémium dízelre? Biztos könnyű fotelfizikázni a nyugati fizetésből és mondani az okosakat. De remélem helyén lesz a lelkiismeret, amikor beírja,hogy megkotlott a kettőstömegű vagy a porlasztócsúcs a háromszor visszatekert patikára vaxolt öreg vasban.

Másfél éve adtam el a Saab-ot, az 1,9 diesel még nem is beteg annyira. Sok sok évig családban volt, mindent megkapott. K.rva jó Saab szerelőm volt hozzá, akkor nem volt átbaszós, cserében alapos. Egyszerűen a 12-ik éves kora után folyamatosan jött ki rajta valami. Már csoda volt, ha valamelyik hónapban nem kellett vinni. És mindig zsebbenyúlós volt. Mert a k.rva diesel alkatrész drága, a Saab specifikus cuccok nincsenek is már... ahogy írtam, egy sima rohadt vízcső baszki. Folyamatosan ...
Sógornőmék megvették a V50-et... 1.6D.... látszólag patika... jártak is vele, annak is mindig volt valami kínja. Menni ment, de valami volt.

Kevés pénzből csodák nincsenek! És ezt a motívumot te kihagytad az egyenletedből.

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#13683) V.Stryker válasza Weareus (#13679) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

A 4 fő 2 felnőtt, 2 gyerek.... 100-110-es tempó... nincs ebben semmi csoda egyenletes hosszútávú menésnél. Város 8,5 volt..télen 9. Viszont az 1.9 diesel is 7,5 alatt sose volt télen, mert nagy a bódé. Városon kívül már lehetett vele 5,2-5,5 -öt menni, de átlagban közelebb voltam a 7hez, mint a 6hoz.
A mondeonál ez 7 - 7,5 átlag volt és nem volt annyi szívás a szervízzel.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#13684) FeRRaR1 válasza V.Stryker (#13682) üzenetére


FeRRaR1
őstag

A te írásodra reagáltam. A: "De ez egy f@szság, amire mindig ráb@szik az ember" és hasonló gondolatokra.

Kérlek fejtsd ki hol voltam nagyképű? Vagy ha nincs igazad akkor egyből kezdjük a személyeskedést mert az mindenre IS megoldás? 7 éve van meg a kocsim, megdolgoztam érte, buszsofőr voltam amikor félre tettem rá illetve nem is volt drága, 12k font 7 éve, most is eltudnám adni ennyiért.

Mindent megindokoltam és kifejtettem az írásomba.

Nem felejtettem ki semmit, írtam hogy Lexus ha számít hogy prémium és megbízható legyen. Amennyiben csak megbízható kell Toyota.

Szintén írtam hogy én V70-et vennék személy szerint, volt is, szerettem is. Van belőle szívó benzin, 140 és 170 lovas 5 hengeres, manuális váltó, van AWD vagy FWD. Teljesen más kávéház mint egy civic vagy ford / toyota. Kényelmesebb, biztonságosabb, pakolhatóbb.

A megbízhatóság meg a legnehezebb dió, mert előélet függő. Így ha nem ért hozzá az ember kifoghat rosszat. Sőt még ha értesz is hozzá, lehet olyan hibája ami csak később derül ki, pl eszi az olajat és rátöltést kér 2-3 havonta.

Az én ajánlásom P2 vagy P3 V70. Legbiztonságosabb a kategóriájában, kényelem első osztályú, és dupla kanapét is szállítottam vele probléma nélkül.

Nálam alap hogy vásárlás után összes folyadékot ledobom, ami AWD automata Volvo esetén 8. + Szűrők, hibakód olvasás mert mindig van tárolt, törlés egy hétre rá megint kiolvasás hogy mi jött vissza. Így ha ezeket betartod és átvizsgáltatod, legjobb tudásod szerint választasz, többet megnézel hogy legyen tapasztalatod... sokkal jobb esélyekkel indulsz.

Viszont olyan használt autó amire nem kell költeni és kockázatmentes NINCS. Amiket fentebb írtam tartom.

(#13685) V.Stryker válasza FeRRaR1 (#13684) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Egyet felejtesz ki minden indoklásodból. Hogy 1,8 millióért milyen V70 -et tud venni! Ha ránézel a hahu-ra, akkor láthatod,hogy 300-400ezer km-el árult autók vannak. És ki tudja, voltak-e már tekerve.

Egy percig nem kérdőjeleztem meg,hogy milyen a kényelmük. Köszönöm, tudom. Minden indoklásom tapasztalaton alakul.

Én azt mondtam és tartom is, hogy 1,8 millióért nem szabad öreg prémiumot venni, pláne nem dieselt.

Nem azt mondtam, hogy ne vegyen Saab-ot vagy Volvo-t. Azt mondom,hogy ennyiért ne vegyen vagy legalább ne dieselt.

Ha autóra 1,8 milliója van, akkor ott nem lesz pár havonta százezres összeg javításokra. Márpedig itt nagyobb eséllyel kerül ilyenekre sor, mint valami szívó benzinnél.

Biztos én vagyok túl racionalista, de az a recesszió, amerre tartunk, nem a rongyrázás időszakát hozza és az ember azt kéne vegye, amelyikre hosszútávon a legkevesebbet kell költeni szervízügyileg és üzemanyagilag. Aztán majd lesz idő rongyrázásra...

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#13686) FeRRaR1 válasza V.Stryker (#13685) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Egy 15-20 éves Volvo nem hiszem hogy rongyrázás kategória.

Viszont ezen gondolkoztam én is, inkább gyűjteni kéne és hajtani az ismert civicet akkor, mert ennyiért nem kapna olyat amit szeretne.

Ránézve hahura inkább azt mondanám hogy siralmas a V70 benzin kínálat. Az ár nem lenne gond, de nincs választék, ami van annak a nagy része is fapados lefingott.

Volvókat kevésbé tekernek, nehezebb is mint a felkapott németeket. Mi is adtunk el S80 D5 mk1-et 540e km-el az órájában, bontatlan motor, mindene eredeti volt.

Vagy ha van ismert megbízható Honda szerelő esetleg Accord kombi. Azt majdnem én is vettem párszor, csak mindig Volvo lett helyette.

(#13687) V.Stryker válasza FeRRaR1 (#13686) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Mondanám a GS300-at (2ZJ motor), de megduplázódott az ára... 500ezer km-el, 2,2 millió.

A Saab előtt nézegettem őket, akkor 1,3 körül mentek.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#13688) belaazallat


belaazallat
addikt

Üdv!

Olvasom itt az autó vásárlás témát. Szerencsére mindenki más szemszögből látja ezt, így több nézőpontot is figyelembe tud venni a kérdező. Ehhez szeretnék egy új nézőponttal hozzájárulni az alábbi bekezdésekben taglalva:

Mint egy 22 éves autó tulajdonosaként van rálátásom az öregautókra. (előtte egy 30 éves Ford Escort volt) Az öreg nem biztos, hogy rosszabb. Amíg kapható hozzá alkatrész és nem ritka, akkor olcsóbb lehet egy újabb autónál. Fenttartása is olcsóbb, biztosítás, szerviz, korábban említett alkatrész árak. Most nem találom az excel táblámat, amiben összeszámoltam hogy évi szinten mennyibe kerül az autó, emlékeim szerint bőven évi 200.000 alatt volt. Mondjuk évi olyan 7300km-t megyek vele. ebben az összegben szerepel a biztosítás, adó, szervíz, gumi, stb. Olyan extra szerviz is szerepel benne, hogy gyerek belekapaszkodott a belső visszapillantóba és nem a ragasztó engedett, hanem a szélvédő, +40.000 a csere. Költségeket árnyalja hogy pl az alvázvédelmet 8 évre osztottam le, így került beszámításra. És az én nézetem is az, hogy az autó gyártás csúcsa a 90-es évek utána csak a marketing marad. [link] (videó előadásról)

1999-es V40 tulajdonosaként (benzin 1,6), korábban gondolkodtam a lecserélésén. Keresett paraméterek: benzines(sok városi rövidtáv), szívó(kevesebb hiba forrás/lehetőség), csendesebb, mint a V40(130-nál már hangos volt), nem lehet kisebb a csomagtér, pár extra.
Alkatrés árak miatt szinte csak 2 márka jöhetett szóba Ford Mondeó MK4 2 literes, KIA ceed 1,6.
Hogy miért nem cseréltem le végül? Egy felakadásnak köszönhetem, sikerült egy kapuvassal meghúzni az alját a kocsinak, emiatt elvittem fényezőhöz, ahol kapott egy komplett alváz és üregvédelmet. Erdeményként a kocsi halkabb lett, a jármű csere fő indoka ki lett lőve. :Y
Mai anyagok sokkal többet tudnak, ha nagy késztetést éreznék beltérbe is lehetne szigetelő anyagot tenni, tűzfal, padló lemez, még halkabb lehetne.

Gyerekek, csomagtartó
Nálunk nincs az a csomagtartó, amit az asszony ne tudna megtölteni. Ha 600 liter lenne, akkor azt is tele pakoltatná. Azzal kell gazdálkodni, ami van. Ha kicsi a csomagtartó meg kell tanulni azt a kicsit is telepakolni, mondjuk nem lapra csukható babakocsi, hanem esernyőre. Lehet a cuccokhoz is venni autót, lehet venni platós IFA-t is. :) ;] :P Második gyerekre megjött a rutin. Simán volt/van hely a kocsiban.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#13689) haxxika válasza V.Stryker (#13685) üzenetére


haxxika
senior tag

Nekem jobban hihető a 15-20 éves D5-ben a 400e km futás, mint a csoda 100-200ezrek. Ha volt gazdája nincs ezeknek semmi baja, családban lévő egyik D5-ben sem kellett motort megbontani.
19,5 éve megvan az S60 a családban (1 éves tesztautó volt mikor megvettük). Egyszer elgondolkodtunk korábban, hogy lecseréljük, de inkább ebbe verjük a pénzt ha kell, mert itt megvan a biztonság, kényelem. Bármely szerelőhöz vittem, meg tudta javítani amit kellett rajta, speckó problémám szerencsére sose volt, gyári diag mindent kiolvas és utána tudok menni a dolgoknak. Jelenleg ér 800-900 ezret, de nincs értelme másra lecserélni, tőlem max a bontóba megy.
4 fővel simán hoztam a 6 liter körüli fogyasztást pálya 130-140 és országúti 100as tempóval (osztrák, német), télen meg a kályha miatt többet eszik, városban sose néztem mennyire éhes.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#13690) mustang08


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Jó kis eszmecserét sikerült elindítanom... :)
Az a helyzet, hogy mindannyiótoknak tudok igazat adni, egyetértek Strykerrel, leteszek a Saabról, mivel nem vagyok akkora márka rajongó, hogy örömmel keresgéljek a bontóban alkatrészt, ha véletlenül úgy alakulna a helyzet. Elkapott a ritkaság, és az olcsó prémium csábító illata...

Az 1,8 nálam lélektani határ. Ez kb. 2,5 havi fizum, úgyhogy ha megerőltetném magamat, akkor ennél többet is rá tudnék szánni az autóra, csak nem akarok. Autóbuzinak vallom magamat, de egyben sóhernek is. Ha most 2,5-ért néznék kocsit, akkor se lennék sokkal beljebb. Persze kapnék annyiért már pár évvel újabbat, de csak egy hülye kell az úton, hogy a 2,5-ből hirtelen 0 legyen, és a V8-ra bármennyire is porcosodna, ha szívnám a fogamat a benzinkúton. Volt Mx-5-öm élmény autónak, amit még most is visszasítok, és remélem újra lehet majd egyszer de most az első a lakás/család.
De ettől függetlenül, az 1,8 se kis pénz (legalábbis nekem), úgyhogy ha már elköltöm, akkor az nézzen ki valahogyan. A Pug 308, Citroen c4 frankó autó, de a formával nem tudok megbékélni.
Jövő héten 1-2 autót megnézek, aztán eldöntöm merre tovább, max ha nem találok semmi elfogadhatót, akkor kirándultam egy jót, és pár hónappal napolom a dolgot.

(#13691) 2ozzmexy válasza Márk (#13638) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Szia Márk! Ha még nem oldódott meg, akkor itt egy videó: [link]

Azt hiszem a tiéd is ilyen, 50C fokra kell melegíteni a váltót ami kb 20 perc alapjárati ketyegtetést jelent, járó motornál, csak a torx csavart kell kivenni a közepéből és ha elkezd csöpögni akkor jó a szint, ha nem folyik ki semmi akkor kevés, ha pedig folyamatosan folyik akkor sok.

Remélem ez segít és elnézést kérek a késői válaszért. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13692) tibor.sz


tibor.sz
tag

Sziasztok!

2011-es V60 (D5, de talán ez nem lényeges).

Találkoztatok-e már az alábbi problémával:

A műszerfalon az óracsoportban a baloldali órában digitálisan megjeleníti egy vízszintes csíkban, hogy mennyire van tele a tank, illetve a jobboldali órában kiírja a még megtehető távolságot.

Néhány napja tankolást követően és lenullázva a napi számlálót elkezdett a két jelölés össze-vissza mutatni. Gyakorlatilag tehát tele az autó tankja, de a műszerek hol azt mutatják, hogy tele van, hol meg azt, hogy csak félig. Ugyanígy a még megtehető távolság is ugrál.

Lőttem négy képet a négy verzióról, ezt kb. 1 perc alatt produkálta.

Mi lehet ennek az oka, illetve mi lehet a megoldás?

(#13693) FeRRaR1 válasza tibor.sz (#13692) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Tippre a szintjelző a tabkban esetleg valami az óracsoportban. Nem jellemző P3-as platformra, nekem meg családban is van / volt vagy 12.

(#13694) haxxika válasza tibor.sz (#13692) üzenetére


haxxika
senior tag

Vagy a szintjelző, vagy esetleg más elektronikai problem.
1) Akksiról levenném kicsit, majd vissza, hátha egy ilyen reset segít.
2) VIDA-val ránéznék h nem-e ír esetleg vmi hibát a jeladóra.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#13695) 2ozzmexy válasza FeRRaR1 (#13693) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem tudom ezeknél egyben van e az egész, de szerintem itt is egy csúszóellenállás lesz az úszó karjának végén, vagy kikopott vagy szennyezett lett és ezért mért ökörségeket...
Ha egyben van a pumpa, szűrő meg minden akkor csak egyben cserélhető. Mivel a hatótávot viszont a fogyasztásból és a tank telítettségéből esztimálja, így lehet köze egymáshoz, ám egyenes arányban kellene változtatnia, a fedélzeti mégsem ezt teszi, szóval lehet szoftveres gond is...

Táv gyógyításban nehéz lesz kitalálni, első körben egy bontott de működő jeladóval próbálkoznék, ha akkor is fenn áll a hiba, akkor tuti fedélzeti szoftver lesz fos. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13696) V.Stryker válasza tibor.sz (#13692) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Nekem pl. a Saab akkor csinált ilyet, mikor a tankban lévő lamella, ami a lötykölődést gátolja, levált és felakadt rá a szintjelző úszó. Hogy teljesen összezavarjunk. De remélem neked csak valami elektronikai múló hiba.... szívás volt a szerelőnek megoldani, könyékig a gázolajba túrni.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#13697) nsgeri


nsgeri
csendes tag

Sziasztok!

Érdekelne mit gondoltok / mit csinálnátok a helyemben az alábbi esetben:
Pár hónapja vettem egy amúgy jó állapotú S80-at (2007, 2.5T). Első átnézés során a kát hátsó nagyszilent szorult cserére, illetve a kézifék kötelek (fékpofákkal együtt). Megrendeltem hozzá minden szükséges alkatrészt, aztán mikor vittem a szerelőmhöz, produkált egy olyan hibát, hogy egyik hétről a másikra elkezdett szivárogni a főtengely szimering, így az addig szerencsére porszáraz motor már nem volt porszáraz. Na és itt kezdődik a téma tárgya, mivel gyári alkatrészként kb. a kétoldali tömítés kijön 20ezerből, viszont a cseréhez kb minden is le kell bontani amit a futóművet érinti. Elkezdtem agyalni, hogy akkor mi legyen, mert nem szeretném, h csöpögjön, tehát tuti meg kell csinálni. Ha már bontásra kerül sor akkor ne menjen vissza olyan alkatrész amivel lehet ismét gond lesz a közeljövőben, ahogy néztük a szerelőmmel kb. minden gyári még az autó alatt. Nagy hülyeséget csinálok azzal, ha mindent lecserélek a futóművet illetően jó minőségű utángyártottra (Lemförder)? Sokan mondják, hogy ami gyári és még nem kell cserélni, ahhoz ne nyuljak hozzá, másrészről meg úgy vagyok vele, hogy előbb utóbb valószínűleg úgyis cserélni kéne, akkor most egyúttal ezeket is le lehetne tudni. Cserélném a lengőkart elől egyben és a elől / hátul a stabpálcákat, alsó, felső támasztókarokat. Így már elég szép nagy összeg lenne a mutatvány, csakhogy jött megint a gondolat, hogy ha már ennyi mindent akkor a lengéscsillapítók és támcsapágyakat is ki kéne cserélni. Aztán ha minden megvan akkor futóműállítás és letudva a gond sokáig.
Szerintetek nagy hülyeség, ennyit rákölteni egyben és inkább mindig csak a szükséges minimumot cseréljem, mert a bent lévő gyáriak tovább fogjak bírni, mint amikre lecserélném?

Köszönöm előre is a meglátásokat, véleményeket.

(#13698) FireFox1996 válasza nsgeri (#13697) üzenetére


FireFox1996
őstag
LOGOUT blog

Elég gondos tulaja vagyok mindegyik autómnak, és azt gondolom, hogy csak azt cserélem ki, amit kell + azt, amit látok, hogy pár hónapon belül gond lesz belőle.
Ha egy alkatrésznek nincs tünete, és ránézésre se lesz gond egy dbig, akkor nem engedem hozzányúlni, mert csak elbasznak mást...

<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>

(#13699) aneda válasza nsgeri (#13697) üzenetére


aneda
aktív tag

Sajnos az utángyártott alkatrészek sokkal gyengébb minőségűek, mint az első szerelésűek.
Én nem javítanám meg azt, aminek nincs baja.
Sajnos a Lemförder futómű alkatrészek sem a legjobbak, hiába az a legdrágább. Utóbb már inkább TRW- rakattam be.

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#13700) FeRRaR1 válasza nsgeri (#13697) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Stab pálcát meg a legtöbb futómű alkatrészt elég egyszerű cserélni, így azzal nem nyersz sokat. Inkább a szíjakat és vízpumpát nézném meg. (bár hirtelen nem tudom hogy a 2.5T láncos vagy szíjas)

Nekem is 2007-es S80-am van, már vagy 6 Nürburgring túrán túlvagyunk és gyári gátlók vannak alatta. Új rugókkal és én is így voltam, ha már új rugók ne cseréljek gátlót is? Még a szerelőm is azt mondta hogy NE.

A vastagabb kanyar stabilizátorok miatt tettem alá új vastagabb stab pálcákat, de ennyi, minden más gyári alatta.

XC60 5 hengeres dieselen cseréltem vízpumpát meg szíjakat idén ha már a főtengely szimeringhez úgy is vissza kellett bontani. Illetve csak 5 hónapja volt a 10 éves csere ciklusáig. Így azt érdemes volt, de a helyedben ott is csak a motor környékén néznék szét hogy jó ötlet e valamit kicserélni mert máshogy nem megoldható és hamarosan cserés lenne / vagy nem drága. Egyébként csak akkor cserélnék ha már közel a vége valaminek.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.