Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13801) tibor.sz válasza haxxika (#13800) üzenetére


tibor.sz
tag

A 10 liter Motul ATF VI. olaj 57.500 Ft, a tisztítófolyadék 4.500 Ft és a munkadíj 35.000 Ft. Ezek már bruttó árak. A szűrőt ebben az autóban az olajcserénél nem lehet cserélni (csak a váltó teljes szétszedésével).

Az adaptációt nyilván megkérdem tőlük, gondolom ennek alapnak kellene lennie, de ha nem megy, akkor igénybe venném majd a segítségedet.

(#13802) scott_free


scott_free
senior tag

Üdv,

egy SAAB 9-3 1.9 TiD (2008) autóba bármilyen 2 dines fejegységet bele lehet rakni? Jelenleg egy Pioneer AVIC-HD3 van benne, de ez már ősrégi, jó lenne egy újabb, amin pl. frissíteni lehet a navigációt (igo-s lenne jó).

Köszi!

(#13803) aero. válasza scott_free (#13802) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Igen, mehet bele az univerzális 2 DIN. Meglepő, hogy Igo-t még használ valaki. :)

(#13804) scott_free válasza aero. (#13803) üzenetére


scott_free
senior tag

Köszi!
Amúgy mit hasznának már Igo helyett?

(#13805) sfdrakex válasza scott_free (#13804) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Waze, Google maps, Here.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#13806) tibor.sz


tibor.sz
tag

Sziasztok!

V60 D5 AWD-ba első féktárcsa és fékbetétek ATE vagy TRW legyen?
A TRW egy picit olcsóbb (fékmesternél az ATE 81 a TRW 65 ezer Ft).

Illetve használ valaki esetleg ATE Power Disc tárcsát és Ceramic betétet? Jobbak annyival, amennyivel drágábbak? Van előnyük azon kívül, hogy kevésbé porolnak? Esetleg hosszabb az élettartamuk stb.

(#13807) xEon1337 válasza tibor.sz (#13806) üzenetére


xEon1337
őstag

Úgy dereng, hogy az ATE Ceramic betéthez a sima tárcsa ajánlottabb. Ahogy írod is, kevesebb fékpor, hosszabb élettartam.

Következő fékbetét cserénél én is ATE Ceramic betétet fogok rakatni a V40-be.

"Less but better" - Dieter Rams

(#13808) FeRRaR1 válasza tibor.sz (#13806) üzenetére


FeRRaR1
őstag

ATE ceramic betét kb 3x élettartam és 90%-al kevesebb por. Én imádtam csak aztán rám jött hogy pálya napozok és a Nürburgringen 2 nap / 8 kör alatt lenulláztam, mert arra viszont nem való. Amint összekopott a tárcsával minden téren egy picit jobb mint a sima, de a fő vonzó ereje az élettartam és pormentesség.

Amibe tudok ATE ceramic betétet teszek, kivéve ha pálya nap.

Ajánlottabb a sima tárcsához, de nekem volt ezen is és nem volt vele gondom:

(#13809) Peti78 válasza FeRRaR1 (#13808) üzenetére


Peti78
őstag

SZia!
Akkor ezek szerint egy betétszett kiszolgál egy tárcsát?

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#13810) FeRRaR1 válasza Peti78 (#13809) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Elméleti síkon igen. De nem. Mert a tárcsát is kevésbé koptatja. Így szerintem ugyan úgy 2-3 szett lesz egy tárcsához csak mindegyik lassan kopik.

(#13811) tibor.sz válasza FeRRaR1 (#13810) üzenetére


tibor.sz
tag

És ha csak a sima betétekről van szó, az ATE (nem Ceramic) ajánlottabb, mint a TRW? Úgy tudom mindkettő Volvo gyári beszállító.

(#13812) FeRRaR1 válasza tibor.sz (#13811) üzenetére


FeRRaR1
őstag

TRW-t nem próbáltam, ami nekem volt Volvo az mind ATE volt gyárilag, gondom nem volt velük normál használat esetén.

Amennyiben akarsz egy kicsit spórolni és az olcsóbbik sima TRW-t venni, nem hiszem hogy normál utcai használatban bekopás után megmondod melyik van bent... Egyik sem egy nagy csoda, teszik a dolgukat, utcai betétek, jól harapnak hidegben és melegben is de a pálya nap forrósága elnyírja őket pikk pakk. Ezeknél jobb az ATE Ceramic, hangyányit mindenbe, alig kopik, tárcsát sem eszi, mondjuk ez miatt értelem szerűen lassabban is kopik össze vele de nagyon elégedett voltam / vagyok velük.

(#13813) mazsó


mazsó
aktív tag

Sziasztok!

Haverom autója: 2005 2.0D Volvo V50 Többször lekapcsol a turbó menet közben (ezt állítja) Leállítás-újraindítás után jó. Elektromos gázpedál hiba volt csak benn, az ki lett cserélve vadi újra... Nem tudja valaki mi lehet vele, hol keressük a hibát? Köszönjük!

(#13814) Márk válasza mazsó (#13813) üzenetére


Márk
senior tag

Turbónyomásszabályzó szelep?

2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666

(#13815) 2ozzmexy válasza mazsó (#13813) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Miből gondolja? Nézi a toltonyomast?

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13816) mazsó válasza 2ozzmexy (#13815) üzenetére


mazsó
aktív tag

Elvileg a geometria van letapadva, vagy el vannak kopva a lamellák... Szerdán szedik szét, nézik meg... :B

(#13817) 2ozzmexy válasza mazsó (#13816) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ez előfordul ha nincsen néha elrugva neki, sajnos a változó geometrias lamellai hajlamosak rá... :R
Ha megcsinaljak akkor érdemes havonta egyszer elvinni pályázni egyet

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13818) Kelecar válasza 2ozzmexy (#13817) üzenetére


Kelecar
aktív tag

Ringre vagy kakucs is elég? :DDD

(#13819) 2ozzmexy válasza Kelecar (#13818) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Mindegy csak álljon a gázon aztán lesz ami lesz :))

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13820) mazsó


mazsó
aktív tag

Ma megnézték és azt mondták az izzítógyertyák miatt kapcsol le néha a turbó!!!
Ti ezt elhiszitek??
Tényleg van benn izzítógyertya hiba kód, na de ettől kapcsolna le a turbó autópályán fél óra utazás után? (izzító gyertyák ki lesznek cserélve természetesen!)

(#13821) Wiz Khalifa válasza mazsó (#13820) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Az izzítógyertya ahogy a nevében is benne van csak izzítást végez. És ez csak a motor indításakor kap szerepet. Ahogy a kocsi motorját beindítottad nincs szerepük. Viszont mivel a mai kocsik összetettebbek meg ahogy említetted jelzi mint hibakódot nem lehetetlen hogy olyan hibának érzékeli a kocsi hogy "vészüzemmódba" kapcsol ha a Volvo pl csinál ilyet. Olyankor meg a teljesítményt ugye vissza veszi, ergó a turbo lekapcsol.

Smoke some weed nigga!

(#13822) FeRRaR1 válasza mazsó (#13820) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nekem is rossz volt az S80 D5-ben 3 izzító az 5-ből.
Pár dolog, ezt csak 10 fok alatt használja úgy tudom. (D5)
Konkrétan nyáron vettem a kocsit, és hónapokig nem is tudtam róla mivel semmi tünete nem volt. Ebben benne van 2 Angliai út is. Cseréltem mindet de semmit nem változott tőle a kocsi, úgyan úgy pöccre indult és kiment a világból.

Na már most ha ezt csak indításkor használja a józan paraszti eszem azt kérdezi mi a fenéért szólna az bele a turbó működésébe?

Illetve az hogy tárolva van egy izzító gyertya kód nem jelenti azt hogy befolyásol bármit, max hideg indítást.

Ugyan így az hogy nincs bent más, pl maf, swirl flap vagy turbó kód nem jelenti azt hogy minden rendben van velük.

Így azt mondanám hogy nem hiszem el.

VISZONT!

Nekem csak Volvo motorokkal van tapasztalatom, a tietek szerintem Ford vagy PSA származék. Azok reagálhatnak másképp, sőt első rákeresésre azt találtam egy fórumon hogy azok sokkal érzékenyebbek a glow plug-ra.

Így kicsit keresgélnék a neten hogy mit találsz pontosan az adott motorról és glow plug-ra keresve.

(#13823) 2ozzmexy válasza FeRRaR1 (#13822) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Hibás izzitogyertya miatt nem hiszem hogy az addig pörgő turbot letiltana... magyarul betiltogat a motorvez.
Ez a motor még GM. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#13824) BigBlackDog válasza mazsó (#13820) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nálam is volt még egy rossz izzítógyertya a D5-ös Volvóba. Nyáron, tavasszal, ősszel nem volt gond, télen jöttek az első jelek, hogy néha négyhengerezett kicsit indítás után pár másodpercig. Más hibát nem okozott.

Izzítógyertya alapvetően csak motorindításkor és hidegebb időben azt követően még rövid ideig aktív csak (ha jól tudom). Alapvetően én sem tudnám elképzelni, hogy fél óra menet után a turbó emiatt kapcsolna le, de azért látok rá esélyt, hogy valami védelmi mechanizmus a hiba miatt korlátozza esetleg. Első körben elmennék egy másik szervizbe-szerelőhöz is, aki kifejezetten Volvókkal foglalkozik már régebb óta.

Egyébként milyen autóról van szó?

(#13825) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

Nem is tudom írtam e ide azóta de eladtam az XC60-at Márciusban.

(#13826) FireFox1996 válasza FeRRaR1 (#13825) üzenetére


FireFox1996
őstag
LOGOUT blog

Úgy cseréled a kocsit, mint én a pulcsimat :Y

<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>

(#13827) FeRRaR1 válasza FireFox1996 (#13826) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Ezt sajnos nem teljesen az én döntésem volt. Az az igen de nyomás miatt. Jönnek az új diesel szigorítások itt Augusztusban így most kb annyirét el tudtam adni mint vettem és rengeteget volt használva.

Az igazi egy Rebel Blue T6 Polestar XC60 lett volna.
De lehet hogy akkor már egy rendes V60 Polestart vennék.
Még ez hiányzik a Volvo bakancs listámról.

(#13828) mazsó


mazsó
aktív tag

Volvo v50 2005. 2.0D Ford motoros!
(Nekem 2007. D5 XC90 van...)

(#13829) Cheesy


Cheesy
őstag

Ennél most felbuzgott bennem a birtoklási vágy, pont ilyet keresek :)
Igaz látványra és felszereltségre céges autó volt, de azokat amíg be vannak fogva szerződött márkaszervizbe kell hordani, különben ugrik a gari. Vonóhorog hiányzik róla, de azt egy vizsgával lehet rá rakni utólag is.
Az a 2.0 D3 dízel mennyire erőtlen? 136 LE egy ekkora bódéhoz. Feltehetőleg D5204T2 kódú.

[ Szerkesztve ]

www.vakbelmutet.hu

(#13830) aneda válasza Cheesy (#13829) üzenetére


aneda
aktív tag

Olcsóbbat nem tudom, hogy lehet-e találni, de normálisabbat mindenképpen.

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#13831) nesa válasza Cheesy (#13829) üzenetére


nesa
veterán

Az inkább 163le, a psa féle 2.0D 136Le

(#13838) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

Beteszem ide is ha már Volvo :)

Eredetileg kerámia beszámolónak indult de ne szaladjunk ennyire előre:

Két hónapig napi használatban volt az S80 V8, hideg, meleg, fagy, só, sár... Így érett neki az alapos kívül belül hogy vissza parkolhasson a fedett helyére.

Kapott egy alapos porszívózást, szőnyegek alatt, rések, kárpitok, szellőzők, gombok, könyöklő, minden.

Majd egy belső ablak pucolást, ez 40% ipa + 60% deszt víz, üvegre való kendővel.
Ez + ez

Minden műanyag felület interior samponos áttörlést.
Ezzel mert most fogyott el, már magamnak keverem.
Majd ápolás de nagyon kevés szerrel, alaposan vissza törölve.

Alapos bőr takarítás és egy órával utána ápolás.

Illatosítás lenor gold + deszt víz finom permettel minden textil szőnyegre.

Mosás:

Kis lécekre felálltam ez a gumi mosás + ápolás + alváz mosás miatt is segítség.

Felni, hiába carbon kerámia a betét, volt rajta mit takarítani.

Először ezzel kapott, majd alapos öblítés közben a kocsi alsó egynegyedén is körbe mentem.

Ekkor láttam hogy vannak kátrány és talán rozsda foltok is, alapvetően csak erről szólt volna az írásom hogy a vezető ajtón és az utas oldali hátsó ajtón servFaces profi kerámia van, a sofőr oldali hátsó és anyós ajtó pedig GYEON Syncro kit, az EVO előtt sima verzió, de az már nem kapható így az újabbat linkeltem.

Ekkor az alsó negyedet körbe fújtam Auto Wheelel hogy leold e valamit de semmit nem talált magának. Alapos öblítés, és ekkor vettem észre hogy a servFaces kerámia közel sem dobja úgy a vizet mint a GYEON 2 év után, mosáskor mindig kapta a Ceramic detailert. (ahogy ennél is)

Na mondom akkor ezt a két ajtót újra csinálom mert nagy a különbség, a GYEON szinte frissnek hat amaz meg nagyon fáradtnak. De ugye voltak még pöttyök úgy hogy akkor kátrány oldás az alsó egyharmadon. Rengeteg folt elkezdett megfolyni így öblítés előtt még egyszer körbe fújtam és megint hagytam 2 percet. Veretés után minden folt eltűnt, hiába nem kapott mosást, tökéletesen tisztának tűnt ránézésre a felület.

Legnagyobb meglepetésemre a servFaces vissza tért, és elkezdte szinte ugyan úgy dobni a vizet mint a GYEON. Mind a két oldalon ez volt a helyzet. Ezt mindenképp meg akartam osztani mert engem is meglepett.

Nade ha már ott volt a kerámia a lámpákat és a csomag pakolás közben keletkezett 2 kis karcot a hátsó lökösön kerámiáztam (utóbbit políroztam is) de már az újabbal ami a jelenleg használtam: GYEON Pure EVO. Álom vele a munka, kint vagy bent, kis részeket vagy akár egész ajtót megcsinálva olyan nagy a visszatörlési ablakod hogy kb nem tudsz hibázni. Sokkal de sokkal egyszerűbb feltenni mint egy Fussot pl.

Előtte persze mosás, hab, sampon, 2 vödör.







Kerámia a lámpákon megvolt de csak sima szárazolás után készültek a képek, a gumi ápolás + Ceramic detailer utána került rá, csak akkor már sötétebb volt jó képekhez.

Felni is kapott detailert a fényezés után illetve egy motortér áttörlés. Először a műanyagokat majd a fémeket.

Hihetetlen jó volt használni napinak, fájtak az arcizmaink a sok mosolytól amit okozott.

Egyébként az alvázra ezt fújtam a habosítóval, 2 adagot leveretés előtt.

[ Szerkesztve ]

(#13839) Kelecar válasza FeRRaR1 (#13838) üzenetére


Kelecar
aktív tag

Nagyon szép autó, örülnék ha az enyém is ilyen állapotban lenne. De egyelőre sajnos még a kocsibeálló sincs kész :(

Látom hátra FL fényszórót raktál, én most előre újítottam be mert a réginek több baja is volt. Nagyon tetszik az új :)

Összhasonlítás a régivel :DDD

Kicsit kellett faragni mert a LED helyzetjelző nem ment egyből, a kisebb teljesítményű felvétele miatt letiltja a vezérlő, valamint ebben az új típusban gyárilag nincs szélességjelző. Szóval egy W5W szélességjelző rákötése a helyzetjelzőre mind2 problémát megoldotta :)

(#13840) Kelecar


Kelecar
aktív tag

Egy kicsit szomorúbb story is van, a szabad ég alatt állás és az 5 napos sáros eső sajnos megtette a hatását.
Tetőablak lefolyó eldugult, beázott az autó egész jobb oldala.

3 napig szárítottam a kárpitot, az összes vizet kiporszívóztam alóluk, ma fogom összerakni. Remélhetőleg "megúszta" minden elektronika.

(#13841) Kelecar


Kelecar
aktív tag

Valamint a V40 is kapott egy kis upgrade-et:
BSR Intake. Durva hangja lett :D

Videó 1
Videó 2

(#13842) FeRRaR1 válasza Kelecar (#13839) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Pár éve mikor levadásztam eBayről, 70 font volt darabja egy elöl törött dieselről. A régieket 50-ért adtam el így kemény 20 font / db volt az upgrade :D

Felni hasonlóan, Volvótól 3000 font, eBayen volt egy eladó, bedobozolva 600 fonttért, gyári szettet 400-ért adtam el így 200 font volt a Polestar felni upgrade.

Hátul meg ugye kiégett izzót jelez a féklámpára a led kisebb felvétele miatt. Vagy kiszedik a program sort vagy beteszel egy ellenállást. Én az ellenállás mellett döntöttem, azóta is hibátlan.

Hátulja árulta el leginkább a korát és nagyon sokat szépült / újult a lámpacserétől.

Most pont az első lámpa sárga oldalsó prizma betétje tetszik a legkevésbé, így nálam is terítéken van az FL front lámpa, csak ugye az rövid ideig volt gyártásba így nem annyira könnyű beszerezni.

Lehet én az elejét is ellenállással oldanám meg, majd kiderül ha oda jutok.

Nálam beázás nem volt, de szélzaj miatt cseréltem a tető ablak gumi kéderét. Nagyon nagyon megérte, nagy tempónál megszűnt a szél zaj, sokkal jobban tömít. Valamennyi víz így is bejut de évente tisztítom a csatornákat így sose volt gondom. Ugye így van tervezve hogy ha bejut pár csepp oda folyjon el.

Hang jobb a sport szűrőtől, viszont az oka amiért nem cseréltem soha hogy most kintről szív friss hideg levegőt úgy meg a motortérből meleget. Ezzel általában szebb hang, kevesebb lóerő az eredmény. Illetve a V8-on van sport kipu így megvan a hang is ;]

[ Szerkesztve ]

(#13843) Kelecar válasza FeRRaR1 (#13842) üzenetére


Kelecar
aktív tag

Én is jobban fogom már nézni az ebayt :D van pár dolog amire bújítanék a v8-on
pl.: hátsó lámpa nekem is, TFT DIM, Polestar fékek, ezenkívül nekem is tervben van egy merészebb kipu.

A V8-ra én se raknék direkt szűrőt.
A V40 levegő feed csöve így is megmaradt a légszűrő mellett de valóban melegebb levegőt szív így mint a gyárival. Elég hülye megoldás a friss levegő cső is mert a sárvédőből tereli a levegőt, hát ott alapból nem sokat kap, más modelleken általában a hűtőrácstól van terelve a levegő.
100 körüli tempónál már elég jó a légmozgás meg az intercooler is jobban dolgozik, úgy tökéletes az intake hőmérséklet, de városi lassabb forgalomban gyorsan felmegy :/

A V40-en BSR kipu van downpipe-tól, de most az eleje sokkal hangosabb lett mint a hátulja, szóval arra is ráférne egy kis beavatkozás :DDD

[ Szerkesztve ]

(#13844) FeRRaR1 válasza Kelecar (#13843) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nekem Polestar fék szett előre és első lámpák. Egy most van fent, nem lenne nagy ráfizetés, lehet egyesével cserélem :DDD

FL front grillt is tedd a listához :)

(#13845) HorkayZolee


HorkayZolee
csendes tag

Üdv. Vida Dice-hoz keresek valami kábel alternatívát. Ha valakinek van bevált más vezeték, kérem ossza meg. Előre is köszönöm!

(#13846) haxxika válasza HorkayZolee (#13845) üzenetére


haxxika
senior tag

Kínai Dice vagy VxDiag nano fog menni, más nagyon nem (az eredeti gyárin kívül)

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#13847) Meridian


Meridian
senior tag

Sziasztok! Bár már 17 éve megvan az autóm most először írok ide. Egy 1998-as S40 1.8i benzines Volvom van, keveset használom (154ezer km-el vettem meg 2006-ban, most 247ezer van benne, 239-nél volt vezérműszíj + meg a sima szíj ami a szervót, generátort, klímát pörgetimeg, és ami ilyenkor még szokás cserélve benne, + olajcsere+szűrő, 2018 december közepén). Eddig csak egy bal motortartó bak cseréjére, meg kábé 8 évente akksi csere volt vele, meg sajnos küszöb rozsdásodás miatt javítva cserélve.

Ám most fura hiba lépett fel (oké, 24 éves autó, várható volt ez már). Indításkor alapjáraton remeg a motor, DSA lámpa világít. És a motor hangja olyan, mint egy nagyköbcentis chopper motorkerékpárnak (pont elment mellettem egy ilyen, onnan ez az összehasonlítás), csak a kipufogó miatt halkabb. Ja és benzinszagot lehet érezni - mintha nem égetné el az üzemanyagot...
Olyan mintha a kipörgésgátló konstans módon visszavenné a teljesítményt, mintha csak 2 henger menne a 4-ből... emiatt az erős remegés (sebesség váltó karon lehet legjobban érezni) alapjáraton, és az alapjárat is indításnál 400-500 körüli pedig indításkor 1000 körül van, majd szépen visszaáll 750-re. De most alapból alacsonyabb. Szerencsére nem voltam messze, így hazagurultam vele, kitettem az elakadásjelzőt, mert nagyon pörgetni kellett a motort ahhoz, hogy 50-el menjek - de egyébként elvitte a gépet úgyis, de lehetett érezni nincs meg a megszokott erő benne.

Apámnak vannak autószerelő ismerősei, egyiküknél kért időpontot de csak június 6-án tudnak vele leghamarabb foglalkozni...

Esetleg volt-e hasonló hibája valakinek (1998-as benzines Volvo S40)?

Gondoltam arra is hogy gyertyacsere, mert még nem voltak a gyerták cserélve. De nem vagyok autószerelő - apám hajógépész végzettségű (az egy kicsit más téma, de motorokhoz ért persze, de nem autószerelői szinten)

Esetleg van olyan szerelő Érd vagy környékén, aki foglalkozik Volvo-kkal - értem úgy ezt, hogy ismeri ennek a nyűgjeit?

[ Szerkesztve ]

(#13848) BigBlackDog válasza Meridian (#13847) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szia!

Diósdon van a Volver, én ajánlom őket. Volvokra specializálódtak, nálam nem volt probléma, eléggé értették a dolgukat és szvsz korrekt munkát végeztek.

(#13849) Meridian válasza BigBlackDog (#13848) üzenetére


Meridian
senior tag

Köszi! Éppen hazajött apám, ő is említtte hogy ismer valakit Diósdon - akkor valószínűleg róla beszélt. (ő mindenkit ismer :P - bár akkor nem értem miért nem vele beszélt le időpontot. Igaz, akihez mindig vittük (pl utoljára vezérműszíj stb cserére) az sokkal közelebb van hozzánk - és a saját autóit is mindig ide vitte)

Ja, és mutattam volna apámnak a hibát - ismételten*** -, de megszűnt. Pöccre beindult a motor, és rendesen. ***Megjegyzem, ez a hiba nem ma lépett fel először, hanem a héten, kedden. De másnap reggelre megszűnt a hiba.
Az akksi 6,5 éves volt benne, és télen 2x is lemerült a hidegebb időkben /mert most home officeban dolgozva még kevesebbet használom az autót/ - de csontra, meg sem mozdult az önindító, vagyis csak egy halk gyenge kerrenés volt hallható - kevés volt a szufla az önindítónak. Ezért lecseréltem az akksit vadiújra - mivel hmm.. a Sparban most 30%-al le vannak értékelve az akksik (Aki Érden lakik, a parkvárosi SParba nézzen be, ha akksit akar venni éppen... van többféle is - Bosch és valami nem tudom milyen márka van még, 45-90Ah-ig - 55Ah Bosch pl 20ezer Ft csak...!).. 65Ah Bosch 25200Ft volt (Tescoban ma néztem: 55ezer ft? Nóó'mális??? A Sparban a rendes ára valami 35ezer lett volna - és a neten is kábé ilyen árakon vannak 35-36ezer a 60-65Ah-sok, pl Varta).

Van itthon multiméterem, megnéztem most az új akksi mennyire kattant le a hazafele történt sok újraindítástól (mivel a piros lámpáknál meg torlódásoknál inkább leállítottam a motort, ne remegjen - és mindig pöccre (értsd 1 tizedmásodperc alatt) indult, nem kínlódott az önindító), de szinte semmenyire sem... Melegen 13,74V-ot mutatott de álló motornál. Most hogy pár óra eltelt és lehűlt a motortér és az akksi is, így most 12,87V ami azt hiszem jó. Motor beindítása után, járó motorral pedig 14.47V. Ha jól emlékszem valaki itt írta, hogy a generátor ~14,4V-el tölt, tehát akkor a generátor is működik... ugye?

(#13850) nesa válasza HorkayZolee (#13845) üzenetére


nesa
veterán

Usb vagy OBD oldalra?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.