Igen, mindenképp így csináld. Én akkor költöztem ide, amikor kellett a nagyobb hely a cég miatt és bérelni kellett volna valamit. Gondolkoztam, akkor miért nem bérlek egy nagyobb házat csendes környéken nagy garázzsal és műhellyel. Minden meg van oldva, és 20 másodpercre van minden ami kell. Sokkal kényelmesebb mint 2 külön helyet fenntartani, utazni, biztosítani, stb...
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [patomi:] Alufelni felujítás amatőr módon.
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
FeRRaR1
őstag
avena71
tag
Üdv!
2012-es V50 1.6 D2 (114 LE) D4162T 6-os manuális váltóshoz keresek váltóolajat.Tudnátok ajánlani konkrét terméket? 75W90 ha jól tudom, mennyiséget nem találtam.
Innen esetleg valamelyik? [link]
Köszönöm!
Vismajor01
addikt
Skacok,
Az alany egy Volvo v60 PHEV, 2014-es.
Papiron 6.1 másodpercet tud gyorsulni az autó. Én mikor átvettem erősnek tünt, viszont egy Priusból ültem át szóval..
Poénból lemértem a gyorsulást haverral, eléggé meglepett hogy majdnem 10 másodperc volt neki meglépni a 100-at. Hibaüzenet nincs, power módban volt az autó.
Jövőhétfőn megyek Ivanicshoz egy hibakód olvasásra, hátha... Bármi ötlet?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Peti78
őstag
Szia!
Itt bizony a rossz minőségű áram lesz a ludas. Mit töltöttél bele?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
FeRRaR1
őstag
Tele volt az akksi méréskor?
Vismajor01
addikt
Tele volt. Ez az érdekes h üres akksinal se érzem h lassabb lenne..
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
FeRRaR1
őstag
Faternak is V60 D6 van, de még soha nem próbáltam mivel covid alatt nem utaztam M.o.-ra. Az a majdnem tíz másodperc viszont gyanús hogy csak az elől kaparó diesel tudna ennyit önmagában. Sima e módban megy rendesen?
Vismajor01
addikt
Igen sima elektromosan is működik, ott nem mertem h mennyit kéne neki és mennyit tud. Mindegy Ivanicsnal hátha okosabb leszek jovoheten.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
7.5 körül lenne csak dízellel. 225 lóerő asszem.
tvrobi
csendes újonc
Üdv!
Létezhet az hogy kb 60ezer km alatt tönkremennek az első lengéscsillapítók és toronycsapágyak?
Tehát 60ezer kilométerrel ezelőtt lettek cserélve.
A felhasználás: napi 100 km, hegyen + Miskolc (napi 550 kanyar, és Miskolc tűrhetetlen útminősége)
tvrobi
csendes újonc
S80 d5 aut, 2002
2ozzmexy
aktív tag
Véleményem szerint ez minden autónál így van, nem csak a Volvo-kat érinti, de a hitvány vacak utak nehéz bódé+peresgumi+nagy alufelni kombó simán kinyírhatja 60ezer alatt a lengéscsillapítókat és a toronycsapágyakat ha valami hitvány vacak lett beszerelve, de még a jobb minőségű utángyártottat is.
Régen volt egy 600-as mercim, abban 50ezrenként eltört valamelyik első rugó BP-en... Hiába kapott vadiúj szilenteket, 15ezer km után nyöszörgött az egész kóceráj már, lehetett újrakenni mindet. W140-es bálna, szóval abban volt még a jóféle német acélból egy kevéske, 2T körül volt a száraz tömege és 255/45R18-as lépőkön gurult, siklott az úthibákon, de ára is volt, minden nyári szezont görgőzéssel kellett kezdeni.
Szóval lehet alapja sajnos...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Peti78
őstag
Megint?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
FeRRaR1
őstag
ruti
Közösségépítő
Sziasztok,
szervíz "az első vezérléscserénél nem látja szükségesnek a vízpumpa cserét"
(D2 - 1,6D)
Véleményetek?
köszi
Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>
nesa
veterán
Ha megfutotta a 180 ezret a vízpumpa lehet érdemes cserélni, viszont ha még gyári lehet többet kibír mint az új ugye ez a vízpumpa csere azóta lett divat mióta a vezérműszíj hajtja, nekem volt olyan kocsim amiben 400+ ezer km volt és a gyári pumpa volt rajta semmi baja nem volt de azt még a külső szíj hajtotta, a helyedben én inkább kicseréltetném, de ha lehet ne műanyag lapátosra.
Létezik olyan autós vízpumpa, ami műanyag lapátos?
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
(#13269) Wiz Khalifa válasza FireFox1996 (#13268) üzenetére
Wiz Khalifa
addikt
Sajnos van. Egyre több.
Smoke some weed nigga!
(#13270) Vismajor01 válasza Vismajor01 (#13258) üzenetére
Vismajor01
addikt
Nem lettünk okosabbak, Ivanics nem talált semmi hibát. Mérőpadot javasoltak h lássuk mennyi a veszteség, illetve azt h lehet h valami kezdődő gebasz.
Eladom a fenébe
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Hmm, érdekes hogy nem találtak semmit. Feltételezem, kevésbé ismerik a típust, de akkor is.
1. Létezett a D6 mellett D5 PHEV, az valamivel gyengébb (ott is sokallom a közel 10 másodperces 100-ra gyorsulást). Nem lehet, hogy D5 PHEV-et vettél? A motorszámból kiderül.
2. Próbaképpen biztos megnézném mennyit megy végsebességre. (Pl. egy csendes napon az M6-on, Waze legyen bekapcsolva, az jelzi a traffipaxot és kiírja a valós sebességet.)
3. Felkeresheted a V60 Service-t Százhalombattán, ők beleásták magukat a típusba. Nekem a klímát és a váltót mosták, illetőleg cserélték a turbó szabályzószelepét, ami szintén okozhat teljesítménycsökkenést (nálam jelezte az autó a hibát).
[ Szerkesztve ]
Vismajor01
addikt
Felhivtam vszervizt, leirtam a problémát.
Válasz:
"...tehát igy lemértem és 10 másodpercre jött ki a 100"
Válasz:
"...és az nem elég?"
Ok
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
"Nem, nem elég."
Ezt nem szeretem. El vannak szállva maguktól...
2. Nagyobb kerék van az autódon, ezért egyrészt másképp mér, másrészt nagyobb az ellenállása, így az óra szerinti elvárható sebességre nincs pontos szám a fejemben. De ha 220-at tud az órán, akkor nincs nagy baj, megvan a D6 PHEV-hez tartozó dízelmotor teljesítményének a java. (enyém gyári méretű keréken 238-ig elment, a 240-et még kinéztem belőle)
nesa
veterán
Ne viccelj, egyre komolyabb nevek dobozában is meg kell nézni miből van benne a cucc, sajnos műanyagnál előfordulhat hogy a lapát megáll a tengely meg forog.
Sok helyen a kaja is műanyag, már szinte minden van műanyagból a vízpumpa lápát miért lenne kivétel nem csak a szívócsövek lettek nejlonból.
[ Szerkesztve ]
FeRRaR1
őstag
Kis összefoglaló:
Itt a brand-nél csak válasszátok ki hogy Volvo, és elég sok kép készült mind a 3 napon rólam.
Illetve két videót találtam ahova betettek:
[link] 5:42-től ha nem onnan indulna
[link] 10:57*
Elsőnél nagyon csúszós volt a pálya, majdnem megvolt az első megforgásom, nap, hó eső, nap, hó, nap, hó, eső. Egész nap ez ment. Karussell-re felvezető nyújtott kigyorsításnál kétszer is komolyabbat kellett belenyúlnom mert meg akarta előzni az eleje a hátulját.
Másodiknál egy helyi srácot követtem, nincs is ennél jobb érzés mikor leköveted egy rutinos helybéli vonalait. Utána jót beszéltünk a parkolóba meg körbe mutatta a kocsiját, most hozta ki a szalonból és már pályán van vele
A hangulat az első osztályú volt, majd még leszek pár videóban ami jövő hét vége fele lesz publikálva.
Sok kört tettem bele 3 nap alatt, fékeket is lenulláztam.
Már kitakarítottam de a pofákat ki kell cserélnem a napokban.
Megyek e még idén? ABSZOLÚT IGEN
Viszont lehet még kap egy komolyabb fék fejlesztést addig a gép, mivel egyértelműen ez a kocsi leggyengébb pontja. Szépen fekszik és tapad, motorerőre sincs panasz, de a fék az... 3 olyan köröm is volt hogy nagyon jót csapattam, előzgetek, tolom ami kifér majd a kör felénél el kellett vennem mert nem akart úgy lassulni a kocsi ahogy kellett volna. Így dupla akkora féktávokat vettem inkább.
Gyönyörű táj, remek verdák, szinte mindenki kedves és érdeklődő benzingőzös. Imádom a helyet
Itt egyik barátom pálya vezetés oktatóval, pillanatokkal mielőtt megelőztem. Apex Golf GTI.
Kelecar
aktív tag
Grat A képek is jók lettek.
Én nem merném kivinni mert félnék hogy lerobban vagy összetöröm
Meg a gyári féket már egy laza M7-es balatoni túrán is megtapasztaltam hogy egy nagyobb fékezés 200ról és onnantól már nem az igazi. Pedig amíg csak kicsiket kell fékezni addig nagyon jól fog.
Amúgy itt egy tipp a fékfejlesztéshez
Peti78
őstag
Részleteket légyszíves a fékfejlesztéshez
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
spect80
senior tag
Launch controllal próbáltad?
https://www.volvocars.com/en-th/support/manuals/v60-recharge-plug-in-hybrid/2020w17/starting-and-driving/drive-modes/launch-function
csak mert alapból az összes 3 betűs biztonsági okosság megakadályozza, hogy leadja a maximumot
FeRRaR1
őstag
Köszönöm, gondolkoztam Polestarban.
[link] Olyannyira hogy benn is van eBay figyelőmben egy Polestar szett, igaz ez az egyel későbbi. Amit te linkeltél az a V60-ról van, még az igazi 6 hengeresről, ez meg az újabb 4 hengeresről. Arany / szürke szín is elárulja.
Méreg drágán adja meg nekem csak az első szett kéne. Kivéve ha az elektromos kézifék kompatibilis akkor jöhet a hátsó is.
Viszont itt Angliában is rengeteg profi fékes cég van. Jövő héten viszem egy garázsba ahol versenyautó felkészítéssel is foglalkoznak, ismerem a tulajt. Ott mondta egy versenyautókat felkészítő srác hogy elviszi kipróbálni a féket, és tesz egy ajánlatot felém hogy szerinte mit érdemes mire. Elmondom hogy én mit szeretnék, mire gondoltam aztán össze hozunk valamit. Lehet hogy pont a Polestart, mert igyekszem mindent eredeti Volvo-nak megtartani. Nem egy wish-es utánzatnak
Illetve ha jól tudom az arany szett csak 20" alá fér be, nekem meg a Polestar performance kerék szett 19"-es. Azt imádom, nem túl nagy, nem túl kicsi, eredeti Volvo, szépen megy a kocsihoz. Így valami olyan megoldás kéne ami befér alá. A mostani első tárcsa 336mm, szerintem egy 360-370 gond nélkül befér, de a Polestar 380mm ha jól rémlik már kérdéses...
FeRRaR1
őstag
Ugye a Polestar az igazából Brembo szett...
Tényleg szerintem van vagy 20-30 márka, és azon belül is több típus.
Van választék, valami csak lesz
[ Szerkesztve ]
Vismajor01
addikt
Ez a 2021-es modellre vonatkozik, nemhiszem hogy ezt a 2013as verzió dijazná
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Vismajor01
addikt
Egyébként D5-öt vettem, mert 2016-tól szerelik D6-al az internet szerint.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
(#13283) Vismajor01 válasza Vismajor01 (#13282) üzenetére
Vismajor01
addikt
Amúgy mégse, mert az én forgalmim azt irja, hogy D5244t15
Mivel úgy kezdődik, hogy d5 ezért gondoltam D5-ös van, gugli is ezt mondja de közbe meg a forgalmi azt irja 158 kW ami meg 215 lőerő mint a D6. Wut?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
spect80
senior tag
mindegyik Volvo-ban van launch control, csak mindegyikben kicsit más. A 2009es S80-ban is, csak ott kicsit többet kell gépészkedni a váltóval, de a 2020-as B5 XC90-ben is működik
[ Szerkesztve ]
Kelecar
aktív tag
Motorkódban az első 2 karakter az üzemanyagot és a hengerszámot jelzi. Esetedben Dízel 5 henger. A típus jelölésben a D utáni 6 meg a teljesítmény osztályt jelöli.
Egyébként a D5-ben meg a D6-ban ugyan az a motor van, csak utóbbi meg van spékelve az elektromos hajtással.
Egyetlen rejtély továbbra is az, hogy miért ilyen távol van a gyári gyorsulástól. Bár lehet én is meglepődnék ha lemérném a V8-at meg a T4-et
haxxika
senior tag
D6-ból volt egy teljesítménycsökkentett verzió is tudtommal, ami D5 twin engine néven futott, de wiki szerint 2015-től volt ez.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
Akkor pedig D6 PHEV , ugyanaz mint az enyém volt. Forgalmi.
spect80
senior tag
Továbbra is azt mondom, hogy csak ki kéne próbálni azt a launch control-t.
"Békebeli", csak belsőégésűeknél így működik:
https://www.youtube.com/watch?v=YwOhtGZemw0
Ha van köztetek gépészmérnök/autószerelő majd kijavít ha nagy hülyeségeket írnék, de én úgy gondolom, hogy ezek az autók bár rendelkeznek a szükséges kapacitással, alapvetően nem sport autók, ezért nem arra vannak hangolva hogy állandóan a maximális teljesítményt adják le. 0-100-as gyorsulásra kihegyezve teljesen más lesz az autó karakterisztikája, maximum nyomatékon iszonyatosan terheli az egész hajtásláncot, de nem csak a hajtásláncot, hanem kb mindent: a motort, váltót, a haldex-et, kipufogót, gumikat, hibrid esetén az elektromotort és így az akkut is. Más lesz a váltó áttétele, tovább húzatja, ami sokkal nyersebb vezetési élményt ad. Persze megvan a maga bája amikor bőg a motor és váltáskor "hátbarúg", de akik ezt az élményt keresik inkább vesznek sportkocsit. Hogy egy nem Polestar Volvo is képes erre néhanapján, az csak amolyan ízelítő, de semmiképpen sem állandó képesség. Ha ez a teljesítmény a napi használat során egy sima padlógáz lenyomás hatására rendelkezésre állna, az az autó élettartamát jelentősen csökkentené (személyszerint nekem nem is jönne be).
Az én autóm nem mai darab, 2009-es S80 T6, 270e km, úgyhogy nem gyilkolom ilyesmivel, de még ezen is ég és föld az indulás LC-al és nélküle.
Felületes olvasnivaló LC témában:
https://www.carthrottle.com/post/heres-how-launch-control-works/
Továbbá LC ide vagy oda, az sem mindegy milyen körülmények között próbálkozunk. A gyári gyorsulási adat valszeg az optimális körümények között kapott eredményt mutatja.
Ez függ az autó állapotától (élettartam, üzemi hőfok, gumik, stb.), de függ a környezeti hőmérséklettől, páratartalomtól, az útfelület állapotától, de még a légnyomástól és a széltől is. A gyári gyorsulási adat legjobb esetben is csak irányadó értéknek tekinthető.
Csak a hibrid miatt nem állítom 100%-ra hogy az LC hiánya a gond, mert azokat nem ismerem, nem tudom hogy kapcsol vegyes hajtásra. Mondanám, hogy ha volt szervizben és ott nem találták a hiba okát, akkor nem azzal van a baj, de pénzből élnek. Szívesen végigpróbálják a nagy szervizkönyv minden vonatkozó bejegyzését óránként 2x.990+ÁFA-ért.
Vismajor01
addikt
Nah, de ha ezt mondták volna akkor teljesen rendben lenne a dolog!
Két szerelővel beszéltem telefonon, egy márkaszervizbe el is mentem, de egyik se mondta hogy figyu ne várd tőle hogy minden gázadásra 6 másodperc alatt rántson fel! Launchcontrolt kell nyomni és akkor meglesz, de azt se csináld sokszor.
Na, ezt senki se mondta. Telefonba mindkét szerelő arra h 9 mp a gyorsulás az volt a válasz h "az miért nem elég" Ivanics meg azt mondta h valszeg valami kezdődő probléma a váltóban, elkéne vinni mérőpadra ők kiolvasták gyári cuccal a hibakódokat de semmi értelmeset nem mondott.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
spect80
senior tag
Értem, gondoltam egy próbát megér már ha egyáltalán automata a kocsi.
Egyébként az általam linkelt oldal pont ezeket írja le. Lehet én vagyok előítéletes a szerelőkkel és a márkaszervizzel (mondjuk az általad leírtak kommunikációs stílusukból nem úgy tűnik), de ez esetben én jobban hiszek a gyártó oldalán leírtaknak, mint nekik.
Peti78
őstag
Harmadik kör?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
FeRRaR1
őstag
Nem, majd augusztusban. Csak kaptam ajándékba képeket a családtól garázs falra, ez az egyik. Még mindig az Áprilisi túráról.
Wiz Khalifa
addikt
Volvo C70 MK2-re hol tudnék venni motorvédő burkolatot ami alul van? Az enyémen nincs sajnos fent.
2.4i, automata váltó. Tudtommal nem jó a manuális rá.
Smoke some weed nigga!
#86883328
törölt tag
Sziasztok!
Második generációs S60 és S80 modellekhez manuális váltóval melyik motorok ajánlottak?
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Délután megyek megnézni egy S80-at (2005-ből) 2,5T Executive automata, mi az ami abszolúte no-no hiba, tehát ha észreveszem fussak?
Vezetett szervizkönyv van, de az óra jelenleg 490ezer km-t mutat...
Hobbi/projekt autó lesz, megpróbálom megmenteni mert az ára nevetségesen alacsony, és a futásteljesítmény ellenére látszólag egyben van (na jó, a beltér viharvert).
Előre is köszönöm a tippeket!
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
haxxika
senior tag
Lehet már késő, de első körben így a váltót mondanám. Ne üssön, rángasson, normálisan váltson fel-le hidegen-melegen. Beltér előbb utóbb mindegyikben szétmegy. Érezned kell azt is, hogy egyenletesen kell húznia a motornak. Dízeles D5-öm van, benzinesekről ezért nincs tapasztalatom.
Legyen hibakódolvasó, legjobb ha gyári vida van rádugva, azzal vissza lehet nézni a kórtörténetet (korábbi törölt hibákat is mutatja), aztán meg lehet nézni, hogy mi az amit esetleg elrejtettek.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
2ozzmexy
aktív tag
Huh, hol is a kezdjem, köszi az infót, de sajnos ott maradt a gép bármennyire is jó volt az ára.
A hirdetés szerint friss fékek kerültek alá, nos itt a múltidőn van a hangsúly, friss volt az 60ezer km-el ezelőtt, most válla van mind a 4 tárcsának, a betét lassan vason elől és hátul is fogyóban. Jó a váltó (leszámítva a sírást hidegen, de az egy folyadék és egy szűrőcserével orvosolható), a motor is elég jó (bár hidegen lakik benne egy harkály), van ereje, egyenletesen adja le, de és itt jön a lényeg:
Bemegyek, mondom miért jöttem, kérem a kulcsot és hagyjanak békén, majd jövök ha gondom van. Kisvártatva jön miszter kupec, duruzsol a füllembe hogy ilyen csecse olyan baba, mondom okés, emeljük már fel ha már ott egy 4 állásos szerelőműhely, "ugyan minek!?"... Kezdtem gyanút fogni, guruljunk egy kört, oké, de ő vezet. WTF!? Jó, legyen, csak haladjunk. Pár méter friss aszfalt után szóltam hogy cseréljünk már. A futómű totál dead, mindene nyisszog-nyüsszög, vacakabb úton rendesen egérkoncert van és elpattog a hátulja az úthibákon, mert az egyik gátló be van állva kb.
890-ért hirdette, mondtam neki hogy 650, annyiért nem megy, legyen 750 de akkor emeljük fel és az összes szilentet ami nyekereg cseréli. Hát az úgy nem jó neki, nem jön ki a matek. 850 az alja így ahogyan van, megköszöntem az idejét és távoztam. Itt nem a pénzről volt szó, hanem elvekről. Értem én hogy jön majd egy madár, de azért ennyire nem kellene kötni az ebet a karóhoz, főleg hogy 400-ért számolta be egy másikba.
Nem adtam fel, de még keresgélek, azért ez így nagyon lukra futás volt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
haxxika
senior tag
Helyes, inkább keresgélj, lesz majd előbb utóbb olyan, amit már megéri elhozni. S80nál ha olyat látsz amiben Four-C lengéscsillapítás van (elektromosan vezérelt), az meg mégjobban fáj, csak keress rá az árára
Én most azt sajnálom, hogy a régi XC90-ünket nemrég láttam felrakva hirdetni (2007 D5, 7 ülés, momentum), 2019-től kezdve 3 havonta változik a tulaja, 1 éve pedig visszatekerték 450-ről 340re, de hogy miért... Magyar autó, lekérdezhető, mi értelme volt?
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika