Jó lett, grat.
„Aki barátot talál, kincset talál."
Jó lett, grat.
„Aki barátot talál, kincset talál."
Kifele jovet 3 korul beugrottunk (koszos autoval), nem volt epp tolongas, rajtunk kivul ket auto volt ott es kb mar pakoltak el. Amugy is cellal mentunk be, mert asszony occsenek van egy kärcher karpitgepe es kell hozza kicsi fej, aztan megprobaltam azt elintezni, de mar zarva voltak, viszont megadtak a cikkszamot, ugyhogy megrendelem es atveszem majd valamikor.
Rendes-kormány, Kisbér.
Szétkaptuk a kocsit, elküldtem postán ezeket, megcsinálta és visszaküldte
15 ezer volt a kormány, 4-4 ezer a váltógomb és a kézifék markolat, 3-3 ezer a váltó és a kézifék szoknya. Ahhoz képest, hogy mi pénzt beleborogatok az autóba gyári alkatrészárakon, ez szinte ingyen volt.
[ Szerkesztve ]
ezek egyébként is nagyon jó árak, ha a bőr minőségi (majd idővel kiderül). BP-n 20k egy kormány és a többinél is van 20-50% felár...
A Momo-nál dolgozott a faszi. Minőségi munkát csinál minőségi anyagokból. Amore-n őt ajánlják legjobban. Van pár kukacoskodó ember, aki minden munkába bele tud kötni, de még azok is őt preferálják.
[ Szerkesztve ]
Koszonom!
"Bad reklám is reklám too"
Urak, milyen költségekkel számoljak?
147, jtdm 16v, 19x ezer km, magyar autó.
Kettőstömegű, kuplung ok.
Szívósor és egr pár ezer km-el előbb cserélve.
Hiba: Nagy gázkor kormolt, ez a szívósor és egr csere után jelentősen csökkent, de még van egy kicsi.
Volt az autó életében egy sötét év, amiről nem tudunk, hogy milyen módon volt használva. Annyi valószínű, hogy akkor kapott egy szarul megírt szoftvert, valószínű az az oka a kormolásnak.
Ami a fejemben van, hogy kormolást okozhatja még a porlasztók fáradása (majd korrekciós értéket igyekszem mérni), turbó fáradása. Félő, hogy a sok kormolás a dpf-nek sem tett jót.
Az elmúlt egy évben nagyrészt hosszabb utakat futott, különösebb gond nélkül (leszámítva a kormolást és a fenti részek cseréjét).
Frissen lesz cserélve a két hátsó gátló (az egyik menet közben megadta magát nemrég).
A tulaj beleülne egy új autóba, így aránylag kedvező áron hozzá tudnék jutni, csak utána randbe kell rakni a fentiek miatt.
.
Be lehet vallalni. Valoszinu ki van irva az egr, azert kormol nagy gazra. Enyem is akkor fustol igazan.
Nem biztos, hogy ki van írva, bár ki tudja. Nemrég volt kicserélve újra. Vagy lehet, hogy régebben kiírták, csak hardveresen maradt benne? Az fura kombó lenne.
Dpf-nek nem árt a nagyobb kormolás?
Én hajlok rá, hogy megvegyem, mert amúgy patent a kocsi és a tulaj is elég korrekt.
[ Szerkesztve ]
.
Nem tudod megoldani, hogy elvidd valamelyik olasz autós szervizbe? Akkor ott lehet tudnának pontosabbat mondani, mert így most úgy néz ki a dolog, hogy tök olcsón is meg lehet úszni a dolgot, meg egy vagyonnal is.
OFF autó, hasonló motorral.
Tavaly közel 500 ezer Ft-ig kalkuláltam egy 19x ezer km-t futott 1.9 TTID Saab (= 1.9 biturbó JTD) koromtalanítását és "végleges" problémamentessé tételét; ez tartalmazza:
- szívósor kibelezés (40-50 e)
- vezérléscsere (70 e anyag)
- vadiúj biturbó (150 e) VAGY inkjektorok felújítása hasonló árban
- munkadíj (100+ e)
- szoftver (EGR OFF, DPF már OFF volt, kicsi pöckölés) (70-80 e - AET tuning, Tát)
+ főtengely-szimmering cseréje hátul (50 e, ez nem a kormoláshoz kapcsolódott)
+ első fékek cseréje (kb. 60 e)
A fentiekből nem lett semmi, inkább eladtam "így ahogy van".
(#5959) 426os: A DPF-et rövid úton kinyírja az erős kormolás. Szvsz, ha láthatóan kormol, akkor más nincs benne a DPF, max. a háza, kiütött kerámiával.
[ Szerkesztve ]
Hali.
Milyen autót topikban már kerdezoskodtem, és odáig jutottam, hogy 147 jtd-vel (fl előtti) vagy marad, ami van.
Jelenleg egy szép állapotú 2001-es 1.2-ed bravom van. Igazából nincs vele bajom, nem eszik sokat de sajnos nem is megy úgy, ahogy az tetszene, ezért gondolkodom a 147-esben. Meg hát az a plusz 4-6 légzsák is elég kellemes érzést kelt az emberben.
Nem szeretnék túl sokat rá fizetni, mert bár tudnék, inkább félre teszem egyetem alatt (amit most kezdek).
Még egy alternatíva: renault thalia 1.5 dci, 240 ezer km, 37 ezer km)es kora óta apáme, csak sajnos én nagyon fapadosnak találom, hiába 2005-os, ezt szerintem annyiért megkapnam, amennyiért a bravot el tudom adni.
Mit tennetek a helyemben?
Gondolkodtam egy darabig a GT-n is, de annyit nem hiszem, hogy szeretnék autóra áldozni, az egy 1,5 misiben benne lenne a végére legalább.
[ Szerkesztve ]
és Többiek:
Most egy Peugeot szervizben (híre alapján ok, illetve eddig is ők szervizelték) van, gátló cserére vár. Oda kimegyek majd és beszélek velük. Ilyen formában még nem járóképes az autó.
Pár száz ezer puffer van az autó árában, azért is mernék beleugrani ezek tudatában.
Az, hogy ki van-e ütve a dpf és az egr pontosan hogy állapítható meg, látszik diagon? Hardveresen az egr biztos benne van.
Egyelőre ha ezekkel nincs gond, akkor magamtól nem bántottam volna őket, mert egy jó ideig még csak hosszú távokon fogom használni az autót.
norbert1998: A másik topicban olvasottak alapján én is azt mondanám, hogy NE cseréld a Bravo-t. Egyetem végéig használd, ha van lehetőséged inkább gyarapítsd a tartalékaidat, ne öld autóba.
Én sem vettem addig, igaz nekem semmilyen autóm nem volt, de egy 1.2-es Bravoval boldog lettem volna. 147-et biztonság miatt ne vegyél, mert nem volt annak olyan jó töréstesztje. Költségek tekintetében pedig láthatod, hogy csak úgy szállnak a százezrek (ok, egy euro3-mas jtd olcsóbb tud lenni).
[ Szerkesztve ]
.
"renault thalia" ????
Tetszik a GT, és a 147, akkor hogy tudnál nap mint nap beülni egy olyan rondaságba?
Ne sértődj meg, de valami borzalom az a Thalia.
egyetértek, maximálisan
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
+1
Úgy, hogy szinte ujkora óta a családban van. Amúgy a külsejével pont nincs bajom
De belül undorító
Akkor marad a Bravo, meggyőztetek
Köszi szépen
Fekete füst egyenlő sok gázolaj vagy kevés levegő.
Valoban, amig nem jon meg a toltonyomas, addig keves a levego, gyarilag is. Leginkabb ezert van az egr kiirva, hogy az ilyenkor keletkezo “plusz kormot” ne etesse meg a motorral.
(#5970) Elektrosokk válasza norbert1998 (#5962) üzenetére
Akkor tök felesleges a dízel, hacsak nem dízel-fanatikus vagy.
A TS nem rossz, a hülye tulaj a nagy ellensége meg a nem megfelelő karbantartás.
a dízel Keveset fog fogyasztani, de a sokba fog kerülni ha baja van. Minél újabb, és bonyolultabb, annál jobban fog fájni
#5969) rbalint88
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Nana! A TS nem orokelet, akkor sem, ha figyelsz ra.
A veztengelyek kopnak, a vezerlesmodosito szinten tonkremegy. Ezek hasonlo koltsegek, mint egy JTD-n a sallangok csereje (lendkerek, turbo, a turbo raadasul tenyleg a tulaj es a karbantartas fogsagaban uzemel).
Egy 8v JTD motorikusan nem problemas, a tobbi csak kopo fogyo.
"Bad reklám is reklám too"
Tudom hogy ezek az olasz dízelek elég jók, talán a 159 2.4 nem annyira problémamentes. én elég benzinpárti vagyok. kivéve jts motorok.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Az addig rendben, hogy te benzin parti vagy, de ha azokbol a modellekbol nincs jo/tartos benzines, akkor hiaba.
159-bol is csak az 1.8 TBi es a gyengebbik MPi 1.8 jo,
"Bad reklám is reklám too"
Tudom, de én vígan ellennék még a következő 3-4 évben egy régebbi szériás bussoval.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Lassan kész lesz a GT-m...legalábbis illene egy hónap után; holnap felhívom Zsoltot, hogy whatsup.
Elvileg zsírra generálozott, elvileg feljavított, elvileg stb. motor.
Olajkérdés, amin elmélkedem: maradjon a 10w60 télen/nyáron, esetleg variáljak-e?
Pl. télen 5w40 nyáron 10w60, vagy 5w60 télen/nyáron, stb.
Thx.
Nevermind...
melegoldalon semmiképp ne menj 60 alá, mert meg fogja enni nagyobb terhelésen az olajat. 5W60-at ki lehetne próbálni, de baromira macerás a beszerzése. mivel a gyári ajánlás is 10W60, én maradnék ennél. Kaufferben a Motul elég jó áron megy mostanában, nekem a JTD nem eszi az 5W40-et, JTS-ben sem szokott fogyni a bele való. Ha biztosra akarsz menni, akkor meg Selenia Racing 10W60, az a gyárija.
Sziasztok!
Van egy Alfa 147-em, és egy dolog nem hagy nyugodni.
Valamiért a kilométer/napi számláló egyfolytába csak villog.
Nem tudják az urak hogy miért is csinálja?
Samsung Galaxy S10+
Elvileg, ha túl gyorsan ráindítasz és nem hagyod végigfutni az indítási teszteket, akkor lehet ilyen. Ha ennek ellenére is, akkor vmi elektronikai hiba lehet, ki kell olvastatni.
Áháá! Az első opció az lehetséges, meg fogom nézni akkor ha kívárok megjavul e
Hibakód nincs benne
Samsung Galaxy S10+
Nem tudom alfánál is így van-e, de Stilonál akkor villog ha "proxy rendezés" kell neki.
Azt jelzi így, ha valamilyen hardver megjelenik/eltűnik a CAN-BUS rendszerről.
Pl. gyári rádió kivétel
Szerk: közben leírták már...
+1 @Arni9010
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Milyen motor kér W60-at? Anno e36 M3-ba kellett ilyesmi, de az 8000 fölött forgott
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
@CharlieDrop
Az Alfa JTS motorok.
Nem performansz okán, hanem a rossz konstrukció miatt. Ha nincs szétkopva, akkor is 'forrón' jár, és elégeti.
Ennyit értettem meg laikusként a szofisztikált levezetésekből...
Nevermind...
baráti...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Üdv!
Két hete(sőt, múlt hét hétfőn), mikor kb írtam, töltettem fel a klímámat, mára az összes gáz eltűnt benne. Ebben a "jó" időben fél óra alatt meg se közelítettük a 23 fokot a beltérben, országúton.
Egyrészt megőrülök, mert az autó értékének a felét is bele lehet emiatt burítani, másrészt olvastam máshol is, hogy bőven van esély arra, hogy nem találják a hibát, jó pénzért persze.
Van valami gyakori hibaok esetleg ezeknél? Mert ha nem, akkor repül ez a kramanc a hahura aztán szevasz...
Bravo 1.2 2001-ből
Ahol aztán majd előadod a vevőknek, hogy jó a klíma, csak fel kell tölteni?
El kell vinni egy klímáshoz, aki átnézi, hogy hol ereszt. Nem 100ezer forintért fogják átnézni, nem kell aggódni.
Nem, de gondolom nem fél óra laatt találja meg a hibát, a tízezer forintos óradíj meg nem éppen bagatell összeg egy néhány száz ezret érő autónál.
szines gázt tesznek bele és pillaantok alatt megvan hol ereszt
majd órákig fognak vizsgálgatni egy eresztő klímát
cryptot minden termékemért elfogadom
Sziasztok!
Párommal tervezzük, hogy lassan cserére ítéljük a 2000-es Puntonkat, aztán maradnánk ennél a gyártónál és típusnál.
Mik a tapasztalatok a 2009 után gyártott 1,4-es benzines Fiat Punto / Grande-ról?
A napi használat során mennyire cinkes az oldalsó visszapillantónál lévő A-B () oszloptól való kilátás?
Előre is nagyon köszi minden tapasztalatot, infót!
Sz.
A nyúlon túl?
@szumoo
Mik a tapasztalatok a 2009 után gyártott 1,4-es benzines Fiat Punto / Grande-ról?
Az enyém 2007. évi, de a '09-es FL-nél csak csúnyábbra szabták (szerintem), más érdemi változtatás nem volt.
Igazából egy dologra érdemes odafigyelni: ne MultiAir motoros legyen, hanem a klasszikus FIRE alapokon nyugvó 1.4 8V vagy 16V, illetve T-Jet.
A 8V igénytelen és hülyebiztos, viszont a T-Jet vinni is tudja kellemesen.
Az A oszlop tényleg viccesen vastag, de nem zavaró.
Az enyémről találsz leírásokat visszább a fórumban, keress rá; az egyikben összefoglaltam az elmúlt közel 11 év költségiet és történéseit.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Szia!
A oszlop lesz az
Linea 1.4 8V van a családban, a kilátás nem rossz szerintem a nagy tükör miatt, ha arra gondolsz.
Próbáljatok ki egyet, de én azt javaslom ha lehet 16V motorral vegyétek, az 1,4 8V a lineában kínszenvedés volt nekem (Tegyük hozzá, hogy majdnem minden autóm turbódízel volt, megszoktam hogy lehet előzni a kocsival
)
Szerk: Lassú voltam
[ Szerkesztve ]
@norbert1998
Nem, de gondolom nem fél óra laatt találja meg a hibát, a tízezer forintos óradíj meg nem éppen bagatell összeg egy néhány száz ezret érő autónál
A szerelőnek ugyanannyi dolga van vele, piaci értéktől függetlenül; ez egy ilyen sport...
...de ahogy említették is, egy profi klímás helyben át tudja nyomni a rendszert és fél-egy óra alatt látni fogja, hogy hol engedi el; és igen, kb. egy tizessel számolhatsz, legfeljebb örülsz, ha kevesebbet kér.
A megszereltetése más kérdés; az drága is lehet, de előfordulhat, hogy csak valamelyik tömítés adta meg magát.
Nekem pl. anno a generátor cseréjekor útban lehetett a kompresszor vagy a csövezése. Dióhéjban: az ügyeletes 'józsi' rosszul tette vissza a csatlakozótömítést és így ügyesen elnyírta a csavarmeneten. Két feltöltésbe, majd egy nyomáspróbába került, hogy kiderüljön: 'józsi' elbaxta azt az 50 Ft-os vackot. Illetve a végén még egy feltöltés, természetesen; azóta működik...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Igen, ezt olvastam. Csak az a baj, hogy két hét alatt engedett le annyira, hogy tényleg észrevehető. Úgy is elég kiszivárog, hogy ő lássa?
LZs?!
Tudom, hogy ugyanannyi az új Dzsuliettán is és az F Astrán is, csak hát na... Nem ugyanakkora része.
[ Szerkesztve ]
Nagyon köszönöm Neked és Arni9010-nak is!
Sz.
A nyúlon túl?
(#5995) molnarpeter válasza norbert1998 (#5993) üzenetére
Múltkor ha raktak bele uv marker folyadékot, lámpával meglesz hamar.
szerintem igen!
cryptot minden termékemért elfogadom
(#5997) norbert1998 válasza molnarpeter (#5995) üzenetére
Sima gázt rakott bele, sőt, szerintem még olajat se tett bele. Annyiban volt jó, hogy odamentem, megkérdeztem mikor vállalja, és öt perc múlva (20) mehettem is utamra.
Megkérdezi öcsém, hogy ahol most ő van gyakorlaton, ott mennyiért kukkolnák meg a gondját, hátha akad valami kedvezmény
[ Szerkesztve ]
Sziasztok!
Ma megyünk megnézni ezt az autót,, képekről láttok valami érdekeset, amire jó, ha rákérdezek?
Köszi !
[ Szerkesztve ]
Tudtok jó kipufogós szakit Bp-n?
"Bad reklám is reklám too"