Új hozzászólás Aktív témák

• sztivo

őstag

Sziasztok!

(A kezdős topikban is feltettem ezt a kérdést, ha nincs itt helye, akkor töröljétek)

Distrohopping elkerülése végett tudnátok javasolni olyan disztibúciót (és DE-t), amin normális működés van nvidiaval, mintha Windows-t használnék? Elsőre tudom, az a válasz, hogy mind olyan és csak beállítás kérdése, de elmondom mi a problémám (azon kívül, hogy kezdő vagyok :P ):
    Van egy HP Pavilion Gaming laptopom, 1660 Ti videokártyával. Manjaro eddig bejött, meg anno működött minden a 60Hz-es monitorommal (nem voltak extra beállítás igényeim), de most 165Hz-re váltottam, és részben itt kezdődik a probléma.
    Telepítettem egy Manjaro GNOME kiadást, amin nem látom az X Server beállításokat (a kép illsuztráció):

Oké, probáltam tweakelgetni a dolgokat (fórumok segítségével), de sehogy sem lett jó. Gondoltam nézzük meg a Linux Mint Cinnamont, ott már láttam a további beállításokat is, viszont hiába mentettem el sudo nvidia-settings és a Mint saját beállításaiban a 165Hz-et, reboot után természetesen visszaáll 60Hz-re, de cserébe a G-Sync bekapcsolva marad. A PowerMizer is mindig auto-ra vált vissza, amit tudok egyelőre, hogy máshová kellene egy xorg.conf fájlt létrehoznom, de a GNOME ahogy olvasom, ezt figyelmen kívül hagyja, a saját monitors.valami fájlt nézi. Ezt (is) szeretném látni, és minden más plug&play módon szeretnék, ha lehet sok tweakelgetés nélkül:

Van valami disztró (és DE) tippetek, ahol a legkevesebbet kéne mókolgatnom? GNOME egyelőre kilőve, Cinnamon is és minden GNOME származék, mert ez nem bug, hanem feature közöttük ;]
    KDE esetleg XFCE, ami nem "erőszakosan" bírálja felül az nvidia conf fájlt? Disztróból szeretnék valami egyszerűbbet, Manjaro/Debian/Ubuntu alapokon, Fedora nem tudom mennyire javasolt kezdőknek. Wayland nekem nem annyira fontos, elvagyok X11-en is, csak működjön :)

Tehát röviden: teljes körű nvidia beállítások, működő G-Sync és reboot után is tartsa meg a 165Hz-et.