Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- oriic: A TOP 10 legtöbb hozzászólással rendelkező PH! felhasználó
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- GoodSpeed: ASUS TUF Gaming VG27AQ - finomhangolása
Új hozzászólás Aktív témák
-
mityku
aktív tag
válasz
#65675776 #1548 üzenetére
nehézvíz illetve az atom témához:
Bővebben: link
A nehézvízet hütőközeggént lehet alkalmazni a reaktorokban, ekkor viszont az uránt kisméretékben dúsították és fütőanyagként használják. Nagyobb dúsítás során fegyveralapanyag állítható elő.
Az urán mellett ugye lehet plútoniumból is fegyvert létrehozni. Olvastam, hogy némely reatortípust kifejezetten plutónium gyártására fejlesztettek ki.
Pl: természetes (nem dúsított) uránnal, grafitszabályzokkal üzemelő reaktortípusok (főleg a volt Szovjetunió területén müködtek ezek a reaktorok). -
#65675776
törölt tag
Amennyiben a ''kis'' elírás komoly fogalomzavart takar, akkor nem kötözködés, hanem pontosítás, mint jelen esetben is.
A nehézvízről: Uránból is lehet atombombát gyártani, ahhoz a legkevésbé sem kell nehézvíz. A szaporító reaktorok többségében szintén nem használnak nehézvizet. (mellesleg tudod egyáltalán mi az?)
Kötözködés: Az, hogy valaki nem ért egyet veled, az nem kötözködés, hanem vélemények ütköztetése (vita). Nem én b+-ezek! Modorod nem sok van. A topic nem arról szól, hogy neonácik gyúljetek ide, hanem a II. vh eseményeiről, főleg a német oldal szempontjából! Viszont a teljes képhez hozzátartozik a másik oldal is!
A Vaskereszt tényleg jó film. Szintén klasszikus: ''A tengeralattjáró''. Az U-571 meg egy rakás hulladék. -
mityku
aktív tag
válasz
Rommel6600 #1544 üzenetére
Ezt a ''magára valamit is adó háborus fan'' mondatot cserélném arra, hogy akit érdekel a 2. világháború és nemcsak a szövetséges oldal, annak ajánlatos ezt a filmet is megnézni (a már korábban felsorolt filmek mellett)! Mert már szinte a távolból hallani véltem egy lecseszést az irányomba!
A makett elején az a diadalív szerűség, hatalmas volt! Jelenleg most a Brandenburgi kapu áll ott, nem?
Elképesztő ötlet volt, hogy a Népek Csarnokához vezető út mentén kétoldalt zsákmányolt fegyvereket akartak tenni! Egyébként ez a Népek Csarnoka (ha jól emlékszem ez volt a neve) is böszme lett volna, a Reichstag nagyon eltörpült volna mellette (mondták ism hogy afféle kiszolgáló épület lett volna belőle)! -
mityku
aktív tag
válasz
Engineer - #1539 üzenetére
autóbuszokat gyártunk még, nem??
(Ikarusz-Rába)
Illetve az új honvédségi Rába tehergépjárműveket (H-14,-18,-25) a terepjárókat (Mercedes) + a harckocsi trélert (MAN) azt úgy hozzuk be és itt alakítják át! -
mityku
aktív tag
Tényleg nem!
A bukásban lévő makett az valósághű volt??
Mert ha igen akkor nagyon királyul nézett volna ki Berlin! (Attól eltekintve, hogy éjszakánként a kormány negyedben egy lélek se lett volna, kivéve a biztonságiakat.) Persze az a szobrász mikor megmutatta, hogy az a lovasszobor mekkora lett volna, kicsit elképedtem!
Fegyverek szavát néztem egy darabig, de aztán bealudtam, annyira nem kötött le!
(Egyébként újra láttam tescoba 990-ért a Vaskeresztet.) Persze magára valamit adó háborús fan-nak már megvan! -
td
senior tag
Én is néztem, de valóban nem sok részletet árultak el.
No és a Fegyverek szava? Az elején azt hittem, valami gagyi John Woo film lesz, mert olyan bénán küzdöttek a katonák ott a nádasban, de a végére egész tűrhető lett. Mondjuk szerintem nem szólt igazán semmiről. Úgy értem, nem arról szólt igazából, mint amire számítottam (navajók). Az indiánok csak a körítést adták egy jó kis lövöldözéshez. -
Engineer -
csendes tag
A nagyobb tragédia szerintem az, hogy semmiféle repülőgépet nem gyártunk manapság...
Bár, ha jobban megnézem, akkor szinte semmilyen járművet sem (remélem nem kívánja idesorolni senki az idetelepített összeszerelő üzemeket)!
Jó lenne, ha saját termékeket tudnánk fejleszteni/gyártani, mint régen. -
cikasz
őstag
válasz
Rommel6600 #1526 üzenetére
Igen idöszakosan meg is vakult a gáztól
-
cikasz
őstag
-
norbiphu
őstag
Elkezdtem végigtanulmányozni a topikot, hát hihetetlen sok érdekességet gyűjtött össze a közösség fegyverekről meg ki mit miért csinált stb.
.
Ha ezt összeraknátok egy weblapban, akkor az egyik legérdekesebb ww2es oldal lehetne belőle szerintem.
üdv
Screammm -
#65675776
törölt tag
Meg G2-vel, G14-el, G10-el... (A sorrend nem elírás, hanem kronológiai sorrend, így jöttek egymásután.)
Jared: Itt nézz szét. Bővebben: link
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
A vh vége felé volt 1, azaz egy, darab vadászostályunk: 101. Puma Vadászosztály. Három százada volt: Zongora, Retek, Drótkefe. (a sorrend nem biztos, hogy ez volt) Tehát más vadászegységben nem is szolgálhatott. Régebben a Top Gun-ban volt egy sorozat a legeredményesebb magyar (ezt kisbetűvel kell írni, mert jelző (nem neked szólt)) vadászpilótákról, Tobak Tibor írta. Ott is olvashattad.
Mellékesen az előbb elírtam: Debrődy György. Illetve megkapta a vitézi címet is.
Nekem viszont személy szerint már görcsöm van attól, hogy a magyar vadászrepülést ki akarják egyesek sajátítani csak és kizárólag a Pumáknak! A II. vh elején több vadászegység is volt, pl. a Dongó, amelykben Horty fia is szolgált. És akkor még nem is említettük az I. vh tisztán magyar századait, amelyekből nem is egy volt!
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Debrődi György. Lőszer nem fúródott a testébe, mert abból csak a lövedék hagyja el a fegyver csövét (meg persze a lőportöltet is, de az csak közvetlen közelről okoz sérülést). Egyébként gépágyúlövedékek voltak (20mm, SVAK).
Az atombomba gyártásához nem kell nehézvíz, azt reaktorokban alkalmazzák moderátorként. Az atombomba gyártásához annyiban kapcsolódik, hogy a szaporító reaktorok egy bizonyos fajtája ilyen (szaporító reaktorokban állítják elő a plutóniumot). A németek viszont még fegyver minőségű uránt sem tudtak előállítani. Gondolkoztak viszont piszkos bombák gyártásán.
Rommel6600: Hogy nehezebb volt nyugaton lgy-et elérni, ezt a Luftwaffe és a birodalom vezetői is tudták. Ennek következménye, hogy 40 nyugati lgy után automatikusan járt a Lovagkereszt, keleten még 100 után sem! Ott nagyot kellett alakítani, ha valaki meg akarta kapni.
Szintén mutat valamit a nehézségekből, hogy nyugaton nem volt jellemző az egy bevetésen elért többszörös győzelem (a max talán 6 volt, de ez egy kirívó eset) ellentétben keleten (ott 13 volt a rekord,viszont sűrűn előfordult a 7-8/bevetés). -
Rommel6600
őstag
''Egyébként már nem is tudom, hogy hol aláltam ezt a szöveget.''
Én ha jól emlékszem egy könyvben bukkantam rá
''cikasz: tényleg igazad van! Mustárgázt lélegzett be? (nem biztos, csak arra emlékszem, hogy a tüdejével gond volt)''
Én meg arra, hogy náhány napra (esetleg hétre) megvakult. Ekkor döntötte el, hogy politikus lesz, készőbb ezt nyilatkozta (vmi ilyesmire emlékszem) -
mityku
aktív tag
Tegnap este nem nézte valaki az rtl klub-on a XX. század c. műsort?
Azokat a terveket, maketteket mutatták amit Hitler és Speer készített. Ezek alapján készült volna el a háború után az új Berlin (Germania). -
mityku
aktív tag
válasz
Rommel6600 #1514 üzenetére
Bizony elég komoly hátrányban voltunk az angol-amcsi haderővel szemben!
Gondolj bele mikor jött egy nagyobb bombázó kötelég (mondjuk 1-200 db), akkor a mi honi vadászaink felszálltak mondjuk 20-25 géppel, ehhez esetleg jött némi német erősítés (időközönként). Na most ennyi géppel neki támadni egy ekkora bombázóköteléknek + azt azt védő vadászoknak, nem kis bátorság kellett!
Egyébként már nem is tudom, hogy hol aláltam ezt a szöveget.
cikasz: tényleg igazad van! Mustárgázt lélegzett be? (nem biztos, csak arra emlékszem, hogy a tüdejével gond volt) -
csibor
addikt
válasz
Rommel6600 #1521 üzenetére
http://www.arcanum.hu/haditechnika/lpext.dll?f=templates&fn=main-hit-h.htm&2.0
Kónikus csövű páncéltörő löveg/2000 Április-Június/
Tip:7.5cm PAK41 U55 -
csibor
addikt
MegtaláltamBővebben: linkazért nem semi,még tudták volna alapanyaggal birni.
-
cikasz
őstag
Volt egy Magyar pilóta (nem emléxem a nevére) Aki ugy tette le a gépét, hogy 2! db lőszer furodott a testébe egyazon helyre!!!! és az elsőt csak huszon nemtom hány éve vették észre mert ugy e a második az első röppályáján furodott a testébe!!
Ő(K)(is) az igazi hősök a szememben!! -
csibor
addikt
Német 75mm-es ágyúról keresk anyagot 75mm-ről szükül le a csöve 50mm-re nem tudja valaki milyen tipus lehet?Régebbi haditechnikában volt cik rolla.
-
csibor
addikt
válasz
Rommel6600 #1515 üzenetére
Idáig a szakirodalom nyomdaszagú volt.Saját vélemény túl sokat akartak egyszerre.Amikór ara sem volt már normális anyaguk amit gyártottak.
-
Rommel6600
őstag
ide látogatott el már valaki? Bővebben: link
azaz www.luft46.com
Itt vannak aztán érdekes repcsikről tervek, mémelyik első ránézésre egy elcseszett vonalhalmaznak látszik, aztán ha jobban megszemléli az ember, és elképzeli, rá is jön, hogy nem, hogy képes lett volna repülni, hanem egész merész és újító terv/ötlet lehetett volna belőle! Az amcsik már némelyik látványától is hazaindultak volna -
Rommel6600
őstag
Igeeeen!!! Én is büszke vagyok az összes magyar pilótára aki harcolt a háborúban!
''Hitler, a német repülogépgyártás szempontjából vitálisan
fontos magyarországi repülőipari célpontok védelmére bevetette
hadműveleti tartalékát képező legjobb vadászrepülőit,
a fehérkeresztes gárdarepülőket.
Ezek nem törődve életükkel belerepülnek
a legerősebb elhárító tűzbe a kötelékek közé,
hogy ott semmisítsék meg a célpontul kiválasztott bombázót.
Támadásaikat az utolsó töltény kilövéséig
- vagy önmaguk megsemmisítéséig - változatlan hevességgel folytatják.''
( US AIR FORCE parancsnokságának értékelése a Puma vadászok megjelenéséről.
Ekkor még nem tudták, hogy a fehér kereszt a magyar gépeket díszíti. Hamar megtanulták...)''
Ezt már olvastam régebben és nagyon összeszorult a szívem a boldogságtól, mert nagyon megörültem! Én azt mondom CSAK BÜSZKÉK LEHETÜNK!!!
nem árt belegondolni milyen hátrányban voltunk minden szempontból, és mégis!
[Szerkesztve] -
csibor
addikt
Ha már repülőBővebben: linkszemély szerint a kedvencem.És az usa-ban van kiálitva 1 db eredi példány.Me-109 a németek szerint is elavult volt 42-re,csak nem tudták megengedni maguknak aszt a fényüzést hogy 3 hónapra leálitsák a gyártósorokat az utód tipus gyártásához.A szövetségesek a fokától féltek nagyon.
-
mityku
aktív tag
Engineer:
Örülök, hogy tetszik a link!
Elkeztem keresgélni, hogy kinek hány légigyőzelme volt (gondoltam afféle sorrendet beírok), de végül ennél a linknél maradtam [lett aztán aki beírt egy sorrendet].
Rommel6600:
Köszi a Galland-dal kapcsolatos információkat. Nagyszerű ember volt, akárcsak a többi pilóta (függetlenűl, hogy vadász-bombázó-felderítő gépen repültek)!
Szentgyörgyi Dezsőre meg büszkék vagyunk, akárcsak a többi magyar pilótára, aki felvette a kesztyűt és harcolt a világháború alatt!
Korábban találtam egy pár sort a magyar repülőkről, ezt beírnám:
''''Hitler, a német repülogépgyártás szempontjából vitálisan
fontos magyarországi repülőipari célpontok védelmére bevetette
hadműveleti tartalékát képező legjobb vadászrepülőit,
a fehérkeresztes gárdarepülőket.
Ezek nem törődve életükkel belerepülnek
a legerősebb elhárító tűzbe a kötelékek közé,
hogy ott semmisítsék meg a célpontul kiválasztott bombázót.
Támadásaikat az utolsó töltény kilövéséig
- vagy önmaguk megsemmisítéséig - változatlan hevességgel folytatják.''
( US AIR FORCE parancsnokságának értékelése a Puma vadászok megjelenéséről.
Ekkor még nem tudták, hogy a fehér kereszt a magyar gépeket díszíti. Hamar megtanulták...)''
Jared: izraeli atombomba?
A kis sunyik elég pofátlan módon jutottak hozzá az urániumhoz, amit a gyártás során használnak, vannak érdekes sztorik! -
#65675776
törölt tag
válasz
Rommel6600 #1508 üzenetére
A repüléstől nem tiltották el, csak a harci bevetésektől!
Az, hogy nem Hartmann a legjobb vadászpilóta nem az én kényszerképzetem. Általánosan elfogadott tény, hogy a nyugati szövetségesek ellen sokkal nehezebb volt lgy-t elérni! Ezért tartják Hartmann-nál nagyobb vadászpilótának Galland-ot, Mölders-t (115), Prillert (101), stb. Hartmann csak keleten harcolt, Mölders mindkét fronton (Ő kitűnő vadászpilóta volt, 14 lgy-ét még Spanyolországban aratta, az első aki 100-ig jutott.) Mikor az orosz frontra került rövid idő alatt 33 lgy-t aratott. -
Jared
aktív tag
válasz
#65675776 #1509 üzenetére
A névváltoztatás kb az Emil gyártásának a kezdettekor történt(nem tudom pontosan)''A gyár új neve Messerschmidt AG''
Forrás:Alfred Price, Mike Spick - A II.világháború híres vadászgépei
By the way:Nem tudtok az izraeli atombombával foglalkozó(úgy általában az atombombákkal is) site-ot?Anno fél éve fölturtam érte a g-t, de elvesztettem a linket.Előre is thx -
#65675776
törölt tag
A Bf és a Me jelölés időben tér el. Amikor a cég felvette Masserschmitt nevét, akkor változott a jelölés Me-re. Ez, ha jól emlékszem 1942-ben történt.
Azok a pilóták, akik a 109-es többféle változatát is repülték (Hartmann kiesett, mert Ő csak G-n és K-n repült, a kettő pedig nem igazán különbözött egymástól) egyértelműen az F-et tartják a típus csúcsának. Erős fegyverzet, a legjobb manőverezőképesség, agilitás. A G-nek csökkenteni kellett a fegyverzetét, hogy valamennyire szinten tudják tartani a mutatóit. Ez viszont nem sikerült, folyamatosan romlott a teljesítménye. Ezen segítettek a különféle teljesítményfokozók, ezek viszont csak rövid ideig voltak alkalmazhatók (menekülés), mellesleg egy motor életében csak egyszer lehetett alkalmazni. Ezek a rendszerek jelen voltak a Fókákban is (az MW50 legalább is, a GM-1 csak opcionálisan, és nem is igazán használták őket) Utána a motort selejtezni kellett. A legjobb magassági vadásznak a Ta-152H-t tartják mindenhol (itt is volt névváltás, a Focke Wulf ugyanis 44-végétől a főtervező Kurt Tank nevét adta gépeinek), ami az FW-190D továbbfejlesztett változata. A legjobb általános célú német vadászgépnek pedig a Ta-152C-t. Azért mondom, hogy a Me-109 '42-re elavult, mert addigra kimerült a továbbfejlesztési potenciálja. '42-től csak a Gustav-ot toldozták-foldozták de nem igazán értek el fejlődést. A háború elején tényleg a legjobb volt, de eljárt felette az idő.
A németek azért értek el ilyen magas győzelmi számokat, mert volt mit lelőniük, főleg keleten. Lehet ezen sokan meg fognak lepődni, de az oroszok csak az angoloktól több mint 7000 repülőgépet kaptak! A németek kb 90000 vadászgépet gyártottak a Bf-109 gyártásának kezdetétől. (kb. 54000 109-es, durván 20000 190-es, beleértve a csatagép verziókat is). Volt olyan hónap, hogy a németek több Il-2-t lőttel le, mint amennyit azonos időszak alatt az oroszok gyártottak! A szövetségeseknek, főleg az amerikaiaknak, akik aránylag későn kapcsolódtak be az európai harcokba, sokkal kevesebb cél kínálkozott (az amerikai pilóták kevesebb mint 10 %-a látott egyáltalán német gépet a levegőben!).
Ajánlott olvasmány: Mike Spick - A Luftwaffe ászai (Hajja & Fiai, 1998)
Mike Spick - A szövetséges légierő ászai (Hajja & Fiai, 1998)
A Jagdwaffe (ezt több német vadászpilóta írta, Hajja & Fiai) -
Rommel6600
őstag
válasz
#65675776 #1507 üzenetére
''Mivel ez egy hardware fórum a te elméletedet lefordítom processzorra: a 2,66-os Cerka jobb az A64 FX57-nél, mert kemény 60MHz-el nagyobb az órajele.''
Én is fordítok:
Nem tudom akkor Te mi szerint konvertálod a keleti és a nyugati légigyőzelmeket
Mert szerinted 345 lelőtt orosz gép <151 angol gépnél?Vagy, hogy is csinálod? mi a szorzó? Hány orosz gépet kellett lelőnie vkinek hogy a te szemedben az felérjen egy pl angol gépet is!?
Ugyanis szerinted az orosz pilóták, lőszer nélkül szálltak fel, és szépen libasorba odaálltak a németek elé, hogy ugyan lőjjék már le őket!? Annyira lebecsülöd pl Hartmann-t (különösképpen a példaként említett Günter Scheelt is) hogy sz már fáj, és én csak vmi hasonlóra tudok gondolni
Ki hozta fel Rudel-t vadászpilótaként? én pusztán pilótaként említettem meg, de szerinted bizos Ő sem ért el kiváló eredményeket!
Gallandot igen is eltiltották a repüléstől!!! Már akkora volt a népszerűsége, hogy nagyon nagy áldozat lett volna (propaganda célból is) elveszíteni!
''Legközelebb nézz utána amiről írsz! Mint a hsz elején említettem Hartmann 352 lgy-et aratott. 302-t senki...''
Már tisztáztuk a hibámat, reggel írtam kómás fejjel! Te meg olvasd is a topicot, ne csak a válasz gombot nyomogasd
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz
Rommel6600 #1490 üzenetére
Nem attól lesz valaki a legjobb pilóta, hogy Ő lőtte le a legtöbb gépet!!! Az keleti fronton sokkal könnyebb volt légi győzelmet elérni, Hartmann itt lőtte le mind a 352 áldozatát, amelyekből mindössze 7db volt amerikai Mustang! Hogy a keleti fronton mennyire könnyű volt győzelmet elérni, azt jól mutatja Günter Scheel, aki 71 bevetésen 72 légigyőzelmet aratott!
Galland a sokkal komolyabb kihívást jelentő nyugati fronton lőtt le 104 gépet. Nem lett letiltva a repülésről, hanem General der Jagdfliegerré történt kinevezése után nem sok lehetősége és ideje volt bevetést repülni. Nem véletlenül részesítette előnyben a Fókát!
A nyugati szövetségesek ellen a legtöbb légigyőzelmet Hans-Joachim Marseille érte el (158), de ebből 151-et Észak-Afrikában, ahol a nyugati frontra már nem megfelelő gépeket vetették be a szövetségesek (P-40, Spit V).
Rudel NEM vadászpilóta volt, és a példaként való felhozása ott is sántít, hogy Ő Stukával repült!!! Csatarepülő volt.
Legközelebb nézz utána amiről írsz! Mint a hsz elején említettem Hartmann 352 lgy-et aratott. 302-t senki, Gerhard Barkhorn 301-el a második (bár a Kestrel tesztelésekor egy példányt földhözvágott, és amikor kikászálódott belőle, állítólag azt mondta: (Dreihundert und zwo!) A harmadik Günther Rall 275-tel.
A legeredményesebb orosz pilóta Ivan Kozsedub (62 lgy), második Alexander Pokriskin (59), a harmadik Grigori Recskalov (58).
Az amerikaiaknál az első Richard Bong (40)
A briteknél James Johnson (38).
Vedd figyelembe, hogy az oroszok és a németek szinte soha a büdös életben nem hívták vissza pihenőre az alakulatokat, ellentétben a britekkel, amerikaiakkal. Ha érdekel egy ''közel'' teljes lista:Bővebben: link.
Van a listában hiba is: a németek csak 10 lgy után nevezték a pilótákat Experte-nek, ami náluk az ász megfelelője.
Mivel ez egy hardware fórum a te elméletedet lefordítom processzorra: a 2,66-os Cerka jobb az A64 FX57-nél, mert kemény 60MHz-el nagyobb az órajele. -
Jared
aktív tag
válasz
Rommel6600 #1505 üzenetére
Bf=Bayerische Flugzeuwerke.A két típusjelzés detto ugyanaz.
109-eseket gyártottak Mo-n(1943?), de többnyire csak az ulumíniumot(bauxitot) szállítottuk nekik.
[Szerkesztve] -
Rommel6600
őstag
válasz
Engineer - #1504 üzenetére
Ha jól emlékszem a jelölések között (Bf109 és Me109) annyi a különbség, hogy a Me109 jelölésűeket gyártották magyarországon??? Ugye?
Erősítsen vagy cáfoljon meg valaki!!! köszi -
Engineer -
csendes tag
válasz
Rommel6600 #1501 üzenetére
Tekintve, hogy a Bf109-et is folyamatosan fejlesztették, ebből és a korabeli elbeszélészek alapján gondolom, hogy nagyon jó gép volt az. Igaz, hogy a teljesítményét olykor csak erősebb motor beszerelésével fejlesztették + nagyobb fegyverterheléssel (a sárkányát nem módosították olyan ütemben). Ezáltal folyamatosan nőtt a felületi terhelése, (ami a vezethetőségre rossz hatással van), de a pilóták nagyon szerették.
Én pl. nem szeretek olyan géppel repülni, amivel nem találom meg az összhangot.
Nyilván a háború második felében már voltak olyan gépek, amelyek egészen más/új koncepció alatt születtek, így értelemszerűen a továbbfejlesztett verzióik is jobbak voltak (gondolok itt pl. a FW-190 verzióira), mint a Bf109. -
Rommel6600
őstag
''Nem tudod véletlenűl, hogyan hívták azt az egységet amiben a háború vége fele Galland és ''repülő cirkusza'' szolgált. Azt tudom, hogy ebbe az egységbe gyűjtötték össze Németország legjobb vadászpilótáit!''
De! JagdVerbrand 44 (JV44)! Valódi ász alakulat volt ez Galland vezetésével (Ő válogathatta össze a pilótákat, és meg is tette ahogy meglesi az ember). Mindannyian lovagkeresztet (vagy még magasabb kitüntetést) birtokoltak!!!
A teljesség igénye nélkül: Gerd Barkhorn, Walter Krupinski, Heinz Bar, Eric Hohagen, Günther Lützov, Wilhelm Herget
Még magát Hartmannt is felkérte Galland, de visszautasította az ajánlatot
''Mondasz valamit azzal, hogy szinte nem is tud az ember (lehet aztán csak az én tudatlanságom) szövetséges ''ász'' pilótát aki olyan eredményeket ért el mint az általad említett német ászok!''
Én sem jegyeztem meg a legjobb szövetséges ászt, de 30-35 gépet lőtt ''csak'' le úgy emlékszem!
Mondjuk Szentgyörgyi Dezső is ''csak'' '34-et
[Szerkesztve] -
Rommel6600
őstag
válasz
Engineer - #1498 üzenetére
1000x bocs, hibáztam, beismerem!!! Tényleg 352 nem ''csak'' 302! De reggel suli előtt nem volt még tiszta a fejem (nem elnyomtam a billentyűt, reggeli kóma
)
''Meggyőződésem, hogy a Bf109 nem volt annyira elavult, mint ahogy egyesek sugallják. Kétségtelen, hogy a Me262-t jóval hamarabb be kellett volna vonni a sorozatgyártásba/csapatszolgálatba, nem pedig erőltetni a villámbombázóként való hasznosítást.''
Sztem sem volt elavult! Sőőt Én a 2. vh legjobb gépének tartom, technikailag sem volt rossz konstrukció, meg ezzel érték el a legtöbb sikert, ami mondjuk a mennyiségének is köszönhető! Nem kell azért leírni vmi-t mert az uccsó pillanatban előrukkoltak jobb (és alapjaiban más) tipusokkal! Az való igaz, hogy későn kezdték le gyártani a 262-est, de a feladatkörét (jelen esetben gyorsbombázó) maga Hitler erőltette! Galland hosszas rábeszélése és magyarázása sem volt elég neki, a végén abba ment csak bele nagy nehezen hogy a megépített példányok 5%-a vadász, elfogóvadász körben legyen alkalmazva! Az eredmény az lett, hogy 50 ilyen gépet kapott a Luftwaffe, ebből 25nél több egyszerre soha nem tudott repülni! De már azzal is elég nagy veszteségeket okoztak a szövetségeseknek a 10-15 ilyen gépet fel tudtak küldeni egy bombázó raj ellen! Hát akkor mi lett volna 50 ilyen gép esetében? Észlelés, bombák azonnali kioldása, 180fokos fordulat és irány vissza, ha sikerül egyáltalán!!!Arról meg ne is beszéljünk ha mondjuk 300 ilyen gépe lett volna a légierőnek, akkor tuti megszűntek volna a már akkorra menetrendszerű bombázások.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Hamarosan érkezhet a Western Digital kis híján 15 GB/s-os SSD-je
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Cyberpunk 2077
- Xbox tulajok OFF topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpársportok
- Hobby rádiós topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- További aktív témák...
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Sapphire Nitro+ RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest