A Bf és a Me jelölés időben tér el. Amikor a cég felvette Masserschmitt nevét, akkor változott a jelölés Me-re. Ez, ha jól emlékszem 1942-ben történt.
Azok a pilóták, akik a 109-es többféle változatát is repülték (Hartmann kiesett, mert Ő csak G-n és K-n repült, a kettő pedig nem igazán különbözött egymástól) egyértelműen az F-et tartják a típus csúcsának. Erős fegyverzet, a legjobb manőverezőképesség, agilitás. A G-nek csökkenteni kellett a fegyverzetét, hogy valamennyire szinten tudják tartani a mutatóit. Ez viszont nem sikerült, folyamatosan romlott a teljesítménye. Ezen segítettek a különféle teljesítményfokozók, ezek viszont csak rövid ideig voltak alkalmazhatók (menekülés), mellesleg egy motor életében csak egyszer lehetett alkalmazni. Ezek a rendszerek jelen voltak a Fókákban is (az MW50 legalább is, a GM-1 csak opcionálisan, és nem is igazán használták őket) Utána a motort selejtezni kellett. A legjobb magassági vadásznak a Ta-152H-t tartják mindenhol (itt is volt névváltás, a Focke Wulf ugyanis 44-végétől a főtervező Kurt Tank nevét adta gépeinek), ami az FW-190D továbbfejlesztett változata. A legjobb általános célú német vadászgépnek pedig a Ta-152C-t. Azért mondom, hogy a Me-109 '42-re elavult, mert addigra kimerült a továbbfejlesztési potenciálja. '42-től csak a Gustav-ot toldozták-foldozták de nem igazán értek el fejlődést. A háború elején tényleg a legjobb volt, de eljárt felette az idő.
A németek azért értek el ilyen magas győzelmi számokat, mert volt mit lelőniük, főleg keleten. Lehet ezen sokan meg fognak lepődni, de az oroszok csak az angoloktól több mint 7000 repülőgépet kaptak! A németek kb 90000 vadászgépet gyártottak a Bf-109 gyártásának kezdetétől. (kb. 54000 109-es, durván 20000 190-es, beleértve a csatagép verziókat is). Volt olyan hónap, hogy a németek több Il-2-t lőttel le, mint amennyit azonos időszak alatt az oroszok gyártottak! A szövetségeseknek, főleg az amerikaiaknak, akik aránylag későn kapcsolódtak be az európai harcokba, sokkal kevesebb cél kínálkozott (az amerikai pilóták kevesebb mint 10 %-a látott egyáltalán német gépet a levegőben!).
Ajánlott olvasmány: Mike Spick - A Luftwaffe ászai (Hajja & Fiai, 1998)
Mike Spick - A szövetséges légierő ászai (Hajja & Fiai, 1998)
A Jagdwaffe (ezt több német vadászpilóta írta, Hajja & Fiai)
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Jack Hunter:] Egérragasztó
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
#65675776
törölt tag
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ACER NITRO 17" 120Hz iPS, i5, RTX3060-6, 32/1024 SSD, több zónás RGB bill, erős akku szla +garancia
- HP ProBook 440 G6 (FHD 14"/i5-8265U/8GB DDR4/250GB SSD) olcsón,csak a hétvégén!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- SAMSUNG ODYSSEY OLED G8 S34BG850SU
- AMD Ryzen 7 5800x3D Aqua Garancia 2026.10.16