Hirdetés

2024. május 24., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 11:57:24

LOGOUT.hu

Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#61760) Watercolour válasza handrash (#61755) üzenetére


Watercolour
aktív tag

(#61755) handrash
(#61757) ubbconfig

A probléma létező, mérve, dokumentálva van, az érintett gyártók (Intel, a chipset gyártója, és több kábelmodemgyártó) a probléma létezését elismerték.
Nálad is létező probléma.

Azért állítják többen, hogy "náluk nem jön elő", mert a hiba nem abban manifesztálódik, hogy 30-50-100-bármennyivel magasabb a pinged játékokban, hanem abban, hogy csomagok bizonyos százaléka nagyságrendekkel lassabban folyik át a modemen, mint a többi, ami normális idő alatt továbbítódik.

A legtöbb játék jellemzően kisméretű UDP csomagok formájában kommunikál a szervereivel, akár 100+ darabbal másodpercenként, mindkét irányban (fel- és letöltés).
Ennyire gyakran frissíteni a ping kijelzését nem lenne értelme, ezért a játékok a ping idő mérését átlagoltan végzik (a megjelenő latency az elmúlt 1 vagy néhány másodperc átlaga, milliszekundumban).
Mivel a hiba a csomagoknak viszonylag kis százalékát érinti, ezért ezt az átlagot nem dobja meg számottevően. Ezért nem egyszerű észrevenni a hiba létezését, de attól még létezik.

Tehát ahelyett, hogy feltűnően nagy lenne a pinged folyamatosan, véletlenszerű időközönként "akad" a játék kommunikációja, ami játéktól és a játékos érzékenységétől függően észrevehető is lehet, és kompetitív játékokban hátrányt is okozhat.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.