Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45

LOGOUT.hu

A topik célja, hogy a félresikerült üzleteket itt megbeszélhessék a felek, ha azt nyilvánosan szeretnék megtenni.

További tudnivalók >>>

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1851) Speed® válasza Dare2Live (#1850) üzenetére


Speed®
HARDVERAPRÓD

Megtörtént, de a fairplay jegyében kölcsönösen törölve. Ha problémázna, irányítsd hozzám nyugodtan.

(#1852) zarandok33


zarandok33
csendes tag

Sziasztok,

Érdeklődni szeretnék:

Terméket postai úton adtam fel hibátlan karcmentes állapotban (videokártya), erről természetesen képeket is készítettem.
A termék megérkezett a vásárlóhoz, majd 3 napig nem tudta tesztelni, mert elvileg nem fért be a kártya az alaplapi SATA csatlakozói miatt. Vásárlástól számított 5. napon jelezte a kolléga, hogy lötyög a kártya a PCI csatlakozóban (lecsavarozás nélkül). Jeleztem neki, hogy amíg nem csavarozza be rendesen, addig lötyögni is fog. Ezután panasszal élt, hogy bár a kártya működik, random eldobja a képet. Kértem tőle bizonyítékot, amivel nem szolgált, ehelyett jelezte, hogy több alaplapban is lötyög nála a kártya. Később küldött egy videót, hogy egy játékban 300 fps felett random fps droppok jelentkeznek, mire felvilágosítottam, hogy ez egy olyan általános jelenség, ami akkor jelentkezik, amikor a processzora nem bírja a magas FPS számot. Ezután jelezte, hogy a kártya PCI csatlakozójának utolsó előtti érintkezője le van kopva, mire felvilágosítottam, hogy az gyárilag ilyen, viszont meguntam az oda-visszát és felajánlottam neki, hogy ha visszaküldi és amennyiben nincs fizikai sérülés a kártyán és ugyanolyan működőképes állapotban van mint ahogyan elküldtem, akkor visszautalom neki az összeget. Viszont kaptam képet az emberemtől a kártya csatlakozójáról, ahol észrevettem, hogy gyakorlatilag szét lett karcolva a videokártya hűtőrészének az alja. Próbáltam telefonon elérni, mire kinyomott. Ezután üzenetben jeleztem neki, hogy ilyen állapotban nem vagyok hajlandó visszavásárolni a kártyát, illetve küldtem neki saját képet is az adott részről, ahol tisztán látszik, hogy nincs karcolás a kártyán. Erre még nem reagált.
Viszont a címemet tudja, minden bizonnyal fel fogja adni. Nem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy meggyanúsít, hogy ő márpedig elküldte a kártyát és vegyem vissza tőle.

Ha fizikailag megsérült a kártya, amíg a vevőnél volt, jogilag mennyire vagyok támadható, ha így nem vagyok hajlandó visszavenni tőle a terméket? Az adás-vétel magánszemélyként történt.

Köszi előre is a válaszokat / tanácsokat.

Az én képem a feladás előtti állapotban:

A vevő által küldött tegnapi kép:

Rendeződött.

[ Módosította: domperke ]

(#1853) zarandok33 válasza zarandok33 (#1852) üzenetére


zarandok33
csendes tag

Rendeződött a helyzet, a képen látható valami egy folt lehetett, a kártya sértetlenül visszakerült hozzám. Ettől függetlenül óvatos üzletelést ajánlok a következő taggal: gettosmoke2

Valószínűleg meggondolta magát a vásárlással kapcsolatban, ezért megpróbált mindenféle indokot kitalálni, hogy elálljon tőle. Érdekes módon a kártya nálam egyik jelenséget sem produkálja az általa leírtak közül, masszív terhelés alatt sem.

Jó tanuló pénz volt számomra, hogy a jövőben csak helyszíni kipróbálás után adjak tovább értékesebb számítógép alkatrészeken.

(#1854) kymera


kymera
senior tag

Üdvözlök minden kedves fórumtársat.

Mivel a "Jelentsd a csalókat" topic zárva van már kb 1 éve , ezért itt írnám le a problémámat :

XXLGuy felhasználó hirdetett 2 videokártyát (a hirdetései már nem érhetők el) .
Privát üzenetben elkértem a telefonszámát és felhívtam. Nagyobb összegről lévén szó , megbeszéltük azt , hogy a videokártyákat elküldi utánvétesen de előtte utaljak neki 10000 Ft előleget . ( neki nem volt elég a 400 pozitív értékelésem ).
Az utalás megtörtént de a csomagnak se híre se hamva ....
Persze a szokásos dolgokon túl vagyok : írtam neki privátot , írtam neki SMS-t , hívtam többször mobilon (azóta már nincs bekapcsolva a telefon...)
Sajnos úgy néz ki hogy ismét egy csalás áldozata lettem. :(((

XXLGuy adatai:
Nxgy Txmás
Takarékbank Zrt
65200067-180893XX
Tel: 70-757-97XX
Ezt azért írom le , hogy más ne fusson bele ebbe a pofonba .
A hatályos adatvédelmi rendelkezések miatt , kitakartam pár karaktert a fórumtárs adataiból.

Ha valaki ugyanígy járt ezzel a felhasználóval , kérem keressen meg privát üzenetben hogy tegyük meg csoportosan a feljelentést !

[ Szerkesztve ]

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#1855) sonka99


sonka99
csendes tag

Sziasztok!

Remélem ebbe a topikba belefér a kérdésem :)
Nem szeretnék türelmetlennek tűnni csak nem értem a dolgot.

2021-07-03 12:59:25 -kor írtam egy Ph-s fórumtársnak, hogy az általa meghirdetett kütyüt elvinném. Azóta nem kaptam semmi választ.
2021-07-05 08:50:32 szintén írtam neki üzenetet, semmi.
2021-07-07 12:08:15 úgyszintén írtam, semmi.


Azért írok ide mert látom, hogy a hirdetést UP-olja illetve értelemszerűen be is van jelentkezve rendszeresen.

Elképzelhető, hogy nem kapja meg az üzeneteimet valamiért? :F
Egyelőre nem szeretnék nevet írni mert nem vészes a helyzet csak kíváncsi vagyok :)

Mit gondoltok erről?

Köszönöm!

(#1856) , válasza sonka99 (#1855) üzenetére


,
addikt

Ha esetleg letiltott, akkor nem jelzi ki a rendszer, ha írtál neki egy üzenetet (mondjuk az üzenetet akkor is megkapja, el is tudja olvasni, és válaszolni is tudna rá, ha akarna).

(#1857) domperke válasza sonka99 (#1855) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Szia.Első körben nagyon nem jó topikba írtál hiszen a címe szerint üzleti vita topik.Mivel nem is volt üzlet köztetek így rossz a hely. De a kérdésre válaszolva előfordulhat hogy valami oknál fogva tiltott és így hiába irsz neki.Az up ha prémium előfizető automatikus tehát akár ha 1 hétig be sem lép is upilja a rendszer.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#1858) Zoolee19 válasza Zoolee19 (#1837) üzenetére


Zoolee19
senior tag

Sziasztok!

Volt pár hónapja egy esetem, egy dika922 taggal, aki fel függesztést kapott, viszont pár perce láttam szintén haszonló hirdetést és szintén ott lakó embertől.
A hirdetés típus és minden egyezik, a tag neve: makai07 és szerintem a 2 ember személy ugyan az.
Sajnos én az óta se kaptam vissza amit okozott nekem kárt sajnos :(

És úgy tudom, hogy aki már egyszer tiltást kapott az többet nem lehet tag az oldalon :F

Lenovo Ideapad Gaming 3, S23 Ultra 5G,Watch 4esim 44mm,Xbox Series X

(#1859) domperke válasza Zoolee19 (#1858) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Már csak volt tag.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#1860) Zoolee19 válasza domperke (#1859) üzenetére


Zoolee19
senior tag

Köszönöm szépen :R

Lenovo Ideapad Gaming 3, S23 Ultra 5G,Watch 4esim 44mm,Xbox Series X

(#1862) kriszH


kriszH
csendes tag

Sziasztok,

Kaptam egy jelentést egy vevőtől,eladtam egy xboxot series x-t,sajnos nem tudtam róla hogy nem megfelelő hdmi kábelt adtam hozzá,amit utólag én is a mostani vevőtől tudtam meg. Nos amúgy is alkudott a vétel árból 10k-t,igy én kommunikativ modon egy 3k-s hdmi kábelből nem akartam csodát csinálni,de azért ő jelentett,holott igazából hibátlan állapotban,ő maga is személyesen vette át és tekintette meg..Se nem hiányosan se nem hibás dolgot adtam el,csak szimplán 1080p-s 120hz-t tudó hdmi kábelt kapott ami nem tudja a 4k-t,amit kihangsulyozok sajnos én sem tudtam,most derült ki. Szóban elnézést kértem de egy 3k-s hdmi kábelből egy 150ezres üzletnél,holott alkudott 10k-t az eredeti meghirdetett árból,nem igazán érzem azt,hogy én anyagi juttatásban kellene részesitenem.
Emiatt nem szeretném tiltatni a fiokomat,holott soha nem volt velem probléma.

(#1863) domperke válasza kriszH (#1862) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Mivel személyes üzlet volt ott kellett volna megnéznie.Az alku tárgyát ebbe nem lehet belevonni az két külön történet.Én azt javaslom a kábel árát felezzétek meg és akkor egyikőtöknek se lesz keserű a szájíze.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#1864) pecccccccca


pecccccccca
senior tag

Üdv mindenkinek.
Lenne egy problémás eladó akivel nehezen jutok dűlőre.
Esetleg valaki illetékes rápiríthatna, hogy ugyan már utalja vissza a pénzemet, mert itt az oldalon nagyon nehéz vele a kommunikáció.
[alma_chris] a hunyó.

Vasárnap ráírtam, hogy megvásárolnék tőle egy i8 kijelzőt. Írtam neki, hogy még aznap (vasárnap) vagy, ha nem akkor hétfőn reggel utalok neki. Ígéretemhez híven hétfőn reggel el is utaltam a pénzt, írtam is neki, hogy elment az utalás. Semmi válasz. Délután 2-kor ráírtam, hogy odaért a pénz? Majd 5 után jött egy válasz, hogy igen, de nem volt ideje elmenni a postára. Akkor még gondoltam hát van ilyen. Majd másnap feladja.
Másnap tehát kedden este fél 7-kor ráírtam, hogy valami fejlemény? Postán van a csomag?
A válasz természetesen csak másnap reggel jött, miszerint: Még nem jutottam el a postára, jelzem, ha feladtam.
Semmi olyan, hogy ma mindenképp feladom vagy csütörtökön. Csak, hogy majd jelez.
Szerda reggel már külön kértem, hogy oldja meg a feladását. Ilyen nincs, hogy semmit nem tudok a megvásárolt termékről csak annyit, hogy majd jelez, ha feladta. Megkértem a levelemben, hogy a mai nappal (szerda) egy feladóvevényről kérnék fényképet vagy utalja vissza a pénzt.
Este azok után, hogy nem történt semmi írt egy levelet, hogy, ha tudja, hogy ennyire S.O.S a dolog akkor lebeszél róla, mert a munkahelye meg a vállalkozása és stb blabla. Neki nincs ideje.
Ja és, hogy, ha szeretném akkor visszautalja a pénzt.
…. WTF?….
Hisz pont írtam neki, hogy vagy adja fel vagy utalja vissza az árát. A hirdetésében és az üzenetváltásaink alkalmával sem jelezte, hogy nem fogja tudni feladni 1-2 napon belül. Nekem kéne kitalálnom, hogy nem ér rá foglalkozni a dologgal? Vagy mit gondolt? Hogy, ha azonnal utalok neki, hogy megvegyek valamit akkor utána heteket várok, hogy feladja?

Tegnap este írtam neki, hogy, ha biztosra tudja, hogy csütörtökön fel tudja adni a kijelzőt akkor küldje azt, mert nekem az kéne amúgy, de, ha nem tudja feladni csütörtökön sem akkor utalja vissza a pénzt. Természetesen már a válaszomat sem várta meg és azóta be sem lépett az oldalra.
Szóval negyedik napja ott a pénzem nála és ő ilyen nyugdíjas tempóban nincs ideje semmire válaszokkal húzza a napokat. Már máshonnan tudtam volna venni kijelzőt, de a pénzem sem érkezett még vissza.

Az oldal nem tud valami email címét amin tudna neki üzenni, hogy ugyan már legyen kedves foglalkozni az emberrel aki 26 ezret elutalt neki, de ő szarik rá?

Előre is köszi. :R

Humorban nincs helye tréfának!

(#1865) essexboy válasza pecccccccca (#1864) üzenetére


essexboy
HARDVERAPRÓD

Kérlek jelentsd a hirdetést és válaszolj a feltett kérdésekre és linkeld be ezt a hozzászólást.

essexboy

(#1866) Intruder2k5 válasza pecccccccca (#1864) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Üdv!

Google-el keresve találtam egy telefonszámot, egy régebbi, archív hirdetésében. Nem tudom él-e még, de egy próbát megérhet.

(#1867) pecccccccca


pecccccccca
senior tag

Az illetékes elvtársnak 9 nap alatt sikerült elküldenie egy a hirdetéssel ellentétben nem gyári hanem kínai utángyártott fost.
Kommunikációja a béka segge alatt… 2-3 naponta lép fel és akkor is sokszor nem válaszol a levelemre.
Katasztrófa az ember.
Utángyártott kijelző beszereléssel 15k egy szervizben.
Nekem 25 ezerért adta el a hazug módon hirdetett szarját.
Nem tudom mitévő legyek. A kijelzőt muszáj volt beszerelnem, mert kellett a telefon. Árkompenzációval lennék elégedett talán akkor nem adnék neki negatívot, de amilyen trehány módon kommunikál én nem akarok megint 1-2 hetet várni arra is, hogy mikor óhajt visszautalni az eladási összegből.
:(((

Humorban nincs helye tréfának!

(#1868) domperke válasza pecccccccca (#1867) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Engedélyeztük az értékelést.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#1869) pecccccccca válasza domperke (#1868) üzenetére


pecccccccca
senior tag

Köszi. Értékeltem.

Humorban nincs helye tréfának!

(#1870) pecccccccca


pecccccccca
senior tag

Arra tudok gondolni, de ezt már csak a tapasztalatom mondatja, hogy azért vártam rá ennyit, mert a pénzemből rendelt egy utángyártottat 13 ezerért és ki kellett várnia míg az megérkezik és utána küldte. Eleve szombaton írt, hogy feladta a csomagot és a csomagon a feladás napja az a tegnapi tehát keddi nap volt.
Na mindegy. Bocsánat, ha traktálom ezzel a topikot, de ki kell magamból írjam, mert nagyon bosszant az eset.

Humorban nincs helye tréfának!

(#1871) pokol ura


pokol ura
senior tag

Sziasztok!

Véleményket szeretném kérni, mit tennétek az alábbi esetben. Nevet nem írok direkt. Van/ volt egy szolgáltatásom, miszerint Németországból tudok hardvereket szerezni boltból, minimális munkadíjért cserébe. X.Y fel is keresett kellene neki 4db Powercolor RX6600XT kártya, a folyamatban megegyeztünk, utalt én pedig vásároltam is neki, amiről kapott is csomagszámot, hogy mikor érkezik hozzám a kártya. Még aznap fel is adtam neki a kártyákat, doboz tartalma lefotózva elküldve, csomagszám szintén ( feladószelvény ), mindez 2021.09.03.-án volt. 2021.09.10.-én megkapta a csomagot rámír, hogy figyelj már mi ez, a csomag tartalma gumicukor, sampon volt. Ami furcsa volt, én a csomagot úgy adtam fel, hogy 10kg-ig. Az itteni súlyhatárok 0-2kg; 2-5kg; 5-10kg, stb. A csomagom 6,2kg volt, online címzés, ki is fizettem a feladást. Amit megkapott X.Y a csomagcímkén pedig, tollal rá volt írva 4,27. Természetesen egyből hívtam telefonon, mondtam, hogy mindketten keressük fel a postát, hogy még is mi ez. A lelkisimeretem tiszta, mivel teljesítettem a kérést, az hogy a posta lenyúlta, az szeritem meg nem az én hibám. De mégis olyan hangúlatú sms-t kaptam tőle, hogy már pedig én 4,27kg-val adtam fel a csomagot. Ha akarnám sem tudnám, mert mérik a csomagot, hogy jó feladócetli van-e rajta. Az itteni rendőrségen és a dhl-nél a feljelentést megtettem. De az kicsit zavaró, hogy egyből rágalmazzák az embert. Ha nem idevaló a téma, akkor kéretik figyelmen kivül hagyni. X.Y kedvességből jelentett a Prohardvernek, tiltották a hirdetésem, pedig még rajta kivül 4-5 ember szeretett volna vásárolni tőlem.

Üdv
pokol ura

pokol ura felhasználónak 34 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! MAI MSI MAG B550 Tomahawk;AMD Ryzen 5 5600X;Crucial Ballistix DDR4-3600 16GB K2;ARCTIC Liquid Freezer II 360;Asus TUF Geforce RTX 3060 12G V2;Seasonic Focus GX 750W;Fractal Design Meshify C

(#1872) , válasza pokol ura (#1871) üzenetére


,
addikt

Nekem az a véleményem, hogy valóban nem a te hibád, ettől függetlenül a vevődet neked kell kártalanítanod, és az ügy többi részét pedig a postával kell rendezned. A vevőd nem a postával állt kapcsolatban, hanem veled. Neked fizetett, így ha nem azt kapta, amit kért, akkor joggal követeli vissza a pénzét tőled.

Én egyébként ugyanígy jártam, csak én alaplap+processzor+memória szettet küldtem, a címzett pedig dohányárut és édességet kapott, mert a "tisztelt" posta összekevert két csomagot. Annak ellenére keverte össze őket, hogy méretes, több cm-es betűkkel kézzel is meg volt címezve mindkét csomag (az enyém is, meg a másik feladóé is). Ennek ellenére mégis másik csomagcímkét raktak rá. Kézbesítéskor meg soha nem a kézírást nézik a csomagon, hanem a csomagcímkét, amit a postán nyomtatnak ki. (Még az volt a szerencse, hogy csak 2 csomagot kevertek össze, és az egyik csomag csomagcímkéje volt a másikon, a másiké meg ezen, és nem volt egy harmadik csomag is belekeverve a történetbe.)

Amikor reklamáltam a postán, csak széttárták a karjukat, hogy ők nem tudnak mit csinálni, meg annyit mondtak még, hogy csak az hibázik, aki dolgozik is. A postahivatal részéről ennyivel el volt intézve az egész. Nekem kellett fölkeresnem a másik csomag feladóját, és vele megbeszélni a dolgot, meg utánamenni a saját csomagomnak, és visszaszerezni azt.
Persze a vevőmet buktam, mert ő visszakérte a pénzét, nem akarta kivárni, míg rendeződnek a dolgok, de én meg is értem. A posta hozzáállása viszont kritikán aluli volt, semmit nem tudtak vagy nem akartak intézni az ügyben, mindent nekem kellett intéznem!

[ Szerkesztve ]

(#1873) essexboy válasza pokol ura (#1871) üzenetére


essexboy
HARDVERAPRÓD

Kérlek jelentsd a saját hirdetésedet, másold be ezt a hozzászólást és kérlek hogy töltsd fel a képeket is a jelentésbe illetve minden egyéb dolgot ami bizonyító erejű. Köszi!

essexboy

(#1874) 5teve


5teve
senior tag

Sziasztok.
Mivel nagy valószínűséggel egy szerintem jogtalan negatívot fogok kapni, ezért kikérném a moderátorok véleményét a jogosságáról.

"Röviden" és felhasználónév nélkül:

- felhasználó jun. 30-án elvitte a félkonfigot
- aug. 10-én jelezte, hogy szerinte gond van a lappal és gariztassam, mivel állítása szerint egyáltalán nem ment a lap.
- aug. 11-én átvettem a lapot gariztatásra, majd mikor átnéztem kiderült hogy az egyik PCIE sín vége hiányzik.
Saját bevallása szerint ez azért volt mert 20x kellet egy VGA-t ki-be rakni a gépbe, meg egy mégnagyobbat, még akárhányszor... valamiért. Ahha... vérpistike nekifogott gépet építeni.
- aug. 13-án leadtam a lapot gariztatni. (leadott lap sorozatszáma lefényképezve, cserelap sorszáma felírva - ez még fontos lesz!)
- aug. 26-án átadtam a cserelapot, másnap jött az üzenet, hogy ez se megy, de elvitte valami PC boltba ahol porcit cseréltek(??) BIOS-t frissítettek, meg hogy a memória se jó, de most épp megy.
Újabb garanciális igénye nem volt ezért nem tudtam mást csinálni, mint tudomásul venni eme "fontos infókat".
- szeptember 8-án újabb telefon, hogy nem megy a lap, rossz a ram.
Na ez volt az a pillanat mikor elegem lett ez egészből, meg az óránkénti telefonoktól, és mondtam, hogy az egész csomagot amit tőlem vett hozza vissza, és visszaadom a vételárat! (mivel meg vagyok győződve, hogy az összes hiba "user error")
Legnagyobb döbbenetemre ő volt felháborodva, hogy ezt hogy képzelem?
Tudomásom szerint erre nekem is jogom van nem csak neki.
A telefonbeszélgetés nyelvezete részéről kezdett egyre durvább lenni, ezért azt megszakítottam, a felhasználót pedig letiltottam.

Mivel láttam, hogy a napokban hirtelen értékelhetnékje támadt (nyilván "bosszúnegatív"), megnéztem miket írt még a letiltás után, - többek között azt hogy nem gariztattam a lapot. Pechjére ezt bizonyítani tudom, ha már van annyira pofátlan, hogy letagadja.

Szerk: fényképek, privát üzenetek rendelkezésre állnak.

[ Szerkesztve ]

tel: 7o-373-oo29 *** NO SMS!!! *** brit tudósok szerint 10 fogorvosból 8 az 2.

(#1875) 5teve


5teve
senior tag

Ahogy várható volt, megkaptam a bosszúnegatívot.
Kérem a moderátorokat, vizsgálják meg a dolgot és töröljék a jogtalan feketepontot.

tel: 7o-373-oo29 *** NO SMS!!! *** brit tudósok szerint 10 fogorvosból 8 az 2.

(#1876) essexboy válasza 5teve (#1875) üzenetére


essexboy
HARDVERAPRÓD

Kérlek jelentsd az értékelést és másold be az előző hozzászólásod tartalmát.

essexboy

(#1877) 5teve válasza essexboy (#1876) üzenetére


5teve
senior tag

megtörtént. :R

tel: 7o-373-oo29 *** NO SMS!!! *** brit tudósok szerint 10 fogorvosból 8 az 2.

(#1878) kssvirag válasza essexboy (#1876) üzenetére


kssvirag
tag

Üdv.
Érdeklődnék.
Lemondtam egy videokartya eladást .
A jelentkezőnek semmi hátránya nem származhatott belőle, mivel időben jeleztem neki. Nem kellett sehova mennie se, mert én mentem volna helybe hozzá.
Mégis értékelést kezdeményezett, arra amit nem vett meg.
Ilyenkor most?
Köszönöm

[ Szerkesztve ]

(#1879) domperke válasza kssvirag (#1878) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Üdv.Semmi.Utasitsd el az értékelést.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#1880) kssvirag válasza domperke (#1879) üzenetére


kssvirag
tag

Rendben.
Köszönöm

(#1885) Bengio


Bengio
tag

Sziasztok!

Sajnos másodjára kell ide írnom. Bár viszonylag szerencsésnek érezhetem magam, mert ez a 2 eset 16 év alatt jött össze. Csak a szokásos "az eladónál még még működött" szitu. Egyelőre felhasználónév és konkrét hirdetés link nélkül írnám meg a sztorit.

A napokban vásároltam egy tagtól egy 1151v1 lapot. Előre utalással fizettem, Foxpost csomagküldést beszéltünk meg. A lapot ma átvettem. A csomagolás annyiból állt, hogy az alaplap doboza körbe volt tekerve bubis fóliával (totál átlátszó az egész), majd a vége összecelluxozva. Kicsomagolás előtt fotóztam. A történet szempontjából ez a kisebbik gond.
Kinyitva a dobozt, és szemügyre véve az alaplapot már feltűnt, hogy a processzorfoglalaton semmi fizikai védelem nincs, és nagyon sok pin el van görbülve ilyen-olyan irányban. Itt is fotóztam, különböző szögekből, tisztán látszik a képeken a probléma. A foglalatba helyezve a processzort (Celeron G3900) éreztem, hogy a CPU szorul, az egyik oldalon mintha a foglalat össze lenne nyomódva, nem "esik bele" a proci a helyére.
Sebaj, jöhet a próba. A lapon lévő kis visszajelző ledek közül a CPU hibára utaló led világít (várható volt a fentiek tekintetében), illetve az alaplap kb 3 mp-enként újraindul. Ezután másik processzorral (i3-7100) is próbáltam, ugyanezt tapasztalom. Mind a 4 RAM slotba végigpakolgattam egyesével, összesen 2 db különböző márkájú, és specifikációjú modult, ugyanez.

Az eladónak ezt leírva nagyon meglepődött, elküldtem neki a foglalatról készült képeket, közölte, hogy nála működött a lap, nem érti mi lehet a gond. Mondtam, hogy nálam viszont nem (nézze meg még egyszer a képeket), és szeretnék valami megoldást erre, azt a választ kaptam, hogy ő nem árult zsákbamacskát, nála működött.

Mik a lehetőségeim jelenleg?

Ha megadom a számom privátban, kijelzett számról hívj! -> Rejtett számról érkező hívást nem veszek fel. Köszönöm.

(#1886) b0bcat


b0bcat
addikt

Nem ért komoly anyagi kár, inkább csak bosszant a dolog, ezért döntöttem úgy, hogy megosztom másokkal is a történetemet.

A napokban vettem itt a HA-n egy tizenezer forintos videokártyát. (Ez a piaci ára, nem azért került ennyibe, mert hibásnak volt hirdetve, hanem mert egy szerényebb képességű VGA.) A kártyát az eladó "tökéletes állapotú"-nak hirdette, első tulajként, aki boltban vásárolta, csak már lejárt a garanciája. Még a vásárlás előtt tisztáztuk, hogy 3 nap próba garanciát vállal rá.

Átvettem a kártyát (nem messze lakunk egymástól, ezért nem volt szükség postázásra), és nem sokkal később nekiálltam a tesztelésnek. Már az első bekapcsoláskor zajos volt a ventilátor, ami - mint kiderült - annak a függvénye, hogy milyen szögben áll a kártya. Ez szerintem nem felel meg a "tökéletes állapot"-nak, és ezt azonnal jeleztem is az eladónak, azzal, hogy beszélek egy barátommal, hogy pl. tudunk-e Kínából rendelni hozzá másik ventit, különben pedig az is megfordult a fejemben, hogy el is állnék a vásárlástól. Annak ellenére, hogy amúgy a teszteken jól szerepelt a kártya, és a megfelelő szögben állva a zaj is elmúlt egy idő után.

És innentől jött az inkorrektség (véleményem szerint). :(((

Az eladó gyorsan válaszolt. Kifejtette, hogy a videokártyák már csak ilyenek, hogy egy idő után elromlik a ventilátor rajtuk, ezért erre nem terjed ki a garancia, amit vállalt. :W Különben pedig ő ezt a hibát nem tapasztalta (ezt amúgy nem vonom kétségbe), illetve ajánlott egy fórumtársat, aki VGA javítással foglalkozik.

Ezt követően írtam az ajánlott fórumtársnak, aki még a 3 nap (szelektív) "garanciaidőn" belül válaszolt: 5000 forintért meg tudja javítani a ventilátort.

Miután ezt az üzenetet megkaptam, ismét írtam az eladónak. Udvariasan leírtam neki, hogy nem vagyok elégedett a panaszkezelésével, ugyanis egy kishibás (de akkor is hibás) terméket kaptam tőle, amit nem így, hanem "tökéletes állapotú"-ként hirdetett, és ezért azt tartanám korrektnek, ha vagy kompletten visszavásárolná, vagy mondjuk kiegyeznénk 3000 Ft visszatérítésben (mert az 5 ezer tényleg kicsit soknak tűnik egy ilyen értékű kártya ventilátor cseréjére arányaiban).

Ismét gyorsan válaszolt az eladó. Azt írta, hogy "nem akar veszekedni", úgyhogy akkor tekintsünk el egymás értékelésétől (kvázi megfenyegetett, hogy ha rossz értékelést adok neki, akkor ő is azt fog nekem adni, holott - érzésem szerint - itt engem ért anyagi kár, tehát neki semmilyen alapja nem lenne rossz értékelést adni nekem), majd megismételte, hogy ő nem tapasztalt ilyen hibát, illetve, hogy nekem számolnom kellett volna ezzel az eshetőséggel (hogy talán majd javíttatnom kell), különben is nagyon jó áron adta a kártyát (ez az állítás ugyebár akkor állná meg a helyét, ha nem lenne kishibás a kártya), és ha nem tetszik, passzoljam el másnak... :U

Úgy érzem, sajnos semmit nem tehetek, mert nem szeretnék negatív értékelést kapni. :(

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#1887) VIPowER válasza b0bcat (#1886) üzenetére


VIPowER
senior tag

Nekem a 4830-ason zörgött a ventilátor.
Bezsíroztam "jóféle" zsírral, már több mint 1 éve hangtalan. (persze nem egyszerű bezsírozni)
Ettől függetlenül bunkóság volt "tökéletes állapotú"-nak hirdetni.

(#1888) b0bcat válasza VIPowER (#1887) üzenetére


b0bcat
addikt

Nem azon vagyok fennakadva, hogy hibátlannak hirdette, mert elhiszem, hogy amíg gépben volt (normálisan, vízszintesen), nem adott ki hangot, hanem azon, amennyire inkorrektül állt a dologhoz, amikor jeleztem neki, hogy hibát tapasztaltam. :(((

Mindenesetre köszi a tippet! :R Pontosan milyen zsírról beszélünk? Megírod PM-ben? ;)

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#1889) VIPowER válasza b0bcat (#1888) üzenetére


VIPowER
senior tag

Írtam.

(#1890) Speed® válasza b0bcat (#1886) üzenetére


Speed®
HARDVERAPRÓD

Jelented a megfelelő helyen (HA jelentési felület), felszólítjuk az ügy rendezésére, aztán ha nem akaródzik, szankcionáljuk és/vagy repül..ez ennyire egyszerű. "Bosszúnegatív" nincs, ha alaptalan, törlésre kerül.

(#1891) b0bcat válasza Speed® (#1890) üzenetére


b0bcat
addikt

Már levette a hirdetést. :((( Vagy így is tudom jelenteni?

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#1892) Speed® válasza b0bcat (#1891) üzenetére


Speed®
HARDVERAPRÓD

Persze, ott a "Jelentem" gomb archívnál is.

(#1893) mobal


mobal
MODERÁTOR

Sziasztok!

Sajnos 18 évente nekem is kell ide írnom (fun fact, pont ma, 05.14-én regisztráltam 18 éve). Történt, hogy vásároltam egy használt Ryzen 3 2200G processzort kn665 tagtól. Kérdeztem, hogy görbék-e a lábai (utalva itt erre, hogy sérült) amire kitérő válaszként kaptam, hogy jelenleg is használja.

Itt leszögezném, hogy hibáztam mert nem néztem meg elég alaposan a processzort amikor átvettem, csak a műanyag tokon keresztül ami alapján nem tűnt problémásnak a termék. Illetve a másik hiba amit elkövettem, hogy hittem az eladónak.

Fizetés után közölte, hogy egy lába letört, egy földelés. Ezt ekkor tudtam meg, előtte mikor privát beszélgetést folytattunk elfelejtette "említeni". Nem baj, gondoltam egy láb pótlása nem akkora dolog, van rá kiváló szakember és "csak" föld láb.

Mikor hazaértem utána fogadott a látvány, 3 láb hiányzik és még 3 görbe, ebből egyik sem föld, sőt az egyik a kiosztás alapján "memory channel b". Ezt azonnal jeleztem, az átvételtől számított kb. 15 percen belül, amire azt a válasz kaptam, hogy az nem lehetséges, illetve nem ér neki az egész ennyit visszaadja a pénzem.

Az ígéret elhangzása óta pedig csak hitegetés és a szokásos mellébeszélés megy. A héten a elmondása alapján külföldön volt illetve dolgozik és csak hajnalban ér rá ( :DDD ).

A történetemben a balekságom belátom, de amennyiben tudom, nem akarom ezt az ügyet ennyiben hagyni!

Köszönöm, hogy elolvastátok!

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#1894) b0bcat válasza mobal (#1893) üzenetére


b0bcat
addikt

Mondjuk írja is a hirdetésben, hogy "garancia nincs". Én pl. meg sem vennék egy terméket emiatt. :U Vagy ezt esetleg utólag írta bele? :Y (Fun fact: én is néztem ezt a procit, és még gondolkodtam is a megvásárlásán, de nem rémlik a "nincs gari" kitétel...)

[ Szerkesztve ]

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#1895) mobal válasza b0bcat (#1894) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Garancia nem megléte az nem jelenti azt a számomra, hogy hibás vagy ahogy ebben az esetben hiányos.

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#1896) b0bcat válasza mobal (#1895) üzenetére


b0bcat
addikt

Számomra azt jelenti. :DDD

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#1897) Speed® válasza b0bcat (#1896) üzenetére


Speed®
HARDVERAPRÓD

Akkor a használtpiac nem neked való..nem nehéz lejárt garis hibátlan dolgokat venni amúgy, csak meg kell válogatni a partnereket és mindent tisztázni előre, ill. lehetőség szerint kizárni a hibalehetőségeket (szemrevételezés/tesztelés/próbagari/stb.).

(#1898) mobal


mobal
MODERÁTOR

Jelezném, hogy írt az eladó. Nem tudtam még vele beszélni de remélem rendezzük a dolgot.

bobcat: azért szerencsére jók itt a tapasztalatok

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#1899) b0bcat válasza mobal (#1898) üzenetére


b0bcat
addikt

Bocsánat, azt hiszem, itt egy komoly félreértés történt! :DDD Nem a bolti garanciáról beszéltem, hanem arról, amit az eladó vállal. Ha az eladó nem hajlandó semennyi garanciát vállalni, az nálam rögtön kizáró tényező. Rengeteget üzletelek használt cikkekkel (adok és veszek is, nem kis arányban ezen az oldalon), és kb. 20-ból 19 üzlettel elégedett vagyok. :K

Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r

(#1900) mobal válasza b0bcat (#1899) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Ja igen értelek. Ez nálam alap szóval azért sem gondoltam rá. :)

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.