Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45

LOGOUT.hu

A topik célja, hogy a félresikerült üzleteket itt megbeszélhessék a felek, ha azt nyilvánosan szeretnék megtenni.

További tudnivalók >>>

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#2001) Bengio válasza Bengio (#2000) üzenetére


Bengio
tag

"Yamaha R1: Írd le a moderátoroknak hogy pontosan mi történt, ők majd eldöntik mit kell tenned." - nem fogják megmondani, mit kell tennem, ők felszólítják, hogy rendezze velem az ügyet, ha 8 napon belül ez nem sikerül, akkor jelentsem újra, és kitiltják az oldalról :F

Nade. A felszólítás után válaszolt: leírta, hogy ő nem fogja állni a több ezer forintos postát, csak mert nekem sok pozitívom van. WTF? :D Ő becsülettel elküldte a cuccot, amit kértem, nem sajt van benne, ne aggódjak.
Tegnap felhívtam, telefonban hazudik, ordibál, káromkodik, majd kinyomja :D Felhívtam még egyszer, megígérte, hogy visszautalja a 3000 ft-ot (ami ugye 4000), ha már nekem ennyire kell a pénz xD Természetesen ez nem történt meg. Mivel a postán maradási ideje a csomagnak lejárt, így visszaindul hozzá :D

Ha megadom a számom privátban, kijelzett számról hívj! -> Rejtett számról érkező hívást nem veszek fel. Köszönöm.

(#2002) Yamaha R1 válasza Bengio (#2001) üzenetére


Yamaha R1
tag

Jók a kilátások…
Hazudik, nem válaszol, rád teszi a telefont. Tisztességes üzletfél ilyen dolgokat nem csinál.
Teljesen mindegy honnan nézzük, ő hibázott (hogy direkt, vagy véletlenül szerintem lényegtelen). Innentől nincs joga feltételeket szabni. Kötelessége viszont helyrehozni a dolgot úgy, ahogyan megegyeztetek.

A vicc kedvéért megemlíthetnéd neki ezt a topicot. Jöjjön, aztán vázolja már fel az ő verzióját. Elmesélhetné, hogyan sikerült egy 10 ezer forintos procit 4 ezerért feladni.

(#2003) Bengio válasza Yamaha R1 (#2002) üzenetére


Bengio
tag

A pár órával ezelőtti privátomban belinkeltem neki ezt a topikot :D Ő amúgy nem érti mi a gond. Tényleg nem érti... :K

Ha megadom a számom privátban, kijelzett számról hívj! -> Rejtett számról érkező hívást nem veszek fel. Köszönöm.

(#2004) #65537792


#65537792
törölt tag

Hali!

Ha egy felhasználó jelenlett és megkaptam az ilyenkor kimenő automatikus üzeneteket, hogy állapodjuk meg stb, mert 8 nap múlva valakik döntenek, hogy fel lesz e függesztve az accountom vagy sem.
Mikor és hol tudom megvédeni magam?
8.ik napon jön egy újabb automatikus privátüzenet ahol leírhatom az én állaspontom,
mielőtt csak úgy fel lesz függesztve a felhasználói fiókom?

Van folyamatban pár vásárlásom ahol már én kifizettem a vételárat.
Azért az erős lenne, hogy ha egyszer csak nem tudnék belépni az eladók meg nem érnének el.

(#2005) domperke válasza #65537792 (#2004) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Szia nem az jön hanem a kitiltás ha nem törekszel a rendezésre.A jelentő féllel kell rendezni.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#2006) #65537792 válasza domperke (#2005) üzenetére


#65537792
törölt tag

Akkor meg majd benyújtom az általam kifizetett, de meg nem jött cuccok összegéről a számlát.
Azért ez nem így megy.
És mi alapján lennék kitíltva, ha az én oldalam meg sincs hallgatva?

Azért ne üljünk már fordítva a lovon.
Én elhiszem, hogy itt ezen az oldalon Ti vagytok istenek, de na. Ne már.

(#2007) domperke válasza #65537792 (#2006) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Mint irtam a taggal rendezd ahol egy 350 ezres termékről van szó.Hogy a szavaiddal éljek nehogy már forditva ülj a lovon.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#2008) #65537792 válasza domperke (#2007) üzenetére


#65537792
törölt tag

Oké rendezek egy dolgot ahol nem én vagyok a hibás. :))

(#2009) domperke válasza #65537792 (#2008) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Az eladó te voltál a tag tőled vásárolta tehát nincs miről beszélni.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#2010) #65537792 válasza domperke (#2009) üzenetére


#65537792
törölt tag

Ha én valamit veszek és elrontok és be is vallom, akkor utána nem megyek vissza panaszkodni.
Azért utána is történtek dolgok ami ugye senkit sem érdekel, ezért rendezem az itteni dolgaim aztán jöhet a bannnán.

Én mindig tiszteségesen játszottam az itteni adok-veszek játékot. Elég volt egy balfasz.

"Au revoir les petits tamias"

(#2011) Silent77 válasza #65537792 (#2010) üzenetére


Silent77
veterán

írd le itt a sztorit. Ő is reagálhat.

:(

Legfrissebb Banggood, Geekb, Ali kuponok: https://t.me/kinabolrendelek

(#2012) #65537792 válasza Silent77 (#2011) üzenetére


#65537792
törölt tag

Friss újoncról van szó. Nem egy aktív user. Nem valószínű, hogy ide téved, ha csak nem hívja direktbe ide valaki.

Próbálom röviden, tömören és időrendendi sorrendbe leírni mi is történt.

-Hirdettem egy HP Omen laptopot.
-Kaptam rá egy csere ajánlatot. Egy Gigabyte laptopot + 20.000Ft-ot.
Elfogadtam. Személyesen találkoztunk. Mindketten megnéztük a másik gépét. Minden rendben találtunk. Cseréltünk.
-Én ha eladok egy számítástechnikai eszközt azt csak úgy teszem, hogy friss windows, összes frissítéssel és a szerintem szükséges tesztprogramokkal. GPU-Z, CPU-Z, CrystalDisk, Superposition benchmark, ect.
-A Gigabyte-al is így tettem és meghirdettem.
-Jött is rá egy jelentkező.
-Személyesen találkoztunk. Megnézte a gépet. Mindent rendben talált. Megállapodtunk. Laptopot az összes alap tartozékával és számlájával átadtam. (Ha jól emlékszem 340.000Ft-ot kaptam érte. Lehet látni mekkora biznisz volt. Az Omen is elment volna 360.000be szerintem.)
-Még aznap írt, hogy baj van. BIOS-t frissített és közben állítólag a windows lefagyott. A gép kikapcsolt vagy kikapcsolta már nem tudom, de utána már semmi életjelet nem adott.
-Mondom nagy probléma nem lehet hisz a gép 4 hónapos és a számláját is oda adtam. Gariztassa le.
-Le is adta a kis ufós boltban, hogy a gép nem kapcsol be. Egyéb infót nem fűzött hozzá. Hogy miért például. Mi történhetett, stb.
-Kb. 30 nappal később a bolt jelezte, hogy a garanciális igényt elutasították mondván, hogy a gép újra volt pasztázva. (erről információm nekem sem volt)
-Ugye a számlán az eredeti tulaj elérhetőségei megvannak. Aki tőlem vette felhívta és rá is kérdezett, hogy valóban újra volt e pasztázva. Az eredeti tulaj ez elismerte, de hozzá tette, hogy előtte megkérdezte a gyártót e-mailben, hogy mi van ha. Azt a választ kapta, hogy nyugodtan. Ez nem jár gari vesztéssel. (ezt én is így tudom, nem csak ennél a gyártónal)

Utána a laptop igen mesébe illő utat tett meg, mert próbáltam mindben segíteni és tanácsokat adni hova vigye, kinek írjon.

Több mindent is írtam, hogy mit tegyen, hova vigye.
1. Írjon a giga supportnak, hogy mi történt és kérjen állásfoglalást.
2. Zuglóban van egy jó laptop szervíz. Tegyen ott egy próbát.
3. Keresse fel az egyik itteni tagot aki foglalkozik laptopok rendberakásával. (név nélkül)

Sajnos nem időrendi sorrendben tette ezt.

Ő a 3-al kezdte.

Találkoztak. Azon felül, hogy az illető szétkapta a gépet, méricskélt rajta itt-ott sajnos szomorúan konstatálták, hogy a bill alatt van valami folyásnyom. Valami olajos. Színtelen, szagtalan. Mikor került az oda? Nálam biztos nem, mert nálam a gép teljesen rendben működött.
Na most ott már olyanok is elhangzottak, hogy rendeljen egy ugyan olyan laptopot, majd kicserélik az alaplapot és eláll a vásárlástól.
A bolt visszakap egy hibás gépet ami újra elad, aztán a következő vevő meg majd jól meglepődik.
A srác boldog. Van egy működő gépe.

Na most mondja nekem bárki, hogy kötelességem visszavenni a gépet így, hogy már kb az isten tudja mi történt a géppel.

Nálam még rendben működött.

Jah és már 200.000 forintért is szívesen visszaadná nekem a laptopot.

Jöhet a népítélet. :R

(#2013) #65537792 válasza #65537792 (#2012) üzenetére


#65537792
törölt tag

Nyilván a tag sehol. Indított egy jelentés ellenem és eltűnt. Erre ma kileszek baszva. Jó a rendszer. :DDD

(#2014) PROHARDVER! válasza #65537792 (#2013) üzenetére


PROHARDVER!

Vele egyeztess privátban akár,telefonon bárhogy stb.Azért nem egy 500ft.os töltőről van szó.

(#2015) #65537792 válasza PROHARDVER! (#2014) üzenetére


#65537792
törölt tag

Én nem tudok már többet tenni.
Megtettem mindent, sőt még többet is.

(#2016) PROHARDVER! válasza #65537792 (#2015) üzenetére


PROHARDVER!

De tudsz.Te voltál az eladó aki garanciával hirdetted ami nem él mivel akitől vetted szétszedte a gépet.Az,hogy miért kell gariztatni jelen esetben mellékes,mert ha nincs a pasztázás a termék garija élne.Védekezhetsz azzal,hogy nem tudtad stb.de az eladó te voltál te hirdetted garanciával felelősség a tiéd.A többi csak mellébeszélés Mint írtam ha nem oldjátok meg a regisztrációd töröljük zérós tag leszel aki többet nem lehet tag.Ha regisztrálsz újra (nagy részben megleljük ezeket )azonnal ismét tiltani fogjuk.Ezt gondold át és így keressetek megoldást.

(#2017) #65537792 válasza PROHARDVER! (#2016) üzenetére


#65537792
törölt tag

Viszont látásra!

(#2018) Yamaha R1 válasza #65537792 (#2015) üzenetére


Yamaha R1
tag

Nem tudsz egyezkedni azzal az emberrel akitől vetted? Ha nem szólt neked az átvételnél a szétszedésről és a pasztázásról, akkor használt autós példával élve “rejtett hibás” gépet adott el neked. Nem vagyok jogász, de nincs kötelezettsége ezzel kapcsolatban? Van egy szavatossággal foglalkozó fórumtéma, érdemes lenne ott rákérdezni. Mondjuk önmagában az a tény, hogy egy 4 hónapos gépet újra kellett pasztázni, kellemetlen kérdéseket vet fel. Arról ne is beszéljünk, hogy akkor ezt miért nem garanciális keretek között, megbízott szervizzel csináltatta?

Szerintem valahogy rendezned kéne ezt a dologot, még akkor is, ha anyagilag rosszabbul jönnél ki belőle. Kár lenne ezt a regisztrációdat veszni hagyni.

[ Szerkesztve ]

(#2019) #65537792 válasza Yamaha R1 (#2018) üzenetére


#65537792
törölt tag

"Na most ott már olyanok is elhangzottak, hogy rendeljen egy ugyan olyan laptopot, majd kicserélik az alaplapot és eláll a vásárlástól.
A bolt visszakap egy hibás gépet ami újra elad, aztán a következő vevő meg majd jól meglepődik.
A srác boldog. Van egy működő gépe."

Telefonban elmondta, hogy ő nem, viszont a barátnője accountjával rendeltek egy ilyen gépet, ami másnapra meg is fog érkezni.

Innentől nem tudom mi történt, mert mondtam neki, hogy ne keressen. Nem tudok többet segíteni.

Vegyem vissza úgy a gépet, hogy lehet megtörtént az alapcserés művelet? Na persze.

A folyadék amúgy ami miatt el lett utasítva a gari mert PASZTÁZÁSRA NEM VESZIK EL A GARANCIA!!! az mikor és hogyan került oda?

Ha egy laptopot bontanak nem veszti el a garanciáját. Csak szerviz esetén jobban átvizsgálják a gépet.
Ugye itt is ez történt. Miért? Mert úgy lett leadva, hogy nem kapcsol be.
Nem úgy, hogy BIOS frissítés közben valami történt.
Ha nem kamuzik a szervizbe adásnál, hanem korrekten elmond mindent, akkor is szétszedik darabokra.

Túl sok itt a tisztázatlan dolog, hogy vissza vegyem a gépet.

Nem ér nekem ez az acc ennyi időt és pénzt.

(#2020) #65537792 válasza Yamaha R1 (#2018) üzenetére


#65537792
törölt tag

Közbe eszem bejutott egy story. Részben ide vág.

Autókereskedő rokon.
Egy szabálya van. Cigányoknak autót nem ad el.
Miért?
Elviszik. Kicserélnek benne pár alkatrészt ami nekik kell egy már meglévő másik autóhoz és utána jönnek vissza, hogy nem működik az autó. :))

Nem tudsz egyezkedni azzal az emberrel akitől vetted?
Nem

Ha nem szólt neked az átvételnél a szétszedésről és a pasztázásról, akkor használt autós példával élve “rejtett hibás” gépet adott el neked.
Nem hiszem, hogy használautós jogszabályok ide vonatkoznak.
De ha már így felhoztad kinek is kell bizonyítani, hogy a hiba fent állt a vásárlást megelőző időszakban is? :U

"Mondjuk önmagában az a tény, hogy egy 4 hónapos gépet újra kellett pasztázni, kellemetlen kérdéseket vet fel."

A milliós Asus ROG. A híresen jó Lenovo Legion. Razer Blade Advanced modell a vapor chamber hűtéssel....out of box 100 fokos throttlingos CPU.

Arról ne is beszéljünk, hogy akkor ezt miért nem garanciális keretek között, megbízott szervizzel csináltatta?
Ki akar hetek várni, hogy vissza kapja a gépet többnyire ugyan úgy.

(#2021) Yamaha R1 válasza #65537792 (#2019) üzenetére


Yamaha R1
tag

Más oldalról nézzük a dolgot. Én mindenképpen az előző tulajdonost okolnám az egész kialakult helyzet miatt, és vele közösen törekednék valami megoldásra. Etikátlan amit a téged jelentő srác csinál most a géppel, de az alap probléma még mindig az, hogy vett egy garanciával hirdetett, de valójában garancia nélküli gépet. Az, hogy ő mit szenvedett össze a BIOS-szal szerintem lényegtelen. Valaki miatt ugrott a garancia, valaki miatt odakerült az a folyadék. Mivel a srácnál már ott volt, te pedig csak "közvetítő" voltál, ki más lehetne a hibás, mint az első tulajdonos? Te is érvényes garanciával vetted tőle, nemde?

30 notebookot használunk egyszerre a cégnél, amiket 2 évente cserélünk. ~15 év alatt elfogyasztottunk már párat, de még sosem kellett egyiket sem 1 évnél korábban újrapasztázni. Meghibásodott gép már volt, de az megint más téma. Emiatt én nagyon szkeptikus vagyok ezzel a "4 hónap után újra kell pasztázni" dologgal kapcsolatban.

"Túl sok itt a tisztázatlan dolog" - Ez a fő probléma.

[ Szerkesztve ]

(#2022) #65537792 válasza Yamaha R1 (#2021) üzenetére


#65537792
törölt tag

Nagyon jól levezetted. :R

Pár plusz gondolat.
Valóban volt BIOS frissítés?
Lehet, hogy ő öntötte le valamivel és a többi.... hogy is mondják itt, mellébeszélés.

(#2023) Yamaha R1 válasza #65537792 (#2020) üzenetére


Yamaha R1
tag

Gyakran adunk-veszünk autókat, így nálunk is folyamatosan próbálkoznak. Amikor megemlítjük, hogy a szomszédban egy nyomozó házaspár lakik, egyből rájönnek, hogy tulajdonképpen már késésben vannak és távoznak.

A használtautós jogszabály példa volt. Nincsen egy hasonló, ami különösen nagy értékű műszaki cikkekre vonatkozik? Egy tárgyalás esetén a vásárlónak kellene bizonyítania, hogy a hiba már fennállt a vásárlás pillanatában. Nem hinném, hogy ez egy notebook esetében lehetetlen lenne. De itt most még egyezkedésről beszélgettünk...

Szerintem az eleve "gyári hibásan" érkező Asus ROG és Razer Blade gépek nem annyira jó példák a te problémádat illetően.

"Ki akar hetek várni, hogy vissza kapja a gépet többnyire ugyan úgy"
Mondjuk az, aki nem akarja bukni a garanciát egy nagy értékű gépnél? Én már sok gépet szétszedtem, tisztítottam, pasztáztam, de a garancia időn belüli szétszedést nem vállalom. Pont ezért. Mert ha nincs kontaktod, és valami gond lesz a géppel, a szervizes kisgyerek jóindulatára leszel bízva. Ha jó napja van, akkor továbbítja a gépedet garanciális javításra, ha rossz, akkor bármire hivatkozva visszadobja. Egy nem szétkapott gépbe sokkal nehezebb belekötni.

(#2024) Yamaha R1 válasza #65537792 (#2022) üzenetére


Yamaha R1
tag

Nem könnyű a helyzeted, az egyszer biztos. Bár nem ismerlek, de sajnálom ami veled történt. Reméltem, hogy valahogy rendeződik a helyzeted, mert korrekt üzletembernek tűntél a hirdetéseid alapján. Meg azért ennyi pozitív értékelést a szél egymaga nem hord össze.

(#2025) #65537792 válasza Yamaha R1 (#2024) üzenetére


#65537792
törölt tag

Köszönöm! :R

(#2026) dvd_R+ válasza #65537792 (#2025) üzenetére


dvd_R+
őstag

Egy kérdés merült fel bennem, azt írtad, hogy
"Nyilván a tag sehol. Indított egy jelentés ellenem és eltűnt. Erre ma kileszek baszva. Jó a rendszer. :DDD"
tehát te próbálnád valahogy rendezni / megoldani a helyzetet, de nem tudod felvenni a kapcsolatott a vásárlóval?

Ha ez így van miért neked kellene valahogy megoldani ezt az egészet a vásárló javára ?
Ha a vásárló nem reagál és eltűnt (se telefon se email stb) akkor te nem tudsz túl sok mindent tenni így miért tiltanak ki ?

Ha jól értelmezem nem tanusítasz elzárkozó magatartást, viszont egymagad nem tudod megoldani mert szükséged van a vásárlóra is.

Illetve egyetértek Yamaha R1-el.

Vásároltál valamit amit szétszedtek pasztáztak és nem szóltak róla..
Legtöbb boltban ez fix garancia vesztés.. főleg itthon ahol mindenbe is kapaszkodnak csak, hogy ne keljen garizni..

Az más kérdés, hogy a gyártói gariban lehet átmegy még így is de ettől független nem a gyártónál lett vásárolva hanem egy üzletben a laptop
El lett hallgatva ez az információ előled így te is olyan valamit adtál tovább amiről te sem tudhattad, hogy mi a helyzet vele..

Én ebben a pillanatban azonnal visszavettem volna attól akinek eladtam és adtam volna vissza annak aki nekem eladta..

Nyilván neheziti a helyzetet, hogy a srác akinek eladtad magánakcióba kezdett a bios frissitéssel, szervízessel itt ph-ról illetve valami lötyi is szóba került ami nyilván magától nem fog oda kerülni..

Az a gond, hogy nem is értem, hogyan gondolják ezek után, hogy neked vissza kellene venni..

Ha hibás volt a gép vagy gari off mert szét lett szedve idáig oké.
Megvolt a lehetősége a vásárlónak, hogy visszaadja a gépet neked ekkor még.

De azok után hogy ő innentől szétbarmolta (bios frissités, elvitte valakihez aki itt aprón szervízel, bele került valami lötyi) semmi joga nincs, hogy arra kötelezzen, hogy te visszavedd...
Ha nem követte volna el a felsoroltakat akkor lett volna de így nem is értem..

Sőt ezekután neked sincs jogod, hogy visszavidd ahhoz akitől te vetted mert ugye a 3. tulajdonos variált vele elég sok hibát..

Nekem ez a véleményem.

Szerintem nem lenne szép dolog ha ezért kapnál egy kitiltást de nyilván itt aprón van egy szabályzat amit elfogadunk azzal hogy használjuk az oldalt, így ha itt úgy döntenek akkor sajnos rip..

Ettől független ha én lennék a helyzetedben sajnos az igazságérzetem ugyanazt diktálná mint neked, viszont számomra az accountom eszmei értéke fontosabb lenne.
így én megpróbálnék megegyezni a vásárlóval akár anyagi veszteséggel, visszavenném egy nyomottabb áron (ahogy te is írtad fentebb már 200e ft-ért is oda adná).. szerintem 150k-ért is oda adja :).
Javítás szervízben ahol adnak rá garanciát is és aztán eladnám.

Természtesen ezt csak akkor ha sikerül elérni és nem csinált semmi törvénytelent pl alaplap csere egy új gépből..

:R

Ha üzletről van szó légy korrekt :) http://phmegbizhatosag.atw.hu/

(#2027) opr válasza dvd_R+ (#2026) üzenetére


opr
veterán

+1

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#2028) #65537792 válasza dvd_R+ (#2026) üzenetére


#65537792
törölt tag

Szia!

Köszönöm, hogy ilyen részletesen kifejtetted és sok mindenben azonosan látjuk a helyzetet.
Ugye ez a story már cca. 40-50 napos.
Ez a jelentés már csak ilyen "rohadjon meg" alapon történt.

Ahogy megtörtént a baki onnantól folyamatos kapcsolatban voltam vele és próbáltam mindenben segíteni. Mit csináljon. Kinek írjon. Kihez/kikhez forduljon.

Ugye az elején fel sem merült még csak benne sem, hogy vegyem vissza.
Még a gari elutasítás után sem.
Akkor volt fordulat amikor kiderült, hogy valószínűleg folyadékkáros lett a gép és elkezdtem gyanakodni.
Utána igen mondta, hogy 200-ért szívesen vissza adja. Sőt még azt is, hogy vesz tőlem másikat, hogy úgy érezzem annyira nem jártam rosszul.

Na de kérem. Én egy működőképes laptopot adtam oda amit személyesen intéztünk.
Most meg vegyek vissza egy működésképtelen, szétkokányolt és lehet javíthatatlan laptopot? Nem tudom megtenni.

Én most is azt mondom, hogy itt nem volt semmilyen BIOS frissítés. Itt egy óvatlan löttyintés történt.

Igen vannak szabályzatok amiket eddig szerintem be is tartottam. De azért ennyire ne vásárlót védje már.
Ugye itt az lett rám bélyegezve, hogy én garival adtam el a gépet és a többi csak mellébeszélés.
És ha az a személy öntötte le akinek eladtam és ez a BIOS mizéria csak mese habbal?
Veszek tőled egy VGA-át mondjuk. Nálam van egy ugyan olyan, de hibás.
Várok egy-két napot és jelzem rossza a kártya. Te értetlenkedsz. Én kérem vissza a vételárat vagy jelentelek. Utána győzd magad megvédeni.
Nyilván ezzel nem ötleteket akarok adni, de nem véletlen van az értékelés rendszer.
Attól függetlenül többnyire használtpiac. Tudja mindenki a pozitív oldalát meg a negatívat is. Aki ezeket el tudja fogadni az vegyen így bármit.

Sajnos nem minden laptop javítható.
Néha-néha veszek hibásnak titulált laptopot, mert előszokott fordulni, hogy bagatel baja van a gépnek és igazából nem is hibás csak a felhasználó nem ért hozzá.
Na de vannak olyan gépek amik zárlatosak. Többnyire javítható.
Viszont minden laptopon vannak vezérlőchipek. Sajnos egyediek, egyedi adattal.
Csak és kizárólag ugyan olyan jó rá. Azaz kell egy donor gép vagy speciális eszköz amivel lehet írni ilyen adatot plusz ugye az adat sem árt hozzá.

(#2029) KROK640 válasza dvd_R+ (#2026) üzenetére


KROK640
veterán

Véleményem szerint azon a ponton, hogy valami lötyi került a gépbe, ugrott a garancia. Innentől lényegtelen, hogy cyberwarfare garanciával vagy anélkül adta, mert úgyis ugrott volna legkésőbb ezen a ponton.
De amúgy az újrapasztázást se értem, minek szétszedni és újrapasztázni a gépet?
Sőt, a vevőt se értem, minek akart Biost frissíteni, pláne úgy, hogy a mellékelt ábra szerint nem ért hozzá?
Az meg amit a másik gép cserével meg vásárlás elállással csinál, nem tartom korrektnek, de mint írta cyberwarfare már bele is vágtak a folyamatba, innentől úgy lennék vele, hogy akkor megoldja ő. Valószínműleg a jelentés is ezért tűnt el cyberwarfare neve mellől. Meg azért, mert tudja a kedves vevő, hogy a lötyivel és a Bios frissítéssel vastagon felelős a kialakult helyzetért ő is.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#2030) #65537792 válasza KROK640 (#2029) üzenetére


#65537792
törölt tag

Köszönöm! :R

(#2031) envagyok válasza KROK640 (#2029) üzenetére


envagyok
veterán

Szerintem sem cyberwarfare a hunyó.
Átadáskor működött a laptop, miután szét lett szedve,kiderült befolyt valami.
Viszont akkor hogy működött átadáskor? :F
Szerintem úgy, hogy később folyt bele valami.
Én se vettem volna vissza.
De ebből is tanultam valamit.
Ha neadjisten meghirdetek valamit, ami garanciális, és nem nálam van újkora óta, bele fogom írni, hogy nálam nem volt szétszedve, nem tudok felelősséget vállalni az előéletéről, azt az előző tulajjal kell probléma esetén ügyezni.
Mert ha szétszedem ellenőrizni: ugrik a gari
Ha nem szedem szét: nem tudom, hogy az előző tulaj szétszedte-e :U

[ Szerkesztve ]

Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!

(#2032) PROHARDVER! válasza envagyok (#2031) üzenetére


PROHARDVER!

Azért egy pár dolog nem egészen úgy van ahogy elferdült az egész.Vett a tag egy akkor per pillanat működő gépet.3 év garanciával hírdetve egy adott céghez.A termék 350k volt nem aprópénz.Hazavitte valamiért biost frissitett,hogy a folyadék vagy a frissités okán lett belőle egy polcalátét ezt nem tudjuk.Elvitte abban a tudatban gariztatni,hogy garanciális amit a folyadék okán megvontak.Ezt ha ő okozta volna mivel nem 1 napos újonc van jópár értékelése nincs ok feltételezni nem hiszem,hogy megpróbálja.Nos az elutasított gari után derült ki,hogy az előző tulaj akitől cyber vette már megbontotta a lapost pasztázta és esélyes,hogy ő áztatta meg.De a terméket nem tőle vette hanem cybertől így ő az aki ezért felelősséget vállal az eladó ő volt .A többi pedig történelem maga döntött úgy,hogy nem rendezi elengedi az accot amiért dolgozott.Így a történet itt véget ért.

(#2033) envagyok válasza PROHARDVER! (#2032) üzenetére


envagyok
veterán

Az tény hogy sose tudjuk már meg pár kérdésre a választ, pl. a perdöntő folyadék mikor, kinél, és hol került bele.
Viszont egy bíróságon is csak akkor ítélnek el valakit, ha minden kétséget kizáróan bizonyítható, hogy a vizsgált fél elkövette azt, amivel vádolják.
Itt a triumvirátusból (Az előző tulaj - cyberwarfare - vevő, akinél beszart) cyberwarfare az, akire lehet mondani, hogy a legkevésbé valószínű, hogy bármit tett a laptoppal, hisz beszámította (működött a laptop), meghirdette, és eladta (akkor még szintén működött a laptop).
Az igaz, hogy ő felel a vevő felé, mert ő volt az eladó, de őt hibásnak nem mondanám, maximum jóhiszeműnek.

Tényleg gáz, hogy egy garanciális laptop esetén garanciavesztés nélkül (a szétszedés miatt) nem lehet meggyőződni, hogy tényleg nem történt vele az előzőekben garanciát érvénytelenítő esemény.
Ráadásul az ilyen események (folyadék kerül bele) elég gyakran előfordulnak.

Sajnálom cybert (nem volt köztünk üzlet, nem is ismerem), de ennyi erővel mindkettő, vagy mindhárom (ha HA-n vette) tagot lehetne kizárással büntetni, mert itt az az igazi bűnös, aki elfelejtette beismerni, hogy beleborított valamit.

Viszont abban igazatok van, hogy garanciálisként hirdette, és nem volt az, tehát leszűkítve tényleg neki kell vállalni a felelősséget, de a fentieket is belerakva az egyenletbe, a végleges és örökös kitiltás azért szerintem erős.
Mostantól sokan odafigyelnek majd, hogyan szövegezzenek meg egy hirdetést.

Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!

(#2034) Boda Dániel


Boda Dániel
csendes tag

Sziasztok most találtam rá erre a fórumra, nem nem 1 napos újonc vagyok kicsit több.

Friss gépen szerintem mindenki frissítene minden drivert köztük a biost is.

Valóban működött a gép amikor megvettem kB pár óráig de kerdem én, miért küldtem volna alza gariba majd saját pénzen szervizbe hogy írjak újra a biost? Azért én se vagyok hülye, ha ráöntöttem volna valamit akkor úgy próbáltam volna a problémát megoldani. Soha nem lenne pofám saját hibám miatt kialakult kár miatt vissza vinni.

Én nem nem "rossz sorrendbe" csináltam.
Miután az alza 30 nap múlva elutasitott azzal az indokkal hogy "rövidre zártam az alaplapot" (ami mint kiderult hamis állítás mert lemértük :) ) Az után írtam a giga supportnak (senkinek nem ajanlom) tőlük azt a választ kaptam hogy mivel bele nyúltak már nem él a gari..

Illetve az első tulaj mi a fenének pasztázta újra a friss laptopot? Véletlenül sem azért hogy kitakaritsa a belefolyt anyagot ügye? Amúgy kiderult hogy már próbálták az alzaba gariztatni de nem tudták..

Majd miután sem az alza sem cybertől nem számithattam semmi további segítségre mondták azt nekem hogy szorakozzak ezzel hogy alaplap csere dologgal. De végül nem tettem meg mert elég sunyi dolgognak hangzik a kell küldök screent róla.

De ez csak a jéghegy csúcsa az elején az első tulajjal nekem kellet egyezkedni hogy gariztatni tudjam mert nem az én nevemen van és hogy irjak adasvetelit vele.
Cyber mondta hogy kamuzzak be valamit az adasvetelire:
nevek, aláírások, sz.ig számokat.

Bárkinek akad még kérdése szívesen válaszolok. :R

(#2035) Boda Dániel


Boda Dániel
csendes tag

Telefonban elmondta, hogy ő nem, viszont a barátnője accountjával rendeltek egy ilyen gépet, ami másnapra meg is fog érkezni.
Innentől nem tudom mi történt, mert mondtam neki, hogy ne keressen. Nem tudok többet segíteni.
Vegyem vissza úgy a gépet, hogy lehet megtörtént az alapcserés művelet? Na persze.

Szintén hazugság, nem rendeltük meg. Na meg ha az alza kapja az szart akkor ő hogy kapná meg ugyan azt WTF?

[ Szerkesztve ]

(#2036) envagyok válasza Boda Dániel (#2034) üzenetére


envagyok
veterán

Mikor és ki próbálta milyen hibával gariztatni előtted?

Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!

(#2037) gaborbol válasza Boda Dániel (#2035) üzenetére


gaborbol
őstag

" Amúgy kiderult hogy már próbálták az alzaba gariztatni de nem tudták.."

Ez eleg sorsforditoan hangzik.
Mi a pontos tipusa a laptopnak ?

(#2038) Boda Dániel válasza envagyok (#2036) üzenetére


Boda Dániel
csendes tag

Az első tulaj próbálta, az alza ennél több infót nem adhatott ki. Nekem cyber azt mondta hogy azért nem vették vissza mert ramot rakott bele.. igen nekem is fura volt, de kitudja mit talalnak ki.

(#2039) Boda Dániel válasza gaborbol (#2037) üzenetére


Boda Dániel
csendes tag

gigabyte g5 mf, de nem rég adtam el alkatrésznek 130 ért :(

(#2040) envagyok válasza Boda Dániel (#2038) üzenetére


envagyok
veterán

Kocsinál ha már a tied, simán megmondja a márkaszerviz, mikor mi volt vele
Szerintem az Alza se érthető, miért titkolózna.

Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!

(#2041) Csupati


Csupati
senior tag

Sziaztok!
Belefutottam egy olyan történetbe hogy:
Adott ez az Alienware laptop: [link] , leírtam minden álltalam ismert nyűgjét és jött a Vevő hogy megveszi de csak akkor ha tud alkudni, megtörtént az alku(kb az 1/3-ada lett lefaragva), majd másnap jött , megnézte a gépet , és megmutattam hogy a VGA gpu-z alatt jelen van , órajelek vannak és asztalt megjelenítve 450mhz en megy abban a pillanatban.
De nem próbálta ki semmilyen benvhmarkkal(én mivel netezésre használtam igy annyit foglalkoztam vele hogy felraktam a driver megnéztem hogy van e hiba, majd mikor semmi nem jött vissza nem is foglalkoztam többet vele). Megmutattam a külső hibákat, az alját is leszedtük hogy belül is minden rendben, majd távozott a laptoppal.
Erre a mai napon kaptam egy üzenetet hogy a gpu csak azon a 450mhz es órajelen megy , utána nézett és azt látta hogy valamilyen fórumon vagy az akku hiánya miatt megy a gép "lasabban" vagy "félig halott az mxm kártya" .
Tud valóban félig megdögleni egy VGA?
Illetve sem irásban sem szóban nem mondtam olyat hogy vissza venném a gépet illetve gari/proba gari lenne rá.
Odáig jutottunk privátban hogy fel akar már jelenteni, akku nélkül volt hirdetve a gép és akku nélkül használja és akkuval nem is hajlandó kiprobálni a gépet hogy jól müködik e esetleg. Erröl az aksi nélküli csökkentett teljesítményről nem tudtam, Nektek mi a véleményetek az egészről?

(#2042) KROK640 válasza Csupati (#2041) üzenetére


KROK640
veterán

Eléggé valószínű, hogy azért megy alacsonyabb órajelen a kártya mert nincs akku.
Bár sok mai laptop konnektorba dugva kihajtja teljesen a kártyát (igaz csak akkuval próbáltam még)

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#2043) opr válasza Csupati (#2041) üzenetére


opr
veterán

Szemelyes atvetel volt, megnezte, kiprobalta, mindenrol tudott. Innentol szerintem nincs kerdes. Az, hogy a vasarlas utan jon ra, hogy olyat vett, ami nem felel meg neki, az nem a te bajod. Legkozelebb elobb olvas, utana fizet.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#2044) Csupati válasza opr (#2043) üzenetére


Csupati
senior tag

Köszönöm opr és KROK640 ,azóta kaptam még egy két szót(nem részletezem), de a lényeg, felajánlottam hogy vegyen bele akkut (egyenlő az alku árával kb) vagy szerezzen egyetés probálja ki azzal, ha akkuval is szar akkor visszaveszem, azóta nem kaptam választ.

(#2045) KillHates válasza Csupati (#2041) üzenetére


KillHates
nagyúr

99%, hogy KROK640-nek van igaza, és kell az akku bele. Meg eleve ez a modellsorozat arról volt híres, hogy akku nélkül szeretett elfüstölni a DC-DC köre, mert túlterhelődött. Gyanítom, hogy ezt egy BIOS frissítéssel így orvosolta a Dell.

A másik, ha alkudozok (bár az ár harmadát, lealkudni az már inkább már cigánykodás) valamiből, akkor utána nem reklamálok. Illetve volt lehetősége utána járni a vásárlás előtt annak az infónak, hogy akku nélkül nem megy 100%-on a gép...

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#2046) Csupati


Csupati
senior tag

Nos sikerült pontot tenni az ügy végére !
Ott tartottunk hogy vett bele akkut de továbbra sem volt jó a laptop, már próbálkozott régebbi Enduros driverrel de úgysem sikerült, végső megoldás (mivel megígértem ha akkuval sem jó vissza veszem) találkoztunk KillHates kollégánál és egy 240w os táppal hibátlanul ment a laptop , a 210es táppal viszont nem. És a gép nem is írt ki semmit csak levett a teljesítményből.
Innen is köszönöm Killhates! És mindenkinek az építő jellegű hsz-t.

(#2047) FireKeeper


FireKeeper
nagyúr

Sziasztok

Szeretnék tanácsot kérni, mert volt egy kérdőjeles üzletem, de nem igazán tudom eldönteni, hogy érdemes-e tovább pusholni vagy csak én reagálom túl a dolgot. Egyelőre név nélkül írom le a sztorit, bár a vásárlási előzményem alapján beazonosítható az üzlet.

Szóval vettem egy vezetékes agybadugós fülest (IEM) egy tagtól. A hirdetésben újként volt feltüntetve, illetve fotókon egy bizonyos színű változat szerepelt, és a gyári dobozról, illetve gyári tartozékokról volt feltöltve fotó. Viszont mikor megkaptam, doboz nélkül, nem gyári tokkal és kábellel érkezett, illetve nem is az a színű modell volt ami a fotón szerepelt. Illetve az is kiderült hogy valamennyit volt használva/kipróbálva. Én ezt jeleztem az eladónak aki érthető módon próbált azzal érvelni hogy ez a működést nem befolyásolja - ez kétségtelen, és a termékkel nincs is műszaki probléma. Én viszont kértem, hogy vegye vissza, mert félrevezető volt a hirdetés, és nem azt kaptam amit vártam. Azt is felajánlottam hogy a vissza postát fizetem. Viszont a hozzám postázás költségét lealkudtam az árból, ergo azt bebukná az eladó ha vissza kéne vennie. Az eladó jelezte, hogy 3 hétig nem lesz elérhető, mert elutazik, addig próbálgassam, és majd visszatérünk a dologra - hogy ez igaz-e vagy sem, nem tudom, lehet csak abban reménykedett hogy elengedem a témát. Az üzlet kb egy hónapja volt, írtam neki hogy továbbra is szeretném ha visszavenné (fizetném a postát), viszont az üzeneteimet ignorálja (de látom hogy aktívan használja a PH!-t). Viszonylag régi tagról van szó, 40+ pozitív visszajelzéssel, negatív nélkül, amit nem szívesen rontanék el neki, viszont attól még kicsit átverve érzem magam.

Ti mit gondoltok, mi lenne a jó megoldás?

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill

(#2048) Csupati válasza FireKeeper (#2047) üzenetére


Csupati
senior tag

Szia, van a hirdetésnél egy jelentem gomb , olyankor kap egy automatikus felszólítást a hirdető hogy rendezze a dolgokat és egy hét áll a rendelkezésére. Nekem egyszer kelett használnom idáig, és szerencsére minden más üzletem jól ment vagy megoldódott kicsi utána járás vagy más segítséggel/segítségével ( pl előző hsz-em) .

(#2049) FireKeeper válasza Csupati (#2048) üzenetére


FireKeeper
nagyúr

Ez archivált hirdetésnél is működik?

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill

(#2050) domperke válasza FireKeeper (#2049) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Működik igen.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.