- Graphics: OnePlus 13R - Üzemidőbajnok és remek képességek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
LOGOUT
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
válasz
HussarF #6043 üzenetére
Azz akkugyártás önmagában sokmindent nem fog tompítani, állami támogatás formájában oda lett szórva nekik nagyon sok évnyi adó, bérköltség.
Ennek a sztorinak 2 fő hajtóereje van szvsz:
- a német elektromos autógyártásból minél nagyobb szeletet hasítani (ha már eleve itt az akksi és itt olcsó gyártatni is, miért ne ide telepítsék a gyártók a gyárakat is) - ilyen szempontból van igazság abban amit írsz
- ezzel összefűggően gazdaságilag minél jobban bekötni minket az EU-ba, hogy minél magasabbra kerüljön a tűréshatár a főni hatalmi törekvései kapcsán (értsd: kevésbé akarjanak kivágni minket a klubból ami az egyedüli nemzetközi értékünket adja se de iure se de facto)Ha a nyugat le akarja építeni a keleti függőségeket akkor majd mi leszünk kis különbejáratú kína majd a németeknek, ahol lazák a környezetvédelmi, munkajogi előírások, ahol bármit ki lehet lobbizni.
-
attiati
veterán
válasz
HussarF #6043 üzenetére
De ezt most úgy írod, mintha a köpcös önszántából nyitna az oroszok és Kína felé
Valójában meg kényszerhelyzet, mert:
- nyugaton feltételek vannak (ami csak a kopcosnek kínos, az országnak nagyon is előnyös lenne)
- keleten bemondták, hogy ezt és ezt teljesítenünk kell."Mi" (vagyis a köpcös) pedig kényszerhelyzetben vagyunk és ezt keleten megszagolták.
Amúgy ha arra céloztál, hogy a brutál német és autóipari kitettséget diverzifikálni kellene, akkor miért nem nyitunk tök más iparág felé. Vagy az amcsik felé?
Merci gyár helyett kínai akugyár a megmentő? -
Pá
addikt
válasz
HussarF #6043 üzenetére
Már 1000x le lett írva, hogy az a fő baj az akkugyártással, hogy nincs benne komperatív előnyünk (hacsak a barátságos szabályzói környezetet nem tekintjük annak).
Sőt, nem is, hogy nincs előnyünk, hanem kifejezetten erőforrás igényes, olyan jellegű dolgokra, amikben alapból nem állunk túl jól. (áram, munkaerő, környezetterhelés)
És a nagy erőforrás igény mellé nem ad kézzelfogható előnyt. Lesznek összeszerelő gyáraink olyan technológiával, ami vagy releváns lesz 10-20 év múlva, vagy nem és olyan terméket állítunk vele elő, amikre 20 év múlva vagy szükség lesz, vagy nem. És ha lesz is, minimális hozzáadott értékkel csináljuk mindezt.
Szóval a befektetés/megtérülés nem tűnik túl jónak laikusként.Persze nagyobb hozzáadott értékű dolgokhoz sincs erőforrásunk (képzett munkaerő), ahhoz az oktatást kéne rendbe rakni.
1-2 akkugyár elférne, nincs azzal baj, csak fura, hogy kb világszintű szereplővé akarunk válni pont ebben. Ha már ennyire stratégiai gondolkodás megy, akkor miért nem inkább a chipekre megyünk rá? Ugyanúgy lehetne az autókra fókuszáltan akár, ha meg akarják tartani ezt a lábat.
-
Ixion77
Topikgazda
válasz
HussarF #6043 üzenetére
"az akkugyártói pozíció felfutása tompíthatja az esetleges német autóipari bezuhanás által Mo.-on okozott sokkot. Ennyi az állítás"
Melyik ország autógyárai fogják venni reményeink szerint a nálunk készült akkukat?
Mennyi nemzetgazdasági értéket adnak a Magyarországon, magyar adóforintokból támogatva épülő gyárak, amelyekben magyar természeti előforrások feláldozásával folyik a gyártás külföldi vendégmunkások által, profitot külföldi tulajdonosoknak termelve?
-
Dare2Live
félisten
válasz
HussarF #6043 üzenetére
Brutál az export kitettésgünk németek felé de az ide (is) települő akugyárak alapvetően a német igényekre települnek ide. Innen ha a német autógyártás nem pörög az ide települő kínai akugyártás se fog.
Sokat nem segít az aksigyár azon amit írtál.Külön gond amit mindig írok, hogy hát a kínai akugyárban nem lesz sok fizetés. Ellentétben egy kobe miatt a pl: SSCvel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BMW topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Graphics: OnePlus 13R - Üzemidőbajnok és remek képességek
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- 3D nyomtatás
- Energiaital topic
- További aktív témák...
- HIHETETLEN! DE ÚJ DOBOZOS LAPTOPOK AKÁR FÉLPÉNZÉRT FÉLÁRON !!! ///////// FÉLPÉNZES LAPTOP //////////
- Nagyszerű állapotú, dobozos ASUS Prime Z270-P
- ASUS ROG Strix G16/i9-13980HX/1920x1200/165Hz/32GB/1TB/Geforce RTX 4070 8GB
- HIHETETLEN! DE ÚJ DOBOZOS LAPTOPOK AKÁR FÉLPÉNZÉRT FÉLÁRON !!! ///////// FÉLPÉNZES LAPTOP //////////
- Harman Kardon Citation szett (Bar, Sub S, Surround) - akár hátterek nélkül is
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest