Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • addikt

    válasz Llew #10889 üzenetére

    Nem gyártósoros cégnél eleve lehetetlen végig 120%-on pörögni, hiszen a terhelés nem egyenletes. Szellemi/kreatív munkakörökben, project alapúakban, de még sales support jellegűekben is általában nagyon komoly hullámzás van.
    A 120% azt jelenti, hogy úgy van a staff méretezve, hogy csúcs időszakokban mindenki intenzíven tolja napi 10+ órát. Aztán ehhez kapcsolódni fognak olyan időszakok is, amikor a csúcsidőszak terhelésének csak 20%-30%-a van. De ez a munka jellegéből fakad, nem lehet szűkebbre szabni a munkaerőt, mert lehetetlen lenne bírni a csúcsidőszakot.
    Értelmes cégek az ilyen időszakokra próbálják időzíteni a szabadságokat, képzéseket és egyéb hatékonyság növelő projecteket, így mondjuk a 20-30%-os terhelést fel tudják nyomni 50%-60%-ra, nyugis időszakban is.
    Ez persze még mindig viszonylag komfortos, ilyenkor a külső szemlélő annyit lát, hogy a versenyszférás multis ember home officeban lógatja a heréjét. De mindent egybe vetve azért a lehető legjobban ki van használva a munkaerő és az összesített terhelés jóval nagyobb, mint egy átlag közszférás melónál.

    ''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés