- Indavideo te bánat.
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- R.I.P. Aláírások
- A KOReader ebook olvasó program
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
Igen sejtem, hogy nem lesz egy gyors töltés, de kb 30 perc töltés utána nem sokkal úgy is egy pihenőnél futunk össze másokkal ahol kipróbálom az első Tea töltést is.
Addigra már lesz lesz benne közel 40 perc utazás és fél óra töltés is.
Amúgy azt valaki tudja miért működik hidegben furán a "töltési görbe"?
Itt van egy példa egy közel 0 fokos töltésről és érdekes, hogy az elején nagyon rövid ideig lényegesen gyorsabban tölt mint utána, ahol egyértelműen a hideg miatt visszafogja.Én úgy gondolnám, hogy a kiugró értéknek sem lenne szabad lennie, hideg akksinál.
(a kiugró érték 80kW, utána a lapos részen kb 58-63kW)[ Szerkesztve ]
-
tkesy
őstag
Jelentem sikerrel jártam, a DÁP-os aláírást elfogadták, és meg is küldték a határozatott, illete gyorsan le is ellenőriztem az online rendszerükben, él a mentesség.
A DÁP-nál az volt a kulcs, hogy az autópályakezelő oldaláról pdf-ben letöltöttem a nyomtatványt, de nem a megadott mezökbe, hanem pdf xchange editorral szövegdobozokba írtam bele a kért adatokat, majd kinyomtattam pdf-be. Ezt már megette a DÁP, míg az autópályakezelő által generált pdf-et, vagy az általuk adott pdf-et kitöltve és simán lementve féle verziót nem, azoknál hibára futott a DÁP. -
Danex
addikt
válasz
Balázzs #1296 üzenetére
köszi és Doki16-nak is
Végül úgy terveztem, hogy egy gyors rátöltés elég lesz a Fóti SUC-on, mert a szálláson utána már lesz opció tölteni a mobilchargerrel így nem kell majd az utcain topup-olni.
Csak első hosszabb utam, főleg úgy ,hogy minusz 8fokból indulok majd, de úgy terveztem, hogy nem előző nap töltöm fel a kocsit, hanem majd aznap reggel SuC-olok így végig meleg akksival fogok tudni menni.
(nem tudok otthon tölteni) -
Ma naptol vannak Juniperek.
-
Van itt olyan, aki cégre lízinggel vett autót? Hogy a viharba lehet a telefonos app-ba magunkhoz rendelni az autót? Külföldről behozott autó, tehát az előző tulaj nem adta át a kocsit.
Próbáltuk már magánszemélyként (párom a cég egyik tulajdonosa), felraktuk a jogsiját, a forgalmit, a merkantil-os átadás-átvételt, meg a cégkivonatot, de ez nem volt elég, visszadobták.
Most megpróbáltuk üzletiként, az ügyvezető jogsijával (mert ő írta alá a papírok egy nagy részét, bár ez meg szerintem azért nem fog menni, mert a tesla fiók nem az ő nevére készült, hanem a pároméra), de szerintem ez sem fog átmenni.
A regisztrációs dokumentumnál mit kell egyébként feltölteni? Friss behozás, törzskönyvünk még nincs (kb még 1-2 hét), a regisztrációs dokumentum meg nem tudom pontosan mit takar. Ide szoktuk a forgalmit meg az adás-vételit felrakni.... -
Danex
addikt
Kicsit kezdő kérdés, de úgy néz ki vidékről majd felszédülök Pestre, ahol lenne 2-3órás programom. Mivel kb 30% körül érkeznék ezért azt gondoltam, hogy nézek olyan parkolót ahol tudom tölteni (MVM utcai/Parkl).
Ezekkel mi a tapasztalat, hogy ha esetleg már tele lenne az autó valami miatt, van extra várakozási díj mint pl SuC-nál? Mert nem igazán találtam konkrét infót róla.
(persze ahogy tudok majd elállok, de egy szabadulószobából nem jöhetek ki menetközben)
-
mazsi
senior tag
Nekem könyvelő áttolta valahogy tavaly, de nekem sem ment négy-öt alkalommal.
Ismerek viszont élő embert, aki a határon meg tudta velük beszélni hogy bekerüljön a rendszerbe, de állítólag a központban is van már angolul beszélő ember.
Nálam évekig az működött hogy kaptam a bírságot és küldtem nekik a forgalmi képét. Postafirdultával jött az értesítés, hogy megszüntették az eljárást. -
tkesy
őstag
Sziasztok,
sikerült már valakinek aláírni a cseh autópálya díjhoz kapcsolódó mentességi kérelmet DAP-al?
-
Elkészült az auto, igazából nincs nagyon mit írnom, hang megszűnt, jön megy, kb egyelőre ennyi. Jó büdös lett a kocsiba, hogy bent állt éjjel is a szervizben, de majd holnap rendbe teszem, úgy is koszos már.
Vélhetően küzdöttek valamivel, mert háromszor is láttam, hogy ugyanaz a frissítés feltelepül, lehet volt több is, 2-re ígérték majd átírták 5 órára végül még is készen lett 2 után picivel.
Eredetileg ugye motort és invertert is kiírtak, de invertert nem cseréltek, volt viszont olajpumpa csere, meg ha jól értem hajtómű olaj, legalább is az lenne logikus.Más:
Hátul valaki lefotózná nekem, hogy van gyárilag a borítás a csomagtartóban? Bal oldalon ahol a mélyedés van a töltő oldalon, mert eleg bután lett összerakva nem kerek nekem valami. Köszi! -
Kocsi emelőn jelenleg is, kíváncsi leszek.
Nekem az I3 volt az eddigi legkevesebb törődést igénylő auto, 70e km-t tettem meg vele, volt egy hajtómű olaj, 1 kisakku, meg egy motortartó bak, egy szett nyári és még jó télivel adtam el, az ülésfűtés romlott még el - vélhetően szálszakadás, de ezt már nem javítottam.
Én nem töltök ingyen, de a statisztikámból látni nem is annyira lényeges, itthon töltöm napelemről (még szaldóban, de többnyire nappal termelési időben): [kép]
A vezető fogadkozott (beosztás nem derült mondjuk ki), hogy most már minden sínen lesz, meg gyorsabbak lesznek, meg válaszolnak minden elmaradt üzenetre, kaptak erőforrást hozzá a múlt héten, meg a szerviz is teljes kapacitással üzemel, nem csak 2 db csápos emelő, mint az elmúlt 4-5 hónapban.
Persze valós válasz nem volt azokra a kérdésekre amik kardinálisak lettek volna, illetve az elején leszögezte, hogy a garanciális javítás a kötelezettség, de nincs határidő… amit rövidre zárt, én is figyelmeztettem, ha páran indítanánk egy közös pert ez nem lenne ennyire egyoldalú, szépen el is vörösödött, de mivel kulturált és alapvetően segítőkész normális kommunikáció volt, én sem erőltettem ezt a parttalan vitát. -
sagesz93
addikt
Te kint vettél személyesen, vagy olyat vettél amit már valaki/kereskedés behozott? Ha utóbbi, akkor érdekelne honnan vetted, csak hogy gyűjtsem az ajánlott kereskedéseket. Valami ilyesmi long range a cél ami 150-170 körül futott, az elején nálunk még nem menne sokat, később meg nem tudom.
-
madgie
titán
192 ezer km-ig van a Long Range-ekre akku- és meghajtógari (vagy 2027-ig ugye), érdemes ilyet nézni.
Tavaly év végén vettem én is, meg sokan mások azóta, ami látszik, hogy a kisakku és PTC cserére lehet majd szépen félrerakni a pénzt. Van egy pár darab a holland merítésből eddig, aminél a nagyakku is hibát jelzett azóta, de igazából ha garis, akkor üsse kő, inkább most cseréljék, mint 2028-ban, mikor már nem lesz rá garancia.
[ Szerkesztve ]
-
jcage
tag
Júniusban lesz 2 éves a MY. A fentiek alapján már most kérjek időpontot általános review-ra/pollenszűrő cserére?
-
sagesz93
addikt
Sziasztok, valaki innen vett mostanában ezekből a 2019-es holland/francia model 3asokból? Érdemes beleugrani ezeken a 6-7 milliós árakon 150-200 e km futásnál, vagy felejtős?
-
mazsi
senior tag
Nálam sem a szoftver volt a lényeg, hanem megkapta más a rendelt motorom.
Viszont a Tesla határidői kezdenek középkategóriába elcsúszni. A Teslavarázslónál tegnap októberre kaptam volna időpontot
Még jó hogy szeptemberben gondoltam a téli futómű javításra.
Amúgy pedig életem legunalmasabb autója, csak ingyen töltéssel évi 100-150 ezer km is össze tud jönni - ilyen az ha olcsóbb autóval nyaralni, mint fapados gépekkel...
Fórumok szerint 200 ezer felett kezdődnek a bajok, addig csak be kell dugni a konnektorba, és kinézni az új elfüstölhető gumiszettet.[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Nekem Nissan Leaf volt majd 3 hónapig szervizben garis akku probléma miatt 4 éve, azóta ez állítólag csak rosszabb lett. Persze van sok Nissan szerviz, de az egész országban egyedül a budaörsi gablini aki akkuval foglalkozik. 3x vitték traileren oda az autót, meg hozták vissza Győrbe nekem. (1x elvitték javítani, aztán nem lett tökéletes, akkor ismét elvitték, majd mondták hogy sok idő mire lesz alkatrész, mondtam akkor hozzák vissza, végül ismét elvitték amikor meglett az alkatrész)
Akkor úgy felhúztam magam, hogy megrendeltem a Teslát
-
-
F-ECT$
titán
Nem elektromos autóhoz van a közelemben tök jó, gyors és megfizethető szerviz.
Teslából olyat keresnék, amire van még ~1 év teljes körű és ~5 év limitált gari, amihez viszont a hivatalos szerviz kell.
Ahogy olvasgatom a fórumokat (nem csak ezt), az is kirajzolódik, hogy az EV-k (Teslák) nagyobb eséllyel lesznek mozgásképtelenek egy kisebb hiba miatt is, és ezeket jellemzően tovább is tart megjavítani, mint egy nem elektromos autó esetén. Családdal ez mondjuk nem túl jó poén se hétköznap, se mondjuk egy nyaralás közepén...
-
Madwe
nagyúr
Ha ez vígasztal, más márkánál is problémás a gyári szervíz gariidőben... Van ott is hogy hónapokat kell várni alkatrészre, legyen az "prémium" német, koreai, akármi...
Illetve sajnos ez van, ha az újonnan eladott darabszám alapján akarják belőni a szervízigényt, de nyugati használtautókal telítődik a piac... Tudtommal egyébként szeretnének nyitni már jó ideje keleten is egy szervízt, de nem igazán találnak megfelelő munkaerőt (vagy ez a kifogás)...
De legalább opció bécsbe pl elugrani szervízbe, ha gyorsan akarja az ember. gariidőn túl, nem garis problémákra emg szerencsére már van elég megbízható, nem túlterhelt szervíz is. -
F-ECT$
titán
Olvasgatom itt a topicot egyelőre Tesla nélkül, de egyre inkább elbizonytalanodok, hogy kell-e ez nekem. Tudom hogy nincs minden kocsival gond, de iszonyat sok Teslát hoznak be, és már most kevés a szerviz.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Várjuk ki a végét, hogy mikor lesz kész.
Vigyék oda, aztán majd diagnosztika, utána lehet várni az alkatrészre. Nem biztos hogy az 2 nap múlva kész van.Az hogy mi lett volna ha, az lényegtelen, feltételezés.
A jogszabályokat és társait lehet puffogtatni fórumokon, facebook csoportokban. Amíg nem lesznek ezek foganatosítva, addig nem fognak foglalkozni vele.
Azt ők is jól tudják hogy úgyis elhanyagolható mennyiségű user fogja jogi útra terelni ezeket. Úgysincs pénze/ideje/kedve ezzel foglalkozni a többségnek. -
Ezért írtam, hogy másnak ott dekkol a kocsija üzemképtelenül közel egy hónapig ismerősöm január 4-én tette le a Váci úton, január 31 vette át, BMS hiba/csere volt… de simán lehet, hogy egy “low cost” model 3 elé teszik az X-eket algoritmus szerint, az egy “értékesebb” auto alapon.
Mondjuk az, hogy viheti nem jelenti azt, hogy készen is lesz.
Ez se így se úgy nem normális, de gondolod, ha pl megáll teszem azt december végén, készen lenne már? -
kraftxld
félisten
Model X volt ami leállt ? Tegnap délután a szegedi superchargernél próbáltam segíteni egy jóembernek. Családdal volt, high voltage battery hibát dobott a kocsi meg minden egyéb hibakódot.
A kocsi nem indult, magyar tesla csak munkaidőben érhető el, de a holland számon se tudtam senkivel beszélni. Gondolom trailerrel elvitték később a kocsit. -
No és akkor olyan eset is van, hogy tegnap délután megállt egy 100D (2018.12. havi) a töltőn és kedd délelőttre kapott időpontot, konkrétan betették elém.
Innen látszik, hogy akit le tudnak rázni azt elküldenek pihenni, akár 1-2 hónapra is lesz ami lesz alapon, miközben mégis van vasárnap délután kedd reggeli üres járat.
Vélhetően azért mert ez lehet fizetős…
Szerintem itt van a kutya elásva, a prioritás létezik csak ott ahol van opció, hogy fizetni is fog az ügyfél, ahol biztosan nem lsd. teljes gari van még az mehet a levesbe. -
Jajajjjaj, ezt a történetet inkább nem is akartam olvasni … nálam búg a csapágy, evileg itt nincs mit feszülni szoftveren, ezt nem oldja meg semmi barbatrükk, de akkor karakán leszek.
3-4 óra egy motorcsere ahogy néztem, nyitás előtt leteszem a kocsit, mondjuk meg is várom a pultba a srácot, picit “csacsogni” vele, nem jövök el csal úgy.
Én hazajöttem legutóbb, béreltem egy MOL limot aztán délután vissza, tömegközlekedéssel 2 óra lenne az út… de lehet most maradok, max pár relikviát hozok haza a Juniperből. -
mazsi
senior tag
A motorcserét nagyon szeretik elhúzni. Én négyszer voltam 1-2 havonta mire megoldották.
Felvettem hibajegyet magas frekvenciás hangra és néha előjövő hibára: az első motort néha lekapcsolta az autó.
Kaptam időpontot 5 hét múlva, motorcsere volt a kiírt műtét. Elfogadtam az árajánlatot, minden 21. századi. Mentem lelkesen a megbeszélt időpontban, leadtam a kocsit, majd délután jelzett az alkalmazás, hogy kész a javítás. Lefuttatak a 6 órás idő alatt két tíz perces tesztet, majd a biztonság kedvéért frissítették a firmware-t ugyanarra a verzióra. A hiba náluk is látszott, meg a log file-okban is. Előjegyezték a motorcserét - most már tényleg.
Eljött a második alkalom ideje. Kocsi időben lead, aznap 4-5 órán keresztül tornásztak a gépen, az alkalmazás folyamatosan jelezte az ajtók mozgását. Kora délután elkérték a kesztyűtartó pin kódját is - ezek tényleg javítják az autót! A megadott időpont előtt fél órával telefonon két óra türelmet kérnek még. Valami félreértés miatt harmadszor is frissíteni kell a szoftvert. Megyek hát később, büszkén közlik hogy nem adta könnyen magát, de végre a visszahívás kipipálva, minden rendben az autón. Kicserélték a központi egység memóriáját egy tágasabb, új fajtára a cég költségén, szívesen. Csak éppen ez már saját költségen előtte megtörtént, nem is ez szerepelt a hibajegyen, a változást elfelejtették közölni az elmúlt pár hétben, és egyébként is hogy vannak a kedves felmenőik akik ilyen szar nevelést hoztak össze?
Beszél a manager, hogy az ukrán új kollégák nehezen veszik magyar és angol nyelven az akadályokat, de gond egy szál se, mert soron kívül a jövő héten helyre hozzák a hibát csak nekem, csak most.
Harmadik szeánsz előtt másfél nappal telefon, hogy minden a terv szerint lesz-e? Tudják a pontos teendőket, várnak szeretettel, minden a legnagyobb rendben lesz, csak menjek. Megyek, kocsi lead, a környékbeli Dunapart már ismerősként üdvözöl, 4-5 órát bárhol el van az ember, csak a kocsi gyógyuljon nyugodtan. Jön a hívás, elkészült a javítás, és a motor is meg lett rendelve. He? Újabb tesztek futottak le szépen, semmi félreértés nem lehet, ők állják a teljes költségét a cserének.
Már asztalt sem volt kedvem borogatni, mert ennyi bénázás nem lehet véletlen. Közlöm a fickóval, hogy a fennmaradó szavatossági idő mind az öt hónapjában kettesével fogom felvenni az összes akkumulátorról és motorról általam fellelhető hibakódot és törzsvendég leszek minden páros pénteken náluk. Ők pedig az ügyvédemé. Várom a visszajelzést a végleges időpontjáról a cserének, de előbb szerezzék be a donorszervet.
Lelkiismeretesen hívnak is 25 nap múlva, hogy melyik munkanap melyik felében szeretném a műtétet. Csütörtökre esik a választás, mert akkor lesz friss film a közeli moziban-talán kettő is.
A kocsi már magától parkol a sorompó közelébe, kulcs lead, én szűkszavúan távozom. Tényleg van film, közben serénykednek a legények, és a megbeszélt idő előtt másfél órával már mehetek is. Kész a motorcsere. A motor ára és a munkadíj lenullázva, ide kérnék aláírást. Ja és a motor kábele csak roncsolással távolítható el, ezért ezt a csekély kis összeget legyek már kedves azonnal utalni, vagy végső esetben kártyával rendezni - ahogy azt jeleztük. Senki nem jelzett ilyet, de ha már törzsvendég lettem, fizetném inkább hogy jusson továbbképzésre is, mert az nagyon hasznos lenne egy szebb világ reményében.
Köszönik szépen az utalást, a megértést, és várnak szeretettel amint a BMS garanciális visszahívását feldobja az alkalmazás, mert ez a széria is érintett...De ez már egy másik két alkalmas történet, ahol a fizetett kábel ára végül egy töltőbe lett átforgatva, mert nagyon ritkán hibáznak, de akkor az ukrán kollégák miatt is nagyon sajnálják - nem is értik, hogy történhetett, ilyet ők még nem is láttak, hogy pont most, pont velem, és egyébkéntis fogadja el, használja egészséggel, igyekezni fognak hogy legalább olyan munkát végezzenek itthon is mint amit láthattam Ausztriában, Németországban és Norvégiában
#seduxenlegyenveledmertkellenifog
-
2021 óta kötelező 30 napos javítási határidő van törvényileg, persze autóra nem vonatkozik ez az egzakt határidő… meg pár hasonló cikkre, de ettől függetlenül 30 napon túl ez támadható hivatalosan. A 2 hónap minden bizonnyal nem állja meg a helyét, az pedig a kutyát nem érdekel, hogy van-e kellő ember/hely/alkatrész erre, ez nem a fogyasztó baja. Legalább is nem az övé kellene, hogy legyen. Persze itt lehet takarózni, hogy működik… és nem ott áll… de ilyet is láttunk már, hogy ott rohadt heteket a garis auto. Ez egy ilyen értékű és funkciójú terméknél nem könnyen kiküszöbölhető felhasználói oldalról. Pl nekem nincs alternatív közlekedési megoldásom… kiesne alólam, 1-2-3 hétre, nekem vennem kellene egy autót, vagy bérelnem ami biztosan többe kerülne mint venni meg eladni bármit.
A törekedés ott bukik el, hogy több mint 1 hónapja nem valaszolnak a hivatalos csatornán feltett kérdésemre, ezt nehéz kimagyarázni.[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Nem csak a szerviz ilyen, az értékesítés része is egy vicc.
Igaz főleg induláskor volt tapasztalatom velük, akkor rendeltem/vettem az autómat. Hazudoztak össze-vissza, elérhetetlenek voltak, ígérgettek. Amikor meguntam akkor írtam email külföldi illetékeseknek. 1 óra múlva (hétköznap este 8) hívott a magyar cégvezető magyarázkodni, és minek írtam nekik, ígért fűt-fát, ami persze nem úgy lett. Rejtett számról hívott, amikor újra beszélni akartam vele akkor senki nem adta meg a számát. Kértem hogy szóljanak neki hogy akkor ő hívjon, azt nem lehet. Mondom ok akkor írhatok megint az adott embereknek. Hát izé várjak utánanéz. 20 perc múlva hívott az ember, persze megint csak hazudozott össze-vissza.
Lízingcéggel küzdöttek egy darabig mire olyan számlát alkottak amit azok is elfogadtak.
Aztán meglett az autó, utoljára még megszivattak, azóta se tudom hogy szándékos volt-e. (nem az én autóm adatait küldték, így más autóra kötöttem meg a biztosításokat)
A 2021es vásárláshoz tartozó állami támogatást ők azóta se kapták meg, mert nem voltak képesek elintézni a papírmunkát.
0.5-1 évente ír emailt 1-1 újabb arc, aki bekéri ugyanazokat a dokumentumokat amiket az előző is elkért, aztán ennyi, azóta se sikerült ezt megugraniuk.[ Szerkesztve ]
-
Az a baj, hogy ez maga a Tesla, nem egy magyar független partner, aki szerződött velük, egyfajta franchise jelleggel, képviseletet vállalva (lehet, hogy akkor jobban mennének a dolgok). Persze csináltak egy Kft-t, mert máshogy ezt nem igazán lehet megoldani, de ha megnézed a Cégtárat, akkor látszik, hogy Teslás felsővezetők az ügyvezetők.
[ Szerkesztve ]
-
stickrs
senior tag
És magdie:
Na az durva.. nekem még szerencsém van, hogy Linz és Salzburg is közel van, ahol hamarabb van időpont oda viszem..
Hátsó lámpa párásodás Linz 2 hét, Salzburg másnap vihettem, futómű beállítás, féktisztítás, elől cseréltek futóműben valamiket, csomagtartó emelő motor csere, linz 10 nap, Salzburg 2 nap várakozás... szval eddig mindig Sl-ba vittem, kivéve töltőkábel csere, oda kijöttek 3 napon belül házhoz. De bécsben már más az ismerőseim tapasztalata, eddig ott is sokat kellett várni. -
válasz
stickrs #1243 üzenetére
24.09.03 első lejelentés töltőpont hiba, 11. hó elejére kaptam időpontot, még 10. hónapban lejelentettem más dolgokat is, első futómű kopogott, ablak nyikorgott, meg a csapágy hang hátul, meg pár apróság… december 19-lett végül mikor mehettem, akkor megcsináltak amit tudtak, illetve közöltek motorcsere, új hibajegy, ez lesz jövő hét kedd. Feltéve ha nem kapok megint módosítást mint ezt már eljátszották velem.
Szóval 5 hónap leforgása alatt 2 alkalmat nem tudnak beszorítani olyan hibajelenséggel, ami mozgásképtelen autót is okozhat egyik pillanatról a másikra.
Meglesz a motorcsere, az utolsó csavarig átnézem mindent és ami picit is kérdőjeles azt felveszem hibajegyre… mert év végéig van teljes körű garim. -
Egy kis technikai kérdés, van ugye egy diffúzor hátul a lökhárítón, 10 vagy 12 db roppantott menetes anya tartja, az alsó borításra nyúl be, meg egy pici ragasztócsík fogja még ezenkívül, az leginkább csak a lökhárítón van, nem sok jelentőséggel bír.
Motorcsere esetén ugye lejön az alsó haslemez és kiszedik az egész hátsó hidat, cserélik amit kell, majd megy vissza és utána van egy futómű állítás is logikusan.
Szerintetek levegyem a toldatot én, vagy hagyjam fent?
A "félszem", hogy felszámolnak valamennyi munkadíjat épp mit gondolnak... pl 1 óra 30e+áfa, vagy ugye még szarul is rakhatják vissza, vagy vissza se rakják süssem meg... -
tkesy
őstag
Sziasztok,
'20-as M3 LR-hez szeretnék venni Sport felniszettet, (meg esetleg TPMS szenzort) "19 méretben tudnátok ajánlani valami jó/megbízható helyet / eladót?
Tesla adok veszek topikot figyelem, de ott nem sűrűn van ilyen eladó... (vagy már későn látom meg)Előre is köszi.
-
CsodaPOK
senior tag
Sziasztok!
Van itt esetleg olyan fórumtárs, aki Németországban a Tesla-tól vett használt autót és utánanézett, hogy az 1 év / 20000 km Gebrauchtwagengarantie, amit ilyenkor ad a Tesla a normál 4 év / 80 000 km alap garancián felül, pontosan mit takar? Ha magyar rendszámot kap az autó, akkor is érvényes? Itthon is lehet érvényesíteni ezt a garanciát vagy csak a német Tesla szervizekben?
(Azon már túl vagyok, hogy megpróbálok a Váci úton érdeklődni. Inkább nem mondok semmit...)
Köszi szépen!
-
Megtöröm a csendet, jövő héten motorcsere, kíváncsi leszek...
-
madgie
titán
Pár cimbora kérdezte, miért ülök annyira lent a Model 3-ban. Elsőre azt akartam mondani, mennyire sportos így, aztán bevallottam, hogy a kopasz fejem fázik, ha túl közel van az üvegtetőhöz
-
stickrs
senior tag
Hóban emelkedőre felhajtásról meg ne is beszéljünk 😀 hozzám egy 2km hosszu emelkedőn kell feljönni, hát mikor éjszakai műszak után havazott be reggelre, akkor a part alatt maradt az Ioniq is, meg a Niro is, és később mikor letakarították azt a pár centi havat akkor lesétáltunk értük...
-
mazsi
senior tag
Én azért vetettem el az elsőkrrekes autókat, mert a Kona/Niro páros minden lámpánál kipörög az első másodpercben már félgáznál is.
Az üvegtető tényleg nem a legjobb a piacon. Egy Audiban sosem égett, vagy fázott annyira a fejem, mint a Teslákban. Dehát minden nem jöhet össze...
-
madgie
titán
Ha megfigyeled, írtam, hogy hazafelé cefet gyorsan jöttem már, egyszerűen fáradt voltam, minél hamarabb haza akartam érni.
Egyébként nekem is volt már 1200 km-es napi köröm a Model 3-mal, nyilván akkor sem tötyögtem.
DopeBob: PTC-s Model 3 azért tud enni télen, nyilván nem kell mindig csutkán fűtenie, de a Tesla teteje is üveg, egyébként sincs khm... túl erősen szigetelve. Nézd meg, mennyit kér a PTC, ha nagyon hideg autót kell gyorsan felfűtenie.
Egyébként a Konához valahogy jobban hozzátartozik a fillérb@szás, mert úgyis elkapar, ha állatkodni akarsz vele, nem is igazán arra való, ezért sokan számháborúznak, hogy na, akkor ez most meglesz mittomén 12kWh/100km-ből. A Model 3-nál meg néha előjön a hülyegyerek-üzemmód, mert cefet módon meg tud indulni, súlyához képest a kanyarokat is nagyon fekszi... szóval akarva-akaratlanul másképp vezeted néha, mint egy Konát. -
mazsi
senior tag
Szerintem ez jobban személyfüggő, mint autó. De a pályán a leggyorsabb autó -márkától függetlenül- mindig a céges lesz.
A leggyorsabb autók is 100-120-al poroszkálnak, a lízinges Ducatok pedig 150-180-al
Elektromosnál sokkal nagyobb a különbség, de pont Teslával töltést is számolva nem akarsz lassan menni, ha 1000-1500 km a napi etap. -
DopeBob
addikt
Szia, erről nem nagyon találtam plusz infót, M3LR-nél hogy tud többet elmenni a Kona? Ugyan úgy használtad mind a kettőt? Kona többet fogyaszt, hőszívattyú miatt sem lenne indokolt ekkora különbség. Jelenleg mi is tervezünk venni még egy használt elektromost, eNiro, Kona, M3 vonalon gondolkodunk (~8M). Ennyivel jobban degradálódik az akksi? Amit találtam infót, elvileg új korában a kivehető 64kWh vs 75kWh. Tesla mellett a gyors töltés szól.
-
madgie
titán
Öreg benzinessel is lehet lassabban menni, én szívóbenyás Dusterrel elég sokat mentem (kb 85 ezret), nagyon nem mindegy egy alulmotorizált nagy téglánál, hogy nyomod, 110-nél evett 7,6-ot, 130-nál meg 9,8-at.
Egyébként bármennyire szeretem a dodzsemeket, pályázni, hosszú távra még mindig a dízel a legkényelmesebb. -
mazsi
senior tag
A pályatempó 130-145
Egy kollégám rendszeresen vitorlázik kamion mögött Szeged-Budapest távon. Egyszer vele tartottam. Két hónapnak tűnt, de a fogyasztáson kevesebb volt a felénél: 11,3
Csodát ne várjatok azért. Egy leharcolt átlag magyar benzines autó sem megy egy tankkal 3-400 kilométernél messzebb. Talán egy MS100 nyerő lehet, ha 400 feletti táv a cél. Azt a 2-3 milliót viszont lehet inkább nem cserélném be arra a negyed óra különbségre hosszabb utakon. Még úgy sem, hogy hetente több ilyen van és 2-3 havonta elmegyünk pár ezer km-s útra.
A töltőhálózat és a navigáció viszont verhetetlen a Teslákban. Tavaly háromszor jártam pár napot másik elektromossal. Ultraszopás még belföldön is töltőt keresni, regisztrálni, feleslegesen baszakodni. Az enyém meg gond nélkül vitt el Európa összes távoli sarkába. Csak emiatt bevállalnám a 150-200 km-es hatótávot is inkább
-
madgie
titán
350 sincs meg, ha pályatempóról van szó, én 300 körül megyek vele, általában nem száguldva (120-125), efelett már nem adná ki.
100-110-zel vitorlázva valaki mögött nyilván lehet spórolni, kérdés,
akarja-e azt mindig az ember (én ma hajnalban nagyon fáradt voltam a "német autópályán", száz kilométer alatt 80-ról 9%-ra dolgoztam le a 2019-es Long Range-t). -
Nekem ugyanez fordítva, Bp-Győr-Bp, M3P marad kb 8-10%-om, 130 oda-vissza, de voltam pl a héten kétszer Balatonon, mindegyik nap 260 km-t mentem, amikor nagy szél volt, akkor 5-6 % maradt, mikor nem fújt, 10% maradt, gyorsabban is jöttem mondjuk meg épp napos meleg (12fok) idő volt. Ezekből nagyon kevés a közút talán 10-15km inkább pálya az egész.
Siman le lehet meríteni 250 km alatt télen…
20-as felni, 245 körbe… szóval 19/18”-al biztosan lehet fogni sokat![ Szerkesztve ]
-
stickrs
senior tag
Igaz nekem 21-es m3 LR van, 50% pálya, többi 100as közút, és így 350-380km között megy télen. 250 az már durva lenne azért...esetleg ha ilyen pár kilómétereket mész, és állandóan ujra fel kell fűteni az autót, nekem 50km az átlag amit egyszerre megyek vele.. mekkora az akkudegradációd?
Egyébként nekem is 28as ioniq volt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- HONDA Civic 1.5 Lsi. Csere: iPhone 16 pro max, S25 Ultra, Watch Ultra 2
- SEGWAY-NINEBOT KickScooter F2 Pro (1km futástávval)
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
- Hbada P3 ergonomikus irodai szék