Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz lasse001 #3680 üzenetére

    "nem szeretem az emagot. Ha lehet kerülöm."

    Ezt nagyon helyesen teszed! :K

    Az a rossz hírem van, hogy Edigital vs. EMAG a "Gizike vs. gőzeke" esete... :P

    A jó hír viszont az, hogy a hatályos jogszabályok szerint, ha 10 kg feletti a televízió készüléked, akkor elméletben egy esetlegesen szükséges garanciális ügyintézés során nem szükséges sem egyikkel, sem másikkal kooperálnod.

    Felhívod az említett Kft. központi szervizét, ők pedig házhoz jönnek, javítják; ha helyszínen nem javítható, akkor saját költségre elszállítják, javítják, hozzák javítva, vagy a cseredarabot.

    Ha viszont utalványt állítanak ki, és ettől függetlenül is a jótállási idő időtartama szempontjából viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen feltételekkel vásároltad meg a készüléket.

    Ugyanis mind az EMAG, mind az Edigital (és még sorolhatnám a hasonló hazai vállalkozásokat napestig) esetében akkor van probléma, ha a garanciaidő időtartamára vonatkozóan nincsen egyetértés közöttetek.

    Akkor jön a jogvita, amely során az említett cégek nagy általánosságban finoman szólva sem korrektül járnak el.

    Persze... jó hír, hogy a törvény szerint akár a számla, akár a garancialevél biztosítja a garanciális jogaidat a jótállás időtartama alatt. Elegendő bármelyik ezek közül. És ha a garancialevélen 5 év jótállás áll (mert jó esetben a Conelser Kft. állította ki), akkor mondhat bármit az Edigital, azt kell érvényesnek tekintenie.

    A rossz hír, hogy nem egyetértés esetén marad számodra a békéltető testületi eljárás indítványozása, szerencsétlenebb esetben azt követően a polgári per. Aztán kérdés, hogy megéri-e számodra arra időt, és mentális energiát áldozni.

    (Bár talán a hazai fogyasztóvédelem hatáskörének növelésével a teljes ellátási lánc ellenőrzésének lehetősége által mostantól ilyen szempontból sem lesz olyan rossz a helyzet. 'Worst Case scenario" a hatóság "kiveri" az importőrből, gyártóból számodra a csereterméket.)

    Summa summarum: fentiek alapján mindenki gondolkozzon el, hogy egy termék aktuális piaci kínálatából vajon melyik üzlet az, amelyik tényleg a legolcsóbb!?

    Mert amíg nincsen jogvita, addig boldogság van, és kvázi teljesen mindegy.

    Hanem amikor aztán mégis szükség van élned a fogyasztói jogaiddal... no, ott nem mindegy hol vásároltál.

Új hozzászólás Aktív témák