Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Argos: Az vagy, amit megeszel
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- Barthezz2: Cím: Ismeretlen - Chapter 5
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz
lasse001 #3680 üzenetére
"nem szeretem az emagot. Ha lehet kerülöm."
Ezt nagyon helyesen teszed!
Az a rossz hírem van, hogy Edigital vs. EMAG a "Gizike vs. gőzeke" esete...
A jó hír viszont az, hogy a hatályos jogszabályok szerint, ha 10 kg feletti a televízió készüléked, akkor elméletben egy esetlegesen szükséges garanciális ügyintézés során nem szükséges sem egyikkel, sem másikkal kooperálnod.
Felhívod az említett Kft. központi szervizét, ők pedig házhoz jönnek, javítják; ha helyszínen nem javítható, akkor saját költségre elszállítják, javítják, hozzák javítva, vagy a cseredarabot.
Ha viszont utalványt állítanak ki, és ettől függetlenül is a jótállási idő időtartama szempontjából viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen feltételekkel vásároltad meg a készüléket.
Ugyanis mind az EMAG, mind az Edigital (és még sorolhatnám a hasonló hazai vállalkozásokat napestig) esetében akkor van probléma, ha a garanciaidő időtartamára vonatkozóan nincsen egyetértés közöttetek.
Akkor jön a jogvita, amely során az említett cégek nagy általánosságban finoman szólva sem korrektül járnak el.
Persze... jó hír, hogy a törvény szerint akár a számla, akár a garancialevél biztosítja a garanciális jogaidat a jótállás időtartama alatt. Elegendő bármelyik ezek közül. És ha a garancialevélen 5 év jótállás áll (mert jó esetben a Conelser Kft. állította ki), akkor mondhat bármit az Edigital, azt kell érvényesnek tekintenie.
A rossz hír, hogy nem egyetértés esetén marad számodra a békéltető testületi eljárás indítványozása, szerencsétlenebb esetben azt követően a polgári per. Aztán kérdés, hogy megéri-e számodra arra időt, és mentális energiát áldozni.
(Bár talán a hazai fogyasztóvédelem hatáskörének növelésével a teljes ellátási lánc ellenőrzésének lehetősége által mostantól ilyen szempontból sem lesz olyan rossz a helyzet. 'Worst Case scenario" a hatóság "kiveri" az importőrből, gyártóból számodra a csereterméket.)
Summa summarum: fentiek alapján mindenki gondolkozzon el, hogy egy termék aktuális piaci kínálatából vajon melyik üzlet az, amelyik tényleg a legolcsóbb!?
Mert amíg nincsen jogvita, addig boldogság van, és kvázi teljesen mindegy.
Hanem amikor aztán mégis szükség van élned a fogyasztói jogaiddal... no, ott nem mindegy hol vásároltál.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER termékbeszámítással
- IPhone 12 Mini 64GB Szép Állapot! Akku:100% 6 hó jótállás
- Designer 4K Monitor - BenQ PD-2700-U
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest