- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Kempingezés és sátrazás
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Gurulunk, WAZE?!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok!
Újabb pozitív tapasztalatomat szeretném megosztani Veletek az IPON garanciális ügyintézésével kapcsolatban, illetve HUN]Repa rendkívül segítőkész, korrekt hozzáállását illetően.
Nem, nem vagyok a fizetett emberük, de egyszerűen nekem mindig sikerül az ilyen ügyeket Velük problémamentesen elintézni.
Egy VGA-t vittem be Hozzájuk, ami még garanciális volt és kicsit zajongott rajta a hűtőventilátor. Előzetesen érdeklődtem, hogy a hűtőre is vonatkozik-e a garancia, mert több helyen is olvastam már olyan történetet (nem az IPON volt a kereskedő), ahol az ügyfelet elhajtották azzal, hogy hiába van a VGA-ra több év garancia, a ventilátor kopó alkatrész, úgyhogy arra csak a normál 12 hónap érvényes. Gyorsan választ kaptam, hogy természetesen a hűtőre ugyanolyan garancia vonatkozik, mint a kártyára és hogy vigyem be a Dévai utcai üzletbe.
Kedden délelőtt bevittem a kártyát, leadtam és megkérdeztem, hogy mennyi ügyintézési időre számítsak. HUN]Repa annyit mondott, hogy igyekezni fognak vele.
Tegnap délután jött az e-mail, hogy befejeződött az ügyintézés és mehetek érte. 3 nap alatt
Kicsit szkeptikus voltam, mert elég gyorsan lezajlott a javítás és a szervizlapon annyi szerepelt, hogy tisztítás, portalanítás, karbantartás, illetve tesztelés (rövidítettem, de ez volt a lényeg).
Szóval nem tudom, hogy mit csináltak vele a szervizes kollégák, de esküszöm halkabb lett a kártya, mint újkorában, pedig rendszeresen szoktam takarítani a gépemet (nem csak kívülről)
Ezúton szeretném megköszönni HUN]Repa-nak és minden kollégájának, aki közreműködött az ügyben, hogy ilyen gyorsan és eredményesen megoldották a problémámat
-
HUN]Repa
aktív tag
No, hogy tisztába tegyük:
A Concorde szervize nem biztosítja azt a színvonalat, ami nekünk ahhoz kell, hogy külső szervizes terméknek titulálhassuk a Concorde termékeket, például nincs futárszolgálatuk, vagy sok vidéki átvételi pontjuk a nem BP-i vásárlók részére. Csak azért forgalmazzuk ezeket a termékeket, mert a beszállító vállalta ezek ügyintézését és vállalási határidőt is megadott ezzel kapcsolatban, míg ilyen vállalás a Concorde szerviznek nincs felénk, amellett, hogy mi nem számítunk fogyasztónak ugyebár, ha mi adjuk le oda.
Ezeket a termékeket tehát az iPonba kell visszajuttatni, mi intézzük a garanciát, GaranciaFutár kérhető rá - ami a külső szervizes termékek esetén 3 munkanap után már nem -, a külső szerviz garancialevelét márcsak a félreértések miatt sem töltjük ki, illetve iPonost is adunk.
Nem volt még ilyen kérés, és panasz, de ha Te vagy valaki úgy gondolja, hogy jobb neki, ha elbattyog a szervizbe, vagy saját költésén elpostázza a terméket oda, kérdezzen- kérjen, és a külső szervizes garancialevelet természetesen kitöltjük neki. Tudni a kell azonban, hogy ez esetben, amennyiben a külső szerviz cseréli a terméket, az a mi rendszerünkben már nem fog látszódni, tehát a továbbiakban is oda kell visszavinnie azt panasz esetén.
Még egy dolog: nem szabad összekerverni azokat a termékeket melyeknek van magyarországi szervizhálózatuk és amiknek nincs, a fenti kommentekben sokszor ez történik, illetve az sem egyértelmű és elvárható, hogy a magyarországi forgalomba hozó bármilyen supportot adjon olyan termékre amit nem ők hoztak be az országba. Nem kötelezhető senki arra ilyen termékeknél, hogy csak a magyarországi képviselettől vásároljon, vagy arra hogy az Ő szervizükkel szervizeltessen, lényeg, hogy a szervizelés szakszerű legyen.
Aki a terméket eladja, biztos hogy garanciakötelezett, így oda vissza lehet vinni a terméket, a többi csak lehetőség.
Utolsó mondataidra:
Ha a Gyártó/beszállító a kötelező 1 évnél több JÓTÁLLÁST vállal a termékre, a kereskedőnek is ezt kell adnia, azt pedig a rendeléskor, vásárláskor megtudod. "Megfelelő jótállási jeggyel" csak belföldön érvényesíthető a többlet garancia, a külföldieknek - ha van ilyen lehetőség - leginkább csak az SN érdekes, vagy a vásárlás után megtörtént regisztráció. -
dt451
csendes tag
válasz
Gyuri27 #5475 üzenetére
"A jótállás (köznapi nyelven: garancia) kétféle lehet: önkéntes, illetve kötelező. Utóbbiról akkor beszélünk, ha a jótállást jogszabály rendeli el. Ilyen jogszabály például az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet), ami alapján a forgalmazónak egy év jótállást kell vállalnia a Korm. rendelet mellékletében felsorolt új termékekre (a továbbiakban: jótállásköteles termék). Hangsúlyozni kell, hogy a kötelező jótállás kötelezettje a forgalmazó: az, aki a terméket a fogyasztó részére közvetlenül értékesíti. A forgalmazó kötelezettsége tehát, hogy jótállásköteles termék értékesítésekor a fogyasztó részére – a Korm. rendelet által előírt tartalmi követelményeknek megfelelő – jótállási jegy kerüljön átadásra. "
Általános tapasztalat, és erre te is utaltál egy korábbi bejegyzésedben, hogy egyes szervizek a nem megfelelően kitöltött, vagy kitöltetlen jótállási jegy, stb miatt visszautasítják a garanciális javítást. Vihetek én nekik blokkot, számlát. Azokon nem minden esetben szerepel minden szükséges adat.
Most visszanéztem a számlát , illetve a garjegyet, és az átvételi elismervényt is, amit az Ipon-tól kaptam. A gyári szám, ami kötelező, és szükséges adat egy jótállási jegyen, és ami nélkül az elvileg nem érvényes, nem felel meg a ConCorde által használt formátumnak. Ezt azért tudom, mert az esetleges szoftverfrissítéseknél figyelembe kell venni a termék sorozatszámát, és emiatt megnéztem, hogy ellenőrizhessem, van e frissebb firmware az én tabomra. A számlán, garijegyen, elismervényen lévő egy belső számkód lehet, de nem az eredeti gyári sorozatszám. Vagyis ezekkel a papírokkal egy szervizben már nem tudtam volna hitelt érdemlően bizonyítani, hogy a nálam lévő hibás termék az a darab-e amit vásároltam. Pont.
Ez a cucc nem egy nagy értékű valami, és nincs is rá több "gyári gari" mint a kötelezően vállalt jótállás aminek viszont mind a kereskedőnél, mind a gyári szervizhálózaton keresztül érvényesíthetőnek kellene lennie. Megfelelő papírok nélkül viszont nem az. Csak az Iponon keresztül volna ügyezhető...
Azt is tudomásul kell venni, hogy nem mindegy, a kereskedő kitől szerezte be a terméket, mert az egyes importőrök, másképp kezelik a "gyári gari"-t, szavatosságot. Van olyan importőr, aki csak a kötelező jótállást adja meg, hiszen neki csak ezt kötelező...., és van aki a teljes gyári szavatossági időre garanciát vállal. Ugyanazt a terméket így megveheti az ember egy év garral, vagy 5 év garral... Utóbbi pedig csak a megfelelő jótállási jeggyel érvényesíthető vita nélkül. Mindegy volna?
-
Gyuri27
félisten
Nem nem és nem. Ha szerviz meg akarja csinálni egy év után. Akkor megcsinálják számlára is. Hiszen igazoltad a vásárlás tényét és az időpontot. Ha nem akarják megcsinálni akkor arra fognak hivatkozni, hogy egy év garral vetted. Tessék tudomásul venni, hogy neked nem kell 3-4-100 papir. Vagy egyik vagy másik. Vagy számla (blokk) vagy garjegy kell. A törvény is így irja le.
-
dt451
csendes tag
válasz
Gyuri27 #5472 üzenetére
"Másrészről nem kell a gyártó által vagy bárki által adott külön "gari jegy". Te a számlával, blokkal mindent intézhetsz (sőt másolattal is). Akár az iponban, akár a szervizben."
Az egy év kötelező jótálláson belül, és a kereskedőn keresztül az általa esetleg pluszban vállat jótállási időn belül elvileg igen.
"Mi közöd a márkaszervizhez?"
A gyártó által vállalt szavatossági idő (mondjuk úgy gyári gari) ami néha 3-5 év is lehet, már egy egészen más tészta, mint a kereskedő által vállalt jótállás. Valójában ez az amit egy márkaszervizen keresztül érvényesíthet az ember, de csak kitöltött jótállási jeggyel. Ha nincs rendben valami jönnek az általad is említett szervizes rémtörténetek.
Igen, ez valóban csak egy lehetőség a mezei halandó számára, de nem árt ha megvan, mivel megjárna. Ami a rémtörténeteket illeti, mindenhol vannak kekeckedők, ezzel szerintem az ember számol, ha gariztat... de egy szabályosan kitöltött gyártói jótállási jeggyel a kezemben, még senki nem vitatkozott velem. Félre ne érts, nem a szervizbeli személyes ügyintézést éltetem minden áron, mert nekem is gyakran kényelmesebb, és olcsóbb a kereskedőn keresztül rendezni a dolgot... - főleg a garanciafutár által vidéki lévén - csak azt mondom, hogy nem árt, ha erre is megvan a módja az embernek. A többi az esetek kilencven százalékában úgyis a szerencsén, és az ügyintézők jóindulatán múlik.
-
04ahgy
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #5471 üzenetére
Ha nem Kódgány, M-Tech, HKC és egyéb szutyok tápja volt, hanem minőségi, és tutira a táp a hibás (pl. más géppel sem megy), akkor csak feleslegesen cipeli a gépet... Minőségi táp nem szokta a cuccokat kinyiffantani.
HGyu
-
Gyuri27
félisten
Mi közöd a márkaszervizhez? Semmi. Az egy lehetőség. Egyébként sokszor a márkaszerviz egy mezei halandónak sokkal rosszabb. Az iponos fiúkat meg kb már mindenhol ismerik. Olvass néhány rémtörténetet szervizekről. Kicsit másként fogod látni a világot.
A gar jegy hiánya, hibás kitöltése az azon szereplő f@szságok. Téged nem kell, hogy érdekeljen. Hiszen a jogaid nem csorbulnak általa (törvényben le van írva).
Nem tudom mi van az iponban (gondolom semmi extra, répa még mindig jóképű, magas és daliás). Rég vásároltam náluk. Akkor a jótállási jegy megfelelő volt. Amúgy olyan nincs, hogy garancia (jogilag nincs). Azaz a kettő egy és ugyanaz. Másrészről nem kell a gyártó által vagy bárki által adott külön "gari jegy". Te a számlával, blokkal mindent intézhetsz (sőt másolattal is). Akár az iponban, akár a szervizben.
Szóval vannak bajok. -
Mr.Csizmás
titán
udv,
van egy tap, ami par napja nemes egyszeruseggel megnyekkent. ipon garilevel, 24-bol 13. honapnal van a garancia.
az ismerosom (akie a cucc, csak en intezem) az egesz gepet be akarja vinni atvizsgalni, hatha mas is elhasalt benne. ilyenkor van bevizsgalasi dij, vagy hogy van a gar intezes? (5+ iponos ev alatt eddig csak egy alaplapot gariztattam)
-
wolfman87
csendes tag
Itt egy megtörtént eset, csak Nektek!
Kb. egy éve vásároltam az Edigitalnál egy nem olcsó Philips hajnyírót.
Egyszer csak azt "mondta", hogy elfáradt és nem akar tovább működni.Másnap munka után biciklivel elmentem a debreceni Edigital üzletbe és jeleztem a problémám.
Mondták, hogy semmi probléma. Vagy ők átveszik és lebonyolítják a dolgot, vagy átviszem pár utcával arrébb a Soligor (philips, bosch stb.) márkakereskedésbe.
Átvittem. 2 perc alatt egy hölgy átnézte. Nem ment akkor sem. Megnézte, hogy minden papír rendben van-e, majd kiállított egy cserepapírt, amivel visszaküldött az Edigitalhoz.
Visszamentem és ott kaptam (szerencsére volt raktáron) egy másik, pontosan ugyanolyan terméket, mint amilyet visszavittem.Ez az egész nem volt egészen 20 perc!
Igaz, hogy kellett némi mázli is, hogy legyen raktáron, de ha nem lett volna, akkor is max. 3 munkanap.Így, de legalább hasonlóan kellene működni a dolgoknak.
Sajnos ez egy igen ritka példa. -
dt451
csendes tag
válasz
Gyuri27 #5466 üzenetére
Amennyiben reális esélyem van a gyorsabb ügyintézésre, egy hivatalos márkaszerviz által, miért is ne kellene érdekeljen? Vannak bajok bizony. Kitöltetlen jótállási jegy például. Az Iponos garanciajegy, nem jótállási jegy. Így az ember máris elveszítette azt a lehetőséget, hogy ne rajtuk keresztül, esetleg gyorsabban, kevesebb kellemetlenséggel intézze az ügyet. Ahogy a másik hozzászólásomban már írtam, ez nem minden terméknél probléma, hiszen egy alaplappal, stb... nem fogok közvetlen márkaszervizbe rohangálni. De egy TV, Monitor, Telefon, stb. esetén, ha történetesen hivatalos szervizpartner is van a közelben, miért ne választhatnám, a számomra kényelmesebb utat? Az esetből amúgy annyit tanultam, hogy a legközelebbi rendeléseim előtt, külön minden egyes termék esetében előzetesen tájékozódom, a jótállási jegy meglétéről, és jelzem, hogy terméket csak kitöltött jótállási jeggyel vásárolok, ha pedig a disztribútor, beszállító, nagyker, bárki miatt erre nincs lehetőség ekkor nem az Iponról rendelem meg.
-
dt451
csendes tag
válasz
dethroner #5467 üzenetére
A lehetőségemnek elvileg meg kéne lennie. Nyilván csak abban az esetben választanám ezt az utat, ha egyszerűen meg tudom oldani. Plusz nem is minden terméktípusnál volna értelme a nyakamba venni a macerát. Egy alaplappal, videokártyával, stb... De vannak olyan termékek, amiknek kiterjedt márkaszerviz hálózata van országos szinten. Pl. Samsung... Én évekig Pécsen éltem, most is gyakran járok oda. Legutóbb egy samu monitor tönkremenetelekor ahelyett, hogy az eladóhoz rohangásztam volna, simán be tudtam vinni a szervizbe, és lezajlott a csere, sőt megdobtak egy kis ajándékkal is, a kellemetlenségért, hogy 6 napig hiányolnom kellett az általuk gyártott monitort. Közvetlen tőlük folyamatosan tudtam tájékozódni a javítás menetéről, és azonnal szóltak mikor elkészült. Ha az eladóhoz viszem, pihen nála egy kicsit, továbbküldi, stb... neki pénz, nekem pedig a leggyorsabb ügyintézés mellett is plusz két-három nap, és csak az üzlet által csepegtetett információkból tudom meg, hogy mi a helyzet a javítással... Ha megtudom.
A mostani esetemnél is, nekem nm került volna pluszköltségembe, energiámba, közvetlen a szervizbe beadni, tekintve, hogy a testvérem fenn tanul Budapesten, és gyakran megfordul azon a környéken. Az Ipon-hoz is ő vitte be, mert útba esett neki. Ráadásul konkrét információkkal rendelkeztem arról, hogy milyen náluk az ügymenet. Tájékoztattak róla, hogy nagy valószínűséggel meg tudták volna javítani, ha pedig mégsem sikerült volna, rendelkezésükre állt a cseretermék készleten. Ha pedig egész véletlen mégsem lett volna éppen, bár biztosítottak róla, hogy volt, és ők cserélik a termékeket, akkor beszerezték volna. Többek közt a fórumokon olvasott támogatással kapcsolatos pozitív tapasztalatok miatt ajánlottam a ConCorde-ot, a közvetlen, nem mellesleg pár ezer forinttal olcsóbban kapható konkurenssel szemben, aminek az importőrével kapcsolatban számos panaszt is olvastam, mind a javítási munkák, költségek, mind a garanciális ügyintézés kapcsán.
Nyilván nem minden termék esetén éri meg személyesen intézni a dolgot. Aláírom, hogy a legkényelmesebb megoldás futárral visszaküldeni, és várni. Ugyanakkor bizonyos ritka esetekben, mindenkinek jobb volna, ha megvan a lehetőség közvetlen a szerviznél, márkaképviseletnél intézni az ilyesmit, mert bár nem jellemző, vannak igenis európai szintű terméktá
mogatást biztosító cégek, és ha az ember tudatosan vásárol, tájékozódik, hogy milyen a helyi support, ha elszállna valami.
Ezért vagyok bizonyos terméktípusoknál évek óta márkahű, és fizetek néha többet bizonyos határokon belül.... valamiért, semmint utólag szívjam a fogam a korábbi jobb vétel miatt. Egy tartós fogyasztási cikknél a termék értékébe a terméktámogatás is beleszámít.
-
dethroner
veterán
tegyük fel hogy kihagyod az ipon-t a körből, és egyből a márkaszervizbe viszed. Személyesen elmész, beadod, eltelik 15 nap, szólnak hogy:
1: kész van, menj érte. Elérted azt hogy kétszer kell elmásznod a szervízbe, csomó időd elcseszve.
2:javíthatatlan, és nem tudják ugyanarra cserélni. Menj el a javíthatatlan termékért, majd vedd fel a bolttal a kapcsolatot hogy visszakérd a pénzed. Itt is két felesleges út, plusz a boltot is megkeresni, ez sem hatékony.
És csak az emberek igen kis része tudja személyesen a szervizbe vinni a cuccát, távolság, időbeosztás stb miatt. És akkor is mindenképp személyesen vitted volna be a szervizbe, ha az mondjuk Szatmárnémeti-ben van?Ezért van az ipon-nak a garifutár szolgáltatása, hogy ha megvetted a terméket, ingyen visszaküldhesd.
Az meg hogy a szerviz azt mondta neked hogy van cseretermékük, az nem jellemző, hiszen a nevében is benne van, ők javítani szoktak, nem pedig termékek adásvételével, cseréjével foglalkozni. Az a bolt, a nagyker stb feladata.
Ipon aszf-jén nem hiszem hogy van olyan hogy a vásárlással bármilyen jogodról lemondasz, mert ez törvénybe ütközne. -
Gyuri27
félisten
Vannak bajok.
A te jogod az, hogy szakszerüen meg legyen javitva a hibás termék. Azt végezheti az ipon, a nagyker, a disztribútor, a hazai képviselet vagy a képviselet szerződött partnere. Neked ehhez semmi közöd. Sőt ha az eu-n belül a központi szerviz végzi a javitást. Ahhoz sincs közöd. Miért is lenne?
Te az iponnal állsz szerződésben. Pont. Ennyi, nem több.
Nekik kell törekedni illetve biztosítani a törvényben leírtakat. Ha ez nem teljesül. Joggal verheted az asztalt.
Az ipon nem importál, nem mutyizik. Mindent nagykerből vesznek. Az más kérdés, hogy ők betartják-e a hivatalos utat vagy sem. De amíg van az ipon ez téged nem kell, hogy érdekeljen. Hiszen ti vagytok jogviszonyban. -
dt451
csendes tag
válasz
dethroner #5462 üzenetére
Ez igaz. Az Ipon-nal szerződöm. Ugyanakkor a fogyasztóvédelmi törvény szerint, alapértelmezésben, ők kötelesek lennének számomra jótállási jegyet kiállítani, ami alapján a kereskedőt kihagyva, a jótállásban megjelölt márkaszerviznél is érvényesíthetném a garanciális kifogásom, kérhetem a javítást, illetve a cserét, a gyorsabb ügyintézés érdekében. Esetemben, ha lett volna kitöltött magyar jótállásom, én simán besétálhattam volna a márkaszervizbe, ahol három munkanapon belül kiértesítettek volna arról, hogy javítják, vagy cserélik-e a készülékem. Javítás esetén egy hétre elkészültek volna vele, illetve ha javíthatatlan, azonnal tudtak volna cserekészüléket adni. Személyesen beszéltem a szervizzel, így nem a levegőbe írogatok a dologról, bizton tudom, hogy van náluk cserekészülék raktáron. Ez egyrészt megkímélte volna az Ipon-t a zaklatásaimtól, nekik nem került volna semmibe (gyanítom amúgy többe került így nekik ez a konkrét eset, időben, munkában, és végül a levásárlás miatt, mint amennyit a termék ért, de legalábbis jóval többe annál mint ami hasznuk lett volna rajtam ha nincs garis ügy...), én pedig egy héten belül újra elégedett tablet használó, és továbbra is fenntartások nélkül elégedett ügyfél lettem volna. win-win. Persze értem én, hogy vannak termékek, ahol nincs az országban, vagy elérhető helyen márkaszerviz, vagy szerződött jótállási partner. Ilyenkor csak a kereskedőn át lehet intézni a dolgot. Neki meg amúgy is törvény szerinti kötelessége intézni a garanciát. Úgy hiszem erre nem ártana figyelmeztetni a vásárlókat, és ez esetben nyilván tudomásul veszi az ember, hogy csak rajtuk keresztül ügyezhető a dolog...
Bevallom nem olvastam az Ipon ÁSZF-jét. Valószínűleg ott el van ásva valahol, hogy náluk vásárolva lemondok a törvényben biztosított lehetőségről, hogy az ügy gyorsabb rendezésének érdekében magam is eljárhassak a szerződött szervizpartnereknél, a kereskedő kihagyásával.
-
dt451
csendes tag
válasz
torma1981 #5463 üzenetére
Igazság szerint szerintem ez eleve megtévesztő. Egy magyarországon vásárolt termék esetében a vásárló joggal feltételezheti, hogy a termékre hazai a garancia is. Nem vagyok benne biztos, hogy egy itt forgalomba kerülő tartós fogyasztási cikknél nincs előírva, hogy kell legyen helyben garanciális szerviz. Gyanítom ez a forgalmazás egyik feltétele kell hogy legyen. Abban viszont biztos vagyok, hogy a cég köteles volna a vásárlónak bizonyos értékhatár felett jótállási jegyet adni, azon pedig feltüntetni a szerződött szervizpartnereket. Az Ipon garanciapapírja nem jótállási jegy, és nincs rajta feltüntetve a kereskedőn túl egy szervizpartner sem...
Sok elektronikai cég amúgy nem mindig hazai, hivatalos forrásból szerzi be a termékeket, és emiatt nincs kitöltve rendesen a hivatalos garanciajegy, inkább szerződnek egy szervizzel, és náluk intézik a garis javításokat. Egy elektro world-ben vásárolt samsung tv-nél egy ismerősöm belefutott ebbe. Volt jótállási jegye, amit az elektro world-ön keresztül érvényesíthetett volna, egy velük szerződött szervizhálózatnál. A samsung féle jótállást ki sem töltötték neki, így mikor behalt a tv, a samsung nem javította... az ew-nek meg már ugye nyoma sincs, és sajnos a megjelölt szervizeknek sincs. -
torma1981
veterán
válasz
rankesz #5450 üzenetére
Szia.
De ő mivel az Iponból vette a lapot úgy kell visszaküldeni ahogy kapta. Rendes csomagolásban, hiánytalanul. Mivel nem lehet tudni, hogy javítható-e. Hogy az Ipon milyen formában küldi a nagykernek az már legyen az ő bajuk. De az ember elvárja, hogy úgy küldjék vissza ahogy elküldte nem? Az Iponnal szerződsz le nem a nagykerrel. Nem OEM formában. Még a végén ő a hibás nem, hogy normálisan küldte vissza a lapot?
(#5461) dt451: Sajnos nem véletlen, hogy meg kell érdeklődni honnan van a termék. Hova szól a garancia ha baj van. Magyar stb. Ha az mondják magyarországi a garancia és mégsem akkor a fogyasztó megtévesztése.
-
dethroner
veterán
A vásárlás pillanatában te a bolttal, jelen esetben az ipon-nal kerülsz szerződéses viszonyba, és a jótállást is ők biztosítják a számodra. Ebből kifolyólag szerintem neked közöd sincs ahhoz hogy ők kivel javíttatják a hibás terméket. A lényeg a hiba kijavítása. Nem tudom hogy a jogszabály hogy rendelkezik erről, de számomra ez tűnik logikusnak.
Mondjuk a magyar jogszabályok nem mindig a logika mentén születnek -
dt451
csendes tag
válasz
fricz19 #5455 üzenetére
Tudtommal a beszállító csak márkaszervizben végeztethetné a garanciális javítást... A ConCorde-nak pedig egyetlen márkaszervize van Budapesten, így Magyarországon a garanciális javításokat ők végzik. Hogy a környező országokban vannak-e kihelyezett szervizeik, azt nem tudom... Mindenesetre én itthon vettem egy terméket, így feltételezem itthon kerül gariztatásra, ha pedig így van, hozzájuk kell vinnie a beszállítónak. Ha máshol, mással csináltatja, akkor már nem hivatalos márkaszerviz végzi a javítást... így pedig semmi nem biztosítja számomra, hogy az szakszerűen lett elvégezve.
http://tamop.ofe.hu/inet/osszefogas/hu/modul/hasznos/jotall_szav.html
Nem ismerem a konkrét jogszabályi hátteret, de elvileg a jótállási időn belül csak a jótállási jegyen feltüntetett szervizek nyúlhatnak bele a készülékbe, különben a jótállás elveszik. Én a tabhoz csak az Ipon féle garancialevelet kaptam, külön jótállási jegyet nem. Viszont a fórumozgatás során kiderült az is, hogy az itthon forgalomba került ConCorde tabok esetében a jótállási jegyen a budapesti szerviz van feltüntetve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Tőzsde és gazdaság
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- AKCIÓ! HP Elitedesk 800 G1 USDT mini asztali számítógép - i7 4770S 16GB RAM 128GB SSD Intel HD
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest