Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdk01
addikt
hali!
Nem tudom hogy vki írt már hasonlót de nekem van egy 5letem.
Ha belegondolsz a legtöbb suzuki tulajdonosnak régen vmi ócska autója volt(wartburg, trabi , dacia, stb.) és most hogy sikerült egy jó autót venniük(az elöbb említettekhez képest) most élvezik hogy felvehetik a versenyt más autókkal is.
Nem tudom menynire érthető amit mondani akarok.
Egyébként nekünk is suzikink van és elötte egy nagy polskink volt.
üdv. -
mdk01
addikt
A régi swiftesek jó része valahogy nem mer országúton 90-el menni, csak 70-80al
Az biztos nem én voltam
Egyébként még a régi suzikik is képesek 200fölé menni, csak más gyertya, más benzin kicsit még megpiszkáni a motort és semmi gond ami nem egy nagy tunning mert pár tízezresből megoldható...csak ugye az a kérdés hogy minek?.
Még annyit ez elöttem szólóhoz hogy nem kell a kocsit megtanítani a pörgős stílusra mert mindegyik bármikor képes ugrani ha hosszú távon(pár 10km) magas fordulatszámon járunk mert a computer állítja az adagolást...én ezt vettem észre
Bizinyos távolság után áttállítja az adagolást sztem és jobban ugrik 100 fölött.
Volt hogy 150nél jobban ugott 5.be mint városba 3.ba.
Hihetetlen volt számomra is.
[Szerkesztve] -
mdk01
addikt
hali!
2001-es Suzuki 1.3GLX-re szeretnék nyári gumikat venni idén, mert az eredeti 4 évszakost már ideje lenne lecserélni ,meg amúgy is sztem egy kalap x@rt ér.
Szóval érdeklődnék ki milyet vett, mennyire vált be, hol vette, és mennyirbe került.Köszönöm szépen!
ui.:Télgumiba Matador márkájú van ami bevált. Legalábbis ezt érzem mert jól tapad és halk. Persze ha gurul az ember akkor lehet hallani a redőket de ez normális.
-
mdk01
addikt
Hali!
Azt szeretném megkérdezni hogy kinek milyen márkájú/típusú nyárigumi vált be 2001-es swiftre.155/71 R13
Eddig michelin 4évszakos volt rajta,de utóbbi időbe 110-nél berezonált.
10k/db árból jó lenne megúszni.Székesfehérváron ha vki tud jó helyet akkor az is jöhet. Esetleg könnyűfém felnistől is érdekel mert lehet kedvezőbb arányaiba mintha lecseréltetném a régi gumikat és vennék 4db dísztárcsát.
Köszönöm
Üdv.
-
mdk01
addikt
válasz stangli #7127 üzenetére
Igen én is azt olvastam hogy rengeteg olyan dolog van bennük alapból ami eddig extrának számított. Ezt vehetjük +1misinek és kb. ott is vagyunk a 3,5mFt-nál.
Az első swift olyan kis japános volt--->kicsi szögletes fapados. A 2.generáció már európai kinézettű viszont a beltere még kisebb szerintem. A 3. generációra meg már nem is lehet rálegyinteni hogy"áhh suzuki".
Nagy vonalakba.... -
mdk01
addikt
Köszönöm!
99-es 1.0 stift2-re milyen féktárcsát és betétet javasoltok? A jelenlegi már keményen nyikorog és pont fordítva mint ahogy várná az ember. (fékezésnél nem, menet közben viszont visít) Nem gyengén idegesítő...
Nekem is nyikorog de csak a fék felengedése után 10-20mp-ig.
2001-es a kocsi 2006-7 körül volt egy betét csere(ne kérdezd milyenre vmi utángyárott lehetett az árából következtetve, de a szerelőre bíztam a dolgot) majd most lesz ismét egy betét és tárcsa csere. A tiedére is ráfér már sztem egy tárcsa csere ha nem lett volna a közelmúltba. -
mdk01
addikt
válasz Motion_Blur #7155 üzenetére
Melyik swifted van?
195/55-öt eltekerni szervó nélkül nem túl egyszerű.Kérdés mindenkitől:
Suzuki alkatrész weboldalról mi a véleményetek?
Kértem árakat mert 100.000km-es felújítása lesz a kocsinak és nagy készségesen válaszoltak a 4. lemevelemre is. Egyelőre úgy néz ki itt rendelek meg mindent és ingyenbe elhozzák a cuccot.
Szóval?[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
válasz netmesterke #7158 üzenetére
Hát azért lehet az az ár mögött van is már vmi, mert nem hiába kerül annyiba. Bele kellene ülni menni vele és utána mondani rá véleményt. Lehet már a Toyota szintjén van minőségbe. Ezt a kérdést nem lehet csak úgy márka alapján elintézni.
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
válasz netmesterke #7160 üzenetére
Hát én még nem ültem ezért nem tudok mit mondani de elhiszem.
-
mdk01
addikt
válasz Motion_Blur #7164 üzenetére
Aham....
Azért vigyázz mert egy 8-900kg-os autó nem túl nehéz egy ilyen széles gumihoz. Könnyen úszik a vízen gumi mintától függetlenül. Remélem azért a téli gumid nem ilyen széles. -
mdk01
addikt
válasz netmesterke #7167 üzenetére
Hát igen ezt a 6-os váltót én sem teljesen értem miért nem raknak már több autóba.
Manapság már rengeteg autópálya van és ugye nagyon sokan sok-sok km tesznek meg rajta emberek akár a naponta ingázva. Egy 100LE feletti motor meg már elbírja ez tény, esetleg egy emelkedőnél vissza kell kapcsolni de hát istenem azért van a váltó hogy használják. -
mdk01
addikt
Gimuharang vagy mi. Pont ma kérdeztem meg(lengőcsillapítós visszahíváson voltam)mik szoktak idővel lenni a típushibák és az egyik ez volt a másik meg amit említettél a féltengely.
Gondolom az öregebbik 2000 körüli swift-ről an szó.
Én utángyártott LPR tárcsát veszek ezt árulja szinte az összes suzuki alkatrésszel foglalkozó weboldal és szakszervízben is ezt mondták ha nem akarok sokat költeni és mellé egy normális Ferodo betétet.
Itt van akciósba
Én erről az oldalról rendelek mindent és ingyenbe elhozzák. Emailbe kértem árajánlatot és az 5. emailemre is készséggel válaszoltak. Sztem nem lesz gond velük.[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Hát akkor nem tudom vidd el valami szerelő fajtához.
Nem olcsó van ennél olcsóbb is.
A fék tudtommal akkor nyikorog ha új mivel még nem kopott be(200km), vagy akkor ha már túlságosan elkopott és már cserélni kell. Sztem neked inkább az utóbbi ha még nem volt cserélve.
Tárcsa: Az enyém is nyikorog néha, azért cserélem. Ha van 1 hónapod akkor beszámolok róla hogy milyen. Én csak azért tartok ki ez mellett mert ezt a 80F01-es olasz LPR-t nagyon sok helyen árulják és a faszi is azt mondta, hogy rengeteget ad el belőle és nincs vele gond plusz még a szakszervíz is ezt ajánlotta ha nem akarok sokat költeni rá.Én nem ismerek semilyen márkát csak olvasok ezt azt, kérdezek ezt azt és nézem az árakat. Ezek alapján próbálom megtalálni az arany középutat. Nincs nagy tapasztalatom autó téren és laikus is vagyok, de mindig mindennek utána olvasok, mielőtt megveszem.
Az enyém egy 2001-es 1.3-as GLX 94.000km-rel alias zöldvillám.
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
55k km-rel ne vegyél tárcsát.
99% mondom hogy nincs rá szükséged és a betéted kopott el az nyikorog.
Nekem is eredeti gyári tárcsa van fent és az első betét csere 60k km környékén volt és kb addig volt családi autó tehát a 60k km 2/3-a autópálya és városon kívüli utakon történt.
Most 94k km van a kocsiban és most kezd elkopni a 2. betét és az első tárcsa úgy, hogy az utolsó 25k km-t szinte(95%) csak városban raktam bele tehát volt bőven fékezés pedig.
Ja, és mikor az első tárcsa betétje lett cserélve 60k km környékén akkor a hátsó dobfékben lévő betéteket még nem cseréltem mert jó volt, de most 94k km-nél azt is kell.
Vedd le a kereket és nézd meg mennyire peremes a tárcsa. Ha csak úgy enyhén érzed a peremet illetve látod akkor ne nyúlj hozzá, csak cseréld ki a betéteket mert az kopott el és kész. Gyári tárcsánál nem igazán kapsz jobbat sztem ha csak nem nyúlsz mélyen a zsebedbe. -
mdk01
addikt
válasz Mercutio_ #7182 üzenetére
Én itt kértem árat Brembo tárcsára plusz Ferodo betétre és 20.900,-/szet árat mondtak rá. Nincs a honlapon de ha írsz nekik egy levelet biztos segítenek. T1 kolléga szereléssel együtt írta az árat.
Felnihez annyit hogy én is körbejártam ezt a témát aztán rájöttem hogy az új drága(nekem annyit nem ér), a használt jó fajta meg ritka és annyival az sem olcsóbb. Nézz körül a dísztárcsák között már elég szépeket lehet kapni 1000-1500Ft között.
[ Szerkesztve ]
-
-
mdk01
addikt
Ignis-nek állítólag annyi hibája van hogy a magassága miatt instabilabb, és többet is fogyaszt kicsivel mint egy swift. Viszont a kasztni mérete miatt biztonságosabb szerintem mint a swift.
-
mdk01
addikt
válasz netmesterke #7204 üzenetére
Elhiszem, de úgy ránézésre egy kicsit nagyobb biztonságba érezném magam az Ignisbe.
-
mdk01
addikt
válasz netmesterke #7206 üzenetére
Akkor ezt megbeszéltük.
-
mdk01
addikt
válasz netmesterke #7209 üzenetére
Én is nézegettem az SX4-et a márkakereskedésben míg vártam a lengéscsillapító cserére. Kicsit nagyobbnak gondoltam, de a hátsó ülés előtt nagyon kevés hely van a lábnak. Nem mintha én valaha is hátul ülnék, de az utasok is fontosak számomra, így már nem is tetszik.
-
mdk01
addikt
válasz netmesterke #7213 üzenetére
Hát igen,de az ára is sok egy kicsit sztem, mert a pár évesek is 3milla felett vannak jócskán. Annyiért már egy pár évvel idősebb igen jól felszerelt skoda octavia kombi is kijön és akkor abba nem kell soha nyomorogni senkinek és semminek.
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Igen részben igazatok van, de ne felejtsük el a megtett kilómétert sem . Nagyon befolyásolja az árat és amiket én néztem azokba 50-70k km volt. Meg ugye kereskedőnél néztem ami megint +sok %.
-
mdk01
addikt
válasz Latissimus Dorsi #7225 üzenetére
Kicsit bővebben?
-
mdk01
addikt
-
mdk01
addikt
válasz pc-user #7228 üzenetére
Most mikor volt lengéscsillapító cserén a kocsi kb. ugyan ez volt a probléma. Üvegen keresztül néztem mi történik a kocsin és a szerelősrác nem pánikolt semmit, benyúlt egy vasrúddal(sztem a csavarlazítóval amit a kerék csere mellé adnak) és alulról benyúlt(meg volt emelve a kocsi 1,5m-re)megfeszítette vmin a kereket. Nem tudom min feszítette meg majd legközelebb megnézem ha kereket cserélek, de viszonylag kis erő kifejtése után simán leugrott.
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Azért azt érdemes hozzátenni ha a kereket így ütögetjük/rúgdaljuk hagyjuk rajta a csavarokat(legalább kettőt ellentétes oldalon), mert ha leugrik a kocsi az emelőről és a földre érkezéskor a kerék meg csavarokról akkor az cumi mert még megemelni sem egyszerű úgy a kocsit hogy az alján fekszik. Persze ezt ki lehet védeni egy farönkkel/hasábbal is, de inkább a kettő együtt.
Latissimus Dorsi Köszi
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Riasztót nem tudom , de valószínű tényleg a kábel szakadhatott meg.
Nekem sem működött a jobb hátsó ajtó kívülről, majd szétszedtem az ajtót belülről(kárpit miegymás) és volt egy tengely amin az egész szerkezet elfordult mikor meghúztad a kart. Na ott törött el a műanyag ha jól emlékszem. Nem egészen emlékszem mi volt a probléma de arra igen hogy 15perc alatt megcsináltam egy csavarral meg würth-ös faipari extraerős szerelési ragasztóval. Ez volt 2éve azóta is tökéletes.
Ablakemelő valóban zégergyűrűs. A kárpit és a tekerő között kell benyúlni egy vékonyabb csavarhúzóval és kipattintani. Berakni már nehezebb de nekem is ment zégergyűrű fogó nélkül ezért sztem neked is menni fog.
Kipufogóval én úgy jártam hogy nekem is eltörött a dob előtt közvetlen. Alapszabály hogy kipufogót egybe érdemes cserélni mert fél év múlva meg az első rész fog kilyukadni aztán dupla munkadíj párezer forint miatt. Nekem 22ért cserélték az egészet ha jól emlékszem de ez vmi utángyártott volt mert a gyári vhol 35k környékén vlett volna. Annyi gond van vele hogy ahol a két darabot össze kell rakni nem igazán sikerült és erőlködésnél(emelkedő, utánfutó) illetve nagy fordulatszámnál kifúj a csatlakozásnál.Ez most vagy a szerelő, vagy kipufogó hibája volt. Illetve még annyi hogy sztem 1lietrrel többet eszik azóta.Lehet nem a kipufogó miatt van de elképzelhető.
-
mdk01
addikt
Csak információ képpen, hogy ez a cég már több mint egy hete nem reagál a megrendelésre és a hívásokra.
-
mdk01
addikt
Én meg csak lemosom kétszer egymás után és csili vili. Pár nap aztán újra koszos törölgetésel meg csak karcolom. Esetleg érdemes viaszos mosószert venni és akkor az eső pár hétig frankón lepereg a kocsiról.
-
mdk01
addikt
Mi baja lesz ha koszos?
-
mdk01
addikt
válasz Ace Ventura #7322 üzenetére
Hát azért rohadt mocskosnak kell ahhoz lennie a motortérnek hogy egy olaj vagy akármilyen folyadék szivárgását ne lehessen észrevenni.
-
mdk01
addikt
válasz Ace Ventura #7324 üzenetére
Az enyémen meg 10,5 évnyi, de csak koszos-poros amin azért nem nehéz észre venni egy nagy sötét foltot.
Az biztos hogy én nem fogom kimosatni ezzel megkockáztatva több 10ezer forintot mire megtalálják és kijavítják a hibát. -
mdk01
addikt
válasz Ace Ventura #7331 üzenetére
Várjál még vele lehet csak most kopik be a fékbetét. Apám Auris-a is ilyen volt újonnan aztán most meg faxa. A betétnek amúgy 300km a bejáratási ideje.
-
mdk01
addikt
válasz Mercutio_ #7389 üzenetére
Tied nem volt lengéscsillapító cserén?
Nekem bejegyezték a cséret 94k km-rel.MÁS:
Az a vicces hogy az enyém a 97k km-rel és 10évével 1.3 GLX nem ér 400k többet amiért a kereskedő 500k tudna elkérni. Összehasonlítás képpen azokkal a suzikkal amit belinkelget itt davido messze jobb állapotba van pedig 200k csak a különbség.[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
válasz Mercutio_ #7393 üzenetére
Én nem kaptam számlát csak beírták a szervizkönyvbe, hogy 94k km lengéscsillapító csere és a viszont látásra.
Igen dupla bár ugye nem mindegy mekkora összegnek a duplája. Messze nem éri meg azt a "dupla" árat lespórolni ekkora összegnél. Bár 500k-ért is lehet xart kapni az tény és nem mindenkinek van pluszba 200k-ja viszont ha a fél kocsit ki kell majd cserélni akkor majd lesz 200k-ja.
Ez kb. olyan mint sok mai ember felfogása, hogy nincs pénzük az egészséges élethez, de majd lesz a gyógyszerre, csak akkor már meglehet baxni.
-
mdk01
addikt
Van 3garnitúra teljesen új hátsó fékpofám eladó, 2000huf/garnitúráért megválnék tőlük. Postázni ugye annyira nem éri meg darabonként, de Székesfehérváron elviszem bárhova ha esetleg csak átutazóba jön erre vki.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
válasz Vesztor87 #7423 üzenetére
Az egyik erre jobb a másik arra. Az esztétika és a komfort különbség pedig sztem annak az 5évnek tehető be ami a két kocsi között eltelt. Az új Swift már inkább európai mint japán a legújabb swift pedig már nagyon európai ami az árán is látszik.
Nem olvastam végig mert annyira nem érdekelt de így az első oldal után én inkább Ignist vennék a hasmagasság és az ülésmagasság miatt illetve pakolhatóbb, családiasabb. -
mdk01
addikt
válasz Vesztor87 #7432 üzenetére
Az Ignis azért is jobb mert ott ha beülsz a kocsiba oldalra ülsz nem pedig lefele, ergo sokkal kényelmesebb a ki-be szállás. A hasmagassága nagyobb tehát ha olyan helyre tévedsz esetleg egy kapubeállónál a rögzítővas kicsit magasabb nem kapja el a kocsi alját. Továbbá magassabb autóból jobban kilátsz, többet látsz a forgalomból és netalántán, ha vmi baleset történne azért egy magasabb autóban nagyobbb biztonságba vagy. Nagyobb a csomagtartója könnyebb bele pakolni. stb. Sokmindne szól az ignis mellett. Ha még komfortosabb lenne, akkor aztán nem is lenne kérdés melyiket válassza az ember.
Mellesleg nekem egy 2001-es swiftem van, gondoltam 1éve hogy lehet lecserélem egy újra. Elmentem beleültem az "újrégi" swiftbe és nagy csalódás volt. A swift az swift maradt csak eltelt pár év és kicsit komfortosabb lett meg kicsit jobb a motorja és kicsit talán kényelmesebb de az anyaghasználat ua. a vacak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen