- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolee5016
őstag
Sziasztok Simo-sok...
pár év kihagyás után,tavaszra belövöm a gépet én is, egy S51-es Endi-m van a 12v-os szürke fajtából...
Szerencsére gyári top állapotban van,még '94-ben kaptam ballagásra,és mivel volt pár másik harcosom abban az időben ez a gép nem igen ment..5k km van benne....hétvégén kiásom a pince mélyéről és lövök képeket róla...
-A másik dolog amiért klavit ragadtam. az egy tunning gép..beleszerettem.....
ezt a Hot-rod-ot láttátok már?? Kemény gép -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #277 üzenetére
Elsőként a megszakítót tisztítsd meg. nem kell kivenni a helyéről, csiszoló vásznad bedugod az érintkezők közé és kihúzod. Ezt megismétled mindkét oldallal 10-szer és kész van. Lehet, hogy összesen ennyi a baja, 15 perces mutatvány. Ha ez nem segít akkor jön a kondenzátor, meg a szikrázás megléte az érintkezők között.
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #276 üzenetére
Értelek.
Akkor egyenlőre hagyom úgy ahogy van,amúgy is kocsival járok télen,csak a jobb idő miatt 3 napja vissza tértem a motorhoz,de szerintem jövőhéten megint kicsikázok.
Meg a mocival annyi hogy reggel elmegyek dolgozni,délután haza,este menyasszonyomhoz,és ha pihen egy kicsit akkor egyből könnyen indul.
Kár hogy nem a gyertya a ludas. -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #275 üzenetére
Az a legjobb, ami most van a motorodban. Nekem is pontosan ez a gyertya van benne, pompásan teszi a dolgát több mint két éve, ez a javasolt is. (B6HS, BP6HS, B8HS,BP8HS a javasolt sorozat, ebből a BP6HS vált be, a japán gyártónál a legkisebb a szórás).
Nem a gyertya az oka. Hanem vagy a kondenzátor a bűnös, cseréld ki (és ki is madzagolhatod), ugyanis ha a kondenzátor el kezd haldokolni, akkor a szikra mennyiség megnő a megszakítónál. S a kondenzátor a lehető legrosszabb helyen van. De leellenőrizheted. Vedd le a gyújtás oldalon a fedelet, és indítsd be a motort. nézd húzatás közben, hogy mennyire szikrázik a megszakító kalapácsok között, miközben magasabb fordulaton jár a motor. Ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere. Ha nem jelentős, éppen csak látni néha, akkor a megszakító érintkező felületét kell felcsiszolni, mert megégett a felületük, már nem érintkeznek rendesen, így nem lesz megfelelő a töltöttsége a kondenzátornak, azaz nem lesz megfelelő kisülés a gyertyánál. Ne feledd el ellenőrizni a hézagot sem a megszakítónál, 0.35 legyen, ne túl sokat, mert ez is csökkenti a kondenzátor töltés idejét. Gyertya csere kizárt szerintem, sokkal hamarabb okoz gondot a kis kondenzátor
A BRISK, ISOLATOR meg eleve felejtős, van belőle egy marékkal...felesleges pénzkidobás. Kondenzátor egyébként is legyen otthon, 600 forint egy darab, és gyakori a meghibásodása. -
perge666
veterán
válasz
#10726912 #274 üzenetére
Látom megoldod te a problémát.
Nekem olyat csinál mostanában hogy a meleg motort ha leállítom,nehezen indul be,van hogy csak tolásra indul.
Ez elvileg gyertya gond lesz vagy tévedek?
Most NGK bp6hs van benne kb.fél éve,előtte azt hiszem Brisk n15yc volt.
Isolator gyertya kapható még,vagy melyik a legjobb hozzá?A választ előre is köszönöm mérnökúr.
-
#10726912
törölt tag
Üdv mindenkinek!
Megint előjött egy bosszantó hiba a motornál.
Megszakítónál szikra csóva, erőtlenség, melegedve beszaggat, kihagy a motor...igen, jól tippeltél, a kondenzátor a ludas!
A nagy hő miatt, amit a forgattyú háztól kap, egyszerűen tönkre megy. Remélem az NDK-s mérnökök forognak a sírjukban!
Kísérletképp az új kondenzátort (hagyományos 250V 22 farad ) hilti szalaggal és egy M6-os csavarral felrögzítettem a karburátor a henger oldalára, pontosabban a karburátor csonkra. Ez azért fontos, hogy a kondenzátor oldala le legyen testelve. Egy hagyományos (talán mosógépé volt valamikor) vezetékből két szálat bekötöttem a gyújtás oldalra oda, amiket a kondenzátorra rögzítettem. Ezeket a vezetékeket kivezettem a kondenzátorokhoz. Kettő kondenzátor van bekötve, így 44 qf tároló van használva.
Eredmény eddig kitűnő: Stabil szikra, kékes-lila. Elég rég volt ilyen. Egy kondenzátorral nincs ilyen erős szikra képzés. Lehet egyéb módszert alkalmazni, pl a trabant kondenzátor is kiváló, az is dupla értékű, az is működhet elméletileg, azért vettem ebből kettőt, hogy ha mégis az alap elrendezés bizonyulna jobbnak, akkor marad tartalékba egy kondenzátorom. Egyenlőre kettő van bekötve, teszt kb egy óra múlva, még finom hangolás van. Hamarosan jelentkezem
Minden esetre a melegedés miatti szikra gyengeség úgy tűnik, meg van oldva -
BlacKSouL
addikt
válasz
#10726912 #272 üzenetére
Már nekem is lenne egy, ha nem 8 emeletes panelban laknék a város közepén, ahol 0 tárolási lehetőségem van
Meg az előző melóhelyre jó lett volna, oda egyénileg jártam be, autóval, 8 km-re, nade az új helyem 14 km-re van, és annál semmi sem olcsóbb, mint hogy oda céges mikrobusszal járunk ingyen.Mondjuk azt is én vezetem többnyire.
Említett exkollégák viszont falun laknak, ott sokkal tarthatóbb egy motor. De igazából már nekik is inkább ("csak") hobbi és fanatizmus a dolog, mint praktikum.Én amúgy keveset motoroztam, azt is régebben, kb. 13-18 éves korom között a Mátrában, még fater 250-es Jawa-jával, de végülis aki azon megtanult, az nem esik kétségbe ha 13 év után ismét nyeregbe kell ülni.
Viszont engem éppen ezért nem a Simson hang hozott lázba, hanem ez: [link]
-
BlacKSouL
addikt
válasz
perge666 #269 üzenetére
Úgy szedi szét és rakja össze a blokkot, hogy a Simson gyár szerelői tapsolnának örömükben
De ha már szétszedi, fel is újítja amennyire igényli a vas. Aztán mikor kész a motor, a legöregebb Simo fanatikusok is álldogálnak a járó motor mellett és behunyt szemmel percekig hallgatják a hangját.
-
perge666
veterán
válasz
BlacKSouL #268 üzenetére
Ügyes kezü szaki,le a kalappal előtte.
Gondolom motorikusan is ott vannak a mocik!!
Látom a sárgára ráköltött 65-70K-t,így benne van 130-140-be,ennyit nagyon is megér egy ilyen gépezet,még többet is.Még néhány év,és szerintem még többet fog érni egy ilyen motor.
Korukhoz képest most is van áruk,de nem véletlenül. /jól megtervezett,kivitelezett gépek/ -
BlacKSouL
addikt
Ehh, miket nem talál az ember..
Én ugyan még csak fertőzés alatt álló leendő Simós vagyok, de szerencsére jó barátom és egyben exkollégám eléggé nagy rajongója a márkának, valamint jó ismerője, és hobbicélú szerelője is, úgyhogy erős fertőzőre leltem benne. Mondanom sem kell, hogy a legénybúcsúját egy többrésztvevős Simsonozással kezdtük, aztán pár napja lett kész egy szintén exkolléga felgyáriasításával is.
Talán nem haragszik meg, ha beposztolom a korábbi munkáit is [mod:inkább képként szúrom be], meg a legutolsó projektjét, mert ennél érdemes végignézni a képeket, ugyanis végigdokumentálta, és szerintem nem semmi!
-
perge666
veterán
Na szerelővel megnézettem a mocit,és a kuplung kosár volt csak elkopva,meg lecserélte a váltóolajat hígabbra,és így már mondhatni tökéletes lett!!
Meg ha már ott volt,akkor kicsit húzott a láncon is,elvileg még használható,és a fogaskerekek sincsenek szétkopva.Ezt imádom a Simsonba hogy fillérekből karban lehet tartani,és ha nem gyilkolják,megbecsülik,akkor sokáig nincs vele gond,meghálálja.
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #261 üzenetére
A sötét színű olaj a lamella kopásra utal. Állíts a kuplung karnál. annyira tudd behúzni a kuplungot, olyan feszes legyen, hogy ha berakod egyesbe, és meghúzod a kuplung kart, akkor meg tudd forgatni a kereket.
Szimpla rossz kuplung beállításnak tűnik.
Az olajat pedig engedd le, tegyél bele valami híg motor olajat, olcsót. Járasd meg vele pár percig, sebességben is, aztán tegyél bele váltó olajat (én pusztán ennyit szoktam mondani, a fene tudja a számátSimsonhoz kérek váltó olajat, oszt hello
). A deknin keresztül pedig úgy tudod állítani, hogy berakod sebességbe, tekerj egy fordulatot befelé a kuplung állító csavaron, aztán húzd be a kuplungkart és próbáld megforgatni a hátsó kereket. Ha nem megy, akkor ismét egy fordulat befelé. Ha már elfordul a kerék, azaz old a kuplung sebességnél, akkor engedd ki a kuplungot, s próbáld megforgatni a hátsó kereket izomból. Ha nem tudod megmoccantani, mert viszi rögtön a blokkot (egyesbe tedd), akkor jó a beállítás.
Még valami: a kuplung beállítást meleg blokknál csináld, mert a hideg olaj túl nagy tapadást okoz a lamellák között!!!
Gyors vagyok, mint a Simson -
perge666
veterán
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #259 üzenetére
WoW ez elkèpesztô gyors volt.
Az oldaldekninél màr àllìtottam,de semmi javulàs.
Nyàron amikor felszereltem a 16N1-es karbit és jött beàllìtani a szerelô,akkor mondta hogy nem àrtana lecserélni az olajat,mert megnézte,de azòta csak hajtottam.
Most hidegbe meg nem a legjobb a kuplung,szòval àrtani nem àrt ha lecserélem,de milyet vegyek pontosan?? -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #258 üzenetére
Üdv!
Minek cserélnél kuplung szerkezetet?
Két dolog okozza ezt a jelenséget
Egyik a lamellák kopása-törése, emiatt hiába húzod be a kuplung kart, nem emel ki a kuplung. Nézd meg, hogy kettesbe rakva álló motornál (ne indítsd be a motort) behúzott kuplung karnál tudod e könnyedén forgatni a hátsó kereket. Ha nem, akkor állítani kell az előfeszítő csavaron, a dekni közepén tekerd ki a műanyag anyát-kupakot és ott meglátod, mit kell állítani (10-es krova fej kell és egy erős, minőségi lapos csavarhúzó. az se baj, ha van otthon másik ilyen állító csavar).
Ellenőrizd le azt is, hogy a lamella sor nem e kezd szétesni-szét törni. Ha igen, 1200 körül árulnak ilyet, ne felejts el ez esetben venni tömítés szettet, meg szerelő szilikont.
Másik eshetőség, hogy az olaj elfáradt a váltóban, cseréld le, és ellenőrizd a szintet (berugó karnál szeret szivárogni, a korukból eredő kopás miatt a szimering átlagban megsérül.), télre amúgy is hálásabb a rugalmasabb, tisztább, frissebb olajat hagyni a blokkban.
Szerkezetet tuti nem kell cserélni. -
perge666
veterán
Üdv.
Komplett kuplungszerkezet sokba kerül?
Nem valami frankòn veszi a sebességeket,fôleg az 1.fokozatot,indulàsnàl legtôbbször megugrik vagy leàll hiàba behúzom a kuplungot.
Màr a bovdent is csavargattam,meg az oldaldekninél is betekertem a csavart amennyire lehetett,de nem jobb.
A sebességeket szerencsére nem dobàlja ki,meg nem is recseg ha vàltok,de érezhetô hogy nehezebb berakni. -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #255 üzenetére
Voltam olyan balfék, hogy nem takarítottam ki a kipufogót rendesen, elbagatellizáltam a dolgot. Nem szedtem szét, nem ütöttem ki belőle a fojtást, magyarán trehányul csináltam meg. Emiatt le is dugult ismét
csak bele szurkáltam a végéről, megütögettem, közben húztam a gázt. oszt jóvannazzTanulság, hogy nincs olyan, hogy jóvanaz. Nem volt már türelmem a szereléshez, s megszívtam vele.
Az N3-ast arra írtam, hogy ha olyat lelsz egyszer, az is jó lehet, ha az N1-esed valamiért cserés lenne. -
#10726912
törölt tag
-
perge666
veterán
Halihó.
Szereztem a motorra 51-es első lámpát,ráccsal együtt,és 16N1-es karburátort.
Nem rég fejeztem be az összeszerelést,de azt vettem észre,mintha rövid lenne a gázbovden.
Első indításnál nagyon bőgött,akármit is csináltam vele,a súberen állítottam,összeszereltem,ugyanezt produkálta.
A bovden állító csavart teljesen becsavartam,és az alátétet is kivettem,és most a kormányt balra fordítva és egyenesen jó,de ha jobbra fordítom akkor magasabb lesz az alapjárat.Másik bovdennel szerintetek megoldódik a problémám,vagy valami más a gond??
Ja azt elfelejtettem írni,hogy ezzel a karbival éppen hogy füstöl egy kicsit,és a hangja is nagyon tetszik,egyenletesebben,szebben,lassabban jár.
-
#10726912
törölt tag
Ha veszel egyet, akkor rendbe kell rakni. Ez lehet akár tankmosás is, benzincsap csere, karburátor tisztítás-beállítás, főfúvóka ellenőrzés, megszakító kalapács csere, bowdenek ellenőrzése, ha ki van kopva, akkor csere, szívató gumi ellenőrzése, illetve érdemes még a láncot megnézni, leellenőrizni, nincs e kinyúlva. Nézd meg a kipufogó csatlakozást, fix és stabil legyen a hengerhez, ha lötyög, próbáld meghúzni vásárlás előtt, ha sikerül, még jó állapotban van a menet rajta. Ellenőrizd, hogy van e a váltóban elegendő olaj és ne legyen a kipufogógáznak váltó olaj szaga. Hidegen indítsd be, ha oda mész, nézd meg tapintással, hogy hideg e a blokk. Második, harmadik rúgásra indulnia kell. Ne menj vele sehová, 10 percig hagy melegedjen a blokk, álló helyben hamar felforrósodik. Ezután menj vele egy kört, ki kell pörögnie és erőnek kell benne lennie. Mindent próbálj ki, első hátsó fék, féklámpa működjön, világítás működjön.
Ha ezeket megfontolod, sokáig járhatsz később gond nélkül. Nagy előnye, hogy pár perces ellenőrzések néha és pár száz forintos kiadások jellemzik a tartását. Hátránya a rengetek utángyártott alkatrész pocsék minősége.
A benzin kevergetést a kúton felejtsd el, nagyon nem értek vele egyet, sok veszélyt rejt magában. ( a tankban nem keveredik el tökéletesen a két anyag, és könnyen gond lehet az olajtalanságból ) Haza kell vinni kannában a benzint, öt litert, otthon össze keverni 40-es keverékre. Ha így teszel, sokáig járhatsz gondtalanul vele. De kell, hogy tudd szerelni, különben csak nyűg lesz.
Jelentem, hogy a motor rendben van végre, az elejétől kezdve a kipufogó súlyos dugulása okozott gondot...De most már rendben van, bejáratás folyamatban
-
perge666
veterán
N51S-em van.
3 liter a fogyasztása +-2-3 deci.Az utánam hozzá szólónak van némi igazsága,de az ő írásából hallatszik az hogy az ő motorja rossz,és szerinte a másiké sem lehet jó!!!
A mi városkánkban elég sokan járkálnak Simsonnal,és jópárat ismerek is,de nem sok panaszkodik vele hogy ilyen meg olyan sz.r,meg mindig szereli.
Akkor az én városomban van az az 5% akiknek jó a motorja,és a többi 95% szétszóródott a városban akinek sz.r??Én tényleg úgy használom hogy reggel 1-et rárúgok,és megyek vele dolgozni,hazafelé szintén 1 rúgásra indul,és 100-ból ha 1x kell rárúgni 2-őt.
Igaz hidegindításnál az alapjárat kicsit magasabb a kelleténél,de ez 1-2 perc vagy 4-500 méter,olyan mintha automata szivatós lenne.A tankolást én úgy oldom meg,hogy 5 literes kannába tankolok,és töltök hozzá olajat,nem nagy ördöngősség,de nálunk a kúton meg is tankolják,bekeverik ha igényt tartok rá,szerintem máshol is.....
Az utángyártott alkatrészek tényleg nem a legjobb minőségűek,de lehet beszerezni jobbat is,és ha nem öli az ember nagyon sokáig jó,mint minden más is.
Karburátort is csak akkor kell takarítani,ha a tömítés nem jó...........
A te döntésed hogy mit veszel,simsont vagy akár robogót,de a robogónál is meg vannak ugyan ezek a hibalehetőségek,csak abba vannak sokkal újabbak,megbízhatóbbak is,de azoknak már ára van.
-
szentkuti11
addikt
Ahhoz, hogy valaki Simsonnal közlekedjen, kell egy kisebb fanatizmus. Nagyon jó tud lenni egy Simson, amikor jó, de ez sajnos ritkán van így. 95%, hogy a használtpiacon megtalálható Simsonokkal nem fogsz tudni úgy közlekedni, hogy reggel berúgod és elmész vele dolgozni, majd délután berúgod és hazajössz. Kicsit állítani kell a gyújtáson, karbit sűrűn tisztítani, itt-ott tömítéseket cserélni, mikor engedi valahol az olajat/benzint, stb. Benzinkúton kevergetni a benzint az olajjal szintén nem egy nagy élmény, az utángyártott alkatrészek minősége közelít a borzasztóhoz.
Ha neked nem kell más egy motortól, hogy reggel beindítod, keveset fogyaszt, kényelmesen eljutsz vele ide-oda és nem kell vele összemocskolnod a kezed, akkor vegyél egy megbízható (itt fontos, hogy tényleg nézz utána a típusnak, sok a hulladék a 100.000 alatti kategóriában) robogót, és használd.
Ha szeretnéd kipróbálni milyen érzés, mikor magadnak javítod a motorodat, minden rezdülés okát pontosan tudni akarod, váltani akarsz mint egy motoros és mindezért hajlandó vagy akár azt is feláldozni, hogy nem minden reggel lesz sikeres a beindítási kísérleted, akkor vegyél Simson-t.
Nagyságrendileg 3-4l-t fogyaszt egy egészséges S51 városban használva.
-
perge666
veterán
Heló.
Én 60-ért vettem februárba,és azóta csak karburátort kellett takarítani 1x,meg gyújtást kellett állítani.
Szerintem ha rendben van tartva,akkor soha nem öregedik ki.
Én napi 7-10km állandó távot teszek meg vele minimum,és jobban szeretem mint a kocsit.
Nem beszélve arról hogy van egy 8 éves Aprilia robogóm is,és még is ezzel járok..... -
Anulu79
addikt
Sziasztok!
Átmeneti (kb 1 évre) motort szeretnék venni. Melóba járni meg rohangálni kéne. Érdemes még venni ilyet vagy már "kiöregedtek" és 100 alatt nincs jó példány? -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #240 üzenetére
Semmi sem van rendben. Szét van szedve az egész s csak remélem, hogy utoljára
A henger alapméretes, azaz 41 milis. a Dugattyú alapméretes, azaz 40.98-as. Annyira passzos, hogy a benne maradó benzin miatt megnehezül a forgatása a kompresszio miatt, gyertyát kivéve már jobb a helyzet.
Ebből adódóan forrósodik, de hihetetlenül. Nem vagyok túl türelmes ember, siettem is egy cseppet...meg is olvasztotta a kondenzátort az alaplaponHaza kínoztam szétszedtem. Nem károsodott semmi. Volt benne egy csapágy, amit lányos zavaromban nem cseréltem ki, a legkisebbet a kuplung karnál, emiatt zajos volt a blokk, most kicseréltem azt is, a kuplung feszítő tárcsán az állító csavar össze rágott, azt is kicserélem, igyekszem megtudni menet közben a hivatalos szerelési útmutatót a főtengely csapágyakat illetően, hogy előbb a tyúk, vagy a tojás, azaz a főtengelyre kell előbb tenni a csapágyat, vagy a blokkba? S hol kell lennie a csapágyaknak, mi jelöli a helyüket? Nincs semmi határoló...
Tervezem, hogy rászánok pár órát é megjáratom a dugattyút kézi fúróval mozgatva, hagy kopjon csiszolódjon egy kicsit, talán finomabb megoldás, mint üzem közben, s kontrollálhatóbb. A gyújtó kondenzátort is fel akarom vinni a gyújtó trafó mellé, hogy a meleg ne tudja többé tönkre tenni, kivezetek hozzá vezetéket a blokkból.
Egyszóval tökéletes, csak ezen még sokat lehet javítani -
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #238 üzenetére
Nah.
Jelentem van egy kis fény az alagút végén és még nem dudál
Túl vagyok egy kuplung lamella sor-váltóolaj-gyútótrafó-kondenzátor-gyújtótekercs-állórészvezeték-főtengely-henger-dugattyú szett-blokkban skf csapágysor plusz szimeringszett-fékbovdenek cserén, jelenleg bejáratós a 60as motor, mindez potom 40k körül saccra
Most beindult végre, mgy, nem dadog, tesztek következnek. Tervezem még MZ kondenzátor beszerzését, az 500 voltost akarom beletenni, ugyanaz a farád, de így nagyobb erejű a szikra képzés állítólag, illetve elmotorozok majd még egy gyertyáért 20Km-et, ott vettem az NGK BP6HS gyertyát, nem mai, csere éretnek saccolom.
A tőcsavarok le lettek cserélve M-asra, mert az eredeti kiszakadt a blokkból, végig fúrtam a hengert 9.5-es fúróval, illetve a hengerfejet is (az új nullkilométerest, rezgett is egy kicsit a gatya, kézi fúró, lábközt a henger, oszt toljad). A hengert a kipufogó csonk menet sérülése miatt cseréltem le, venni akarok menet javítót hozzá, beszélek esztergályossal, hátha tud valami megoldást a hibára, maga a hüvely kiváló állapotban van.
Ebben az árban egyébként csak a blokkba a csapágysor a szimeringekkel volt 10.800 Ft, a dugattyúszett 3200, a henger 8800 az új gumi tüskékkel együtt, a főtengely 10 ezer, a gyújtásra költöttem (tekercs-kondi-trafó) 6 ezret. Lehet mondani, hogy ennyiért vehettem volna másik motort, blokkot kompletten, de "ssar" helyett inkább megcsináltam a sajt "ssaromat" -
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #235 üzenetére
Még a karbim is olyan mint volt,esélytelen........
Így járkálok vele napi szinten 10-15 km-t,majd ha megáll teljesen rendbe rakatom,de szerintem az se mostanában lesz.2 hete megállított a rendőr,és csak a jogsimat kérte el,meg szondát fujatott,meg kérdezte hogy saját e a moci.
Még én kérdeztem rá,hogy a motor papírjait adjam oda?
Kérdezte hogy nálam van e,meg hogy van e biztosítás rajta,de nem nézte meg. -
perge666
veterán
válasz
szentkuti11 #232 üzenetére
Köszi,akkor szerintem leszerelem a motorról,mert nem igazán tetszik rajta.
Tiger.huhhhh : Index nincs rajta,helyzetjelző sincs,féklámpa fordítva működik./folyton ég,csak akkor alszik el ha benyomom a féket/
Tompított és távolsági lámpa az van. -
perge666
veterán
Simsonon ha nincs kűrt+akku sincs benne,akkor kötelező a csengő megléte??
-
#10726912
törölt tag
Hali mindenki.
Van fejlemény:beindult a sárkány. Nem tudom, miért, halvány fogalmam, beindultJót tett neki a pihenés. Viszont volt egy halvány gyanúm, hogy fordítva raktam be a dugót....s szétszedtem és valóban
Szóval jó ez csak még pár órás küzdelem lesz
De nagyon csendes hangja lettAz új főtengely halkan duruzsol, a régi meg egyszerűen csörömpölt
Már csak a váltó aggaszt, ha nem tudtam beállítani rendesen, az szívás lesz, igyekeztem szárazon belőni, de passz, hogy mennyire sikerült... -
perge666
veterán
Amúgy ahogy elnézem,ez a motor már elég régóta állhatott valami fészerben,egy ilyennel én is elszórakozgatnék amikor úgy van rá időm,szétszedném darabokra és ismerkednék vele.
A mostani szimóm üzemképes,meg azzal járok nap mint nap munkába,azon inkább nem kísérletezgetnék.
-
Telda
addikt
válasz
perge666 #223 üzenetére
Én fogom javítani, ezt az örömöt nem adom át másnak
.
A főtengely az cserés, összes csapágy és szimering.
Nem volt benne gyertya és a dugattyú nem holtpontban volt, a henger belső felületének egy része berozsdált. Szóval lehet az is cserés lesz.
A váz meg szinte mindenhol rozsdás, azt már elkezdtem szétszedni és felcsiszolni a festéshez. -
perge666
veterán
Jó lesz az ha kész lesz,csak arra figyelj hogy ne nyúljon hozzá kontár!
Én amúgy a helyedben megpróbálnám csak a legfontosabb alkatrészeket kicserélni,megjavítani!Gondolom nem indul be,de karbi takarítás,gyertya csere,ha a tankba van üzemanyag azt leengedni és frisset önteni bele,vezetékeket átnézni hogy nincs e szakadás,és még lehet be is indulna!!
-
andree04
aktív tag
Sziasztok.
Van itt a fórumon olyan oldal ami beárazós simson motornál.
Szeretném ha egy simson star motor be lenne árazva alkatrészeként,elég a fő darabokat beáraztatni a többi apróságokat úgyis pár száz pénzért adom el.
Köszönöm. -
andree04
aktív tag
Amúgy mennyi az üzemi hőmérséklete egy 4 sebességes 60ccm simsonnak?Nekem volt hogy hosszú út alatt felment 110fokig is,vagy rossz lehet a hőmérőm,a henger közé volt behelyezve nem a hengerfejre.
-
#10726912
törölt tag
válasz
andree04 #208 üzenetére
Az első lánckereket kisebbre kell cserélned, ha 11-es helyett teszel 13-ast, akkor kisebb lesz a végsebességed. Tehetsz 10-est, tehetsz 9-encest, De könnyen lehet, hogy vissza kell majd váltanod 3-asba 4-ből erős szembe szélben...próbáld ki, ha nem gyorsulsz tovább, húzd be a kuplungot, a motor fel fog pörögni, azaz a motor nem bír többet, s pont a rugalmasságát veszíted el a motornak, olyan lesz, mint egy 51-es, vagy még az sem.... Nem biztos hogy megéri, de Te tudod. Számold, van rá képlet.
-
andree04
aktív tag
Megfogadom a tanácsotokat a simson cserével kapcsolatban.
Más adott egy S51 4 sebességes 60ccm simson.
Végsebessége egy 11es első lánckerékkel 70km/h.
Lecserélem 13asra akkor vajon az mennyit fog dobni a sebességén?
Erő van benne,mert 1 sebesség fokozatot alig használom olyan bika van benne.Elindulásnál csak de egy méter után már váltani kell mert elérte a végét.
13as helyett még milyen lánckereket lehetne beletenni,sokat nem szeretnék probálkozni.
Köszönöm. -
#10726912
törölt tag
válasz
andree04 #204 üzenetére
Nézd át alaposan, minden simson annyit ér, amilyen állapotban van. Ha négy sebességes, akkurendszer indexekkel él benne, nincs nagy csörgés, kipróbálva érzed benne az erőt, gumik jók, akkor jobb lehet.
A három sebességes is tudott menni 55-60 körül, a 4-es 10-15-el több. Szóval nézz át mindent rajta. S ne a festést nézd, az pár ezerből megvan, míg egy blokk felújítás, 15 körül áll meg főtengely, szimeringek, csapágyak tömítésszett terén....
Ragaszkodj hozzá, hogy HIDEG legyen a motor, aztán-15 perc fullgáz próba. Ha az alatt nem fuldoklik, rángat, nem gyengül el, akkor feltehetően a főtengely szimeringek is rendben vannak, a dugó sincs igazán kikopva, gyűrű nem törött (utóbbit hallani). -
andree04
aktív tag
Sziasztok.
Mi a véleményetek a simson SR-ről?
Pozitív- negatív tapasztalatokat kérek.
Simson star motorért cserébe kapnák egy ilyen kismotort.
Köszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Jövedelem
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kés topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hamarosan szárba szökken a hardverpalánta
- CMF Phone 1 - egy jó telefon
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- HP Laptop 15-fc0026nh (AY7E1EA)
- Samsung Galaxy S25 Ultra 1TB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Lenovo Legion 5 Gaming. Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest